Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Automobilske platforme

Recommended Posts

Nisam ja nista dodao u replici nego odgovorio na ono sta nije bilo tacno u tvom postu ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shvatam sta hoces da kazes, samo mislim da se nisi dobro (dovoljno precizno) izrazio u prethodnom postu :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, nidza said:

Kad smo to prevazišli, koji segment je Scala? :)

B.

Može da se kaže i da je nekakav B+, to bi možda bilo i najviše u skladu sa onim što Škoda tradicionalno radi gađajući međuklase. Za običan svet će fabrika tvrditi da je C, kao što to rade i drugi proizvođači sa sličnim modelima.

 

A, što nije C?

Kada VW grupacija bude pravila Golfa, Audi A3, Leona ili Octaviu tako što produži Polo, onda će i Scala biti C segment.

Dokle god se gorepomenuti prave na jednoj platformi, a Scala na drugoj tako što se produži VW Polo - ona ne može u isti koš sa gorepomenutima.

 

Može u isti koš sa svima njima ako se ne gleda ništa drugo osim metraže.

Može u isti koš sa njima ako se ne gleda ništa i ne odmakne dalje od pukog čitanja marketing i PR saopštenja, i/ili onoga što kažu prodavci Škode. Ali, među prodavcima Škode ima i onih koji ubeđuju ljude da je Superb isto što i Audi A6, samo za manje para...jer što ne bi to pričali kad je ionako Superb samo 6-7 cm kraći od A6. :D 

I, ne sumnjam da ima onih koji će poverovati i čak braniti da je Superb isto kao Audi A6 samo za manje para, ali barem na Forumima gde ljudi koji pišu imaju više od 2 grama mozga kad su automobili u pitanju, takva priča ne može tek tako da se primi... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U zamci si platformi i zapetljao si se u svom sopstvenom objašnjenju. Nema veze, kad budeš imao prvi susret sa vozilom, biće ti jasno zašto Scala ima sve zajedničko sa C segmentom, a vrlo malo sa B, skoro ništa, sem produžene A0 platforme.

Čak ti je i sam tok razmišljanja logički potpuno pogrešan, a sad ću da ti postavim logičko pitanje, vrlo jednostavno:
Da li bi hipotetički low cost Superb na MQB A0 od 5m i dalje bio B segment?
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, nidza said:

U zamci si platformi i zapetljao si se u svom sopstvenom objašnjenju.

Gde sam se tačno zapetljao? :D 

 

Ovo se npr. zove zapetljavanje:

On 3/12/2020 at 4:33 PM, nidza said:

Treba da nas zanima kom segmentu vozilo pripada po načinu upotrebe, funkcionalnosti, opremi.

Ali, dva dana kasnije ipak ne treba da nas zanima oprema, funkcionalnost, tehnologija ili bilo šta drugo osim metraže:

On 3/14/2020 at 10:18 PM, nidza said:

Cena, tehnologije, platforma, oprema, luksuz, značka, performanse, to ništa ne određuje pripadnost segmentu.

Eto, ako ćemo već o nekakvom ''zapetljavanju''... :D 

 

14 minutes ago, nidza said:

Da li bi hipotetički low cost Superb na MQB A0 od 5m i dalje bio B segment?

Bio bi govno od auta, i bio bi u istom segmentu kao i Scala. To bi ustvari bila Scala sedan. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

image.thumb.png.3d5067bbbe282e5caa1cf01894b52a1c.png     image.thumb.png.54bb90d50365d20104fe876d150f3d5b.png

 

I ja sad dodjem vama svima i kazem kako je moja Giulietta luksuzni auto. To sto su plastike malo krs, i sto ima zvukova na sve strane ne znaci da to nije luksuzno vozilo. Nemojte da mesate zvukove sa luksuzom. Svi se jednoglasno slazu da je Alfa lux brend :) I Maseratiju se desi da mu se cuje nosac motora, pa ga to ne cini 'narodnim' vozilom :D 

 

 

 

Svaki proizvodjac zeli da njihove musterije piju PR pricu, kao nidza Skodinu. Koliko je ona stvarna, to je vec nesto drugo...

