Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Automobilske platforme

Recommended Posts

On 8/7/2020 at 2:56 PM, neshaoct said:
Zašto te druge fabrike ni za jeftiniju, a ni za skuplju varijantu svog C segmenta, ne idu tim putem?


Kako ne idu tim putem? Šta su Elysse, 301, Tipo? Verovatno ima još primera.

Uzmi bre auto na test, lupaš glavu o zid nepotrebno. Neko je dobro primetio, možda i nema veze sa platformom manja nosivost, već podešavanjem vešanja. Taj auto je vrlo udoban, ne oseća ove naše raspale puteve. Danas su kola postala poprilično tvrda, i nekad to može biti malo naporno.

Većina ljudi najveću km napravi po lokalu, solo u autu. Pritom, neće nikad da utrpa pola tone u svoj auto, a ako to i uradi jednom godišnje, neće autu biti ama baš ništa. Dapače, možda je i bezbednija nego 15+ godina kola kakva se danas uglavnom kod nas voze. Ako ćemo da se kladimo na kola koja se neće raspasti kroz Makedoniju sa 0.5t tereta sa putnicima, ja se kladim na Scalu pre nego na prosečan polovan srpski automobil.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, moron said:

Gledam pre neki dan na "Alex od Autos", poredjenje hibridnog RAV-a i CRV-a. Pošto je Toyota platforma u startu za to bila predvidjena (za baterije-ako je hibrid), hibiridni RAV (kao i običan RAV) ima rezervni točak. CRV nema (ako je hibrid), jer su mu baterije stavili u gepek (RAV-u su ispod zadnjih sedišta)

Hmh... Ne postoji hibridna ili ne hibridna platforma. Ti hoćeš reći da je Honda maksimalno štedjela što se tiče izvedbe hibrida. Njima na dušu.

Ja kod Toyote ne vidim nište spektakularno.  Na raj način je napravljena većina ako ne i svi hibridni modeli koji su trenutno u ponudi na europskom tržištu.

No to nije ništa specijalno. Pravi korak će biti kada baterije budu u podnici. 

12 hours ago, nidza said:

Tipo

Puno ti fala šta si ga spomenija. Ono, baš ti puno fala.

 

Imali smo više puta mjerene brojke Tipo kontra konkurencije pa se lipo vidilo kako jedna Octavia III ili 308 II su bolji u onako negdje jednoj ili nijednoj metrici.

 

Živija ti meni rođo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, kod hibridnog CRVa i RAVa je tako. Ali, smeštaj baterija ispod zadnjih sedišta kod Toyote ima i svoju negativnu posledicu kod nižih vozila (corolla), jer su sedišta postavljena na manju visinu, pa je pozadi tesno za trup i glave viših putnika. To je i "Marek" uzeo kao veliku primedbu na corollu, da pozadi ima slabo mesta za visoke ljude, i to bez razlike da li je corolla hibridna ili ne - u oba slučaja zadnja klupa joj je jednako povišena.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, N.N. said:
Puno ti fala šta si ga spomenija. Ono, baš ti puno fala.
 
Imali smo više puta mjerene brojke Tipo kontra konkurencije pa se lipo vidilo kako jedna Octavia III ili 308 II su bolji u onako negdje jednoj ili nijednoj metrici.
 
Živija ti meni rođo.


Nije mi namera da vređam auto, nego je primer uspešne izvedbe C auta iz B platforme.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, nidza said:

Kako ne idu tim putem? Šta su Elysse, 301, Tipo? Verovatno ima još primera.

Ne idu tim putem.

Naveo si dva modela (301/Elysse je isti auto). U te primere koje si naveo mogao si komotno da staviš i Škodu Rapid, a sada i naslednika Rapida - Scalu. Usput, pogledaj gde (na kojim tržištima) se uopšte prodavao Peugeot 301, što verovatno dosta govori o tom tehničkom rešenju.

