Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Automobilske platforme

Recommended Posts

@moron

E nisam ti ni ja ono sto sam nekad bio :D.

Ali bar ostaju dobra stara vremena da ih se secamo...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, italiano said:

Meni je Scala po svemu C, tako ju je i koncern pozicionirao, tako i trziste a moze se videti i po uporednim testovima ko su joj takmaci.

 

Samo jos jedno pitanje: koji je segment Fiat Tipo po tebi?

Može se videti...evo ima jedan lik koji se slabo razume u automobile, radi na nekoj bezveze televiziji, pa ju je ovako uporedio.

I Tipa smo pominjali (čudi me da nisi to video kad si već pročitao sve što smo pisali :D), tj. i Tipo spada u potpuno istu kategoriju kao Scala = B+, ili low budget C ako više voliš da se pomene C. Kao što je i Scala napravljena na produženoj platformi B segmenta (Polo), tako je i Tipo napravljen na produženoj platformi Grande Punta.

 

Evo i tebe da pitam, ako stigneš odgovori - ako su već u Škodi hteli C hatchback, hteli svog rivala Golfu...zašto nisu Octaviji skinuli gepek i to je to...eto im Škodin C hatchback?

Zašto su Polo produžili umesto Octaviu da malo skrate? ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mada se radi o milimetrima razlike, Scala je šira od aktuelne Corolle. Ne govorim o "platformama", već samo o dimenzijama vozila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

Polozio si test, mislio sam da ces reci da je Tipo C segment a Scala da nije. :D

Sto se tice Oktavije ona nije dobar primer za poredjenje jer prakticno nema ravnopravnog konkurenta.

Po meni je ona C+ segment.

A Scala u neku ruku i jeste Octavia HB :whistle:

 

Ne znam ali po meni je ovo istina:

Quote

The Škoda Scala is a small family car based on the concept Vision RS of Czech automaker Škoda Auto. The car is intended to fit between the Fabia and the Octavia, and to be a competitor to the cars in the volume hatchback segment, such as the Volkswagen GolfPeugeot 308Ford Focus and Opel/Vauxhall Astra.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tema razglabana vec 100 puta... Samo onda treba biti fer - i ako je ovo ozbiljan auto forum ne treba gledati navijacki i ne naginjati na jednu ili drugu stranu. A krenulo je tako vec i u ranijim diskusijama. Kako je u jednom slucaju to "sirotinjska" verzija, podvaljivanje kupcima - a u slucaju drugog proizvodjaca super, konkurentno, best-buy, "sve je to isto" i sl... Pri tom me u krajnjem slucaju za*ole i za Fiat i za Skodu :) , pricamo tehnicki.

Apslovirano je vec sta koja platforma nosi, kakvo vesanje omogucava, koja su ogranicenja, kakvi su rezultati na testovima, skoro je bila ona lepa i argumentovana diskusija oko nosivosti platformi, sto opet vuce masu drugih stvari... Sve ima svoje, zasto nesto vise kosta i u razvoju, a i kasnije u prodaji.

10 hours ago, italiano said:

A Scala u neku ruku i jeste Octavia HB :whistle:

Upravo zbog napisanog iznad, za mene Scala ne moze da bude pravi C segment (Octavia hatch, kako je nazivate). Bila bi, da je na istoj platformi kao Octavia... Nego je isto sto i Tipo - jeftinija varijanta, sa puno lima na manjoj platformi i oba modela "na silu" ugurana u C segment. Kao sto je Scala na produzenoj platformi Pola, isto tako je i Tipo na modifikovanoj Small platformi, na kojoj je pre deceniji i po krenuo Grande. Kao sto je i Scala moga da ima "pravu" C platformu, isto tako je i Fiat svojevremeno pored Small platforme imao i prave Compact platforme u vidu "C2-Platform" (Stilo/Nuova Bravo/Delta), malo novije "Compact" platforme (ili "C-Evo", Giulietta). Kao sto mi je Scala nasminkaniji i "napumpani" Rapid, isto tako mi je i Tipo savremena Linea (koju bi u svoje vreme poredio sa pravim C, tj. Bravom).

