Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
Blaza sasa

Grande Punto 1.4 16v TJet 120 - trepće board komp

Recommended Posts

pozdrav svima, 

imam grande punta 1,4 16v 120konja, pojavljuje mi se na bord kompjuteru da trepti,kao gubi napajanje, moze li biti los akumulator pa zbog toga..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Menja li se intenzitet tog smanjivanja osvetljenja board kompa kada daš gas, ili kada upališ neke jače potrošače poput svetala?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pozdrav svima, 

imam grande punta 1,4 16v 120konja, pojavljuje mi se na bord kompjuteru da trepti,kao gubi napajanje, moze li biti los akumulator pa zbog toga..

ne mijenja se....izbacuje mi gresku kao otovren gepek, ba onda sav blinka, pa prestane neko vrijeme pa ponovo....uzeo sam kontak sprej pa naspricao senzor od gepeka...

a majstor mi moj rekao, treba kod elektricara odvesti,on skine inst. tablu jer negdje tu gubi masu..ja isao gledao za akumulator, drzi oko 10, puni dobro....bas me to nervira...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta puni oko 10, 10V?

 

Ne sme ispod 12V da puni alternator, ili ti krepava on ili akumulator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

puni on dobro, akumulator drzi oko 10v...oticu za koji dan kupiti 45 anpera, bosch, danas kad sam gledao kod majstora, dam svoj i oko 75maraka i to je to...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akumulator mora imati 12, znaci crkla jedna celija, a punjenje ne ispod 13,5v. Da to 45A nije malo za taj motor?
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas tako. Kad je auto ugasen i kad premeris treba da bude 12v, nesto sitno jace. Cim upalis auto treba da bude 14-14.5v, tako da ti imas problem sa alternatorom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Servisno uputstvo

 

 
Kontrola napona u stanju mirovanja ima smisla samo u jednom slucaju: kada na akumulatoru - najmanje 12 sati- nije bila vršena nikakva aktivnost u smislu punjenja ili pražnjenja akumulatora (iskljucena je bilo kakva potrošnja u vozilu,
 odnosno prethodno testiranje sa opterecenjem). Samo u tom slucaju  moguce približno predvideti o kakvim se neispravnostima  radi. U stvari, na naponu u stanju mirovanja se ispoljavaju iste neispravnosti kao i kod vec uočenih merenjem
 gustine elektrolita. 
Kriticni simptomi su:
·stanje napunjenosti (ispražnjenost) na temperaturi 20 C 
12,53 V do 12,87 V - za pun akumulator
12,31 V do 12,52 V - delimicno ispražnjen akumulator 
ispod 12,30 V - prazan akumulator
·sulfatizovan ili veoma prazan akumulator sa naponom u stanju mirovanja manjim od 12,00 V

 

 

Kontrola gustine elektrolita treba se vršiti u svim celijama, jer se jedino na taj nacin mogu dobiti potpuno sigurni rezultati  koji ce precizno pokazati pravo stanje. Na primer: ·stepen ispražnjenosti akumulatora – u slucaju da je gustina u svim celijama
 približno ista (odstupanje gustine do maksimalno 0,003 g/cm3) -prema sledecoj, približnoj klasifikaciji:
 1,240 do 1,290 g/cm3 = pun akumulator
1,200 do 1,240 g/cm3 = delimicno ispražnjen akumulator
ispod 1,200 g/cm3 = prazan akumulator

·prepunjavanje akumulatora – u slucaju kada je gustina u svim celijama veca od 1,300 g/cm3

 

 

 

Isto servisno 

 

Napon sistema za punjenje je kod vecih vozila podešen na vrednost od 14,00V (minimalna još dozvoljena 13,90V), pa do 14,40V.

Kod startnih olovnih akumulatora prosecno dnevno pražnjenje iznosi od 0,3% do 5%. Dobar sistem za punjenje u vozilu uspeva
 da u toku vožnje tu ispražnjenost nadoknadi, bar u vecini slucajeva. Do vece ispražnjenosti akumulatora, koja se tretira kao
 neispravnost, najcešce dolazi zbog nepredvidljivih razloga kao što su:
?greška na instalaciji automobila (proboj instalacije, diode...)
?prikljucen potrošac dok automobil miruje (upaljena svetlja)
?slabo punjenje, ispod 13,9 V (greška na regulatoru napona automobila)
?samopražnjenje zbog prljavštine na poklopcu akumulatora
?predugo skladištenje akumulatora bez dopunjavanja (dopunjavanje je potrebno na svaka 3 do 6 meseca).
Za olovne akumulatore se uglavnom zahteva potpuna napunjenost jer svaka duža ispražnjenost ostavlja posledice koje uticu
 na smanjenje startne sposobnosti i na rok trajanja akumulatora: u nekim slucajevima dovodi i do uništenja akumulatora
 (sulfatizacija).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugari bord kompjuter mi je bio treptao,i pokazivao gresku otvoren gepek, gdje sam god otisao to ti je mijenjaj senzor od gepeka i to je to,..ja odem u prodavnicu, kupim kontakt sprej, razradim malo senzor, i hvala bogu ima vec nista ne trepti...hvala bogu....

Koji antifriz ide u nase gp-ve. mislim na marku antifriza....

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Koji antifriz ide u nase gp-ve. mislim na marku antifriza....

 

Ne možemo u temi koja se bavi problemom oko board kompa pisati sada i o antifrizu... ;)

Zato, klik ovde:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/29138-paraflu-osnove/

 

I ovde:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/38863-uputstvo-fiat-grande-punto/

 

:thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovde se poštuju bez onog ''kao''. ;)

Inače, ovako brže saznaš sve što te zanima, svi drugi koje će posle tebe zanimati isto, takođe brzo saznaju jer nije cilj pomoći samo jednom oveku, nego svima...to ne može ako se piše šta ko hoće gde god hoće jer u takvoj šumi informacija koja bi se napravila niko ne bi mogao da se snađe, da pronađe ono što ga zanima.

Klikni na linkove, skini vlasničko uputstvo za tvoj auto, a tu piše gooomila korisnih stvari, između ostalog i koji se antifriz sipa. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imaš Grande Punto 1.4 TJet sa 120 KS. Sve opšte stvari iz knjižice (a opšta mesta su 90% njenog sadržaja), važe sa sve Grande Puntiće, pa tako i za tvoj. :thumbup:

Ako već u knjižici nema za 1.4 TJet Grande, onda pogledaš za Brava 1.4 TJet sa 120 KS jer isti je motor, pa isti antifriz ide, iste svećice idu...sve što ne piše u knjižici za Grande jer njome nije obuhvaćen 1.4 TJet, možeš pronaći u knjižici za novi Bravo sa tim motorom.

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/38953-uputstva-fiat-nuova-bravo/

 

Za Grande Punto 1.4 TJet od 120 KS ide Paraflu UP, kojeg mešaš pola pola sa destilovanom vodom. Kupiš 3 litre Paraflu UP i pomešaš sa isto toliko vode.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...