Jump to content
FAS Goran
francuz69

Fiat nuova Croma 1.9 MJet 150 - ne prima gas

Recommended Posts

Zdravo ljudi,

evo pojavio se prvi problem na Cromi. Jutros sam normalno upalio auto i krenuo na posao. Na prvoj raskrsnici stajem da se ukljucim u ulicu i Croma ne prima vise gas. Auto radi u leru, doduse ne bas mirno, zvuk motora je slican groktanju, kao da radi na 3 klipa. Na pritisak gasa ne reaguje uopste. Ugasim ga, ponovo zaverglam, auto pali normalno ali sa tog groktavog ler gasa ni da mrdne. Tako sam par minuta pokusavao da ga ugasim-upalim, dodajem gas ali se nisam makao sa pocetka. Kako je problem dosao tako je i otisao sam od sebe. Samo je odjednom prestao da grokce i poceo normalno da prima gas. Ne znam da li ima veze sa time ali mi se skoro desilo da mi je uplalio gresku ESP unavailable.

Malo sam guglao i video da ljudi imaju taj problem sa prekidacem kocnice, sto ima smisla u tom slucaju ali ne znam kakve bi moglo da ima veze sa pedalom gasa.

Da li je neko imao ovakav problem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam ja taj problem u sred raskrsnice, pretiskaš gas u patos a on ni da čuje. Dok sam razmišljao sa strane, izguran na trotoaru, iznerviran držao sam gas u patos i posle nekih 10ak sekundi počeo je da se budi, brunda i proradio je. Opet se desilo posle 2-3km i na isti način sam to "rešio", dok nisam otišao kod majstora.

Prvo što će da ti kažu otišao ti potenciometar na gasu,  ali nije meni (moguće ali nedaj bože jer je mnogo skup).

 

Moj ti je savet, od tada nisam imao problema, je da ti se skine klapna gasa da je očistiš, a onda ćeš i da vidiš kakva ti je usisna grana. Meni se klapna nije dovoljno otvarala, koliko da radi na ler (i od tada na svakih 15-20.000km obavezno mi majstor na moje insistiranje skida i čisti klapnu + egr, ususnu granu, maf senzor.

 

Ja sam Cromu uzeo 11.2010. i to mi se desilo posle nekih 3-4 meseca vožnje, ako nisi skidao da vidiš u kakvom je stanju klapna i usisna grana, od kada si uzeo auto, moja ti je topla preporuka, bez obzira šta majstori kažu, jer im je to dosta pipkav posao pa ih mrzi. Meni je prijatelj majstor, a i ja volim da budem pored majstora dok radi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na brzom odgovoru. Kako si opisao simptomi su identicni. I meni je palo na pamet da ima veze sa klapnom i usisom. Pao mi je prvo na pamet EGR, ali on moze da zeza pri davanju gasa ali ne moze da ga ugushi skroz. Nesto kontam, da je potenciometar, on bi poceo da brljavi u nekim stepenima polozaja papucice, ne bi ubio papucicu skroz a i ne bi uticao na nemiran rad u leru. Pa dobro, videcemo da li ce da zeza u sledecih par dana... u svakom slucaju, sledeca poseta servisu ciscenje klapne i usisne grane.

Javljam kada to uradim...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo ga izduvaj na otvorenom putu, ali tako da mu papučica "radi malo dublje", ne mora u patos, da bi klapna profukncionisala. Vozim ga normalno možda za nekog nežno, menjam brzine na 2,500 obrtaja, ali veruj mi ovo su kola koja traže malo da se produvaju bar kilometar dva ga razvuci na 3,500. 

Od tada više nisam imao tih problema, a nezahvalno je da se nađeš u špicu, a da mrcinu nema ko da ti pomogne da izguraš sa strane. a meni se na semaforu dešavalo, taman krenem i stane u sred raskrsnice ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juce sam ga bas gazio. Nisam ga spustao maltene ispod 3000, a isao i do 5. I jutros me opet zezne, srecom normalizovao se za par sekundi. Mnogo me nervira. Danas cu da odem do servisa da proverim da li dijagnostika nesto ocitava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni dijagnostika nije ništa pokazivala, jer da ima veze sa strujom-potenciometrom sigurno bi pokazala, nadam se da neće ni tebi nešto loše da pokaže, ako nisi skidao klapnu, vidi sa majstorom, da to uradi.   


Ja sam takođe pre čišćenja gazio mašinu, sipao razne aditive i ništa nije pomoglo. Posle ovih čišćenja problem se više nije javljao, pa je pretpostavka da je to rešenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem resen, ne skroz ali privremeno zato sto nisam zamenio deo vec ga samo iskljucio.

Kod mene nije bio slucaj sa klapnom i usisnom granom. Elem, kao sto sam rekao, jutros mi se opet desio problem na par sekundi pa sam malopre skoknuo do ortaka u servis i naboli smo ga na dijagnostiku. Sva sreca pa se problem desio pred majstorom pa je imao sta da dijagnostikuje. Bila mi je frka da ce se po Marfiju desiti da kad dodjem u servis problema nema.

Elem, iscitava ortak na kompu parametre i kada krene masina da brekce primeti da protokomer izbacuje neke kretenske vrednosti. Otkacimo protokomer - masina proradi normalno, vratimo ga - opet brekce.

Tako da je kod mene protokomer u pitanju. Kaze mi ortak: vozi ga ovako sa otkacenim protokomerom dok ne skupis lovu za nov. Ne moze nista da skodi, mozda ti malo skoci potrosnja.

