Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Škoda postaje luksuzniji brend? / Planovi oko Škode

Recommended Posts

Skoda%20VisionC%20133.jpg

 

Škodin direktor Winfried Vahland je najavio da će češki proizvođač u bliskoj budućnosti postati luksuzniji brend. Poslovna odluka začudila je javnost jer je Škoda trebalo da bude Volkswagenov budžetni brend, ali strategija se tokom godina promenila i svetlost dana ugledalo je sve više skupljih i luksuznijih modela. Uprkos prošlogodišnjem padu prodaje za 2 posto, Škoda je ostala jedan od najuspešnijih VW-ovih brendova u Evropi, a Vahland je na ovogodišnjem sajmu u Ženevi izjavio da će budući modeli biti namenjeni imućnijim kupcima. Podizanje cena modela smanjiće tako razliku između Škodinih i VW-ovih vozila koji dele platforme.

 

Razlog ovakvoj odluci možda leži u VW-ovoj nameri da osnuje ''pravi'' budžetni brend poput Renaultove Dacije, ali najnoviji izveštaji govore da nemački proizvođač ima problema sa održavanjem niskog nivoa proizvodnih troškova bez ugrožavanja kvaliteta i bezbednosti modela pa ne treba očekivati lansiranje novog jeftinog brenda tako skoro.

 

 
 
Edited by neshaoct
update naslova

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda planira više od 30 novih modela do 2023. godine

 

skoda v 33.jpg

 

Škoda planira da postane još veći ''igrač'' u automobilskoj industriji. Naime, češki proizvođač planira da do kraja 2022. godine predstavi preko 30 novih modela. Ovaj plan su predstavnici kompanije izneli na godišnjoj konferenciji. Oni su tom prilikom naglasili da će više od 10 automobila koji će uskoro biti predstavljeni biti delimično, ili potpuno elektični. Nismo zalazili u detalje, ali mi već manje-više znamo šta da očekujemo.

 

skoda v 333.jpg

 

Znamo da stiže plug-in hibridna varijanta modela Superb. Takođe znamo da nas čeka i električni krosover-kupe model baziran na MEB platformi. Uvid u taj model predstavlja koncept Vision IV koji je premijerno predstavljen u Ženevi. Očekuje se da taj model dobije i RS varijantu. Međutim, to neće biti jedini elektrifikovani, performantni model češkog proizvođača. Očekuje se i da model Octavia RS krene putem hibridne tehnologije.

 

skoda scala 36.jpg

 

Škoda će detalje o svom planu izneti u bliskoj budućnosti. U međuvremenu, češki proizvođač proslavlja veoma uspešnu godinu kada je u pitanju prodaja automobila. Naime, tokom 2018. godine, češki proizvođač je prodao 1.253.700 vozila širom sveta. To je za 4.4% više prodatih automobila nego 2017. godine. Predstavnici kompanije su naveli i da je Škoda u prethodnoj godini ostvarila profit od 1.4 milijardi evra. Tokom naredne četiri godine Škoda planira da investira preko 2 milijarde evra u elektrifikaciju i servise mobilnosti. Takođe, prošle godine je investirano preko 500 miliona evra u fabrike u Češkoj, koje se spremaju za nove modele.

 

skoda scala mb 11.jpg

 

Osim u Češkoj, Škoda proizvodi automobile i u Slovačkoj, Ukrajini, Rusiji, Kazahstanu, Alžiru, Indiji i Kini u postrojenjima partnera iz okvira VW grupacije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda planira 30 novih modela do kraja 2022. godine

 

skoda v 330.jpg

 

Glavni cilj koji je Škoda zacrtala za bližu i malo dalju budućnost veoma je ambiciozan - prosek od dva miliona prodatih automobila godišnje do kraja ove decenije. Rukovodstvo Škode iznelo je glavni plan do kraja 2022. godine, a to je proizvodnja 30 novih modela kako bi češki gigant stigao do brojke od dva miliona prodatih novih automobila po godini do kraja ove decenije.

 

Prvi automobil koji će se pojaviti u narednoj grupi noviteta jeste model Škoda Vision IN. Ova Škoda je predviđena ponajviše za rastuće tržište Indije u kojem VW grupacija želi da bude što konkurentnija, a u narednoj fazi je plan da se vozilo izvozi na meksičko tržište. Predsednik Škode Bernhard Majer izjavio je i da će posebna pažnja biti obraćena na proširivanje game električnih automobila: ''Od ovog perioda do kraja 2022. godine ćemo lansirati 30 novih vozila za sva svetska tržišta. To će biti miks sasvim novih modela i derivata postojećih, a ukupna trećinu će činiti vozila na električni pogon. Sve ovo ne znači da ćemo usporiti tempo nakon 2022. godine, naprotiv...'' U skorijoj budućnost kupci bi mogli da očekuju ''plug-in'' hibridnu verziju modela Škoda Octavia vRS i dva derivata električnih krosovera izgrađenih na dobro poznatoj MEB platformi. Možda i najveća novost glasi da će nove generacije najprodavanijih modela Fabie i Superba da se pojave na tržištu pred sam kraj ovog navedenog roka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda ipak neće postati jeftina marka

 

195714-skoda scala 01.jpg

 

