Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Biciklizam

Recommended Posts

Mercedes na nožni pogon, kao stvoren za letne izlete

 

Mercedes-Benz Style Endurance bicikl

 

Saradnja s kanadskim proizvođačem je ponudila nešto malo drugačiji proizvod marke iz Štutgarta Mercedes-Benz je naime sklopio saradnju s kanadskom proizvođačem bicikala, Argonom 18. Obe kompanije dele mnogo toga zajedničkog, vodeći su u inovativnoj tehnologiji i jedinstvenom iskustvu korisnika, a novo partnerstvo je planirano za više godina. U prvom planu su razmatrani proizvodi koji drže do filozofije dizajna Mercedes-Benz i stručnost Argona 18 kada su bicikli u pitanju.

 

Mercedes-Benz Style Endurance bicikl

 

Novi Mercedes-Benz Style Endurance bicikl će biti dostupan u dve opcije - Ultegra Di2 s i Ultegra s Trimax 30 točkovima. Ultegra Di2 ima integrisanu punjivu bateriju s indikatorom nivoa napunjenosti. Svaka varijanta može da se naruči u šest različitih veličina. Visokotehnološke kočnice dolaze kao standardna oprema na oba modela.

 

Mercedes-Benz Style Endurance bicikl

 

Nema sumnje, mnogi će poželeti ovakav proizvod. Osim u garaži, statusni simbol će tako moći da prezentuju i na porodičnim vožnjama biciklom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upoznajte najjeftiniju Ducati premijeru sajma u Milanu

 

ducati-mig-rr-1.jpg

 

Među brojnim novinama koje je Ducati predstavio na ovogodišnjem EICMA sajmu, jedan je prošao neopaženo. To je zato što nije imao žestok agregat vredan pažnje, ni brojne tehničke dodatke... nije se uopšte ni radilo o motociklu.

 

ducati-mig-rr-4.jpg

 

U pitanju je MIG-RR, ''mountain'' bicikl sa električnim pogonom (e-MTB), napravljen u saradnji sa kompanijom Thor. Ducati MIG-RR donosi aluminijumski ram, sa baterijom snage 504 Wh, dok Shimano Steps E8000 sistem - napravljen specijalno za ''mountain'' bicikle - omogućava brzinu i do 25 km/h. Na raspolaganju su tri moda: ''Eco'', ''Trail'' i ''Boost''. Uz sve to, radi se o biciklu atraktivnog izgleda. Kako poručuju iz kompanije, naručivanje počinje u januaru, a dolazak na tržište se očekuje od proleća, uz cenu od 6.250 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguće je: nov Ducati za nešto preko 6.000 evra

 

188585-ducati-mig-rr-1.jpg

 

Ducati MIG-RR električni mtb je konačno postao dostupan kupcima na Starom kontinentu. Naručivanje je moguće preko dilerske mreže italijanskog proizvođača, kao i preko sajta www.ducati.com, a koštaće 6.250 evra. Premijerno predstavljen na prošlogodišnjem EICMA sajmu, novi model je rezultat napora kompanije Ducati da se pozicionira da ovom rastućem segmentu na tržištu. MIG-RR proizvodi kompanija ''Thok Ebikes'', ekspert kada su ovakvi dvotočkaši u pitanju. U projektu učestvuje i Ducati dizajnerski centar, kao i Aldo Druidi, čovek koji je postao poznbat po svojim dizajnerskim rešenjima za kacige Valentina Rosija.

MIG-RR ima FOX Factory Kashima ogibljenje sa različitim hodom napred i pozadi. Težak je svega 22.5 kg, a donosi i karbonske Renthal ručice, Mavic felne, Shimano Saint kočnice i 11-stepeni Shimano XT prenos. Pokreće ga Shimano Steps E8000 snage 250 W, jedan od najlakših na tržištu (2.8 kg). Proizvodi 70.2 Nm obrtnog momenta (što je više nego što ima Yamaha R6).

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Njujork uvodi električne teretne bicikle

 

bicikl dostava.jpg

 

Njujork je objavio plan uvođenja električnih teretnih bicikala koji bi trebalo da zamene dostavna vozila koja zagađuju okolinu i tako ublaže saobraćajne gužve koje stvaraju. Dostavne kompanije Amazon, UPS i DHL učestvovaće u šestomesečnom probnom programu njujorškog odeljenja za saobraćaj. Program će obuhvatiti najzagušenije ulice na Manhetnu i dostavni će bicikli smeti da koriste mrežu gradskih biciklističkih staza. U okviru programa stotinu bicikala imat će dozvolu besplatnog parkiranja na postojećim zonama za istovar robe koje su uobičajeno rezervisane za kamione i kombije. Vozači će manje bicikle u nekim slučajevima smeti parkirati i na pločnicima.

Odeljenje za saobraćaj ''srećno je što može da objavi probni program koji bi učinio njujorške dostave sigurnijima i zelenijima podsticanjem na korišćenje teretnih bicikala umesto kamiona i kombija'', poručio je gradski poverenik za saobraćaj Poli Trotenberg. Taj potez pokušaj je da se odgovori na sve veće gužve koje stvaraju dostavna vozila kojih je sve više zbog porasta onlajn trgovine. Oko 45 odsto Njujorčana primi prosečno jednom nedeljno paket na kućnu adresu prema podacima iz 2018. gradskog odeljanja za promet. Drugi veći gradovi poput Pariza, Londona i Hamburga već su uveli dostave biciklima i to se pokazalo uspešnim.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predlog Vladi Srbije da subvencioniše kupovina bicikala

 

Mercedes Bike 001.jpg

 

Novosadska biciklistička inicijativa podnela je Ministarstvu zaštite životne sredine i Vladi Srbije predlog da subvencioniše kupovina bicikala, kako bi se smanjilo zagađenje. Oni navode da je Vlada Srbije do sada donosila samo osnovne mere koje su se odnosile na motorni saobraćaj i na to kako da se ublaže posledice zagađenja koje ta vozila izazivaju.

 

''Želimo da se subvencioniše prevoz koji je ekološki prihvatljiv. Verujemo da više ljudi želi da vozi bicikl, da su to mali podsticaji u odnosu na one taksi podsticaje, dovoljni da se to i učini i verujemo da to može na jednostavan način da bude realizovano. Da građani pravdaju računima, to su administrativne stvari koje mogu da se reše'', kaže u izjavi za Tanjug Marko Trifković iz Novosadske biciklističke inicijative. U Novom Sadu, kaže Trifković, ima više od 30.000 biciklista i približno 100 kilometara biciklističkih staza, pa bicikl deluje kao očigledan izbor. Navodi da su istraživanja obavljena u Novom Sadu pokazala da se do tolikog broja biciklista došlo različitim aktivnostima kojima je podsticana vožnja bicikla i da je pre 10 godina biciklista bilo tri puta manje.

 

Ako je moguće da taksisti od države dobiju 8.000 evra subvencija za kupovinu automobila, zašto ne bi moglo da se obezbedi 100 evra podsticaja za kupovinu bicikla, pita Trifković. ''Računica je jednostavna. Ako taksista dobija 8.000 evra da kupi auto, vozilo koje zagađuje vazduh, zauzima prostor u gradu, iziskuje parking mesta, održavanje kolovoza i pravi buku, verujemo da jedno prevozno sredstvo koje sve to ne pravi, mnogo je jeftinije i za infratsrukturu i oslobađa prostor u gradu, treba Vlada Srbije da podrži makar nekim odgovarajućim iznosom. Mi smo uzeli za referencu stotinu evra jer najjeftiniji bicikl košta oko 120-130 evra. To je nešto što svako može da priušti, mnogo više ljudi bi moglo da kupi bicikl'', objašnjava Trifković. Kaže da je to samo polazna računica, te da bi ova ideja mogla da se nadograđuje.

 

''Da li da još više ljudi dobije bicikle, pa da ta cifra bude nešto manja, ili prosto da se izdvoje veća sredstva, ja sad zaista ne mogu da kažem, ali ono što smo zaključili jeste da nijedan iznos nije mali. Jer, ako ljudi odlaze za 5.000 dinara u letovališta po Srbiji jer Vlada to subvencioniše u tom iznosu, verujem da je isto tako moguće izdvojiti podsticaje za kupovinu bicikla. Sve se to može podržati ukoliko postoji politička volja'', kaže Trifković. Dodatni predlozi Novosadske biciklističke inicijative odnose se na podsticaje privredi za nabavku dostavnih bicikala, zatim omogućavanje poslodavcima da troškove za dolazak na posao isplate i onima koji dolaze biciklom ili peške, jer i oni takođe imaju određene troškove i kada na posao dolaze peške ili biciklom. Takav predlog je nasuprot stavu Ministarstva finansija da putni troškovi pripadaju samo onima koji koriste automobil ili javni prevoz.

 

Podsticaji u razvijenijim zemljama Evrope za kupovinu bicikla postoje već duže vreme, a odnedavno i u regionu, poput Severne Makedonije i Crne Gore. ''Radna grupa koja je formirana pri Vladi Srbije 17. januara, uzela je predlog naše Inicijative u razmatranje. Mi ćemo rpatiti kako se ti predlozi razmatraju i da li će biti doneti neki konkretni predlozi u vezi sa tim'', kaže Trifković.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Jeep bicikl

 

jeep ev bicikla02.jpg

 

Jeep je postao najnoviji proizvođač automobila koji je odlučio da se pozavavi sa e-biciklima. Američki brend predstavio je svoj nadolazeći e-bicikl na Super Bowlu koji je nedavno održan. Kao i drugi proizvođači automobila koji su poslednjih nekoliko godina izdavali e-bicikle, Jeep je sarađivao sa proizvođačem e-bicikala na ovom projektu, kako bi uspeo da kreira novo prevozno sredstvo. QuietKat kompanija bila je ta koja se udružila sa Jeep-om, kako bi predstavila novu verziju električnog bicikla.

 

jeep ev bicikla01.jpg

 

Jeep do sada nije otkrio ništa o električnom biciklu, ali QuietKat je na svojoj zvaničnoj web stranici otkrio nekoliko detalja o novom biciklu. U opisu se kaže da Jeep bicikl ima motor od 750 vati i da će moći da postigne raspon od 40 milja sa jednim punjenjem. Bicikl pokreće motor, izgrađen od strane kineske kompanije Bafang, koji sa vrhunskom baterijom za e-bicikl od 52 V izdvaja maksimalnu snagu od 1600 W. Sačekaćemo da Jeep zvanično otkrije sve specifikacije i druge detalje, za koje se očekuje da će izaći ovog proleća pre nego što se električni bicikl lansira u junu, ali očekuje se da će ovo biti popularno prevozno sredstvo koje će mnogi želeti da imaju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Francuska priprema velike kazne za vlasnike modifikovanih električnih bicikala

 

peugeot bicikl 11.jpg

 

Francuska je jedna od retkih država koja uprkos popularnosti ne gleda blagonaklono na vlasnike električnih bicikala, a da je to potvrdila i novim zakonom. Naime, upravo je donet zakon koji im omogućava da pomenute vlasnike potencijalno kazni sa 30.000 evra i do jedne godine zatvora. Uz to, kao dodatna kazna može da bude i suspendovanje vozačke dozvole na period od tri godine. Naravno, ne moraju da brinu svi vlasnici električnih bicikala. Ovo se odnosi samo na one koji prerađuju bicikle kako bi postigli veću brzinu i snagu od deklarisane i zakonski odobrene. Ovaj zakon odnosiće se i na uvoznike i distributere električnih bicikala koji nisu u skladu sa dozvoljenim parametrima.

 

Maksimalna dozvoljena brzina električnih bicikala u Francuskoj je 25 km/h, što je relativno sporo i lako dostižno čak i za obične bicikle. Zato nije ni čudo što su mnogi vlasnici ovakvih bicikala podlegli modifikacijama, menjajući parametre i eventualno hardverske delove kako bi postigli veće brzine. To je relativno lako pošto većina bicikala ima samo softverski ograničenu brzinu na 25 km/h, jer je u SAD-u ograničenje veće (32 km/h). Za proizvođače je mnogo lakše i jeftinije da prave jedan model što se hardvera tiče, pa da softverskim putem postave ograničenja za različite regione i tržišta. Električni bicikli su veoma popularni u Francuskoj, ali zbog činjenice da većina vozača ne nosi kacige i da voze brže od dozvoljene brzine, padovi i sudari u kojima učestvuju imaju veće zdravstvene posledice, kako za vozače, tako i za pešake. Zato ovaj zakon pokušava drakonskim merama da utiče na svest vozača i da ih primora da poštuju doneta pravila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/7/2019 at 12:42 PM, neshaoct said:

Njujork uvodi električne teretne bicikle

 

bicikl dostava.jpg

 

Njujork je objavio plan uvođenja električnih teretnih bicikala koji bi trebalo da zamene dostavna vozila koja zagađuju okolinu i tako ublaže saobraćajne gužve koje stvaraju. Dostavne kompanije Amazon, UPS i DHL učestvovaće u šestomesečnom probnom programu njujorškog odeljenja za saobraćaj. Program će obuhvatiti najzagušenije ulice na Manhetnu i dostavni će bicikli smeti da koriste mrežu gradskih biciklističkih staza. U okviru programa stotinu bicikala imat će dozvolu besplatnog parkiranja na postojećim zonama za istovar robe koje su uobičajeno rezervisane za kamione i kombije. Vozači će manje bicikle u nekim slučajevima smeti parkirati i na pločnicima.

Odeljenje za saobraćaj ''srećno je što može da objavi probni program koji bi učinio njujorške dostave sigurnijima i zelenijima podsticanjem na korišćenje teretnih bicikala umesto kamiona i kombija'', poručio je gradski poverenik za saobraćaj Poli Trotenberg. Taj potez pokušaj je da se odgovori na sve veće gužve koje stvaraju dostavna vozila kojih je sve više zbog porasta onlajn trgovine. Oko 45 odsto Njujorčana primi prosečno jednom nedeljno paket na kućnu adresu prema podacima iz 2018. gradskog odeljanja za promet. Drugi veći gradovi poput Pariza, Londona i Hamburga već su uveli dostave biciklima i to se pokazalo uspešnim.

 

preuzeto sa - Auto Blog

To sam video odavno u Švajcarskoj:

 

https://www.prestigeelectriccar.com/en/news/2069/Swiss_Post_changed_to_electric_vehicles

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domaći stručnjaci firme ''E prajm'' konstruisali električni bicikl koji meri zagađenost vazduha

 

e prime.jpg

 

Inspirisani velikim zagađenjem vazduha koje muči Srbiju već neko vreme, domaći stručnjaci koji se bave proizvodnjom električnog bicikla došli su na ideju da dizajniraju jedan takav koji ima mogućnost merenja nivoa zagađenja u vazduhu. Reč je o modelu električnog bicikla ''Efekto'' koji je sada moguće nabaviti sa uređajem za spoljno očitavanje zagađenja vazduha. Električni bicikl ne zagađuje vazduh, a meri njegov nivo zagađenosti. Sa ovim električnim biciklom je moguće znati u svakom trenutku aktuleno stanje zagađenosti vazduha, u bilo kom delu grada, bilo gde na ulici ili u okruženju u kom se vozi bicikl. Zagađenost se meri sa više ključnih parametara, u pokretu i dok stoji. Sve informacije korisniku su dostupne preko pametnog telefona ili računara, sve vreme. Za svega par dinara potrošnje struje, ovaj bicikl može da pređe razdaljinu od 100 km i pogodan je za široku primenu.

 

''Na ovaj način želeli smo da utičemo na svest vozača bicikala o važnosti čistog vazduha i da im pružimo mogućnost u vidu stalno dostupnih informacija o kvalitetu vazduha koji udišu dok se voze'', izjavio je Milan Manojlović ispred kompanije ''E prajm''. Bilo da se voze kroz gradske gužve ili se penju na Avalu, ili se voze nekim planinskim vencem, biciklisti sada imaju priliku da u svakom trenutku znaju koliko kvalitetan vazduh udišu. ''To se zove odgovorno ponašanje i sa naše i sa njihove strane. Verujemo da će ovaj model električnog bicikla biti široko prihvaćen baš zbog te činjenice da pored svih prednosti koje donosi nudi i jedan zdraviji pogled na život'', kaže Milan. Električni bicikli su veoma popularni ne samo za rekreaciju i uživanje u vožnji, već i kao dostavna vozila, npr. za isporuku hrane od strane restorana, picerija i različitih ugostiteljskih objekata. Njihova prednost je visok stepen iskorišćenosti energije, 0% emisije štetnog zračenja, lako održavanje i mogućnost jednostavnog parkiranja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da malo dignemo temu iz mrtvih, posle bajsa koji su mi ukrali prosle godine u ovo vreme odlucio sam da ovaj put kupim nesto polovno.
Posle 3 meseca trazenja sinoc se pojavio ovaj Trek fuel ex6 i naravno vozio sam se danas 5h do Vrnjacke Banje i nazad kako se ne bi prodao
Za sada ova jedna slika a utisci iz voznje kasnije

 

34a231139a3cc3a2ba5e7979a1fa60e1.jpg

 

 

Edited by neshaoct
prebacio sliku na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogami, taj fox amort pozadi kosta malo bogatstvo. Lepa spravica :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogledalo koje spašava bicikliste

 

205503-ogledalo 1.jpg

 

Česte su saobraćajne nesreće u kojima vozači kamiona ili autobusa skreću udesno na raskrsnici i pritom u mrtvom uglu ne vide bicikliste. U Nemačkoj su se setili načina da reše taj problem, odnosno misle da su pronašli rešenje. U Göttingenu su već neko vreme četiri raskrsnice opremljene takozvanim Trixi ogledalima, koja se montiraju na stubove semafora. Ovih ogledala se setio Ulrich Willburger 1994. godine kada je njegovu 12-godišnju kćerku na jednoj raskrsnici udario kamion. Nakon nesreće ostala je u kolicima za osobe sa invaliditetom.

 

Primer Göttingena će slediti i mnogi drugi nemački gradovi. Ovo ogledalo omogućava vozačima kamiona i autobusa da vide bicikliste koji su desno-dole od njih i neretko ih sa desnim retrovizorom ne mogu primetitii. U Osnabrücku su, takođe, ova ogledala instalirana pre osam godina i rezultati su odlični, odnosno nije bilo ozbiljnijih nesreća tog tipa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bicikl Cervelo R5 Automobili Lamborghini Edition za 15.120 evra

 

lamborghini-cervelo 03.jpg

 

Nastao saradnjom Lamborghinija i kompanije Cervelo Cycles, u planu je serija od samo 63 primerka, po ceni od 15.120 evra po primerku.

 

lamborghini-cervelo 02.jpg lamborghini-cervelo 01.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr video: Husqvarna MC 6

 

Vozili smo sve tipove automobila, pokoji motor, ali još nijedan električni bicikl. Jura je testirao novu Husqvarnu Mountain Cross 6...koja košta malo preko 5.000 evra :D 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi semafori u Velikoj Britaniji: Kada naiđu biciklisti gasi se zeleno svetlo za automobile

 

semafor bicikli.jpg

 

U Velikoj Britaniji traže odgovor na veliki broj nesreća u kojima učestvuju biciklisti i čini se da su blizu jednog solidnog rešenja. Naime, na raskrsnicama će semafore opremiti kamerama i veštačkom inteligencijom. Cilj je pratiti bicikliste i na vreme isključiti zeleno svetlo za automobile. Kamere i veštačka inteligencija će locirati bicikliste i na vreme isključiti pomoćno zeleno svetlo za skretanje udesno za automobile i druga vozila. Tako će se, kažu Britanci, smanjiti broj nesreća jer je upravo skretanje vozila udesno na raskrsnicama jedna od riskantnijih opracija. Cena novog sistema je tek oko 800 evra po semaforu, a prve ugradnje biće u Coventryju, Southamptonu i Wolverhamptonu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Berlinu zbog previše nesreća razmišljaju o uvođenju registarskih oznaka za bicikle

 

208094-bicikl.jpg

 

Kažu gradske vlasti u Berlinu da su u više od 50% slučajeva biciklisti odgovorni za nesreće u kojima učestvuju Zbog toga se razmišlja o uvođenju registarskih oznaka, tablica...za bicikle. Udruženja biciklista osuđuju ovu nameru berlinskih vlasti, ali čini se da odgovorne to i ne brine previše. Sa registarskim oznakama bi i biciklisti bili podložniji kažnjavanju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

I treba kaznjavati budale. Ja sam biciklista i vozim lepe kilometraze tokom sezone ali me iznerviraju neko bahati biciklisti koji ne postuju ni semafor, ni pesake...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/22/2020 at 8:09 PM, Siciliano said:
I treba kaznjavati budale. Ja sam biciklista i vozim lepe kilometraze tokom sezone ali me iznerviraju neko bahati biciklisti koji ne postuju ni semafor, ni pesake...

Kao neko ko ih se nagledao u Nemačkoj i Austriji, mogu bez preterivanja reći da su biciklisti kod nas cvećke.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...