Jump to content
FAS Euroauto Goran
Drasko bgd

Fiat 500L - prvi servis (20000 km ili 1 godina) / redovan servis

Recommended Posts

Jeste castrol uzeo sam dodatno 1l za dosipanje.
 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat i TT potpis

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Madra

Jel ti manje trosi ulja sa Castrolom il isto?

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat, dodat tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre sam vozio godinama na Shell, nisam primetio da manje troši sa Castrolom. Vidim razliku kada ga vozi žena, manje troši a ja ga više gazim pa onda troši više ulja.

Sent from my ELE-L29 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene uobičajeno, vozi žena na posao, na 3000km oko 300grama. Ja ga vozim na odmoru, pun auto i gepek krcat, gazim na autoputu do grčke, izleti i nazad, oko 2500km, svučem nivo ulja na šipki više od pola od maximuma.

Sent from my ELE-L29 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/1/2020 at 2:54 PM, Madra said:

2500km, svučem nivo ulja na šipki više od pola od maximuma.

tako i meni ide...to mu dodje oko 500ml

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je to debelo u granicama onoga što je normalna potrošnja ulja. Čak je kod Fiata u upustvu i maksimalna normalna potrošnja ulja deklarisana veoma razumno ( mislim, do pola litra na 1.000 km ), dok ima dosta proizvodjača koji to deklarišu na veoma ružan, da ne kažem i prevaran način ( do jedan litar na 1.000 km ) i onda kupac i ne može baš lako da ostvari svoja garancijska prava ako bu zaista došlo do uvećane potrošnje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio sam malo zabrinut kada je bio nov ali s obzirom da posle 75k isto troši ulje, ne brinem. Ako počne da se povećava onda ću opet da se zabrinem.

Sent from my ELE-L29 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

zavrsio sam danas na skoro 28K km redovan servis, zajedno sa svecicama, u Kompresoru na Dorcolu, 17 hiljada nepunih (1.4 radna sata, mada sam cekao vise od dva sata od predaje auta). Ono sto ne znam a i zaboravio sam da pitam je da li oni kontrolisu prilikom ove kontrole i rashladnu tecnost, tj antifriz, ili to mora da se naglasi?

off topic, juce registracija nepunih 28 hiljada (Henex), i pre neki dan kasko (ams) 26.5, znaci sve zajedno oko 600 evra.

Sent from my SM-G975F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Srdjan011 Ako je kontrolisan antifriz onda piše u onom nalogu što si dobio šta je sve radjeno i jačina antifriza ako je mereno.Samo u donjem uglu kao napomena. Tako je bar u ak Kole.Mislim da se to nekontroliše do 4-5 godine,osim ako ti to ne napomeneš.Tako je bar bilo kod mene na Puntu valjda na 4-oj godini merili a 5-te zamenili.U martu vozio sam burazerov 500l na 4-ti servis nesećam se tačno ali bilo je preko -20 izmereno 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posedovati Nov automobil je zaista lepo. Ali skup sport . Ma uzivaj...

Sent from my POT-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

meni nista vezano za auto vise nije uzivanje .. pare su i manje problem, ali nedostatak puteva i ulica, parkinga, kulture u saobracaju itd. nije za ovu temu ali eto kad vec kazes da je skup sport, najskuplji je za zivce, pa sve ostalo. ja bi najradije vozio krs za po gradu, da svi zaziru od mene, sviraju mi i ostalo, da nijedna rupa nine strasna, jer si tako u najboljoj poziciji. danas idem posle servisa, i neko je prosuo kubike ostrog kamenja po ulici pa ko posece nove gume, cesace se. juce posle registracije neke fosne naslonjene sa ograde na ulicu, jednu sam odvalio, na pumpi mimoilazenje sa kombijem gde je baja pravilno procenio da mu retrovizor prolazi iznad mog inace bi me opalio i da ne nabrajam. zato uplacujem kasko jer cenim da ga nemam ne bi dugo proslo da mi zatreba.

