Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Automobilske platforme

Recommended Posts

Setio sam se jednog primera za tu arhitekturu ECU-ova

 

 Npr. nekad zadnji deo auta ima svoj sopstveni ECU, delimicno zato da se ne bi razvlacile zice do Body-ja, a delimicno zato da bi imao vise funkcionalnosti, primer - automatic (leg gesture) tailgate opening - koliko znam, na Scali je moguce doplatiti otvaranje gepeka samo na dugme, dok je na Octavii moguce i uz detekciju pokreta nogom. Deluje kao banalnost, ali iza te mogucnosti stoji ta razlika u toj arhitekturi o kojoj pricam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, neshaoct said:

Ako je već tako, ako je Scala pravi pravcati C segment :D, zašto onda VW nije na toj, očigledno veoma dobroj platformi da se napravi pravi C segment, napravio ujedno i Golfa, Audi A3, Octaviu?

Zašto za sve njih koristi skuplju platformu, a ne onu na kojoj pravi Polo, Scalu...?

Iz istog razloga zbog koga i FCA pravi Tipo sedan/SW od 4.5+ m, na Small Wide platformi. Vecina zna, ali to je varijacija platforme jos iz polovine prosle decenije, na kojoj su krenuli Grande, Corsa, Mito... Pri tome ne mislim nista lose, ali je princip isti kao sto Skoda radi sa Scalom i Rapidom... I zajedno sa Tipom, svi su "utrpani" u C segment, radi ustede i principa "dosta lima za malo para", sto itekako ima prodju na trzistima u ravoju. Ako uzmemo za primer VAG grupaciju, koja ima prilicno modela i dominantna je u svakom smislu u toj klasi: svakako nije isto Rapid, Scala, Leon, Golf i Octavia - a svi su u formalno u Compact segmentu (A3 je Premium Compact, pa ako hocete dodajte i njega). Ili ako pricamo o "nasim" nazalost jedino aktuelnim: nebo i zemlja su low-budget Tipo i Giulietta razvijena na novoj i pravoj Compact platformi. Isto vazi i za primenjene tehnologije na tim modelima, sa cim su od opreme isli vec u seriji, itd...

Apsolutno se slazem sa Horvatom, klasa treba da budu "oivicena" i dimenzijama (kako uostalom i vecina banalno prihvata), ali predstavlja i skup tehnologija na jednom mestu... E, zato danas imamo ono sto meni apsolutno smeta - savremeni kupac je zaslepljen glupostima tipa konektivnosti, dijagonale multimedije i sl., ali mu zato za vece pare podmecu zastarele ili manje platforme, downsized problematicne motore, pod bedzom premium marki se provlace motori drugih proizvodjaca, itd...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/12/2020 at 7:19 PM, neshaoct said:

Ako je već tako, ako je Scala pravi pravcati C segment :D, zašto onda VW nije na toj, očigledno veoma dobroj platformi da se napravi pravi C segment, napravio ujedno i Golfa, Audi A3, Octaviu?

Zašto za sve njih koristi skuplju platformu, a ne onu na kojoj pravi Polo, Scalu...? Na taj način bi VW značajno mogao da poveća profitnu marginu za gomilu svojih modela koje trenutno pravi na skupljoj i za broj većoj osnovi...a, ipak to iz nekog razloga ne radi. Mislim da su ti razlozi u onom pravcu koji je Horvat pomenuo...

 

Zamena teza, Nešo.

 

Imaš na tržištu i inferiornijih vozila u C segmentu od Scale, recimo Tipo, Logan, 301, pa im se ne može time oduzeti pravo pripadnosti segmentu. Cena, tehnologije, platforma, oprema, luksuz, značka, performanse, to ništa ne određuje pripadnost segmentu.

 

Razvukli su Pola i dobili Scalu i otišli u segment iznad. Na testovima ne porede Scalu i Polo, nego Scalu i Golf

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/13/2020 at 10:20 AM, Ivan said:

E, zato danas imamo ono sto meni apsolutno smeta - savremeni kupac je zaslepljen glupostima tipa konektivnosti, dijagonale multimedije i sl., ali mu zato za vece pare podmecu zastarele ili manje platforme, downsized problematicne motore, pod bedzom premium marki se provlace motori drugih proizvodjaca, itd...

https://www.autocar.co.uk/opinion/new-cars/opinion-death-audis-mlb-platform-good-thing

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/14/2020 at 10:18 PM, nidza said:

...Cena, tehnologije, platforma, oprema, luksuz, značka, performanse, to ništa ne određuje pripadnost segmentu.

