Jump to content
FAS Euroauto Goran
Minnie

Fiat 500L - Cruise Control

Recommended Posts

Da li je neko od vas koristio cc u 500L-u? Cini mi se da je komplikovanije nego na ostalim automobilima (i Trekkingu). Iz uputstva nisam mnogo toga razumela, nije mi jasno ni kako to funkcionise sa brzinama, jer mi nema logike da ja u npr. trecoj brzini aktiviram cc, a onda ubrzam do 100km/h...Nemojte mi zameriti na ovim mojim pitanjima, ali stvarno ne volim da eksperimentisem na putu..
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koristim ga ja redovno. Šta te buni?

 

Uglavnom ga koristim na auto putu. Dođem do željene brzine i tada ga aktiviram. On dalje održava brzinu. Svako kočenje ili dodavanje gasa prekida njegov rad.

Tokom vožnje pod tempomatom moguće je ubrzavati ili usporavati korišćenjem ručice tempomata. Podizanjem na gore dodaješ brzinu, a na dole smanjuješ.

 

Šaltovanje pod tempomatom je moguće, al malo upotrebljivo. Poenta je da on održava brzinu, a ako imaš potrebu za šaltovanjem onda se uglavnom ne radi o održavanju nego o promeni brzine. Jedino gde vidim potrebu za altovanjem pod tempomatom je nailazak na jaču uzbrdicu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnogo ti hvala! Ja sam razumela da on i posle kocenja nastavlja da radi, ali da onda odrzava tu manju brzinu...ok, onda se ne razlikuje od ostalih :D
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To bi bilo previše. Lupali bi se ko u luna parku. :D

 

Zbunilo me je što si napisala da radi drugačije nego na trekkingu. Radi identično.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onda sam gledala mozda americku verziju, jer su dugmici na volanu, nema rucicu. Hvala! Isprobacu vec za vikend! :D
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta god da stisneš kočnicu ili kvačilo (za to i postoje prekidači na pedalama) tempomat se isključuje. Resume da ponovo uspostaviš prethodni režim itd itd.


Potpuno je bezbedno , zato se malo igraj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Evropska verzija ima ručicu ispod ručice žmigavca. Okretanjem ručice ka vozaču pali se tempomat, a aktivira se pritiskom na dugme na vrhu ručice. Podizanjem ručice moguće je ubrzati preko tempomata, a spuštanjem usporiti. Ako se dobro sećam korak je 2km/h.

 

Šta god da se uradi dok je vozilo na tempomatu on se gasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne, možeš dodavanjem gasa da izvršiš preticanje npr. auto ubrza, kada pustiš gas on se vrati na programiranu brzinu...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ili kad se zamislite pa terate u 6-oj 130 na sat i naletite na uzbrdicu koju on ne moze da predje u toj brzini, on se sam ugasi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mu u tom slučaju uvek pripomognem sa malo gasa da bi ipak uspeo da uziđe.

Bojim se da je za lamelu taj tempomat poguban ukoliko se često koristi. Tako da ga upotrebljavam uglavnom na autoputu i to u slučajevima kada je ravan put pri većim brzinama 120+

Share this post


Link to post
Share on other sites

ili kad se zamislite pa terate u 6-oj 130 na sat i naletite na uzbrdicu koju on ne moze da predje u toj brzini, on se sam ugasi :)

Malo razuma i sve bude ok. Tempomat koristiš dok je motor u optimalnom režimu. Ako se nešto promeni menjaš i ti režim vožnje. Kad ponovo uspostaviš optimum ponovo aktiviraš tempomat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa napisah kad sam se zamislio,opustio se, kad ono brdo na autoputu u sred slovenije ( je.. ih autoput, sve ga po brdima naslagali )  :)

nego sale jel ono tvoj parkiran kod molove pumpe ka stanici 26-ice, jedino sam tvog video sa folijama na plasticnim prozorcicima?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam davno pisao da je tempomat smrt za kvačilo. Na starijim automobilima je radio na principu pun gas. Ne znam da li je kod vas nešto promenjeno. 

Uglavnom po meni je na manuelnom menjaču koristan samo na autoputu u situacijama gde nema mnogo saobraćaja. Za sve ostalo mi više dođe kao igračka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

paaa ako tako gledate onda je i manuelni menjac smrt za jedno...30 % vozaca jer jednostavno ne znaju da voze i ne znaju kada i kako da promene brzinu... tempomat je odlicna stvar i naravno upotrebljiva je samo na otovrenom putu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nego sale jel ono tvoj parkiran kod molove pumpe ka stanici 26-ice, jedino sam tvog video sa folijama na plasticnim prozorcicima?????

E nisam matori, ali sam snimio tog na molu. Nema nacionale stikrer ispod bočnih migavaca, po tome se razlikujem od drugih ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...