neshaoct 9590 Posted March 7, 2019 Ford Focus na testu ''Novosti'' Napraviti novi automobil, uprkos svoj sili tehnike, koja pre samo nekoliko godina nije bila dostupna tadašnjim majstorima dizajna i inženjeringa, čini se nikada nije bilo teže. Jer zahtevi koji se postavljaju pred proizvođače vozila menjaju se u skladu sa vremenom - malo stariji bi rekli ''isuviše brzo''! Savremeni automobil mora pre svega da bude bezbedan. Mora da bude ekonomičan, da ispunjava sve strože ekološke zahteve, da pruži maksimalni komfor putnicima, da zadovolji neutoljivu žeđ za ''konekcijom'' i mora da bude lep. I, nešto što je našim vozačima (bar onima sa prosečnom dubinom džepa) izuzetno važno, mora da bude ''cenovno prihvatljiv''. Namerno nismo upotrebili reč ''jeftin'' jer takvih automobila više nema. Zato se svaki test automobila ekipa ''Novosti'' počinje tako što pokušava da što preciznije odgovore na ova pitanja. Na ovom ''skeneru'' naše test ekipe našao se novi Ford Focus. Automobil iz C -segmenta, koji neki zovu i ''Golf klasom'', dakle (do pojave SUV histerije) ubedljivo najzastupljenije na putevima. I nismo slučajno pomenuli ''Golf klasu''. Upravo je Focus jedini godinama unazad uspešno parirao, a bilo je godina i kada se bolje prodavao od Golfa! Priča, o Fordovom bestseleru počinje u julu 1998. godine. Nasledio je takođe slavno ime Ford Escort, ali i stavio svima do znanja da kreće u globalno osvajanje, iako je evropski model razvijao tim sastavljen od britanskih i nemačkih stručnjaka. Ford je u svoj Focus uložio svo znanje i energiju i ta beskompromisnost se isplatila ne samo titulama (Evropski automobil godine 1999.) već i sjajnim prodajnim rezultatima. Ta prva generacija Focusa se prodavala do 2004. Druga do 2011. a treća je zamenjena prošle godine lansiranjem ovog modela, četvrte generacije, koji se pojavio na 20. rođendan. Model na našem testu pokazao je sve kvalitete koji se očekuju od savremenog automobila. Snabdeven motorom sa tri cilindra, sa savremenim dizajnom (bespogovorno je ovo najlepši Focus ikada) sa modernim tehnološkim rešenjima, bez po muke je odgovorio na sve izazove, ali i na pitanje koja uvek postavljamo. Cena od 16.990 evra je ponuđena za model sa najnagrađivanijim benzinskim motorom poslednjih godina - 1.0 litarskim ''ekobustom'' sa 100 KS. Paket opreme ''trend edišn'' obuhvata između ostalog i dvoozonsku klimu,tempomat i metalik boju. Jasno je, tu Ford traži odmah prevagu nad konkurencijom. Lepotan na četiri točka, moderan, sportski izvajan ima i jednu od najlepših kabina koju smo videli poslednjih godina. Jednostavne linije, sve odmereno, ništa prenaglašeno. Rekli bi smo na pravom mestu - na dohvat ruke vozaču, putnicima. Sedišta veoma dobra, tako da će i duži put biti prijatan. Sve je tu. Veliki ''tač-skrin'', sve komande dvojne (i na upravljaču i preko ekrana), pregledna, atraktivna instrument tabla. Ford Focus izdvaja i mnogo novih savremenih tehnologija koje do sada i nisu bile ugrađivane u kompaktnu klasu ovog segmenta. Tako da je veoma teško prisetiti se nečeg što Focus nema. Farovi su priča za sebe (mogu da prepoznaju saobraćajne znakove, znaju kada prilazite kružnom toku, automatska duga svetla bez bljeska, prepoznaju krivine i osvetljavaju ih pre nego što uđete u njih), baš kao i ozvučenje(Ekskluzivna saradnja između kompanije Ford i renomiranog audio brenda B&O PLAY:Model sa specifičnom kalibracijom zvuka, zvučni sistem sa 10 zvučnika, dvoglasni niskotonac postavljen u prtljažniku, izbor između stereo ili prostornog zvuka, izlazna snaga od 675 vati). Navigacija, dvoozonska klima, prepoznavanje vozila koja dolaze iz mrtvog ugla, prepoznavanje pešaka i kočenje ukoliko vi ne reagujete. Upozorenje na izlazak iz saobraćajne trake sa adaptivnim tempomatom koji prilagođava brzinu vozilu ispred sebe, i naravno rekosmo, najsavremenija ''konekcija'', povezivanje automobila sa internetiom, vašim smartfonom. U slučaju nezgode Focus će pozvati i pomoć. Automobil sjajno leži na drumu, vozi se sa lakoćom i u gradu i na autoputu, drumu van naselja. Prtljažnik je prostran, sedišta se lako obaraju, a u unutrašnjosti vozila ima pregršt pregrada, fioka, mrežica za odlaganje sitnica. Focus je lep, moderan, porodični automobil koji nije slučajno ušao u najuži izbor za ''Automobil godine u Evropi 2019''. Početna cena - model sa motorom 1.0 ''ekobust'' 100 KS, manuelnim šestostepenim menjačem - 16.990 evra. preuzeto sa - novosti.rs Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted April 5, 2019 Kurir Auto TV: Test Ford Focus ST-Line Vozili smo Ford Focus ST-Line sa 1.0 EcoBoost motoromod 125 konja. Ustvari ''voziti'' nije prava reč, pre će biti leteti, pošto imate osećaj da letite dok vozite ovaj automobil. Uostalom, nakon što je probao novog Fokusa, V.Dj. je prestao da budeo ''Mondeista'' i odlučio je da pređe u redove ''fokusovaca''. Pogledajte i zbog čega! Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted April 24, 2019 Automotovision.hr video: Test Ford Focus 1.0 EcoBoost Lounge Najveći svetski proizvođači, uprkos prevlasti SUV modela, srednjoj klasi odnosno C segmentu još uvek pridaju posebnu pažnju... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted May 7, 2019 AutoMarket.hr video: Test Ford Focus Active Nije lako u jednom automobilu imati sve, a što sve može najpraktičniji od svih Focusa (Focus Active) koji je 3 cm podignut u odnosu na klasični Focus, pogledajte u videu: 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted May 16, 2019 NewMotoring video: Test 2019. Ford Focus ST-Line Malo dorađeno oslanjanje i više sportski izgled...i eto nam trenutno najviše sportske verzije novog Focusa koji se može kupiti dok ne stignu ST i RS varijante: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted May 27, 2019 AutoShopMagazin video: Test Ford Focus 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted June 7, 2019 CarsGuide video: Test 2019. Ford Focus Active Verzija Focusa za koju Ford kaže da nije hatchback. Nije ni karavan, a definitivno nije SUV ili crossover. Ustvari, ovo je Focus koji je napred podignut za 3cm, pozadi još malo više od toga, svaki ima šine na krovu, i svaki ima dva dodatna moda za vožnju na podlogama koje ne pružaju idealno prijanjanje. Ima i više mesta u kabini, pozadi pre svega... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted June 10, 2019 OSV video: Test Ford Focus Active Verzija Focusa koji ima pomalo od SUV karakteristika: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted June 18, 2019 CarObsession video: Test 2019. Ford Focus Active Možda najbolji dokaz koliko su SUV modeli popularni je činjenica da ih prave ili će uskoro praviti brendovi poput Lamborghini, Bentley, Rolls-Royce, Ferrari. Ipak, postoje automobili koji će vam ponuditi prednosti SUV modela, ali istovremeno bez njihovih mana - podignuti karavani. Jedan takav je Focus Active: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted August 22, 2019 Ford Focus je najpopularniji polovnjak u Rusiji Iako bi se možda očekivalo da to bude neka Lada, najprodavaniji polovni automobil u Rusiji trenutno je Ford Focus, piše B92. Fordov kompaktni model već drugi mesec zaredom je najtraženiji polovnjak na ruskom tržištu. Nakon što je bio najprodavaniji korišćeni automobil u junu, Focus je lidersku poziciju zadržao i u julu kada je 12.5 hiljada Rusa pazarilo ovaj model. Na drugom mestu po popularnosti je Lada 2114 sa 12.4 hiljade prodatih vozila, a na trećem još jedan Ladino model - 2107, koji je na tržištu polovnih automobila proteklog meseca prodat u 11.1 hiljadu primeraka. Četvrti na listi popularnosti korišćenih automobila je Hyundai Solaris (10.1 hiljada), a peti Toyota Corolla (9.8 hiljada automobila). preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
Irena HGT 2139 Posted September 2, 2019 Car Obsession video: Test 2019. Ford Focus Vignale Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted September 19, 2019 CarsGuide video: Test 2019. Ford Focus Wagon Mnogo porodica želi mali auto. I, zadržali bi duže svoj mali auto samo kad bi imao malo veći gepek...jer odgovara im prostor za putnike, koliko mesta ima, sve im je ok....samo eto taj gepek. Ford je imao baš to na umu jer je na svoj Focus bukvalno samo dodao gepek. Nema više prostora ni napred ni pozadi za putnike, ali je zato gepek mnoooogo veći kod karavana: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted October 3, 2019 CarGurus video: Test 2019. Ford Focus Active Iako je najrobusniji od svih verzija Focusa, to nikako ne znači da je ova verzija napravljena za off-road vožnju. I sam Ford kaže da je za teške puteve, a ne za nikakve puteve (off-road): Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted December 5, 2019 Ford Focus Active X Vignale Ford je saopštio da je aktuelna, četvrta generacija Focusa za prvih deset meseci ove našla 194.700 kupaca u Evropi, a računajući sve generacije od 1998. godine pa do danas taj broj prelazi 7 miliona primeraka. Kako bi se taj pozitivni trend nastavio i dalje u Fordu su prepremili još jednu verziju Focusa, i Active X Vignale. Focus Active X Vignale kombinuje karaktersitike Focusa Active i bogatiju opremu Focusa Vignale, što kao rezultat daje vozilo sa dodatnim zaštitnim elementima na eksterijeru, crnim krovom i retrovizorima, standardnim krovnim nosačima, alu točkovima od 17 inča, LED prednjim svetlima, kožom u enterijeru... Ova verzija je dostupna kao hečbek i karavan, pri čemu ovaj potonji raspolaže sa prtljažnikom od 1620 litara (kada se obore zadnja sedišta). Takođe, u ponudi će biti i brojni bezbednosni i sistemi asistencije vozaču. Ovde treba pomenuti Nivo 2 autonomne vožnje zahvaljujući Fordovom sistemu Co-Pilot360 koji uključuje adaptivni tempomat sa Stop&Go, prepoznavanje saobraćajnih znakova i zadržavanje vozila u kolovoznoj traci. Tu su i sistem za upozorenje na vozilo u mrtvom uglu, sistem aktivne asistencije kod parkiranja, Head-up displej, detekcija pešaka i biciklista, Apple CarPlay i Android Auto. Pripremljeni su i CCD (Continuously Controlled Damping) koji podešava amortizaciju za najbolji komfor u vožnji, pa nekoliko moda vožnje (Normal, Sport, Eco, Slippery i Trail), kao i el. servo. Na kraju, Ford će tokom sledeće godine gamu Focusa proširiti i mild-hybrid EcoBoost benzincem (najavljen još u maju ove godine). Ova elektrifikovana verzija bi trebalo da dobije 1.0 trocilindrični motor i električnu asistenciju, uz kombinovanu snagu od 153KS. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted December 29, 2019 CarSales video: Test 2020. Ford Focus Titanium Postavlja se pitanje da li kupiti hatchback u najvišem paketu opreme (kao što je auto na testu), ili za iste pare kupiti sasvim dobro opremljen SUV? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted February 20, 2020 InsideLane video: Test 2020. Ford Focus 1.0 ST Line Focusom ST Line Ford gađa na vrh C segmenta. Opremio ga je 1.0 Ecoboost motorom sa 123 KS i prosečnom potrošnjom od 4.8 litara. ST Line znači veće 17-ce alufelne, sportske branike i pragove, pa sve do crvenog šava po unutrašnjosti: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted March 5, 2020 CarTellTV video: Test 2020. Ford Focus Wagon Karavan koji liči na ST, ali naravno to nije već ima takav paket opreme - ST Line: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted April 21, 2020 Ford Focus 1.0 EcoBoost ST-Line na testu Auto magazina Četvrta generacija Ford Focusa donosi drugačiji karakter u odnosu na prethodne. Sportske crte su više nego izražene, pogotovo u ST Line opremi, sa tvrđim ogibljenjem i direktnijim upravljanjem. Novi Ford Focus je već godinu dana na tržištu Srbije. Od ovog automobila svi su imali velika očekivanja, s obzirom da je do sada važio za sam vrh ponude C segmenta. U ponudi je čak pet linija - klasični Trend, sportski ST Line, bogato opremljeni Titanium, luksuzni Vignale i avanturistički Focus Activ sa Off-Road detaljima. Kao i do sada, kupcima su na raspolaganju hečbek, karavan i sedan. Ponuda motora je slična kao kod prethodnika, s tim što su sve mašine unapređene tako da ispunjavaju najnovije Euro 6d-Temp standarde. Ford se potrudio da u odnosu na konkurenciju nešto drugačije konfiguriše pakete opreme novog Focusa“. Standardna oprema je dosta bogata u smislu komfora, ali, na primer, sistem za automatsko kočenje u cilju izbegavanja sudara ili ublažavanja njegovih posledica treba doplatiti, čak i na bolje opremljenim verzijama. Na sreću ili nesreću to je uticalo na nižu cenu, pa je uvoznik uspeo da obezbedi zaista atraktivnu akcijsku ponudu. Konkretno, Focus Trend Edition sa 1.0 motorom od 100 KS može da se nabavi za 16.990 evra, a za te pare dobija se i dodatna oprema u vidu dvozonske automatske klime, tempomata i metalik boje. Za 3.000 evra više može da se nabavi Focus ST Line kakav smo i mi testirali. Ova linija opreme podrazumeva dosta drugačiji izgled vozila u smislu sportskih branika, bočnih spojlera, tamnijih alu-felni prečnika 17 inča, zatamnjenih farova, pa čak i sportskog ogibljenja. Iako je svega tri hiljade evra skuplji, ovakav Focus ima 1.0 turbo-benzinski motor veće snage sa 125 KS i dosta dodatne opreme koja je uključena u navedenih 19.990 evra. To su LED farovi i LED zadnja svetla, premium Bang & Olufsen ozvučenje sa deset zvučnika, kamera za prepoznavanje saobraćajnih znakova o ograničenju brzine, adaptivni tempomat, prednji i zadnji parking senzori, dvozonska automatska klima i metalik boja, odnosno dvobojna karoserija, kao u slučaju našeg test automobila koji ima crni krov. Ovako opremljen auto izgleda veoma atraktivno i vrlo sportski. Karoserija je upadljivo niska zbog drugačijeg ogibljenja. Nisko se i sedi, tako da su noge skoro ispružene, pogotovo kada se pedala kvačila pritisne do kraja. Test primerak ima i mnoge dodatke koji upotpunjavaju atmosferu - beskontaktno otključavanje, elektro-preklapanje retrovizora sa osvetljenjem prostora oko vozila, grejač vetrobrana, grejač volana i sedišta... Crveni štep na sedištima, volanu i manžetni aluminijumske ručice menjača takođe ostavlja sportski utisak. Odmah otkrivamo i ogroman prostor za odlaganje mobilnog telefona sa bežičnim punjenjem. Izbor materijala je nešto drugačiji nego ranije. U tapacirungu vrata je neuporedivo manja površina pod sunđerastom tkaninom, dok je ostatak od mekane plastike dosta grube teksture sa presovanim dezenom koji asocira na štep. Sa druge strane, itisonom obložena pregrada za flaše više priliči imidžu Focusa“, kao jednog od najkvalitetnijih automobila u klasi. Pozadi je zaista dosta mesta i za glavu i za kolena, iako smo vozačevo sedište solidno pomerili unazad. S obzirom da se sedi relativno nisko i uspravno, a da pod nije izdubljen, butine odrasle osobe nemaju potpun oslonac, što je inače karakteristično i za Ford Kugu. Prtljažnik je relativno plitak, s obzirom da se u njegovom dnu nalaze rezervni točak i ''sabvufer''. Ima čak dve svetiljke, sa obe strane, i zakačaljke za kese. Čuveni, više puta nagrađivani 1.0 EcoBoost trocilindarski turbo-benzinac u Focus se ugrađuje u tri varijante snage: 85, 100 i 125 konjskih snaga. Kod nas nije dostupna najslabija, a mi ovaj put testiramo najjaču varijantu. Na leru su maksimalno eliminisane vibracije specifične za trocilindarske motore, ali ne i karakterističan zvuk. On je u svakom trenutku prisutan, i na niskim i na visokim obrtajima. Šta više, apsurd je da se najmanje čuje na auto-putu pri velikim putnim brzinama. Zvučna izolacija je toliko dobro urađena da nema čak ni šuma Tigar zimskih guma sa novom šarom, već do putnika tiho dopire samo kovitlanje vazduha. Najbolji deo novog Focusa su ubedljivo motor i ogibljenje, bar kada je u pitanju ST Line. Neverovatno je koju količinu snage isporučuje mašina zapremine 999 kubika, i ne samo to. Način na koji prima gas i u kom opsegu obrtaja je ništa manje fascinantan. Iz mesta kreće kao dizelaš, dovoljno je samo da pustite kvačilo, bez straha da će se ugasiti. To što povlači već od hiljadu obrtaja je samo po sebi sjajno i specifično za najnovije motore, ali kojim intenzitetom, to je tek priča za sebe. Jednostavno, u poređenju sa dojučerašnjim motorima ovog tipa (do pre samo godinu-dve) nema ''knedle'', čekanja, turbo-rupe. Ubrzaće u kom god da ste stepenu prenosa, na bilo kojim obrtajima. Posebno su dobro propračunati prenosni odnosi menjača, pa nema stajanke kada iz nižeg prebacite u viši stepen prenosa, već motor glatko prihvati novu brzinu i odmah povuče. Koliko god to zvučalo neprikladno, Fordova 1.0 mašina je prilično sportska. Tu je i selektor režima rada sa ''normal'', ''eco'' i ''sport'' položajima. Ovaj poslednji je tek nešto malo oštriji od standardnog, pa ga nismo često koristili s obzirom da se posle svakog gašenja vrati na ''normal''. Sve u svemu, priznajemo da nas je mašina fascinirala kako se i koliko lako vrti. U odnosu na slabije verzije koje maksimum snage dostižu već na 4.500 obrtaja, ova ima limit na 6.000 obrtaja. Interesantno je kako počinje snažno da vuče od vrlo niskih obrtaja, ne gubeći entuzijazam ni preko 5.000 obrtaja. Uz redovna nagla ubrzanja, ali sa održavanjem konstantne brzine u najvišem stepenu prenosa postigli smo prosek od 7.8 litara po gradu i vrlo niskim temperaturama. Sporo dostiže radnu temperaturu pa su kratke relacije krivac za nešto veći prosek. Pri 130 km/h u šestoj brzini obrtomer je na oko 2.900 obrtaja i tada troši između 6.5 i 7.5 litara u zavisnosti od pravca vetra. Iznenadilo nas je i to što nije potrebno da se menjač vrati stepen-dva naniže da bi se ubrzalo pri toj brzini. Pun gas u šestoj za čas diže brzinomer na oznaku 150. Elastičnost je definitivno jedna od najboljih osobina ovog motora. Ništa manje fascinantno nije ogibljenje. ST Line donosi ne samo vizuelne razlike u odnosu na ostale verzije, već i dosta kraći hod opruga i amortizera. Karoserija se izuzetno brzo sportski umiruje prilikom prelaska preko prevoja i češljeva. Auto prijatno skakuće preko neravnina, iako sitne upija relativno meko. Upravljanje je priča za sebe. Volan je vrlo direktan, skreće se bez skidanja ruku sa pozicije 9:15. Oštrina kojom ulazi u krivinu sa standardnim zimskim sedamnaesticama je za svako poštovanje. Pri svemu tome volan prenosi solidnu količinu informacija sa podloge, ali nije previše sportski sirov - izaziva dovoljno uzbuđenja bez opterećenja u svakodnevnoj vožnji. Upravljivost je i do sada bila jedna od najvažnijih osobina Focusa, a sada je dodatno unapređena. Za dizajn se kaže da je stvar ukusa i da o njemu ne bi trebalo raspravljati. Zato o njemu ne pričamo često, ali u slučaju Focusa smo tokom vožnje više nego inače bili svesni njegovog specifičnog izgleda, sa naglašenim sportskim i agresivnim crtama. ST Line je pravi muški auto. Možemo samo da zamislimo kakav je 1.5 EcoBoost od 150 konja. A tek od 182 KS čija je redovna cena svega 21.990 evra. Odmah nam je zapao za oko B&O znak na zvučnicima koji obećava kvalitetnije ozvučenje od standardnog. Procesor zvuka je isprogramiran tako da ne ističe ni jedan frekventni opseg posebno u odnosu na druge. Dakle, za potpun doživljaj potreban je kvalitetan uzorak muzike, što je vrlo slična strategija kao kod konkurenata. ''Sabvufer'' je u prtljažniku zajedno sa rezervnim točkom smanjenih dimenzija. Među omiljenim komadima opreme u hladnim zimskim danima svakako su grejači volana, sedišta i vetrobrana. Sedišta imaju tri nivoa grejanja, a volan prijatno greje ruke već u prvim minutima vožnje. Nema ni struganja leda sa šoferke zahvaljujući grejačima koji je brzo odlede. ''Hedap'' displej je jedan od većih u tehnologiji projektovanja na klirit. Osim trenutne brzine i ograničenja (u verzijama koje čitaju saobraćajne znakove) pokazuje sledeće skretanje ako je navigacija aktivna, kao i indikator sa preporukom za odgovarajući stepen prenosa. Farovi sa LED dnevnim, srednjim i dugim svetlima u ST Line opremi nisu najbolji u ponudi. Za Titanium i Vignale su rezervisani adaptivni LED farovi, čiji snop ''preskače'' druga vozila kako ne bi zaslepila njihove vozače. Uz taster električne ručne kočnice postavljena je praktična pregrada za čaše i konzerve koja ima klizne razdelnike, tako da lako možete da ih prilagodite. U pregradi je i LED traka sa prijatnim plavim ambijentalnim osvetljenjem, a tu je i rolo-poklopac. Ford Focus je opremljen kamerom za vožnju unazad sa senzorom visoke rezolucije koji je vrlo osetljiv i daje svetlu sliku u noćnim uslovima. Po potrebi možete da promenite ugao i širinu prikaza. Autor: Aleksandar Bursać preuzeto sa - magazinauto.com Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3679 Posted May 1, 2020 Ne bih rekao da se ovaj aktuelni focus baš nešto dobro prodaje, mada sam napokon počeo i da ih primećujem na ulici ( doduše, novi fokus karavan sam uspeo samo dva puta da uočim ). Loša prodaja je (po mom razumevanju) posledica "malo viših cena". Jer, udjete u salon Granda u M. Milankovića na N.BG i možete da vidite i HB focus 1,5 Ecoboost 150 6MT za 24,5k, ali i HB sa istim motorom i menjačem za 30k, oba sa polukrutim vešanjem pozadi. Naravno, sve to sa 3 cilindra. Čak i oni 1,0 Ecoboost i 1,5 TDCI iz 2018. su im delom uleteli u 2020. godinu. Jesu svima cene poletele u nebo (ne samo njima), ali, sve to se vraća kao bumerang. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted May 25, 2020 Ford Focus Speedster Ovaj Focus Speedster je delo ruske firme ''Ford Market'' koja nije saopštila koji motor je pod haubom: 1 Grafit reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted May 30, 2020 Carbuyer video: Ford Focus estate Pogledajte dobre i one ne baš toliko dobre strane Focusa karavana, počev od dizajna, unutrašnjosti, vozačkog iskustva, veličine gepeka i njegove praktičnosti, itd, itd... Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3679 Posted May 30, 2020 Mesecima sam ga gledao, merkao, u salonu ga par puta telom premeravao ... Za mene, ne postoji "unutra veći" karavan C segmenta od aktuelnog focusa karavana. I ko zaista traži bogatu ponudu prostora, za putnike i prtljag, od mene "preporučuje se" Ljubitelji "vozne dinamike" će verovatno posebno biti oduševljeni činjenicom da SVAKI karavasnki focus pozadi ima multilink (pa i da uzmete "baznjaka" sa TDCI 95), dok ćete na HB-u, čak i sa 1,5 Ecoboost-om od 150 ks, pa i u "vizuelno sportskom" ST Line paketu, pozadi imati samo polukruto vešanje... Lično ne mogu da razumem pobude proizvodjača da na svaki karavan focus stavi multilink. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted June 22, 2020 Ford Focus EcoBoost Hybrid Ford je svoju evropsku paletu proširio i Focusom EcoBoost Hybrid, koji dolazi sa 48V mild-hybrid tehnologijom. U ponudi su u stvari dve verzije, obe sa 1.0 EcoBoost benzincem, pri čemu slabija varijanta ima 125KS, a jača 155KS. Kako navodi fabrika, verzija sa 155KS ima prosečnu potrošnju goriva od 4.1 l/100 km i emisiju CO2 od 93 grama po km (po NEDC ciklusu), što predstavlja smanjenje od 17% u poređenju sa 1.5 EcoBoost benzincem sa 150KS i manuelnim 6-stepenim menjačem. Focus modelske godine 2021. u gami ima i dizelaše (1,5 litarski EcoBlue sa 120KS i 2.0 EcoBlue sa 150KS, u paru sa 6-stepenim manuelenim ili 8-stepenim automatskim menjačem), kao i standardni 1.0 EcoBoost benzinac sa 125KS bez mild-hybrid tehnologije. Osim toga, tu je i novi Focus Connected paket sa SYNC 3 sistemom, navigacijim, adaptivnim tempomatom, bežičnim punjačem, zadnjom kamerom i parking senzorima. Takođe, novost predstavlja i digitalna instrument tabla kod nekih verzija. Na kraju, 2021. Focus je dostupan i sa Titanium, Active, ST-Line i Vignale paketima, kao i sa izborom između tri karoserijska oblika (hečbek, limuzina i karavan). preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3679 Posted June 22, 2020 (edited) Jako, jako lepo i meni veoma poželjno vozilo kao "sandučar". U ovom tekstu se ne pominje da ''ostaje'' i 1.5 Ecoboost (mada, onaj sa 150ks i ne može da ostane pored ovog novog 1.0 sa 155), ali na drugom mestu ja danas pročitah i da će 1.5 nastaviti svoj život u Focusu: Quote Ostale pogonske jedinice u portfoliju ostaju iste. Kod benzinaca su to turbo motori radne zapremine 1 i 1.5 litara Edited June 28, 2020 by neshaoct formatiranje Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted June 28, 2020 Focus dobio dve hibridne verzije i digitalnu instrument tablu Ford je unapredio Focus na evropskom tržištu za 2021. godinu. Kao što je najavio prošle godine, Ford je uveo ''blage'' hibridne varijante u gamu Focus modela. Reč je o 48-voltnoj lakoj hibridnoj tehnologiji sa starterom/generatorom, a u srcu pogonskog sistema je poznati 1.0 EcoBoost benzinac u opcijama sa 125 KS i 155 KS. Ford je saopštio da snažnija od dve pogonske verzije ima prosečnu potrošnju od 4.1 l/100 km i CO2 emisiju od 93 g/km mereno prema NEDC standardu. Proizvođač navodi da je potoršnja goriva niža i do 17% u poređenju sa postojećim 1.5 EcoBoost benzincem sa 150 KS. Modeli sa novim ''blagim'' hibridnim pogonom imaju i mogućnost rekuperacije energije kočenja, koja se skladišti u 48-voltnoj litijum-jonskoj bateriji. Tako sačuvana električna energija se kasnije koristi tokom vožnje i prilikom ubrzavanja. Osim sa ''blagim'' hibridnim pogonom, Ford Focus za 2021. godinu će biti dostupan i sa konvencionalnim dizel i benzinskim motorima. Oni koji se odluče za dizel opciju mogu da izaberu 1.5 EcoBlue sa 120 KS ili 2.0 EcoBlue sa 150 KS. Dizelaši mogu biti upareni sa 6-brzinskim manuelnim ili 8-stepenim automatskim menjačem. Kupcima koji žele čist benzinac bez ''blagog'' hibridnog pogona, na raspolaganju je 1.0 EcoBoost sa 125 KS. Ponuda menjača je ista kao kod dizel varijanti. Ford Focus za 2021. je dobio i novu 12.3-inčnu digitalnu instrument tablu, a prikaz instrumenata na njoj je moguće prilagoditi vozačevoj želji. preuzeto sa - b92.net Quote Share this post Link to post Share on other sites