Madra 41 Posted September 24, 2020 (edited) Jeste castrol uzeo sam dodatno 1l za dosipanje. Edited September 24, 2020 by Ivan Skinut nepotreban citat i TT potpis Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zhorz 103 Posted September 27, 2020 (edited) @Madra Jel ti manje trosi ulja sa Castrolom il isto? Edited September 27, 2020 by Ivan Skinut nepotreban citat, dodat tag Quote Share this post Link to post Share on other sites
Madra 41 Posted September 27, 2020 Pre sam vozio godinama na Shell, nisam primetio da manje troši sa Castrolom. Vidim razliku kada ga vozi žena, manje troši a ja ga više gazim pa onda troši više ulja.Sent from my ELE-L29 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zhorz 103 Posted October 1, 2020 hmmm...vidis to nisam ubacio u jednacinu Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 4147 Posted October 1, 2020 A, šta je neka uobičajena potrošnja ulja kod 500L sa 1,4? Ili, koji je to raspon uobičajenog, zavisno od uslova? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Madra 41 Posted October 1, 2020 Kod mene uobičajeno, vozi žena na posao, na 3000km oko 300grama. Ja ga vozim na odmoru, pun auto i gepek krcat, gazim na autoputu do grčke, izleti i nazad, oko 2500km, svučem nivo ulja na šipki više od pola od maximuma.Sent from my ELE-L29 using Tapatalk 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zhorz 103 Posted October 2, 2020 On 10/1/2020 at 2:54 PM, Madra said: 2500km, svučem nivo ulja na šipki više od pola od maximuma. tako i meni ide...to mu dodje oko 500ml 2 moron and Madra reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 4147 Posted October 2, 2020 Sve je to debelo u granicama onoga što je normalna potrošnja ulja. Čak je kod Fiata u upustvu i maksimalna normalna potrošnja ulja deklarisana veoma razumno ( mislim, do pola litra na 1.000 km ), dok ima dosta proizvodjača koji to deklarišu na veoma ružan, da ne kažem i prevaran način ( do jedan litar na 1.000 km ) i onda kupac i ne može baš lako da ostvari svoja garancijska prava ako bu zaista došlo do uvećane potrošnje. 1 shuxx reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Madra 41 Posted October 2, 2020 Bio sam malo zabrinut kada je bio nov ali s obzirom da posle 75k isto troši ulje, ne brinem. Ako počne da se povećava onda ću opet da se zabrinem.Sent from my ELE-L29 using Tapatalk 2 shuxx and Zhorz reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Srdjan011 17 Posted October 6, 2020 zavrsio sam danas na skoro 28K km redovan servis, zajedno sa svecicama, u Kompresoru na Dorcolu, 17 hiljada nepunih (1.4 radna sata, mada sam cekao vise od dva sata od predaje auta). Ono sto ne znam a i zaboravio sam da pitam je da li oni kontrolisu prilikom ove kontrole i rashladnu tecnost, tj antifriz, ili to mora da se naglasi? off topic, juce registracija nepunih 28 hiljada (Henex), i pre neki dan kasko (ams) 26.5, znaci sve zajedno oko 600 evra. Sent from my SM-G975F using Tapatalk 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
dach@ 4904 Posted October 6, 2020 @Srdjan011 Ako je kontrolisan antifriz onda piše u onom nalogu što si dobio šta je sve radjeno i jačina antifriza ako je mereno.Samo u donjem uglu kao napomena. Tako je bar u ak Kole.Mislim da se to nekontroliše do 4-5 godine,osim ako ti to ne napomeneš.Tako je bar bilo kod mene na Puntu valjda na 4-oj godini merili a 5-te zamenili.U martu vozio sam burazerov 500l na 4-ti servis nesećam se tačno ali bilo je preko -20 izmereno Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 12484 Posted October 6, 2020 Posedovati Nov automobil je zaista lepo. Ali skup sport . Ma uzivaj... Sent from my POT-LX1 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Srdjan011 17 Posted October 6, 2020 meni nista vezano za auto vise nije uzivanje .. pare su i manje problem, ali nedostatak puteva i ulica, parkinga, kulture u saobracaju itd. nije za ovu temu ali eto kad vec kazes da je skup sport, najskuplji je za zivce, pa sve ostalo. ja bi najradije vozio krs za po gradu, da svi zaziru od mene, sviraju mi i ostalo, da nijedna rupa nine strasna, jer si tako u najboljoj poziciji. danas idem posle servisa, i neko je prosuo kubike ostrog kamenja po ulici pa ko posece nove gume, cesace se. juce posle registracije neke fosne naslonjene sa ograde na ulicu, jednu sam odvalio, na pumpi mimoilazenje sa kombijem gde je baja pravilno procenio da mu retrovizor prolazi iznad mog inace bi me opalio i da ne nabrajam. zato uplacujem kasko jer cenim da ga nemam ne bi dugo proslo da mi zatreba.Sent from my SM-G975F using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
