Jump to content
FAS Goran
Drasko bgd

Fiat 500L - prvi servis (20000 km ili 1 godina) / redovan servis

Recommended Posts

Pozdrav svima!

Moje ime je Ivan radim u AK Stojanov. Za sve informacije slobodno me kontaktirajte na mail: ivan.jakovac@fiatstojanov.rs

Rado ću da Vam odgovorim na sva pitanja vezana za Fiat 500L kao i na sva druga pitanja.

Kratko ću samo da Vam objsnim oko servisnih intervala, naime sva vozila iz Fiat grupacije imaju servisni interval 20000km ili jednom godišnje u zavisnosti koji se uslov prvi ispuni. ( pri tome se misli na Fiat, Fiat Professional,  Lanciu i Alfa Romeo). Jedino Fiat Punto Classic ima servisni interval 15000 km ili jednom godišnje. 

Kod 500L sa dizel motorima filter goriva se menja na svakom drugom servisu odnosno na svakih pređenih 40000km. 

Naravno svaki vlasnik može da intervale skrati po želji ali ići preko gore navedenog nije preporučljivo zbog uslova eksploatacije u Srbiji. 

 

Ukoliko imate pitanja pre ću Vam odgovoriti na mail nego ovako preko foruma. Želim Vam sreću i stotine hiljada pređenih km sa Vašim metalnim ljubimcima.

 

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,a mnogo Vas ima :)

Radim u AK Raduloviću I vezano za servis 1.3 I 1.6 500 l dizel motora Vam želim reći sledeće:

tehnička uputstva treba čitati,svakako,na redovnom servisu kod nas u praksi,odnosno po preporuci se menja filter goriva na dizel motorima,niste u obavezi to da radite,odnosno,na Vaš zahtev se neće zameniti filter goriva

mislim da je svrha ovog foruma upoznavanje vozila koje ste kupili uz preporuke servisera,iskustva kupaca I razmene mišljenja,a polako se ova tema pretvara u prepucavanje

Vi ste izdvojili u današnje vreme,po priličnu svotu novca za Vaše vozilo,niste ga uzeli na rent a car,već za sebe I da ga vozite narednih 10 godina,pa I vise,niko Vas ne uslovljava kako će te ga održavati,postoje propisi I preporuke,ali na Vama je odluka

ako Vam kažem da je pumpa goriva za 500 l 1.6 - 1575 eura I da ista treba da Vas služi I posle isteka garancije od 2 god.(a zamena filtera goriva je na 3god.?)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

mislim da je svrha ovog foruma upoznavanje vozila koje ste kupili uz preporuke servisera,iskustva kupaca I razmene mišljenja,a polako se ova tema pretvara u prepucavanje

Vi ste izdvojili u današnje vreme,po priličnu svotu novca za Vaše vozilo,niste ga uzeli na rent a car,već za sebe I da ga vozite narednih 10 godina,pa I vise,niko Vas ne uslovljava kako će te ga održavati,postoje propisi I preporuke,ali na Vama je odluka

 

Preporuka servisera se razlikuje od preporuke Fiata pa nas do dovodi u ne zavidnu situaciju verovanje serviserima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,a mnogo Vas ima :)

Radim u AK Raduloviću I vezano za servis 1.3 I 1.6 500 l dizel motora Vam želim reći sledeće:

tehnička uputstva treba čitati,svakako,na redovnom servisu kod nas u praksi,odnosno po preporuci se menja filter goriva na dizel motorima,niste u obavezi to da radite,odnosno,na Vaš zahtev se neće zameniti filter goriva

mislim da je svrha ovog foruma upoznavanje vozila koje ste kupili uz preporuke servisera,iskustva kupaca I razmene mišljenja,a polako se ova tema pretvara u prepucavanje

Vi ste izdvojili u današnje vreme,po priličnu svotu novca za Vaše vozilo,niste ga uzeli na rent a car,već za sebe I da ga vozite narednih 10 godina,pa I vise,niko Vas ne uslovljava kako će te ga održavati,postoje propisi I preporuke,ali na Vama je odluka

ako Vam kažem da je pumpa goriva za 500 l 1.6 - 1575 eura I da ista treba da Vas služi I posle isteka garancije od 2 god.(a zamena filtera goriva je na 3god.?)