 

VW Golf, Ford Focus, Toyota Corolla, Mercedes A-Class, Seat Leon, BMW Serije 1, Peugeot 308, Audi A3, Opel Astra, Kia Ceed, Renault Megane, Škoda Octavia, Hyundai i30, Mazda3, Honda Civic, Alfa Romeo Giulietta...ili ranije kad je Fiat u pitanju - Fiat Nuova Bravo, Fiat Stilo. Uporedi podatke Stila od pre 20 godina (počeo da se pravi 2001.), i Scale...eto, sigurno ćeš videti napredak C segmenta kad uporediš parametre Scale i Stila. :D Koji od njih se pravi na B platformi? Nijedan. A, među nabrojanima su i skuplji i jeftiniji.

Čak i da nađeš 5 modela (a, nema ih), a sa druge strane je 20 modela, to nikako ne pojačava argument da fabrike eto prave C segment tako što razvuku B. To nije pravilo ako je od njih 25 tako napravljeno 5. Pravilo konstituiše tih 20 modela...a, onih 5 čine izuzetak od pravila (al' ih nema ni 5).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nešo, nije argument ako zatvoriš oči pred još jednim mogućem rešenjem problema, jer su "svi do sad rešavali taj problem ovako i nikako drugačije". 

 

Automobili su u jednom momentu postali teški, veliki, neudobni, krcati svakakvim glupostima, počeli su više da troše, postali skuplji itd. Scala me je podsetila na to kako su automobili bili koncipirani i podešeni nekad.

 

Njen "hendikep" joj donosi određen broj već više puta navedenih prednosti. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidim da mnogi još ne znaju što znači platforma u današnjem automobilskom svijetu pa tako vlada mišljenje da je auto iz 2005. jednako onome iz 2015.

 

Čisto za primjer. Pug 308 II i 3008 II nisu na istoj verziji EMP2 platforme. Dosta toga je izmijenjeno. Od materijala pa do same zone gužvanja u slučaju sudara.

 

Tako mi je smiješno kada netko kaže da je Tipo na platformi B segmenta. Malo morgen. Uostalom najmanji automobili na Small Wide imaju međuosovinski razmak od 2.57 metara, minimalnu širinu od otprilike 1.8 metara i prilagođeni su ako treba za 4x4 pogon kao i neovisni stražnji ovjes. Ja baš ne znam takve platforme B segmenta. Nek me netko prosvijetli. 

Uostalom jedan Jeep Renegade ima torzijsku krutost od oko 28000 Nm/deg. https://www.sae.org/news/2015/01/jeeps-b-segment-renegade-us-developed-built-in-italy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Utisak mi je da @nidza po svaku cenu ''brani'' Škodu zato što je ima, a @N.N. ''brani'' ono što FCA danas radi sa Small Wide platformom jer to kao pokazuje da se eto to može, da treba zato napustiti staaaari koncept platformi koji ovde ja eto zagovaram...ono, baš mu je smešno kad se napiše da je Tipo na platformi B segmenta. :) 

Mislim da je suština da FCA tako radi jer nema jeftiniju i bolju od te stare Small Wide iz vremena braka sa GM-om, a Škoda to radi sa Scalom jer joj je glavni motiv niža cena.

 

Ako već grešim, ako loše smatram da to Škoda nije uradila sa Scalom samo zbog cene, imali bi danas ko zna koliko modela svih fabrika koji bi pravili svoj C segment isto tako jer nije moguće da samo Škoda vidi dominantnost tih prednosti naspram hendikepa. Imali bi zato danas Focus na produženoj Fiesti (ali nemamo), imali bi Golf na produženom Polo (ali nemamo), imali bi Megane na produženom Cliu (ali nemamo), imali bi Corollu na produženom Yarisu (ali nemamo), itd, itd.... Zašto to nemamo?

