Irena HGT 2139 Posted August 24, 2017 Consumer Reports video: Test 2017 Land Rover Discovery Quote Share this post Link to post Share on other sites
Irena HGT 2139 Posted August 29, 2017 Land Rover Discovery Sport u Vesileppis Ski tunelu u Finskoj protiv pasa Quote Share this post Link to post Share on other sites
Irena HGT 2139 Posted September 6, 2017 (edited) TopSpeed test: Land Rover Discovery HSE Td6 Britanski premium proizvođač Land Rover premijerno je u septembru prošle godine, na Salonu automobila u Parizu, predstavio potpuno novi Discovery. Za razliku od prethodnih verzija, prinova je po pitanju izgleda napustila tradiciju. Prateći najnovije trendove, napušten je “kockasti šablon”. Lice novog Discovery sada podseća na mlađeg brata – Discovery Sport, koji je, opet, usklađen sa linijom Range Rover modela. No, i pored značajnih promena, veliki i luksuzni model pred sobom ima imperativ da zadrži sve one ključne elemente koji su proslavili njegove pretke. Kako bi se uverili da nova generacija kultnog terenca nije izgubila svoje sposobnosti van asfaltiranih površina, podrvrgli smo ga i nizu izazova… Prva verzija modela Discovery nastala je još 1989. godine i sve do sadašnjeg izdanja, pratio je prepoznatljiv kockasti oblik. Takav pristup pokazao se kao odličan na polju funkcionalnosti, ali mu je estetika bila dosta ograničena i svedena, jednom rečju – konzervativna. Sada se pred nama našlo novo, peto izdanje, koje na prvi pogled uopšte ne liči na svoje prethodnike. Tek kada obiđete krug oko ovog SUV-a, prepoznaćete neke od karakterističnih obeležja, kao što je C-stub, ravan zadnji deo vozila i asimetrično postavljena zadnja tablica. Sa druge strane, svojom dužinom od skoro pet, širinom od 2,2 (sa retrovizorima), visinom od 1,8 metara i klirensom od 283 milimetara, novitet, poput predaka, naglašava robusnost i sposobnost da se suprotstavi i najzahtevnijim putevima i bespućima. Najveću promenu u dizajnu svakako donosi prednji deo koji sada krase maska hladnjaka i novi svetlosni potpis, elementi slični onima kakve poznajemo kod luksuznih Range Rover modela. Tu je i zaobljeniji prednji branik. Sve to učinilo je da Discovery postane poželjniji među klijentima koji cene off-road sposobnosti, ali ujedno vole da automobil koriste kao pokazni “lifestyle” gedžet. Luksuzni doživljaj se nastavlja i unutar vozila gde nas dočekuju široka kožna sedišta sa jasnim pregledom na prostranu kabinu. Raspored tastera je na očekivanim mestima, čineći Discovery lakim za upotrebu. Na centralnoj konzoli primećujemo 10,1-inčni displej osetljiv na dodir, sa novim InControl Touch Pro info-zabavnim sistemom koji omogućava 3G WiFi internet konekciju čak osam uređaja. Ispod ekrana i tastera za opcioni 4-zonski klima-uređaj, za koji je doplata 486 evra, nalazi se dobro poznata rotaciona komanda menjača, kao i Terrain Response 2, selektor izbora režima vožnje. Ova opciona komanda, za koju je doplata 215 evra, pored automatskog moda, na raspolaganju nudi pet različitih podešavanja u zavisnosti od podloge na kojoj se automobil nalazi. Grass režim namenjen je vožnji po travi, Gravel & Snow po makadamu i snegu, Mud po blatu, Sand po pesku, a tu je i Rock Crawl za zahtevnu vožnju po kamenju. Pored već standardne Hill Descent Control funkcije, koja olakšava vozaču kretanje niz strinu tako što održava konstantnu brzinu automobila, tu je i opcija koja omogućava menjanje visine vozila zahvaljujući vazdušnom oslanjanju. Pored vrhunske off-road tehnologije, nalazi se i veliki broj pregrada kao, recimo, frižider (390 evra), pozicioniran u kaseti između prednjih sedišta. Pokretni panoramski krov dodatno doprinosi celokupnom utisku, dajući putnicima na zadnjoj klupi, pored utiska velike prostranosti i komfora, razlog više da izaberu tu poziciju prilikom putovanja. Zapremina prtljažnika iznosi 1.137 litara, a