Razvukli su Pola i dobili Scalu i otišli u segment iznad....

Pa, nije valjda da marketing i PR saopštenja fabrika to određuju? :) 

Ili, misliš da su dimenzije jedino bitno što određuje pripadnost određenom segmentu? Tako ispada iz tvoje druge rečenice kada kažeš da su razvukli Pola, dobili tako Scalu i time ''otišli u segment iznad''...

Što onda tako nisu i Golfa dobili, što i njega nisu dobili ''razvlačenjem'' Pola? ;) 

 

Ako su jedino dimenzije bitne, onda je Octavia šta?

Duža je za 5 cm od Alfa Romeo Giulia, za dlaku je duža od Mercedesove C klase (W205 fl), a BMW Serije 3 (G20) je duži za samo 2 cm od Octavie...

Hoćemo li sad da pričamo da je Octavia D segment? Nećemo? Zašto nećemo kad cena, tehnologija, platforma, oprema, luksuz, značka, performanse ne određuju pripadnost segmentu, a po dimenzijama je Octavia ista ili veća (ne samo po dužini) od nabrojanih modela D segmenta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct, ja moram malo da se našalim, ne zameri, ali ako fabrika, novinari i novinski članci ne određuju, ko tačno određuje, ti i horvat? ;)

 

C je malo razvučen segment, a vozila koja su na granici, Scala sa dna, a Octa sa vrha segmenta, mogu biti tema polemike. Mislim, dobro je pitanje za Octu, isto kao i za Superb, to su baš velika kola za segment i na nekim tržištima se i nalaze u klasifikaciji u segmentu iznad. 

 

Možemo do sutra da polemišemo oko vozila na granicama segmenta, ali ja dalje polemisao ne bih, s obzirom da nisam nigde naišao na sličnu polemiku. Situacija je poprilično čista, Scala je u C.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tzv segment ne znaci skoro nista, pa oktavija karavan je slicnih dimenzija kao dacia logan karavan, samo 5cm razlika medjuosovinsko rastojanje, dok je izmedju octavie i a4 ili djulije 14cm razlika, tj. triput veca razlika nego izmedju dacie logan i octavie.

 

E tako je gomila drugih stvari u D segmentu u odnosu na C 3x veca razlika nego B i C segment, izolacija, materijali, zavrsna obrada.

 

Da recimo a3 ili golfa prave na scala/polo platformi onda taj auto ne bi mogao da se nosi sa bmw1/merc A klasom, a scala je tu da se tuce sa daciom recimo.

 

Cak ni a3 sedan i oktavia iako su na istoj platformi isti segment nisu konkurencija, niko se nije dvoumio izmedju ta 2 modela, jer su cenovno i tehnoloski drasticno razliti, iako su oba auta da kazemo pravi C segment.

Tako da to sto je scala "pravi C segment" ne znaci nista samo po sebi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa A3 gro delova je potpuno isto kao sa Golfom ili Octom, mehanički su blizanci. Odskače RS3 u nekim delovima, ali kako paše sve šraf na šraf, ljudi kojima je vozilo projekat, mogu da prebacuju te delove. Imaš cele setove paketa koji se stavljaju i sve informacije imaš koje razlike između njih postoje.

 

Ta vozila na tržištima od značaja čak vrlo slično i koštaju u adekvatnoj opremi. 

 

Sve van napisanog je čist placebo, a o tome je bezveze voditi polemiku, šta ko od nas lično u svom stomaku oseća o nečemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takvim ljudima su oktavia i dacia logan isti ili bi maka trebali da im budu isti.

 

Ako neko ne oseti razliku izmedju oktavie i a3 ili ju pripisuje placebu, posteno bi bilo da ne primeti razliku izmedju dacie logan i oktavie ili da ju pripise placebu...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
46 minutes ago, nidza said:

...ali ako fabrika, novinari i novinski članci ne određuju, ko tačno određuje, ti i horvat? ;) 

Ne, nego zdrav razum i elementarno znanje o tome kako se prave automobili. Ti imaš i jedno i drugo. :)

 

Baš zato što to imaš, to elementarno znanje o automobilima ti ne dozvoljava da Octaviu trpaš u D segment nego je ostavljaš u C bez obzira na njene izdašne dimenzije.

To isto elementarno znanje o automobilima ti ne dozvoljava da navedeš nijedan jedini razlog zašto onda Golf nije napravljen produžavajući Polo. Zašto nije ako inače može tako da se dobije C segment?

To isto elementarno znanje o automobilima ti ne dozvoljava da navedeš nijedan jedini razlog zašto Octavia nije nastala produžavajući Polo, ako je eto moguće da se tako dobije C segment, a Scala je dokaz da može? Možda zato što tako ne može da se dobije C segment, pa zato ni Golf, ni Audi A3, ni Leon, ni Octavia nisu nastali produžavajući VW Polo. ;) 

 

Scala (i modeli poput nje), postoje iz tržišno opravdanih razloga.

Kao što je već rečeno više puta, ne moraju svi u C segmentu da prave auto od oko 20k-30k evra, ili eno novi AMG A45S košta i preko 50k evra. Ne moraju svi da jure vrh tog segmenta.

Postoje kupci koji hoće auto gabarita C segmenta, ali neće da daju po 20k-30k evra za njega. Njima se onda ''podvali'' za broj manja platforma, ili zastarela platfroma. Oni srećni jer su tako dobili auto željenih gabarita za 10k-15k evra, fabrike srećne jer su i njima uzele pare.

 

Ali, to ne sprečava nikoga da kaže kako stvari stvarno stoje...tj. šta je kome ''podvaljeno'' kako bi uopšte postojao na tržištu auto tih gabarita za toliko para.

To može da prestane da se smatra ''podvaljivanjem'' onog trenutka kada Golf nastane produžavajući Polo. Dokle god je Golf na jednoj, a Polo na drugoj platformi - to nisu iste stvari. Uostalom, postavlja se pitanje i šta je tu uopšte nekome ''podvaljeno'' kad kupac želi tako jeftin auto tih gabarita i opreme...valjda je svestan da su mu uštedeli na svemu što se ne vidi. 

 

21 minutes ago, nidza said:

Sa A3 gro delova je potpuno isto kao sa Golfom ili Octom, mehanički su blizanci.

Pa, to i pičamo. :thumbup: Isto kao što neće odgovarati Scali sa Golfa ili Audija A3, ali joj hoće odgovarati sa VW Pola.

Pa, i Rapid je pravljen na platformi Pola...zašto se za njega nije pričalo da je C, a za Scalu (isto na platformi Pola) se priča da jeste C?

Postojao je i Rapid Sportback (ne samo kao sedan), jesi li brojao Rapid Sportback u C segment?

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rapid je C segment takođe, tzv. "small family car", bez obzira na tip karoserije. 

 

Ne možete ta vozila da smeštate u B, jer ima neodgovarajući nivo luksuza. US B segment naziva supermini, a obuhvata neka vozila iz A, UK ga zove subcompact. Ako idemo kontra logikom i polemišemo da li je C ili nije C, kad pogledaš vozila iz B, tu ima još mnogo manje zajedničkog. Mnogo više zajedničkog ima sa C.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia logan karavan je B segment ili C? Hajde da poredimo i scalu, oktaviju i rapid sa loganom pa da vidimo ko je gde i zasto?

 

Ako su te skode C segment zasto dacia nije?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro pitanje za Logan, ja sam mislio da je C, ali kad pogledaš dimenzije, vidiš da je sve sa gepekom kraći od Scale koja ga nema. Natakari Scali gepek i biće već znatno duža od njega. 

 

Ako ga je proizvođač već sam smestio u B, čemu polemika? On bi bio na prelazu između B i C, ali ja klasi koju je proizvođač sam odabrao, ne bih protivurečio. 

 

Logan MCV je po spec u C. Zanimljivo sve u svemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, nidza said:

Možemo do sutra da polemišemo oko vozila na granicama segmenta, ali ja dalje polemisao ne bih, s obzirom da nisam nigde naišao na sličnu polemiku. Situacija je poprilično čista, Scala je u C.

Slazem se samo da je situacija poprilicno cista. :D 

On 3/12/2020 at 5:16 PM, horvat said:

 

edit:

MQB A0 je za B segment vozila, gde pripada i Scala

 

image.thumb.png.974f09af11b960d51dfaece0f41107ba.png

 

A MQB Evo je za C segment vozila, poput Golfa, Octavie, A3, Leona...

 

image.thumb.png.9488e6accd98478056fa63e5ceb30038.png

 

Na novinarstvo ne bih trosio reci/slova... Izmedju ostalog, poredi se sve sa svacim, mislim, Clarkson je poredio Skodu Yeti sa Ferrarijem :D Kakvu to relevantnost daje... 

 

To je Skodin stari trik. Mislim da su na tom triku i izgradili danasnji uspeh. Sto kaze totti, prosecnog coveka boli uvo sta je ispod, auti se odavno kupuju 'na metar', ali ako vec pokrecemo neku forumasku diskusiju, treba da budemo (koliko mozemo) temeljni i objektivni....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mogu da se složim da je platforma isto što i segment. Ne mogu da te sprečim da imaš svoje mišljenje, ali za sve nedoumice bih konsultovao druga mišljenja, a sva su jednoglasna.

Ono što se slažem jeste da Škoda vrlo promišljeno koncipira svoje proizvode. Scala je odličan primer, gde dobiješ sve što ti treba, i više zapravo, a mudrom uštedom je cena ostala iskontrolisana.

Vozilo sa slika je oko 18k. 115KS koji sa lakoćom nosi karoseriju i vrlo udoban trim. Sve predrasude oko platforme padaju u vodu posle prvog km.

sca01.jpgsca02.jpg

sca03.jpgsca04.jpgsca06.jpg

 

 

Edited by neshaoct
postavio slike na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa nisu jednoglasna ako upravo sam proizvodjac tvrdi da je vozilo B segmenta, kao sto sam ti okacio sliku. Slazem se da se ne moramo sloziti, ali da je jednoglasno - nije :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bih rekao:

 

https://www.skoda-auto.com/news/news-detail/skoda-scala

 

Piše lepo new compact model. Mešaš babe i žabe i dalje. Nema veze platforma sa segmentom. Kod VAG je C i D takođe na istoj platformi. Mnogi delovi su jedan na jedan takođe. Ljudi genijalci za modularnost unutar portfolija, zato kidaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

1 hour ago, nidza said:

Kod VAG je C i D takođe na istoj platformi.

 

Ovo nije tacno. Cak ni sva D segment vozila VAG grupe nisu na istoj platformi. Superb i Passat su na MQB, a A4 je na MLB sa uzduzno postavljenim motorom :D 

 

A ako uzmemo ono sto iznad tvrdis, da je Scala C segment (na MQB A0 platformi) - onda pogotovo nije tacno da su im C i D na istoj :D  

 

Pricu sa Scalom i segmentom da se i raspravljamo, al ovo sa platformama je tehnicka stvar i potpuno je jasno sta je sta ;)  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apsolutno tacno opet, pokusava da se izdigne skoda zmureci se na neke stvari, tj. selektivnim biranjem podataka. :) 

 

Jesu C i D na istoj platformi, ali i B i C su na istoj platformi, pa B i D nisu na istoj platformi, jer ima C i C koji nisu na istoj platformi, kao i D i D koji nisu na istoj platformi :D

 

A4, i a8,su na istoj platformi pa ne da nisu isti segment, vec je 2 segmenta razlike.

 

Pogotovo ako gledamo platforme i njihove mogucnosti vidimo koliko je daleko golf platforma od "a8" platforme, jer koliko je golf ili derivat skoro D segment, toliko je a4 skoro F segment :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, nidza said:

Piše lepo new compact model. Mešaš babe i žabe i dalje.

Taj isti proizvođač kada je izbacio na tržište Rapid (koji si ti brojao u C segment kao što danas radiš sa Scalom), u tadašnjim zvaničnim PR saopštenjima je pisao da je Rapid novi model sa ''sjajnom količinom prostora'' koji popunjava paletu Škodinih modela ''između Fabije i Octavije''. Lako možeš da izguglaš takvu rečenicu... Što nisu pisali da je C?