 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct, malo si izvadio van konteksta dva različita posta, sličnu rečenicu, gde se prva tiče jedne opštije diskusije o segmentima vozila, a druga gde se konkretno misli da određena vozila određenog segmenta, čak sam ih i pobrojao konkretno, ali nema veze. Neka stoji ovako. 

 

57 minutes ago, neshaoct said:

Bio bi govno od auta, i bio bi u istom segmentu kao i Scala. To bi ustvari bila Scala sedan. B)

 

Ovo ne želim ni da komentarišem, jer mislim da ovoj rečenici uopšte nije mesto ovde, niti predrasudama, već činjenicama.

 

@horvat, nema veze to što je Alfa zglazjnula sa par modela u teškom periodu, treba gledati širu sliku gde joj je mesto bilo, a mislim da je i dalje gde treba da bude. Nadam se da će i dalje novi modeli da izlaze i da se kotrlja ulicama.

 

Dobar citat o MQB A0, koji je očigledno trebalo ranije okačiti:

Quote

With the launch of the MQB A0 platform, the small car market is soon to be enhanced with the following features:

  • Cars being produced which deliver both weight and cost benefits.
  • Advanced driver assistance technologies being introduced not only to the small car market but to the entire vehicle scene.
  • Length differences of more than one meter being considered. As such, the MQB platform can be used to build vehicles that are as diverse as the Volkswagen Polo and the five-metre-long Volkswagen Atlas SUV.

 

Imaš low cost platformu, koja može da šeta od 4 do 5m, pored MQB koja im je standardna i skuplja. Obe platforme mogu da šetaju kroz minimum 3 segmenta, uključujući i SUV. Biće sigurno za siromašnija tržišta još dužih MQB A0 vozila od Scale.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, nidza said:

Ovo ne želim ni da komentarišem, jer mislim da ovoj rečenici uopšte nije mesto ovde, niti predrasudama, već činjenicama.

Ok, činjenica je da je Škoda već imala sedan na MQB A0, samo što nije bio dugačak 5 nego 4.5 metra - zvao se Rapid i ne prave ga više za Evropu koliko je dobar bio.

Zamisli koliko bi tek dobar bio da je bio duži za pola metra...kad bi to tehnički uopšte i moglo. Zato mislim da nije preterivanje ono što sam rekao kakav bi bio sedan na MQB A0 dužine 5 metara...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nidza

Shvatam kako ti gledas na segment vs platforma, ali se ne slazem sa tim, iz razoga koje sam vec naveo gore. Prica sa segmentima jeste bleda, i slazem se da nije kristalno jasno kao nekad, sta je sta. Ali tvrdim da Scala kao auto, nema ni jednu tehnicku prednost u odnosu na Pola, osim velicine (i ono sta dolazi sa njom). I za nas koji smo zainteresovani da se udubimo za trunku vise od proseka u automobile, to je i vise nego dovoljan razlog da Scalu svrstamo tamo gde pripada - u B segment. Tvrdim da je PR prica Skode, o tome kako je Scala cistokrvni C segment, cista floskula, potkrepljena samo velicinom (sto je od VW ere u Skodi, njihov glavni adut) i generalnim progresom B segmenta (dovoljnim da mogu da izvedu tako nesto). 

 

Scala je DIREKTNI naslednik Rapida.  Kada god sam seo u Rapida (vise puta, nije bio policijski :D :D) , nisam NI U JEDNOM trenutku pomislio da je to bilo sta priblizno C segmentu, osim u velicini naravno. Zasto? Pa jer on to i nije bio. Prosto je svakim mogucim detaljem odavao pripadnost B segmentu, i to jeftinom B. 

 

Koliko sam video Scali uzivo, jeste veliki skok u odnosu na Rapida, ali s druge strane, citav B segment sa novim modelima je znacajno skocio u kvalitetu i sofisticiranosti. Pogledaj samo Clio V ili novi Pug 208. Znacajno su moderniji i sofisticiraniji i mozda cak mogu reci - luksuzniji auti, nego svoji prethodnici. Kada bismo tako uporedili, ne bi Scala tu imala sta da kaze (opet, osim velicine).