obaranjem zadnjih sedišta, ona se povećava na zadivljujućih 2.500 litara. Generalno, prostora u unutrašnosti ima mnogo, ali ima i ponekih detalja koji mogu zasmetati… Recimo, kvalitet plastike na pojedinim mestima jer ima delova koji kao da su “uskočili” iz nekog drugog modela, poput rukohvata iznad vrata. Inače, testirani model bio je u HSE paketu opreme, što znači sa naplacima od 20 cola, LED svetlima, Meridian zvučnim sistemom, uz još mnogo toga, kao i već navedenom dodatnom opremom… Vozili smo ga na otvorenim i magistralnim putevima, ali i deonicama van asfalta. U prvi mah, kada sednete u njega, sve deluje komplikovano, jer je potrebno neko vreme za upoznavanje sa luksuznim kokpitom, a kasnije je sve već stvar navike. Ali, ono što je odmah primetno i veoma prijatno, jeste odlična zvučna izolacija, nesvakidašnja za većinu vozila ovih gabarita. Čak i pri većim brzinama na autoputu, zahvaljujući dobroj izolaciji, buka u unutrašnjosti je minimalna. Ergonomija sedenja je takođe na visokom nivou, kao i preglednost tokom manevrisanja po uskim ulicama. Pozicija najvažnijih komandi je odlična, ali ekran osetljiv na dodir nije tako “prijateljski” nastrojen. Posebno je komplikovano bilo uneti željenu destinaciju u navigacioni sistem. Zato smo prekočili ovaj deo i samo pojačali muziku, koja je, zahvaljujući odličnom Meridian ozvučenju, podigla atmosferu na viši nivo! Discovery koji smo vozili opremljen je trolitarskim V6 dizel agregatom koji isporučuje 258 KS i 600 Nm što je sasvim dovoljno da se izbori sa karoserijom težine 2.230 kg. To potvrđuju i performanse, jer ovaj veliki SUV do 100 km/h stiže za 8,1 sekundu, dok je maksimalna brzina respektabilnih 209 kilometara na čas. Ukoliko niste ljubitelji dizela, na raspolaganju je i benzinski, takođe trolitarski V6 sa kompresorom, koji raspolaže sa 340 KS i 450 Nm, čije ubrzanje do stotke traje još kraće – 7,1 sekundu! Prenos snage na sva četiri točka prepušten je odličnom ZF automatskom osmostepenom menjaču, a pravi potencijal dinamičnih sposobnosti prepoznaje se prilikom biranja S (Sport) režima vožnje. Tada vam Discovery dopušta da koristite komande za manuelno menjanje stepena prenosa, koje su pozicionirane iza upravljača. Iako nije namenjen ovakvom, agresivnom tipu vožnje, Discovery je na polju vozne dinamike prevazišao većinu naših očekivanja. Naravno, naginjanje karoserije postoji, ali nije neprijatno, a vazdušno oslanjanje dosta doprinosi stabilnosti na putu, mada uvek treba imati na umu da ovo nije sportski automobil, već porodični SUV sa priličnom masom, tako da je vozna dinamika, delom, kompromitovana, iako proizvođač tvrdi da je ova peta generacija za čitavih 480 kg lakša nego prethodna! Nakon dinamične vožnje po asfaltu, na red je došla i provera off-road sposobnosti. Biramo jedan od pet režima, u ovom slučaju onaj za pesak i silazimo na prašnjavi, neravni put. Boljoj trakciji dodatno je doprineo opcioni elektro-aktivni zadnji diferencijal (1.295 evra) čiji je pun potencijal daleko iznad onoga što je nama bilo neophodno u datoj situaciji. Manevarske sposobnosti olakšala je kamera za vožnju u „rikverc“ sa odličnom grafikom, kao i nešto manji krug zaokreta upravljača, koji pomaže kod izbegavanja prepreka. Na neravninama, bilo udužnim ili poprečnim, ovaj Land Rover se, u duhu tradicije, veoma dobro snalazi. Čak dozvoljava i veće brzine nego što bi se u prvi mah odlučili, a vazdušno oslanjanje kompenzuje svu agresivnost. Jedino je vozilo “nešto teže” na upravljaču, imajući u vidu najsavremenije standarde električne asistencije, mada je preciznost prilično dobra. Kakav god izazov da smo pred novi Discovery postavili, on je sve to sa lakoćom ispunjavao, potvrdivši svoju dominaciju u ovom segmentu. Zapravo, utisak je da ovaj porodični SUV može mnogo više nego što će bilo koji vlasnik od njega i tražiti. Zaključak bi stoga bio