Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Automobilske platforme

Recommended Posts

Audi, Bentley i Porsche će praviti automobile na istoj platformi

 

porsche cross 1111.jpg

 

Proizvođači automobila su skloni da koriste istu platformu za više različitih modela, neretko i za različite automobilske marke. Volkswagen grupu čini čak osam automobilskih brendova, a tri najprestižnija - Bentley, Porsche i Audi su dogovorili saradnju koja bi do 2022. trebalo da rezultira novom platformom na kojoj će se praviti svi veći električni modeli. Trenutno Porsche koristi platformu ''J1'' za budući Mission E, a Audi za E-tron Quattro SUV - modifikovanu verziju ''MBL'' platforme na kojoj se između ostalog pravi i Bentley Bentayga. Nova platforma, piše Motor Trend, zvaće se ''PP'' što je skraćenica od ''Premium Platform Electric'', odnosno premium električna platforma. Navodno su Nemci odustali od nove generacije modularne platforme na kojoj bi se pravilii svi automobili s benzinskim/dizelskim, hibridnim, plug-in hibridnim i električnim pogonima, jer su se takve arhitekture pokazale preskupima, preteškima i neproporcionalnima dimenzijama potrebama luksuznih brendova. Poređenja radi, u BMW-u se očigledno ne slažu s ovom tvrdnjom jer su nedavno objavili upravo planove izrade svih modela na istoj modularnoj platformi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni su rekli ovo, ali nisam smeo da probam :lol:

To bi trebala da bude marketing fora da se zna da je VW podbrend u pitanju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Infiniti najavio je novu plaftormu za električna vozila

 

179224-infiniti qx.jpg

 

Luksuzni departman japanskog Nissana, Infiniti, najavio je novu plaftormu za električna vozila. Platforma je bazirana na konceptu Q Inspiration i na njoj će biti proizvedeno pet potpuno novih električnih modela. Svih pet modela će biti pravljeno u Kini u narednih pet godina, u saradnji sa lokalnom kompanijom Dongfeng Motro Gruop iz obalkog grada Dalijana, saopštio je Infiniti.

Prvi će biti redizajnirani QX50 premijum SUV s kojim Infiniti cilja najbrže rastući segment automobile. ''Imali smo Kinu poprilično na umu kada smo dizajnirali Q Inspiration, koji pokazuje sportski, performansama okrenut električni koncept, sa mnogo većim unutrašnjim prostorom'', rekao je prvi čovek Infinitija Roland Gruger. Infiniti planira da iskoristi liberalizaciju kineskog tržišta i postane konkurentniji Audiju, Lexusu i BMW, iz kog je Kruger i došao u japansku kompaniju 2014. Prošle godine Infiniti je prodao oko 48.000 vozila u Kini (primera radi, Mercedes je prodao oko 590.000), što je 60% globalne prodaje, a do 2025. planira da udeo u ovoj zemlji bude čak 90%. S obzirom da se očekuje da kinesko tržište električnih automobila bude udvostručeno ove godine u odnosu na prethodnu, na milion jedinica, novi modeli Infinitija će verovatno svi biti EV ili hibridni. Infiniti trenutno najviše automobila prodaje u SAD, ali to tržište za razliku od kineskog raste osetno samo u SUV segment. ''Postoji potencijal rasta za Infiniti u SAD, ali, ukupni rast tržište nije na istom nivou kao što vidimo u Kini'', zaključio je Kruger.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geely predstavio novu modularnu platformu

 

geely bma.jpg

 

Kineski automobilski gigant predstavio je novu modularnu platformu pod nazivom BMA. Kinezi su saopštili da je za ovaj poduhvat bilo potrebno četiri godine i čak stotinu eksperata iz dvadeset različitih zemalja. Najveći deo razvoja obavljen je u samoj Kini. Geely navodi da je BMA platforma pogodna za korišćenje kod hedžbeka, sedana, pa sve do krosovera i MPV modela. Kako Geely dalje saopštava, BMA je optimizovana za korišćenje 1.0 i 1.5-litarskog dizel agregata ove kompanije, potom 1.4-litarskog benzinca, a pogodna je i za plug-in hibridnu, hibridnu ali i blago hibridnu pogonsku postavku. Na novu platformu moći će da budu postavljeni automobili dužine od 2.550 do 2.700 milimetara, dok je dozvoljeni međuosovinski razmak između 1.600 i 1.700 milimetara. Kineska marka navodi da će modeli na BMA arhitekturi biti sposobni za drugi i treći nivo autonomne vožnje. Ističe se i da je ova platforma dizajnirana da omogući osvajanje pet zvezdica na evropskom kreš testu.

Zahvaljujući BMA arhitekturi Geely procenjuje da će razvoj novih modela sa 36 meseci biti skraćen na 18-24 meseca.

 

preuzeto sa - autorepublika.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford smanjuje broj platformi na samo 5

 

ford off-road.jpg

 

Nova modularna platforma će činiti bazu za širok spektar modela. Ford želi da oduševi svoje akcionare monumentalnim planovima koji podrazumevaju veću dobit iz poslovanja, niže troškove i konkurentne proizvode. ''Plavi oval'' izmešta fokus sa konvencionalnih modela na krosovere, SUV i kamionete, a u tom nastojanju se nada da će redukovati troškove za 25.5 milijardi dolara u periodu od narednih pet godina. Kompanija iz Dirborna nastoji da smanji broj platformi na samo pet modularnih jedinica. Ova tranzicija će biti urađena u narednih par godina, i uveliko će pomoći uštedi sredstava.

 

Dotične platforme pokrivaju svaki tip aktuelnih proizvoda, a mogle bi i buduće. Tu je platforma karoserija na šasiji za zadnjim/pogonom na sve točkove za vozila kao što su F-150 i Expedition. Krosoveri poput Escapea i Edgea bi mogli da koriste prednji pogon/AWD-samonoseća karoserija konfiguraciju. RWD/AWD samonoseća karoserija je rezervisana za Mustang i Explorer. Tu je i platforma sa samonosećom karoserijom za komercijalna vozila, kao i jedna za vozila pogonjena baterijama. Ford se nada da će sa ovim planom uštedeti oko 7 milijardi dolara u razvoju proizvoda i troškovima inženjeringa. Smanjenje izdataka će takođe skratiti vreme dovođenja izvesnog vozila na tržište za 20 odsto. Kompanija isto tako smatra da može inženjering učiniti 20 do 40 odsto efikasnijim. Redukovanje broja platformi je velika stvar za kompaniju. Kada je bivši šef ''Plavog ovala'', Alen Maleli, preuzeo kompaniju, njegov ''One Ford'' plan je pomogao da se broj platformi redukuje sa 30 na samo devet. Međutim, u međuvremenu je i devet postao prevelik broj. ''Ne radi se o tome da je ''One Ford'' plan bio pogrešan'', rekao je Hau Tai-Teng, Fordov šef razvoja proizvoda i nabavke. ''Ovo je nadgradnja te strategije, koja je evoluirala iz njega.'' Ford će novac koji bude uštedeo iz manjeg broja platformi investirati u nova vozila, i to ona koja će biti u cenovnom razredu sedana, koje polako napušta. Kompanija će se fokusirati na kamionete, komercijalne vanove, krosovere i SUV modele.

 

preuzeto sa - autorepublika.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova platforma za većinu Jaguar Land Rover modela

 

land rover defender r.jpg

 

Jaguar Land Rover grupacija u narednih pet godina predstaviće tri nova modela na inovativnoj modularnoj platformi, a nakon toga postepeno na će na nju preseliti veći deo game.

Prvi stiže Land Rover Defender nove generacije i to 2020. godine, a druga dva noviteta očekuju nas između 2021. i 2024. godine, čime će portfolio brendova Jaguar i Land Rover biti uvećan sa 13 na 16 modela. Zasad nema zvaničnih potvrda, ali špekuliše se da bi novi Defender mogao biti stožer porodice modela sa kojima bi britanski proizvođač u bliskoj budućnosti konkurisao američkom Jeep-u. Postoji mogućnost da će gamu obogatiti i bazni model kao svojevrsna ulaznica u svet Land Rovera, a govori se i o lansiranju krosovera koji bi bio automobil, a ne terenac i kao takav bi nosio naziv Road Rover. Takođe se razmatra razvoj top modela kao odgovor na luksuzni Bently Bentaigu.

Nova modularna platforma (MLA) služiće kao osnova za većinu JLR vozila i dovešće do optimizacije troškova razvoja. Trenutno je u opticaju šest platformi  - D7U od aluminijuma koriste Range Rover, Range Rover Sport i LR Discovery, takođe aluminijumsku D7A koriste Jaguarove limuzine XF i XE , SUV F-Pace, kao i Range Rover Velar. Range Rover Evoque, Land Rover Discovery Sport i Jaguar E-Pace koriste D8 čeličnu platformu, revidiranu verziju zastarele Fordove platforme, dok su Jaguar najveća limuzina XJ , sportski F-Type električni SUV I-Pace na zasebnim platformama. Nova MLA-a biće pogodna za tzv. mild-hibridna vozila, plug-in hibridna i potpuno električna vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tri najuspešnija slova u Volkswagenovoj azbuci - MQB

 

vw mqb golf VII.jpg

 

Volkswagenova MQB arhitektura je osnova na kojoj počiva najprodavaniji model marke, Golf koji je tokom 2017. godine prodat u ''tiražu'' od 968.284 primeraka. Modularna platforma se takođe koristi kao temelj za još pet modela marke, kojih je na globalnom nivou, tokom prošle godine, prodato ukupno 3.8 miliona primeraka. Drugi najprodavaniji model marke je Jetta/Sagitar (što je naziv koji se koristi za konkretan automobil namenjen kupcima u Kini). Sedan verzija Golfa je lane zabeležila prodaju od 883.346 komada. Volkswagen Jetta, koja je započela tržištni život pre nekoliko meseci, sada takođe počiva na MQB platformi, baš kao i treći i četvrti na listi najpopularnijih modela marke među kupcima. Govorimo o krosoveru Tiguan, sa 769.870 prodatih primeraka (sa standardnim i produženim međuosovinskim rastojanjem), a onda i o gradskom modelu VW Polo. VW Lavida, je limuzina namenjena isključivo kineskim kupcima. I ona počiva na MQB platformi, a zauzela je šesto mesto na listi bestselera nemačkog giganta. Ovaj sedan je pronašao 507.000 kupaca tokom prethodne godine. Naposletku, tu je i paleta modela sa oznakama Passat/Magotan, koja se nudi na evropskom, američkom i kineskom tržištu. Aktuelna verzija za kupce sa Starog kontinenta je takođe utemeljena na MQB arhitekturi, ali su primerci namenjeni američkim i kineskim kupcima, od ove godine, izmešteni na novu platformu. Prošlogodišnja prodaja ovih verzija, koje opet povezuju magična tri MQB slova, zaustavila se na 660.000 komada.

Koliko je ovo važna arhitekura za ceo konglomerat, govori i činjenica da smo vam predstavili samo cifre koje se tiču marke VW. Nije tajna da i brojni drugi marke nemačke poslovne grupacije koriste identičnu arhitekturu za svoje modele.

 

preuzeto sa - autorepublika.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stvorio je najbolji auto, a sada donosi revolucionarni coupe

 

murray 1.jpg

 

Gordon Murray je svetsku slavu stekao McLarenom F1, a zatim je u ovom milenijumu predstavio nekoliko revolucionarnih ideja. Jedna je superlagani sportski auto. ''Gordon Murray Design'' predstavlja najnovija dostignuća u ''iStream'' filozofiji proizvodnje koja uz minimalnu masu traži i optimalan put do najjednostavnijeg rešenja koje će zadovoljiti nimalo banalne ciljeve. ''iStream Superlight'' sistem koristi čak i F1 tehnologiju, a u svet velikoserijskih automobila dovodi potpuno novu filozofiju.

 

murray 11.jpg

 

Osim lake gradnje tu su i jednostavna rešenja, a epilog je kompaktan sportski auto mase 850 kg. I to sa pogonskim 1.5 turbo trocilindrašem koji će davati 220KS, a koji će u 3.64 metra dugom automobilu biti centralno smešten. Sa upola manjom masom jasno je da se radi o automobilu vrhunskih performansi. Ako zaživi, jedino je pitanje koju će značku nositi. Da, Murray je svoj koncept stavio na tržište i kaže da ga mogu koristiti svi tipovi vozila, od Fieste do G klase i nazad.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen MEB modularna platforma za električni pogon Matrix

 

vw meb 11.jpg

 

Volkswagen velikim koracima grabi ka elektrifikaciji svoje game vozila i sveopštoj e-mobilnosti. Preduslov kako bi to mogao da postigne što brže je potpuno nova platforma vozila nazvana MEB modularna platforma za električni pogon Matrix, koja ima svoju svetsku premijeru. Modularna platforma MEB će omogućiti značajno smanjenje cene električnih vozila u svim klasama. Ova MEB platforma je nastala stvaranjem potpuno nove tehnologije specijalno za primenu na čistim električnim vozilima.

 

vw meb 1.jpg

 

Proizvodnja Volkswagena ID biće prva primena MEB-a na serijskom vozilu u svetu čija proizvodnja počinje u pogonu u Zwickau krajem 2019. godine. Volkswagen je predstavio MEB električnu platformu bez karoserije i delova unutrašnjosti u Drezdenu. MEB platforma je ključni detalj i trebalo bi da omogući ostvarenje cilja koji je VW opisao kao - ''electric car for all''. VW Grupacija planira da do kraja 2022. godine ukupno na tržište izbaci 27 automobila koji koriste MEB platformu. Navodno se baterija može napuniti do 80 posto kapaciteta za samo 30 minuta, što je postignuto potpuno novim sistemom punjenja, kao i novom tehnologijom baterija. I još nešto, veoma važno! Volkswagen se hvali da će kompletna tehnologija i proizvodnja biti ''Made in Germany'' i neće dolaziti iz Kine!

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

AvtoVAZ: Svi modeli Lada u naredne tri godine prelaze na novu platformu

 

137899-lada v 11111.jpg

 

Na poslovnim susretima u sklopu 11. Međunarodnog foruma ''Autoindustrija. Autodelovi'' koji je ovih dana održan u Toljatiju poseban akcenat stavljen je na novu industrijsku platformu na koju u naredne tri godine namerava da pređe Alijansa Renault-Nissan-Mitsubishi, u čijem sastavu je najveći ruski proizvođač automobila AvtoVAZ. Svi modeli koji se danas proizvode, do 2021. godine pretrpeće značajne izmene. Sa uvođenjem nove industrijske platforme promeniće se i Lada Vesta i celokupna linija modela, rekao je potpredsednik Avtovaza Venkatran Mamilapale. On je dobavljače pozvao da podignu nivo kvaliteta i poboljšaju proizvodnju komponenti kako bi u trenutku prelaska na novu platformu bili na visini zahteva za nove modele.

 

''Vrlo je važno razumeti da mi zavisimo od inženjeringa. Očekujemo da naši dobavljači budu kvalifikovani... To je od izuzetnog značaja za celu Alijansu. Automobilske komponente koje se budu proizvodile ovde, u Rusiji, moći će da se koriste u njenim preduzećima u celom svetu'', rekao je Mamilapale. Među dvadeset najprodavanih vozila u Rusiji prošle godine našlo se osam modela pet marki automobila Alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi. Kompanija je godinu završila sa udelom na tržištu od 36 odsto. Treba reći da je Lada Vesta najprodavaniji automobil u Rusiji, a u prvih deset meseci ove godine (76.189 prodatih vozila; +39%) ''prešišala'' glavnog konkurenta Kia Rio (75.071 primeraka; +2%). Takođe Lada Granta izbila je na prvo mesto na listi od 25 najprodavanijih novih lakih i lakih komercijalnih vozila u septembru. Prošlog meseca prodato je 9.936 primeraka ovog modela, što je 838 više nego u septembru prošle godine. Granta je posle nešto više od godinu dana povratila lidersku poziciju. Poslednji put na vrhu liste nalazila se u avgustu 2017. godine. Naredne premijere automobila marke Lada na ruskom tržištu biće sportska Vesta i terenac Xray. Njihova prodaja počeće već u novembru. Ruski automobilski gigant nije u javnost iznosio planove za iduću u godinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota i PSA prekidaju zajedničku proizvodnju modela Aygo, 108 i C1

 

176610-toyota a 1111.jpg

 

Toyota i francuska grupacija PSA okončaće zajedničku proizvodnju malih gradskih automobila do 2021. godine. Dva giganta su od 2002. godine zajedno pravila modele Aygo, Peugeot 108 i Citroen C1 koji su delili sve osim manjih dizajnerskih detalja. Sva tri modela su trenutno u drugoj generaciji, a nedavno su doživela redizajn uz tehnička i tehnološka rešenja, pre svega zbog novog protokola analize emisije gasova (WLTP). Francuski dnevni list ''Ehos'' prenosi da će Toyota otkupiti akcije PSA u zajedničkom poduhvatu, a koji obuhvata i fabriku u češkom gradu Kolinu koji će u potpunosti preći u ruke japanske kompanije. Toyota i PSA neće u potpunosti okončati saradnju, zajedno će proizvoditi lakša komercijalna vozila u Francuskoj i Španiji. PSA će nastaviti da sklapa vozila za Toyotu u severnoj Francuskoj i u Vigu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota i PSA završavaju zajedničku proizvodnju u Češkoj, ali planiraju saradnju na novom kombiju za Toyotu

 

peugeot toyota.jpg

 

Toyota Aygo, Peugeot 108 i Citroen C1 su braća blizanci koji se već dve generacije prave u istim pogonima u Kolinu. Češka fabrika je u pogonu od 2005. godine, a za tri godine, od januara 2021., prelazi u celosti u Toyotine ruke, čime će najveći japanski proizvođač imati sedam proizvodnih lokacija na evropskom tlu. Japanci u Kolinu planiraju da zadrže postojeću radnu snagu i da dalje proizvode postojeću generaciju mališana A-segmenta, ali za sada nije poznato do kada.

Francusko-japanska saradnja ovde ipak neće prestati. Toyota i PSA koncern su već sklopili dogovor prema kojem bi Francuzi Japancima trebalo da isporučuju kombi C-segmenta namenjen evropskom tržištu. Automobil će se praviti u PSA-ovim španskim pogonima u Vigu, gde se već proizvodi nova generacija Peugeot Partnera, Citroen Berlinga i Opel Comba. Zato se očekuje da će i četvrti model, namenjen Toyoti, biti baziran na ovom lakom komercijalnom vozilu. PSA za Toyotu proizvodi i dostavno vozilo Proace u francuskim pogonima Hordain.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen planira da napravi 15 miliona električnih vozila na MEB platformi

 

vw meb 11.jpg

 

VW je saopštio da je njegova mehanička platforma za vozila na struju projektovana za 15 miliona električnih automobila. Volkswagen kreće u ''električnu ofanzivu'' u kojoj će ključnu ulogu odigrati MEB mehanička platforma, konstruisana specijalno za automobile koje pogone elektromotori. Kako najavljuju iz nemačkog auto-giganta, na MEB osnovi moglo bi da bude napravljeno i do 15 miliona vozila na struju. Za elektrifikaciju svojih modela i uvođenje sistema autonomne vožnje, VW će do 2023. ukupno investirati preko 12.5 milijardi dolara. Od toga je čak 10 milijardi dolara namenjeno za razvoj i proizvodnju automobila na struju. Svi budući električni Volkswageni iz familije I.D. biće zasnovani na pomenutoj MEB mehanici MEB platforma imaće u ponudi dva različita međuosovinska rastojanja, a Volkswagenovi inženjeri moći će da na njoj konstruišu električne automobile različitih širina. Pogonske baterije smeštene su u podu automobila, a u standardnoj verziji ova vozila imaće pogon na zadnje točkove, dok će na raspolaganju biti i opcija pogona na sva 4 točka. Većina budućih Volkswagena na struju imaće gotovo idealan raspored mase po osovinama (50:50).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova generacija Infinitija QX30 neće biti razvijana sa Mercedesom

 

infiniti.jpg

 

Japanski Infiniti prodao je samo 8.101 primerak kompaktnog krosovera QX30 razvijenog u saradnji sa Mercedesom. To je čak 42.5% manje jedinica nego godinu dana ranije, a primera radi, Mercedes je svoj GLA (na kojem je baziran QX30), prodao u 9.337 primeraka u samo četri poslednja meseca 2018. U Infinitiju su priznali da su napravili promašaj sa QX30, to su reči predsednika Kristijana Menijea, koji je najavio da nova generacija modela neće biti bazirana na GLA niti razvijana sa Mercedesom.

Međutim, nova generacija neće doći skoro jer je aktuelna predstavljena pre samo tri godine. Ipak, naslednik bi trebalo da profitira jer će verovatno dobiti novi VC-T agregat koji je zastupljen u QX50. Iz 2.0 litarskog agregata razvija 270 KS na 5.600 obrtaja i 380 Nm, pa će ublažena verzija biti spremna za novi QX30, moguće i u hibridnoj varijanti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW Serije 1 i Mercedes A Klase na istoj platformi?

 

bmw series 1.jpg

 

Nemački ''Handelsblatt'', pozivajući se na dobro obaveštene i neimenovane izvore iz dve kompanije, objavio je da bi naredna generacija Mercedesa A Klase i BMW-a Serije 1 mogla deliti zajedničku platformu!?

 

Ovo bi bio verovatno najhrabriji mogući scenario udruživanja ljutih neprijatelja. Malo ublaženija verzija ovog braka je verovatnija, i odnosila bi se na zajednički razvoj sistema autonomne vožnje, koji već odnose enormne iznose, a uz koje bi ove dve kompanije zapravo postavile svetski standard i prodavale ga drugim proizvođačima. Uz to, Mercedes i BMW bi mogli deliti identične menjače kao i baterijske ćelije. Svakako, ovaj drugi scenario deluje mnogo realnije, mada je teško zamisliti bilo kakvu saradnju decenijskih ljutih neprijatelja. Sa druge strane, brak iz interesa nije nepoznat, pa cilj opravdava sredstva, a cilj je veći profit.

 

Po ''Handelsblatt''-u ne treba zanemariti ni prvu mogućnost deljenja platforme. A Klasa svakako već mnogo toga koristi, ali iz braka sa alijansom Renault-Nissan, pa je pitanje, da li bi u slučaju ulaska u partnerstvo Mercedes i BMW krenuli u razvoj potpuno novog modela, odnosno platforme. A to bi otvorilo pitanje da li bi A Klasa dobila zadnju vuču, ili bi se Serija 1 prebacila na prednji pogon. U osnovi, ako bi do ovoga došlo, ništa nije isključeno. Ni jednom ni drugom proizvođaču nije strana ni jedna od pomenutih postavki. U svakom slučaju, naredne generacije oba modela neće se pojaviti pre 2025. godine.

 

177076-mercedes a 3.jpg

 

Možda ove pretpostavke i deluju kao naučna fantastika, ali, spekulacije na temu saradnje Mercedesa i BMW-a pojavljuju se po drugi put. Isto tako, zna se da je na malim modelima i najmanja zarada, pa je svako smanjivanje troškova razvoja dobrodošlo. Sa treće strane, ne treba isključiti ni mogućnost da Mercedes i BMW posmatraju šta rade Volkswagen i Ford, koji su već dogovorili zajedničke modele, a potpisali i prvi papir sa okvirima za razvoj daljnje saradnje. Prema tome, mogućnost o budućem Mercedesu Serije 1 ili BMW-u A Klase ne treba eliminisati, makar i kao ideju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen spreman da deli platformu za električna vozila sa konkurencijom

 

vw id 4.jpg

 

U Volkswagenu su toliko zadovoljni svojom novo-razvijenom modularnom platformom za električna vozila MEB da veruju da bi ista trebalo da bude standard na nivou industrije. Nemci će nam tek pokazati prvi model baziran na novoj platformi, a trenutno su i u pregovorima s prvim partnerom koji bi mogao da je koristi za razvoj svoje game vozila. Ford i Volkswagen su nedavno dogovorili saradnju oko lakih komercijalnih vozila, a Amerikanci još uvek razmišljaju o produbljivanju odnosa licenciranjem Volkswagenove tehnologije za razvoj električnih vozila. ''Tagesspiegel'' piše da Ford nije jedini proizvođač sa kojim Volkswagen pregovara o toj tehnologiji, ali ne navodi koje su ostale zainteresovane stranke.

 

v wid 6.jpg

 

Prvi model baziran na MEB-u će biti ID kompakt sa autonomijom od 330-ak kilometara koji bi u prodaju trebalo da krene početkom 2020. Nakon toga stiže još 27 novih električnih modela do 2022. godine, dok u periodu između 2023. i 2024. Volkswagen planira lansiranje električnog kompaktnog SUV-a po ceni nižoj od 20.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svi novi Toyotini pick-upovi će deliti istu platformu?

 

toyota-tacoma 11.jpg

 

Postoji mogućnost da će svi budući Toyotini pick-upovi deliti jednu platformu, bez obzira na segment i konfiguraciju. Ovo znači da će ''mid-size'' Tacoma i ''full-size'' Tundra koristiti isti donji postroj, prenosi ''Automotive News''. Izveštaj se poziva na neimenovane izvore upoznate sa sledećom generacijom Toyotinih pick-upova koji će koristiti novu platformu, pod internim imenom F1. Ovde spada i Toyota Hilux, koja se prodaje i kod nas.

 

Ova strategija bi kopirala Toyotin pristup automobilima i SUV-ovima, koji sve više koriste ''Toyota New Global Architecture'' platformu, poznatu kao TNGA. TNGA platforma omogućava proizvođaču da pravi više modela na jednoj platformi. Iako bi korišćenje iste platfome moglo da poveća efikasnost proizvodnje, u isto vreme bi moglo stvoriti nekoliko mana. Na primer, Tacoma/Hilux bi mogli postati preveliki, ili bi Tundra mogla postati premala. Analitičari takođe navode da bi deljena plaforma mogla stvoriti pretešku Tacomu, u slučaju da deli komponente sa većom Tundrom. Takođe, vrlo je moguće da će Toyota implementirati hibridnu tehnologiju u novu generaciju pick-upova. Ipak, treba imati na umu i da u ''elektrifikaciju'' spada i ''blagi'' hibridni sistem koji radi na 48V.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen Lavida: Limuzinu na platformi Golfa IV prošle godine u Kini naručila 468.792 kupca

 

191843-vw lavida 1111.jpg

 

Već čitavu deceniju Kina je najveće svetsko automobilsko tržište koje je u prošloj godini ''progutalo'' više od 28 miliona novih vozila! Poređenja radi, u SAD-u se proda 17.3 miliona novih vozila. A kada je reč o brendovima, apsolutni kineski šampion je Volkswagen koji u najmnogoljudnijoj zemlji sveta proda 3 miliona automobila! Uz podatak da u Evropi plasira ''samo'' 1.8 miliona automobila, ne čudi da Volkswagen smatra Kinu svojim najvažnijim tržištem.

 

191842-vw lavida 11.jpg

 

Zato je zanimljivo videti koji je najprodavaniji model Volkswagena u Kini. To je VW Lavida, limuzina dužine 4.605 mm, predstavljena još 2012. godine, a postavljena na platformu PQ34.

 

191841-vw lavida 1.jpg

 

Iako deli platformu sa davno penzionisanim modelima koncerna Volkswagen - kao što su Golf četvorka ili Škoda Octavia prve generacije - to Lavidi ne smeta da bude bestseler.

 

191844-vw lavida 11111.jpg

 

Kupci Lavide mogu da biraju između turbo benzinskih motora - 1.2 TSI (110KS) i 1.4 TSI (150KS), uparenih sa 7-stepenim DSG menjačem sa dvostrukim kvačilom. U prošloj godini kineski kupci su naručili 468.792 primerka Lavide po čemu je ovaj model ''tek'' na drugom mestu kineskog tržišta, iza limuzine Nissan Sylphy (481.216). Da bi, ipak, dohvatili titulu bestselera kineskog tržišta, u Volkswagenu su se poslužili malim lukavstvom. Kreirali su veću i moderniju limuzinu, tehnički i optički skoro identičnu novoj Jetti, ali je automobil dobio ime Lavida Plus. Kada su sabrani prodajni rezultati dve Lavide, Volkswagen je izbio na prvo mesto, ali to je skoro isključivo zasluga starog modela koji izlazi iz pogona kompanije Shanghai Volkswagen Automotive Co.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda najavila novu globalnu platformu i novi globalni model

 

Honda-CR-V 11.jpg

 

Hondin šef Takahiro Hachigo je otkrio neke od planova ovog japanskog proizvođača. Za početak, Honda planira da smanji broj varijanti modela dostupnih u Severnoj Americi i drugim regionima, kao i da reorganizuje svoju proizvodnju bazu sa ciljem veće efikasnosti. Između ostalog se pominje cilj da se do 2025. godine globalni proizvodni troškovi smanje za 10 odsto u poređenju sa 2018. Hachigo je najavio i novu globalnu platformu (koja će takođe pomoći u smanjenju troškova) i lansiranje novog globalnog modela. Tačnije, nova globalna platforma (''Honda Architecture'') će imati promociju 2020. godine, kada će se pojaviti i novi globalni model, kao prvi koji će koristiti tu novu platformu.

 

O ovom novom modelu za sada nema konkretnih detalja, a najavljeno je i da će modeli koji će koristiti novu platformu deliti oko 70 odsto komponenti koje klijenti ne vide. To naravno znači da će se eksterijer i dizajn enterijera razlikovati od modela do modela. Nova platforma će pomoći Hondi da do 2025. godine za 30% smanji broj radnih sati potrebnih za razvoj velikoserijskih vozila. Takođe, Hondin šef je potvrdio da će kompanija ubrzati predstavljanje elektrifikovanih modela, uz pomoć i-MMD (Intelligent Multi-Mode Drive) hibridnog sistema. Honda je razvila i kompaktniji i-MMD sistem za manje modele, a taj sistem će debitovati već ove jeseni, kada će na sajmu automobila u Tokiju promociju imati nova generacija modela Jazz (na nekim tržištima kao Fit). Na kraju, Honda najavljuje da će do 2030. godine elektrifikovati dve trećine svoje globalne palete modela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota i Subaru razvijaju novu platformu i električni crossover

 

toyota subaru.jpg

 

Toyota i Subaru su saopštili da će zajednički razviti potpuno električni crossover, i to na novoj platformi koju će koristiti još nekoliko budućih modela.

Prvi električni crossover koji će koristiti novu platformu biće vozilo iz C segmenta, što znači da je u pitanju vozilo koje je veličinom slično aktuelnim modelima RAV4 i Forester. Ovaj novi električni crossover će se prodavati pod znakom Toyote i Subarua, ali će se naravno njihov izgled međusobno razlikovati. Kako stvari sada stoje, na tžištu se može očekivati početkom sledeće decenije. Prvi električni crossover će imati pogon na sva četiri točka, pri čemu se navodi da je za to zadužen Subaru, dok se Toyota brine o električnom pogonskom sistemu. Osim za crossover C segmenta, nova platforma će se koristiti i za sedane C segmenta (to znači da možemo očekivati električni sedan veličine Corolle i Impreze), ali i za SUV modele i sedane iz D segmenta (veličine Camrya i Legacya).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota Glanza

 

toyota g 2.jpg

 

Toyota i Suzuki su još ranije postigli sporazum o saradnji koji između ostalog podrazumeva razmenu tehnologija, kao i snabdevanje proizvoda i komponenti. Pre svega, Toyota će pomoći Suzukiju u razvoju novog, ultra efikasnog motora (u ovome će učestvovati i kompanija Denso, proizvođač komponeti za auto industriju), a potvrđeno je i da će Toyota Kirloskar Motor Private Ltd. (TKM) u Indiji proizvoditi i prodavati modele koje će razviti Suzuki.

 

toyota g 222222.jpg

 

Takođe, modele koje će razviti Suzuki, uključujući i one koje će proizvoditi TKM, dva proizvođača će prodavati na afričkom i drugim tržištima.

 

toyota g 22.jpg

 

Jedan od rezultata ove saradnje je sada pred nama, i to u vidu modela Toyota Glanza, Odmah je jasno da je u pitanju Suzuki Baleno sa Toyotinim znakom a i praviće se u Suzukijevoj fabrici Gujarat, u tiražu od 20.000 do 25.000 vozila godišnje. Toyota Glanza se od Suzukijevog Balena razlikuje po manjim vizuelnim izmenama koje se tiču revidiranih prednjih i zadnjih svetala kao i po doteranom prednjem grilu sa Toyota logom.

 

toyota g 2222.jpg

 

Automobil je dugačak 3.995 mm, širok 1.745 mm, visok 1.510 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2.520 mm. Glanza će biti dostupan sa 1.2L benzinskim motorom sa 83KS i 113 Nm, kao i sa 1.2L DualJet motorom i mild-hybrid sistemom koji raspolaže sa 90KS i 113 Nm. U zavisnosti od motora ugrađivaće se 5-stepeni manuelni i CVT menjač. U opremi će se između ostalog naći i klima uređaj, vozačevo sedište podesivo po visini, 7.0-inčni ekran infotainment sistema, Bluetooth, navigacija, ABS i EBD, zadnji parking senzori...

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford će za svoje električne modele koristiti Volkswagenovu MEB platformu

 

vw meb 1.jpg

 

Izgleda da će saradnja Forda i VW Grupe uskoro otići korak dalje, piše portal Autonet. Naime, prema najnovijim informacijama ova dva proizvođača automobila su navodno postigla dogovor oko toga da dele tehnologiju sistema autonomnog upravljanja kao i onu za električna vozila. Rojters javlja, pozivajući se na insajdere, da su proizvođači postigli sporazum po kome će Ford od VW-a dobiti platformu MEB namenjenu električnim vozilima. Zvaničnih potvrda tih navoda za sada nema, ali Fordov pristup MEB-u bi bio vrlo značajan za ovog proizvođača. Naime, MEB je platforma razvijena za cenom pristupačnija električno pokretana vozila. Vrlo je fleksibilna u smislu vrste i veličine vozila koja na njoj mogu da se baziraju. Volkswagen je već potvrdio da će na njoj bazirati hatchback, crossover, kombi, a očekuje se i limuzina. Takođe, MEB je predviđen i za baterije različitog kapaciteta pa bi prva VW-ova vozila, u skladu sa najavom trebalo da imaju autonomiju između 330 i 550 km. Prvi model baziran na MEB-u će biti ID.3, odnosno kompaktni hatchback koji bi zvaničnu premijeru trebalo da ima na predstojećem auto salonu u Frankfurtu, dok će prve isporuke uslediti u prvoj polovini sledeće godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kompaktni Jaguar SUV i crossover coupe na BMW platformi?

 

jaguar a pace.jpg

 

Jaguar priprema dva manja SUV modela kojima će proširiti svoju ponudu modela i pokušati da privuče nove kupce. Ono što je možda i najzanimljiivje, ovi modeli bi mogli da budu napravljeni na BMW platformi, kao rezultat sve jačih veza između dve kompanije (a koje se između ostalog tiču saradnje na razvoju električnih pogona). U pitanju su budući entry-level Jaguar SUV i crossover coupe, ali vesti još kažu da bi i novi Range Rover Evoque i Land Rover Discovery Sport takođe mogli da budu napravljeni na BMW arhitekturi (to bi bili tehnički blizanci novom Miniju Countryman i BMW-u X1).

Takođe, BMW bi mogao da snabdeva Jaguar Land Rover i sa četvorocilindričnim i šestocilindričnim motorima (u standardnoj i hibridnoj formi). Dva manja Jaguarova SUV modela (možda sa nazivima A-Pace i B-Pace) se mogu očekivati sredinom sledeće decenije, verovatno na BMW-ovoj FAAR platformi za vozila sa prednjim pogonom (s tim što se mogu očekivati i verzije sa opcionim 4x4 pogonom). Sem toga, FAAR platforma je dizajnirana da pored SUS motora može da primi i hibridne i potpuno električne pogonske sisteme. Na kraju, britanski mediji procenuju da bi budući mali Jaguarov SUV mogao da startuje po ceni od oko 26.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota GA-B platforma

 

toyota gab 002.jpg

 

Toyota je objavila prve detalje o svojoj novoj GA-B platformi. Reč je o najmanjoj varijanti TNGA platforme na koju će biti postavljena nova generacija modela Yaris, prenosi portal Vrele Gume. Kao i druge platforme bazirane na TNGA, i GA-B je dizajnirana sa namerom da se unapredi upravljanje automobila. Podvozje je ''kruto'' zbog jače strukture, a za vešanje su upotrebljene MacPherson komponente. Ova nova platforma kompanije Toyota, koja je namenjena malim automobilima je takva da je vozačka pozicija pomerana niže i pozadi ka centralnom delu vozila. Na taj način je postignuta bolja vozačka pozicija i niži centar gravitacije.

 

toyota gab 001.jpg

 

Ovaj platforma je usmerena i na to da kabina bude što prostranija, ali i dizanjerima omogućava da naprave niže i šire automobile. To objašnjava i zašto sledeća generacija modela Yaris, koja je već uslikana prilikom testiranja, izgleda više sportski od trenuntog modela. Predstavnici japanskog proizvođača navode i da će na GA-B platformi biti postavljeni modeli različizih veličina i oblika karoserije. Svi ti modeli će imati različito međuosovinsko rastojanje... S obzirom na trend SUV manije u ovom trenuntku u autoindustriji, postoji šansa da Toyota planira konstrukciju novog malog krosover modela. Takav model bi u gami kompanije bio pozicioniran ispod modela C-HR.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...