A ako bismo se vodili velicinom, onda bi Octavia morala da bude D segment, a to nije. A ako se ne vodimo velicinom - onda je Scala B+ segment.

 

I najvaznije, to sto sto su auti nastali na nekoj modularnoj platformi, to ne znaci da su platforme ispod njih ISTE. Znaci Passat i Golf su nastali iz iste modularne platforme - da, ali na kraju, kada se sve sklopi, te 'platforme' (ne govorim auti namerno) NISU ISTE. 

 

Znaci moja prica je : marketing&sales (C segment) vs. technical (B segmet) :D 

 

Uvek svako moze da kaze argument da ga tehnicka strana ne zanima, i da je to njemu C segment ovako 'prostackim' pristupom kad sagleda, ali eto, po meni, taj tip pristup nije za forum, i ljude koji zele da znaju vise.

 

Nadam se da se slazemo da se ne slazemo, ja se ovim postom odjavljujem iz ove diskusije :) 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema predaje! :D

 

1. Scala nema nikakve veze sa Rapidom, nije njegov naslednik, oba se proizvode.

2. Rapid nije na MQB A0 platformi.

3. MQB A0 nije platforma za B segment, već je nova modularna low cost platforma.

 

  

13 minutes ago, horvat said:

@nidza

I najvaznije, to sto sto su auti nastali na nekoj modularnoj platformi, to ne znaci da su platforme ispod njih ISTE. Znaci Passat i Golf su nastali iz iste modularne platforme - da, ali na kraju, kada se sve sklopi, te 'platforme' (ne govorim auti namerno) NISU ISTE. 

 

Žao mi je, ali moram da te vratim u diskusiju, 

Golf i Passat relacija je OK u okviru MQB, a potpuno ista relacija u odnosu Pola i Scale u okviru MQB A0 nije?

 

Edited by nidza

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, nidza said:

1. Scala nema nikakve veze sa Rapidom, nije njegov naslednik, oba se proizvode.

image.thumb.png.9d28d7306db412d362d5e061b72f760a.png

 

LOL :D 

 

Ne odustaj nidzo, jos malo pa ce postat C :D 

 

 

 

10 minutes ago, nidza said:

Žao mi je, ali moram da te vratim u diskusiju, 

Golf i Passat relacija je OK u okviru MQB, a potpuno ista relacija u odnosu Pola i Scale u okviru MQB A0 nije?

 

Poenta price je da oni takodje nisu na istoj platformi, samo ne znamo te oznake A0, B1, Y4... 

 

Dok sam radio u jednoj Tier1 automotive kompaniji, mogao sam da vidim te oznake platformi (i video sam), samo sam vec zaboravio... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minutes ago, nidza said:

1. Scala nema nikakve veze sa Rapidom, nije njegov naslednik, oba se proizvode.

Scala jeste njegov naslednik.

Baš zato što dolazi na njegovo mesto se i ne prave paralelno oba modela za Evropu. Rapid je ostao za Kinu, i vizuelno su ga promenili da liči na Scalu.

 

23 minutes ago, nidza said:

2. Rapid nije na MQB A0 platformi.

U pravu si, pogrešio sam. Suština je bila da se pravio na platformi tada aktuelnog VW Pola, isto kao i sada Scala.

Ne menjam stav da bi nekakav low budget sedan na platformi Pola dugačak 5 metara bio bilo šta drugo nego govno od auta. Verovatno ga baš zato VW i ne pravi...nego je i onaj low budget sedan od 4.5 metra (Rapid) ugasio.

 

23 minutes ago, nidza said:

MQB A0 nije platforma za B segment, već je nova modularna low cost platforma.

Činjenica je da su u proteklih ~pola godine izašli novi modeli C segmenta u okviru VW grupacije (Golf, Leon, Octavia, A3). Činjenica je da nijedan od njih nije na istoj osnovi kao VW Polo.

Činjenica je da je izašla Scala...i da je ona na osnovi VW Polo. 

Ako je Scala nekakav low budget C segment, čemu onda priče kako je to ustvari pravi C segment koji je konkurencija Golfu, kako je extra opremljena, kako odličan utisak ostavlja, itd.?

Kako je ona sve to ako je ''low budget''...gde joj se onda vidi to ''low''?

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve u segmentu je konkurencija Golfu, jer je to rodonačelnik i etalon segmenta.

Uvek će biti dilema između krajnje siromašnog Golfa i napakovane Scale sa svim što ti padne napamet od opreme, poput one koju sam testirao, na međi gde im se približavaju cifre.

Funkcionalno ne gubiš ništa, iz perspektive porodičnog kupca, sve neophodne i bezbednosne tehnologije su prisutne. S obzirom da hipotetički kupuješ novo vozilo, miran si 5 godina sa oba, koliko traje garancija. Koji ćeš auto da odabereš, samo tvoj je izbor, ali pametno bi bilo probati oba, a ne pretpostavljati da je Scala isti auto kao Rapid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad čovek pomisli da ti možeš nešto korisno da napišeš, pa se zezne i otvori temu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, nidza said:

Uvek će biti dilema između krajnje siromašnog Golfa i napakovane Scale sa svim što ti padne napamet od opreme, poput one koju sam testirao, na međi gde im se približavaju cifre.

Neće. Ne zato što ja tako kažem, nego zato što već imamo primere iz Škodine tržišne prakse kada to prolazi, i kada to ne prolazi.

To ne znači da neće biti pojedinačnih primera, nego da ti pojedinačni primeri neće biti u broju dovoljnom da formiraju tržišni trend.

 

Škodi su se tako ranije već preklopili napucani Rapid sedan i siromašnija Octavia. Preklopili se auto koji glumata C segment i pravi C segment. Koji je bio epilog?

Rapid sedan umro, pobedio je siromašnije opremljen auto pravog C segmenta. Zato naslednik Rapida (Scala) sada beži od Octavie k'o đavo od krsta...to bežanje se vidi u tome da neće ni postojati sedan verzija Scale baš da se opet ne bi preklapala njena bogata verzija sa siromašnijom verzijom Octavie.

 

Očekivati drugačiji rezultat kad se Škodin model (koji opet nije C segment nego ga glumata) cenovno preklopi ali ne sa drugim Škodinim autom, već ni manje ni više nego sa Golfom - mislim da nije realno. Onaj ko ima pare za Golfa može umesto njega da kupi Focus, Megan, 308, ili neki premium C segment. O tim alternativama on razmišlja, a ne o produženom VW Polo.

Scala treba da pokupi onaj deo kupaca koji hoće da daju 10k-12k-13k evra za nov auto, a hteli bi veći auto nego što im nudi B segment za te pare - niko ne nudi više lima od Scale. Oni treba da ne kupe Clio, 208, Corsu, ili neki drugi model koji jednako tako glumi C segment - nego da kupe Scalu. Kad je Golf u pitanju, Scala gađa one kupce koji bi ga hteli ali nemaju ni za njegov klot....a, ne na one koji imaju za Golfa, pa će eto da se predomisle i uzmu Scalu.

 

Postoji jedan drugi tržišni primer kada se Škodin model preklopi i to sa VW modelom, i odlično prođe Škodin auto - Passat/Superb. 

U čemu je razlika između preklapanja Rapid sedan/Octavia, Scala/Golf, Passat/Superb? Razlika je što Superb ne glumata segment sa kojim se poredi, a Rapid ranije ili Scala sada glumataju segment sa kojim bi marketing Škode da ih poredi.

Ekvivalent Superbu i njegovom uspešnom prolasku na tržištu u segmentu kojem pripada, bila bi Octavia hatchback čak i kad bi se poredila sa Golfom. Ali, Octavie hatchback nema, već produženog Pola koji glumata C segment...