da je Land Rover pogodio, ono što se kaže, zlatnu sredinu sa novim modelom Discovery! Uspešno je ukombinovao moderan izgled, komfor i zavidne off-road sposobnosti, čineći ga pravim izborom za ljude koji se ne pribojavaju avantura, već naprotiv, one predstavljaju sastavni deo njihovih života. Ipak, jedna od većih prepreka od bilo koje van uređenih puteva, imajući u vidu naše tržište, može da bude cena. Za testirani Discovery u HSE paketu sa mnoštvo dodatne opreme, potrebno je izdvojiti čak 82.669 evra. To malo koga može da ostavi ravnodušnim, baš kao i impresivna pojava. U suštini, ovo je veoma praktičan, veliki, porodični SUV, uz to i luksuzan, iz “poznate” porodice. No, da li je sve to dovoljno da se zaobiđe pomenuta “prepreka” u vidu cene? preuzeto sa - TopSpeed Edited September 6, 2017 by Irena HGT Quote Share this post Link to post Share on other sites
Irena HGT 2139 Posted September 20, 2017 Land Rover Discovery vuče kamion sa čak sedam prikolica! U ovom video snimku Discovery pokazuje svoju snagu koju dobija iz dizel agregata koji ima šest cilindara i zapreminu tri litra, koji proizvodi 600 Nm obrtnog momenta. Land Rover je demonstrirao sposobnosti svojih automobila za vuču drugih još od 1989. godine kada je prvi Discovery za sobom vukao nekoliko vagona. Zatim je prošle godine model Discovery za sobom povukao tri luksuzna vagona koji su bili teški oko 100 tona. Međutim, ove godine je Land Rover odlučio da model Discovery za sobom vuče čak 110 tona. Automobil koji je izabran za ovaj nesvakidašnji poduhvat je bio nova generacija modela Discovery opremljena agregatom zapremne tri litara koji ima šest cilindara i koji proizvodi 254 konjskih snaga i 600 Nm obtnog momenta. On je odabran da za sobom vuče kamion sa sedam prikolica koji je dugačak 100 metara, i težak je neverovatnih 110 tona. Zanimljivo je da Discovery nije pretrpeo nikakve modifikacije već je bio u standardnoj konfiguraciji, sa navedenim motorom uparenim sa osmostepenim automatskim menjačem i pogonom na sva četiri točka. preuzeto sa - Vrele Gume Quote Share this post Link to post Share on other sites
Irena HGT 2139 Posted October 1, 2019 Auto Trader video: Test 2019. Land Rover Discovery Sport Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted October 31, 2019 HonestJohn video: Land Rover Discovery Sport Facelift koji je ustvari mnogo bliži potpuno novom modelu imajući u vidu obim izmena. Nije samo reč o dizajnu, nego o potpuno novoj unutrašnjosti, hibridnoj tehnologiji, off-road karakteristike su poboljšane i sada su bolje čak i od Defender-a...doduše starog modela: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted November 13, 2019 Emisija SAT: Proba Land Rover Discovery Sport Šta se radi na polovini životnog veka nekog modela? Najčešće, on se osveži promenom maske hladnjaka, a neki elementi dodatne opreme postanu standardni. To isto važi i za Land Rover Discovery Sport, samo što je Land Rover odlučio da ode mnogo dalje od toga. Zamenili su čak 70% delova, potpuno izmenili enterijer, ponudili dve vrste hibridnog pogona... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted November 29, 2019 AutoservisEmisija video: Land Rover Discovery Sport Ono ''Sport'' u imenu ne znači da je neki poseban sportski paket opreme, ili da je sa nekim jakim motorom...već Land Rover tako zove manji Discovery kako bi ga odvojio od onog većeg Discovery modela sa tri reda sedišta: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted March 11, 2020 Automotovision.hr video: Land Rover Discovery 2.0d MHEV Redizajnirani Discovery Sport donosi hrabru evoluciju u izgledu, ali zadržavajući svoje prepoznatljive crte dizajna - na testu je dizel sa ''blagim'' hibridom: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted March 13, 2020 Vilner Land Rover Discovery Kompanija Vilner je osvežila prethodnu generaciju