Jump to content
FAS Goran
neshaoct

A kakvi ste vi za volanom? :)

Recommended Posts

Za moj takodje Bik sve je istina OSIM da vozi polako :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

I za škorpiju su pogodili... :D

I meni...nerviraju me kreteni i kokoske koje ne znaju da voze...a ja obozavam da preticem i u tome uzivam. Jedva cekam da sam sam i da je guzva da sto vise preticem(brze vozim)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skorpija, pogodise, pa skoro sve.

Jedino sto ne gubim brzo zivce, tj. prilicno sam tolerantan i ne nerviram se oko takvih stvari :)

 

Ali kad puknem, e onda se svi zapanje odakle sad ovo iskoci :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta gradi vozača, selo ili grad?

 

sta-gradi-vozaca-selo-ili-grad.jpg

 
Istraživanja rađena čitavom Evropom, ako izuzmemo zaboravljeni istični kraj, pokazuju da je broj vozača tinejdžera koji su nastradali u saobraćajnim nesrećama u kojima su učestvovali kao vozači prepolovljen, ali da su glavni uzroci i dalje njihove greške. Onda se postavlja pitanje kako i gde napraviti dobrog vozača od početnika? Istraživanja pokazuju da vozači-početnici tokom prve godine od dobijanja dozvole najviše nauče o vožnji i tada kreiraju svoj stil vožnje. Najviše saveta, nakon instruktora vožnje, dobijaju od roditelja ili od ljudi sa kojima se najčešće voze ali dosta uticaja imaju i uslovi vožnje, tj. saobraćaj u kojem mladi vozači učestvuju.
 
Statistika pokazuje da u razvijenim zemljama vozači koji kao početnici najviše voze van urganih gradskih sredina imaju manju stopu izazivanja saobraćajnih nezgoda sa fatalnim ishodima. Velika gustina saobraćaja, ogromne raskrsnice i brz tempo vožnje koji su prisutni u milionskim gradovima loše utiču na mlade vozače. Brzo zaboravljaju "školski" način vožnje i stvaraju loše navike. Ako je verovati podacima mladi vozači koji voze isključivo "po gradu" često izazivaju ozbiljne nesreće kada se nađu na otvorenom putu.
Međutim, kod nas je situacija totalno drugačija. Veliki broj nesreća sa smrtnim slučajevima, u kojima su vozači bili početnici, događa se u prigradskim i seoskim naseljima. Vozači koji nisu imali priliku da voze velikim gradovima čini se manje obraćaju pažnju na bezbednost sebe i drugih. Da li se samo radi o kulturološkoj razlici ili je selo zaista opasno za razvoj vozača?
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istraživanja pokazala: Agresivno ponašanje na putu ima lančani učinak

 

Takmicenje%20sa%20drugim%20vozacima.jpg

 
Istraživanje koje su nedavno sprovele Londonska škola ekonomije i političkih nauka (London School of Economics and Political Science) i kompanija Goodyear pokazalo je da ponašanje jednog vozača izaziva lančanu reakciju jer i drugi učesnici u saobraćaju počinju da se ponašaju na isti način. Naime, agresivna ili takmičarska vožnja, razdražuje druge vozače, koji svoj bes iskaljuju na sledećem vozaču koji im se nađe na putu. Suprotno tome, tolerantna vožnja doprinosi da sigurnost bude veća i uslovi na putu manje stresni.
Od svih vozača koji su učestvovali u istraživanju, 55 odsto je priznalo da zbog pojedinaca koji ih na putu razljute ili izazovu, kasnije iskaljuju svoj bes na nekom drugom vozaču. S druge strane, 87 odsto vozača je bilo saglasno da ih obzirnost drugog vozača stimuliše da budu i sami uviđavni prema drugima. Većina anketiranih je istovremeno potvrdila da su im važni i izrazi zahvalnosti (ovo poslednje je bilo nevažno samo za manje od 10 procenata upitanih). Takođe, pokazalo se da agresija i ljubaznost za volanom mogu da pokrenu lanac događaja koji stvaraju ili ugodniju i sigurniju okolinu, ili pak stresne i opasne uslove za vozače.
 
Svako može zbog ponašanja drugih vozača početi da vozi agresivnije 
Istraživanje je nesumnjivo pokazalo da agresivno ponašanje na putu može da podstakne opasno ponašanje čak i kod vozača koji inače ne spadaju u kategoriju problematičnih. Pri tom je otkriven čitav spektar tipova ponašanja koji kod drugih mogu da izazovu otpor - od guranja na prometnim saobraćajnicama i vožnje tik iza drugog vozila, do neadekvatnog nagoveštavanja smera i načina menjanja voznih traka na autoputu. Važno je da vozači budu svesni koliko je snažan uticaj njihovog ponašanja na ponašanje drugih i da svojim ponašanjem mogu da pokrenu ili zaustave lančanu reakciju.

 

Koja ponašanja smanjuju sigurnost u saobraćaju?
 - guranje na saobraćajnim čvorištima
- vožnja tik iza drugog vozila
- neadekvatno nagoveštavanje smera daljeg kretanja
- nepravilno menjanje voznih traka
- ''davanje lekcija'' drugim učesnicima u saobraćaju
- takmičenje sa drugim vozačima
- psovanje učesnika u saobraćaju/korišćenje uvredljivih pokreta
- zastrašivanje
 
Kojim ponašanjima možemo da prekinemo lančanu reakciju agresivnog ponašanja na putu?
- omogućavanje vozaču da se uključi u gust saobraćaj
- zahvalnost za pokazanu uljudnost (kontakt očima, osmeh, gest rukom)
- izvinjenje ako nekome smetamo 
 
PR saopštenje - Goodyear
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam tu najveći konformista :)
Kod nas sviram, psujem, ulećem i tako dalje, a u inostranstvu nikad nisam svirnuo, blicnuo ili nevaspitano uleteo, ali samo zato što se prilagođavam okolini.

Ako mi neko uleti nevaspitano legnem na sirenu i prvom sledećom prilikom obiđem dotičnog na isti način, ali isto tako se i zahvalim kada me puste da prođem.

 

Znam da bi bilo bolje sa ovim "smanjivanjem tenzije", ali jednostavno nemam živaca za to :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Video iz Los Anđelesa: Obračun na potpuno novom nivou

 

duel.jpg

 

''Demolition derby'' u jednom od svojih najboljih izdanja, sa sve hidrantom na kraju kao u filmovima :D:D 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Devica sam i uglavnom su što se mene tiče pogodili, osim ono za džipove, jer me isti uopšte ne privlače.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Instant-karma: Kad vozač Jaguara besni po putu

 

Automobil marke Jaguar udario je u betonsku ogradu na kružnom putu u Moskvi nakon što je vozač izašao iz automobila da bi ''razjasnio odnose'' sa drugim vozačem. Incident se dogodio u nedelju, 18. juna. Jaguar se kretao u krajnjoj desnoj traci i po ivici puta pokušavajući da pretekne Mitsubishi. Vozač Jaguara na kraju je naterao ''suparnika'' da stane, blokiravši mu put, izašao iz kola i krenuo ka njemu. U tom trenutku, njegov automobil je sâm počeo da se kreće preko kolovoza, okrznuo kamion i udario u ogradu. Drugi učesnik konflikta iskoristio je tu situaciju i otišao.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nakon verbalnog sukoba, Mazdom 3 srušio motociklistu i zabio ga u stub

 

mazda3 moto.jpg

 

Svađe u saobraćaju su svakodnevna pojava. Kombinacija gužve, frustriranosti i pogrešnog poteza često završe verbalnim sukobom koji u stvari nikad ne rešava problem. Stvar postaje još gora ako se jedan od učesnika odluči na fizički obračun.

 

Na videu koji je ove nedelje osvanuo na YouTubeu svedoci smo obračuna koji je umalo završio kobno. Priča kreće ovako: vozač Mazde 3 je odlučio da se prestroji u drugu traku, ali nije video motociklistu. To je razljutilo motociklistu koji je krenuo u verbalni sukob (tu kreće video snmak koji je osvanuo na YouTubeu). Nakon jednog minuta, vozač Mazde se odlučuje za neverovatan potez: naglim skretanjem udesno ruši motociklistu koji je pukom srećom prošao bez težih povreda.

''Moja verenica i ja smo se vozili prema restoranu kada smo videli čoveka na prelepom motoru. U tom trenutku, ispred njega se neoprezno prestrojila Mazda 3 što je razljutilo vozača motora. Krenuli su u međusobnu raspravu, a onda je vozač Mazde automobilom udario u motociklistu. Zaustavili smo se kako bi proverili da li je motociklista povređen, a ubrzo je došla i Hitna pomoć'', opisao je incident vozač čija kamera je sve i snimila.

Šta god da je motociklista u svađi rekao vozaču Mazde, njegov postupak ni u kom slučaju ne može da bude opravdan pa ga čeka suđenje i potencijalna zatvorska kazna.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovaj majstor na motoru se minut svadja i nakon toga udara u automobil. Daleko od toga da podrzavam postupak, ali kada tako krenes nekako se zna da ne moze dobro da se zavrsi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svađa u saobraćaju i kako je izbeći

 

13099485815af163de07da0761176261_v4_big.jpg

 

Tanki živci za volanom nikom nisu doneli dobro, pa ipak svakodnevni stres, gužve na putevima, bahatost drugih vozača, ili sopstvene vozačke greške mogu da vas dovedu u neprijatnu situaciju koja začas eskalira u sukob sa drugim učesnicima u saobraćaju.  U takve pojave spada nekontrolisani bes koji je obično izazvan iritirajućim postupcima drugih vozača, a koji se manifestuje kroz agresivno ili nasilničko ponašanje. Konfliktne situacije u saobraćaju kreću se od nepristojnih gestova, preko verbalnih uvreda, pa sve do fizičkih pretnji ili napada i nasilničke vožnje koja ima za cilj da zaplaši drugog vozača. 

 

S obzirom da za volan ne sedamo sa namerom da bismo se usput sa nekim posvađali, već da stignemo bezbedno i spokojno tamo gde smo se zaputili, važno je da ne upadnemo u zamku i da ne budemo uvučeni u svađu na drumu. Ričard Gledman iz organizacije ''RoadSmart'' kaže da postoje razni načini da izbegnete ovakve neprijatnosti na putu kako ne biste bili žrtva agresivnog ponašanja drugih učesnika u saobraćaju, a najvažnije je da stvari ne pogoršavate ako do konflikta ipak dođe. 

Gledman daje nekoliko saveta koji mogu da pomognu u takvim situacijama: 

  • Ukoliko preti sukob između dve strane u saobraćaju, postoji mogućnost da ste tome oboje doprineli. Ipak, to ne znači da i vi morate da reagujete. Pokušajte da se distancirate od situacije i pustite drugog vozača da ide svojim putem. Čak i ako u sebi znate da ste u pravu i da vam je učinjena nepravda, tolerantno ponašanje vas ništa ne košta i možete mirno da nastavite vožnju. 
  • Šta raditi u situaciji ako je drugi vozač sklon konfrontaciji i agresivnom ponašanja? Gledman savetuje da izbegavate kontakt očima i da ne ispoljavate vidljive reakcije. Pokušajte da o njemu uopšte i ne razmišljate, kako incident ne bi na vas uticao kasnije. 
  • U slučaju da druga strana i pored vašeg pasivnog ponašanja nastavi da ispoljava agresivnost u toj meri da kod vas izazove opravdan strah za sopstvenu bezbednost, ne oklevajte da pozovete policiju. 
  • Ako drugi vozač izađe iz svog automobilia i krene ka vama da se raspravlja/razračunava, da li je u redu odvesti se autom sa lica mesta? Gledman kaže da to slobodno možete da uradite, ako ne postoji fizička prepreka koja vas sprečava. Ipak, dodaje, nemojte da odjurite kao da ste u bekstvu, jer tako možete isprovocirati drugog vozača da krene u poteru za vama. 
  • Ukoliko se vozite sa saputnikom, u slučaju da dođe do ozbiljnijeg konflikta dobro je da on/ona snimi čitav događaj mobilnim telefonom. Snimak može da bude od koristi ako je kasnije potrebno dokazivati šta se zaista dogodilo. Takođe je važno fotografisati/zapisati registarciju drugog vozila. 
  • Gledman takođe savetuje da ne otvarate vrata i prozore i da ne započinjete raspravu ili provocirate svađu. 
  • Na kraju, ako je do konflikta u saobraćaju došlo vašom krivicom, priznajte to i izvinite se. Takva reakcija često može da sasvim smiri situaciju pre nego što se nepopravljivo pogorša. 

Kada se incident okonča i krenete dalje, ponekad je dobro da se nakratko zaustavite pored puta na bezbednom mestu, izađete iz automobila i udahnete svež vazduh kako biste se smirili i mogli da nastavite vožnju bez stresa koji može da utiče na vaše dalje postupke i da vas dekoncentriše za volanom. Dok vozite dalje, pustite muziku koju volite jer vam ona takođe može pomoći da se relaksirate nakon svega. 

Kakva su vaša iskustva sa konfliktnim situacijama sa drugim vozačima i kako reagujete u takvim slučajevima?

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novo istraživanje bacilo svetlo na razne loše navike vozača u 11 evropskih zemalja

 

za volanom.jpg

 

Novo istraživanje bacilo je svetlo na razne loše navike vozača u 11 evropskih zemalja pa tako ispada da Nemci i Šveđani prebrzo voze, dok su Grci za volanom nedisciplinovani i nagli. Istraživanje koncesionara ''Fondation Vinci Autoroutes'' pokazuje da je 89 odsto ispitanih evropskih vozača priznalo da vozi brže od propisanog ograničenja, a najbrži za volanom su se pokazali Nemci i Šveđani - njih čak 93 odsto priznaje da često ne poštuju pravila o maksimalno dozvoljenoj brzini. Takođe u Švedskoj, čak 78 odsto vozača priznalo je da ne drži bezbednosni razmak između automobila. Najnedisciplinovaniji su Grci jer njih 49 odsto priznaje da često voze bez vezivanja pojasa, a 28 odsto seda za volan sa viškom alkohola u krvi. Vozači su često i vrlo nepristojni te njih 71 odsto priznaje da su vređali ostale vozače, a 29 odsto Poljaka ne ustručava se da izađe iz automobila kako bi se svađali. Prema iskustvima vozača ostalih zemalja, njihovi kolege iz mediteranskih zemalja poput Grčke, Španije, Italije i Francuske su ''najbezobzirniji''. Između ostalog, čak 63 odsto Francuza ne daje žmigavac. Španci slove za najživčanije i njih 66 odsto trubi vozačima koji ih nerviraju. Sa dolaskom leta i godišnjih odmora, Evropljani imaju velike šanse za sudar jer često tokom vožnje bulje u mobilne telefone i GPS.  Njih 41 odsto namešta GPS tokom vožnje, 30 odsto telefonira ne koristeći ''hands-free'' opremu, a 24 odsto ih piše ili čita poruke i E-mailove. 

 

U istraživanju koje je sprovedeno početkom godine učestvovalo je 11.039 osoba.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oduzeo drugom vozaču prednost, napao ga skalpelom i na kraju ga priklještio automobilom

 

182502-napad.jpg

 

Šokantni snimak stiže sa ulica Bruklina u Njujorku. Obračunu dvojice vozača iz videa je prethodilo najobičnije oduzimanje prednosti, ali proradile su šake i skalpel. Srećom niko tada nije povređen, a ni kada je odmah zatim jedan od dvojice iz obračuna seo u automobil nakon što je drugom izvadio ključeve iz automobila i pobegao. Naime, vozača koji je ostao bez ključeva begunac je sa skalpelom u belom automobilu prikliještio uz kombi koji je stajao u koloni. Kako javlja NY Post policija traga za divljakom zbog pokušaja ubistva.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Žena nakon sudara izašla iz auta i gvozdenom šipkom uništila VW Golf Cabrio

 

zena vw golf.jpg

 

Neverovatan i pomalo uznemirujući incident dolazi nam iz Meksika. Prema pisanju ''New York Posta'', do ovog obračuna u saobraćaju je došlo nakon što su se dve žene ''dotakle'' u saobraćaju. Jednoj je to očigledno teško palo, pa je odlučila da stvari reši na najgori mogući način (kada pogledate video sve će vam biti jasno). Ona je naime izašla iz automobila i gvozdenom šipkom je počela da uništava Golf 4 Cabrio u vlasništvu druge žene koja je odmah izašla iz automobila i ''sa bezbedne udaljenosti'' pozvala policiju i počela da snima incident. Međutim, stvari tu ne staju, budući da besna žena bez kontrole zatim ulazi u svoj monovolumen i kreće sa svojim automobilom da udara u Golf! Da stvar bude ironična, za vreme incidenta kamere su zabelžile i njenu majicu na kojoj piše ''Nice is the new cool'', odnosno u slobodnom prevodu - ''biti pristojan je sada u modi''. Eh, da se barem pridržavala toga...

