Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Automobilske platforme

Recommended Posts

Fiat zaustavlja razvoj gradskih automobila

 

https://autorepublika.com/2020/08/31/fiat-zaustavlja-razvoj-gradskih-automobila/


Italijanska marka rešila da je da obustavi rad na razvoju novih modela u A i B segmentu, sve dok ne dođe do spajanja sa PSA grupacijom. 

Fiat još uvek nije javno potvrdio da je doneo odluku o zaustavljanju razvoja novih gradskih vozila, no mediji na Apeninskom poluostrvu prenose da je u pitanju samo formalnost, te da je već naređeno svim dobavljačima da ne rade na projektima u vezi sa narednom generacijom malih automobila.

Ostaje da se vidi da li će Fiat u potpunosti preći na CMP platformu koju je razvila PSA grupacija, ili će zadržati i nešto od svojih arhitektura. FCA je već potvrdila da će njihova fabrika u Poljskoj gde se proizvode Lancia Ypsilon i Fiat 500 definitivno preći na pomenutu francusku platformu. U vezi sa tim, italijanski stručni novinari ukazuju da je moguće da će se u Poljskoj praviti nova generacija modela Punto, ali i budući krosover Lancije.

No, treba imati u vidu i da bi Kragujevac mogao da dobije neki od modela baziranih na CMP arhitekturi, najverovatnije onaj koji bude najjeftiniji i orijentisan kao niskobudžetna opcija u portfoliju.

Velika prednost ove baze jeste što omogućava stvaranje električnih modela, što dalje otvara ceo jedan novi segment. Teško je sada reći kako će izgledati buduća gama Fiata, ali je jasno da će se žestoko oslanjati na CMP platformu.

Više informacija o budućnosti italijanske marke i ostalih brendova pod FCA kišobranom biće dostupno u narednim mesecima. Podsetimo, spajanje italo-američke alijanse i PSA grupacije u novi entitet pod nazivom Stellantis trebalo bi da bude obavljeno u prvom kvartalu naredne godine.

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, srdjos said:

FCA je već potvrdila da će njihova fabrika u Poljskoj gde se proizvode Lancia Ypsilon i Fiat 500 definitivno preći na pomenutu francusku platformu...

Novi Fiat 500 (skroz na struju) je već napravljen na novoj platformi, klik OVDE, prodaje se...i pravi se u Italiji (Mirafiori).

Paralelno sa njim se još uvek nudi (prodaje) Fiat 500 sa SUS i hibrid pogonom, a on se pravi u Poljskoj (od 2007. godine)...

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proizvodnja Peugeota 108 i Citroena C1 prestaje zbog neisplativosti?

 

PEUGEOT_108.jpg

 

PSA se priprema za planirano spajanje sa Fiat-Chryslerom, a neki od modela koji bi mogli da prestanu da se proizvode su Peugeot 108 i Citroen C1. PSA je upravo u procesu preispitivanja nekih od svojih strategija, a kao deo preuređenja francuski proizvođač će se najverovatnije oprostiti od svoja dva najmanja automobila na evropskom tržištu. Mada u ovom trenutku ništa nije sigurno, izveštaj Automotive News-a tvrdi da su Peugeot 108 i Citroen C1 suočeni sa gašenjem proizvodnje zbog malog interesa na tržištu, ali i eko normi. Zbog strogih ekoloških normi, proizvođačima automobila je sve skuplje i teže prodavati vozila u ovom segmentu sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, jer im je potreban skup sistem za filtriranje izduvnih gasova kako bi udovoljili zakonima.

 

Jednostavno rečeno, ovakvi automobili više nisu ekonomski isplativi, zato ne čude špekulacije koje su krenule u ovom smeru.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi jača poziciju na kineskom tržištu električnih automobila

 

audi platforme.jpg

 

Audi širi svoju prisutnost u Kini, pa je sa kineskom kompanijom FAW potpisao Memorandum o razumevanju koji definiše okvir za zajedničku proizvodnju električnih vozila na bazi platforme PPE. Memorandum o razumevanju je potpisan tokom nemačko-kineske automobilske konferencije u Changchunu na severu Kine.

 

U budućnosti će Audi u Kinu dovesti i Premium Platform Electric (PPE), koji je razvijen zajedno sa Porscheom, zbog daljnjeg unapređenja transformacije na njegovom najvećem tržištu. Nekoliko potpuno električnih Audijevih modela bi trebalo da se proizvodi za kinesko tržište na novoj PPE platformi od 2024. godine. ''Ova odluka naglašava stratešku važnost kineskog tržišta. Zato lokalno aktivno napredujemo sa inovacijama'', rekao je Markus Duesmann, predsednik uprave Audija i odgovoran za kinesko poslovanje.

 

Potpisivanjem Memoranduma o razumevanju, Audi potvrđuje saradnju sa FAW-om, svojim dugogodišnjim partnerom u zajedničkom ulaganju. Istovremeno, Audi takođe sistematski sledi put održive mobilnosti u Kini i posebno prilagođava svoj lokalno proizvedeni pogonski portfelj zahtevima i željama kineskih premium kupaca. Planovi za novu kompaniju se još razvijaju. Početak proizvodnje bi trebalo da se dogodi 2024. godine. Od januara do septembra 2020. Audi je kupcima u Kini isporučio 512.081 vozila, što je 4.5% više nego u istom periodu prethodne godine. Uprkos prekidima u proizvodnji zbog koronavirusa, marka je tako postigla najbolji rezultat u svojoj 30-godišnjoj istoriji u Kini. Audi već proizvodi na četiri lokacije u Kini u zajedničkom ulaganju FAW-VW: u Changchunu, Foshanu, Tianjinu i Qingdau, sa ukupnim kapacitetom od približno 700.000 vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koje potencijale nudi nova Renaultova CMF-EV platforma?