Sent from my SM-G975F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, Srdjan011 said:

zavrsio sam danas na skoro 28K km redovan servis, zajedno sa svecicama, u Kompresoru na Dorcolu, 17 hiljada nepunih (1.4 radna sata, mada sam cekao vise od dva sata od predaje auta). Ono sto ne znam a i zaboravio sam da pitam je da li oni kontrolisu prilikom ove kontrole i rashladnu tecnost, tj antifriz, ili to mora da se naglasi?

off topic, juce registracija nepunih 28 hiljada (Henex), i pre neki dan kasko (ams) 26.5, znaci sve zajedno oko 600 evra.

Sent from my SM-G975F using Tapatalk
 

odradio juče mali servis u Stojanovu na 54000km sa zamenom svećica i kočionog ulja, 15900 din (ulje: selenia, 1.9 radnih sati, delovi 11400, rad 4500)

Edited by msrdjan1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dva sata nije mnogo za redovan servis, moraju da sačekaju da se auto ohladi.

Sent from my ELE-L29 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali nije ni realno da ti naplacuju rad a auto stoji i hladi se. Sta oni tu rade?

Sent from my SM-J530F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

niko nije naplatio sto se auto hladi...lepo je rekao covek 1.4h naplaceno a cekao vise od dva sata 

On 10/6/2020 at 1:48 PM, Srdjan011 said:

nepunih 28 hiljada

izvini al ne videh koji motor pa ti izadje toliko?

 

a izgleda da su podigli cene svi...sa zamenom svecica(koje su najskuplje) mi je izlazilo oko 12-13000din pre dve godine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako smem da se uključim mada mozda nije tema, ja sam sam poceo raditi sam  te basic servise, tipa ulje, svecice, filteri (slao sam i opise i postupak ovde na forum, ko hoce da proba sam), pa da podelim sa vama,mozda jos nekom pomogne, ko je imao onaj problem da kad je hladno 1.4 benz radi nemirno, obrtaji lutaju, oce da se ugasi kad das gas itd, jednostavno je nestalo to posle promene svecica(stavio sam one NGK sto pisu u knjizi za taj motor). Moj najveci iskreno problem, nije problem al ono sto me nerviralo je potrosnja ulja (prodao sam scenica, jer je poceo trositi ulje i dobio ovo koje je trosilo jos vise, a novo), mislim daje trosio oko litar na 6000km, sada sam po citanju gomile foruma, prica sa majstorima itd, na kraju kupio MOTUL 8100 X Clean 5-40 acea c3, i od decembra evo presao je nekih 5200km, dosuo sam oko 4 i nesto dl, ispod pola litre, sto je relativno ok, s obzirom koliko je Shella trosio (dok je bio u garanciji sipan je kao shell ????). ULje jeste skupo (oko 1550 din/l) očekujes da dobijes televizor sa njim il nagradno putovanje, al eto ta malogradjanstina je malo zadovoljena, da kupis novi auto i da ne trosi (bas ko lud) ulje. Nadam se da mozda nekom isto pomogne koga to sve nervira. 2017 godiste je presao oko 32000 km, prva dva je isao u ovlasceni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanimljivo je što je @sasa000 napisao i konstatovao u svom zapažanju što se tiče potrošnje ulja...po papiru su maltene identični i Motul i Shell, pa mi je prosto neverovatno. 

8100 X-clean 5W-40.jpg

Shell.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, sasa000 said:

Moj najveci iskreno problem, nije problem al ono sto me nerviralo je potrosnja ulja (prodao sam scenica, jer je poceo trositi ulje i dobio ovo koje je trosilo jos vise, a novo), mislim daje trosio oko litar na 6000km, sada sam po citanju gomile foruma, prica sa majstorima itd, na kraju kupio MOTUL 8100 X Clean 5-40 acea c3, i od decembra evo presao je nekih 5200km, dosuo sam oko 4 i nesto dl, ispod pola litre, sto je relativno ok

To je sasvim ok potrošnja ulja. Evo šta ti o tome piše na npr, sajtu "Totala" ( izračunaj i sam i videćeš da si bliže minimalnoj granici ) :

 

"Uobičajena potrošnja ulja kod motora putničkih automobila kreće se između 0,05 i 3 dl na 1.000 km. Često se navodi da je to od 0,2 do 0,6 % od potrošenog goriva, ali je vremenom došlo do promene. Krajem prošlog veka bilo je od 0,1 do 0,5 % od potrošenog goriva, dok je sada je taj raspon čak i širi i kreće se od 0,05 do 1 % od potrošenog goriva."

13 hours ago, sasa000 said:

ja sam sam poceo raditi sam  te basic servise, tipa ulje, svecice, filteri (slao sam i opise i postupak ovde na forum, ko hoce da proba sam)

Možeš li da daš link na to što si pisao?

Interesuje me kako se resetuje servisni interval.

Unapred hvala.

 

Edited by Ivan
sredjen format

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na svom prvom autu, fabija 1.2 sam imao potrosnju ulja, 0.6 do 1L na 10000km. Uveo sam praksu da uvek uzimam litar ulja vise, i da ga imam u gepeku. Tada nisam imao garazu. Ali, radije bih koristio neko odgovarajuce, a jeftinije ulje, i dolivao po potrebi, cime ga i osvezujem. Nego davao vise para za ulje + televizor , i ne razmisljao o dolivanju ulja.

Mada, i mene cudi, da dva ulja istih karakteristika, imaju toliko razlicito ponasanje, tj da se jedno puno trosi, a drugo ne...

Sent from my POT-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takvih primera je gomila, za razlicita ulja, nista cudno... Za mene je mnogo veca enigma kako na istom tom 1368 ccm bloku, turbaci imaju primetno manju potrosnju ulja, kao i sta je tu drugacije :blink: ? Kod mene je takodje turbo varijacija nad tim blokom, evo u ovom servisnom intervalu je primetnije "przen", iduce nedelje ide na mali servis i na cca 10.000 km je svukao 6 kockica od 14 na meracu. Znaci malo jace od 4 dl na servisnom intervalu. Prethodnih godina sam imao i turu do Istanbula i nazad (2000 km, skoro sve autoput, kroz Bugarsku dobrim delom sa ogranicenjem od 140 km/h) uz dodatni odlazak na more iste godine - pa je potrosnja bila cca 3 dl. A auto je godista skoro kao prve ture 500L, po fabrici ide identicno ulje (Selenia KPE 5-40), a konkretno kod Gorana sipamo Shell Helix HX-7 ECT 5-40. Iako sam planirao posle kupovine, za sve ove godine nisam nikada ni kupio taj dodatni litar za vozanje u gepeku. Nisu mi jasne tolike potrosnje ulja na novim motorima, ali odavno je zakljuceno da im je to konstrukcijska karakteristika, ista prica ide i za Tipo... Steta sto sa 500L ili Tipom maltene da nema 1.4 turbaka kupljenih kod nas, cisto da uporedimo i to.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

Servisni ne moze da se resetuje, sa onim varijantama, dva puta ovo ono, otvoris i zatvoris vrata itd, to mora preko dijagnostike, ja oteram kod drugara ubaci onaj neki OBD i sa tableta preko blututa ponisti interval, i ja sam dugo citao sve te stisni dvaput, dugo drzi itd,,,,ali je sve to koliko sam ja shvatio za onaj manji fiat500, kod ovog mog nije moglo. Ima članka o onom multiecuscan i za taj nas 500l pise da mora za reset intervala servisa, posebno nesto. ako nadjem poslacu vam, ali relativno se lako nalazi na netu. To neko uputstvo je bilo za bas obicne likove ko ja, sto samo kormanimo sa autom, nije neko ne znam kakvo, mislim da sam postavio za zamenu svecica, a tu se i vidi ono skidanje kutije za filter vazduha, pa ko i sve kad stavis na forum, pocne pljuvacina pa nisam hteo da stavljam ove gluposti sa uljem itd. Negde je premesteno to sa zamenom svecica na forumu ne znam ja to da nadjem. 

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat, dodat tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...