Share this post


Link to post
Share on other sites

C segment je verovatno najširi segment koji postoji na marketu, a ti si izostavio čitav deo kome Rapid i Scala pripadaju:

 

301, C-Elysse, Vesta, Elantra?, Ceed?...  moguće da sam neki propustio

 

To što se ta vozila ne prodaju naročito na zapadu, ne znači da čitav segment treba ignorisati, jer se vrlo dobro prodaju na istoku. Tamo ima sličnih vozila koja se kod nas ni ne nude, a ni to nije argument za nipodaštavanje njihovog postojanja. Možemo i da se složimo da sva ta vozila glumataju C segment, ali ne mogu biti B, jer su prosto prevelika.

 

Živi bili pa videli, Scala će odlično ovde da se prodaje i to baš iz razloga jer se nisu ciganisali sa onim delom vozila sa kojim vozač i putnici intereaguju. 

 

edit:

a pazi ovo što iskoči prvo na guglu kad te zanima kako se Scala kotira u segmentu:

https://www.autoexpress.co.uk/skoda/scala/107519/skoda-scala-vs-volkswagen-golf-vs-kia-ceed

 

 

Edited by nidza

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.auto-motor-und-sport.de/fahrbericht/skoda-scala-2019-fahrbericht/

 

Was kann der XXL-Polo?

Skoda gets what is possible from the platform of the VW Polo. And that is a lot: The Scala is visually impressive, can be equipped with all relevant extras in terms of infotainment and driving safety, packs something away properly and is also reasonably comfortable to drive. Pleasing: the price remains on the ground. However, it is not quite as cheap and spacious as its conservative predecessor.

Skoda made the new Scala larger than the Golf on the VW Polo platform. It looks good and has space. But how does he drive? auto motor und sport has the answer.

In the booth we could already see the successor to the much more sober Skoda Rapid.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, nidza said:

C segment je verovatno najširi segment koji postoji na marketu, a ti si izostavio čitav deo kome Rapid i Scala pripadaju:

301, C-Elysse, Vesta, Elantra?, Ceed?...  moguće da sam neki propustio

Malo si pomešao modele u vezi ove naše priče. Pomenuo si one koji imaju veze sa Scalom, i one koji nemaju.

 

> Peugeot 301 - ne prodaje se prvenstveno u EU, tj. namenjen je tzv. tržištima u razvoju.

Ne pravi se na platformi na kojoj se pravi 308, već na platformi na kojoj se pravi 208. On je produženi 208, on glumata C segment.

> Citroen C-Elysee - isti auto kao 301, samo sa drugim dizajnom i značkom. Takođe se ne prodaje prvenstveno u EU, tj. i on je namenjen tzv. tržištima u razvoju.

> Lada Vesta - ne prodaje se u EU, ali za razliku od prva dva modela ne zato što proizvođač nije hteo, nego zato što ga tržište nije htelo. Inače, Lada se u potpunosti povukla sa evropskog tržišta, verovatno zbog dobre prodaje.

> Hyundai Elantra - nju je u EU zamenio Hyundai i30. Na malom broju evropskih tržišta (u EU i van EU), ostala je u ponudi zajedno sa i30.

Elantra nema veze sa ovom našom pričom jer se ona pravi na istoj platformi kao i30/Ceed, tj. na platformi C segmenta. Ne pravi se Elantra tako što se produži Hyundai i20, to je suština.

> Kia Ceed - klasična platforma C segmenta, zajedno sa i30 ili Elantrom...

 

Scala može da se poredi sa Peugeot 301/Citroen C-Elysee jer je i ona nastala produžavajući B segment kao i oni.

Scala ne može da se poredi sa Elantrom/i30/Ceed jer su oni pravi C segment.

 

U čemu je suština?

 

- Kada PSA pravi rivala Golfu, oni ne uzmu platformu 208-ce koju produže i na njoj tako ''zbudže'' nekakav hatchback, napune ga opremom i nazovu to 308. A, onda sipaju velike pare u marketing da ubede ljude da je to što su uradili ustvari pravi C segment jer ''vidi koliko mesta i opreme ima''. Ne, ne urade oni to. Oni lepo na novoj, većoj, boljoj platformi naprave 308, tj. svoj pravi C segment.