msrdjan1 11 Posted October 7, 2020 (edited) 22 hours ago, Srdjan011 said: zavrsio sam danas na skoro 28K km redovan servis, zajedno sa svecicama, u Kompresoru na Dorcolu, 17 hiljada nepunih (1.4 radna sata, mada sam cekao vise od dva sata od predaje auta). Ono sto ne znam a i zaboravio sam da pitam je da li oni kontrolisu prilikom ove kontrole i rashladnu tecnost, tj antifriz, ili to mora da se naglasi? off topic, juce registracija nepunih 28 hiljada (Henex), i pre neki dan kasko (ams) 26.5, znaci sve zajedno oko 600 evra. Sent from my SM-G975F using Tapatalk odradio juče mali servis u Stojanovu na 54000km sa zamenom svećica i kočionog ulja, 15900 din (ulje: selenia, 1.9 radnih sati, delovi 11400, rad 4500) Edited October 7, 2020 by msrdjan1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Madra 41 Posted October 7, 2020 Dva sata nije mnogo za redovan servis, moraju da sačekaju da se auto ohladi.Sent from my ELE-L29 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Flex 1798 Posted October 7, 2020 Ali nije ni realno da ti naplacuju rad a auto stoji i hladi se. Sta oni tu rade? Sent from my SM-J530F using Tapatalk 1 Zhorz reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zhorz 103 Posted October 11, 2020 niko nije naplatio sto se auto hladi...lepo je rekao covek 1.4h naplaceno a cekao vise od dva sata On 10/6/2020 at 1:48 PM, Srdjan011 said: nepunih 28 hiljada izvini al ne videh koji motor pa ti izadje toliko? a izgleda da su podigli cene svi...sa zamenom svecica(koje su najskuplje) mi je izlazilo oko 12-13000din pre dve godine Quote Share this post Link to post Share on other sites
Srdjan011 17 Posted October 11, 2020 1.4 benz, nisam pisao specificno jer sam smatrao da se taj motor podrazumeva kao 'default' ...Sent from my SM-G975F using Tapatalk 1 Zhorz reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zhorz 103 Posted October 13, 2020 i ja sam pretpostavio cim ne pise...ali videci cenu mislo sam da je 1.6 dizlo... Quote Share this post Link to post Share on other sites
sasa000 21 Posted October 14, 2020 Ako smem da se uključim mada mozda nije tema, ja sam sam poceo raditi sam te basic servise, tipa ulje, svecice, filteri (slao sam i opise i postupak ovde na forum, ko hoce da proba sam), pa da podelim sa vama,mozda jos nekom pomogne, ko je imao onaj problem da kad je hladno 1.4 benz radi nemirno, obrtaji lutaju, oce da se ugasi kad das gas itd, jednostavno je nestalo to posle promene svecica(stavio sam one NGK sto pisu u knjizi za taj motor). Moj najveci iskreno problem, nije problem al ono sto me nerviralo je potrosnja ulja (prodao sam scenica, jer je poceo trositi ulje i dobio ovo koje je trosilo jos vise, a novo), mislim daje trosio oko litar na 6000km, sada sam po citanju gomile foruma, prica sa majstorima itd, na kraju kupio MOTUL 8100 X Clean 5-40 acea c3, i od decembra evo presao je nekih 5200km, dosuo sam oko 4 i nesto dl, ispod pola litre, sto je relativno ok, s obzirom koliko je Shella trosio (dok je bio u garanciji sipan je kao shell ????). ULje jeste skupo (oko 1550 din/l) očekujes da dobijes televizor sa njim il nagradno putovanje, al eto ta malogradjanstina je malo zadovoljena, da kupis novi auto i da ne trosi (bas ko lud) ulje. Nadam se da mozda nekom isto pomogne koga to sve nervira. 