Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Automobilske platforme

Recommended Posts

Sećam se, pre oko 10 godina sam počeo da pratim naš domaći AutoBlog. I jedna od reči koja je dugo predstavljala "fitilj", bila okidač za beskonačne rasprave u komentarima, bila je reč "platforma" :) Koliko je toga (protivrečnog) o platformi tamo napisao, to je bilo neverovatno.

Ja sam, recimo, veoma dugo smatrao da jedna platforma podrazumeva i identično medjusovinsko rastojanje. (što po mnogima predstavlja "osnovnu meru svakog automobila" ) Pa, kada u VW grupaciji, npr, vidim bilo koje vozilo sa Wb od 2.587 mm (bez obzira na bedž ili karoserijsku formu), znao sam da je to "u osnovi" isto.

Kada kažem "u osnovi" isto, to je za mene značilo da unutra pozadi u svakom od tih vozila ima jednako mesta za kolena.

Bio mi je veliki šok (i teško sam prihvatio spoznaju) da ista platforma ne mora da znači i isto medjusovinsko rastojanje ...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, moron said:

da ista platforma ne mora da znači i isto medjusovinsko rastojanje

Naravno ;) , primera imas koliko hoces i u "nasoj" grupaciji... U drugoj polovini prosle decenije, za Compacte je bila aktuelna "C-platform" druge generacije ("C2" platforma). Stilo i Nuova Bravo su isli u verziji medjuosovinskog od 2.6 m, dok je Delta bila na produzenoj verziji od 2.7 m. Sto je itekako uticalo i na karakter celog vozila, vise mesta na zadnjoj klupi... Kao naslednik "C2", dolazi "Compact" platforma koja je krenula sa Giuliettom na 2.63m, na produzenu "Compact LWB" je isao Cherokee uz jos par modela.

Ili npr. tvoj auto - na varijaciji je "GM/Fiat Small" platforme. Koja je originalno krenula za Grande Punto, Fiorino, Mito, Corsu, Adam, sa medjuosovinskim od 2.51m... "Small LWB" modifikacija (Long Wheelbase) je isla za Lineu, Doblo, Combo. Konkretno Linea na 2.6m, Doblo 2.76m. A za Doblo Maxi je isla extra-long verzija, da ne guglam za tacno, ali preko 3m.

Na "Small Wide" varijaciju idu i 500L i Tipo (koga Fiat gura kao "fake" Compact, kao npr. i Skoda Scalu). Na "Small Wide 4x4" idu Renegade, 500X, Fiat "Brazilci" opet imaju svoju varijaciju, itd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, znam da Delta ima Wb 270 cm. Veoma dugo to je bio HB sa najvećim Wb-om u C segmentu (danas nova mazda trojka HB prebacuje 272 cm) i malo je kola C segmenta moglo da se po pitanju komfora za kolena pozadi nosi sa Deltom. Naravno, ne samo u tome. Delta je bila vrhunski automobil za svoje vreme, vrhunske motorizacije i opreme. A Boga mi, i "vrhunske cene"  :) I bilo mi je čudno kada sam prvi put pročitao da su Delta i Stilo na istoj platformi (tada sam prvi put počeo da sumnjam u moj raniji stav da ista platforma nužno znači i isti Wb).

A začudio sam se i kada sam prvi put video da 500L ima veći Wb od Renegade-a (a posle sam našao to što kažešm da nisu na istoj platformi). Renegade je, inače, moja "omiljena kocka". Ni spolja manjeg, ni unutra većeg vozila. Pozadi ima više mesta od 500L. Renegade je odlično vozilo, odlične cene u toj klasi kojoj pripada. Uvek mi je bilo krivo što se 1,6 MJ sa fiatovim "DSG" menjačem nudio u Renegade, ali ne i u 500L ...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugar merkao 500x,otišao da ga kupi, oni mu prodali ispred nosa, pa uzeo Renegade. Ne kaje se

Screenshot_20200405_194619_com.android.gallery3d.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za mene, Renegade je bolji. On je "kocka", u koju pozadi može da sedne i veoma visok čovek, dok je sa 500X potpuno druga priča. Što ne znači da nekome drugome nije bolji 500X.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kia i Canoo razvijaju platformu za električna vozila

 

kia canoo.jpg

 

Kia će zajedno sa preduzećem ''Canoo'' razvijati platformu za električna vozila (EV), koja će se temeljiti na Canoo-evom vlastitom dizajnu skateboarda i biće namenjena novim modelima korejskog automobilskog velikana. U skladu sa dogovorom će Canoo pružati inženjerske usluge, koje će pomoći u razvoju potpuno prilagodljive platforme, namenjene isključivo EV-ovima i to po specifikacijama Kie i Hyundaija. Platforma će grupaciji omogućiti proizvodnju cenovno konkurentskih električnih vozila - u rasponu od malih EV-ova do namenskih vozila (PBV-Purpose Built Vehicles) - za različite potrebe klijenata.

 

Canoo, preduzeće iz Los Angelesa koje izrađuje EV-ove samo po narudžbi, pruža skateboard platformu na koju se montira većina ključnih komponenata vozila sa naglaskom na funkcionalnoj integraciji. To znači da sve komponente obavljaju što više funkcija. Takvo inženjersko rešenje smanjuje veličinu, težinu i ukupni broj delova skateboarda, što posledično pruža više prostora u kabini i cenovno efikasnije električno vozilo. Pored toga je Canoo-ov skateboard samostalna jedinica upotrebljiva za bilo koji dizajn kabine. Nova platforma za pojednostavljen i standardizovan razvojni proces koji će smanjiti cenu vozila. Kia očekuje da će joj Canoo-ova prilagodljiva platforma sa skateboard konstrukcijom omogućiti pojednostavljen i standardizovan razvojni proces električnih vozila koja bi tako postala i cenovno konkurentnija. Takođe je za očekivati pojednostavljenje proizvodne linije tih vozila, što bi omogućilo brže odazivanje na potrebe tržišta i želje klijenata.

 

''Oduševljavaju nas brzina i efikasnost Canoo-ovog razvoja EV konstrukcije, zbog čega su za nas idealan inženjerski partner u periodu kada želimo postati jedna od vodećih kompanija na području industrije mobilnosti'', rekao je Albert Bierman vođa istraživanja i razvoja u grupaciji. ''Sa Canoo-ovim inženjerima ćemo sarađivati u razvoju cenovno pristupačne platforme za autonomna vozila i koja je primerena za masovnu upotrebu.'' Canoo je u septembru 2019. godine tek 19 meseci nakon osnivanja, predstavio prvo električno vozilo koje je raspoloživo samo po narudžbi. Canoo-ova skateboard konstrukcija na koju su montirani baterija i električni pogon mu je omogućila modifikaciju dizajna EV-ova na način koji se razlikuje od tradicionalnog oblika i funkcionalnosti automobila. Canoo je trenutno u beta fazi testiranja, a nedavno je otvorio listu čekanja za svoje prvo vozilo. To je prekretnica za preduzeće sa više od 300 zaposlenih koje će prvi model predstaviti 2021. - model za svet u kojem su prevozna sredstva sve više električna, autonomna i namenjena zajedničkoj upotrebi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen menja planove za ''MEB Entry'' platformu za male električne modele

 

vw id1 2022.jpg

 

Prema novim izveštajima, Volkswagen Grupa je preuzela odgovornost za razvoj svog ulaznog novog električnog automobila iz ruku Seata u reorganizaciji svojih globalnih operacija. Stvoren kao zamena za modele Volkswagen e-Up, Seat Mii Electric i Škoda Citigo-e iV, projekat bi sada trebalo da se nađe pod direktnom odgovornošću Volkswagena. MEB platforma podupire široku paletu električnih automobila koje planira VW grupa, uključujući predstojeće modele Volkswagen ID.3, Seat El-Born i Škoda Enyaq. Citirajući zvaničnu izjavu Seata, Automotive News Europe kaže da je odluka o povlačenju španske marke iz razvoja novog električnog automobila ulaznog nivoa doneta ''u okviru revizije globalne strategije Volkswagen Grupe koja se tiče marki, proizvodnih sistema i tržišta''.

 

Poznat pod radnim nazivom MEB Entry, projekat je trebalo da zajednički razviju Seat i najnoviji kineski partner VW-a JAC Automobile Group. Međutim, nedavna dešavanja, uključujući odlazak predsednika Seata Luce de Mea u Renault i preusmeravanje kineskih operacija VW Grupe, stavili su projekat u novi fokus i doveli do promene u razvojnim planovima. JAC je već razvio električni automobil u saradnji sa Volkswagenom kroz operaciju poznatu kao Jianghuai Volkswagen Automotive. Model E20x se prodaje pod kineskom markom Sol, a bazira se na modelu JAC iEV7S sa motorom od 85 kW i dometom od 300 km. JAC je izabran za partnera u zajedničkom ulaganju za Seat, koji je prvobitno planirao da uđe na kinesko tržište 2021. Ipak, uspešnim uvođenjem marke Jetta koja u Kini prodaje suptilno redizajnirane modele Seata, španski proizvođač je odložio planove za ulazak na najveće tržište automobila na svetu.

 

Još nije poznato da li će Volkswagen nastaviti saradnju sa JAC-om na razvoju svog ulaznog projekta električnih automobila.

Automotive News citira predstavnika VW Grupe koji kaže da je odluka da se od Seata preuzme odgovornost za MEB Entry '''ovezana sa odlukom Seata da ne ide u Kinu'', jer ''tada ne bi imalo smisla da nastavljaju kooperaciju sa JAC-om''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/20/2020 at 10:35 PM, nidza said:

Nemam ništa protiv da ga zoveš B+, tvoja stvar, ali niko relevantan ne deli mišljenje.

On 3/21/2020 at 3:20 PM, neshaoct said:

Svako ko malo zna o tome kako se prave automobili zna da Scala nije C segment. :thumbup:

 

Evo ga jedan valjda relevantan :D - današnji Top Gear video u kojem je Chris Harris poređao aute B segmenta i izabrao po njemu auto koji treba kupiti:

- Opel Astra

- Peugeot 208

- Škoda Scala

- Renault Clio

 

Po njemu je od svih ovih Peugeot 208 auto za kupovinu u okviru segmenta. Video je ovde.

Nisu iz marketinga Škode uspeli ''ubediti'' Harrisa da se Scala ima porediti sa Golfom i drugim autima C segmenta... B) To naravno ne umanjuje kvalitet auta, samo ga ovaj video svrstava u društvo kojem pripada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš si se obradovao kad si naišao na jedini sadržaj koji se slaže sa tvojim mišljenjem, i sad je to validno, a sve drugo nije. :D

Različita tržišta, razni kriterijumi segmentacije. Top Gear je svakako nekad bio magazin vredan pažnje, nije sporno.

Moje mišljenje se nije promenilo, tržište određuje segment, odnosno kupac, tj. korisnik proizvoda. Od navedenih modela, kupac koji ima potrebe za prosečnim mogućnostima koje nudi C segment, može da odabere samo jedan od navedenih automobila.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, nidza said:

Baš si se obradovao kad si naišao na jedini sadržaj koji se slaže sa tvojim mišljenjem, i sad je to validno, a sve drugo nije. :D

Baš tako - naišao. Niti sam tražio, niti sam smatrao da treba da tražim jer kao što sam rekao još 21.03.2020. ''svako ko malo zna o tome kako se prave automobili zna da Scala nije C segment.'' :D 

 

Eto...ima nas par budala na svetu koji mislimo da joj je mesto zajedno sa Cliom, 208, Corsom... B) al' ae što ima nas budala, nego i glavni u TG.

Al' šta on zna o kolima, pusti ga bre Nidžo... :D ima na njega jednog barem 50 drugih (doduše iz jedno barem 1.000 puta manje finansijski nezavisnih portala/redakcija koji će čitati Škodine marketing pamflete) koji su merodavniji.

Inače, na ovom Forumu imaš kačenja njegovih klipova još mnoooooogo pre nego je postao glavni u TG...ovako na brzinu sam sada pronašao najstariji post od Juna 2012. godine...napominjem to čisto da ne ispadne da neko zna za njega tek od kad je počeo da radi za TG. :thumbup: 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ove epitete i atribute uvredljivog sadržaja si sam sebi dodelio, ne uključuj mene u taj nivo razgovora. Nije budala ko ima drugačije mišljenje, makar bilo i u velikoj manjini. Takođe ne mora da znači ni da je većina u pravu.

 

Ako gledaš platformu, bliža je B segmentu, ako gledaš upotrebnu vrednost, bliža je C. Međutim, s obzirom da pričamo o tržišnim segmentima, najveći ponder mora biti na korisniku.

 

Chris Harris je odličan autor. Pratim da od prvih klipova, nema potrebe da ga braniš.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, nidza said:

Ove epitete i atribute uvredljivog sadržaja si sam sebi dodelio, ne uključuj mene u taj nivo razgovora. Nije budala ko ima drugačije mišljenje, makar bilo i u velikoj manjini.

Barem se meni ne treba spočitavati oko razlikovanja nečijih stavova i ličnosti tog koji te stavove iznosi. Jedno 1.000 puta do sada sam na Forumu ukazivao da je ok napadati stavove, ali ne i ličnosti...što još kako znači da nije budala onaj ko ima drugačiji stav od nekoga, nisam ja taj kome se to treba pisati. :thumbup: Trebao sam staviti gore pod navodnike ''budala'', bolje bi se razumelo.

 

1 hour ago, nidza said:

Međutim, s obzirom da pričamo o tržišnim segmentima, najveći ponder mora biti na korisniku.

Prosečan korisnik nema pojma. Vidi auto dugačak preko 4.3 metra i nešto opreme = Golf. Ali šipak, nije klasa Golfa sve što je dugačko kao Golf (+/-  10-20 cm). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mislim da je iko ovde "budala", ni budala, ok? Takođe ne mislim da je korisnik koji je ispunio sve svoje potrebe krajnje pristojnim proizvodom glup.


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako sam možda i u svom svom postu u ovoj temi naveo, ja sam dugo bio ubedjenja da je ista platforma podrazumeva i isti Wb ( npr, čuvenih 2.587 mm kod VW grupe, kakav Wb je imalo "milion modela", od Golfa pa do, primera radi, Altee XL, i džaba ti promena dužine, unutrašnji komfor je uvek bio isti ).

Dok sam, dakle, mislio da "Platforma=Wb", sama reč "platforma je za mene kao kupca imala daleko veću "težinu". To mi je bila "svetinja", jer sam i pitanje ponude prostora za putnike drugog reda uvek najpre vezivao za Wb ( tj. pogrešno, za "platformu" ), mada je za to i sam "razmeštaj nameštaja" u kolima takodje dosta važan ( a ne samo Wb).

Kada mi je davno objašnjeno (na primeru fiat Brava i Lanče Delte) da jedna te ista platforma može da ima različite Wb-ove, nekako za mene kao kupca reč "platforma" postala potpuno "drugorazredna" kategorija (dok mi je sam Wb i dalje ostao jednako važan, ali, opet, uz pitanje "razmeštaja nameštaja").

 

Ja znam da je Scala "na B platformi" i npr, davno sam i na Autoportal.hr čitao neki test ( prenet iz nemačkih medija) gda je vršena uporedna analiza Scale i VW Pola. Ali, sama ta činjenica meni nije toliko značajna, jer je po pitanju unutrašnjeg prostora Scala dobra, daleko bolja od klasičnog B segmenta.

Mada, kada je Škoda u pitanju, ja se uvek (za svaki model) upitam "a gde je ovde skriven jadac?", jer negde mora da bude. Setim se tako uvek i Škode Rapid. Jeste ona bila duža i od fabije ( pa i večeg Wb-a), ali ... Rapid je uži od fabije. Naizgled neverovatno, ali, lako je to proveriti.

"Jadac" uvek postoji. Siguran sam da postoji i sa Scalom. Bez greške. Jedino je pitanje da li je nekome taj "jadac" važan ili nije i kada će da ga uoči.

 

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Prosecnom kupcu" - ultimativnom kapitalistickom merilu vrednosti - verovatno nije :) Bilo kojem, malo zainteresovanijem i tehnicki potkovanijem kupcu (kakvih nije vise od ~5% u tom segmentu) - itekako jeste. Ali zivimo u demokratskom drustvu, glas vecine je ultimatum, pa tako, ako sutra vecina kaze da 5g mreza siri korona virus, nema veze sta kazu lekar i telekomunikacioni inzenjer, ako vecina tako misli, tako je i kraj :D Pa sad nek pravi paralelu sa Scalom ko kako hoce :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uhvatili se tog segmenta i zapenili, opet kazem segment je tu nebitan, jer nije precizno definisan, a pritom u svakom segmentu uglavnom imas nekoliko klasa. 

Tako i da su 2 auta istog segmenta ne moraju biti ista klasa.

 

Skoda prodaje auto na metar, pa po dimenzijama ulazi u segment iznad, a vec je budzet/entry varijanta u svom segmentu ispod.

 

Npr. octavia je budzet C segment, golf je klasa iznad, a a3 je jos jedna klasa iznad i oni mogu da se porede, ali se zna ko je gde.

 

Nekad testiraju razlicite segmente i klase namerno (a gledaju cenu), jer se ljudi u praksi tako i dvoume, da li uzeti auto klase i/ili segmenta iznad losije marke/opreme/motorizacije ili uzeti klasu/segment ispod kvalitenijeg brenda/opreme/motorizacije itd.

 

Tako oktavija moze biti efektivno biti superbudzet D segment, kao sto i superb moze biti superbudzet E segment. Moze se i oko superba ubedjivati jer iako se uglavnom klasifikuje kao D segment na par mesta i testova su klasifikovali kao E segment i poredili ga sa konkurencijom.

 

Tako da je u VW koncernu recimo kod C segmenta, scala superbudzet, oktavia budzet, golf zlatni standard, a a3 premium c segment.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem u ovoj temi je nerazumevanje šta je tržišni segment i kako se određuje.

 

Quote

Kada dođete na ideju da radite na određenom projektu, da ponudite neki proizvod i/ili uslugu tržištu, pored analize tržišta koja je nezaobilazna, šta je to što je jednako bitno? Bitno je šta kupci žele! 

 

https://marketingfancier.com/segmentacija-trzista/

 

Različito tržište može različito da klasifikuje isti proizvod. 

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pod istim izgovorom se u istocnoj evropi prodaje 'prilagodjena' Nutela, jer su istrazivanja pokazala da kupci 'preferiraju' manje lesnika :D 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, nidza said:

Problem u ovoj temi je nerazumevanje šta je tržišni segment i kako se određuje.

Auto ne pripada onom segmentu gde bi marketing fabrike/prodavac/vlasnik hteo da mu auto bude.

Kako je fabrika napravila auto je osnova njegovog kvaliteta. Svaka platforma vuče za sobom određene tehničke karakteristike, kvalitet delova, nivo tehnologije...i sve ono što je već više puta pominjano na temi. Ignorisanje svega toga jer eto ''vidi kol'ko mesta ima i koliki displej'' nije optimalno za diskusiju na auto Forumu.

 

Kada uzmeš platformu Pola koja ima nosivost koju ima (nosivost primera radi kao samo jedna od karakteristika te platforme)...a ima tu nosivost zato što je korišćen čelik/aluminijum određenog kvaliteta, kao i određene tehnike spajanja karoserije (koliko varenja, a koliko lepljenja)...a onda dodaš još lima jer kao što je rečeno Škoda namerno pravi ''auto na metar'' (gađa međuklasu), onda to više materijala ''pojede'' tu nosivost i dobiješ šatro auto C segmenta sa dizelom koji ima nosivost od 360 kilograma. To nije nosivost za 4 osobe i prtljag.

Džabe naknadna gimnastika kojom se svi ljudi svode na nivo Bušmana iz Sahare koji imaju po 70 kilograma. :D Džabe toliko mesta dobijenog produžavanjem Pola jer čelik/aluminijum/vešanje te platforme ne može da izdrži, a da auto traje i bude bezbedan u takvoj vožnji.

 

Golf, Octavia, Leon, A3 prave se na istoj platformi, tj. nijedan od tih automobila se ne pravi tako što se produži Polo. Onaj auto koji se pravi tako što se produži Polo nikako onda ne može u društvo sa njima. Ima li šta logičnije? Ako može tako da se dobije pravi C segment, zašto onda VW isto tako (produžavajući Polo) nije napravio i Golfa, Leona, Octaviu, A3...

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, neshaoct said:

Ako može tako da se dobije pravi C segment, zašto onda VW isto tako (produžavajući Polo) nije napravio i Golfa, Leona, Octaviu, A3...

Superb i pasat se prave produzavajuci golfa, a opet ne mozes da kazes da nisu "pravi" D segment jer VW nije tako napravio a4 koji je premium D segment.

 

Ako se ne varam Scala ima skoro istu duzinu i medjuosovinsko kao aktuelni golf, koji je etalon (pravog) C segmenta.

 

Tako da ja glasam da pustimo scalu u C segment, ali ne u golf klasu :D 

 

Ima odlican citat iz star warsa idealan za ovu situaciju :D

 

We do not grant you the rank of master. | Scattered Quotes

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

PSA najavio novu eVMP platformu

 

psa e.jpg

 

PSA Group (Peugeot, Citroen, DS, Opel i Vauxhall) najavljuje da će 2023. godine za svoja vozila početi da koristi novu eVMP platformu (Electric Vehicle Modular Platform). PSA Group će eVMP platformu koristiti za buduće sedane i crossovere C i D segmenta, a koji će se prodavati u različitim regionima sveta. Električni modeli sa eVMP platformom će imati autonomiju od 400 do 650 km (po WLTP ciklusu), kao i baterije do 100 kWh. Osim toga, ova platforma će biti i baza za pojedine hibridne modele koji će se nuditi na određenim tržištima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

Meni je Scala po svemu C, tako ju je i koncern pozicionirao, tako i trziste a moze se videti i po uporednim testovima ko su joj takmaci.

 

Samo jos jedno pitanje: koji je segment Fiat Tipo po tebi?

 

@moron

Secas se da sam ja nekad bio expert za platforme? :santa:

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...