Jump to content
FAS Goran
Milutinac

10 najbezbednijih i 10 najsmrtonosnijih zemalja za vožnju

Recommended Posts

autoput-x.jpg

 

Naučnici iz Saobraćajnog instituta Univerziteta Mičigen prikupili su podatke o stopi smrtnosti na putevima u 193 države sveta. Zemlje su zatim rangirane od onih najbezbednijih za vožnju, do onih u kojima se najviše gine u saobraćaju, u odnosu na broj stanovnika.

 

Pogledajte kako izgleda redosled prvih 10 zemalja na svetu u kojima se najmanje strada na putevima. Kao izvor istraživanja korišćeni su statistički podaci Svetske zdravstvene organizacije:
 

Redni broj        Država             Broj poginulih na 100.000 stanovnika

 

1.                     Maldivi                                  2

2.                     Tadžikistan                           3

3.                     Malta                                    3

4.                     Fidži                                     4

5.                     Maršalska ostrva                  4

6.                     Izrael                                    4

7.                     Tonga                                  4

8.                     Antigva i Barbuda                4

9.                     Holandija                              4

10.                   Švajcarska                           5

 

Interesantno je da listom dominiraju male, ostrvske zemlje, dok se od visokorazvijenih evropskih država na njoj nalaze dve - Holandija i Švajcarska.

 

Logično je pretpostaviti da su mini-države poput Maldiva ili Fidžija zauzele visoka mesta među najbezbednijim zemljama za vožnju između ostalog i zbog toga što imaju skromnu putnu mrežu ili što njihovi žitelji manje koriste automobile.

 

Sa druge strane, u bogatoj Švajcarskoj, a naročito u Holandiji, drumski saobraćaj je veoma razvijen, pa je njihov visok plasman pre svega odraz kvalitetnih puteva, "mladog" voznog parka, ali i visoke svesti i discipline koju vozači pokazuju u saobraćaju.

 

Što se tiče zemalja iz bivše Jugoslavije, na listi su najbolje plasirane Makedonija i Bosna i Heregovina, sa 6 smrtnih slučajeva na 100 hiljada stanovnika, dok prema podacima Svetske zdravstvene organizacije na putevima u Srbiji na 100 hiljada stanovnika strada 12 ljudi.

Prema ovom istraživanju, u svetu na 100.000 stanovnika na putevima u proseku pogine 18 ljudi.

 

10 najsmrtonosnijih zemalja za vožnju

 

Istraživanje naučnika sa Univerziteta Mičigen pokazalo nam je kojih 10 zemalja su najbezbednije za vožnju. Pogledajte sad koje zemlje se nalaze na začelju te liste, odnosno kojih 10 država su napogubnije po učesnike u saobraćaju.

 

Ova lista takođe je sačinjena na osnovu statističkih podataka iz 2008. godine. Kao kriterijum za rangiranje korišćen je broj poginulih u saobraćaju na 100 hiljada stanovnika:
 

Redni broj        Država             Broj poginulih na 100.000 stanovnika

1.                     Namibija                                 45

2.                     Tajland                                  44

3.                      Iran                                       38

4.                     Sudan                                    36

5.                     Svazilend                               36

6.                     Venecuela                             35

7.                     Republika Kongo                   34

8.                     Malavi                                    32

9.                     Dominikanska republika         32

10.                   Irak                                         32

 

Kada se uporede ova i lista zemalja u kojima se najmanje gine u vožnji, uočava se drastična razlika u stopi smrtnosti u saobraćaju.

Među državama sa najviše stradalih na putevima po broju stanovnika dominiraju siromašne i nerazvijene zemlje Afrike.