 

208098-renault cmf.jpg

 

Renault je predstavio detalje vezane za viziju svojih budućih modela kroz Megane eVision koncept, prvo vozilo francuskog konglomerata bazirano na novoj CMF-EV (Common Module Family - Electric Vehicle) platformi. Mada će finalni eVision proizvod verovatno izgledati drugačije u odnosu na koncept, francuski proizvođač planira da lansira novi model već sledeće godine, naravno koristeći novorazvijenu platformu.

 

Kako pišu Vrele Gume, CMF-EV arhitekturu je razvio združeni tim sastavljen od francuskih i japanskih inženjera, kao višenamensku modularnu platformu, dizajniranu da bude gradivna osnova za novu generaciju čisto električnih vozila Renault-Nissan-Mitsubishi alijanse. Razvoj je bio skoncentrisan na performanse, fleksibilnost i pouzdanost. Platforma može biti prilagođena za potrebe automobila C segmenta, elegantnih limuzina, ali i SUV/krosovera. Prva demonstracija je urađena na konceptu ''meganovskih'' formi, sa jednim elektromotorom postavljenim napred, uz naravno prednji pogon. Međutim, više motora može biti instalirano u cilju pojačavanja performansi i dobijanja pogona na sve točkove.

 

renault cmf 11.jpg

 

Upotrebljeni motor je takođe veoma kompaktnih dimenzija, što je karakteristika naglašena i kod povezanih elemenata poput klima uređaja, koji je razvijen tako da može da se smesti u prednjem delu vozila da bi se maksimizovala prostranost putničkog odeljka. Ovo je takođe potpomognuto produženim međuosovinskim rastojanjem (2.77 metra), što govori da će serijski modeli bazirani na CMF-EV platformi raspolagati izdašnijim prostorom za putnike, a Renault kaže da će model C segmenta nuditi kabinski prostor jedne putničke limuzine. Prilagodljivost ove arhitekture i kompaktniji motori omogućavaju i kraće prepuste, što rezultira širim spektrom mogućnosti što se dizajna tiče, kao i korišćenjem većih, 18 ili 19-inčnih naplataka na kompaktnijim modelima automobila.

 

S obzirom na odsustvo izduvnog sistema, CMF-EV arhitektura je dizajnirana sa ravnim podom koji nudi više prostora za dodatne komponente poput baterijskih jedinica, a uz to spušta tačku težišta vozila. Baterije su najtanje koje aktuelna tehnologija može da pruži, bez kompromitovanja snage i kapaciteta. One se mogu instalirati kako horizontalno tako i vertikalno omogućavajući brojne postavke, a ujedno su integralni deo strukture vozila, dizajnirane da ponude strukturalnu podršku samoj platformi.

 

Kompletna arhitektura je kreirana radi poboljšanja energetske efikasnosti i aerodinamike, i to kroz upotrebu lakih materijala da bi se smanjila ukupna masa. Ona takođe nudi unapređenu robusnost i pouzdanost. CMF-EV je podvrgnuta sveobuhvatnim testiranjima, uz pređenih više od tri miliona kilometara u svim mogućim uslovima na azijskim i evropskim putevima. Ključni fokus je bio i na performansama. Zahvaljujući nižoj tački težišta i produženom međuosovinskom rastojanju, prijanjanje je značajno poboljšano. Unapređeno je i upravljanje, koje je fleksibilnije, sa kraćim odnosima, uz dizajn zadnjeg ogibljenja sa višestrukim ramenima, što u prevodu donosi uglađeniju vožnju i bolji komfor.

 

Francuzi su verziji platforme koja čini osnovu za eVision koncept podarili jedan od najsnažnijih električnih pogona koje poseduju sa 217 konja i 300 Nm. Mala masa i aerodinamičan dizajn, efikasan motor i 60-kilovatna baterija koja podržava brzo punjenje, ovoj arhitekturi pružaju proširenu autonomiju. Ovaj koncept može jednim punjenjem baterije da pređe 450 kilometara. Koristeći ovu ekstremno svestranu platformu, alijansa će biti u prilici da ponudi širok spektar novih električnih vozila, i to uskoro. Nissan je već sada predstavio Ariya koncept, čiji će serijski izdanak takođe biti baziran na ovoj platformi. Kompaktni SUV japanske marke će biti lansiran sledeće godine sa tandemom motora i pogonom na sve točkove.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai sa platformom E-GMP za električna vozila

 

Kia E-GMP 01.jpg

 

Grupacija Hyundai Motor Group (HMG) je predstavila novu platformu namenjenu isključivo električnim vozilima (EV), koju zovu električna globalna modularna platforma (E-GMP - Electric-Global Modular Platform). Platforma razotkrivena na današnjem online događaju ''E-GMP Digital Discovery'' služiće kao centralna tehnologija za sledeću generaciju električnih vozila marki Kia, Genesis i Hyundai. Od 2021. godine će E-GMP biti temelj novih baterijskih električnih vozila (BEV), kada će između ostalog biti predstavljen model Kia CV i još nekoliko drugih modela ovog koncerna.

 

Kia E-GMP 02.jpg

 

E-GMP, koji je nastao isključivo za baterijska električna vozila nudi različite prednosti u odnosu na postojeće platforme namenjene ugradnji motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Prednosti uključuju poboljšane performanse, bolju voznu dinamiku, duži domet i više prostora za putnike i njihov prtljag.

 

''E-GMP je tehnološka prelomnica za buduću eru EV-ova i označava dolazak sledeće generacije električnih modela naše automobilske grupacije. To je vrhunac dugogodišnjih napora na području istraživanja i razvoja koji donosi najnovije tehnologije'', rekao je Fayez Abdul Rahman, viši podpredsednik razvoja i vođa centra za razvoj konstrukcije vozila u grupaciji Hyundai-Kia. E-GMP sa modularizacijom i standardizacijom pojednostavljuje proizvodnju, jer dozvoljava brz i prilagodljiv razvoj modela koji se temelji na konstrukciji primerenoj u većini automobilskih segmenata, kao što su npr. limuzine i sportski terenci različitih dimenzija. Model visokih performansi će ubrzavati od 0 do 100 km/h za manje od 3.5 sekunda, dok će njegova maksimalna brzina iznositi čak 260 km/h.

 

Dizajn optimizuje voznu dinamiku i bezbednost i maksimizuje prostranost kabine

E-GMP stvoren je da nudi udobnost u vožnji i stabilnost pri visokim brzinama. To pruža zahvaljujući optimalnoj distribuciji mase između prednje i zadnje osovine, kao i zbog novih snažnih elektro motora, zadnjeg oslanjanja sa pet vođica i kao prvi na svetu sa integrisanom pogonskom osovinom (IDA - Integrated Drive Axle). Platforma garantuje bezbednost baterije pomoću zaštitne potporne konstrukcije napravljene od vrlo čvrstog čelika i inovativne konstrukcije koja u slučaju sudara apsorbuje energiju. Jačanjem strukture dela za potporu opterećenja smeštenog ispred armaturne ploče inženjeri su smanjili energiju sudara električnog sistema i baterije. Struktura distribucije opterećenja A stuba sprečava i deformaciju suvozačeve ćelije.

 

Pored toga E-GMP zbog dugog međuosovinskog rastojanja i kratkog prednjeg i zadnjeg prepusta maksimalno iskorišćava prostor u kabini. Sa baterijskim sklopom smeštenim ispod dna kabine E-GMP omogućava ravno dno kabine. To putnicima nudi više prostora za noge, dok ujedno nudi i različite položaje prednjih i zadnjih sedišta. Sam baterijski sklop postavljen između prednje i zadnje osovine spadaće među energijski najgušće ikada proizvedene za serijski model u grupaciji Hyundai-Kia. Na tome može da se zahvali poboljšanom hlađenju što je rezultat nove odvojene konstrukcije bloka za hlađenje zbog čega je baterijski sklop kompaktniji. Sa energijskom gustoćom poboljšanom za oko 10 % u odnosu na postojeću tehnologiju za EV-ove su baterijski sklopovi lakši, a mogu se postaviti niže na karoseriji i omogućavaju više prostora.

 

Efikasan sistem PE umesto sistema sa ICE-om

E-GMP-ov kompaktan novi sistem PE (Power Electric), koji će zameniti uobičajeni sistem sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem (ICE), sastoji se od snažnog elektro motora, EV menjača i invertera. To pruža izuzetne mogućnosti sa povećanjem najveće brzine vozila od 30% do 70% u odnosu na postojeće elektro motore. Pored toga standardizovani baterijski modul napravljen je da nudi performanse odgovarajuće za pojedini automobilski segment, sa ciljem dostizanja maksimalno dugog dometa ili za zadovoljavanje potreba kupaca. Inverterski modul za napajanje, koji koristi silikonske karbidne poluprovodnike (SIC), kontroliše elektro motor. Ovaj elektro motor može poboljšati efikasnost za oko 2%-3% što znači da vozilo može imati do 5% duži domet sa istom potrošnjom energije.

 

Kupci će moći da biraju između zadnjeg i 4x4 pogona. Modeli sa 4x4 pogonom imaće i mogućnost dodatnog elektro motora. Sistem 4x4 pogona između ostalog uključuje i sklapanje EV menjača, koji može kotrolisati vezu elektro motora i točkova, ali i preklapa između pogona na dva i četiri točka sa ciljem smanjenja potrošnje energije ili performansi, zavisno od uslova vožnje. Sva vozila s E-GMP platformom koristiće standardizovani tip 1 modula baterije. Ovaj modul je sastavljen od standardnih ćelija u obliku kesica koje se mogu pakovati u različitim količinama u zavisnosti od potreba pojedinog modela vozila.

 

Integrisani električni sistem - prvi u svetu - uključuje više napona punjenja (400V/800V) i dvosmerno punjenje

Većina postojećih električnih vozila i većina brzih punionica vozilima sa 400-voltnim sistemom omogućava punjenje sa snagom 50kW~150kW. Razvoj 800-voltne infrastrukture sa punjenjem do 350kW postepeno će omogućavati i još brže punjenje. U skladu sa ovim trendom je grupacija Hyundai-Kia postala strateški partner i suvlasnik vodeće evropske mreže brzih punionica IONITY. Mreža IONITY ima uz evropske auto-puteve 298 snažnih punjačkih stanica (HPC - high-power charging), koje imaju snagu punjenja do 350 kW. Kompanija do 2022. godine namerava da poveća broj HPC punionica na 400, dok su trenutno u izgradnji 53 stanice. Grupacija Hyundai-Kia će kao prva u svetu lansiranjem platforme E-GMP uvesti sistem brzog punjenja sa više snaga napetosti, jer omogućava upotrebu punionica napetosti 800V i 400V bez ikakvih dodatnih komponenti ili adaptera.

 

Domet od preko 500 km, 80% baterije za 18 minuta, više od 100 km za samo 5 minuta

BEV na E-GMP platformi imaće domet preko 500 km sa jednim punjenjem u WLTP ciklusu. Za 80% napunjenost baterije biće dovoljno tek 18 minuta, dok će za 100 kilometara dometa trebati samo 5 minuta punjenja. Za razliku od prethodnih električnih vozila koja se mogu puniti samo jednosmerno je E-GMP platforma fleksibilnija. Nova integrisana punjačka upravljačka jedinica (ICCU - Integrated Charging Control Unit) omogućava funkciju vehicle-to-load (V2L), koja može dodatno isprazniti bateriju vozila za potrebe drugog električnog potrošača (110/220V) bilo gde. Sistem čak može da puni drugo električno vozilo. Nova funkcija V2L pruža do 3,5 kW snage i omogućava upotrebu srednje velikog klima uređaja i 55-inčnog televizora do 24 časa.

 

Do 2025. čak 23 električna modela; Grupacija će godišnje prodavati milion EV-ova

Platforma E-GMP će Grupaciji pomoći u realizaciji plana da do 2025. godine lansira čak 23 modela BEV, dok će širom sveta godišnje ukupno prodati više od milion BEV-ova. Do 2025. svaka peta Kia električna, do 2027. sedam isključivo električnih vozila Kia. U Kia Motors trenutno teče transformacija u eru elektrifikacije koja se temelji na ''Planu S'' - srednjoročnoj i dugoročnoj strategiji. U septembru ove godine ovaj najstariji korejski proizvođač automobila najavio je da će do 2025. godine udeo baterijskih električnih vozila kod njih iznositi 20%, a do 2027. će predstaviti čak 7 isključivo električnih modela.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stižu Kia i Genesis električni crossoveri

 

Kia E-GMP 01.jpg

 

Kia i Genesis će ove godine predstaviti električne crossovere bazirane ne novoj E-GMP platformi. O Genesisovom prvom električnom crossoveru prvi put se pričalo pre godinu dana. U januaru 2020. godine se špekulisalo da će to biti luksuzni potpuno električni model, a sada je stigla zvanična informacija koja to potvrđuje. Hyundai je u izveštaju otkrio detalje o svojoj strategiji za ovu godinu, a zvanično je najavljen Genesis crossover na električni pogon koji će debitovati ove godine zajedno sa električnim crossoverom sa Kijinim logotipom, a očekuje se i produkcijska verzija koncepta Hyundai 45 koji će nositi naziv Ioniq 5. Sva tri električna modela će biti bazirana na potpuno novoj E-GMP platformi.

 

Kia E-GMP 02.jpg

 

''Lansiranjem novih vozila baziranih na E-GMP platformi nameravamo da ponudimo atraktivne i ekološki prihvatljive opcije mobilnosti koje zadovoljavaju različite ukuse kupaca i potrebe za pristupačnijim cenama'', navodi se u saopštenju. Nova platforma može da omogući domet veći od 500 km sa jednim punjenjem baterije. Zahvaljujući tehnologiji brzog punjenja, za domet od 100 km će biti dovoljno petominutno punjenje. Hyundai planira da ima najmanje 25 modela električnih vozila u prodaji do 2025. godine, i da na globalnom tržištu godišnje prodaje najmanje milion primeraka. Svi automobili će biti bazirani na pomenutoj platformi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaguar Land Rover istražuje napredne kompozitne materijale za električna vozila

 

jlr project.jpg

 

Jaguar Land Rover već izvesno vreme sprovodi istraživanje naprednih kompozitnih materijala za električna vozila, a cilj je da se razviju strukture i pogonski sklopovi bez upotrebe aluminijuma i čelika. Njih bi zamenili lagani kompozitni materijali koji su pritom dovoljno jaki da izdrže povećane brojke obrtnog momenta koje generišu električni pogonski sklopovi. Ukoliko se rezultati pokažu uspešnim, na tržištu se u budućnosti mogu očekivati efikasniji i lakši električni automobili koji, uz povećani domet, nude i dinamičnije iskustvo vožnje. Jaguar Land Rover u okviru projekta planira i nekoliko prototipova koji bi bili za oko 35 kg lakši od prosečnih EV-a, a imali bi usavršenu strukturu zaštite od sudara opremljenu laganim materijalima poput ugljeničnih vlakana. Ukoliko projekat bude tekao po planu prototipovi bi se mogli pojaviti do kraja 2022. godine, a britanski proizvođač dospeo bi na vodeću poziciju u tehnologiji sa niskim sadržajem ugljenika.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen ID.1 odložen za 2025. godinu

 

205282-vw id01.jpg

 

U Volkswagenu planiraju i mali električni model pod najverovatnijim nazivom ID.1 i sa pristupačnom cenom, a koji je po nekim ranijim najavama trebalo da se pojavi 2023. godine. Međutim, nove informacije kažu da je ovaj model odložen za nekoliko godina (verovatno za 2025.), jer je Volkswagenu prioritet ID.Buzz koji je planiran već za sledeću godinu. ID.1 će biti gradski mališan sa 5 vrata (najverovatnije baziran na adaptiranoj verziji MEB platforme), pri čemu bi kupcima trebalo da se nudi sa nekoliko različitih verzija, u zavisnosti od baterija i dometa. Ako se ostvare sadašnje nezvanične najave, cena Volkswagena ID.1 će iznositi oko 20.000 evra, ali na više detalja moramo još da sačekamo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

VW Grupa namerava da koristi model platforme za buduće tehnologije

 

vw id4 proizvodnja.jpg

 

Volkswagen grupa pojačava tempo svoje transformacije u vodećeg pružaoca individualne mobilnosti u električno i potpuno povezano doba. U tu svrhu grupa će sistematski poboljšavati svoju uspešnu strategiju platforme. U budućnosti će se vozila i usluge svih marki grupe bazirati na uglavnom standardizovanim tehničkim temeljima. Nova mapa puta ima četiri elementa: hardver, softver, baterije i punjenje, kao i usluge mobilnosti. Na ovaj način Volkswagen grupa će smanjiti složenost, iskoristiti ekonomiju razmera i sinergije između marki i uopšte ubrzati transformaciju grupe koja je već započela. Kako bi osigurala ulaganja u buduće tehnologije, grupa će nastaviti da se fokusira na svoju osnovnu delatnost i jača svoje finansijske temelje.

 

U tom kontekstu, Herbert Diess, izvršni direktor Volkswagen, rekao je na predstavljanju finansijskih izveštaja za proteklu fiskalnu godinu, sledeće:

''Elektrifikacija i digitalizacija menjaju vozilo brže i radikalnije nego ikada pre. Ekonomija razmera je apsolutno kritična za oba pitanja. Naša karta platforme dovešće nas u još bolji položaj da iskoristimo puni potencijal našeg saveza Grupe. Udruživanjem snaga naših jakih marki, moći ćemo tako da još brže povećamo svoje buduće tehnologije i maksimiziramo broj ljudi koji od njih imaju koristi.''

 

U modularnom alatu za električni pogon (MEB), Volkswagen već ima jednu od najsnažnijih potpuno električnih platformi u industriji.

Ova splatforma se sada proširuje širom sveta proizvodnjom u Evropi, Kini i Americi. Do 2022. godine u celoj Grupi biće ponuđeno 27 modela baziranih na MEB-u. Uz to, već sledeće godine Grupa će lansirati svoja prva vozila bazirana na Premium Platform Electric (PPE), sa bržim ubrzanjem, većim dometima i kraćim vremenima punjenja. Do sredine decenije Grupa želi da razvije platformu skalabilnih sistema (SSP), sledeću generaciju potpuno električnih, potpuno digitalnih i visoko skalabilnih platformi vozila, na kojima se tada mogu graditi modeli svih marki i segmenata.

 

Što se tiče povezanosti i softvera na vozilu, Volkswagen u narednim godinama želi da postigne sinergijske efekte svih marki.

Sve to će se bazirati na operativnom sistemu VW.OS koji je isporučio Car.Software-Org. koji je uspostavljen 2020. Verzija 1.2 bi trebalo da usledi u PPE-u. Verzija 2.0 biće naknadno uvedena u celu Grupu sa SSP-om. Do tada će se interni udeo u razvoju softvera za automobile povećati sa sadašnjih 10% na 60%. Car.Software-Org. takođe razvija tehničke temelje za autonomnu vožnju, poslovne modele bazirane na podacima i nove usluge mobilnosti.

 

vw platforma.jpg

 

Model platforme za buduće tehnologije

Uz to, Volkswagen takođe sledi strategiju platforme za baterije i punjenje: počevši od 2023. godine, Grupa će predstaviti objedinjenu ćeliju koja će se proširiti širom sveta. Do 2030. godine objedinjena ćelija bi trebalo da bude instalirana na oko 80 posto svih električnih vozila Grupe različitih marki. Volkswagen će tako smanjiti troškove baterijskih ćelija do 50 posto u početnom segmentu i do 30% u segmentu volumena. Kako bi osigurali da se potražnja za baterijskim ćelijama može da zadovolji, Volkswagen i njegovi partneri planiraju da do kraja decenije u Evropi izgrade šest fabrika ćelija ukupnog kapaciteta 240 gigavat sati. Grupa takođe podstiče širenje javne mreže brzog punjenja u Evropi, Kini i Americi.

 

Četvrti element nove mape puta se sastoji od usluga mobilnosti i ostalih usluga. To uključuje, između ostalog, uslugu udruživanja vožnje (ride pooling service) MOIA, WeShare ponudu deljenja automobila i fleksibilne usluge pretplate od Volkswagen banke. Kako razvija svoju ponudu usluga, Volkswagen stiče stručnost u sistemima koju prema potrebi razvija s partnerima. Herbert Diess je rekao: ''Volkswagen će takođe biti šampion platforme u novom svetu mobilnosti. Naša karta jasno određuje kako će se to postići, omogućujući nam da ubrzamo našu transformaciju u grupu mobilnosti vođenu softverom. Krenućemo na ovo putovanje sa novokonfigurisanim Upravnim odborom i na solidnim finansijskim temeljima. Naš dobar efekat u 2020. godini, godini u kojoj dominira kriza, daće nam dodatni zamah.''

 

PR Saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bosch i Microsoft udružuju snage na razvoju softverski definisane platforme

 

bosch microsoft.jpg

 

Bosch se udružio sa kompanijom Microsoft radi razvoja softverske platforme za jednostavno povezivanje automobila sa cloud-om. Cilj ove saradnje je da se pojednostavi i ubrza razvoj i primena softvera za vozila tokom čitavog upotrebnog veka automobila u skladu sa standardima kvaliteta u automobilskoj industriji. Nova platforma, koja će biti zasnovana na Microsoft Azure i koja će obuhvatiti softverske module kompanije Bosch, omogućiće razvoj i preuzimanje softvera na upravljačke jedinice i računare vozila.

 

Dalji fokus saradnje biće razvoj alata za povećanu efikasnost u procesu razvoja softvera. Tako će se podstaći inovacija i smanjiti troškovi razvoja za softver za vozila u okviru samih organizacija, kao i u mnogim drugim organizacijama. Platforma će za vozače značiti brži pristup novim funkcijama i digitalnim uslugama. Saradnja između kompanija Bosch i Microsoft kombinuje bogatstvo softvera, elektronike i sistemske stručnosti vodećeg dobavljača u automobilskoj industriji sa praktičnim znanjem i iskustvom u softver inženjeringu i računarstvu u oblaku. Obe kompanije nameravaju da učine novu softver platformu dostupnom za prve prototipove vozila do kraja 2021.godine.

 

''Bosch već danas bezbedno ažurira automobilski softver bežičnim putem. Sveobuhvatnom platformom za softverski definisane automobile želimo dodatno da osnažimo proizvođače automobila za razvoj novih funkcija i njihovu bržu primenu na putevima'', kaže dr Markus Hejn, član upravnog odbora kompanije Robert Bosch GmbH. ''Naša saradnja sa kompanijom Bosch spaja stručnost jednog od vodećih svetskih dobavljača u automobilskoj industriji sa snagom cloud-a kompanije Microsoft, veštačke inteligencije i platforme GitHub'', kaže Skot Gatri, izvršni potpredsednik Cloud + AI kompanije Microsoft. ''Softver brzo postaje ključni diferencijator u automobilskoj industriji i naša ambicija je da pomognemo kompanijama da ubrzaju pružanje jedinstvenih usluga mobilnosti i u različitim putničkim automobilima, i u komercijalnim voznim parkovima.''

 

Zajedno gradimo budućnost automobilske industrije

Softver će igrati sve značajniju ulogu u budućim generacijama vozila. Novi trendovi poput elektromobilnosti, autonomne vožnje i modernih usluga mobilnosti ne bi bili mogući bez njega. Za to će biti potrebna i češća ažuriranja i nadogradnje u budućnosti. Ipak, strogi zahtevi u pogledu bezbednosti tokom čitavog upotrebnog vekavozila čine bežična ažuriranja softvera i digitalne usluge za automobile veoma složenim. Širok spektar različitih serija i modela čini stvari još zahtevnijim. Boschće doprineti ovoj saradnji jer odlično poznaje električne i elektronske sisteme, upravljačke jedinice i računare u vozilima, što je neophodno za bežična ažuriranja vozila. Pored toga, kompanija će doprineti svojom stručnošću, kao i proizvodima na bazi softvera i programerskim alatima za automobile. To obuhvata osnovni softver i middleware softver za računare i upravljačke jedinice u vozilima, kao i module softvera na bazi cloud-a za bežično ažuriranje kompletnih voznih parkova.

 

''Sveobuhvatna softverska platforma, od automobila do cloud-a, smanjiće složenost razvoja softvera i integraciju sistema automobila. Tako ćemo stvoriti uslove da bežična ažuriranja funkcionišu isto tako besprekorno i pogodno u vozilima kao i u pametnim telefonima'', kaže Hejn.Unapred integrisana platforma će znatno smanjiti složenost bežičnih ažuriranja koja pomažu da softver u vozilu uvek bude ažuriran, zahvaljujući činjenici da će se softverski sistemi vozila i cloud-a sada besprekorno uklapati.

 

Nove softverske usluge za programere

Bosch i Microsoft takođe planiraju da obogate postojeće programerske alate koji će omogućiti proizvođačima automobila i dobavljačima da pojednostave i ubrzaju razvoj sopstvenog softvera, istovremeno se prilagođavajući jedinstvenim izazovima u automobilskoj industriji. Kompanije takođe planiraju da koriste GitHub kompletno integrisanu platformu za kompanije i da važni delovi nove softverske platforme na GitHub.com imaju otvoreni kôd, kako bi se podstakli njegovo ponovno korišćenje i razmena najboljih praksi u čitavoj industriji.

 

Beograd kao centar za razvoj Bosch inovativnih softverskih rešenja za automobilsku industriju

Inženjeri odeljenjaBosch SoftTec u Beogradu aktivno učestvuju u razvoju softverskih rešenja za potrebe autoindustrije. Radi se o projektima koji se odnose na napredne sisteme za asistiranjevozaču, integraciju mobilnih uređaja sa vozilom,kao i razvoj servisa baziranih na cloud-infrastrukturi.

 

PR saopštenje

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche sa Audijem razvija platformu za električne automobile

 

212619-porsche taycan ev.jpg

 

Elektrifikacija VW Grupe će trajati više od decenije, ali kompanija već sada postavlja temelje za taj prelaz. Ranije ovog meseca proizvođač automobila je najavio da razvija novu skalabilnu električnu platformu koja će biti temelj niza budućih modela, ali ta platforma neće biti deo Porschea.

