Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
Bogisha

Alfa Romeo, istorijat amblema

Recommended Posts

ISTORIJA ALFA ROMEO AMBLEMA

 

   Amblemi automobila često ukazuju na ponosno poreklo i bogatu tradiciju svojih proizvođača. Ovo posebno važi kada se radi o jednom od najboljih italijanskih proizvođača automobila – Alfa Romeu. Znak krsta i zmije koji ponosno krasi automobile ovog proizvođača, zapravo predstavlja grb grada Milana, u kome je kompanija osnovana i u kome joj se i danas nalazi sedište.

   Amblem je podeljen vertikalno na dve polovine, sa krstom na levoj i zmijom na desnoj strani. Ovo su bili simboli na zastavama dve vladajuce milanske porodice u 11. veku koje su njihove vojske nosile u Krstaškim ratovima. Crveni krst Svetog Đorđa na beloj podlozi simbolizuje herojsko držanje Đovanija da Roa, koji je tokom bitaka za oslobođenje Svete Zemlje i njen povratak hrišćanstvu, prvi postavio krst na zidine Jerusalima. Drugi deo amblema predstavlja grb plemića Otonija Viskontija. Pobedivši saracenskog protivnika u dvoboju tokom prvog krstaškog rata, Viskonti preuzima znak zmije koja proždire čoveka sa štita svog protivnika, i stavlja ga u svoj porodični grb.

   Tokom petnaestog veka, ove dve milanske porodice udružuju snage (a samim tim i zastave) i stvaraju moćno Viskonti vojvodstvo. Da bi simbolizovali kraljevski pristanak i saglasnost ovom udruživanju, austrijski vladari (koji u to vreme gospodare Italijom), daju odobrenje da se postavi kruna na glavu zmije. Čak i nakon prestanka moći porodice Viskonti, krunisana zmija koja proždire saracena i krst ostaju kao grb grada Milana, simbolišući njegovu snagu i uspeh.

   Početkom 20. veka, tačnije 1910. godine, novoosnovana A. L. F. A. (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) pokušava da osmisli amblem koji će postaviti na svoj, tada još neproizveden, prvi automobil. Prema legendi, dok je čekao na tramvaj, mladi planer, zaposlen u Alfi, primećuje grb grada na tabli tramvajske stanice. Pošto je pomislio da bi grb grada bio odličan amblem za mladu kompaniju, on predlaže ovu ideju upravi, koja je, na opšte iznenađenje, prihvata. Krst i zmiju okruzuju plavim poljem u kome na vrhu pise “A. L. F. A.“, a na dnu “MILANO“. Dve uvijene zlatne trake Savojske dinastije, simbolizuju dve milanske kraljevske porodice i razdvajaju sa strane natpise na vrhu i dnu amblema.

   Nikola Romeo otkupljuje i reorganizuje fabriku 1915. godine i već naredne godine dodaje svoje ime na amblem firme, istovremeno menjajući naziv kompanije pa “A. L. F. A.“ prestaje da bude skracenica i postaje Alfa Romeo. Nakon osvajanja prvog Svetskog Šampionata 1925. godine uvodi se veliki lovorov venac oko amblema. Francuski ogranak kompanije, početkom tridesetih godina prošlog veka (1932. godine), uspeva da izdejstvuje, zahvaljujući velikom broju prodatih vozila, da na amblemima svih automobila namenjenih francuskom tržištu, reč “Paris“ zameni “Milano“ (danas se vrednost ovih amblema smatra gotovo neprocenjivom i oni predstavljaju pravu retkost).

   Nakon Drugog Svetskog Rata, amblem u boji nakratko biva zamenjen jednostavnim mesinganim izlivkom sa slovima i figurama u uglačanom metalu na krvavo crvenoj emajliranoj pozadini. Amblem se dalje pojednostavljuje za vreme promene oblika vladavine i pretvaranja Italije u republiku, kada dve uvijene zlatne trake Savojske dinastije bivaju zamenjene dvema talasastim linijama, a takođe i obim lovorovog venca biva smanjen. Istovremeno, i prečnik amblema se smanjuje na 54 mm.

   Vrlo brzo, amblem u boji ponovo stupa na scenu, prvo u metalu, a zatim i u plastici. Poslednje promene odigrale su se 1972. godine nakon otvaranja druge fabrike u Napulju. Ne želeći da favorizuju bilo koga, u kompaniji odlučuju da izbace reč “MILANO“ zajedno sa talasastim linijama i crticom između reči ALFA i ROMEO. Lovorov venac je sveden na filigranski tanku zlatnu ivicu koja okružuje amblem.

 Orginalni amblem iz 1910. godine imao je prečnik od 65mm. Vremenom, njegova veličina se menjala i sada iznosi 75 mm.

 

Amblem iz 1910. godine, prečnika 65 mm Amblem iz 1916. godine, prečnika 65 mm image001.gif

image002.gif Amblem iz 1925. godine, prvobitnog prečnika 75 mm.

Prečnik je smanjen 1930. godine na 60 mm i ostao je nepromenjene veličine sve do 1945. Amblem iz 1946. godine, prečnika 54 mm image003.gif

image004.gif Amblem iz 1972. godine, prečnika 75 mm. 

Ovo je trenutno poslednja verzija Alfa Romeo amblema. image005.gif

 

 

 

Preuzeto sa www.arcs.org.rs

Edited by Bogisha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...