Pre nekoliko meseci šef VW koncerna Herbert Diess je najavio da bi uspešna Škoda mogla da postane jeftiniji brend, nešto poput rumunske Dacije. Njegove reči su izazvale veliku pažnju, a kasnije i otpor Škodinih trgovaca, koji ne žele derogiranje brenda. Prodaja ide odlično, a takav potez bi smanjio marže na minimum. Naravno, vest su sa pažnjom pročitali i brojni ljubitelji Škode. Međutim, novi šef Škode Thomas Schafer je sada otklonio tu mogućnost u razgovoru za češke Hospodárske noviny: ''Nećemo biti nova Dacia'', rekao je Schafer.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škodini sledeći elektromobili dolaze u vidu malog gradskog modela i limuzine

 

skoda e 71.jpg

 

Novi šef Škode, Tomas Šefer, kaže da su mali gradski automobil i porodični model ''najvažniji'' prioriteti kada je reč o električnoj ponudi češke marke, nakon novog Enyaq iV SUV-a. Šefer, koji je bio šef VW-ovih južnoafričkih operacija, preuzeo je kormilo Škode od Bernharda Majera prošle godine. On je obećao da će se fokusirati na elektrifikaciju, odnosno lansiranje dva nova električna modela u sledeće dve godine, pišu Vrele Gume.

 

Na pitanje da li Škoda planira da eventualno u ponudu stavi električne ekvivalente svih konvencionalnih modela, Šefer je rekao: ''Na prvom mestu, morate sve to platiti. Voleo bih još 10 novih automobila, ali takva investicija se neće desiti. Nećemo udvostručiti portfolio. Sa aspekta električnog pogona, sa Enyaqom i njegovim derivatom za sada je to u redu, ali potrebno nam je nešto manjih gabarita, neki gradski model, a ujedno i porodični automobil, nešto poput Octavije budućnosti. Za našu marku to su najvažniji električni modeli koje ćemo videti u narednoj dekadi.''

 

Na pitanje oko vremenskih rokova vezanih za hečbek veličine Volkswagena ID.3, koji bi se pozicionirao ispod Enyaqa, Šefer je rekao: ''Kreiranje koncepta vozila obično podrazumeva najmanje dve do tri godine, tako da je bezbedno reći da će pristići do sredine ove dekade. Mi i dalje verujemo da Enyaq ima velik potencijal da popuni širok raspon potražnje, od onih koji žele elegantan SUV, pa do onih kojima posao rešava terenski karavan. Balansiramo i pokušavamo da odredimo kada naše fabrike treba da prođu kroz restruktuiranje i prebacivanje na proizvodnju električnih vozila. To iziskuje ogromne investicije, tako da se takve stvari ne rade iz zabave. Enyaq će naredne dve godine definitivno biti naš favorit, a imamo i njegov derivat koji će biti lansiran krajem sledeće godine. Oni će nas provesti kroz naredne dve do tri godine, a zatim ćemo videti koliko brzo nam je potreban novi model.''

 

Volkswagen grupa trenutno razvija ''ID Lite'' platformu za male električne automobile, predviđenu za ID.1 supermini i ID.2 krosover.

Šta na to kaže Šefer: ''Ukoliko budemo imali platformu definitivno ćemo nešto napraviti na njoj, ali dotiči noviteti će izgledati potpuno drugačije u odnosu na Volkswagenove modele, mi ćemo igrati igru na drugoj teritoriji.'' Šefer je takođe rekao da kapaciteti ostaju Škodin najveći problem kada je reč o rastućem portfoliju, s tim što fabrike u Mladoj Boleslavi i Kvasiniju trenutno rade sa 118% kapaciteta. Češka kompanija će proizvodnju nove generacije Superba prebaciti u Bratislavu (od 2023.), na taj način oslobađajući kapacitet od 150.000 jedinica u Kvasiniju za novi model koji će sa proizvodnih traka silaziti uz Kodiaq i Karoq. Enyaq se trenutno proizvodi u Mladoj Boleslavi, na istim linijama sa kojih silaze Octavia i Karoq bazirani na MQB arhitekturi.

 

Pre Majerovog odlaska ranije u toku ove godine, bilo je izveštaja da VW grupa želi da repozicionira Škodu kao ''budžetnu marku'' koja će se na taj način odvojiti od Volkswagena, Audija i Seata, ali Šefer insistira da to nije tačno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta Volkswagen planira sa Škodom?

 

skoda cng 11.jpg

 

Volkswagen je svojevremeno Škodu pozicionirao kao pristupačan brend u okviru te nemačke grupacije, slično kao što je to uradio Renault sa markom Dacia u svom portfoliju.

Međutim, čini se da danas u Volkswagenu ne znaju šta da rade sa Škodinim tržišnim uspehom. Tehnologija je nemačka, a cene su niže. Sada iz nemačkog auto-giganta stiže najava da Škoda ipak više neće ići u smeru brenda Dacia, i da neće biti jeftinija marka. U planu je da Škoda i dalje zadrži isti nivo cene i kvaliteta, a u Volkswagenu se nadaju da će se takvom politikom češki brend uspešno nositi sa francuskim markama Peugeot, Renault i Citroen, kao i sa Fordom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mala električna Škoda za 2024. godinu

 

210986-skoda ev.jpg

 

Već neko vreme je poznato da u Volkswagenu planiraju i manji, pristupačniji električni model ID.1. Neki izvori navode i da će na njegovoj bazi nastati i novi Škodin električni model (čije ime za sada nije poznato). U svakom slučaju, radi se o gradskom hatchbacku sa 5 vrata i dužinom od oko 4 metra, pri čemu se premijera ove električne Škode očekuje tokom 2024. godine. Što se nekih konkretnih detalja tiče, autonomija sa jednim punjenjem baterija od oko 35 kWh bi mogla da iznosi bar 250 km. Na kraju, Škoda će ovaj EV novitet prodavati za oko 20.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda i Volkswagen: Tri decenije partnerstva

 

213240-skoda vw 03.jpg

 

Trideset godina deli modele Škoda Favorit i Škoda Enyzq iV. To je ujedno i period koji Škoda i Volkswagen Group idu ruku pod ruku. Šta se promenilo?

Vratite se trideset godina unazad i setite se kakav je svet bio 1991. Pogledajte dokle je svet stigao od tog vremena. 1991. godine Nirvana je objavila svoju himnu generacije X Smells Like Teen Spirit, a Anthony Hopkins očarao je bioskopsku publiku u filmu Kad jaganjci utihnu, osvojivši Oscara za svoj performans. Michael Jackson objavio je svoj album Dangerous, a svet je oplakivao odlazak Freddie Mercury-ja.

 

skoda vw 02.jpg

 

Od tada je svet postao manji i povezaniji. Samo nekoliko godina nakon pada komunističkog carstva, Mihail Gorbačov odstupio je sa mesta predsednik Sovjetskog Saveza koji se raspadao. Václav Havel najavio je propast Varšavskog pakta i Helmut Kohl je po treći put postao kancelar, ali ovog puta ponovo ujedinjene Nemačke.

 

213241-skoda vw 01.jpg

 

Trideset godina kasnije, svet je postao globalno selo. Ako isključimo današnja ograničenja zbog pandemije, možemo leteti sa jednog kraja planete na drugi; tehnologija nam omogućava da budemo u stalnom kontaktu sa ostatkom sveta; sastajemo se putem video konferencija; gotovo tačno znamo kakvo će biti vreme; i sa samo nekoliko klikova na ekranu osetljivom na dodir možemo kupiti sve što poželimo.

 

Internet u svakom telefonu i automobilu

Jedna od najvažnijih promena je internet i njegov potencijal za neograničenu komercijalnu upotrebu. Pre trideset godina započela je era World Wide Web-a. Danas ne možemo zamisliti život bez interneta: to ne iznenađuje, jer je ušao u svaki aspekt našeg života. Automobili nisu izuzetak. Danas su prepuni elektronike i čipova, pa čak i eSIM-ovi za konstantnu brzu LTE vezu sada su postali standard. Svojim automobilima možemo upravljati putem mobilnih aplikacija, daljinskim planiranjem putovanja, zaključavanjem i otključavanjem, pokretanjem motora ili uključivanjem grejanja, ili čak pustiti da se parkira sam automobil. Servisni centri stupaju u kontakt kako bi nas obavestili da se približava zakazani pregled ili da su nam kočione pločice istrošene. Možemo slušati muziku u automobilu, pa čak i gledati video zapise na velikim ekranima centralne ploče. Nepotrebno je reći da je poslednjih trideset godina tehnološki napredak uticao na automobilsku industriju.

 

Savez pre trideset godina koji je spasao budućnost

Škoda automobili su dobar primer za to. Pre trideset godina postojao je Favorit, model koji je ubedio Volkswagen da postane strateški partner. Danas Škoda lansira svoj prvi potpuno električni SUV, Enyzq iV. Teško bi bilo zamisliti veći skok unapred. Tadašnji češki proizvođač automobila bio je spas za savez sa stranim investitorom. Na tenderu za privatizaciju sa osam ponuđača pobedila je grupacija Volkswagen, koja se obavezala da će ulagati u češkog proizvođača automobila i razvijati ga.

Datum prekretnice je 16. april 1991. godine, kada je sporazum o privatizaciji stupio na snagu. Nemački proizvođač potrošio je 620 miliona nemačkih maraka kako bi dobila 31% udela. Postepeno se povećavao udeo, postajući jedini deoničar 2000. godine.

 

Škoda Favorit - 783.167 proizvedenih jedinica između 1988. i 1994.

Favorit je pratio model Lada Samara kao drugi automobil u bivšem istočnom bloku koji je imao pogon na prednje točkove i nije bio licencirana verzija zapadnog automobila. Tokom svog životnog ciklusa doživeo je nekoliko modernizacija. Prilikom prvog preobražaja, neposredno nakon što je Škodu 1991. godine preuzela Volkswagen Group, logotip na rešetki hladnjaka pomeren je u sredinu, a usisnik vazduha ispod njega nestao (vazduh je u motor tekao samo kroz otvore na braniku). Materijali korišćeni u automobilu postupno su nadograđivani, ali ukupni izgled automobila ostao je nepromenjen.

 

1993. rešetka hladnjaka dobila je novi otvor za usis vazduha, poznat kao ''brkovi'', a sama rešetka bila je uža za nekoliko milimetara. Branici su preuređeni kako bi se poboljšala aerodinamika, produžen je međuosovinski razmak, a točkovi su takođe redizajnirani. Izvorno braon enterijer postao je crn. Kvake na vratima i poklopac rezervoara za benzin postali su zaobljeniji, a elektrika automobila poboljšana. Sledeći aspekt liftinga bio je taj što je Škoda logotip postavljen na sredinu petih vrata.

 

Škoda Enyaq iV - u proizvodnji od 2020.

implementaciji eMobility strategije, Enyaq iV je ujedno i prva Škoda za masovnu proizvodnju zasnovana na modularnoj električnoj platformi (MEB) Volkswagen Grupe. Tipično za brend Škoda automobil nudi izdašnu prostranost enterijera. Novi dizajni enterijera zamenili su klasične standarde opreme. Jasno struktuirani raspon dostupnih opcija olakšava konfiguraciju automobila onako kako želite sa samo nekoliko klikova mišem. Opcije uključuju pogon na zadnje točkove ili pogon na sva četiri točka, četiri nivoa performansi i dva različita kapaciteta baterije. Sa dometom od preko 520 km u WLTP ciklusu, Enyaq iV se lako može nositi sa svakodnevnim putovanjima u gradu, kao i dugim putovanjima.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda planira i manji električni crossover

 

215268-skoda ev.jpg

 

Škoda će svoju gamu električnih modela prvo proširiti Coupe verzijom modela Enyaq iV (maskirani primerci su već nekoliko puta uhvaćeni tokom testova), kao i novim električnim crossoverom. Škodin šef dizajna Oliver Stefani za britanski Autocar kaže da se fokus na prtljažni prostor odražava na popularnost Octavije i Superba karavan, dodajući da će to ostati prioritet dizajna i za buduće električne automobile ove kompanije.

 

''Prostranost je veoma važna za nas'', kaže Stefani za Autocar. ''To je funkcionalnost. Ljudi to vole, a to nije nešto čega želimo da se odreknemo. Svaka marka mora da igra svoje uloge. Veliki prostor za utovar i prtljažnik su nešto što možete pronaći na Enyaqu. U poređenju sa drugim partnerima koji dele [MEB] platformu, on ima najduži zadnji prepust. 100% smo uvereni da čak i sa velikim prtljažnikom možemo da napravimo lep, atraktivan automobil.''

 

Očekuje se da će nakon Enyaqa Coupe stići manji Škodin električni automobil na MEB platformi, koji će po dimenzijama biti blizak Volkswagen ID.3. Nova električna Škoda će ponuditi samo pogon na zadnje točkove, ali tri kapaciteta baterija i nekoliko verzija sa različitom snagom. Stefani nagoveštava da će budući Škodini električni modeli imati ''emotivniji'' dizajn koji se nadovezuje na Enyaq.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda najavila tri nova električna modela

 

215611-skoda ev.jpg

 

Električna Škoda Enyaq iV je premijeru imala u septembru prošle godine, dok će do kraja ove godine ponudu dopuniti i njena Coupe verzija (verovatno pod nazivom Enyaq GT). Međutim, u Škodi do 2030. godine planiraju još više električnih modela. Tako je Škodin šef Thomas Schäfer danas potvrdio da će do 2030. godine ova češka marka u vlasništvu VW Grupe predstaviti bar još tri električna modela.

 

Sva tri modela će po dimenzijama i ceni biti smeštena ispod modela Enyaq iV, ali konkretni detalji za sada još nisu poznati. Ipak, pretpostavlja se da će jedan od njih biti manji hatchback (na bazi budućeg malog električnog Volkswagenovog modela ID.1), drugi novitet će po svemu sudeći imati formu kompaktnog crossovera, dok će se treći ubaciti u isti segment u kojoj je Octavia (s tim što će to biti potpuno drugačiji model od Octavie). Takođe, Škoda je potvrdila da im nije u planu prodaja u Severnoj Americi, kao i da u ovoj generaciji neće biti sportske Fabije RS. Schäfer je potvrdio da će i sledeća generacija Superba biti dostupna u liftback i combi varijantama. Pored toga, Škoda planira da do 2030. dostigne prodaju od 1.5 miliona vozila godišnje. Na kraju, u Škodi procenjuju da će do kraja decenije 50%-70% njihove prodaje u Evropi činiti električni modeli.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda planira da pretekne Ford i Toyotu na listi najprodavanijih marki u Evropi

 

skoda fabia 14k.jpg

 

Škoda planira da pretekne Ford i Toyotu na listi najprodavanijih automobilskih marki u Evropi do 2030. kaže šef češke kompanije, Tomas Šefer. Ovaj cilj je deo Škodinog ''Strategy 2030'' plana, koji će biti ostvaren ''daljim jačanjem pozicioniranja brenda u ulaznim segmentima'', rekao je Šefer pripadnicima sedme sile. Njegove reči se prvenstveno odnose na novu Fabiju, koja u prodaju kreće kasnije ove godine, sa ulaznom cenom ispod 14.000 evra.

 

Škoda je trenutno osmi po prodaji prozvođač u Evropi, bazirano na podacima iz 2020. (ACEA), koji se odnose na registracije u EU, zemljama EFTA-e i Velikoj Britaniji. Češka marka će morati da pretekne Ford i Toyotu da bi ušla u prvih pet. Volkswagen je prošle godine bio na čelu, a ispratili su ga Renault, Peugeot, Mercedes i BMW. Škoda je prodala 643.019 vozila u Evropi prošle godine. Njena prodaja je pala tokom pandemije, ali je tržišni udeo povećan na 5.4 sa ranijih 4.8%. Kompanija iz Mlade Boleslave je drugi najbolje prodavani brend VW grupe na Starom kontinentu, odmah iza matičnog Volkswagena. U prvih pet meseci 2021. Škoda je već pretekla Ford, Mercedes i BMW, došavši do petog mesta iza Toyote, pokazuju podaci ACEA-e.