Preuzeto sa AutoBlog.rs

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I Antigva i Barbuda, veca Azanja od njih. Cudi me da nema Vatikana na listi najbezbednijih? Imaju i oni sto metara ulice i parking. :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kako je bilo? Ja sam se u Egiptu usrao, svaki put sam se krstio kada sam sedao u minibus u autobus :D, a Egipat nije na ovoj listi, koja je inace glupost, jer u listu bezbednih upada Tadzikistan, a ja sam dobar deo zivota proveo u Rusiji, i vozili su me i Tadzikistanci, koji su prvo operisani od mozga, pa onda od svega ostalog. Jedan mi je zamalo otkinuo nogu, krenuo je dok sam izlazio iz auta, a taj isti je posle ladno usao u kontra smer u neku ulicu tipa Jurija Gagarina, kaze malo se zbunio. Vidi 4 automobila u 4 trake kako idu u nasem pravcu i on pravo na njih! Realno, u Tadzikistanu nema saobracaja, i vozacka se kupuje za jednu ovcu. A i svi Tadziki non stop zvacu blagu drogicu "nasvaj", koja se pravi od nekih trava, pileceg izmeta i ko zna cega jos, pa su stalno blago omamljeni, i smrde za medalju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za Tadžikistan pojma nemam. Verovatno nema brzih puteva jer je planinska zemlja. Pretpostavljam da se lupaju, ali ne ginu za volanom.

Afričke zemlje su užas. Nije pitanje saobraćaja koliko ih boli dupe da li će da poginu. Imaju ravnodušan stav prema životu.

Tapatalk Pro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto je Švedska najbezbednija zemlja za vožnju?

 

Švedska ima daleko najmanji broj poginulih na putevima na 100.000 stanovnika. U čemu je tajna uspeha te skandinavske zemlje kad je reč o bezbednosti saobraćaja?

 

151771983155e1687554ead565911782_v4_big.

 

Slike smrskanih automobila, razbijenih vetrobrana i vozila hitne pomoći koja hitaju na mesto nesreće prisutne su u celom svetu. Ali najređe su u Švedskoj. Šta je to što je specifično za Švedsku kada je u pitanju drumski saobraćaj? Ova skandinavska zemlja, odakle je i marka Volvo koja je sinonim za bezbednost u vožnji, usvojila je 1997. politički plan "Vision Zero" čiji je krajnji cilj automobilski saobraćaj bez ljudskih žrtava. Program itekako daje rezultate jer po podacima Svetske zdravstvene organizacije iz 2010. u Švedskoj su na putevima poginule tri osobe na 100.000 stanovnika.
Poređenja radi, na nemačkim putevima, koji se po svetskim standardima smatraju vrlo bezbednim, život izgubi 4,7 ljudi na 100.000 stanovnika. U Srbiji je taj odnos 2010. iznosio 8,3/100.000. Najvažnije načelo švedske saobraćajne politike jeste da je ljudsko zdravlje ispred potrebe da se ostvari mobilnost stanovništva i drugih ciljeva sistema drumskog saobraćaja. Konačni cilj, koji bi trebalo ostvariti do 2020. godine, je spuštanje broja žrtava na putevima na nulu.

 

122141871855e168758d0fc712879783_v4_big.

 

U poređenju sa ostalim zemljama, tempo putovanja švedskim saobraćajnicama je opušteniji. Razlog je jednostavan, kaže stručnjak za bezbednost saobraćaja na putevima, Anders Lie, "ako nešto pođe po zlu, sporijega manje boli". Na putevima izvan naseljenih mesta ograničenje brzine je 80 km/h, a na autoputevima 120 km/h, iako retko ko vozi brže od 110. Švedska je poznata i po velikom broju "zamki" za prebrze vozače. Širom zemlje postavljeno je 1500 kamera koje kontrolišu brzinu vozila. Lie priznaje da ih je u svakom trenutku uključena otprilike samo desetina.
"Oslanjamo se na poverenje između vozača i ostatka društva. Retki su oni koji su spremni da prekrše zakon", dodaje. Sve dok vozači poštuju ograničenje brzine, većina kamera beleži njihovu brzinu zbog statistike, a ne zbog kažnjavanja. Ako se prosečna brzina kretanja vozila na nekoj saobraćajnici poveća, prekršitelji će početi da dobijaju kazne sve dok se prosečna brzina ponovo ne vrati u normalu.
A kazne su visoke - od 150 do 250 eura. "Ne izdajemo mnogo kazni", kaže Lie. Švedska država ih, naime, ne smatra izvorom budžetskih prihoda.