Pazi sad ovo. Izgleda da mene taj protokomer keca od kako sam uzeo auto jer mi je normalna potrosnja po gradu bila 9-10 l. Nakon sto smo otkacili protokomer krenem ja u voznju i resetujem trip B cisto da vidim koliko ce vise da trosi, kad ono, ne da ne trosi vise vec je i spustio potrosnju na 7.8l. Pritom sada mi auto lepse prima gas iz nizih obrtaja. Ma lepota...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, naravno, nisam ni mislio da ga vozim ovako na duze staze, samo je kinta trenutni problem pa ce malo da saceka. U KIT komercu je 17000. Ima likova po forumu koji su po godinu i vise vozili sa otkacenim protokomerom i nije bilo posledica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam da je mnogo skup...pa sad,posledice,nije ih bilo,ali ko zna. Kada bides mogao,zameni ga. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo upravo sam dosao od majstora. Uzeo sam Bosch od Feromotoa kao sto si mi preporucio, nisam onaj Facet jeftini jer nisam hteo da rizikujem. U svakom slucaju resen je problem zabadanja papucice za gas ali nije resen problem uzasno slabog odziva na gas do 2500 obrtaja. Doduse, na dijagnostici nov protokomer daje dobre vrednosti tako da nije on krivac. 

Izgleda da mi DPF pri kraju sa zivotom tako da ce verovatno sutra da leti napolje. Na dijagnostici pokazuje da je zapusen 60% sto nije tako strasno ali pokazuje razliku od 50 mb izmedju ulaznog i izlaznog pritiska sto nikako nije normalno. Takodje je DPF na ulazu hladan a na izlazu usijan sto upucuje na to da se izduvni gasovi ne odvode kako treba i mislim da mi to gusi auto. 

U svakom slucaju videcu sutra pa cu da javim da li je to bilo to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh steta da nisi kompletno resio problem protokomerom :/ Vazi, javi sta se desava, verovatno sve to i mene ceka uskoro, pa sa srecom sutra!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem resen. Kod mene je bilo kombinovano. Pored protokomera koji je definitivno za smece, jedan problem je bio DPF jer je bio dobrano zapusen i nisam hteo da se drndam sa regeneracijama i glupostima posto sam vec odavno hteo da ga cupam napolje, tako da sam to i uradio. Evo kako izgleda zapusen DPF iznutra:

 

IMG-2151.jpg

 

A evo kako izgleda kada se sve to pocupa napolje:

 

IMG-2154.jpg

 

Onda je jos uradjen i chip kod Novaspeeda i auto je progledao. Sada ima oko 180ks i oko 380nm. Medjutim u jednom trenutku je auto opet knorio i nije palio turbinu vec je radio kao obican dizel. Tu sam se zabrinuo da nije umrla turbina a znao sam da je dobra i da ne bi trebalo tek tako da umre. Ispostavilo se da je bilo porozno vakuum crevo na overboost ventilu pa je spalo. Crevo zamenjeno, auto ide kao pracka! 

 

 

Edited by neshaoct
sredio slike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlicno! Da li sad bolje reaguje na papucicu gasa tj. da li se motor brze zavrti iz lera kad se daje gas?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao sto ti rekoh u PM, malo bolje, ali zato od nekih 1800-2000 obrtaja auto postaje azdaja. Rekose mi da taj odziv papucice gasa moze malo jos da se koriguje promenom parametara vezanih za senzor polozaja papucice gasa ali to nisam hteo da radim jer mi godi da normalno reaguje do 2000. Zbog lagane voznje, parkiranja i ostalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,

Kada sam jutros krenuo na posao,upalio auto iprimetio sam da mi auto ne prima gas nakon cega je izbacio razne greske tipa: asr,esp,abs,hill holder.

Auto sam vratio voznjom na leru do prvog parkinga.Pored toga sto ne prima gas ne rade zadnja stop svetla kada se pritisne kocnica,dok auto koci.

Nakon posla,dijagnostikom sam ustanovio da je konekcija pedale gasa losa a konekcija kocnice uopste ne radi.

Multimetrom sam testirao sve osigurace kod motora i u kabini i svi su bili ispravni,a povadio sam i sve konektore koji se nalaze u kutiji gde i svi osiguraci i vratio nazad.

Nakon brisanja gresaka dijagnostikom greske se ponovo vrate prvim pipanjem pedale gasa.

Sta sledece predlazete da probam?

 

Evo i slika gresaka sa fiat multiecuscan dijagnostike.

 

IMG_20200722_160614.thumb.jpg.ed703a9afa079bb02c4ae9b331793468.jpg

 

IMG-20200722-WA0003.jpg IMG-20200722-WA0000.jpg

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,

Problem je resen tako sto sam dve konekcije sa leve strane kvacila raskacio i vratio.

Greske su se nakon ovoga same obrisale.

Znaci preventivno kontakt sprej na sve konekcije i nece biti ovih problema.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ljudi,imam problem sa Cromom 2005g 150ks toko sto pali bez problema i nekih 500m do 1 km auto ide normalno i samo izgubi gas slabo vuce u leru pri turiralju dodje do 2000 obrtaja i vise nece, ugasim ga sacekam 1 min upali bez problema i tako ga opet vozim 2,3km i opet izgubi gas,na dijagnostici prijavljuje EGR iskljucen softerski i mehanicki i ponovo se desava isto ali na dijagnostici sada neprijavljuje nikakvu gresku zna li neko sta moze da se desava.Pozz

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...