Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Automobilske platforme

Recommended Posts

4 minutes ago, vagenovac said:

aktuelna fabija nije na platformi aktuelnog pola i ibize, vec na platformi pola/ibize od pre 12 godina.

Da, a nova (uskoro izlazi) će biti, ali svejedno...to je i do sada rađeno tako jer ona je ''B low''..ili ''B-''...njen rival je pre svega Sandero, a da bi to mogla da radi kako treba i zaradi se dobro na njoj, ''uštinuta'' je za tu noviju platformu Polo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, mislio sam na Golf klasu.

I stojim iza tog misljenja

 

@neshaoct

Da li si ti svestan da je Scala VECA od Golfa?

Pa kako onda ona moze biti za ciljnu grupu kao Polo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakve veze ima što je veća?

 

Kao što rekoh:

- Scala je tu za ljude koji hoće C segment (hoće auto tih gabarita, zato Scala mora to da im ispuni, zato i jeste tolike ''metraže''), ali imaju pare jedino za nekog korejanca. Nemaju ni za klot 308, a kamoli za Golf. To nisu kupci Golfa. E, onda se pojavi Škodin marketing i kaže ''evo ti auto kao Golf al' za manje pare''...i on ne kupi Ceed nego Scalu. Dakle, nije time otet kupac Golfu, nego je otet kupac Ceed-u.

- Scala je tu i za ljude koji hoće skuplji B segment...rešili da kupe neku ''napucanu'' Corsu, kad ono...eto ga Škodin marketing koji kaže ''evo ti skoro ista oprema ali u autu gabarita segmenta iznad....znaš, ona je ista kao Golf al' za manje pare''. Time je otet kupac napucanijeg B segmenta, a ne kupac Golfa.

 

Scala nije rival Golfu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

Za prvi deo se slazem za drugi ne!

Oni ne gledaju napucanu Corsu i sl.

Njima je to MALI auto.

 

Nijednom nisam rekao da je Scala direktan rival Golfu.

Rekao sam da je C segment!

Edited by italiano

Share this post


Link to post
Share on other sites

@italiano slazem se sa tobom da kupac scale ZELI "golf klasu", ali spram finansija ide na budzet "golf klasu" gde je na prvom mestu prostor i spreman je da zrtvuje sve ostalo, materijale u kabini, zavrsnu obradu, izolaciju, upravljivost, udobnost, performanse, tehnologiju itd. Sve zarad cene i mesta.


Slazem se i sa tobom da je scala u jednoj klasi c segmenta.

Recimo audi a1 i skoda superb slicno kostaju, ali se kupci u tom cenovnom rangu ne dvoume izmedju njih.

Uglavnom kulci biraju izmedju onog sto je slicno i po ceni i po klasi.

Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

@italiano

 

Da je Scala na platformi C segmenta i da ima metražu C segmenta = bila bi skuplja, odnosno ne bi bila bolja sa cenom od korejanca, pa ne bi mogla na njih da gađa. Takva Scala bi ustvari bila Octavia sa zakošenim zadnjim krajem - a toga nema.

 

Ovako ''uštinuta'' na jeftinijoj platformi B segmenta je jeftinija za napraviti, a metražom odgovara kupcima C segmenta = konkurentna je korejancima i uopšte jeftinijem C segmentu. Nije konkurencija Golfu.

Ovakva kakva je ona nije rival ni za Polo jer ona nudi ono što Polo ne nudi - dimenzije. Ona zato nadopunjuje Polo, uzima onaj deo kupaca kojem kod Pola sve odgovara ali ga na kraju ne kupe jer im nije dovoljno veliki. Evo je sad Scala da to pokupi.

 

Ona ne smeta Fabiji, jer Fabija ne juri te kupce nego one koji žele najjeftiniji B.

Scala juri one koji žele skuplji B i jeftiniji C, ali nudeći ono što Polo ne nudi (da mu ne smeta), odnosno ona nema ono što Golf ima (opet da i njemu ne bi smetala).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam ja cijena kod vas ali u Hrvatskoj je Scala daleko od jeftinog automobila.

 

Prvo što kreće od preko 16.5k eura, dizel je tek na 21k eura. Čisto za usporedbu. Nova Octavia dizel kreće od 22.7k eura. Golf 8 dizel od 24.5k eura.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bokte za 12K ojra koji klot...ovi bunike jeli u Skodi ? A..izvinjavam se, to je Skoda, nije Fiat.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mora da bude grđa od Octavie, a to je jako teško, pa pristup mora biti blago nesvakidašnji. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/10/2020 at 11:25 PM, N.N. said:

Ne znam ja cijena kod vas ali u Hrvatskoj je Scala daleko od jeftinog automobila.

 

Prvo što kreće od preko 16.5k eura, dizel je tek na 21k eura. Čisto za usporedbu. Nova Octavia dizel kreće od 22.7k eura. Golf 8 dizel od 24.5k eura.

Jesu škode skuplje u HR, ali su u istoimenim paketima i mnogo bolje opremljene nego u Srbiji.

Kod Vas Scala Ambition npr. ima i alu felne 16", i zadnje parking senzore, a to u Srbiji ima samo Style paket.

Kod Vas Style ima i prednje parking senzore, u Srbiji nijedna.

Tako da nemoj površno da gledaš cene škode u Srbiji i samo naziv paketa. Moraš da pogledaš i sadržaj srpskog paketa, koji je uvek "veoma sveden" u odnosu na sadržaj tih istoimenih paketa u HR ili u SLO.

O poredjenju serijske aktivne bezbednosne opreme (pa i neke pasivne), bolje da i ne govorim.

Naizgled niska cena škoda u Srbiji je postignuta temeljnim "tesanjem" serijske opreme. Tako da je "zločin" (pa i čista obmana kupaca) da se u Srbiji nešto prodaje pod istim nazivom paketa kao i van Srbije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod nas su skode ocerupane, ono nemaju pola standardne i sigurnosne opreme.
Da mogu pravili bi ih od jeftinijih materijala, ali ne mogu, pa samo cerupaju i sto se vidi i sto se ne vidi.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uslovno tačno, jeste skinuta cena i na opremi, ali za potpuno iste automobile je i dalje cena, barem do sad, bila značajno niža. Nije problem napraviti ekvivalentan auto, postoji list cena i postoji PDF sa svakom stavkom doplate. Konfigurator je do sad bio potpuno pogrešan što se cene tiče, ali je dobar za uslovljenost raznih opcija dodatne opreme.

 

Škode ovde _jesu_ jeftinije nego u okolini, odnosno na većini tržišta. Opreme nigde na različitim tržištima nisu identične, uvek mora da se gleda sve ako se već radi poređenje.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, neshtry said:

Fabia na akciji

Pre dve godine smo za te pare na poslu uzeli Ambition, ali, sa TSI 95 (a ne sa MPI 60, kao ova sa oglasa) i sa doplatom za još 4 air baga (da bi ih imala 6, kao i sva normalna vozila B segmenta). A isto ima takav "infotainmant", sa "ekranom" kao da je ručni digitalni sat CASIO, onaj od pre 20 godina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

 

Moja usporedba je bila isključivo i samo za dizel sa početnim pokretom opreme. Naravno usporedba sa vozilima VAG grupacije.

 

Mislim da je razlika naspram nove Octavie premala.

Isto tako treba imati u vidu da je Scala sa 1.6 TDI koji je u pravilu što se tiče performansi najgori motor u klasi 1.5/1.6 dizela. Tamo negdje uvođenjem Euro 6b ga je bio pretekao i 1.5  dCi.

Da druge strane Octavia ima 2.0 TDI sa 115KS koji je vjerujem kud i kao živahniji motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@N.N.

Oktavia III generacije 1,6 TDI je meni subjektivno najgori ugodjaj dizela tog segmenta tog doba koji sam imao prilike da vozim. Da li je zbog menjača (5MT), koji menjač za sobom vuče prevelike i "korake" izmedju susednih stepeni prenosa ( pa se motor često nadje u lošim obrtajima, sve zavisno od brzine kretanja vozila) ili je do slabog momenta (250 Nm je meni "tužno" za 1,6 dizel), ne znam tačno. Ali, siguran sam da 2,0 TDI sa 116 ks mora biti korak napred. Ne samo zbog te jedne konjske snage više u odnosu na 1,6 TDI 115, već i zbog momenta (+50Nm, koji je ipak ostao ispod 1,6 MJ ili 1,6 CDTI ), ali i zbog menjača. Jer je 6MT ipak bolj varijanta, a i napokon primeren 2020. godini.

Za mene, bruka je bila i šamar razumu da je 1,6 TDI u oktaviji III generacije i Golfu 7 nudjen uz 5MT. Ali, kupac je taj koji bira ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...