A, kad uzmu platformu 208, produže je i na njoj zbudže neki auto (301) onda ga od sramote i ne nude po EU. :D 

 

- I VW, kada pravi novu paletu svojih C modela u okviru grupacije, ne uzme platformu VW Polo koju produži i na njoj onda pravi Golfa, Octaviu, Leona, A3. Ne, ne rade tako...nego krenu od druge, veće platforme.

 

- Ili, Hyundai/Kia...nisu napravili svoj auto C segmenta tako što su uzeli i20, poskidali sve sa njega, isekli mu patos i tu umetnuli/zavarili ploču sa dodatnih 20-30 cm, oblikovali nove limarijske panele (haubu, krila, vrata...), i rekli ''evo ga naš C segment, evo ga naš rival Golfu.'' Nisu ni pogledali i20, nego su i oni krenuli od veće platforme i napravili i30/Ceed na njoj.

 

Zašto i Škoda ne uradi tako? Zašto nema Octavie u hatchback varijanti? To bi bio pravi pravcati Škodin C hatchback. Ali, toga nema.

Umesto toga, za Škodu je odlučeno da proba još jednom sa razvučenim B segmentom, ali ovoga puta bez sedan varijante jer je Octavia uništila Rapid sedan. I, ovog puta sa mnogo više novca u marketing da se priča kako je to pravi pravcati C segment jer...vidi kol'ki auto i kol'ko opreme ima. :D 

 

1 hour ago, nidza said:

Živi bili pa videli, Scala će odlično ovde da se prodaje i to baš iz razloga jer se nisu ciganisali sa onim delom vozila sa kojim vozač i putnici intereaguju. 

Slažem se da će dobro da se prodaje u SRB. Ali, VW/Škodu ne zanima kako će da se Scala prodaje u SRB, jer niti su je napravili zbog tržišta kao što je SRB, niti ih zanima.

 

Scala će doživeti sudbinu Rapida u Evropi ukoliko u Nemačkoj, Italiji, Francuskoj, Austriji, Holandiji, Belgiji...dovoljno kupaca ne odustane od novog Clia, 208-ce, Fieste, Corse...i ne kupi Scalu.

Ako pomenuti kupci krenu da odustaju od Golfa/Octavie/Leona i kupe Scalu, ima da pljušte otkazi u VW grupaciji jer su tako sami sebe zajebali...jer umesto da prodaju skuplji auto na kojem se više zarađuje i u čiji razvoj su dosta uložili, oni prodaju jeftiniji auto sa manjom zaradom. Verujem da to odlično znaju u VW grupaciji, pa zato i nemamo pravi Škodin C hatchback koji bi bio jeftiniji od Golfa...a, ispod lima Golf sa svim prednostima toga. Umesto toga, imamo Scalu koja glumata C segment, a ispod lima je VW Polo.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne razumem zašto ne mogu da se porede bilo koja dva auta od, recimo, 16k eura, glumatali, ne glumatali segment? Sve može da se poredi iz ugla upotrebljivosti i cene, kao što mogu da se porede nov i polovan auto, SUV i limuzina, itd.

Scala ne može da se poredi sa Golfom (etalon) po tome kako se vozi, tu platforma već igra neku ulogu, ali u opremi, bezbednosti, interaktivnim detaljima itekako može, a funkcionalno tek, jer ima više mesta nazad i veći gepek.

Zašto nema Octavie hečbek? Šta će im toliki kanibalizam unutar koncerna? Škodin Golf ne može, ali može Scala, jasno spuštena lestvicu ispod. To sve ne znači da je B segment, već druga liga C segmenta, za siromašnija tržišta, u kojima postoje i drugi automobili.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, nidza said:

Ne razumem zašto ne mogu da se porede bilo koja dva auta od, recimo, 16k eura, glumatali, ne glumatali segment?

Svaka platforma vuče za sobom određenu tehnologiju koju podržava i koja se u nju ugrađuje, a platforma ispod nje ne podržava. Svaki model automobila koji se pravi na određenoj platformi vuče i određeni kvalitet dobavljača po automatizmu. Korisno je opet pogledati ovaj post. Isti kvalitet delova od dobavljača ne stavlja se u Up/Polo/Golf/Passat. Kad je VW odlučio da će Scala da bude pravljena na platformi produženog Pola, već je u tom momentu znao i gde će da je pravi i sa kojim dobavljačima i koji kvalitet delova će biti, tj. biće kvalitetom uporediva sa VW Polo, a ne Golfom.

