Jump to content
FAS Goran
Drasko bgd

Fiat 500L - prvi servis (20000 km ili 1 godina) / redovan servis

Recommended Posts

Može da upadne kad se vadi svećica.

Što se tiče kočionog ulja, ono je hidroskopno (higroskopno), i menja se kad procenat vlage u samom ulju premaši dozvoljenu granicu i tad ulje menja svoje karakteristike!

Nema veze sa temperaturom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima itekako veze sa temperaturom, sa vecim procentom vlage smanjuje se tacka kljucanja i dolazi do isparavanja prisutne vode u vidu mehurica pare i smanjuje se kociona sila, dok  kod  niskih temperatura dolazi do povecanja viskoznosti i onda mora da ima nisku viskoznost, naravno smanjuje se takodje sila, naravoucenije menjajte je na dve godine jer zivot znaci...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma kočiono se u Srbiji ne menja neće gospodin majstor da se zamlaćuje...Ja sam za dve godine, mnogo je četiri...Nikakav trosak a jedan od najbitnij stavki..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiglo vreme za treci mali servis na 30000km.

Za ovu priliku sipano ulje Fuchs titan GT1 XTL technology 5W-40 sa fiat klasifikacijom 9.55535-S2,4lit 3100din,filter ulja Hengst 500din,filter vazduha Filtron 450din i filter klime Filtron 500din.Svecice su u sasvim pristojnom stanju pa ce sacekati sledeci servis.Sto se tice Fuchs ulja,koliko sam nasao na netu,kazu strucnjaci da je veoma preporucljivo u odosu cena-kvalitet koji je na strani kvaiteta.

Videcemo kako ce biti,mada sa godisnjom zamenom i Cvet Banata bi izdrzao!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Drasko bgd said:

Fuchs titan GT1 XTL technology 5W-40 sa fiat klasifikacijom 9.55535-S2,4lit 3100din

 

Gde si kupio po toj ceni?Inace odlicno ulje svi ga hvale...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Više majstora mi je reklo da bi u FIRE motorima trebalo koristiti samo "seleniju", ne zbog toga što je kvalitetnija od drugih ulja, već zato što ima takvu kombinaciju aditiva koja je idealna za čišćenje uljnih kanala. U slučaju upotrebe drugih ulja, uljni kanali se ne čiste dobro, što zna da bude problem na FIRE motorima. Naročito je to slučaj na 1.2 i 1.1, ali kažu da ni 1.4 nije imun na to. Nisam siguran da li je to tačna informacija, ali sam istu priču čuo od više ljudi koji godinama servisiraju "Fiate".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fuchs maloprodaju radi Auto Mika iz Zemuna a uvoznik je Orbiko iz NS-a.

Nije toliko bitno koja je kombinacija aditiva nesto je gore nesto dole, vazno je da ima Fiat klasifikaciiliju.

 

Edited by Drasko bgd

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Timotije said:

Više majstora mi je reklo da bi u FIRE motorima trebalo koristiti samo "seleniju", ne zbog toga što je kvalitetnija od drugih ulja, već zato što ima takvu kombinaciju aditiva koja je idealna za čišćenje uljnih kanala. U slučaju upotrebe drugih ulja, uljni kanali se ne čiste dobro, što zna da bude problem na FIRE motorima. Naročito je to slučaj na 1.2 i 1.1, ali kažu da ni 1.4 nije imun na to. Nisam siguran da li je to tačna informacija, ali sam istu priču čuo od više ljudi koji godinama servisiraju "Fiate".

 

Potpuno netacno.Svi Fiati proizvedeni u Poljskoj fabrici stizu sa vec nasutim Shell uljem...FIRE izmedju ostalih naravno...

Na prosloj strani je Nesa sve lepo objasnio.

Ovo je slikanu u Fiatovom ovlascenom servisu,pa sam zakljuci da li je navedena prica "majstora" tacna:

20140211_131833.jpg 20140211_131833.jpg

 

 

Edited by Dante Bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shell helix hx7 ect 5w-40 po spefikaciji prevazilazi Seleniju,Eneos,Fuchs,Liqui Moli pa i Motul,njega sam hteo da kupim ali  ga nije bilo na stanju.Bice za sledeci zamenu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Urađen treći servis. Posle 21800km i tri godine. Selenija KPE, filteri i svećice. NGK svevice su stavljene, i mogu reći da motor mirnije radi u leru. Ranije se osetilo da pomalo vibrira,a sada baš ništa. Kao kada je bio nov :) 13k dinara sve komplet u Raduloviću.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

e ovako zovnem za cene prvog malog servisa za 1.6dizel varijantu sledece servise

radulovic - 11400sa sel uljem

ak kole 14500 sel ulje

Kompresor 23000 :) 

 

odpr sve koje sam zvao tu su negde oko 14000din sem radulovica koji je ubedljivo najeftiniji...

Da  li mozda neko moze da mi objasni zasto je toliko jeftiniji od ostalih,delovi rez losiji ili sta je u pitanju???

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Markonato

 

Traži od svih specifikaciju delova, tj. konkretno stavke. Npr. da ne bude da je kod jednih npr. uključen filter goriva, kod drugih nije jer ide na svakom drugom servisu možda i sl.

Dakle, prvo traži da vidiš šta sve tačno broje u te iznose. :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radulovic kaze;

Redovan servis sa shell uljem 11700,obuhvata zamenu filtera ulja,klime,vazduha(bez zamene filtera goriva koji se radi na svakom drugom servisu)...

Da li mi je nesto promaklo??? :)

 

Kod Stojanova sve isto 16500din u nsu

 

AK KOLE sve isto 14100din 

I daa,mozda se na kraju odlucim za radulovica,pa citam bas na forumu reci hvale i suprotno za njega ali od pre 1-2god...

da li je neko skorije nesto radio kod njega ili cuo nesto od poznanika da li valja ili ne, neko iskustvo koje god...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Markonato

 

To je mali, redovan servis. Tu nema prostora da bilo ko uradi nešto pogrešno. :) Osnovna operacija, a ko je kakav majstor se pokazuje na drugim stvarima, a ne na odvrtanju šrafa na karteru. :thumbup: Dakle, sa aspekta kvaliteta rada, za redovan servis možeš da odeš kod bilo koga. Uporediš cene (kao što si već uradio), izračunaš koliko je sa karticom Kluba (ako je imaš, ostvaruješ popust na navedene cene), i to je to. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Burazer danas odradio prvi servis na 500l 1.4 u ak kole,sa seleniom je 10200 din a sa shell mislim oko 8000,zvao on u ponedeljak da zakaze za danas i te cene mu rekli,meni ostali oni kuponi sto kole daje popust na servis,delove,ruke itd.i dam njemu kao da mu daju popust. Preda on sve na prijemu ona mu kaze cenu 10200 za prvi servis izvadi on kupone za popust i pita koja je sada cena kaze ona pa da to je cena sa popustom 10200 i uze kupone kao da pravda cenu servisa...Glupo da salju te kupone kad je i ovako cena servisa sa njima i bez njih ista.Ima jos jedna cena za 500 l 1.4 kome je istekla garancija sa zamenskim filterima i seleniom izadje oko 7000 ,sa shell uljem je verovatno ispod 6000 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima li  neko iskustva ili nekakvih informacija kakva su Ravenol ulja.Na sajmu sam uzeo katalog i ima tu interesantnih ulja sa Fiat S-2 klasifikacijom po prihvatljivim cenama.5 w-40 C3 je kanta od 5lit 3900 din,a 1lit je 930.Ranije sam koristio Fuchs Titan GT1xtl,odlicno se pokazalo,ali vise ga ne uvoze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smatram da nema razloga nekog eksperimentisati sa uljima nepoznatih proizvodjaca,kad npr ja sam kod Koleta kupio 1lit ulja za 600din Shell. Bas sam bio iznenadjen cenom pa sam uzeo 1lit da imam za dosipanje ako zatreba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije ,u pitanju je shell koje ide u 500l. I ja nisam mogao da verujem pa sam pitao 3x da provere da li je to ulje za moj auto. Ja sam ga platio u radnji oko 1000 din,tako da mi je bilo cudno. Ali su mi rekli da su oni napravili neki ugovor sa shell-om ,pa je jeftinije kod njih. Nisam siguran za tacnu cenu ali znam da je bilo oko 600. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...