Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Automobilske platforme

Recommended Posts

Ono što mene (u nedostatku druge reči reći ću) zabrinjava, je da Scala ima nosivost od (samo) 360 Kg (+/- par Kg) . To je 3-oje ili 4-oro ljudi sa ili bez prtljaga. Šta konkretno to znači kada sedne i peti saputnik (pa još sa svojim prtljagom), odnosno kada auto bude pretovaren?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, nidza said:

Kardinalan problem ove teme je što deo cenjenih učesnika ne kapira da unutar segmenta mogu postojati bolji, lošiji, skuplji, jeftiniji, ovakvi i onakvi reprezenti, i to važi za svaki segment.

Ima naravo, evo npr.:

- Renault Megane LIFE TCe 100KS FAP - 14.340

- Ford Focus 1.5 TiVCT 120KS Trend - 15.590

- Ford Focus 2.0 EcoBlue 150KS A8 Titanium Business - 27.390

- Hyundai i30 1.4 MPI GLS Comfort - 13.990

- Kia Ceed 1.4 MPI 100KS LX Start 6MT - 15.490, trenutna akcija na 12.990

- BMW Serija 1 118i 1.5 140KS Standard oprema - 24.490

- BMW Serija 1 118d 2.0 150KS M Sport plus - 39.167

- Mercedes A160d hatchback 1.5 95KS - 28.368

- Mercedes AMG A 45S 4M+ hatchback 2.0 421KS - 55.248

 

Eto, od 13k do 55k evra...i sve je C segment. Tu je i premium C segment. I, mogu da budu još skuplji ako se doda nešto od opcija.

I sve ovo svi mi znamo.

 

Gde je onda razlika u mišljenjima?

Svi ovi nabrojani auti npr. mogu da prevezu 4 ljudi sa prtljagom i da ne budu u pretovaru. I onaj od 13k i onaj od 55k evra. Škoda Scala je tada u pretovaru. 

 

Neko će da zažmuri na to i kazaće: ''ma pusti to, to je bezveze, neg' vidi kako ima dobar displej, kako izgleda namršteno, vidi kako je unutra skoro kao Golf'' kako ovo, kako ono...

Neko drugi neće na to da zažmuri i kazaće: ''čekaj, to nije ok, ovo ne može u isti koš sa ostalim pravim C segmentom, i ne može displej i agresivni dizajn spolja i materijal kabine da negira, da bude važniji od strukturnog nedostatka koji je posledica neodgovarajuće platforme za toliki auto.''

 

Kao što reče Ivan:

21 hours ago, Ivan said:

Po meni je veca razlika izmedju ovih "zakinutih" C i "pravih" Compacta, nego izmedju "pravih" i Premium Compacta.

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, darkmanzr said:

Šta konkretno to znači kada sedne i peti saputnik (pa još sa svojim prtljagom), odnosno kada auto bude pretovaren?

Neće joj pući patos. :D 

 

Suštinski, auto će biti teže upravljiv, ponašaće se na putu nepredvidivo, sporije će reagovati na pokrete volanom, biće duži zaustavni put...kočnice, gume, vešanje, limarija, sve će da trpi veća opterećenja nego što je projektovano i brže da strada, gume nejednako da se troše...i osiguravajuća kuća nikako ne sme da sazna da je auto bio u pretovaru ako se slučajno dogodi nešto. Nikako ne sme da sazna jer je vozač dužan da ne pretovari auto, pa ako se dogodi nešto i osiguranje to sazna - neće isplatiti štetu.

 

A, pošto video uvek objasni bolje nego reči, evo jednog odličnog za to pitanje. :) 

Ko drugi nego Švabe (ADAC), uzeli su Octaviu koja je u prvom delu normalno opterećena, zatim opterećena do propisanog maksimuma, i onda su je u trećem delu namerno pretovarali...i kako kažu (02:00-02:07): ''pretovareno vozilo je skoro nemoguće kontrolisati, ni asistencija ESP nije mogla održati auto na putu'': 

 

 

 

 

Edited by neshaoct
dodat deo oko minutaže klipa

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, darkmanzr said:

Ono što mene (u nedostatku druge reči reći ću) zabrinjava, je da Scala ima nosivost od (samo) 360 Kg (+/- par Kg) . To je 3-oje ili 4-oro ljudi sa ili bez prtljaga. Šta konkretno to znači kada sedne i peti saputnik (pa još sa svojim prtljagom), odnosno kada auto bude pretovaren?

 

https://cdn.skoda-storyboard.com/2019/01/TD-SCALA-en-1.pdf

 

Neće ništa da se desi, 377-525kg pokriva većinu primena. 

 

Ako baš 4 grmalja 100kg sa 4 kofera 20kg (ako mogu da stanu) idu na aerodrom, to je 480kg. Nije drama.

 

Porodica sa 2 dece obično se pakuje u 3 kofera, i to je nepotrebno preterivanje, što je u paketu cirka 250kg, daleko manje, a ovo bi bio neki realan scenario. Ne izmišljajte više.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, nidza said:

Ne izmišljajte više.

Šta je tačno izmišljeno?

 

Inače, u podacima koje si naveo piše: ''Figures apply to basic version, weight of driver 75 kg.''

 

skoda promo.jpg

 

Dakle, samo za Scalu sa najmanjim motorom, najmanjom opremom i ženom vozačem. :D 

Plus, nije samo stvar šta se dogodi kad pretovariš, već je auto u problemu i kad dođe blizu tog maksimuma, ne mora da se ide preko. Pogledaj ADAC video sa Octaviom na dozvoljenom maksimumu i šta kažu kakav je auto tada...

 

- Škoda Scala 1.6 TDI 115KS: Kerb Weight 1.402 kg / Max. weight 1.760 kg = 358 kg.

- Škoda Scala 1.6 TDI 115KS, DSG: Kerb Weight 1.416 kg / Max. weight 1.774 kg = 358 kg.

- Škoda Scala 1.5 TSI 150KS, DSG: Kerb Weight 1.355 kg / Max. weight 1.718 kg = 363 kg.

- Škoda Scala 1.0 TSI 115KS, DSG: Kerb Weight 1.154-1.313 kg / Max. weight 1.679-1.690 kg = 377-525 kg.

 

- Volkswagen Golf VIII 1.5 TSI 130KS: Kerb Weight 1.240 kg / Max. weight 1.800 kg = 560 kg.

- Volkswagen Golf VIII 1.5 TSI 150 KS: Kerb Weight 1.265 kg / Max. weight 1.840 kg = 575 kg.

- Volkswagen Golf VIII 2.0 TDI 115KS: Kerb Weight 1.305 kg / Max. weight 1.880 kg = 575 kg.

- Volkswagen Golf VIII 2.0 TDI 150KS, DSG: Kerb Weight 1.390 kg / Max. weight 1.960 kg = 570 kg.

 

@nidza Jel su ove cifre izmišljene?

 

 

Edited by neshaoct
dodao printscreen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisu cifre izmišljene, imaš kompletnije cifre u PDF koji sam okačio iznad, koje su i zvanične.

 

Izmišljanje je izvrtanje činjenice da su te brojke adekvatne za namenu tog proizvoda, a kome je to nedovoljno, neka traži dalje i skuplje. Hvala bogu ima i unutar segmenta i iznad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nosivost je meni jako bitna tema kada je vozilo u pitanju. Već sam pominjao moj "problem" sa 500L, koji mi ima samo 392 kg nosivost (jer po COC-u ima 1.533, a najveća dozvoljena masa mu je 1925 kg). Sednemo nas četvoro u kola (porodica, sa dva tinejdžera), to je, recimo, 300 kg, stavimo na krov 4 bajsa ( neka su 60 kg), sa poprečnim šinama i 4 nosača ja bajs ( to je još bar 20 kg ako sam stavio one jeftinije nosače, Thule 532, a ne Thule 591) i već smo skoro "na granici". A da u gepek nismo stavili ni jednu kesu ... A, šta bi bilo da ja nemam težinu ispod proseka ... Ili, da stavimo 4 sportska ranca u gepek?

Tako da - nosivost - veoma važna. Meni.

 

 

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, nidza said:

Izmišljanje je izvrtanje činjenice da su te brojke adekvatne za namenu tog proizvoda, a kome je to nedovoljno, neka traži dalje i skuplje.

Drago mi je da kažeš da nisam ništa izmislio kad su one cifre u pitanju. Međutim, tvoje različito tumačenje tih (tačnih) brojeva u odnosu na to kako ih ja tumačim, ne stvara pravo da mi se kaže da ''izmišljam''...već prosto različito tumačimo te vrednosti koje sam tačno naveo. :thumbup: 

 

Ti misliš da je ta nosivost optimalna (adekvatna) za C segment, i da je zato platforma na kojoj je Scala ''dovoljno dobra da iznese to vozilo''. Ja smatram da nije. Ne slažem se da je ~360 kg nosivosti sa 1.5 TSI ili 1.6 TDI motorom u Scali ''adekvatno za namenu tog proizvoda''.

 

Ali, potpuno je nebitno što se ja ne slažem. Evo, skloni moj stav u stranu.

Možeš li mi dati mišljenje zašto ostale fabrike ne idu za tim adekvatnim brojkama za namenu proizvoda u C segmentu kao što je Škoda uradila za Scalu?

Zašto te druge fabrike ni za jeftiniju, a ni za skuplju varijantu svog C segmenta, ne idu tim putem? Dakle, na stranu moj stav po kojem mislim da to nije optimalna nosivost za C segment, već zašto npr. Ford, VW, Mercedes, Kia, Hyundai takođe misle da to nije adekvatna nosivost...vidi:

 

 

- Ford Focus IV Active Hatchback 2.0 EcoBlue 150 KS: Kerb Weight 1.418 kg / Max. weight 2.020 kg = 602 kg.
- Ford Focus IV Active Hatchback 1.5 EcoBoost 150KS Automatic: Kerb Weight 1.370 kg / Max. weight 1.980 kg = 610 kg.

- Volkswagen Golf VIII 1.5 TSI 130KS: Kerb Weight 1.240 kg / Max. weight 1.800 kg = 560 kg.
- Volkswagen Golf VIII 2.0 TDI 150KS, DSG: Kerb Weight 1.390 kg / Max. weight 1.960 kg = 570 kg.

- Renault Megane IV (Phase II, 2020) 1.5 Blue dCi 115KS: Kerb Weight 1.241-1.347 kg. / Max. weight 1.883 kg = 536-642 kg.
- Renault Megane IV (Phase II, 2020) 1.3 TCe 160KS FAP: Kerb Weight 1.185-1.265 kg / Max. weight 1.801 kg = 536-616 kg.

- Kia Ceed III 1.4 100KS: Kerb Weight: 1.185 kg / Max. weight 1.760 kg = 575 kg.
- Kia Ceed III 1.6 CRDi 115KS: Kerb Weight 1.313 kg / Max. weight 1.880 kg = 567 kg.

- Mercedes A-class (W177) A180 136KS: Kerb Weight: 1.275 kg / Max. weight 1.865 kg = 590 kg.
- Mercedes A-class (W177) A200d 150KS DCT: Kerb Weight: 1.415 kg / Max. weight 1.995 kg = 580 kg.

 

Tu su i jeftiniji i skuplji u C segmentu. Od Kie do Mercedesa.

Zajedničko im je da su svi sa dosta većom nosivošću od Scale. Tu je i jeftin Ceed 1.4 sa 100 konja sa 575 kilograma. U sve njih uvek može da sedne 4 ljudi sa prtljagom i da idu bilo gde dokle god imaju goriva....a, onda da nastave da idu kad sipaju gorivo. Kako svima njima nosivost počinje tamo gde se Scali završava...i to onoj Scali koja ima najveću nosivost od svih varijanti...dok ona sa 1.5 TSI ili 1.6 TDI ima samo ~360 kilograma. Zašto niko od njih (Ford, VW, Renault, Kia, Mercedes) nije bio tako genijalan kao Škoda kad je njihov auto (i skuplji i jeftiniji) C segmenta u pitanju?

 

Kažeš ko hoće više nek' traži skuplje u okviru segmenta. Fora je što ljudi ni ne znaju da auto koji stoji pred njima u salonu ne može da iskoristi sav taj prostor koji vide.

A, ne mora da bude ništa posebno skuplje...eno ga Ceed 1.4 sa 100 konja i 575 kilograma za 13k (po cenovniku). Pa, čak i ''rođak joj'' po pitanju korišćenja B platforme ima bolje podatke jer Fiat Tipo, za još manje para od Ceed-a, ima 500 kg nosivosti kod 1.6 MJet/1.4 TJet/1.4 atmo, i kod sedana i kod hatchback-a.

 

Evo kako produžavanje platforme i dodatni lim kod Scale u odnosu na Polo pojede kilograme nosivosti:

 

- Volkswagen Polo VI 1.5 TSI 150KS DSG: Kerb Weight 1.235 kg / Max. weight 1.690 kg = 455 kg.

- Škoda Scala 1.5 TSI 150KS, DSG: Kerb Weight 1.355 kg / Max. weight 1.718 kg = 363 kg.

- Volkswagen Polo VI 1.6 TDI 95KS DSG: Kerb Weight 1.303 kg / Max. weight 1.740 kg = 437 kg.

- Škoda Scala 1.6 TDI 115KS, DSG: Kerb Weight 1.416 kg / Max. weight 1.774 kg = 358 kg.

 

Auto koji se reklamira po sistemu ''vidi kol'ko mesta'' ustvari nema nosivost da iskoristi sav taj unutrašnji prostor.

 

Al' kupac to ne zna. Vidi reklamu, dođe u salon, vidi dosta mesta, vidi displej, vidi LED farove, vidi metalik boju, vidi solidnu unutrašnjost, vidi nižu cenu od drugih auta te metraže... - kupi. Misli da je kupio Golf al' za manje para. Krene na more sa novim autom, onako porodično...nema pojma zašto mu auto koči kilavo na tom putu, zašto reaguje na volan sporo, zašto se ono jedva vratio u traku kad je vozio po užem delu puta kroz Makedoniju, zašto je čuo par puta kao da mu je točak udario u podkrilo, zašto mu je taj put do mora i nazad uništio gume, izgoreo kočione pločice koje mu sad pište...pojma nema.

Pita zato komšiju koji je u isto vreme kupio Ceed (ili Focus, ili i30, ili Golf, ili Astru, ili 308...) sa kojim je zajedno išao na more, vozili su takoreći jedan za drugim, i komšija je imao pun auto, porodično išao takođe. Pita ga da li je i on imao ista iskustva tokom puta. Komšija mu kaže da nije imao takvih problema sa ponašanjem auta na putu, gume su mu ok. Onom ''mučeniku'' u Scali 1.6 TDI ili 1.5 TSI ništa nije jasno...dok jednom ne naleti na ovu temu na internetu.

 

Tad shvati da je mogao da ide sa porodicom i prtljagom...al' samo do aerodroma. :D

Al' vidi kakav displej, vidi kakvi materijali u kabini, vidi kol'ko prostora, vidi kako i pozadi mogu da sednu oni sa 180 cm visine...i vidi joj cenu jbt-e.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@italiano

On 3/19/2020 at 9:12 PM, neshaoct said:

Naravno da ljudi, prilikom izbora novog automobila, neće gledati npr. koliko kg-a može da ponese jedan, a koliko drugi auto...već to navodim samo kao primer kako se laički može videti razlika u kvalitetu/čvrstoći platforme koja se odražava na kvalitet strukture celog auta...

Link ka tom postu@FLCS

 

Eto...pre skoro 5 meseci sam već napisao to što si ti malopre rekao. I to u temi na kojoj smo. Zato kažem da je korisno pročitati barem ponešto što se ranije pisalo. :thumbup: 

Poenta tog pisanja nije da će ljudi to gledati, nego da će biti ''žrtve'' te činjenice. Niti su gledali, niti su znali, kad su videli metražu auta potpuno logično su očekivali da mogu da napune auto, da će moći da iskoriste sav taj prostor u Scali...kad ono...

 

 

Edited by neshaoct
dodao link

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

Bas zbog toga postoji podela po segmentima zbog razlicitih namena vozila a ne zbog platformi! :whistle:

 

Ostao si mi duzan objasnjenje za tvoje jucerasnje grafikone...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, italiano said:

Bas zbog toga postoji podela po segmentima zbog razlicitih namena vozila a ne zbog platformi! :whistle:

:D:D  

Dakle, namena Scale u C segmentu nije da prevozi ljude i njihov prtljag, za razliku od svih ostalih automobila u tom istom C segmentu. Njena ''namena'' je drugačija.

Izgleda joj nije namena da u autu te metraže neko sedne i pozadi, ili da iskoristi onaj njen veliki gepek...pa ona zato logično ima manju nosivost (jer joj je drugačija namena u odnosu na sve druge aute u C segmentu) i sve je onda ustvari ok. Svaka čast na rezonu ako sam ga ispravno razumeo. :thumbup: 

 

Nema šta da se objašnjava na onim grafikonima, imaš X i Y osu, piše na njima šta je, pišu vrednosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

Nego sta joj je namena???

A reci mi koliko cesto se godisnje auto vozi sa pet putnika i punim prtljaznikom?

Ne razumem vezu izmedju tog grafikona i price sa platformama...

Tj.sta time argumentujes?

Edited by italiano

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, italiano said:

Nego sta joj je namena???

A reci mi koliko cesto se godisnje auto vozi sa pet putnika i punim prtljaznikom?

Za Scalu ne mora 5 da bi bila u pretovaru. Dovoljno je 4 za pretovar, a sa troje već dolaziš blizu maksimalnog opterećenja.

Al' dobro...nek' onda urade homologaciju da je za dvoje, pa da ljudi znaju. Sigurno ne bi negativno uticalo na prodajne rezultate. :D 

Mis'im, i ostale aute C segmenta ljudi voze isto kao i tu Scalu...ne kontam poentu i kakav je to pokušaj opravdavanja manjka nosivosti koji je nastao kao posledica pravljenja (pre)velikog auta na platformi B segmenta.

 

24 minutes ago, italiano said:

Ne razumem vezu izmedju tog grafikona i price sa platformama...

Imaš na jednoj osi vrednosti torzione čvrstoće platforme, gde vidiš visoke vrednosti za sportske automobile, i najmanje u odnosu na sve za npr. kabriolete. Logično je zašto je tako u oba slučaja.

Uostalom, pusti te slike kroz Google images, pa ćeš doći do sajta odakle su i čitaj tekst...nisam dužan da budem Google koji hoda i da sve nađem na gotovo. :) 

Još naročito kad to ne vredi ničemu jer dobijem stav u stilu...pa naravno da je sve ok sa tim autom jer mu je namena takva, namena mu je da se ne koristi njegov prostor pozadi ili gepek..eto koliko često se uopšte vozi pun auto...mis'im ooooono... :D 

 

Al' evo odakle slike i šta označavaju:

 

slika01 - Copy.jpg

 

 

Edited by neshaoct
izmena

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

To je sve u redu, da platforme po segmentima imaju razlicite fizicke vrednosti ali i dalje ne vidim sta time potkrepljujes a vezano za Scalu?

P.S. ja zaista ne poznajem nikoga ko strpa 5 grmalja u auto sa sve koferima i ide da hajci auto do besvesti, max.performanse ili opipavanja sposobnosti i dostignuce platforme.

Ne samo u B ili C segmentu nego nijednom! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

I PSA je sa novim C4 počeo izradu C segmenta na B platformi.

A što se tiče nosivosti Scale, ja nađoh ovaj podatak

 

Screenshot_20200807-172932_Chrome.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@totti

 

Isti podatak (ide do 525 kg) je već napisan za tu 1.0 TSI u temi na kojoj smo pre skoro 5 meseci:

On 3/19/2020 at 10:48 PM, neshaoct said:

- Škoda Scala 1.0 TSI 115KS, DSG: Kerb Weight 1.154-1.313 kg / Max. weight 1.679-1.690 kg = 377-525 kg.

Link ka tom postu@FLCS

 

Okačio je i Nidža ranije danas zvaničnu Škodinu publikaciju koja kaže isto, i gde se naglašava da je tih 525 za osnovnu verziju i sa vozačem od 75 kilograma.

Čim kreneš da je puniš sa opremom, i za tu sa malenim 1.0 TSI nosivost pada do 377 kilograma.

Nema potrebe gubiti vreme i tražiti neke druge specifikacije jer u ovim već odavno postavljenim na temi nema greške. :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci u sustini Scala ima lagano 500kg nosivosti minimum, jer realno tesko da ce iko da je puni opremom, 90% ce biti teske klotare da se ne lazemo.

 

E sad ko uzme i spuca 30k evra u scalu ima drugih problema osim nosivosti :D:D :D  

 

Upravo sam konfigurisao jednu za 31k i moglo je jos par sitnica da se stavi :D  

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minutes ago, totti said:

I PSA je sa novim C4 počeo izradu C segmenta na B platformi.

To je malo drugačija priča, i iznuđeno rešenje. Neće tako biti u budućnosti.

 

Citroen C4 je suštinski C-SUV, nije klasični hatchback. Oni su ga mogli praviti ili na adaptiranoj platformi koju PSA koristi za novi Peugeot 208, ili na većoj i starijoj EMP2 platformi na kojoj se prave C5 Aircross i C4 Space Tourer. Međutim, ta manja platforma e-CMP je potpuno spremna za struju (novi e-208 je na njoj), dok ona veća i starija EMP2 nije spremna da podrži samo struju, već jedino klasičan pogon i hibride. Zbog želje da ponude C4 koji će moći da ide samo na struju, iz PSA su odlučili da novi C4 bude na adaptiranoj manjoj platformi jer tako mogu odmah da imaju njegovu verziju samo na struju.

 

Međutim, to im je bilo iznuđeno rešenje.

Znamo da je iznuđeno jer sledeći C-SUV iz PSA grupacije (Peugeot 3008) neće biti na toj istoj platformi na kojoj je novi C4. Biće na novoj:

 

Media_eVMP.jpg

 

eVMP je za pogon samo napred ili na svim točkovima, podržava jačinu pogona do 250 kW, može da primi baterije veličine od 60 kWh do 100 kWh što će omogućiti da modeli na njoj imaju autonomiju od 400 do 650 kilometara. Nameravaju prvi put da je koriste 2023. godine. Kad uporediš performanse novog potpuno električnog C4 - ima bateriju od 50 kWh, snagu od 100 kW (136 konja), autonomiju od maksimalno 350 kilometara - sa gore navedenim performansama koje će omogućavati nova PSA platforma za 3008, mislim da je lako uvideti na kojoj platformi će PSA ubuduće praviti i svoje C/C-SUV modele. Ta nova eVMP će ustvari preuzeti gomilu rešenja sa postojeće velike EMP2, lakše će zato biti primeniti je u fabrikama koje i sada rade na EMP2.

Link ka sajtu

 

 

Edited by neshaoct
dodao link ka sajtu

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

 

eVMP je ništa drugo nego EMP2 v4. Marketing odjel PSA odlično radi. Mislim da im je to daleko jača strana od inženjerskog za razliku od recimo FCA.

 

Što se tiče nosivosti tu je po veća stvar ovjesa i osovina nego li platforme. Bar je tako već duže vrijeme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Modularne platforme su danas u modi i razvijaju se da bi se na njima zasnivalo što više modela....
Evo danas u SAT u, Suzuki Vitara i Suzuki S Cross....
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ista emisija - opet se zale na podupravljanje nove Octavie. Videli smo i Moose test za osm'cu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisu te platforme baš samo "marketing".

Gledam pre neki dan na "Alex od Autos", poredjenje hibridnog RAV-a i CRV-a. Pošto je Toyota platforma u startu za to bila predvidjena (za baterije-ako je hibrid), hibiridni RAV (kao i običan RAV) ima rezervni točak. CRV nema (ako je hibrid), jer su mu baterije stavili u gepek (RAV-u su ispod zadnjih sedišta).

Šta više, čak i Plug-In hibridni RAV može da ima rezervni točak (doduše, on samo "ćopavac"), jer je platforma u startu predvidjena i za tu vrstu hibrida.

 

Tako da mislim i da nova PSA eVMP platforma, pa i za budući 3008 (koja će moći da primi i baterije od 100 kwh), nije samo novo delo PSA marketinga, već je delo PSA inženjeringa.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...