silenci 2337 Posted October 4, 2016 dobri bajsevi,a moj bajs je na izdisaju skroz,moze da se ode do radnje i nista vise,pa na prolece skupljam pare za neki bajs taman jedno popravi,drugo se pokvari,nemam volje vise da ga opravljam Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted October 4, 2016 Sta to ima na bicikli da se kvari? Quote Share this post Link to post Share on other sites
The Punisher 6615 Posted October 4, 2016 Na bicikli se troše prvo gume i paknovi/diskovi za kočnice. Onda lanac, pa kaseta i na kraju srednji pogon. Menjači ako su iz niže klase ne rade kako treba ako se ne održavaju, tj. menjaju sajle i bužiri. Bicikl može da bude skup sport ako se pretera sa nivoom opreme (preterano visoka za rekreativca) ili može da bude mučenje ako se kupi krš jeftina klasa. U 2016. je osmofaz/devetofaz najbolji izbor. Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted October 4, 2016 Mnogo ste razmaženi, dao bi svima vama kontraša FBP Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2337 Posted October 4, 2016 (edited) lepo rece the punisher,mnogo toga ima da se pokvari,kocnice,pa menjaci,sajle,gume,eto letos sam kupio zadnju spoljnu,sredio sve,vozio dosta,al zato otisao srednji pogon,tj nosac pedale,koji naleze na osovinu,izlizala se, dobilo lufta.A tek sto se paknovi na kocnicama treba da se menjaju,a i sajle sve Zato na prolece novi bajs Edited October 4, 2016 by silenci Quote Share this post Link to post Share on other sites
The Punisher 6615 Posted October 4, 2016 Evo male šeme šta se gde nalazi od opreme kod Shimana: http://productinfo.shimano.com/#/lc/1.7 Znači kod MTB ne ići ispod Alivio opreme, trekking tkođe Alivio, drumaš Sora. Ovo važi za nove bicikle tj. njihovu opremu. Za polovne iz prethodnih godina ne treba ići ispod Deore Quote Share this post Link to post Share on other sites
PremieRacing 5315 Posted October 6, 2016 Sad sam se smorio posto imam Acera zadnji menjac, ali meni to skroz OK radi... Quote Share this post Link to post Share on other sites
jocifer93 1 Posted October 6, 2016 Poznati niški serviser Raša kaže da je jedina razlika izmedju altusa, acere i alivia u kolicii aluminijuma, a da je način funkcionisanja potpuno isti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
PremieRacing 5315 Posted October 6, 2016 hvala Quote Share this post Link to post Share on other sites
The Punisher 6615 Posted October 7, 2016 15 hours ago, jocifer93 said: Poznati niški serviser Raša kaže da je jedina razlika izmedju altusa, acere i alivia u kolicii aluminijuma, a da je način funkcionisanja potpuno isti. Zavisi koja generacija. Najnoviji Alivio je u klasi Deore od pre 5-6 godina. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojan dim. 28 Posted December 11, 2016 Da kažemo da je za mene danas definitivno kraj biciklističke sezone 2016. Prvu vožnju sam izvozio kako to običaji nalažu 1.januara, ne verujem da ću do kraja godine imati više vremena. Cifra koju sam namotao je ispala sasvim slučajno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Siciliano 1482 Posted December 11, 2016 Svaka cast, fina kilometraza. Ja sam nazalost vozio ovu sezonu mnogo manje nego stonsam zelio. Inace, meni se sezona zavrsava kada krenu da mi mrznu ruke pri voznji Sto se tice opreme, to