 

Prodaja Škode je pojačana lansiranjem nove generacije Octavie, koja je bestseler marke. Češki proizvođač je takođe pripremio i svoj prvi EV, kompaktni SUV Enyaq koji počiva na MEB platformi. Šefer kaže da je kompanija imala teškoća sa ispunjavanjem porudžbina. ''Imamo značajno zaostajanje u isporuci Enyaqa'', rekao je on. On je upozorio da će Škoda morati da zatvori fabrike u Češkoj na nedelju dana zbog tekuće nestašice mikročipova, opisujući taj potez kao ''katastrofu za kompaniju.''

 

''Naše zalihe su na najnižem nivou svih vremena. Ništa ne možemo da uradimo povodom toga. Moramo da se nadamo da će se stvari stabilizovati u drugoj polovini godine'', rekao je on. Škoda, najveći izvoznik Češke Republike, isporučila je 1.05 miliona automobila na globalnom planu 2020. što je pad od 19%, naravno izazvan pandemijom koronavirusa. Ipak, češki proizvođač već sedmu godinu zaredom probija brojku od milion prodatih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda napravila 100.000. elektrifikovano vozilo

 

209169-skoda fabrika.jpg

 

U odnosu na druge auto-kompanije, Škoda je kasnije pokrenula proizvodnju elektrifikovanih vozila, ali se već nakon dve godine ova strategija pokazala ispravnom. Serijska proizvodnja modela koji u svom imenu imaju dodatak ''iV'' (hibrida i potpuno električnih vozila) počela je u septembru 2019. u fabrici Kvasini, u Češkoj. Prvi automobili koji su sišli sa proizvodnih traka bili su plug-in hibrid Superb iV i Citigo-e iV na struju, a godinu dana kasnije, početkom jeseni 2020. zakotrljao se i prvi Škodin električni SUV - Enyaq iV.

Samo u 2020. ukupno je isporučeno 35.000 elektrifikovanih automobila, a ovih dana je izrađeno stohiljadito vozilo sa oznakom ''iV''. U pitanju je upravo jedan primerak modela Enyaq iV.

Što se tiče planova za budućnost, Škoda želi da do kraja decenije lansira još najmanje tri nova potpuno električna modela i da poveća udeo automobila sa elektromotorima na evropskom tržištu na 50-70% od celokupne svoje prodaje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Škodi razmatraju i SUV manji od četiri metra

 

skoda_kushaq 1.jpg

 

Škoda je ranije ove godine u Indiji prikazala mali SUV model Kushaq (dužine 422 cm), ali iz ove fabrike stižu i informacije da je u razmatranju još manji SUV. Tačnije, za Indiju i još neka tržišta bi mogao da bude pripremljen SUV model kraći od četiri metra. Ako projekat dobije odobrenje, to bi bio SUV na bazi nešto skraćene MQB A0 IN platforme, uz gamu benzinskih motora (atmosferski 1.0 MPI i 1.0 TSI turbo). Među rivalima za takav novi Škodin SUV bi se našao i nedavno predstavljeni novi Citroen C3 za Indiju i Južnu Ameriku (dugačak 398 cm), kao i Hyundai Venue, Kia Sonet, Nissan Magnite, Toyota Raize i Tata Nexon.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda planira električne limuzine i karavan

 

skoda v 330.jpg

 

Škoda ostaje posvećena ponudi drugih modela osim SUV-a dok napreduje ka potpunoj elektrifikaciji i zamenjivaće svoje najpopularnije automobile EV ekvivalentima, piše britanski Autocar. Jedan od takvih primera je Škoda Octavia, koja ostaje najprodavaniji model brenda uprkos rastućoj popularnosti SUV-ova i smatra se da će je naslediti električni ekvivalent.

 

U prvih devet meseci 2021. godine, Škoda je prodala 159.400 Octavia, što znači da je znatno nadmašila tri SUV vozila marke. U istom periodu, Škoda je prodala 99.100 Kamiqa, 96.600 Karoqa i 82.600 Kodiaqa. Bez obzira na to, SUV vozila čine ogroman udeo u prodaji brenda, a njegova prva tri EV će se nalaziti u ovom segmentu. Enyaq iV će uskoro biti praćen manjim krosoverom, a Škodin početni EV, koji treba da se pojavi oko 2025. godine, biće kompaktno, urbano orijentisano EV u duhu svog Volkswagen ID 2 brata. Međutim, šef prodaje i marketinga Martin Jahn je za Autocar rekao da Škoda ne planira da postane isključivo proizvođač SUV vozila.

 

''Posvećeni smo potrebama naših kupaca'', rekao je on. ''U budućnosti ćemo se uvek truditi da pronađemo oblike i stilove karoserije koje naši kupci očekuju. Mislim da ćemo nastaviti sa gamom automobila Octavia i Superb. I dalje vidimo potrebu za ovim automobilima, tako da će oni nastaviti da se prodaju neko vreme.'' A takvi automobili i dalje imaju mesto u budućoj električnoj liniji brenda, kaže Jahn. Rekao je: ''Razmišljaćemo o tome da ponudimo automobil sličan Octaviji, automobil sa sličnom namenom: za ljude koji su malo konzervativniji, koji ne žele SUV, ili za vozne parkove kompanije koji to ne žele imaju terence, ali žele drugačije oblike karoserije.''

 

To sugeriše da električni Octavia ekvivalent neće nositi ime trenutnog automobila, i zaista Škoda sledi sličnu strategiju proizvoda kao matična kompanija Volkswagen u marketingu svojih novih potpuno električnih vozila odvojeno od postojećih modela sa unutrašnjim sagorevanjem. Škoda bi mogla da ponudi sopstvenu verziju Volkswagenovog budućeg ''Aero-B'' električnog sedana, koji je u suštini EV ekvivalent Passatu. Škoda kaže da je četvrta iteracija njenog bestselera još raznovrsnija, prefinjenija i luksuznija. Taj automobil treba da se pojavi 2023. godine i nedavno je primećen u gotovo proizvodnom obliku, pokazujući konačni dizajn koji je evoluirao iz koncepta ID. Vizzion iz 2018. Kao i Aero-B, Škodina prva električna limuzina će takođe verovatno dobiti karavansku verziju.

 

''Combi (karavan) oblik je bio veoma uspešan za Škodu, i ovaj oblik na neki način definiše Škodu'', objasnio je Jahn. ''Ovo je način na koji ćemo gledati na nove električne automobile. Slično kao danas, to će biti pretežno SUV, ali će biti i drugih oblika.'' Njegovi komentari su došli nakon Škodine najave da planirana nova Fabia Combi neće biti realizovana - odluka je doneta na osnovu toga da hatchback Scala ima sličnu ulogu, a Škoda je želela da smanji kompleksnost svog asortimana u okviru priprema za implementaciju EU7 pravila o emisijama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda planira tri električna automobila manja od Enyaqa

 

220626-skoda ev.jpg

 

Šef Škode Tomas Šefer je za britanski Autocar potvrdio da će njena sledeća tri električna automobila biti manja od Enyaq SUV-a i Enyaq Coupea, ali je rekao da kompanija neće isključiti ni mogućnost lansiranja većih električnih automobila u budućnosti. Novi Enyaq Coupe iV je drugi Škodin model napravljen na električnoj MEB platformi Volkswagen grupe. Kao što je ranije objavljeno, sledeći prioriteti kompanije uključuju manji automobil i njihov prvi model na kompaktnoj MEB Entry platformi. Prošle godine, koncepti Volkswagen ID. Life i Cupra Urban Rebel su najavili prve automobile tih brendova koji će koristiti novu, manju MEB platformu, uz najavu da serijski modeli treba da stignu 2025. sa ciljanom cenom od oko 20.000 evra.

 

Upitan kada će Škoda predstaviti model koji koristi tu platformu, Šefer je rekao: ''Naše kolege iz Seata, Cupre i Volkswagena napreduju malo jače na toj strani. Unutar grupe ovo malo balansiramo. Uskoro dolazimo sa najavom o tome, ali budite sigurni da će se razlikovati od naših sestrinskih brendova.'' Iako je trenutni prioritet popunjavanje električne ponude ispod Enyaqa, Šefer nije isključio mogućnost da eventualno u paletu dodaju veći SUV sa sedam sedišta ili MPV sličan predstojećem ID. Buzz-u. Rekao je: ''Nikad ne reci nikad. To je korak po korak - ali obećali smo da su tri modela ispod Enyaqa prioritet za sada.'' Kompanija ima za cilj da 50-70% njihove prodaje u Evropi do 2030. godine budu potpuno električni automobili, sa planovima za veliko proširenje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda priprema novi električni gradski automobil

 

222865-skoda ev.jpg

 

Škoda će svoju gamu obogatiti i urbanim električnim modelom koji će se bazirati na Volkswagenovoj MEB Entry platformi. Novi model će u suštini služiti kao zamena za stari Citigo-e iV. Upitan kada će Škoda pokazati svog rođaka Volkswagenovom ID 2 i Cuprinom Urban Rebelu, generalni direktor Škode Tomas Šefer je za britanski Autocar rekao: ''Naše kolege iz Seata, Cupre i Volkswagena guraju napred malo jače na toj strani. Unutar grupe, mi ovo malo balansiramo. Uskoro dolazimo sa najavom, ali budite sigurni da će se razlikovati od naših sestrinskih brendova.''

 

Volkswagen i Cupra su predstavili radikalno različite poglede na formulu električnog gradskog automobila na prošlogodišnjem sajmu automobila u Minhenu, sa ID Life-om u obliku krosovera i Urban Rebela koji crpi očiglednu inspiraciju od sportskih hečbekova. Oba bi trebalo da budu u prodaji 2025. godine, ali s obzirom na to da Škoda tek treba da pokaže svoje tumačenje, češki brend će verovatno ući u segment nešto kasnije. Škoda je kroz istoriju postavljala svoje modele po nižoj ceni od svojih rođaka iz Volkswagen grupe, ali da li će uspeti da snizi ciljanu cenu ID 2 od 17.000 funti (20.590 evra) ostaje da se vidi. Ipak, biće sličan po svojim tehničkim karaktersitikama, s obzirom na modularnost MEB arhitekture. Koncept Volkswagen ID Life, koji najavljuje budući serijski ID 2, jeste dugačak 4.091 mm i širok 1.845 mm pa se predviđa da će Škodin najmanji EV u velikoj meri odgovarati tim dimenzijama. Međutim, nejasno je da li će Škoda nastojati da ga pozicionira kao bazni SUV ili kao konvencionalni gradski automobil.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda stvara sopstveni put u okviru Volkswagen Grupe

 

skoda vision 01.jpg

 

Govoreći na nedavnoj promociji Vision 7S concepta, izvršni direktor Škode Klaus Zellmer je rekao da ovaj proizvođač želi da privuče kupce koji nisu u okviru šire Volkswagen Grupe.

 

Škoda se takođe odupirala pozivima iz Volkswagena, uključujući tu i bivšeg izvršnog direktora Herberta Diessa, da se brend pomeri tržišno naniže. ''Ne tražimo kupce Volkswagenovih putničkih automobila'', rekao je Zellmer za Auto News. ''Želimo da privučemo kupce koji nisu u široj grupi. Zbog toga smo dizajn Vision 7S concepta učinili toliko drugačijim od onoga na čemu smo danas.'' Škoda se nada da će Vision 7S utrti put novom pravcu dizajna koji će ga dodatno razlikovati od braće i sestara iz Volkswagen Grupe. Škoda inače planira više novih modela, među njima i tri električna vozila. Prvi od njih stiže 2024. godine i biće manji od Enyaqa. Mali automobil koji koristi MEB Entry platformu Volkswagen Grupe je takođe u planu i očekuje se da stigne 2025. Vodeći električni SUV sa sedam sedišta će biti lansiran godinu dana kasnije, dok se kompaktni električni hatchback priprema za 2027. S tim u vezi, najavljuju se ulaganja u električnu mobilnost u vrednosti od 7.45 milijardi evra i 700 miliona evra u digitalizaciju do 2025. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda bi mogla da napusti ili umanji svoje prisustvo na kineskom tržištu

 

185260-skoda gt 03.jpg

 

Škoda trenutno procenjuje svoju poziciju u Kini, pri čemu je izlazak sa najvećeg tržišta automobila na svetu jedan od mogućih ishoda u suočenju sa jakom konkurencijom. Takav potez bi pomogao Volkswagen grupi da poveća prisustvo ključnog VW brenda u Kini i omogućio Škodi da se fokusira na druga, profitabilnija tržišta.

 

Kako prenosi Automobilwoche, Klaus Zelmer, generalni direktor Škode, ističe: ''Razmotrićemo zajedno sa našim kineskim partnerom kako želimo da nastavimo tamo''. Ovi komentari su usledili nakon značajnog pada prodaje češkog proizvođača automobila u Kini, koja je nekada bila njegovo najveće tržište sa više od 30% Škodine globalne prodaje. Ova cifra je pala na 13% u 2021. godini i očekuje se da će još više opasti u 2022. U prva tri kvartala godine, prodaja Škode je zabeležila pad od 31% u Kini i 22% globalno. Zelmer je takođe rekao: ''Ako želimo da fokusiramo naše napore, vredi pogledati moguće scenarije, a zatim odlučiti''. Jedna od ovih opcija bila bi da Škoda prekine lokalnu proizvodnju vozila, ograničavajući svoju ponudu na uvezene modele. Češki brend trenutno ima nekoliko posebnih modela za Kinu u svom  asortimanu, uključujući ''GT'' varijante Kodiaqa i Kamiqa, plus Octaviu Pro sa dužim međuosovinskim rastojanjem.

 

185258-skoda gt 02.jpg

 

Ukoliko Škoda odluči da napusti ili umanji svoje prisustvo na kineskom tržištu, sredstva bi mogla da bude preusmerena na druge delove sveta. Proizvođač automobila je odgovoran za poslovanje VW grupe na rastućem tržištu Indije, a takođe planira da se proširi na Vijetnam. Prema navodima Škode, vijetnamsko tržište ima potencijal do 40.000 godišnje prodaje, zbog čega aktivno traži otvaranje nove fabrike u kojoj bi automobili mogli da se sklapaju od 2024. godine.

 

skoda octavia pro 01.jpg

 

Ovi potezi bi mogli da ublaže finansijske poslednice nakon izlaska VW grupe iz Rusije. Govoreći o tome, Zelmer je rekao: ''Konsolidacija Volkswagen Grupe Rusija u okviru naših finansijskih rezultata prirodno predstavlja poseban izazov za Škodu, sa negativnim efektom na operativni rezultat u trocifrenom milionskom iznosu'', dodajući da je ''budućnost tržišta u Rusiji neizvesna''. Portparol Volkswagena je rekao Rojtersu da je ''normalna poslovna procedura da Škoda kontinuirano proverava svoju poziciju na međunarodnim tržištima i prilagođava je lokalnim dešavanjima'', dodajući ''da do sada nije bilo odluka o mogućim modifikacijama u našoj strategiji''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda ubrzava EV planove

 

skoda vision 01.jpg

 

Škoda je pomerila lansiranje svoja tri buduća električna automobila za četiri godine, sa 2030. na 2026. godinu. Portparol češkog brenda je potvrdio za Autocar da će trio biti na tržištu ''već 2026. godine, a da će uslediti još noviteta''. Očekuje se da će novi automobili biti krosover za sada poznat kao Elroq (2024); veliki SUV baziran na konceptu Vision 7S (2026); i kompaktni urbani model (2026).

 

Autocar je u avgustu pisao da su električne alternative za modele Octavia i Fabia supermini takođe u igri, ali ne bi trebalo da se pojave pre 2026, na osnovu najnovijeg vremenskog okvira. Izvršni direktor Škode Klaus Zellmer je za rekao: ''Najveći izazov u ovom trenutku su troškovi [proizvodnje] električnih vozila na baterije, posebno kada se proizvodi automobil [veličine] Fabije. Moraćemo da ostanemo malo strpljivi.'' U nedavnom intervjuu nemačkom listu Handelsblatt, on je rekao da je kompanija povećala svoja ulaganja u električne automobile sa 3.1 milijarde evra na 5.6 milijardi evra do 2026. godine. Škoda teži da 50% do 70% njihove prodaje do kraja ove decenije budu električni automobili.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda najavila novi Superb i Kodiaq

 

skoda superb 2023.jpg

 

Škoda je otkrila i određene informacije koje se tiču novih generacija modela Šuperb i Kodiaq. Tačnije, Škodini planovi predviđaju predstavljanje novog Superba i Kodiaqa kasnije ove godine. Takođe, ove godine stižu i obnovljene verzije modela Kamiq i Scala. Pored toga, još ranije je potvrđena da do 2026. godine dolaze tri potpuno električna modela.

Ukratko, nova generacija Superba će se bazirati na evoluciji MQB platforme, a nudiće se liftbek i karavan verzije karoserije. Novi Superb će se zajedno sa novim VW Passatom proizvoditi u fabrici u Bratislavi (Slovačka), ali se veruje da će Passat biti dostupan samo u karavanskom izdanju. Novi Kodiaq takođe stiže ove godine, a pokretaće ga benzinski i dizel motori VW Grupe.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda potvrdila novi Superb i Kodiaq za drugu polovinu ove godine

 

232624-skoda 2023 02.jpg

 

Uz najavu obnovljenih verzija modela Kamiq i Scala, Škoda je otkrila i nove informacije koje se tiču novih generacija modela Šuperb i Kodiaq. Tačnije, Škodini planovi za drugu polovinu ove godine predviđaju predstavljanje novog Superba, kao i novog Kodiaqa (koji će biti dostupan i u verziji sa plug-in hybrid pogonom).

Ukratko, nova generacija Superba će se bazirati na evoluciji MQB platforme, a nudiće se liftbek i karavan verzije karoserije.

 

skoda superb 2023.jpg

 

Novi Superb će se zajedno sa novim VW Passatom proizvoditi u fabrici u Bratislavi (Slovačka), ali se veruje da će Passat biti dostupan samo u karavanskom izdanju. Novi Kodiaq takođe stiže ove godine, a pokretaće ga motori VW Grupe. Treba pomenuti da će i Octavia doživeti restilizaciju, i to tokom 2024. godine. Osim toga, još ranije je potvrđeno da do 2026. godine dolaze tri potpuno električna modela, među njima Elroq (manji od Enyaqa), kao i SUV sa sedam sedišta koji je najavljen Vision 7S conceptom).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljena Škoda Roadiaq

 

skoda roadiaq 02.jpg

 

9. Škoda Apprentice Car zove se Škoda Roadiaq. Ime naglašava avanturistički duh modernih istraživača, u skladu sa Škodinim trenutnim sloganom ''Let's Explore''. U ovogodišnjem projektu, 29 učenika Škodinog centra za šegrtovanje u Mladoj Boleslavi transformišu električni Škoda Enyaq SUV u multifunkcionalni kamper kombi i mobilno kancelarijsko vozilo prepuno održivih unutrašnjih materijala. 9th Apprentice Car će zato ponuditi obilje prostora i pametnih ideja za rad i opuštanje - zajedno sa pogonom na sve točkove koji je spreman da odvede današnje digitalne nomade gde god žele.

 

''Ovaj projekat omogućava našim studentima da svoje novostečeno znanje primene u praksi uz sistematski razvoj svojih veština. Štaviše, studenti zaranjaju duboko u ceo proces projektovanja i proizvodnje novog vozila - od prvih skica na papiru do planiranja, organizacije i finalne montaže. Jedinstven po obimu i sofisticiranosti, ovaj godišnji projekat nudi studentima priliku da iznesu kreativne predloge i pametne ideje'', kaže Martin Slabihoudek, direktor Škoda Auto stručne škole. Tokom celog procesa, podršku učenicima pružaju njihovi nastavnici i stručnjaci iz brojnih Škodinih odeljenja kao što su dizajn, tehnički razvoj, proizvodnja i IT, kao i stručnjaci za konverziju kamper kombija treće strane. Zvanična prezentacija nove Škode Roadiaq je zakazana za jun 2023.

Dužina, širina i međuosovinsko rastojanje osnovnog vozila ostaju gotovo nepromenjeni. Međutim, sa 1.966 milimetara, Škoda Roadiaq je za punih 35 cm viša od standardnog Enyaqa - to je uglavnom zahvaljujući novom krovu koji je dizajniran da ponudi dovoljno prostora za rad i opuštanje. Solarne ćelije stvaraju dodatnu energiju za životni prostor u vozilu, a Roadiaq se takođe može povezati na eksterno napajanje u kampovima ili parkovima za kampere.

 

skoda roadiaq 01.jpg

 

Da bi zaista mogli da koriste novorazvijeni krov, studenti su morali da potpuno redizajniraju vrata prtljažnika, a ova komponenta sada omogućava pristup maloj kuhinji integrisanoj u ono što je nekada bilo prtljažni prostor. Štaviše, vrata prtljažnika mogu biti opremljena šatorom kako bi se obezbedilo još više životnog prostora iza vozila. Stalna internet veza omogućava stanarima da rade i strimuju video snimke sa bilo kog mesta. Pored potpuno funkcionalne IT opreme, Škoda Roadiaq se može pohvaliti i enterijerom i presvlakama sedišta od održivih materijala.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...