Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Focus benzinac sa 150 ks ( 1,5 Ecoboost ) je i do sada imao jako "blesavu cenu". Ali, bar je bio 1.000 evra jeftiniji od 1,5 dizela sa 120 ks.

A ako sada pogledate cenovnik za Sloveniju ( oznaka "2020.75", uz napomenu da na sajtu Ford.rs zvanično nikada nije objavljen ni prethodno važeći "20.25", već kod nas i danas stoji onaj prastari "19.25", koji nije u primeni već jedno 8-9 meseci), primetićete da je sada 1,0 Ecoboost sa 155 ks jeftniji oko 500 evra od 1,5 dizela sa 120 ks.

Sa ranijih 1.000 evra, razlika cene se istopila na 500 evra. Živeli "blagi hibridi"  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako je, od restylinga su rešene boljke.
Bez dokaza o odrađenom opozivu, taj motor je za izbegavanje.
Mada, čak i da je odrađen, uvek se postavlja pitanje i da li je na vreme odrađen...

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obnovljeni Ford Focus Active Wagon (za Kinu)

 

ford active 02.jpg

 

Ford je (pro)terenski Focus Active Wagon prikazao krajem 2018. godine, a sada je za modelsku godinu 2021 pripremio i njegovu osveženu verziju. Ipak, kako stvari sada stoje ovakav doterani Focus Active Wagon će se prodavati samo u Kini. Za razliku od aktuelne evropske verzije, kineski Focus Active Wagon ima drugačiju prednju masku, doterana svetla i izmenjene branike, kao i hromirane okvire stakala.

 

208590-ford active 01.jpg

 

Ostalo je isto, ovo je dakle karavan sa povišenim klirensom, dodatnim zaštitnim elementima na eksterijeru, standardnim krovnim nosačima, alu točkovima od 17 ili 18 inča i prtljažnikom od 1.620 litara (kada se obore zadnja sedišta). Takođe, u ponudi će biti i brojni bezbednosni i sistemi asistencije vozaču. Ovde treba pomenuti Nivo 2 autonomne vožnje, zahvaljujući Fordovom sistemu Co-Pilot360 koji uključuje adaptivni tempomat sa Stop&Go, prepoznavanje saobraćajnih znakova i zadržavanje vozila u kolovoznoj traci. Tu su i sistem za upozorenje na vozilo u mrtvom uglu, sistem aktivne asistencije kod parkiranja, detekcija pešaka i biciklista, Apple CarPlay i Android Auto...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obnovljeni Ford Focus (za Kinu)

 

209022-ford focus kina06.jpg

 

Ford je kineskoj javnosti prikazao obnovljenu gamu aktuelnog Focusa, i to u verzijama sedan, hatchback i wagon.

 

ford focus kina05.jpg

 

Za razliku od aktuelne evropske verzije, kineski Focus ima drugačiju prednju masku, doterana svetla i izmenjene branike.

 

ford focus kina04.jpg ford focus kina03.jpg

 

U gami je i (pro)terenski Focus Active, dakle verzija sa povišenim klirensom, dodatnim zaštitnim elementima na eksterijeru, standardnim krovnim nosačima i alu točkovima od 17 ili 18 inča.

 

ford focus kina02.jpg

 

Takođe, u ponudi su i brojni bezbednosni i sistemi asistencije vozaču (prepoznavanje saobraćajnih znakova, sistem za upozorenje na vozilo u mrtvom uglu, sistem za održavanje vozila u kolovoznoj traci...).

 

ford focus kina01.jpg

 

U paleti motora za kinesko tržište su 1.5 atmosferski benzinac sa 122KS i turbo EcoBoost verzija sa 174KS (ovaj jači u kombinaciji sa 8-stepenim automatikom).

 

208590-ford active 01.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford Focus Active X Sportbreak na testu ''severnog jelena''

 

Ford-Focus test.jpg

 

Povišeni Ford Focus u karavanskoj verziji na test stazi centra km77 ekipe, snašao se prilično dobro, ali ne baš tako uspešno kao standardni Ford Focus. Rekli bismo klasična priča kad je Ford u pitanju i njegova vozna dinamika. Najviša brzina pri kojoj je Ford Focus Active X Sportbreak uspešno prošao test izbegavanja losa je bila 75 km/h. Zamerka test vozača je bila na temu izrazitog podupravljanja, odnosno proklizavanja prednje osovine, ali i pored toga kretanje automobila je uvek ostalo veoma predvidivo, što se u stvari smatra ključnim kod ovakvih izazova kojima se izlažu automobili.

 

 

Kada je u pitanju veleslalom, konkretan Ford je odradio super posao, a vozač je pohvalio stabilnost pri promenama pravca kretanja i veoma direktno upravljanje. Potrebno je naglasiti da je brzina prolaska između čunjeva pri veleslalom ostala bezmalo konstantna. Zanimljivo je bilo videti kompaktni Ford Focus, on je test severnog jelena ''položio'' sa 83 km/h, što dovoljno govori o efektu male povišenosti i duže karavanske karoserije. Zato ''izletničke'' verzije i SUV modeli ipak gube korak u ovakvim izazovima.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford Escort facelift

 

212898-ford escort kina04.jpg

 

Ford će na sajmu automobila u Šangaju promovisati i restilizovanu verziju Escorta sedan, koji se u ovoj generaciji na tom tržištu prodaje od 2014. godine (bazira se inače na drugoj generaciji Ford Focusa).

 

212899-ford escort kina03.jpg

 

Estetske izmene su urađene po uzoru na nedavno doterani Focus za Kinu, što podrazumeva drugačiju saćastu masku, novu haubu i retrovizore, kao i doterana svetla i branike. Osim toga, neke verzije će dobiti i alu točkove novog dizajna, a tu je i šira paleta boja.

 

212900-ford escort kina02.jpg

 

U unutrašnjosti se novi multimedia sistem i doterana instrument tabla. Automobil je sada i 46 mm duži (ima 4633 mm), do su ostale dimenzije ostale nepromenjene (širina 1.825 mm, visina 1.490 mm, međuosovinsko rastojanje 2.687 mm).

 

ford escort kina01.jpg

 

U gami je samo 1.5 benzinski motor sa 122KS i 152 Nm, u paru sa 6-stepenim manuelnim ili opcionim automatskim menjačem (automobil postiže 184 km/h i po fabričkim podacima ima potrošnju goriva od 5.7 l/100 km)

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

testos.jpg Testosteeron: 2016. Ford Focus

 

Treća generacija Focusa sa 1.5TDCI motorom koji daje 120 konja, u nekom od kilavijih paketa opreme:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

marekdrives.jpg MarekDrives: Ford Focus karavan

 

Ovo je karavan sa dizel motorom od 120 konja i 6-stepenim manuelnim menjačem u drugom najnižem paketu opreme.

Ima Sync 3 infotainment sa Apple Carplay-om i Android Autoom, ali bez satelitske navigacije, grejanja sedišta i grejanja volana. Ima dvozonsku klimu, senzore za parkiranje napred i pozadi, kamere i tempomat. Nešto što bi normalan čovek kupio, a ne neke ''fancy'' stvari koje medijima privlače pažnju:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cena 31,5k za verziju u bezmalo baznoj opremi???

Krajem 2019. sa ovim motorom sam imao ponudu na 26,5 k u odličnoj opremi, Titanium Business, sa par opcionala ( pa i panoramskim krovom ). Ali, tada mi se to činilo previše, jer je znatno manje koštao Civic 1,5T sa 182 ks u paketu Sport (bio je 25k, a mogao se bez problema dobiti za 2-3.000 manje).

Inače, mislim da je karavanski Ford focus odlično vozilo. Medju najvećim u klasi u smislu ponude prostora za putnike i prtljag. Prosto je neverovatno koliko je sa prostorom izdasniji od karavnskog megana ili corolle, koji su bukvalno dno dna sa komorom pozadi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slažem se, odlično vozilo. Bio sam 2x u salonu i probao Focusa hetch-a, prostran, nazad mesta koliko hoces, volan i sve okolo vozaca na mestu, lezi u krivinama ki besan, vozacki auto kao i svi prethodni Focusi ali cifra za novi je fina. Još ih sad krkaju sa silnom opremom i cena samo raste, mislim da kreće od 17-18k eura (a nije ST line oprema), i to sa onim novim 1.5 atmosfercom ili 1.0 eco boost-om, par stotina eura razlike

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam se nešto zanimao da istražujem u čemu je fora, ali krajem 2019. sam svojim očima u Beču video bilbord sa reklamom za novi Focus i cenom od (ab) 11.990€, ali je daleko bio za čitanje sitnijih slova (gledao sam kroz prozor metroa).

Nešto mi je to prevelika cena za eventualno učešće u nekom vidu finansiranja, al' opet ko će ga znati...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford predstavio Focus za 2022.

 

focus 2022 09.jpg

 

Najvažnije novine na Focusu za 2022. su osveženi dizajn, novi multimedijalni sistem, novi sistemi asistencije kao i unapređena motorizacija. Automobil će se u prodajnim salonima pojaviti početkom sledeće godine.

 

focus 2022 08.jpg

 

Kada je reč o dizajnu spoljašnjosti, povećana je visina ''nosa'', dok je Fordov amblem premešten sa haube na sredinu maske hladnjaka. Maska je inače nešto veća nego ranije, a razlikuje se u zavisnosti od paketa opreme.

 

focus 2022 07.jpg

 

Na svim verzijama pažnju privlače nova, malo tanja, full LED prednja svetla sa integrisanim maglenkama. Kao opcija, biće dostupni i Matrix LED farovi, opremljeni, između ostalog funkcijom dinamičkog osvetljenja u krivinama, aktivne kontrole snopa kako bi se izbeglo zaslepljivanje drugih vozača (koristi kameru) ili prilagođavanja svetla situaciji na putu i vremenskim uslovima. LED stop svetla takođe su dobila novi oblik i dizajn.

 

focus 2022 06.jpg

 

Unutrašnjost automobila sada izgleda modernije. Na komandnoj tabli dominira ogromni digitalni ekran dijagonale 13.2 inča, putem koga vozač ima pristup novom multimedijalnom sistemu Sync4, prilagođenom iz električnog Mustanga Mach-E. Navigacija zasnovana na Cloudu, glasovne komande i intuitivnije korisničko okruženje sa Apple CarPlay i Android Auto funkcijama samo su neke od njegovih prednosti. Klima uređajem i postavkama većine sistema automobila takođe se upravlja putem ekrana osjetljivog na dodir.

 

focus 2022 05.jpg

 

Bazični motor Focusa za 2022. i dalje je trocilindarski 1.0 EcoBoost sa 100 KS ili 125 KS, uparen sa 6-brzinskim manuelnim menjačem. U ponudi će biti i kao  blagi hibrid sa opcionim sedmostepenim automatikom u varijantama od 125 i 155 KS.

 

focus 2022 04.jpg

 

Jedini dizelaš je 1.5 EcoBlue, dostupan u dve varijante snage, sa 95 ili 120 KS. Povezan je sa 6-stepenim manuelnim ili, u snažnijoj varijanti, sa opcionim 8-stepenim automatskim menjačem. Najnovija ST verzija imaće ispod haube 2.3 EcoBoost od 280 KS. Ovaj model će standardno biti opremljen 6-brzinskim manuelcem ili, uz doplatu, 7-stepenim automatikom sa polugicama za manuelnu promenu brzina na volanu.

 

focus 2022 03.jpg

 

Restilizovani Focus uključuje i brojne sisteme asistencije vozaču, koji su prošireni u poređenju sa prethodnikom. Među njima je i Blind Spot Assist, koji ne samo da upozorava na druge automobile izvan vidokruga vozača, već i, ako je to potrebno, ''obeshrabruje'' promenu trake. Sistem skenira okolinu automobila za vozila do 28 metara iza i to 20 puta u sekundi, a funkcioniše pri brzinama od 65 km/h do 200 km/h.

 

focus 2022 02.jpg focus 2022 01.jpg

 

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cenovnik za obnovljeni Ford Focus u Srbiji

 

219072-Ford Focus 2022 02.jpg

 

Kompanija Grand Motors je na svom sajtu objavila cenovnik za obnovljeni Ford Focus koji je dostupan kao hečbek, limuzina i karavan.

U Srbiji obnovljeni Focus po cenovniku startuje od 20.990 evra, koliko košta Focus Hatchback sa 5 vrata, u Connected opremi, sa 1.0 Ecoboost benzinskim motorom od 125KS i manuelnim 6-stepenim menjačem.

 

219074-Ford Focus 2022 01.jpg

 

Kompletan cenovnik i spisak serijske opreme za Focus:

 

fc01.jpg fc 02.jpg

fc 03.jpg fc 04.jpg fc 05.jpg

fc 06.jpg fc 07.jpg fc 08.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL: Ford Focus RS mk.3

 

Pod haubom je 2.3 turbo-benzinac sa pogonom na svim točkovima, ali više nema fabričkih 350KS/440Nm već 440KS/500Nm, pa zato ide ovako do 284 km/h na Autobanu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford smanjuje proizvodnju Focusa

 

219072-Ford Focus 2022 02.jpg

 

I na krizom pogođenom automobilskom tržištu crossoveri drže primat. Gotovo svi ostali su suočeni sa drastičnim padom potražnje, pa time i sudbinom pod znakom pitanja. Jedan od takvih modela je Ford Focus, za kojim je potražnja drastično pala. U Fordu su odlučili da reaguju, pa će proizvodnja Focusa u fabrici Sarluis do 29. avgusta biti drastično smanjena, saznaje Automobilwoche.

 

Prema aktuelnim podacima, fabrika izgrađena još 1970. godine trenutno zapošljava 6.190 radnika koji rade na proizvodnji Focusa i sportske ST verzije. Uprkos smanjenoj potražnji liste čekanja su se popele na 12 meseci, a razlog je nestašica delova. Tu se posebno misli na Sync 4 sistem koji se proizvodi u Ukrajini. Kad se sve sabere, možemo očekivati brojne otkaze, ali i sve duže liste čekanja. Klimava je i sudbina same fabrike. Ford nije potvrdio ulaganja u to postrojenje, dok će fabrika u Kelnu biti modernizovana, kao i pogoni u i Krajovi u Rumuniji. Radi se o dve milijarde evra predviđenih za elektrifikaciju.

 

Prodaja Focusa, koji je nekada disao za vratom Golfu, u maju je pala za 28.3% na 27.151 primerak. Ni drugi proizvođači nemaju razloga za optimizam, bar kad su kompaktni modeli u pitanju. Primera radi, VW Golf, koji je godinama, pa i decenijama bio evropski broj 1, sada je na trećem mestu iza Dacie Sandero i Peugeota 208. Prodaja u maju mu je pala 25.3% na 56.805 primeraka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pročitah jutros vest da aktuelni Focus završava svoj tržišni život 2025. godine i da neće imati direktnog naslednika.

Meni jako tužan pravac razvoja autondustrije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoexpress.jpg AutoExpress: Ford Focus

 

2018. godine je izašla aktuelna generacija Focusa, a 2022. je prošao kroz restajling. Ipak, veoma suptilni restajling koji neće mnogo pomoći Focusu po pitanju dizajna u odnosu na npr. Peugeot 308 ili Mazdu 3:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

cargurus.jpg CarGurus: 2022. Ford Focus

 

Focus je prošao kroz restajling, i to ozbiljan - dobio je nove motore, unapređenu tehnologiju i suptilne izmene dizajna. Ali, da li je to dovoljno ne protiv drugih automobila C segmenta, već protiv milion raznih SUV/Crossover modela?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/4/2022 at 10:50 PM, neshaoct said:

Focus je prošao kroz restajling, i to ozbiljan - dobio je nove motore, unapređenu tehnologiju i suptilne izmene dizajna. 

I novu cenu :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na dilerskim oglasima na PA ima dosta Focusa HB 1,0T 125 ks, svi u opremi Conected ( plus svi brdo istih opcionala ) i svi su oko 23,5-24 hiljade (zavisno od vrste boje).

Gledao sam ga nedavno i detaljno u salonu i Focus je sada u toj opremi zaista odličan (po mojim merilima ). Nije baš 100% savršena oprema, ali, odlična je u svetlu cene. A i motor "može da prodje". Nije to baš "F1", ali, dobar je.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume: Ford Focus

 

U poplavi mobilnih telefona na 4 točka, Focus stoji kao jedan od poslednjih Mohikanaca proverene škole proizvodnje automobila:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...