je velika lepeza raznih detalja ali smatram da je za rekreativca, cak i nekoga sa pristojnim kilometrazama, Alivio vise nego dovoljan i sve preko je samo skuplje a nikako i potrebno amateru. Za nekoga ko amaterski vozi ture po 10-ak km po lokalu , i Acera je sasvim dobar izbor.Sent from my Samsung Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rile_bg 347 Posted December 11, 2016 izgleda da mi je lanac za zamenu,koji preporucujete? (24 brzine) Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojan dim. 28 Posted December 11, 2016 Zavisi koliko hoces da predjes sa tim lancem, koja ti je oprema na bajsu. Ako ti oprema nije mnogo bitna i ne prelazis velike kilometraze mozes i neki jeftiniji da stavis Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rile_bg 347 Posted December 11, 2016 po sezoni prelazim do 2000km,oprema je deore. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 348 Posted January 31, 2017 Ti si bas jak. Neki ni kolina ne prelaze toliko. Ja sam u mladosti dosta vozio bicikl, sad retko. Treba nesto i da popravim, ali nikako da se nakanim. Послато са GT-S6310 уз помоћ Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rile_bg 347 Posted February 1, 2017 Sta znam,kako se osusi dole,ja pocinjem sa bajsem,menja mi gradski prevoz. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 348 Posted February 1, 2017 Dobro, ja gradski ni ne koristim, posto sam to zapravo ja u neku ruku. Sednem u kola i na poslu sam. A bajs samo rekreativno.Послато са GT-S6310 уз помоћ Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
djole81ar 514 Posted February 3, 2017 Pozdrav svima. Planiram da nabavim bajs i da se aktiviram ove sezone. Ne znam još šta ću koji ću pa da i ne smaram o tome... sad ne nešto konkrento zainteresovalo, niko nema na biciklama blatobrane, jel to zaista nepotreno (nekorisno) ili ima nekih razloga (smetnji pri brzinama i sl.) zbog kojih niko nema. Ja volim teren i mtb ali pitanje je koliko bi zaista išao po tome, a verovatno kad nabavim bajs ću ići, osim u vožnje, i do pijace, prodavnice i sl. sa biciklom pa razmišljam da bih trebao da imam blatobrane da bih mogao da odem i kad su barice, ili na primer i sad po ovom vremenu bih mogao, ali zaista ne planiram da se vratim kući isprskan ili da imam samo odelo za bicikl, tako sam nešto mišljenja da bi mi trebao bicikl sa blatobranima, korpicom tj. treking ili kako se već zove model, ali sa nekim ne baš gradskim gumama da mogu da odem do sela na primer sa njim kad steknem kondiciju ili da vozim po šumskim (parkovskim) stazama. Kakva su vaša iskustva po ovom pitanju, kako za blatobrane, tako i za korišćenje mtb ili drugih verzija bez korpice i sl. za vožnju do prodavnice po hleb, pijace... Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 348 Posted February 3, 2017 Možeš normalno uzeti blatobrane i ostalo i naknadno, ako bajs koji ti se sviđa to nema. Uglavnom ima mogućnosti za naknadnu ugradnju, mada treba pogledati. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lufti 690 Posted February 3, 2017 Ja vozim bez blatobrana, i uglavnom gledam da ne vozim kada je mokro, mada se desi da me kisa uhvati na stazi i da se isprskam, zato nosim vindjaknu, lakse se pere... Nameravam da uzmem blatobrane, pre svega zbog samog bajsa, mnogo se manje prlja a mene mrzi da ga redovno cistim... Po meni, ako ti treba korpa, uzmi je, sigurno ima i jednostavan mehanizam za skidanje pa mozes po zelji i potrebi da je upotrebljavas... Mislim da korpu mozes da nakacis na bilo koji bike, kako napred tako i pozadi, sigurno moze nesto da se nabudzi ako nema da se kupi... Sto se tice gradskih guma i sumskih staza, to vec ne moze, znaci ili uzmes mountain bike pa ga koristis u svim prilikama (sto je po meni bolja varijanta), s tim sto mozes da uzmes dva seta tockova, sa slik i krampon gumama, ili uzmes city bike pa ga vozis po asfaltu... Quote Share this post Link to post Share on other sites
djole81ar 514 Posted February 3, 2017 Baš to sam hteo da pitam. Da li je bolje neki ''gradski'' pa da stavim neke srednje gume, ili da idem na MTB varijantu. Treba da odem do nekog prodavca polovnih da vidim šta ima, ne znam još da li ću tako nešto ili novo, ali samo zbog pitanja stavljam link, mislite da sa ovako nekim bajsom ja ne bih smeo po makdamu i zemljanom putu da vozim http://planetbike.rs/pbshop/Biciklizam/Bicikli/City - Treking bicikli/17787/ Ja verovanto neću prevashodo voziti bajs po nekim turama po putu, 20 30 km i sl. jer ne znam da li ću imati vremena za to. Ali na primer kad budem stekao kondiciju planiram da odem do sela, 20ak km, većina deo asvalt i nekoliko km do kuće je kameni put, posle toga zemljani, sve kombinacije, uglavnom sa kolima (Stilom) tu je Rally ali ne planiram da nosim ili guram bickl do kuće. I, sa kakvim biciklom ja da odvozam ovu turu? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lufti 690 Posted February 3, 2017 (edited) Samo mountain za tu voznju... Tu je problem ako je vlazan teren a nemas kramponke, mozes da sletis sa staze, drugo, vibracije se po takvom putu prenose na ceo bajs, bolje da je robusniji a postoje i blatobrani specificno namenjeni za mountain bike, tako da bih ja uzeo ipak cvrsci bajs... Ima ih na Cikloberzi koliko hoces, sigurno ces naci nesto sto ti odgovara... http://www.2bike.rs/cikloberza/mali-oglasi Edited February 3, 2017 by lufti Quote Share this post Link to post Share on other sites
djole81ar 514 Posted February 3, 2017 Hvala na dosadašnjoj pomoći, baš se dvoumim, čitam, a to je verovanto i cela suština, uzeti bajs koji odgovara nameni. A u čemu je suštinska razlika između ova dva modela? http://planetbike.rs/pbshop/Biciklizam/Bicikli/City - Treking bicikli/17787/ http://planetbike.rs/pbshop/Biciklizam/Bicikli/MTB bicikli/9808/ Jel to ovo što kaže proizvođač ''prvi bicikl u Polar kolekciji koji ima kasetnu Shimano zadnju glavu sa 24 brzine. Konstrukcija kasetne glave omogućava veća opterećenja na zadnjem točku, pa je stoga ovo i prvi bicikl adekvatno opremljen za nešto zahtevniju terensku vožnju. '' pa zbog toga ovaj prvi ''Treking'' nebi trebao nešto puno da forisaram i drndam po usponima i rupama? Ne verujem da je poenta u gumama I ako može još jedno ptanja, pročitao sam ceo forum, znam da mnogi misle da je bolja opcija polovno, ali uvek postoji ali.. kao prvo treba se razumeti, i za nekog ko se razume svakako je bolje da polovno bira šta želi... Šta mislite za ovaj Polar MTB, kao snižen sa 45.000 na 35.000, koliko je to dobra kupovina? Evo uporednih karakteristika ova dva