 

Poštovana Jelena,

 

ja nisam video da se iko u ovoj temi prepucavao, s toga mislim da nema potrebe za takvim nastupom. Verujemo da Vaše iskustvo i savet kao prodavca u ovlašćenoj auto kući/servisu, može koristiti nekome ko ne poznaje materiju. Samo Vas molimo da ne širite dezinformacije i ne namećete nam šta treba, a šta ne treba menjati na prvom servisu, kada u knjizi uputsvta koje smo dobili uz auto jasno pišu servisni intervali i šta je kada potrebno zameniti. 

 

Hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poštovana Jelena, ako možete da mi kažete koje ulje preporučujete na servisu za 1.4 benzinski motor 95KS?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Samo Vas molimo da ne širite dezinformacije i ne namećete nam šta treba, a šta ne treba menjati na prvom servisu, kada u knjizi uputsvta koje smo dobili uz auto jasno pišu servisni intervali i šta je kada potrebno zameniti. 

 

Niste svi dobijali iste knjižice. Postoje odstupanja, razlike u tekstovima.

Dodatnu zabunu unese kada ljudi gledaju internacionalno uputstvo koje nije isto kao SRB vlasničko uputstvo po pitanju servisnih intervala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poenta je da nije niko širio dezinformacije, ili nametao da treba da se menja ovo ili ono...nego ste čitali različite knjižice za isti model automobila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U knjižici piše da se sipa ulje određenih tehničkih specifikacija. Od gradacije ulja, pa dalje. To mora da se ispoštuje.

Fiat (kao i drugi proizvođači automobila) ima i svoj standard po tom pitanju baš zato što dozvoljava sipanje ulja različitih proizvođača.

 

ulja_Copy.jpg

 

Svaki vlasnik može, ako želi, kazati da ne želi ulje drugog proizvođača koje ispunjava Fiat standarde za taj motor, nego želi odgovarajuće Selenia ulje.

 

Uostalom, da li mislite da je moguće da ovlašćeni sipaju ''neodgovarajuće'' ulje (Shell, Castrol, itd...), i da FAS ne pravi nikakav problem ukoliko to nije dozvoljeno, ne poništava garancije, sve ide redovno???

Ide redovno baš zato što je dozvoljeno sipati ulja drugih proizvođača, bitno je da svako ulje ima odgovarajući Fiat certifikat (ispunjava Fiat standard/klasifikaciju).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko mi je poznato u drugim oblastima, proizvodjac, (prodavac, banka, ili bilo ko drugi koji propisuje neke stvari) moze promeniti ono sto je napisano ukoliko smatra da je to potrebno, bez prethodne najave, tako da pozivanje na to da u necijoj servisnoj knjizici pise drugacije nije neki argument... moracemo se pridrzavati onoga sto proizvodjac u tom trenutku kaze da treba.

 

Drugo, rezervni delovi su (pre)skupi, tako da mislim da se isplati uzeti produzenu garanciju, bez obzira na to koliko je jeftinije uraditi servis u privatnoj reziji. Jeste da je skupo u ovlascenom, ali ako deo kao sto je pumpa za gorivo kosta skoro 10% cene vozila, ne usudjujem se da pretpostavim koliko bi kostao neki jos ozbiljniji deo. (ja sam pre par dana naveo menjac kao primer jednog od delova za koji takodje mislim da je podlozan kvarovima).

 

Mnogi kazu skup je servis... i ja mislim tako, ali sta da se radi... ko je kupio nov auto i zeli da ga ima dugo - mora da shvati da je to dosta "skup sport", pored kredita, registracije, kaska, goriva, nece ga oboriti i troskovi produzene garancije i ovlascenog servisa... Moze i bez produzene garancije, moze i bez kaska... ali Znate kako se kaze - "Cicija najvise plati". Jedino ne treba preterivati u tome, pa menjati delove i onda kada ne treba...

 

Kada pocnemo da kukamo kako su skupi servisi ponekad se zapitam - zasto uopste ljudi kupuju nov auto? Ajde da podjem od sebe. Nekada sam voleo da izlazim sa drugovima, da vreme provodim na plazi, u voznji bicikla, u teretani, baveci se sportom... voleo sam da cackam oko bicikla, odrzavam i popravljam kucne aparate, bicikl, kola... Nazalost, od svega toga danas nema vise nista... Danas sve vise vremena provodim na poslu... stigla je i porodica, deca... ne stizem da radim stvari koje sam nekad voleo... Stigle su godine gde ljudi kupuju nova kola da bi sto manje vremena provodili sa kolima, a vise sa porodicom, jer deca brzo rastu... dok se covek okrene ona odrastu, pa mi treba da njima posvetimo vise vremena, a manje kolima... a vreme kosta!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovlašćeni serviser nije u obavezi da koristi ulje Selenia, dakako preporuka jeste ali pismeno ugovorom nigde nije definisano da je obavezno ali zato svako drugo ulje mora da odgovara kako po gradaciji tako i po ostalim klasifikacijama ulju koje preporučuje proizvođač. Naime SAE klasifikacija određuje viskozitet ali ne i kvalitet ulja. Iz iskustva govorim kao lice koje je vrši  primopredaju preko 6000 Fiatovih vozila godišnje da ulje Selenia nije u svakom slučaju pokazalo ekonomičnost i racionalnost. 


I još jedan pre svega prijateljski savet svim vlasnicima Fiat 500L da ukoliko imaju mogućnost kasko osiguraju svoja vozila jer su delovi vezano za limarske radove veoma skupi i svaki dinar kasko premije se isplati, naravno ako ste u mogućnosti. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

ako Vam kažem da je pumpa goriva za 500 l 1.6 - 1575 eura I da ista treba da Vas služi I posle isteka garancije od 2 god.(a zamena filtera goriva je na 3god.?)

 

Auu, pa ti posle kupi dizela, da li je ovo uopšte tačna informacija?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verujem da jeste, ali i u mnogim savremenim benzincima znaju da koštaju skoro toliko. Za C5 benzinca recimo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

ako Vam kažem da je pumpa goriva za 500 l 1.6 - 1575 eura I da ista treba da Vas služi I posle isteka garancije od 2 god.(a zamena filtera goriva je na 3god.?)

 

Auu, pa ti posle kupi dizela, da li je ovo uopšte tačna informacija?

 

Nemojte  tako da razmišljate imate nov automobil i vozite, redovno servisirajte i nećete imati problema. Jer na cene delova se uvek može nadovezati da je vetr. staklo 300 eur, da su gepek vrata 800 eur i sl. tome. Verovatno koleginica ima proverenu informaciju, nisam siguran u cenu navedenog dela dok ne proverim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. ali gomila Bravo/Alfa isti motor ... masa iz uvoza sa ko zna kolikom kilometražom, nisam primetio da je neko odran ovako za pumpu ...

 

Ne razumem ni zašto bi limarijski radovi i delovi za 500L bili skuplji od Bravo/Alfa ili čak od G.Punta?!

 

Ali hajde .. možda je i tako, ali svi mi koji smo odabrali fiata, bilo polovnog bilo novog, imali smo na umu kao prednost, jeftinije održavanje od ostalih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. ali gomila Bravo/Alfa isti motor ... masa iz uvoza sa ko zna kolikom kilometražom, nisam primetio da je neko odran ovako za pumpu ...

 

Niko nikada nije kupio novu pumpu. Kao ni dizne, turbinu, ili bilo šta tako skupo.

Ništa nije jeftinije za 1.9 dizele, naprotiv...veći, snažniji motor = još skuplji delovi.

Pa, remont (u Bosch servisu, sa garancijom remonta) sve 4 dizne za 1.9 JTD/MJet je skuplji nego što je prosečna plata u SRB. Šta misliš, kad je remont toliko, koliko su onda nove dizne za CR dizele po komadu...ili pumpa visokog pritiska? ;)

Davno, davno...daaavno je nova dizna za 1.6 16v benzinca bila malo jače od 100 evra...po komadu. A, ona je dečija igra u poređenju sa diznom na današnjim dizelima koja od tečne nafte pravi maglu zbog ubrizgavanja na 1.300, ili 1.500+ bar-a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilo bi interesantno izracunati koliko kosta auto kada bi se sklopio od delova kupljenih kao rezervni delovi? Oduvek se zna da je skuplje tako, ali ovo mi deluje astronomski... Verujem da bi bio bar 10 x skuplji nego sto je kad se kupuje nov, cak i da zanemarimo rad, vec da racunamo samo rezervne delove?! :sick:


Ocigledno je zasto na zapadu prodaju kola kada napune "100.000 km" <- namerno pod navodnicima... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. ali gomila Bravo/Alfa isti motor ... masa iz uvoza sa ko zna kolikom kilometražom, nisam primetio da je neko odran ovako za pumpu ...

 

Ne razumem ni zašto bi limarijski radovi i delovi za 500L bili skuplji od Bravo/Alfa ili čak od G.Punta?!

 

Ali hajde .. možda je i tako, ali svi mi koji smo odabrali fiata, bilo polovnog bilo novog, imali smo na umu kao prednost, jeftinije održavanje od ostalih.

Jedan od odgovora zbog čega su visoke cene delova za 500L je upravo taj da je 500L novi model na tržištu, nije restyling nekog modela i samim tim su u startu rezervni delovi skupi i već za par godina cene će polako padati. ( kada se proizvede određena količina rezervnih delova i kada se oformi adekvatan lager )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,a mnogo Vas ima :)

Radim u AK Raduloviću I vezano za servis 1.3 I 1.6 500 l dizel motora Vam želim reći sledeće:

tehnička uputstva treba čitati,svakako,na redovnom servisu kod nas u praksi,odnosno po preporuci se menja filter goriva na dizel motorima,niste u obavezi to da radite,odnosno,na Vaš zahtev se neće zameniti filter goriva

 

niko Vas ne uslovljava kako će te ga održavati,postoje propisi I preporuke,ali na Vama je odluka

Navedeno je primer loše poslovne politike zarad malo para.

Razumeo bih da servis pita klijenta da li želi da se zameni i filter goriva iako nije predviđen planom servisiranja, ali nikako ne mogu da razumem šta je to što servisu daje za pravo da bez pitanja menja deo koji nije u planu zamene. Klijenti očekuju od servisa da se ponaša sa pažnjom dobrog privrednika što podrazumeva pre svega pošten odnos prema klijentu.

Posle se ljudi pitaju što smo skeptični prema ovl. servisima. Pa kako da ne budemo skeptični kad se pojavljuju ovakve situacije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...,odnosno po preporuci se menja filter goriva na dizel motorima...

 

Iako mislim da ne treba cekati 60.000 km, vec mislim da ga menjam na oko 40.000 (posle tri godine), jer je 60.000 bas puno...  Bas me zanima elim da pitam: Cijoj preporuci?  Ko je merodavan da skracuje interval na jednu godinu? Mozda ce neko da predje 6.000 km za godinu dana??

 

Proizvodjac ne preporucuje zamenu na godinu dana vec na tri... Ta preporuka od godinu dana bi bila kao da na dugotrajnom mleku pise - rok trajanja 6 meseci, a mi ga bacimo posle 2 meseca, cetiri meseca ranije, jer je to preporuka?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filter goriva treba menjati na svakih 40000km ili svaki drugi redovan servis, osim u slučaju da neko prelazi jako male kilometraže. 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

...,odnosno po preporuci se menja filter goriva na dizel motorima...

 

Iako mislim da ne treba cekati 60.000 km, vec mislim da ga menjam na oko 40.000 (posle tri godine), jer je 60.000 bas puno...  Bas me zanima elim da pitam: Cijoj preporuci?  Ko je merodavan da skracuje interval na jednu godinu? Mozda ce neko da predje 6.000 km za godinu dana??

 

Proizvodjac ne preporucuje zamenu na godinu dana vec na tri... 

 

Proizvođač ima različitu preporuku za SRB i van SRB, a onda u okviru SRB opet ima različite varijante. Pogledaj šta piše za isti taj motor u Puntu Classic...ili nekom drugom modelu sa 1.3 MJet motorom. ;)

Isto tako, pojedinačni ovlašćeni nije skratio ništa, nego je preporučio, a niko ne mora da uvaži preporuku ovlašćenog servisa. Šta je problem u tome što ljudi preporuče... ;)

 

Zar gomila vlasnika Stila sa JTD ili MJet motorima ne menja filter na svakom malom servisu? Menja.

Da možda 1.3 MJet nije neki vrhunac tehnologije u odnosu na 1.9 MJet ili 1.6 MJet, ili možda troši neku drugu naftu u odnosu na ovu koji mi ostali sipamo... ;) I nama kažu da ako stavimo UFI filter možemo da izguramo dva servisna intervala, ali je taj filter za Stilo JTD/MJet oko 6.000 dinara...i retko ko kupi baš njega.

 

-------------------------

 

Čini mi se da pojedini vlasnici 500L bespotrebno dižu kao neku vrstu panike oko ovoga. :D

 

- Servisni interval nije isti u SRB i ostatku Evrope. Skratio ga je sam Fiat. To je pod obavezno da se ispoštuje.

- Onda, sam Fiat je menjao i knjižice za SRB tržište (kao što je već napisano jedno 10 puta) tokom tržišnog života modela 500L, tako da ne treba svoju knjižicu predstavljati kao sveto pismo jer je vrlo moguće da postoji novija u kojoj piše drugačije.

- Promena servisnih knjižica tokom životnog veka jednog modela je normalna stvar. Npr. na mom bivšem Stilu 1.6 koji je bio 2002. godište nije pisalo isto motorno ulje, niti iste svećice kao u knjižici za Stilo 1.6 iz 2003, godine ili mlađi.

- Ovlašćeni može da preporuči, ali vi ne morate da poslušate. Niko vas ne tera na bilo šta. Prosto, zahvalite im se na preporuci i to je sve.

- Ovlašćeni sme da sipa i druge marke ulja, tj. ne mora Seleniju. Bitno je da to bude ulje koje ispunjava Fiat certifikat, a koji je certifikat u pitanju piše u knjižicama.

Svaki ovlašćeni ima Seleniju, i ukoliko želite baš nju slobodno to recite i biće vam sipana Selenija.

- Sve zamerke koje imate, mnogo je korisnije reći odmah dok ste u servisu, reći tada. Nije dobro tamo ćutati, a onda kad se sedne za tastaturu eto odjednom hrabrosti i udri. Ne. Nije dobro jer 99% tih stvari možete da rešite odmah u servisu samo da su serviseri znali da nešto uopšte i doživljavate kao problem. Zato sve recite u servisu. Lepo, fino, kulturno, efikasno. Bez svađa, bez ličnog elementa.

Sve što neće da urade, a vi smatrate da time krše svoje obaveze kao ovlašćeni, tražite im napismeno.

Sve što su vam uradili na autu, tražite im napismeno. Ok, imaju oni svoju elektronsku bazu, sve se čuva kod njih...sve je to lepo, super, ali pisana servisna knjižica, datum obavljenog servisa, pri kojoj kilometraži, specifikacija radova, potpis, pečat.

 

Usput, neke opšte stvari:

 

- Normalno je da vam uzmu ključ za auto koji ostavite u prostorijama servisa. Svi ovlašćeni su osigurani. Samim tim i svi auti koji su kod njih. Jedan od uslova osiguravajućih kuća je da ovlašćeni preda ključ auta ako se dogodi neki problem sa autom (uništen, ukraden ili šta već). Kao kad vi sami prijavljujete krađu kasko osiguranog auta, pa vam osiguranja traže zapisnik Policije i oba ključa kako bi isplatili štetu.

- Normalno je da ne možete da ulazite u servisni prostor dok se obavljaju radovi. U nekim servisima možete da gledate radove kroz staklo ako postoje uslovi za to.

- Normalno je da možete dobiti stare delove (koji su zamenjeni), ukoliko ih želite. Servisi ne smeju da vam daju stare delove ukoliko postoji poseban režim, propisan od strane države, za njihovo skladištenje/uništavanje, npr. poput starog ulja ili antifriza.

- Normalno je da ne možete da pričate po 10, 15, 20 minuta sa majstorom koji će vam raditi auto. Vrlo često ga neće ni videti, nego ćete sve završiti sa osobom na prijemu. Ni sa njom ne možete da pričate po 20 minuta, jer kad bi svi tako radili, onda bi po ceo dan samo pričali i nijedan radni nalog ne bi ni stigao od prijema do servisa. Batalite taj sindorm majstor Živote...''znate, moj auto nešto boli, da vam objasnim, veeeeeeliki je kvar u pitanju...vraćajući se od zaove primetim na pola puta kao da mi nešto kucka. Tu okrenem svog kuma koji radi oko starijih auta i pitam šta bi moglo da bude, kad ono kum bio već pijan i ništa mi nije mogao korisno reći. Zato sam nastavio da vozim, ali sam primetio posle 5 minuta opet...'' :D 

Malo karikiram, tj. preterujem :D, ali vidim i po forumu kada se krene sa objašnjavanjem simptoma...tako se isto onda priča i u servisima.

 

Kakvih crnih 10 minuta objašnjavanja simptoma :D, toliko ni kod lekara ne pričate simptome kad vas nešto boli ili šta već, a kamoli o autu.

U 3 rečenice opišete problem na koji ukazujete (ako postoji neki problem van redovnog servisa), obratite pažnju da je osoba na prijemu to verno prenela na papir, tj. na radni nalog koji će stići kod majstora koji će vam raditi auto, i to je sve.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...