Land Rover Discoveryja i unapredila njegovu unutrašnjost. Klijent koji je svoj automobil poverio Vilneru je poželeo promenu koja će njegovog ljubimca učiniti primetno drugačijim i upravo to je dobio. Vilner se fokusirao na unutrašnjost Discoveryja, a najočiglednija promena su sedišta presvučena braon kožom s istaknutim dijamantnim dezenom za trodimenzionalni efekat. Drvo sada krasi upravljač, panele na vratima i centralnu konzolu. Nebo i viziri su presvučeni Alkantarom. Sve ove promene su relativno suptilne, ali značajno poboljšavaju izgled vozila. Vlasnik se odlučio da Vilner unapredi njegov Discovery iako je Land Rover ponudio napredniji model koji ima sistem automatskog kočenja s funkcijom detekcije pešaka. U ponudi se za SE paket opreme našao i 3,0 litarski turbodizelski motor koji je ranije bio rezervisan za pakete HSE i HSE Luxury. Takođe, obnovljeni model je dobio i veći 10-inčni ekran infotainment sistema u paketu SE, odnosno 12.3-inčni ekran za HSE paket. Takođe, opciono je ponuđen head-up displej. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted April 14, 2020 CarWOW video: Toyota Land Cruiser, Audi Q7 & VW Touareg vs Land Rover Tri protiv jednog...ali taj jedan je Discovery: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted June 2, 2020 CarSales video: 2020. Land Rover Discovery SD4 Kako se ponaša verzija sa četvorocilindrašem u odnosu na onu sa V6 motorom...može li da povuče sve isto? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted March 18, 2021 YesAutoUK: 2021. Land Rover Discovery Koliko se u poslednjih godinu dana priča o novom Defenderu, skoro da se zaboravilo da postoje i drugi modeli koje pravi Land Rover. Discovery je prošao kroz preko potreban restajling jer je već dugo na tržištu, u okviru kog je dobio i nove opcije pogona: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted March 19, 2021 AutoExpress: 2021. Land Rover Discovery Discovery je bio ljubimac Land Rovera, sva pažnja usmerena ka njemu...a, onda se pojavio novi Defender. Ipak, fabrika ga nije zaboravila, tako da je Discovery prošao kroz restajling, u okviru kojeg je dobio nova LED svetla, malo drugačiji prednji branik, zadnja svetla takođe LED, ali tablica i dalje nije po sredini. Veće izmene su unutra i ispod lima: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted March 20, 2021 CarSales: 2021. Land Rover Discovery Od 2017. je na tržištu, sad je usledio restajling. I, stvarno je ozbiljan restajling u pitanju jer ima dosta krupnijih izmena spolja, unutra, novih tehnologija, potpuno novih opcija pogona...ali, ono što je takođe ozbiljno je skok cene - restajling Discovery je na pojedinim tržištima skuplji za oko 15.000 evra od starog: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted October 21, 2021 Land Rover Discovery Metropolitan Edition Land Rover je za novi modelsku godinu pripremio novo specijalno izdanje modela Discovery. To je Discovery Metropolitan Edition koji na britanskom tržištu košta 73.250 funti (86.800 evra), a dolazi sa novim stajling elementima i bogatom standardnom opremom. Baza je Discovery R-Dynamic HSE, a ovde ima i 22-inčne diamond alu točkove, branike sa srebrnim elementima, zatamnjena stakla, panoramski krov, head-up displej, volan sa grejanjem, bežični smartphone punjač, klima uređaj u četiri zone, titanium paket za prednji panel... Dostupne su D300 dizel i P360 benzinska verzija. Osim toga, Discovery R-Dynamic sada ima sjajni crni krov, dok Discovery Commercial može da se dobije sa točkovima od 20 do 22 inča, sportkim pedalama i aluminijumskim detaljima. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted October 24, 2021 CarGurus: 2021. Land Rover Discovery Sport Discovery Sport je duhovni naslednik Freelandera i čini se da se pokazao jednako uspešnim kao i njegov prethodnik jer se dobro prodaje. Međutim, velika je popularnost premium SUV-ova srednje veličine jer su tu npr. Audi Q5, BMW X3, Alfa Romeo Stelvio ili Volvo XC60 sa kojima se takmiči... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted January 17, 2022 OSV: 2022. Land Rover Discovery Bez linije modela Discovery teško da bi Land Rover uopšte postojao danas. Lansiran davne 1989. godine, originalna verzija je samo pričvrstila prostraniju karoseriju na zastarelu šasiju Range Rovera, ali prodaja koju je ostvarila bila je dovoljna da spasi kompaniju. Takođe su od tih para finansirali sofisticiraniju verziju sa vazdušnim oslanjanjem koja je izašla 1998. godine, u isto vreme kada su inženjeri kompanije užurbano pokušavali da naprave nešto mnogo bolje - treću generaciju Discovery-ja iz 2004, koja je na kraju razvijena u Discovery4 iz 2009. godine. Prošlo je još osam godina pre nego što je stigao ovaj neobično stilizovani model pete generacije, automobil koji je sada temeljno poboljšan najnovijom JLR-ovom MHEV elektrifikovanom tehnologijom motora i novijim infotainmentom: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted February 9, 2022 ChasingCars: 2022. Land Rover Discovery Discovery je ime sa pedigreom u svetu pogona na svim točkovima. Ovih dana, Discovery pete generacije je premium vozilo koje se nalazi uz Defender u Land Roverovoj gami vozila sa pogonom 4x4. On nije SUV kao Mercedes GLE ili BMW X5... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted April 17, 2022 AutoMarket.hr: Land Rover Discovery Sport Većina automobila nakon otprilike 4 godine na tržištu prođe kroz restajling, ali u ovom slučaju Land Rover Discovery Sport je osim novih svetala i branika dobio i potpuno novu platformu Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted May 12, 2022 VreleGume: Land Rover Discovery Sport Šminker sa notom grubosti u gradu, a da li je ''brđanin'' sa notom svilenosti kad siđe sa asfalta? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted July 7, 2022 AlexOnAutos: 2022. Land Rover Discovery Sa tri reda sedišta i rednim šestakom: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted June 15, 2023 Land Rover Discovery Sport restajling Land Rover prikazuje unapređeni Discovery Sport, naglašavajući pre svega redizajnirani i luksuzniji enterijer. U saopštenju se takođe ističe ''povećana svestranost i najsavremenija tehnologija.'' Doterani enterijer sada ima novi Pivi Pro interfejs, ekran osetljiv na dodir od 11.4 inča sa ''intuitivnim kontrolama'', pa redizajnirani menjač, opcije DuoLeather za S i Dynamic SE verzije, kao i održivi Suedecloth materijal pomešan sa ne-kožnim materijalom Luxtec od recikliranih poliesterskih mikrovlakana. Sve verzije sada imaju standardnu digitalnu instrument tablu, Amazon Alexa glasovnu kontrolu, bežični Apple CarPlay... Tu je i par USB-C punjača u prednjem i srednjem redu, a verzija sa sedam sedišta dobija odvojene funkcije kontrole klime za krajnji zadnji red. Što se spoljašnjosti tiče, tu su Gloss Black kontrastni akcenti, kao i novi 19-inčni Gloss Black ili Diamond Turned Gloss Black 21-inčni aluminijumski točkovi. Discovery Sport nastavlja na liniji efikasnih plug-in hibridnih i blagih hibridnih pogonskih agregata, pa verzija P300e sadrži ažuriranu hemiju baterije koja poboljšava domet u stvarnom svetu do 47 km. Brzo punjenje je takođe standardno, tako da je punjenje od 0% do 80% sada moguće za samo pola sata. PHEV se sastoji od Ingenium 1.5 turbo trocilindričnog motora, sa električnim motorom i litijum-jonskom baterijom od 14.9 kWh (WLTP domet je 61 km). Četvorocilindrični P250 benzinski i D200 dizel motori ostaju u ponudi, oba sa 48V blagim hibridnim hardverom kao standardom, dok su bazne verzije P200 i D165 povučene. Cene za doterani Discovery Sport u Velikoj Britaniji počinju od 44.790 funti (52.300 evra). preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites