Jump to content
FAS Goran
Drasko bgd

Fiat 500L - prvi servis (20000 km ili 1 godina) / redovan servis

Recommended Posts

2 hours ago, Ivan said:

Koji filter ulja i vazduha stavljaju, zivo me zanima?

U tom rangu cena uzimam UFI (npr. u Euroautu), cisto da uporedim.

Filter klime je sa aktivnim ugljem?

sve sto pise na papiru znam i ja, mislim da mozes da pozoves AK Kole i da ih pitas koji stavljaju...mene me ne interesuje

 

1 hour ago, drzarkod said:

Na koliko km si uradio servis..usput gde ces na more...

ma ja radim na godinu dana , ne stignem da km izvrtim, evo sad je na 51000km a ovo je 4ti servis.

Ne idem na more, idem na Slaviju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Umesto na Sitoniju..na Slaviju...jesi li dobio vaucer od ministarstva pa koristis.

Usput uzeo sam svećice original u Stojanovu 4x700 din.  2800 din., zamena kad dodje vreme za to, do tada nosim ih u kolima. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Usput danas ajde ipak da promenim svecice, kad vec uzeh i imam sta da vidim. Evo kako izgleda svecica sa 44000 km, bas je bila na tempreaturama, videti keramiku i boju elektrode te izgled navoja. Znaci pamet u glavu, svecice, ulje i ostalo redovno odrzavanje u roku i bice sve ok. Od ovakve svecice uskoro bi bobine pocele da zezaju, sagorevanjeu cilindru i visoke temperature na klipu uz malo manje ulja ko ne kontroliše i eto igranke.

 

IMG_20170614_201700.jpg

 

Svecica je bas duboko, tako da preporucujem ovlascene jer imaju original i uz rabat i, popust za clanove foruma izadje povoljno uz nikakvu zavrzlamu. Usput malo sam ga cepao auto put i primetio da je malo na sipci nivo ulja krenuo ka sredini...znaci ko przi tom ulje isparava...hahaha..znaci Zhorz nije do ulja ipak je do Fiata. Mene to ne tangira..znaci hocete pomfrit...platite ulje. Usput kolegi i komsiji Ati pravi ulje po stilu voznje....dinsta krompir.

 

IMG_20170614_182053.jpg

IMG_20170614_182124.jpgIMG_20170614_201647.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eto nije mi bilo tesko malo da uslikam...nadam se da se neljutite...ovo sam zbog Draska slikao koji sam radi kao i ja te manje stvari. Nisam slikao skidanje poklopca filtera vazduha lako je, treba odvrnuti 3 srafa, skinuti masu sa bobina, dekonektirati pazljivo osigurace sa bobina jer su osetljivi da ne bi nesto slomili, odvrnuti srafove koji drze bobine i iste izvuci, odvrnuti svecice a prethodno izduvati kompresorom leziste svecica da ne bi neki opiljak uleteo u cilindar, zavrnuti nove svecice sa osecajem ili moment kljucem na propisanu jacinu, sve pazljivo vratiti retogradno, sto mi u hirurgiji kazemo zatvaranje po anatomskim slojevima. Kucam sa telefona pa sese izvinjavam ako se iskrade neka slovno gramaticka omaska.

Edited by drzarkod

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/14/2017 at 9:51 PM, drzarkod said:

Eto nije mi bilo tesko malo da uslikam...nadam se da se neljutite

 

Zašto bi se iko ljutio, nek' si slikao. :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

E,zamenih svecice danas neplanirano,misio sam na sledecem servisu al sunjao po Denso sajtu pa natrcah na svecice.Nekad davno sam imao na Yugu neke Denso svecice i odlicno su radile,pa velim daj da vidim kakav je izbor za 500L-a.Imaju XU22erp,XU22TT i IXU 22.Izabrao sam XU 22 TT,gledao sam neke testove gde kaze da su u odnosu na konercijalnu verziju imaju mnogo bolju putanju  varnice izmedju elektroda,TT je twin tip elektroda.Cena im je 300 din/kom,zasto nije mi jasno, videcemo kako ce to fercerati.Stare NGK nisu u losem stanju,mogle su jos da varnice!

1499267856302-131928297.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/5/2017 at 5:18 PM, Drasko bgd said:

E,zamenih svecice danas neplanirano,misio sam na sledecem servisu al sunjao po Denso sajtu pa natrcah na svecice.Nekad davno sam imao na Yugu neke Denso svecice i odlicno su radile,pa velim daj da vidim kakav je izbor za 500L-a.Imaju XU22erp,XU22TT i IXU 22.Izabrao sam XU 22 TT,gledao sam neke testove gde kaze da su u odnosu na konercijalnu verziju imaju mnogo bolju putanju  varnice izmedju elektroda,TT je twin tip elektroda.Cena im je 300 din/kom,zasto nije mi jasno, videcemo kako ce to fercerati.Stare NGK nisu u losem stanju,mogle su jos da varnice!

1499267856302-131928297.jpg

Opusti se kupio si više nego odličnu svećicu. Jedino što ćeš primetiti veću snagu i manju potrošnju. Svećice su odličnog kvaliteta.Ja sam ih dosta prodao i nije bilo reklamacija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neka si.menjao...bas me interesuje kako ce sa Densom raditi obzirom da samje hteo, iste ugraditi ali rekose mi ipak samo oridji pa poslusah. Navodno zbog bobina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, drzarkod said:

Neka si.menjao...bas me interesuje kako ce sa Densom raditi obzirom da samje hteo, iste ugraditi ali rekose mi ipak samo oridji pa poslusah. Navodno zbog bobina.

Kakavih bobina ima ja i punta 1,4 16v pa na njemu su Iridijumske Bosch, jer tada nije bilo Densa TT. A što se tiče bobina , kada ih ja nisam upropastio niko neće. Stavio sam jednom Brisk Racing(naravno sve po katalogu), ali sve počinje da škloca prvo sat škljoca kao fliper a onda releji na bodi kompijuteru. I onda počinje pretraga za te svećice trebaju specijalne bobine kao na Ducatiu 988. Tako ako ništa ne škljoca nepada kazaljka od goriva i nepovećava svaki put kilometražu za 10 km sve je uredu. Pusti te babske priče bobina ne pravi se taj motor od 500L , već je isti kao u Puntu Sporting osim kompijutera i euro norme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za sada svecice cakću ko satic,mozda tripujem ali cini mi se da lakse pali i dize obrtaje a i nekao lepse teaguje na pwdalu gasa.Castio sam ljubimca za 40000 km.Videcu sledece nedelje idem do Grcke pa cu u MK sipati ultra 100.Sto se tice bobina kruzi prica da svi noviji automobili imaju smart bobine koje prema stanju svecica daju napon da bi varnica uvek bila kvalitetna,pa ako su lose svicice pojacavaju napon i desava se da pregore.Ima neke logike. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, Drasko bgd said:

Za sada svecice cakću ko satic,mozda tripujem ali cini mi se da lakse pali i dize obrtaje a i nekao lepse teaguje na pwdalu gasa.Castio sam ljubimca za 40000 km.Videcu sledece nedelje idem do Grcke pa cu u MK sipati ultra 100.Sto se tice bobina kruzi prica da svi noviji automobili imaju smart bobine koje prema stanju svecica daju napon da bi varnica uvek bila kvalitetna,pa ako su lose svicice pojacavaju napon i desava se da pregore.Ima neke logike. 

Kakva smart bobina. Obični namotaji. Napon na bobini je veći što je zazor veći, odnosno što je veći zazor ili lošija svećica onda je i napon veći. Tako da više crpi bobinu i ona propada.Što kod tebe nije slučaj slobodno vozi te svećice i uživaj. A smart bobina priču za malu decu neka ostave.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,

Prošle godine smo kupili auto i približio nam se godišnji servis. Najniže cene registracije i malog servisa našli smo u Autokomerc asg. Servis je 6.600 dinara (Shell Helix Ultra ulje), registracija do 21.000 dinara. Zanima me da li su oni ovlašćeni servis ili ne? Ne bih volela da nam propadne garancija. Ako neko zna nek kaže.

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Drugić

 

Nema na čemu. :thumbup: 

Uvek treba pozvati više ovlašćenih kao što si i uradila jer, kao što se vidi, ima razlike u cenama iako su sve to ovlašćeni. :) 

A, da imaš karticu Kluba, onda i na tu cenu ide popust 10%:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/44436-auto-servis-fiat-centar-bogunović/

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/25/2017 at 9:40 PM, Drugić said:

Sve sam ih pozvala i Bogunović i dalje ima najniže cene za redovan servis.

Hvala puno na spisku :)

sa kojim uljem? mada je to i nebitno 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Bogunoviću, kada imaju "akciju" ne daju i popust na člansku kartu. Inače standardno sipaju shell.

Edited by Madra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juce uradjen prvi-mali servis u Auto Koletu, benzinac 1.4, 95ks, 10201 din. Bio popust od 10 posto na filtere ulja, kabine i vazduha. Na pomen clanske kartice kluba,, rekose da je to uracunato (iako popust nisu primenili na ruke), imao je ili nemao. Sipana selenia ulje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,

 

Takođe se bliži prvi servis pa isto tako ispozivah sve, jeste najjeftiniji Bogunović, tako da ćemo verovatno tamo, iako smo iz NS (ne samo zbog cene da ne bude zabune). Imam neku nejasnoću pa se nadam da mi sigurno neko ko se razume ovde sa foruma moze objasniti, a isto tako i pitanje za ljude koji su radili servis kod Bogunovića koje tačno ulje sipaju, elem moja nedoumica je sledeća po specifikaciji za 1.4 benzinca 90 KS ovog standardnog je

 

Fiat 500L 1.4 16v: Fiatova klasifikacija 9.55535-S2 (SAE 5W-40 ACEA C3),

 

a u servisu rekoše shell helix , negde ranije mislim na ovom forumu ili negde drugo nadjoh da se sipa shell helix hx7 5-40, koje po njihovom linku bar kolko ja vidim nije po toj specifikaciji

 

http://orbico-shelllubricants.rs/shell-helix-hx7-5w-40/

 

 po ovome ono je ACEA.A3  i Fiat.955535.N2 i M2 niti je ACEA.C3 niti S2

 

i po ovome ima razlika:

 

Fiat 9.55535-M2
Qualification for lubricants with extended drain. OEM recommended product also meets ACEA B3-04/B4-04, GM-LL-B-025.
Fiat 9.55535-N2
Qualification for lubricants with a very good characteristics for turbocharged engines, Diesel and gasoline, with extended drain. Minimum requirement is ACEA A3/B4-04.
Fiat 9.55535-S1
Qualification for Diesel and gasoline engine, with exhaust treatment system, lubricants, granting fuel economy and extended drain. OEM recommended product is also approved to ACEA C2.
Fiat 9.55535-S2
Qualification for Diesel and gasoline engine, with exhaust treatment system, lubricants, with extended drain. OEM recommended product also meets: ACEA C3-04, MB 229.51 and API: SM/CF.

 

a postoji i potpuno isto to ulje i potpuno isto izgleda bar na sajtu shell-a  ta boca, samo nosi oznaku ECT mada se i taj natpis nalazi na obe boce u donjem delu pise na obe "ect"

 

 

http://orbico-shelllubricants.rs/shell-helix-hx7-ect-5w-40/

 

i ono potpuno po specifikacijama odgovara ovim Fiatovim spec

 

Jedina razlika je kokanda u boji ambalaže jedno je plavkasto jedno zelenkasto, ali u servisima sigurno sipaju iz buradi tako da ta opcija otpada, pa je to moje pitanje ako je neko imao dodira sa ovim ili su mu sipali shell, koji tačno sipaju. Da ne bude po staroj dobroj sve je to isto niko ne gleda to zadnje slovo itd itd.

 

hvala 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, sasa000 said:

a u servisu rekoše shell helix

Cesto se samo navodi Helix, sto je serija, bez navodjenja imena proizvoda (HX-7, HX-8, Ultra...), gradacije i sl...

I po Shell Oil Selectoru, za 1.4 ide Helix HX7 ECT 5-40, a za njega stoji i "meets Fiat 9.55535-S2".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa pozovi i pitaj. Meni su na jednom servisu sipali shell,to je bilo u AK Kole. Samo su me pitali dal hocu shell ili seleniu,razlika je bila oko 2 000 u korist shell-a. Mislim da ti sigurno ne bi sipali ulje koje po specifikacijama ne odgovara tvom autu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sasa000 zašto se cimaš iz NS do Beograda zbog servisa? Ja sam bio u skoro svim ovlašćenim servisima u BG, mene ne brine koje ulje sipaju jer moraju da sipaju ono koje odgovara Fiat sepcifikaciji, više me zanima da li poštuju zakazano vreme, kakav imaju odnos prema mušterijama, kako je organizovan servis/prijem, da li i gde mogu da sačekam da se završi servis, cena/akcijska cena itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje pitanje je pre zasto se cimas uopste? :)

Valjda kupovinom novih kola ides na liniju manjeg otpora i zelis da sto manje gubis vreme oko kola,  a ne da istrazujes ulja 2 nedelje, pa nedelju dana da biras servise, onda ides za BG da bi radio,...

 

Ja sam za prvi servis pozvao salon gde sam kupio, pitao jel moze subota, moze, super, popio kafu u subotu ujutru i kuci. Nisam pitao koje ulje sipaju, a i da jesam nista mi ne bi promenilo.

Ne treba lupati glavu uopste oko novih kola i valjda im je to i poenta. Nece sigurno ovlasceni sipati lose ulje ili staviti los filter. Stavise i isplati im se da uzmes sto skuplje delove jer time i njima podizes zaradu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...