 

Porsche ima u planu nastavak razvoja PPE platforme (Premium Platform Electric) koja bi trebalo da debituje na novom Porsche Macanu. Porsche je novu platformu počeo da razvija još 2018. godine u saradnji s Audijem. PPE platforma bi trebalo da bude temelj svim premium modela VW grupe uključujući Porsche, Audi i Bentley. Izbacivanjem Taycana i Taycana Cross Turismo kompanija je agresivno ušla na tržište sportskih automobila.

 

Ti automobili koriste platformu J1 koja je razvijana isto u saradnji sa Audijem za njihov Audi E-Tron GT. Nema podataka o tome koji drugi modeli bi mogli doći sa PPE platformom, ali zna se podatak da Audi i Porsche planiraju da prodaju sedam miliona automobila na bazi te platforme do 2030. što sigurno zahteva bar nekolicinu modela sa istom. MEB platforma koja je centar VW-ove ID linije, a ugrađuje se i u neke druge modele poput Audija Q4 E-Tron, ostaće platforma koja se ugrađuje u slabije električne modele VW Grupe. Budući da proizvođači kreću prema proizvodnji samo električnih automobila očekujemo i više vesti i rasprava o tome koje platforme razvijaju i koriste pojedini proizvođači.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa Romeo napušta Giorgio platformu, potvrđena dva nova crossovera

 

alfa-romeo-tonale 2020.jpg

 

Alfa Romeo će napustiti svoju Giorgio platformu na kojoj se baziraju aktuelni modeli Giulia i Stelvio. Neke buduće Alfe će naime usvojiti platformu ''STLA large'', kaže izvršni direktor brenda Jean-Philippe Imparato, a prenosi Automotive News Europe. Kompanija će takođe odložiti dva nova modela. Imparato želi da svi budući modeli Alfa Romea nude neki oblik elektrifikacije, uključujući plug-in hibride. ''Ako niste elektrifikovani, mrtvi ste'', rekao je izvršni direktor. Krajem 2021. ili 2022. godine, Stellantis će objaviti petogodišnji plan za sve svoje marke, uključujući Alfu. Ove informacije će pružiti bolju predstavu o tome šta italijanska marka planira za budućnost.

 

Imparato je takođe ponovo potvrdio da Alfa odlaže lansiranje krosovera Tonale za tri meseca. To znači da model dolazi tek početkom 2022. godine pre nego što će početi da se prodaje tog leta. To je navodno zato što želi poboljšanja priključnog hibridnog pogonskog sklopa.

 

Brend radi na još manjem krosoveru da bi se uklopio ispod modela Tonale. Navodi se da se zove Brennero i stiže 2023. godine. Još nema puno detalja, ali model bi navodno bio dostupan sa hibridnim i EV pogonima. Stellantis bi ga proizvodio u Poljskoj sa modelima Jeep i Fiat na istim osnovama. Ostali su verovatno naslednici Fiata 500X i Jeep Renegade. Stellantis je odlučio da se fokusira na to da Alfa Romeo učini konkurentnijim u Americi, umesto da pokušava da ponovo predstavi Peugeot u Americi. Kompanija veruje da je bolje fokusirati se na postojeće brendove, nego pokušati lansirati nove.

 

Interno, Stellantis navodno DS, Lanciu i Alfu Romeo razmatra kao tri premium marke koje bi zajedno radile na razvoju budućih vozila. Imali bi pogonske sisteme i tehnologije koji ne bi bili dostupni u većini glavnih proizvoda gigantskog proizvođača automobila. Prvi od ovih modela stižu 2024. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

 

STLA Large nije ništa drugo nego preimenovana Giorgio platforma. Bila je ispravka:
"Stiamo lavorando sulla piattaforma Large di Stellantis e non utilizzeremo più la Giorgio: dobbiamo approfittare dei volumi per prendere tutte le opportunità possibili e portare in Alfa Romeo una gamma Ev, ma sempre con il tocco dell'Alfa Romeo (ndr: successivamente, Imparato ha voluto specificare che la piattaforma Giorgio non verrà archiviata, ma sarà integrata nel sistema delle architetture di Stellantis, ovvero Small, Medium e Large)". 

 

Rekao je da Giorgio neće biti povučena nego će biti integrirana u jednu od novih platformi. Jasno je koja bi to trebala biti.

 

Ovo je ništa drugo do politička korektnost. Postojeće platforme će se preimenovati u svojim sljedećim iteracijama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@N.N.

 

Da, primetih da u poslednje vreme sve platforme dobijaju Stellantis ime (STLA) i onda im se dodaje ''Large'', ''Small'' ili šta već.

A, pošto PSA nije imao bolju od Giorgio platforme, pomislio sam da je i ovde samo došlo do preimenovanja...al' svakako ćeš doći ti da pojasniš pa nisam dalje guglao o tome. :thumbup: 

Hvala ti na pojašnjenju. B)

 

Naleteo sam i na ovo kad su Stellantis platforme u pitanju:

 

platforme stla.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

 

Ni ja nisam pametan što je što. Rekao bih da su druge dvije sigurno PSA platforme ali recimo CMP ovakva kakva je na rubu da bude i za B segment. Zamisli koliko malo bi onda mjesta nudila sa modelom A segmenta. Stvarno ne znam.

 

Meni je zanimljiva ova eCMP 2nd generation. Čini se da su tu Francuzi radi određenih tehničkih potreba dali dio razvoja Talijanima. I sam izlazak te platforme se podudara sa izlaskom Jeep Juniora.