modela POLAR FORESTER COMP MAN CITY - Trekking Bike POLAR MIRAGE PRO 29" - Mountain bike Veličina rama: L / XL Veličina rama: L (48cm) / XL (53cm) Veličina točka / Broj brzina: 28"/21 Veličina točka / Broj brzina: 29''/24 Ram: 6061 ALUMINUM HYDROFORMED Ram: 6061 ALUMINUM HYDROFORMED Viljuška: SUNTOUR M3010-A P-700C, 63mm Viljuška: SUNTOUR XCT-V3-MLO 29", 100mm, SA ZAKLJUČAVANJEM Ležaj viljuške: A-HEAD INTEGRISAN 1-1/8" Ležaj viljuške: A-HEAD INTEGRISAN 1-1/8" Lula volana: ZOOM, A-HEAD ALU PODESIVA 105mm Lula volana: ZOOM, ALU A-HEAD, M-L 90mm / XL 105mm Volan: ZOOM, ALU 18/620mm Volan: ZOOM, ALU RIZER 20/660mm Ručke volana: VELO Ručke volana: VELO, KRATON Cev sedišta: ALU 27,2x350mm Cev sedišta: PROMAX, ALU 31,6x350mm Sedište: VELO VL-3252 Sedište: VELO VL-3256 Obruči: BERETTA 28" ALU DUPLI ZID 36H Obruči: RODI AIRLINE 29" 36H Prednja glavčina: ALU 36H SA EKSCENTROM Prednja glavčina: SHIMANO HB-RM70 36H Zadnja glavčina: ALU 36H SA EKSCENTROM Zadnja glavčina: SHIMANO FH-RM70 36H Ručice menjača/kočnica: SHIMANO STI ST-EF51-7 Ručice kočnica: PROMAX XL-86, ALU Kočnice: PROMAX ALU V KOČNICE Prednja kočnica: SHIMANO BR-M422 V-BRAKE Zadnja kočnica: SHIMANO BR-M422 V-BRAKE Prednji menjač: SHIMANO FD-TX50 Prednji menjač: SHIMANO ALTUS FD-M311 Zadnji menjač: SHIMANO RD-TX35 Zadnji menjač: SHIMANO ALIVIO RD-M430 SGS Ručice menjača: SHIMANO ALTUS SL-M310 3x8 Zadnji lančanik: SHIMANO MF-TZ21 14-28 Zadnji lančanik: SHIMANO CS-HG31-8 11-32 Lanac: KMC Z-50 Lanac: KMC Z-72 Ležaj/osovina srednje glave: THUN PATRONA Ležaj/osovina srednje glave: SHIMANO BB-UN26 B 113mm Prednji lančanik: SUNTOUR CW13-XR 42x32x22 175mm Prednji lančanik: SUNTOUR XCT-T312 42x32x22 175mm Pedale: MTB PVC-ČELIK Pedale: MTB ALU Nogica: ALU PODESIVA Gume: KENDA 29x2.10 30 TPI Gume: KENDA 700x40C Dodatna oprema: ZVONCE, BLATOBRANI, PAK TREGER, SVETLO PREDNJE + ZADNJA BLJESKALICA Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lufti 690 Posted February 3, 2017 (edited) Nije poenta samo u gumama, mada znas da kao i kod automobila, one ostvaruju kontakt s podlogom i da su najbitnije pored kocnica... Kad kazem robusniji, na to sam mislio, mountain bike je pravljen za teze uslove voznje pa je samim tim i kasetna glava, lanac, amortizeri, ram i sve ostalo prilagodjeno terenskoj/zahtevnijoj voznji. Sto se tice kupovine novo/polovno, to je samo na tebi, sta ti je bitno, garanija ili kvalitet izrade... I nov i polovan bajs ce se nakon odredjenog vremena i uslova eksploatacije pokvariti, pitanje je samo da li u startu dati vise novca za nov pod garancijom ili kupiti jeftiniji polovan, mada ako budes pogledao male oglase videces da i polovni mogu kostati po nekoliko stotina ili hiljada evra tako da je sve pitanje licnih afiniteta... Ono sto treba uporedjivati je nivo opreme i ko je proizvodjac... Ja sam se pre 3 godine odlucio za nov bajs, bugarski cross grx8, mountain, iako uglavnom vozim po asfaltu. Zbog korpulentnosti i povremenog silaska sa staze sam ipak uzeo mountain, prosto nisam hteo da razmisljam da li ce bajs preci preko rupa, ivicnjaka, sina... Nov sam uzeo zbog garancije, meni je to bilo bitno, mada sam za isti novac mogao da kupim i neko zvucnije ime... Edited February 3, 2017 by lufti Quote Share this post Link to post Share on other sites