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Instant karma za bahatog vozača

 

193680-karma.jpg

 

Dok su ostali strpljivo čekali u koloni da se isključe sa autoputa, jedan vozač je pokušao da zaobiđe gužvu i saobraćajne propise. Da li zato što je u poslednjem trenutku shvatio da treba da se isključi ili je samo želeo da izbegne čekanje u koloni automobila koja se stvorila na izlasku sa autoputa, tek ovaj vozač Honde ubacio se između dva vozila tako što je prešao preko iscrtanog razdelnog ostrva na kolovozu. U tom trenutku iz parkiranog patrolnog automobila izašao je saobraćajac koji je odmah zaustavio vozilo u prekršaju. Da ovakvo ponašanje vozača nije retkost na tom delu autoputa (u pitanju je Montreal u Kanadi), svedoči strateško mesto pored puta koje je zauzeo policajac. Pogledajte ceo video snimljen kamerom iz kamiona koji se kretao iza Honde:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Udario je auto, onda srušio i motociklistu

 

Najnoviji primer nasilja u saobraćaju je završio hapšenjem bezobzirnog vozača, a sad bi iza rešetaka mogao da ode na duže. Video je snimio Lucas Martin koji se vozio autoputem sa ženom i jednogodišnjim detetom nedaleko od Splendore u Teksasu kad je na njega naleteo Chevrolet Tahoe. Udario ga je više puta, a za to vreme je Lucasova devojka već razgovarala sa policijom. Kasnije identifikovani vozač kamioneta Armando Montes je bukvalno podivljao kad je video da ga snimaju, ubrzao je i koju sekundu kasnije namerno srušio motociklistu.

 

I taman kad video završava, Martin kao u akcijskom filmu kaže ženi: ''Ok, dodaj mi pištolj.'' Kasnije je Martin za lokalnu stanicu rekao: ''Čoveče! Nije bilo zabavno. Najstrašnije je bilo što mi je sin bio na zadnjem sedištu. Ponašao se kao ludak (Montes) i nije mi dao šansu da se maknemo. Kad smo ubrzali, ubrzao je i on, a kad smo usporili, bio je pored nas. Nisam znao šta da radim. Bilo je ludo.''

I potpuno neočekivano, Martin kaže da je Montes na kraju stao kako bi pomogao motociklisti kojeg je pre toga srušio.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istraživanje: Svaki treći vozač u Rusiji razgovara sa svojim autom

 

spasibo.jpg

 

A svaki deseti se trudi da zapamti tablice okolnih automobila za slučaj da mu neko izgrebe auto. Vlasnici automobila su ispričali analitičarima ''SberAvto'' o svojim neobičnim navikama.

Tako, naprimer, polovina ispitanika posle posete tržnog centra sklanja kolica sa parkinga da ne izgrebu druge automobile, 42% se trudi da parkira na jednom istom mestu, a više od trećine njih (36%) kaže da razgovaraju sa svojim autom. Pored toga, 11% vozača voli da fotografiše lepu brojku kilometraže na komandnoj tabli, isto toliko ih je koji pamte brojeve okolnih automobila za slučaj da im neko zakači i izgrebe auto, manje je onih koji usput popije kafu u omiljenom kafeu (10%) i koji lupaju po haubi pred početak vožnje i tako proveravaju da se ispod nje nije sakrila mačka ili neka druga životinja (3%).

 

Ima i korisnih navika:

''77% ispitanika se pridržava kompaktnog parkiranja, 63% propušta u vožnji svakoga ko zamoli, a 50% propušta nesigurne vozače. Nešto je manje onih koji pregledaju svoj automobil pre polaska (47%) i zagrevaju motor u svako godišnje doba (44%), zimi ga detaljno čiste od snega (41%), obeležavaju u navigatoru mesta udesa ili radova na putu (10%) i na svojoj automobilskoj kameri čuvaju za policiju snimke tuđih udesa (5%)'', kaže se u istraživanju. Najpopularnija štetna navika za volanom je vožnja jednom rukom. To radi skoro polovina vozača (49%). ''Njih 27% puši u automobilu, 25% ozlojeđeno dobacuje drugim vozačima ili pešacima, a 23% koristi gadžete za volanom. 22% ispitanika veoma retko pere svoj auto, smatrajući da to nema nekog smisla, 16% sluša glasnu muziku, dok 2% izbacuje otpatke napolje kroz prozor automobila'', zaključuju analitičari.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...