 

Ako loše smatram da FCA koristi tu svoju staru platformu i ''adaptira'' je poslednjih godina do iznemoglosti (500L, 500X, Renegade, Tipo, Compass) samo zato jer trenutno nema drugu istovremeno bolju i jeftiniju, zašto onda svojevremeno novi C segment u FCA (Giulietta) nije pravljena na njoj? Zašto nije kad je u vreme razvoja Giuliette postojala ta Small Wide? Što je pravljena nova platforma i Giulietta stavljena na nju, kad je već sve moglo kvalitetno da se uradi za C segment i preko stare Small Wide platforme? Da li danas FCA adaptira Small Wide na 101 način zato što je ta platforma bolja od ove, ili zato što je jeftinija od nje?

 

Evo šta su tada iz FCA govorili za novu platformu na kojoj je prvi auto bila Giulietta:

Quote

In developing the Compact architecture, we looked for best-in-class performances in terms of handling and steering response, weight-to-power ratio; noise, vibration and harshness, active and passive safety," Stefano Re Fiorentin, Fiat's head of advanced engineering, said at the Fiat's testing grounds in Balocco, 40km west of Milan.

 

For handling and steering response, Fiat designed a new McPherson front suspensions, as well a dual-link rear suspension.

To save weight, front and rear suspension arms, as well the rear suspension crossmember, are aluminum.

To increase the response of the electric power steering, the electric motor is mounted on top of the rack-and-pinion box and not on the steering column.

Looking for best-in-class weight-to-power ratio, 84 percent of the platform uses high and ultrahigh strength steel, compared to 65 percent of Fiat's previous C-architecture.

Re Fiorentin said the Compact platform, which weights 174kg, is about 10 percent lighter than its predecessor.

Other weight-saving components are a magnesium crossmember under the dashboard and a plastic shell for the rear seats, each 35 percent lighter than a steel equivalent.

Compact and Compact Wide are designed for front- or four-wheel-drive applications with transverse engine.

 

Fiat Chief Technical Officer Harald J. Wester said the architecture represents 30 percent to 35 percent of a vehicle's total cost. Another 10 percent to 15 percent of the cost comes from additional common components such as airbags, instruments, hinges, locks and sensors.

The engine, transmission, hot part of the exhaust system and gearshift cover another 25 percent to 30 percent. The final 25 percent to 30 percent is from specific components, such the entire upper body, the dashboard, front and rear lights, interior and seat trim.

 

Jel' piše koliki je trošak platforma? I, onda ja ne razumem...sve je to marketinška fora, tako?

Isto je :D kad vidiš manju platformu za taj segment i gle čuda baš ukombinovano da nema ni jačih motora u ponudi za taj auto...čudno da su baš tu uštinuti Scala i/ili Tipo...jer te dve stavke utiču na preko 50% cene celog auta...ali neeee...to je stari koncept platformi, nije korišćena Small Wide (za 500L/500X/Renegade/Tipo/Compass) i Polo platforma (za Scalu) zato što je jeftinija...neeeeee, već zato što je bolja nego eto ja tupav to ne razumem jer robujem staroj autoindustriji kako se nekad radilo... :D 

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

 

U doba Giuliette Small Wide još nije ni postojala. Nije bila niti u planu.

Uostalom na Small Wide se već davno ugrađivali motori od 184 KS.

 

Uostalom Tonale će ići na tu platformu kao i Jeep model sa 3 reda sjedala u D segmentu.

 

Po meni što je važno kod platforme. Krutost, masa, zadovoljavanje crash testova. I to je pokazatelj je li neka platforma dobra ili loša. 

Što se tiče voznih osobina one ne moraju biti direktno vezane za platformu. To je više vezano za tip ovjesa i izvedbu istog tj. set-up. Naravno pomaže ako je platforma kruća ili lakša, najbolje naći dobar balans te dvije karakteristike.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, N.N. said:

U doba Giuliette Small Wide još nije ni postojala. Nije bila niti u planu.

Nije?

 

- Bili jednom jedan Fiat i GM. I odlučili da naprave novu, modernu zajedničku platformu kako bi pojeftinili trošak razvoja i povećali konkurentnost na tržištu. Tu platformu nazvali Small, odnosno SCCS (Small Common Components and Systems). Prvi model na njoj Fiat Grande Punto. Posle MiTo, Corsa D... Jel' ovo tačno?

- Onda su je produžili, i Small je postala Small Long WheelBase, tj. Small LWB. Prvi auto na njoj je Linea (Grande sa gepekom), a kasnije i 500L. Kad je izašao 500L na njoj, nju već počinju zvati Small Wide LWB platformom? Tačno?

- Onda su je za dlaku još produžili (ne mogu baš mnogo jer je jednom već produžena) i prave Tipo na njoj. Tačno?

 

Ili, nije ovako bilo?

U čemu je razlika između ''Small LWB'' i ''Small Wide LWB'' platforme?

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, neshaoct said:

Utisak mi je da @nidza po svaku cenu ''brani'' Škodu zato što je ima,

 

Neverovatno mi je da se i dalje ne razumemo. Ne branim ni Škodu ni Scalu, zbog toga jer je Škoda ili Scala, već tržišni način razmišljanja, ispunjavanje potreba kupcu na prvom mestu. Kupca ne interesuje pojedinačan detalj, kao što je platforma, ili najbolja svetla na tržištu, ili neka treća stvar da je top na tom proizvodu, već ceo paket koji dobije za određene novce i kako mu ispunjava potrebu.

 

Apsolutno ga ne zanima 28.000Nm/deg, već ga ispravno interesuje rezultat na kreš testu, odnosno šta ta šasija u praksi njemu znači. MQB-A0 nisam našao brojku, ali stari Polo je imao 18.000Nm/deg, što znači da ovo ne može biti manje. To je okej cifra.

 

I, naravno, kome treba povećana nosivost nekog vozila, neka gleda taj podatak, opet ga ne zanima koja je platforma. 

 

5 minutes ago, N.N. said:

Po meni što je važno kod platforme. Krutost, masa, zadovoljavanje crash testova. I to je pokazatelj je li neka platforma dobra ili loša. 

 

Sa ovim se u potpunosti slažem. 

 

https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/?selectedClasses=1202,1199,1201,1196,1205,1203,1198,1179,40250,1197,1204,1180,34736&selectedMake=0&selectedMakeName=Select a make&selectedModel=0&selectedStar=&includeFullSafetyPackage=true&includeStandardSafetyPackage=true&selectedModelName=All&selectedProtocols=34803,30636,26061,24370,-1&allClasses=true&allProtocols=true&allDriverAssistanceTechnologies=false&selectedDriverAssistanceTechnologies=&thirdRowFitment=false

 

Sačekajte da filter primeni i sortirajte Overall Rating naniže. Scala je na 9tom mestu svih testova iz 2019.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minutes ago, nidza said:

Neverovatno mi je da se i dalje ne razumemo. Ne branim ni Škodu ni Scalu, zbog toga jer je Škoda ili Scala, već tržišni način razmišljanja, ispunjavanje potreba kupcu na prvom mestu.

A, što VW grupacija nije na isti način izašla u susret, na isti način stavila potrebe kupca na prvo mesto i kad su u pitanju oni ljudi koji kupuju Golfa, Leona, Octaviu, Audi A3? Zašto više vole kupce Škode pa samo njima izlaze u susret? :D Ono, kad već može da se napravi extra bezbedan, čvrst, jak, stabilan, komforan, moderan, lep, izdašan sa prostorom auto C segmenta na platformi B...što tako nisu radili i sa svim ostalim autima C segmenta u okviru VW grupacije?

 

Daaaaaaaaj bre....Scala je na manjoj platformi i sa kilavim motorima jedino, samo i isključivo da bi taj model Škodu koštao manje (piše gore koliko te dve stavke utiču na ukupnu cenu modela), a da bi mogao da se prodaje za istu cenu kao jeftiniji pravi modeli C segmenta (npr. neka Kia Ceed), i tako Škodi donese veći profit. To je sva mudrost, i uopšte i nije neka mudrost da je teška za razumeti. :D 

 

16 minutes ago, nidza said:

I, naravno, kome treba povećana nosivost nekog vozila, neka gleda taj podatak, opet ga ne zanima koja je platforma. 

Po 100-ti put....ljudi taj podatak ne gledaju. Poenta ove priče o platformama je da iako ga ljudi ne gledaju, postaju njegove žrtve...

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

 

Mislim da baš ne razumiješ značenje riječi Wide. :D

 

Uostalom bila jednom SCSS skraćeno Small, a što nije identično SUSW skraćeno Small Wide. Naravno Small su uzeli kao predložak za Small Wide. Ali baš ta širina tj. Wide je inače problem da se vozila sklapaju na istoj proizvodnoj traci.

 

Što se tiče GM-a i SCSS njihov inženjerski tim nije sudjelovao u razvoju iste. Njihov udio je financijske prirode. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@N.N.

 

Koja je razlika između između ''Small LWB'' i ''Small Wide LWB'' platforme?

Jel ''Small Wide LWB'' platforma napravljena od nule kao ona na koju je stavljena Giulietta, ili je nastala kako?

Mali podsetnik...nekada je Lancia Nuova Delta imala dodatne centimetre u patosu u odnosu na Nuova Bravo/Stilo platformu, pa niko nije govorio da je to za Deltu bila nova platforma... 

 

5 minutes ago, N.N. said:

Što se tiče GM-a i SCSS njihov inženjerski tim nije sudjelovao u razvoju iste. Njihov udio je financijske prirode. 

Nisam uopšte ni govorio ko je šta radio, nego da su odlučili da imaju zajedničku platformu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidim. Opet se javlja nerazumijevanje riječi Wide i što ona znači za automobilsku platformu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@N.N.

 

Super. Evo ne razumem. Pojma nemam šta znaći reč ''Wide''.

Molim te zato, pojasni mi:

- koja je razlika između između ''Small LWB'' i ''Small Wide LWB'' platforme?

 

EDIT: Da pojasnim: ne zanima me razlika u smislu proizvodnje automobila na jednoj i drugoj, nego kako je nastala ''Small Wide LWB''?

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, neshaoct said:

Scala je na manjoj platformi i sa kilavim motorima jedino, samo i isključivo da bi taj model Škodu koštao manje (piše gore koliko te dve stavke utiču na ukupnu cenu modela), a da bi mogao da se prodaje za istu cenu kao jeftiniji pravi modeli C segmenta (npr. neka Kia Ceed), i tako Škodi donese veći profit. To je sva mudrost, i uopšte i nije neka mudrost da je teška za razumeti. :D 

 

Tačno. U čemu je tačno problem sa tim?

 

Nije sve minus, lakša je, omogućila je time da bude štedljivija, mekše podešavanje vešanja  i jeftinija je, to su sve plusevi. Uzgred, bezbedna je maksimalno koliko je to danas moguće, ako uzmemo EuroNCAP kao referencu. Unutar grupacije je jasno iza perjanica, na način kako korisnik doživljava proizvod, ni tu nema neke dileme, a minimiziran je kanibalizam. Sortirani po veličini ugrubo, Polo --> Ibiza --> Scala --> Golf --> Leon --> Octavia --> Passat, itd. 

 

Najveće preklapanje zapravo imaš Scale i Golfa, ali i to je pametno uradio VAG, kupac Golfa neće kupiti Scalu, ni obrnuto, u najvećem broju slučajeva. Još ako pametno uđu među flotne kupce, jer su sa Octaviom digli lestvicu cenovno, eto prilike za naše podneblje i dalje na istok. Ideja je da se proda i zaradi, napravi posao, a kupcu ispuni potreba. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scala nije pravljena da uzima kupce Golfu, ili bilo kom drugom modelu u okviru VW grupacije napravljenom na toj (Golf) platformi. Baš zato i nije na istoj platformi kao oni jer bi u tom slučaju krala kupce pre svega Octaviji (jer bi i bila Octavia sa zakošenim zadnjim krajem). Scala je napravljena da bi uzimala kupce jeftinom pravom C segmentu, i određenim varijantama B segmenta (skupljim, sa više opreme). Scala je tu kao dopuna za Polo, da uzme onaj deo kupaca koji Polo ne uzme od Clia, 208-ce, Fieste i ostalih...i baš zato nudi ono što Polo ne nudi. Ona je dopuna za Polo, a ne preklapanje sa Golfom.

 

6 minutes ago, nidza said:

Tačno. U čemu je tačno problem sa tim?

Što se ne priča da je zato napravljena na B segmentu, nego se prosipaju priče kako je ona tu da bi stavila kupca na prvo mesto, da bi mu dala na najvišem nivou bezbednost, komfor, moderne tehnologije, prostranost, da je takoreči jeftinija varijanta Golfa - a ustvari je low budget. Njene zvezdice nisu sporne (već smo to pričali), ali je suština kad se sretnu u jačem sudaru npr. A segment maksimalnih zvezdica i C segment maksimalnih zvezdica - ko gine? Onaj u A iako ima takođe maksimum zvezdica.

Tako i Scala...ona izvlači deblji kraj u bilo kom sudaru sa pravim C segmentom (ne i sa B segmentom) jer su svi redom pravi C od nje čvršći i njihov zvezdice su jače u ''direktnom duelu''. Drugim rečima, isti sudar u Golfu, Astri, 308, Focusu dovodi do boljeg ishoda za njegovog vozača nego isti takav sudar za istog vozača u Scali...iako svi imaju zvezdice.

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, neshaoct said:

Tako i Scala...ona izvlači deblji kraj u bilo kom sudaru sa pravim C segmentom (ne i sa B segmentom) jer su svi redom pravi C od nje čvršći i njihov zvezdice su jače u ''direktnom duelu''. 

 

Ne mogu da diskutujem o nečemu što mi je nedovoljno poznato, jer niti znam, niti postoje dostupni podaci na internetu. Pritom, vrlo bliske su dimenzije i mase, tako da bi se logički moglo zaključiti da će i sile prilikom sudara bili uporedive, te da će do izražaja da dođe sam dizajn vozila u smislu apsorpcije sila zarad zaštite putnika.

 

Edited by nidza

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

Dopuna za Polo je Fabia, dok je upravo Scala Golf za manje para, u smislu sta kupac dobija za svoj novac a dobija dosta - zaboravi vise na platformu kao bitnu stavku!

P.S.vidim da se dobro zabavljate i bez mene :D

 

Evo jedan kratak tekst koji objasnjava sustinu:

 

https://www.autobild.de/artikel/ford-focus-mazda3-skoda-scala-vw-golf-test-15146295.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, nidza said:

Pritom, vrlo bliske su dimenzije i mase, tako da bi se logički moglo zaključiti da će i sile prilikom sudara bili uporedive, te da će do izražaja da dođe sam dizajn vozila u smislu apsorpcije sila zarad zaštite putnika.

Sve tačno kad je ispod lima isto. Al' kad ispod lima nije isto...već je jedno jače, a drugo slabije? C platforme su uvek jače od B, sa više kvalitetnijih materijala (skupljih), a to moraju da budu jer služe i za D. 

Zato ti auti i imaju veću cenu od Scale jer je skuplje napraviti pravi C segment, nego dodati lim na B.

 

4 hours ago, italiano said:

Dopuna za Polo je Fabia, dok je upravo Scala Golf za manje para

Fabia ne može biti dopuna za Polo jer nema u čemu da ga dopuni. Ona nema ništa bolje od njega...tj. ona nema neki kvalitet koji Polo već nema. Fabia je Polo downgrade.

Fabia je za kupce koji traže najjeftiniji B. VW Polo nije namenjen da bude najjeftiniji B. Suštinski, to su kupci koji traže najjeftiniji auto, a A segment im je mali....tako da Fabia udara na Sandero (što vidiš i po rezultatima prodaje na evropskom tržištu).

 

Ili, prostije:

B- => Fabia & Ibiza - udaraju na Sandero, i20, Mazda2...

B => Polo => ide na Clio, Fiestu, Corsu...

B+ => Scala => kaže ''evo ja nudim ne samo toliko opreme, već i auto dimenzija kao u C''. Zato je ona dopuna za Polo jer nudi kvalitet koji Polo nema - dimenzije.

B Premium => Audi A1

 

To je poznati recept Škode da gađa međuklase:

- Scala kaže ''evo ja nudim ne samo toliko opreme, nego sam i auto dimenzija kao u C''.

- Octavia kaže ''evo ja nudim ne samo toliko opreme, nego sam i auto dimenzija kao u D''.

- Superb kaže ''evo ja nudim ne samo toliko opreme, nego sam i auto dimenzija kao u E''.

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

Dopuna je u smislu jeftinije alternative , Fabia vs. Polo.

 

Kupac Scale ne gadja Polo vec Golf, kako ne razumes?

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, italiano said:

Kupac Scale ne gadja Polo vec Golf, kako ne razumes?

Ne.

Scala za to nije napravljena, jer kao što reče Nidža, u VW sede pametni ljudi i neće sami sebe da zeznu. Škodin C segment ne sme da smeta Golfu i zato ga ni nema...jer Octavia nudi stvari koje Golf ne nudi, a Octavie sa zakošenim zadnjim delom (koja bi baš nudila stvari kao Golf, počev od toga što je na istoj platformi sa istom tehnologijom, ali za manje pare) - nema. 

 

Kupac Golfa će pre uzeti klot Golf nego Scalu u ne znam kom paketu opreme.

Marketinška fora je da se stalno Scala pominje uz Golf ne zato što se time boje da može da mu otme kupce (jer znaju da ne može, znaju koliko je lošiji auto od Golfa, pa nisu u marketingu VW glupi da ubijaju Golf zbog Scale), već je cilj da njenim konstantnim stavljanjem uz Golf utiču da njen značaj poraste, da jačina Scalinog imena poraste, da se deo Golf imidža ''prelije'' na Scalu.

 

Kupac Scale je hteo ili neki skuplji B segment, ili jeftiniji C segment. A, gde ćeš bolju prodaju u C segmentu kad kažeš 1.000 puta ''e, ovo je kao Golf samo jeftinije''. Ae čik da korejanac pobedi to... :D 

Isto tako, cilj su joj i kupci nekog napucanijig B segmenta (Fiesta, Corsa, 208 u većem paketu opreme, pa čak i protiv nekog B-SUV modela može)...i za njih se pravi Scala koja kaže ''imam sve to što imaš i u tom 208, ali sam veći auto....kao C imam dimenzije''. I, onda taj lik ne kupi Ceed, ili 208 u boljem paketu opreme, nego Scalu.

A, kupac Golfa (ima pare za njega makar i klot bio) neće ni pogledati Scalu, ne brini...znaju to odlično u VW marketingu.

''Kupac'' Golfa koji bi ga hteo ali nema pare za njega nije zato kupac Golfa (jer ni nema pare za njega)...i do sada on ode i kupi Ceed ili i30 jer su jeftiniji u C segmentu. E, VW želi da uzme i te kupce...i eto je Scala. 

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osvrnuo bih se samo da aktuelna fabija nije na platformi aktuelnog pola i ibize, vec na platformi pola/ibize od pre 12 godina.

Kupac scale ne gadja golf nikako, zbog znacajne razlike u ceni, jedino ako si mislio da uslovno receno gadja "golf klasu".

Cak je i polo solidno skuplji od scale, a golfa da ne spominjem.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...