 

STLA Medium je vjerojatno ništa drugo nego preimenovana PSA EMP2 v4 tj. eVMP. Tajming se savršeno poklapa.

 

Više ćemo znati za koji mjesec.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šef Renaulta kaže da B segment u Evropi može poskupeti duplo

 

luca de meo.jpg

 

Ali to ne znači da će nestati.
Na mnogim tržištima subkompaktni automobili - u Evropi poznati kao B-segment ili supermini - umiruća su vrsta automobila.

Svakako, u nekoliko zemalja Starog kontinenta takvi modeli su i dalje dominantni u brojevima prodatih novih vozila, ali postoje mnogi regioni u kojima su mali B-SUV/Crossoveri postali nova norma za gradsku vožnju. Sa otprilike 2.25 miliona automobila B segmenta prodatih u 2020. godini širom Evrope, takvi modeli su i dalje nešto za šta su proizvođači u Evropi zainteresovani.

 

Činjenica koja svakako dodatno komplikuje poziciju B segmenta u Evropi su novi strogi standardi emisija. Euro 7 norma, za koju se očekuje da stupi na snagu od kraja 2025. godine, predstavlja još jedan problem za modele B-segmenta sa pogonom na benzin/dizel. A to bi moglo značiti da će oni poskupeti. Zapravo, mnogo poskupeti. Luca de Meo, šef Renault Group, nedavno je razgovarao sa Autocar-om o mnogim različitim temama - od nove strategije električnog fokusiranja, do situacije u B segmentu. I u najmanju ruku situacija ne izgleda sjajno jer su ovi automobili blizu da budu neisplativi. Stvari se, međutim, mogu promeniti na bolje.

 

Luca de Meo kaže: ''Postoji ulazna cena za napraviti čist auto sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Potreban vam je filter za čestice koji sadrži platinu i druge skupe stvari, bez obzira na to da li taj filter ide na Clio (koji će koštati 15.000 evra), ili ide na Mercedesovu S klasu (koja će koštati 120.000 evra). Naravno, filter za S-klasu je malo veći, ali je u procentima (cena filtera u odnosu na cenu celog auta) mnogo jeftiniji i kupac S klase može sebi da priušti to da plati. Ali, život postaje veoma težak za kompanije koje prave male automobile.''

 

Ne ulazeći u druge detalje, de Meo je rekao da bi automobili B segmenta sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem mogli da udvostruče cenu kada Euro 7 norma stupi na snagu. Šta je rešenje?

Generalni direktor Renaulta veruje da je odgovor u električnoj energiji: ''U međuvremenu, prema našim iskustvima, troškovi baterija padaju 10% godišnje. A malim električnim automobilima su potrebne manje baterije, pa su u procentima ustvari još jeftiniji od većih električnih automobila. Kako cene malih automobila sa motorima SUS rastu, njihov ekvivalent koji ide na struju postaje sve jeftiniji iz godine u godinu. Približava se trenutak kada će se dve krive troškova ukrstiti - u tom trenutku će električni automobil postati održiviji u Evropi'', objasnio je on.

 

rsz_flcs_logo.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nama odlazu isporuku Cross - a vec 2 meseca, pitanje kada ce biti...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/3/2021 at 6:48 PM, neshaoct said:

Činjenica koja svakako dodatno komplikuje poziciju B segmenta u Evropi su novi strogi standardi emisija. Euro 7 norma, za koju se očekuje da stupi na snagu od kraja 2025. godine, predstavlja još jedan problem za modele B-segmenta sa pogonom na benzin/dizel. A to bi moglo značiti da će oni poskupeti. Zapravo, mnogo poskupeti. Luca de Meo, šef Renault Group, nedavno je razgovarao sa Autocar-om o mnogim različitim temama - od nove strategije električnog fokusiranja, do situacije u B segmentu. I u najmanju ruku situacija ne izgleda sjajno jer su ovi automobili blizu da budu neisplativi. Stvari se, međutim, mogu promeniti na bolje.

 

Luca de Meo kaže: ''Postoji ulazna cena za napraviti čist auto sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Potreban vam je filter za čestice koji sadrži platinu i druge skupe stvari, bez obzira na to da li taj filter ide na Clio (koji će koštati 15.000 evra), ili ide na Mercedesovu S klasu (koja će koštati 120.000 evra). Naravno, filter za S-klasu je malo veći, ali je u procentima (cena filtera u odnosu na cenu celog auta) mnogo jeftiniji i kupac S klase može sebi da priušti to da plati. Ali, život postaje veoma težak za kompanije koje prave male automobile.''

Ovo sa stalnim rastom cena novih SUS vozila je totalno bolesno. Bezobrazluk je blaga reč.

 

@Ticma

Ako nije suviše intimno pitanje, koju si varijantu uzeo i pošto je? Koliko je ukupno čekanje do sada i koliko navodno još ostaje?

 

@italiano

Potpuno se slažem sa tobom, u svetlu opštih ludih cena, bolje kupovine verovatno i nema. Mada je moj malo prešao ( jedva 40 kkm ), ja bih ga odavno zamenio za isti da u kući nemam problem budućeg "mladog vozača" i granice snage od 80 Kw. Ovako, ko zna do kada ćemo da se zajedno "zlopatimo"  :)

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cale je narucio pre par meseci, ne znam tacno mesec, ispao je oko 16000€ 1.3mjet ali je svasta dodavao od opreme. Samo kuka je 800€ da se stavi i porucuje se iz Poljske posto je kod nas nema.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...