 

Škodin C hatchback bi bila Octavia sa dizajnerski promenjenim zadnjim delom. Sve ostalo je akrobatika Škodinog marketinga...

Kako su samo Scalu kao C segment napravili produžavajući Polo, a tako nisu napravili nijedan drugi svoj (VW Group) auto C segmenta? Može Scala da bude nekakav B+, a za običan svet može da im se ''podvaljuje'' priča da je C...to rade i ostali sa istom takvom koncepcijom modela.

Al' nama na Forumu koji malo kuckamo o autima je valjda jasno ko je tu šta uradio i zašto...i do kojih to posledica dovodi kod takvih modela.

 

2 hours ago, nidza said:

Ljudi genijalci za modularnost unutar portfolija, zato kidaju.

Ništa tu nema genijalno, seti se npr. Fiat Tipo/Fiat Coupe/Alfa 145/Alfa 146/Alfa Spider/Alfa GTV/Lancia Delta, ili nekih drugih davnih primera u okviru Fiat grupe.

Oni sada to nesumnjivo najbolje primenjuju, ali faktički rade ono što su videli od Fiat grupacije pre 30 godina... :D 
 

 

Edited by neshaoct
skraćivanje

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/16/2020 at 11:55 PM, horvat said:
 Ovo nije tacno. Cak ni sva D segment vozila VAG grupe nisu na istoj platformi. Superb i Passat su na MQB, a A4 je na MLB sa uzduzno postavljenim motorom  
 
A ako uzmemo ono sto iznad tvrdis, da je Scala C segment (na MQB A0 platformi) - onda pogotovo nije tacno da su im C i D na istoj   
 
Pricu sa Scalom i segmentom da se i raspravljamo, al ovo sa platformama je tehnicka stvar i potpuno je jasno sta je sta   

Interpretiraš ono što sam napisao na svoj neki način, tako da je nemoguće voditi konstruktivnu diskusiju.

Upravo si mi napisao da nije tačno nešto što nisam ni izjavio. Tapatalk je pa ne vidim svoj post, ali potpuno sam siguran da nisam izjavio nikad ono što ni ne mislim, da SVA vozila u VAG imaju istu platformu u C i D.

Suština je da postoje vozila različitih segmenata na istim platformama, samim tim, tvoja indukcija da platforma čini segment, ne stoji.

Ja ne bih dalje polemisao, dokle god se ne čita kako treba, prema tome, džaba pišem bilo šta.
 

On 3/17/2020 at 12:50 AM, neshaoct said:
Ništa tu nema genijalno, seti se npr. Fiat Tipo/Fiat Coupe/Alfa 145/Alfa 146/Alfa Spider/Alfa GTV/Lancia Delta, ili nekih drugih davnih primera u okviru Fiat grupe.
Oni sada to nesumnjivo najbolje primenjuju, ali faktički rade ono što su videli od Fiat grupacije pre 30 godina...  

Genijalci u smislu da (daleko) najbolje primenjuju, mnogo bolje nego bilo ko i bez ikakvog izgleda da će biti drugačije u bližoj budućnosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minutes ago, nidza said:

Interpretiraš ono što sam napisao na svoj neki način, tako da je nemoguće voditi konstruktivnu diskusiju.

Upravo si mi napisao da nije tačno nešto što nisam ni izjavio. Tapatalk je pa ne vidim svoj post, ali potpuno sam siguran da nisam izjavio nikad ono što ni ne mislim, da SVA vozila u VAG imaju istu platformu u C i D.
 

Ne interpretiram, nego citiram (po drugi put): 

16 hours ago, nidza said:

Ne bih rekao:

 

https://www.skoda-auto.com/news/news-detail/skoda-scala

 

Piše lepo new compact model. Mešaš babe i žabe i dalje. Nema veze platforma sa segmentom. Kod VAG je C i D takođe na istoj platformi. Mnogi delovi su jedan na jedan takođe. Ljudi genijalci za modularnost unutar portfolija, zato kidaju.

 

Prosto to sto pricas nije tacno. Napisali smo ti lepo kako jeste. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gde ovde tačno piše da se odnosi na sva vozila, sem dela koji si sam dodao u svojoj replici?
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...