 

Pored toga, bilo bi dobro proguglati kako različite platforme utiču na stavke poput:

- torsional stiffness

- higher-strength steels

- noise and vibration suppression

- joining techniques

.

.

.

 

Ne koriste se isti materijali, niti ista debljina materijala, ili ista tehnika njihovog spajanja (što će uticati na vibracije i ''razmrdanost'' čitavog auta kad krene da guta rupe i kilometre). Npr. svi koji su bili u poseti fabrici u KG su mogli čuti da je platforma na kojoj se pravio 500L za USA bila 100 kg teža od iste takve platforme 500L za EU tržište. Bukvalno je ista u milimetar što se dimenzija tiče, ali je ona za USA imala ojačanja jer je morala ispuniti USA standarde.

 

Ili, laički možeš da se zapitaš...kakva je platforma koja mora da izdrži 400+ konja u jednom fabričkom Audiju RS3, u odnosu na platformu na kojoj najjači motor nema ni pola od toga? Jel su te dve platforme istog kvaliteta, tehnike spajanja, kvaliteta i debljine lima/čelika, % korišćenja ultra-jakih čelika...

 

Ili, opet laički možeš da se zapitaš zašto Golf ima veću razliku između težine auta i njegove maksimalne ukupne težine automobila (tj. nosivost)? Kod Scale je, zavisno od motora i opreme, ta razlika 360-380 kilograma, dok je kod Golfa 200 kg više od toga...zašto? Možda zbog čvršće platforme, debljeg lima, više skupog čelika u njoj...pa zato može da istrpi dodatnih 200 kilograma težine iako Golf ima manje mesta od Scale. Hoće li prodavci Škode trčati da kažu potencijalnim kupcima Scale da je ona za vozača i dva putnika, plus njihov prtljag...pa džabe joj više mesta pozadi i veći gepek jer ako sedne četvrti u nju i njegov prtljag i krenu tako svi zajedno za npr. Grčku, eto je Scala preko dozvoljene ukupne mase auta...dok kod Golfa ista ta ekipa ljudi neće preći dozvoljeni broj kilograma za ukupnu težinu auta.

 

Kažeš da je bezbednost ista...ali nije. Nije sporno koliko zvezdica ima Scala, nego šta bi joj se dogodilo ako se susretne sa nekim pravim C segmentom koji ima isti broj zvezdica.

 

Naravno da ljudi, prilikom izbora novog automobila, neće gledati npr. koliko kg-a može da ponese jedan, a koliko drugi auto...već to navodim samo kao primer kako se laički može videti razlika u kvalitetu/čvrstoći platforme koja se odražava na kvalitet strukture celog auta...

 

 

4 hours ago, nidza said:

Scala ne može da se poredi sa Golfom (etalon) po tome kako se vozi, tu platforma već igra neku ulogu, ali u opremi, bezbednosti, interaktivnim detaljima itekako može, a funkcionalno tek, jer ima više mesta nazad i veći gepek.

- Ne može ni u opremi jer je za platformu novog Golfa razvijan čitav paket koji ne postoji kod platforme ispod. Zato je i kasnio. Npr. ''Car2X'' tehnologija koja dolazi kao standard kod Golfa.

- Ne može ni interaktivnim detaljima, počev od kozmetičkih stvari u smislu dijagonale displeja, preko brzine rada i funkcija...

- Ne može ni funkcionalno jer džabe joj više mesta u gepeku ili pozadi kad to više mesta mora da ostane neiskorišćeno, tj. prazno...u suprotnom prelazi maksimalnu dozvoljenu masu i onda žali bože guma, trapa i uopšte ponašanja takvog auta na putu.

- Ne može ni po pitanju bezbednosti jer u susretu sa čvršćom pravom platformom C segmenta ona će bolje zaštititi putnike u Golfu/308/Focusu nego one u Scali...

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...