Do proizvodjaca ostaje samo kako ce se takav koncept na manjoj platformi upakovati u finalni proizvod, koliko ce najmodernije tehnologije biti "dozvoljeno" za tu manju cifru i koliko ce krajnji kupac biti upoznat sa tim sta kupuje. Pri tome ne mislim nista lose, u slucaju Tipa recimo Fiat je imao solidne rezultate, ali cisto treba znati koja su neka tehnicka ogranicenja takvih resenja. Zato mi je smesno porediti Scalu ili Tipa sa liderima klase poput Golfa, Octavie, Focusa, itd. (a i to vidjamo po forumu - stoje parkirani jedni pored drugih, pa rekla cak i zena koji je bolji/lepsi i slicno sto sam imao prilike sve da procitam ovde)...

A kao posledica toga, licno sam misljenja da bilo koji model sa takvim pristupom, svojom prodajom nikada nece biti blizu pravim Compactima. Fiat trenutno ima osiromasenu ponudu u Evropi, takodje ga vadi prodaja u maticnoj Turskoj pa je to donekle i proslo - ali zivo me zanimaju buduci rezultati Scale, pored ovako ubedljive Octavie. Cenim da ce to biti na nivou Rapida.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraćamo se na početak, onda ni Passat/Arteon/Superb ne mogu biti pravi D segment i svako poređenje je smešno?

 

Zar je toliko teško prihvatiti činjenicu da je neka platforma od starta pravljena da postoji u više od jednog segmenta?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A zar je toliko tesko prihvatiti cinjenicu da 'modularno' ne znaci 'isto'? :D 

 

Dakle, to sto je platforma modularna, znaci da ona lako moze da se 'konfigurise' za dati segment. Ona nije ista. Niti je pravljena da bude ista kroz vise segmenata. 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad ce suprotni tabor, koji ce da pita zasto i Small platforma nije za vise segmenata :D ? Niko ne kaze ni za jedno ni za drugo da ne moze ili da nije best buy za trzista poput naseg - ali sve ima svoje i zasto toliko kosta. Sada je kupac Tipa/Scale pametniji od svih ostalih i proci ce sa nekoliko soma manje od ovih "verovatno" neobavestenih, koji bacaju pare za isto to u klasi. How yes no.

Samo da se ne tumaci drugacije ono sto sam napisao - pod "smesno" sam konkretno napisao za ceo takav paket i konkretno za Compact klasu. Tipo/Scala kao paket, dostupnost najmodernije opreme, jacih motorizacija - u poredjenju sa liderima klase. A to ce sigurno pokazati i prodaja, rekoh vec da tipujem da ce npr. Scala proci kao Rapid koji je takodje bio "nasilni" :) C segment. Tj. da ce prodaja Scale biti recimo trecina prodaje Octavie, koja je pravi C. I daleko ispod max prodaje Tipa - ne da bih ovaj nesto hvalio (da sam ljubitelj takvog pristupa, gledao bih svojevremeno Lineu :) ili sada Tipo), nego koji se provukao sa tim konceptom zbog ostatka FCA ponude u Evropi, takva kakva jeste trenutno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne razumem zasto mislite da prvenstveno platforma odredjuje pripadnost segmentu???

Upravo modularne platforme to opovrgavaju!

A to sta se s cime poredi...

Ukucajte na guglu ili na jutjubu samo:

Skoda Scala comparison

I dobicete odgovor...:whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neki to pričaju od početka, da segment određuje tržište, najpre, a dalje ako ćemo da klasifikujemo, onda ogoljujemo proizvod na sitna crevca. A, B, C, D, E, S... je tržišni segment, a određuje ga upotrebna karakteristika, zatim tehnološka. Ako ti sa nižim sirovim tehničkim karakteristikama uguraš proizvod u viši segment, tebi svaka čast (Apple je dobar primer).

 

Edited by nidza

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nidza

Bravo, trziste je najbitnije za svaki proizvod a ne filozofija!

Kako su Ameri napravili podelu vozila?

Pa na osnovu zapremine i nema zabune.

Potediti jednu Oktaviju sa pola metra kracim Golfom je veci greh po meni nego Scalu i Golfa!

A na kraju krajeva sve su to specijaliteti iz iste kuce...:pirate:

Sta prosecnom kupcu znaci vrsta platforme???

On gleda sta dobija za svoj novac, koliko metara lima, koliko ks, koliko se kvari, da li je lepsi od komsijinog, ili da takvig niko nema u kraju! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, italiano said:

Ne razumem zasto mislite da prvenstveno platforma odredjuje pripadnost segmentu???

Zbog ovoga, ovoga, kao i ovoga, pa i zbog ovoga. :thumbup: 

 

13 hours ago, italiano said:

Sto se tice Oktavije ona nije dobar primer za poredjenje jer prakticno nema ravnopravnog konkurenta.

Kako nije dobar primer za poređenje kad je to već urađeno...zar Golf, Leon ili A3 nisu Octavia bez gepeka? Ako jesu (a, znamo da jesu), zašto i Škodin hatchback (kao onaj sa VW, Seat ili Audi značkom) nije takođe Octavia bez gepeka? Što nije ako se ništa ne dobija pravljenjem hatchbacka na platformi Golfa...ako je to ustvari sve isto, pa zato samo uzmi Polo i produži ga... ;) 

Ako može da se napravi pravi, dobar C segment produžavajući Polo, zašto na taj isti način nisu onda napravljeni i Golf, Leon, A3, Octavia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta prica (Scala C seg) moze da prodje samo uz veliko zmurenje na brdo stvari prilikom poredjenja sa pravim predstavnicima nekog segmenta. To se zove 'povrsan pogled'... Oko njega moze da se slozi odredjen broj pristalica, veci ili manji, ali to uopste ne znaci da je tacan :) 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

Rekoh ranije da Octavia nije dobar primer jer nema ravnopravnog konkurenta!

Koji jos model postoji slicne duzine, raspona jacine motora, cene i onoga sto dobijas za novac?

Ja ne znam...

Sto se tice nastanka modela, sve varijante su moguce, postoje razne Frankenstajn metode a to je redje da modeli budu bolji a cesce da se malo vise ustedi 

Eto to je zakon trzista iliti "povrsniji" nacin razmisljanja...:pizza:

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, italiano said:

Sta prosecnom kupcu znaci vrsta platforme???

On gleda sta dobija za svoj novac, koliko metara lima, koliko ks, koliko se kvari, da li je lepsi od komsijinog, ili da takvig niko nema u kraju! B)

Pa, npr. komšija koji kupi pravi C segment će imati veću nosivost svog auta od komšije koji je kupio Scalu. Kad krene na more komšija u Golfu, Leonu, 308 ili Astri će bez problema napuniti auto, a onaj u Scali će ga pretovariti ako ga istot ako napuni.

Ili, komšija koji kupi pravi C segment će imati svašta nešto od tehnologije što onaj koji je kupio Scalu ne može da ima čak i kad bi hteo da doplati. Hoćeš da nabrojiš šta sve od sistema ima novi Golf što uopšte ne postoji kao opcija kod Scale? Nije to tako urađeno (skinuto iz ponude kod Scale) zbog tržišta, nego zato što platforma Polo ne podržava tu tehnologiju koju podržava platforma Golfa.

Ili, komšija koji kupi pravi C segment će moći da izabere i neku varijantu sa 300, 400 konja ako hoće...a, onaj koji kupi produženi B segment može da se slika jer takvu ponudu nikada neće imati pošto čvrstina te platforme ne može da izdrži takvu snagu.

 

@italiano, jesu li tehničke karakteristike i podržana tehnologija automobila obeležje segmenta...ili samo metraža od branika do branika bez obzira šta je ispod lima i plastike?

Što kaže Horvat, onaj ko samo gleda koliko je to metara od branika do branika, ko površno gleda na stvari...njemu je metraža dovoljna da kaže ''to je pravi pravcati C segment''...još kad vidi da ima i gomila drugih po internetu koji isto kažu...ih :D Tamo neki Chris Harris je nebitan lik čija ne vredi, nego i on bezveze stavlja Scalu zajedno sa 208, Corsom i ostalima u B segment.

Slažem se da ima više onih koji kažu da je C, ali...ovaj sa BBC-a ima ''malo'' veću težinu zbog svog znanja, iskustva, i toga što ne mora da kaže ono što bi marketing odeljenja fabrika htela.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, italiano said:

Sta prosecnom kupcu znaci vrsta platforme???

On gleda sta dobija za svoj novac, koliko metara lima, koliko ks, koliko se kvari, da li je lepsi od komsijinog, ili da takvig niko nema u kraju! B)

Cela prica je zato sto prilicno ljudi ovde, cije znanje izuzetno postujem, nisu bas prosecni kupci ili poznavaoci... Otuda i razlicita vidjenja i konstruktivna razmena misljenja, cemu forum i sluzi. I upravo i ja iznad kazem da ce dobar deo kupaca "popiti" tu pricu, u najboljem slucaju zazmureti na neke fakte. Ubacice im multimediju, digitalnu tablu i par dzizda i oni najsrecniji - kupili jeftiniji A3. A ako ulazimo u tehniku i detalje (sto nas zanima) uporedimo sa koliko km/h ce Moose test proci Focus, sa koliko Pug 308 II, mislim da si video sa koliko je prosla osm'ca (dok je ne dorade), uporedimo nosivosti platformi, itd, itd... Razglabalo se do detalja, ako si ucestvovao i ranije.

25 minutes ago, italiano said:

Ukucajte na guglu ili na jutjubu samo:

Skoda Scala comparison

I dobicete odgovor...:whistle:

Izuzetno validni izvori informacija ;) . I sta da procitamo, istu tu marketinsku pricu?

Mene recimo mnogo vise zanima sta ima ispod 4.5m lima i osim sarenog ekrana od X incha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

Sta prosecnom kupcu znaci vrsta platforme???

On gleda sta dobija za svoj novac, koliko metara lima, koliko ks, koliko se kvari, da li je lepsi od komsijinog, ili da takvog niko nema u kraju! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, italiano said:

Rekoh ranije da Octavia nije dobar primer jer nema ravnopravnog konkurenta!

Kažeš da Octavia nije dobar primer da joj se skrati gepek i tako nastane hatchback od nje. VW grupacije se ne slaže sa tobom. 

VW Grupacija se ne slaže sa tobom jer su oni to već uradili, tj. skratili su Octaviji gepek i eto nam Golfa, Leona, A3.  Zašto tako nije i sa Scalom? ;) 

Zašto je samo Scala (po tebi predstavnik C segmenta) u okviru VW grupacije nastala produžavajući Polo, a svi ostali u C segmentu u okviru VW grupacije (Golf, Leon, A3, Octavia) nisu nastali produžavajući Polo? Što nisu ako to ne nosi nikakve negativne strane, ako je to sve isto...pa, verovatno zato što nije baš sve isto kao što je @Ivan to napomenuo već...

 

3 minutes ago, italiano said:

Sta prosecnom kupcu znaci vrsta platforme???

Ne razumem čemu opet isto pitanje na koje je već odgovoreno.

Ako zameniš ''prosečan kupac'' sa ''glup čovek'', onda se slažem da mu ništa od navedenog nije bitno - ''Idiocracy'' je izgleda već nastupila. :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Setite se 1996.

Skoda je predstavila prvu Oktaviju upravo kao auto sa vise lima (i cm i dm3 naravno) za manje para!

I sta cemo sad?

 

@neshaoct

Ako hoce vecu nosivost i gepek kupice Octaviu a ne Golfa ili Focusa :santa:

 

Izvinjavam se strucnjacima sa foruma na svom visedecenijskom misljenju i iskustvu...

Edited by italiano

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, italiano said:

@neshaoct

Sta prosecnom kupcu znaci vrsta platforme???

On gleda sta dobija za svoj novac, koliko metara lima, koliko ks, koliko se kvari, da li je lepsi od komsijinog, ili da takvog niko nema u kraju! B)

Mi se svi sa ovime slazemo, to uopste nije sporno, ali takav 'prosecan kupac' nije kadar da odredjuje koji auto je koji segment ;)

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

@horvat

 

Odredjuje trziste, neces valjda ti???

Takvi koje pominjes ni ne znaju sta je segment ili platforma.

Uglavnom trziste kaze da je Scala C segment, suprotna misljenja su dozvoljena ali ne menjaju situaciju...:sleeping:

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, italiano said:

Izvinjavam se strucnjacima sa foruma na svom visedecenijskom misljenju i iskustvu...

Nema potrebe za ovakvim pisanjem.

Forum služi za diskusiju. Valjda i ti i drugi ljudi imaju pravo da iskažu svoj stav, podupirući te stavove određenim aregumentima. Ljudi to čitaju i procene čiji su argumenti bili jači. :thumbup: 

 

Evo, npr. mene zanima da čujem tvoj stav u vezi ovoga:

- kažeš da Octavia nije dobar primer da joj se skrati gepek i tako nastane hatchback od nje. VW grupacije se ne slaže sa tobom. 

VW Grupacija se ne slaže sa tobom jer su oni to već uradili, tj. skratili su Octaviji gepek i eto nam Golfa, Leona, A3. Zašto tako nije i sa Scalom? ;)

Zašto je samo Scala (po tebi predstavnik C segmenta) u okviru VW grupacije nastala produžavajući Polo, a svi ostali u C segmentu u okviru VW grupacije (Golf, Leon, A3, Octavia) nisu nastali produžavajući Polo? Što nisu ako to ne nosi nikakve negativne strane, ako je to sve isto...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@horvat

Pricam o trzistu, ne pratis...

 

@neshaoct

Octavia nastala skracenjem Golfa???

Jao majko mila, pa koliko Golf ima generacija? Prodatih primeraka, imidz???

 

E to je ono sto vi ne razumete, nije tehnika tj.platforma ta koja prodaje ili klasifikuje automobile

 

P.s. ima potrebe jer se tvoj kolega uporno obraca tim tonom ali sam fin za sada, pa samo ignore...

A mislio sam na MOJE iskustvo, ne vase

Edited by italiano

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, italiano said:

Octavia nastala skracenjem Golfa???

Jao majko mila, pa koliko Golf ima generacija? Prodatih primeraka, imidz???

Pročitaj opet. Napisao sam da je Golf nastao skraćivanjem Octavie. To naravno nije bukvalno tako, već sam računao da možeš da razumeš suštinu tim primerom.

 

Suština je da imaš platformu koju koristi VW grupacija za svoj C segment. Oni to tako naveli.

Na toj platformi su napravili Octaviu...ali napravili su i Golfa, Leona, A3. Sve je to C segment. Dakle, tu vidiš suštinu (ako želiš da vidiš), da već postoji auto na platformi na kojoj je Octavia i sa skraćenim gepekom (Golf/Leon/A3) u odnosu na Octaviu...ali to nije Scala.

Što i Scala nije u tom društvu? Što je samo ona ''otpadnik'' nastala produžavajući Polo?

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...