2017 godiste je presao oko 32000 km, prva dva je isao u ovlasceni 3 moron, Zhorz and Madra reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4274 Posted October 14, 2020 Zanimljivo je što je @sasa000 napisao i konstatovao u svom zapažanju što se tiče potrošnje ulja...po papiru su maltene identični i Motul i Shell, pa mi je prosto neverovatno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 4147 Posted October 14, 2020 (edited) 13 hours ago, sasa000 said: Moj najveci iskreno problem, nije problem al ono sto me nerviralo je potrosnja ulja (prodao sam scenica, jer je poceo trositi ulje i dobio ovo koje je trosilo jos vise, a novo), mislim daje trosio oko litar na 6000km, sada sam po citanju gomile foruma, prica sa majstorima itd, na kraju kupio MOTUL 8100 X Clean 5-40 acea c3, i od decembra evo presao je nekih 5200km, dosuo sam oko 4 i nesto dl, ispod pola litre, sto je relativno ok To je sasvim ok potrošnja ulja. Evo šta ti o tome piše na npr, sajtu "Totala" ( izračunaj i sam i videćeš da si bliže minimalnoj granici ) : "Uobičajena potrošnja ulja kod motora putničkih automobila kreće se između 0,05 i 3 dl na 1.000 km. Često se navodi da je to od 0,2 do 0,6 % od potrošenog goriva, ali je vremenom došlo do promene. Krajem prošlog veka bilo je od 0,1 do 0,5 % od potrošenog goriva, dok je sada je taj raspon čak i širi i kreće se od 0,05 do 1 % od potrošenog goriva." 13 hours ago, sasa000 said: ja sam sam poceo raditi sam te basic servise, tipa ulje, svecice, filteri (slao sam i opise i postupak ovde na forum, ko hoce da proba sam) Možeš li da daš link na to što si pisao? Interesuje me kako se resetuje servisni interval. Unapred hvala. Edited October 14, 2020 by Ivan sredjen format Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 12484 Posted October 14, 2020 Na svom prvom autu, fabija 1.2 sam imao potrosnju ulja, 0.6 do 1L na 10000km. Uveo sam praksu da uvek uzimam litar ulja vise, i da ga imam u gepeku. Tada nisam imao garazu. Ali, radije bih koristio neko odgovarajuce, a jeftinije ulje, i dolivao po potrebi, cime ga i osvezujem. Nego davao vise para za ulje + televizor , i ne razmisljao o dolivanju ulja.Mada, i mene cudi, da dva ulja istih karakteristika, imaju toliko razlicito ponasanje, tj da se jedno puno trosi, a drugo ne... Sent from my POT-LX1 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 18925 Posted October 14, 2020 (edited) Takvih primera je gomila, za razlicita ulja, nista cudno... Za mene je mnogo veca enigma kako na istom tom 1368 ccm bloku, turbaci imaju primetno manju potrosnju ulja, kao i sta je tu drugacije ? Kod mene je takodje turbo varijacija nad tim blokom, evo u ovom servisnom intervalu je primetnije "przen", iduce nedelje ide na mali servis i na cca 10.000 km je svukao 6 kockica od 14 na meracu. Znaci malo jace od 4 dl na servisnom intervalu. Prethodnih godina sam imao i turu do Istanbula i nazad (2000 km, skoro sve autoput, kroz Bugarsku dobrim delom sa ogranicenjem od 140 km/h) uz dodatni odlazak na more iste godine - pa je potrosnja bila cca 3 dl. A auto je godista skoro kao prve ture 500L, po fabrici ide identicno ulje (Selenia KPE 5-40), a konkretno kod Gorana sipamo Shell Helix HX-7 ECT 5-40. Iako sam planirao posle kupovine, za sve ove godine nisam nikada ni kupio taj dodatni litar za vozanje u gepeku. Nisu mi jasne tolike potrosnje ulja na novim motorima, ali odavno je zakljuceno da im je to konstrukcijska karakteristika, ista prica ide i za Tipo... Steta sto sa 500L ili Tipom maltene da nema 1.4 turbaka kupljenih kod nas, cisto da uporedimo i to. Edited October 14, 2020 by Ivan 1 shuxx reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
sasa000 21 Posted October 15, 2020 (edited) @moron Servisni ne moze da se resetuje, sa onim varijantama, dva puta ovo ono, otvoris i zatvoris vrata itd, to mora preko dijagnostike, ja oteram kod drugara ubaci onaj neki OBD i sa tableta preko blututa ponisti interval, i ja sam dugo citao sve te stisni dvaput, dugo drzi itd,,,,ali je sve to koliko sam ja shvatio za onaj manji fiat500, kod ovog mog nije moglo. Ima članka o onom multiecuscan i za taj nas 500l pise da mora za reset intervala servisa, posebno nesto. ako nadjem poslacu vam, ali relativno se lako nalazi na netu. To neko uputstvo je bilo za bas obicne likove ko ja, sto samo kormanimo sa autom, nije neko ne znam kakvo, mislim da sam postavio za zamenu svecica, a tu se i vidi ono skidanje kutije za filter vazduha, pa ko i sve kad stavis na forum, pocne pljuvacina pa nisam hteo da stavljam ove gluposti sa uljem itd. Negde je premesteno to sa zamenom svecica na forumu ne znam ja to da nadjem. Edited October 15, 2020 by Ivan Skinut nepotreban citat, dodat tag 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites