Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Automobilske platforme

Recommended Posts

7 minutes ago, italiano said:

@moron

Uzmi izdrzljivu ragu od 95ks ^_^

Ne znam ni sam. Razum mi kaže da je i to sasvim dovoljno (posebno, obzirom na način kako ja uobičajeno vozim, bez ikakve agresije ), a opet, bojim se da će da mi bude duhom težak prelaz sa 1,6 MJ, koji subjektivno ide mnogo lepše i lakše od Hondinog 1,5T.

Možda kada bi hteli da mi daju takvo test vozilo "na vikend" (pa da se provozam bar do "Fruškaća"), jer od kraćih testnih vožnji realno nikakve koristi nema.

 

@Ticma

Toliko je kuka koštala i kada sam ja uzimao, daleke 2015. je bila 850e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagenov menadžer upozorava da ljudi sa nižim primanjima uskoro neće moći da priušte nov auto

 

vw polo 2022 02.jpg

 

Rasprave o uvođenju stroge Euro 7 norme ulaze u samo završnicu. Ona bi trebalo da postane važeća 2025. ili 2026. godine, a ako se krene sa najradikalnijim predlogom koji promovišu neke članice EU, emisijski standardi novih automobila bili bi toliko strogi da bi to verovatno bio kraj motora sa unutrašnjom sagorevanjem.

 

Volkswagen takođe pretpostavlja da bi nova pravila značila kraj čak i za mnoge hibridne automobile. Do sada su benzinski i dizel automobili sa takozvanim ''blagim'' hibridnim sistemima zadovoljili trenutne granične vrednosti i standarde potrošnje. Drugačije bi bilo sa euro 7 normom.

 

''Bojimo se da 48-voltni sistem neće biti dovoljan'', rekao je visoki menadžer VW-a za Business Insider. ''Instalacija većeg elektromotora je, međutim, skupa.''

Prema VW-u dodatni troškovi za nadogradnju i smanjenje emisija štetnih gasova bi iznosili nekoliko hiljada evra po vozilu. Takav iznos bi imao neposredni uticaj na brojke prodaje manjih modela. Mali automobili bi izgubili svoju cenovnu prednost, a samim tim i kupce.

 

Iz VW-a zato stiže poruka da novi (mali) automobili neće biti dostupni ljudima sa nižim primanjima. Koliko niskim? E, to još ne znamo.

Mnogi proizvođači su već ukinuli svoje mikro modele, pa tako više nema Opel Adama i Karla ili Forda Ka… Shvatite ovo i kao deo lobističkih napora da se ostvare što bolje pozicije u pregovorima sa EU. i da nova Euro norma ipak osigura prelazni period prema električnim automobilima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

@italiano Zezanja bez razmisljam da uzmem za roditelje.

Prodam Deltu, uzmem nekog krsa za reciklazu i ostalo bi za doplatu koliko bi bila i za bilo koji drugi upgrade kola, a dobijes garanciju.

 

S tim sto bi uslov bio automatik posto su se ozbiljno navukli :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam zatražio ponudu za 500L Sport 1,3 MJ sa par opcija ( boja, rez. točak, navigacija, kamera i obična panorama ) i cifra ( sa popustom od 3.410 ) je 19.490 (bez panorame je 18.790), a za "staro za novo" ili "reciklažu" popust od još 2.200e i bilo bi 17.290 (bez panorame 16.590).

Previše je to za 500L, jer opremom nepucan Jeep Renegade Limited 1,0T od 120 ks na oglasima košta 18.000e (dok paket Sport sa tim motorom košta 16.000e), bez eventualnih dodatnih popusta (za staro za novo ili sl. )

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nerealna cena, ja sam ti rekao koja je cifra nama bila na fakturi za Cross samo bez panorame sa istim motorom i svom drugom opremom...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, malo "divlja cena" za 500L, mada je i sam paket Sport po cenovniku skuplji 1.100e od paketa Cross.

Nisu me uživo impresionirali ni jedan, a ni drugi. Nezavisno od razlike motora, iako i Sport i Cross imaju danas bogatiju standardnu, a i opcionu opremu, ima tu i nekih detalja koji su mi "downgrade" u odnosu na moj Lounge iz 2015 ( gde npr. nestade centralni ventilacioni otvor na gornjem delu armature, iznad infotainmenta ), a i nekih teških škrtarenja koje zaista ne razumem ( zašto su npr. "skinuli" krovne rukohvate za putnike zadnje klupe, onako, sa udubljenjima u krovnoj oplati sa rukohvate - kojih nema, deluje mi baš smešno i otužno ), ali i nekih estetskih rešenja koja mi se ne dopadaju ( npr, boja spoljnih kvaka ).

Ne znam ... Baš "teško". 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni vise uopste nisu jasne cene novih vozila. Juce sam onako sacnuo Compass 1.3 ddct u Limited opremi i auto ima halogene sijalice za skoro 24000e?!

 

To mi je bas razlog da ne gledam kola dalje.

 

A kad uporedim da sam za manje para dobio LED,  panoramu, 18” felne, 2.0tdi i sportsko vesanje, nesto mi se ni kola ne menjaju. Jeste drugacija karoserija, ali bas velika razlika u opremi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da da, na ozbiljnim drogama su proizvodjaci.

Sad ispod 15k, mozes otprilike da kupis samo novu Daciju.

Meni je smesno da bolji automobili nemaju fabricki led farove, narocito za 24k.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Igore slazem se sa tobom, ali bas ne mozes gledati primer leona, jer je i u to vreme bio nenormalno dobra kupovina, tj. ta konkretna akcija kada je bio mislim za 20k? ili nesto malo preko.

 

Aktuelni seat leon sa "istim" motorom i FR opremom sada kosta 30k evra, doduse sada je iskljucivo dsg, ali opet.

Mislim da u vreme kada si ti kupovao seata nije bilo bukvalno nista slicno za te pare, da je sve uporedivo (po klasu, motoru i opremi) tada isto bilo od 5 pa sve do 10k skuplje.

 

Svakako je sramota da u danasnje vreme bilo koji auto koji kosta od 20k navise dolazi sa halogenim farovima, moze se to videti i kod mnogo skupljih automobila, recimo kod alfa djulije, pa i drugih, ali je bas mana.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vagenovac sve si u pravu. Tada je samo Seat imao za oko 20k 2.0 dizela. I Ford je na kratko imao pravi ST za 23k.

 

Kod svih ostalih je u istom cenovnom rangu mogla da se uzme full oprema sa bas slabasnim turbo benzincem ili 1.6 dizel uz neku ok opremicu.

 

Ali gledajuci situaciju iz moje perspektive, bas se ne isplati promena kola.

Voleo bih nesto vece zbog prinove, a za iste pare mogu samo daleko gori automobil da dobijem, dok je slicno ili isto oko 30k, a bolje i preko toga.

 

Inace, cak i aktuelni Leon FR za 30k nema panoramu i 18” felne, ludi ljudi :D 

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, igor0511 said:

Meni vise uopste nisu jasne cene novih vozila. Juce sam onako sacnuo Compass 1.3 ddct u Limited opremi i auto ima halogene sijalice za skoro 24000e?!

Mislim da je to trenutni problem vezan za nedostatak cipova i elektronskih komponenti zbog covida i fabrike u japanu koja se zapalila. Limited ima led svetla inace. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Woodoo moguce.

Doduse izmesali su sad opreme. Video sam da Compass facelift ima full led svakako. Ali nesto sumnjam da ce mu cena biti ista kao starom modelu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford bi mogao da ponudi više električnih modela baziranih na Volkswagen MEB platformi

 

vw meb 11.jpg

 

Ford razmišlja o razvoju niza novih električnih vozila koja će se bazirati na Volkswagenovoj MEB arhitekturi. Dve kompanije su već najavile inženjersko partnerstvo koje podrazumeva da Ford razvije komercijalna vozila za dve marke. Ford takođe već testira kompaktni SUV baziran na Volkswagenovoj MEB platformi koji će biti lansiran 2023. godine i koji će se u njihovoj gami naći ispod Mustanga Mach-E.

 

Predsednik Forda Europe Stuart Rowley želi i da kompanije zajedno rade na više modela. ''Imamo stanovište o tome i imamo neke stvari oko kojih smo se dogovorili sa Volkswagenom'', rekao je Rowley tokom nedavnog Financial Times Future of Car samita na pitanje o izradi više modela baziranih na MEB-u. ''Naš savez nije zamišljen da bude ograničen ili definisan i tražićemo mogućnosti za zajednički rad u obostranu korist tamo gde to ima smisla za obe kompanije. Moglo bi da bude puno prilika za komercijalna vozila, MEB platformu i u drugim oblastima.''

 

Prema Rowleyu, ima smisla da Ford maksimalno iskoristi veće prisustvo VW-a u Evropi, posebno u segmentu srednje veličine. ''Segment srednjih vozila u Evropi je veoma važan, a tamo je Volkswagen na višem nivou od Forda, tako da ima smisla (koristiti MEB)'', rekao je Rowley. ''Kapital potreban za ovo putovanje je ogroman i nismo jedina kompanija u ovoj industriji koja se bavi savezništvima. Mi smo jasni oko toga, ali do sada smo zaista zadovoljni platformom. Kako idemo napred, tamo gde jedna kompanija ima snage, ima smisla to i iskoristiti. Ali da budemo vrlo jasni, Ford ima i imaće svoje globalne električne platforme na baterije, a koristićemo i neke u Evropi.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova generacija Mercedesa SL na novoj platformi

 

214399-mercedes sl 02.jpg

 

Sedma generacija popularnog luksuznog roadstera Mercedes SL uskoro bi trebalo da doživi svoju svetsku premijeru, budući da su prototipovi na Nurburgringu primećeni još krajem prošle godine, a Mercedes sada otkriva i prve detalje vezane za strukturu samog vozila. Naime, novi Mercedes SL će dobiti potpuno novu platformu, izrađenu od aluminijuma, čelika, magnezijuma i kompozitnih materijala, zahvaljujući kojima je masa ''skeleta'' prikazanog na fotografijama, svedena na samo 270 kilograma, uz povećanje krutosti između 40% i 50%.

 

214400-mercedes sl 01.jpg

 

Ono što u Mercedesu naglašavaju jeste da novi SL neće ''naslediti'' gotovo ništa od svog prethodnika, pa čak ni od AMG GT Roadster modela, ali zato postoji velika verovatnoća da će upravo nova generacija AMG GT, odnosno njegov naslednik, biti baziran na SL-ovom ''kosturu''. Bitan podatak koji je Mercedes nedavno publikovao, pored činjenice da će novi SL imati po prvi put i 4x4 pogon (4Matic), jeste i taj da će novi SL biti prodavan isključivo pod AMG ogrankom, što će reći da neće biti ''običnih'' verzija. To znači da će ponuda najverovatnije startovati sa SL 43 AMG kojeg bi trebalo da pokreće 3.0 redni šestocilindarski benzinac, dok bi perjanica ponude trebalo da bude SL 63 AMG koji će najverovatnije imati 4.0 V8 twin-turbo od preko 600 konja. Da li će se u ponudu vratiti i SL 55 model kao neko ''srednje rešenje'', sada kada više nema ''običnih'' verzija (SL 500 i SL 550), ostaje da vidimo...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

Ako se dobro secam a nemam zivaca da trazim po forumu, ti si napisao da Tipo nije pravi naslednik Brava jer njegova platforma ne moze da nosi jace motore pa je vrh ponude bio sa 120 ks (mjet i t-jet) odnosno 130 ks mjet restyle.

A sta je onda sa ostalim modelima na istoj B small/small wide platformi?

- 500L 1.4 turbo 160 ks

-500X 2.0 mjet 140 ks

2.4 160 ks

- Grande Punto Abarth 155ks itd.

Kako kod njih ista platforma nosi jace motore? :rtfm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam sta je bila prepiska, ali nije da on ne moze da nosi, nego prosto nisu ponudili jer ciljna grupa tog auta trazi neke druge vrednosti, a ne jake motore. Vidi se i ovde po forumu, cak i ti od 120 ks su retki, a kamoli tek jaci od toga... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@horvat

Bas je tako napisao, nije pominjao ponudu kod nas.

Nase trziste svakako nije reprezentativno.

U Turskoj se najvise prodaje Tipo 1.6mjet

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minutes ago, italiano said:

Ako se dobro secam a nemam zivaca da trazim po forumu, ti si napisao da Tipo nije pravi naslednik Brava jer njegova platforma ne moze da nosi jace motore pa je vrh ponude bio sa 120 ks (mjet i t-jet) odnosno 130 ks mjet restyle.

Interesantno tvrdjenje, ne znam samo sta je poenta ovakvog posta i to "s neba pa u rebra"? Pobrkao si me zestoko sa nekim.

Sto se toga tice, ne da nikada nisam pisao po pitanju nosivosti Small platforme u slucaju Tipa (to je svojevremeno bila diskusija izmedju Nidze i jos par ljudi, poredjenje sa Scalom i slicnim modelima). A kamoli da platforma ne moze da nosi jace motore.

Ono o cemu jesam pisao da nije pravi naslednik Stila/Nuova Bravo - je pitanju toga kako je model u startu pozicioniran i za koja trzista, kako je razvijan (prvo kao sedan, pa iz njega HB i MW), sta je nudio u standardnoj opremi, kvalitet enterijera, ponuda motorizacije, odnos u odnosu na "prave" Compacte tipa Golfa, Astre, Focusa, Megana, itd... Koji su ih i naterali da naprave iskorak u vidu poboljsanja za MY21 (sistemi bezbednosti, opcionali, LED svetla, digitalna tabla, novi turbo benzinci sa direktnim ubrizgavanjem i smanjenom emisijom, kozmeticke izmene), tako da to sada kao paket izgleda daleko bolje i savremenije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ivan

Doslo mi od nekud...:lol:

Moguce je da je neko drugi to tvrdio.

Kad budem nasao vremena, probacu da pronadjem.

Krajnja mogucnost je da sam sanjao...:innocent:

Edited by italiano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slobodno. S obzirom da sam jos pre 13 godina imao priliku da provozam Grande Abartha, kojeg je kupio kolega iz firme u Italiji sa kojom smo saradjivali i koji je bio sa 155 konjica na prvoj, jos manjoj verziji Small platforme - tesko da sam napisao bilo sta u vezi "viska" snage.

A ta platforma danas ima toliko modifikacija, da na jednu od njih ide cini mi se i njihov C-SUV (Compass).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električna-globalna modularna platforma (E-GMP) kompanije Hyundai

 

hyundai gmp 03.jpg

 

Razvoj E-GMP (Electric-Global Modular Platform), kompanije Hyundai, prve platforme posvećene isključivo baterijskim vozilima (BEV), pokrenula je novu eru u istoriji kompanije Hyundai. E-GMP platforma je polazna tačka za novu generaciju Hyundai BEV vozila. Ona omogućava značajna poboljšanja u dizajniranju EV čineći ih tako podesnim elektro vozilima za više životnih stilova. Hyundai, posvećen eco-mobilnosti, je zadao ambiciozan cilj da u sledećih 5 godina proizvede bar 11 vozila koja su isključivo pogonjena el. motorom sa baterijama BEV vozila

 

hyundai gmp 02.jpg

 

E-GMP je namenska platforma za BEV, što znači da Hyundai nije pozajmljivao platforme postojećih vozila koja imaju motore sa unutrašnjim sagorevanjem. E-GMP je razvijen namenski, imajući u vidu samo vozila koja imaju e motore sa baterijama. Pošto nema motora sa unutrašnjim sagorevanjem u ovakvim vozilima, E-GMP platforma omogućava neviđenu slobodu u dizajnu električnih automobila. Zahvaljujući E-GMP, dizajneri mogu da konstruišu BEV vozila sa različitim sistemima a bez ugrožavanja prostranosti enterijera. Za Hyundai kupce to znači da imaju dodatnu korist od radikalnih inovacija.

 

hyundai gmp 01.jpg

 

E-GMP je opremljena pogodnostima koje olakšavaju korišćenje vozila

Hyundai E-GMP za BEV vozila nude kupcima niz pogodnosti. Jedna od najznačajnijih je mogućnost brzog punjenja. Sa punjačem od 350W i baterijom od 800V, bateriju od 10% do 80 % kapaciteta punite za samo 18 min. Ovo je poboljšanje u odnosu na bateriju od 400 V koja se uobičajeno koristi a za čije punjenje od 10% do 80% kapaciteta je potrebno od 30 minuta do jednog časa da se napuni ista količina električne energije. Samo 5 min punjenja na punjaču velike snage može da obezbedi više od 100 km vožnje.

 

Integrisan sistem za više načina punjenja

Sistem Power Electric (PE) na E-GMP je prvi sistem koji podržava više punjenja bez prenosivih komponenti ili adaptera. S druge strane, ukoliko bi za vozila koja nisu napravljena na E-GMP paltformi želili da imamo mogućnost više načina punjenja, potrebno je na vozilo ugraditi zaseban punjač. Ovo za vozača predstavlja neprijatnost i dodatni trošak. Na E-GMP platformi, konstrukcija zadnjeg e motora i konvertera je takva da omogućavaju pojačano punjenje baterije sa 400V na 800V, a time i kraće vreme punjenja baterije. Dakle, bez obzira na napon punjača, ovaj sistem omogućava brzo punjenje od 800V.

 

Punjač na točkovima

Sa funkcijom V2L (vehicle-to-load) punjnje-bez-po muke, svako vozilo BEV koje je na platformi E-GMP ima dvostruki napon napajanja baš kao i spoljašnji brzi punjači. Dvosmerni punjač na vozilu omogućava punjenje (sa platforme/vozila) drugih spoljnih potrošača/uređaja na baterije. Da koriste ovu, spoljnu funkciju V2L, vozači samo treba da ubace adapter pre punjenja. Maksimalna izlazna snaga od 3,68 KVA u ovom režimu (funkcija V2L) zadovoljava sve potrebe klijenta koji je u pokretu od pametnih telefona i prenosnih računara do e-bicikala i opreme za kampovanje. Pored toga, vozači mogu da koriste svoj IONIQ 5 za punjenje drugih uređaja, pa čak i drugih BEV vozila.

 

Nema više brige oko dometa

Poboljšani asortiman takođe će koristiti kupcima. Standardizovana baterija velikog kapaciteta na vozilima BEV koja su izgrađena na E-GMP platformi daje veći radijus kretanja. Prema WLTP testu, IONIQ ima radijus kretanja od 480 Km.

 

Nova platforma za bolje performanse

Platforma E-GMP takođe unapređuje i performanse, dinamičke osobine vozila. Teška baterija je postavljena između osovina, nisko u središtu platforme. Tako je težište (vozila) nisko postavljeno. Bolja raspodela masa (na vozilu) poboljšava dinamičke osobine vozila u krivinama, daje bolja ubrzanja, veću stabilnost. Sistem oslanjanja zadnje osovine u 5 tačaka daje bolje vozne karakteristike prilikom napada sila u vožnji iz svih pravaca uzdužne, bočne, vertikalne. Optimizovana je upravljivost, komfor i dinamičke osobine u vožnji. Integrisana pogonska vratila i ležajeva točkova daju čvrstu strukturu, a u poređenju sa prethodnom konstrukcijom, kada je ovo bilo odvojeno, sada je 42% kruća, 10% lakša.

 

Pojednostavljeno održavanje baterije

Standardizovanom konstrukcijom baterije koja je oformljena tako da ćelije formiraju module, a ovi (moduli, više njih) formiraju celinu - bateriju, E-GMP platforma ima jednostavno održavanje i eventualni popravak baterije. Sadašnje baterije ne moraju da budu isključene kao celina, moguće je zameniti/popraviti samo module koji su pokvareni. Tako se smanjuju troškovi eventualne popravke.

 

Dizajniran da poboljša doživljaj u automobilu

Platforma E-GMP ima jak uticaj na dizajn/arhitekturu vozila BEV Zahvaljujući većem međuosovinskom rastojanju, ravnom patosu vozila, unutrašnjost vozila je moguće potpuno drugačije konstruisati (redefinisati), na bolje, razume se. Dodatno, sigurnost je na višem nivou.

 

Enterijeri sa više prostora

E-GMP redefiniše proporcije BEV vozila. Budući da ih pokreću kompaktni e motori i baterije, vozila BEV zasnovani na platformi E-GMP-u ne iziskuju glomazne motore i pogonska vratila. Konstruisani su sa dužim međuosovinskim rastojanjem tako da ima mesta za bateriju. Ova (baterija) je postavljena nisko u sredini platforme. Velika, ravna baterija (sa obe strane) dozvoljava konstrukciju poda bez izbočina. Tako poboljšava unutrašnju prostranost BEV a da nije ugrožena svestranost vozila. Dug međuosovinski razmak i ravan pod za putnike znače više prostora za noge, a time i veću udobnost, pogotovu na dužim putovanjima. Pored toga, putnici će imati veću slobodu kretanja unutar vozila. Prednja i zadnja sedišta, kao i klizna središnja konzola mogu se postaviti na više načina, u skladu sa životnim potrebama klijenta. Poboljšane proporcije enterijera, dizajnerima daju više slobode da kreiraju inovativne i prostrane kabine. Umesto da se zadovoljite konvencionalnim temama automobilskog dizajna, unutrašnjost se može transformisati u novi životni prostor.

 

Enterijer zasnovan na modularnom sistemu

Hyundai inženjeri stvorili su fleksibilnu i modularnu platformu, pružajući kupcima vozilo sa više mogućnosti. Tako može poslužiti kao osnova za razne vrste aplikacija i modela. Delovi kabine, poput bočnih pragova, zadnjeg dela vozila i prostora za točkove i gume, su promenljivi. To su prostori koji su prilagođeni karakteristikama vozila ponaosob, stvarajući tako novi niz atraktivnih dizajna i modela. Područja koja zavise od performansi, poput prostora za čeonu absorpciju udara, sistem oslanjanja prednji i zadnji i kućište baterije, čvrsto su fiksirana, što znači da su ista kod svih modela napravljenih na platformi E-GMP. Ovakva konstrukcija garantuje sigurnija i mirnija putovanja, kao i zaštitu putnika i baterija.

 

Prerađen nacrt konstrukcije

Platforma E-GMP je komptibilna sa konstrukcijama sa pogonom na zadnje točkove i sa pogonom na sve točkove. Ovakva konstrukcija ipak ne podrazumeva razna izbočenja na patosu vozila. Motori sa unutrašnjim sagorevanjem i njihova pogonska vratila podrazumevaju kompromise na patosu vozila. Ovde toga nema; Patos je ravan. Platforma E-GMP ima mesta za e-motor sa pogonom na zadnju osovinu ali, lako može biti dodat e-motor za pogon prednje osovine (AWD = All Wheel Drive = pogon na svim točkovima) Ovakva vrsta konstrukcije je fleksibilna i daje mogućnost kliljentu da bira u kom modu vožnje želi da bude (RWD-pogon samo na zadenj točkove ili AWD-pogon na svim točkovima), a da ovo ne utiče na prostranost kabine.

 

Pošto nema velikog motora sa unutrašnjim sagorevanjem, prostor ispod haube motora je smanjen. Pregib, prednji je smanjen, hauba, pada pod oštrijim uglom, a deo sistema HVAC = Heating Ventilation Air Condition - sistem za klimatizaciju je postavljen na mestu na kome bi se nalazio motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Ovo dozvoljava da kokpit bude elegantano mali, tanak, a čitava tabla da bude smanjenih dimenzija (s obzirom da je izmenjivač toplote premešten u prednji deo motorskog prostora). U ovoj konstrukciji i dizajnu, u komotnom okruženju uživaju vozač i suvozač

 

Jaka konstrukcija za sigurnija putovanja

Platforma E-GMP daje dodatnu sigurnost putnicima. Čelična konstrukcija školjke je tako konstruisana da absorbuje/upije sile udara, da ih tako rasporedi/distribuira po konstrukciji da putnici i baterija ostanu sigurni, nepovređeni. Konstrukcija prednjeg dela šasije je napravljena u više slojeva. Zadnji deo šasije, iza branika takođe je konstruisan u sličnom maniru sa zadatkom da upije/absorbuje sile udara. Nosači, horizontalni, za baterije koji su napravljeni od čelika povećane krutosti su konstruisani tako da daju stabilnost batirije, da je zaštite u slučaju udara. Bočna ojačanja baterije su od ekstrudiranog aluminijuma i služe za dodatno obezbeđenje baterije od sile udara s boka.

 

Hyundai je već lansirao svoj prvi proizvodni model koji je izgrađen na platformi E-GMP: IONIQ 5

To je prvo vozilo tzv BEV u novoj paleti modela IONIQ. IONIQ 5 je dokaz mnogih opipljivih prednosti koje E-GMP nudi kupcima.

 

Preoblikovana centralna konzola

Kao prvo, centralna konzola Universal Island može se pomerati napred-nazad zbog nedostatka izbočina na podu automobila. Klizna konzola pruža putnicima veću fleksibilnost kretanja. Pored toga, olakšava ulazak i izlazak iz automobila sa obe strane kada je parkiran na uskom mestu. Za putnike sa zadnje klupe naslon za ruke nudi brzi bežični punjač za telefon od 15V i USB priključke. Izuzev statičke kutije za odlaganje, Universal Island redefiniše centralnu konzolu svojom sposobnošću kretanja i poboljšanom funkcionalnošću.

 

Unapredjena sedišta -udobnost sedenja na novi način

Prednja sedišta IONIQ 5 mogu se postaviti na nekoliko novih načina, upravo zbog ravnog poda. Prednja sedišta su električno podesiva. Spuštanjem sedišta, pod udobnijim uglovima, putnici mogu da uživaju u udobnom osećaju bestežinskog stanja kada sede. Prednja sedišta su takođe sada za 30 % tanja od sedišta u drugim Hyundai modelima, što daje više prostora za noge onima koji sede pozadi.

 

Dodatni prostor za odlaganje

Manji prostor za motor ostavlja više prostora u prednjem delu vozila za dodatni prtljažni prostor. Kupcima je na raspolaganju do 57 l dodatnog prostora u prednjem delu motorskog prostora. Ova karakteristika dobro dođe kada se putujete na duže, posebno kada je potreban dodatni prtljag.

 

Iskorišćavanje potencijala E-GMP-a

Platforma E-GMP će podržati uspešan razvoj i uvođenje novih Hyundai vozila. Platforma će igrati vitalnu ulogu u planu kompanije da lansira  ukupno 23 BEV u narednih pet godina, uključujući najmanje 11 namenskih BEV modela kao što su IONIQ 5, 6 i 7. Hyundai planira da proda više od jedan milion BEV širom sveta do 2025. godine. Platforma E-GMP označava novo obeležje u EV eri, a prvi model izgrađen na njemu, IONIQ 5, mediji su nazvali ''promenom igre''. Početkom ove godine lansirane inovativne karakteristike modela IONIQ 5 redefinišu način života sa električnom mobilnošću.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Ford crossover na Volkswagenovoj MEB platformi

 

ford ev cross.jpg

 

Ford priprema kompaktni crossover baziran na Volkswagenovoj MEB platformi koji će biti predstavljen tokom 2022. (prodaja startuje 2023. godine). Novi električni crossover će u njihovoj gami naći ispod Mustanga Mach-E, od koga će se dizajnerski značajno razlikovati. Ford takođe razmišlja o razvoju niza novih električnih vozila koja će se bazirati na Volkswagenovoj MEB arhitekturi, piše Autocar.

 

Predsednik ''Forda Europe'' Stuart Rowley želi da kompanije zajedno rade na više modela. ''Imamo stav o tome i imamo neke stvari oko kojih smo se dogovorili sa Volkswagenom'', rekao je nedavno Rowley. Ford planira da između 2023. i 2029. godine isporuči oko 600.000 svojih električnih modela baziranih na MEB platformi. Taj prvi Fordov električni crossover će biti dostupan u verzijama sa zadnjim i pogonom na sva četiri točka, sa snagom od 150KS do 204KS kod standardnog modela, odnosno sa oko 300KS kod najsnažnije GT varijante. Takođe, očekuju se litijum-jonske baterije od 52 kWh (sa autonomijom od 343 km) i 77 kWh (autonomija 483 km).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...