 

65095428055e16875c7da7422920018_v4_big.j

 

Svaku nesreću sa ljudskim žrtvama analiziraju stručnjaci i nastoje da utvrde šta ju je tačno uzrokovalo i kako je došlo do povreda. Posljednjih godina Švedska je mnogo uložila u svoje puteve. "Mi smo velika, ali retko naseljena zemlja i zato ne možemo trošiti onoliko koliko, na primer, troši Nemačka na svoje autoputeve", kaže Lie. Na putevima izvan naseljenih mesta između saobraćajnih traka postavljene su fizičke barijere koje je mnogo teže preći nego običnu belu liniju. Samo ta mera smanjila je broj nesreća za 90%. U svakoj petoj saobraćajnoj nesreći u Švedskoj učestvovao je neko ko je konzumirao alkohol.
Zato je 90.000 autobusa, kamiona i taksija opremljeno takozvanim "alkoholnim bravama", što znači da vozač ne može da pokrene vozilo pre nego što dune u nju. Pokaže li se da u dahu ima alkohola, vozilo je nemoguće "upaliti". Dopuštena količina alkohola u krvi je 0,2 promila. To je čaša piva. "To je jasan znak celom društvu", rekao je Lie. "Ili piješ ili voziš".

 

izvor - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dovoljno je pogledati na prvoj slici koji su automobili najzastupljeniji, pa se zaključak zašto ima najmanje poginulih sam nameće

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sve dok vozači poštuju ograničenje brzine, većina kamera beleži njihovu brzinu zbog statistike, a ne zbog kažnjavanja. Ako se prosečna brzina kretanja vozila na nekoj saobraćajnici poveća, prekršitelji će početi da dobijaju kazne sve dok se prosečna brzina ponovo ne vrati u normalu.

 

Ne mogu da zamislim da se ovako nesto kod nas desi :laughing::turned:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda je ta kazna 150-250€ za one koji voze između 110-120 na autoputu gde je ogrančeno 120... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Broj poginulih na putevima EU se smanjio, ali su velike razlike između država.

Kako mi stojimo?

 

sudar 2019 2.jpg

 

Podaci o smrtnosti na putevima u državama članicama Evropske Unije su različiti. Dok je u Švedskoj broj poginulih u saobraćajnim nesrećama 2019. godine iznosio 29 osoba na milion stanovnika, u Rumuniji je rezultat znatno lošiji - 97 mrtvih na jedan milion stanovnika. Kakvu statistiku ima Srbija?

 

Prema podacima Evropske komisije, prošle godine na putevima Evropske unije život je izgubilo 2% manje osoba nego godinu dana ranije. Ali i dalje je brojka za zabrinutost - to je 22.800 izgubljenih ljudskih života! Iako ovaj podatak izgleda zastrašujuće, treba istaći da je sa prosekom od 51 poginulih na milion stanovnika, EU bez konkurencije najbezbedniji region sveta kada govorimo o bezbednosti u saobraćaju. Ipak, to je samo prosek koji ne odražava realnost u pojedinačnim zemljama.

 

Situacija se poboljšala u 15 zemalja, u 4 je nepromenjena, a u 8 je došlo do povećanja broja poginulih na putevima.

Ubedljivo najbezbednija je Švedska sa prosekom od 22 poginula na milion stanovnika, ispred Irske (29), Malte (32) i Holandije (34). Švedska i Luksemburg uspele su da smanje smrtnost u saobraćaju za 32%, odnosno 39%. Na drugoj strani tabele je Rumunija gde na milion stanovnika pogine 96 osoba. Puno bolja situacija nije ni u Bugarskoj (89), a treća saobraćajno najnebezbednija zemlja EU je Poljska sa prosekom od 77 mrtvih na milion stanovnika.

 

U zemljama Evropske unije od 2010. do 2019. godine zabeležno je smanjenje smrtnosti u saobraćaju za 23%. Već sada je jasno da se prvobitni plan o smanjenju broja mrtvih u saobraćaju u toku jedne dekade od 50% neće ispuniti. Zanimljivo, najbliža ovom cilju je Grčka u kojoj je došlo do smanjenja smrtnosti u toku jedne dekade od 39%. Litvanija je uspela da stigne do smanjenja smrtnosti od 38%. Zanimljivo je, da i u ovom periodu postoje različiti trendovi - na Malti je za poslednjih 10 godina povećan broj poginulih u saobraćaju za 23%, a u Holandiji za 9%. I pored toga, Holandija spada među saobraćajno najbezbednije zemlje u Evropi.

 

sudar 2019 1.jpg

 

Prema podacima Agencije za bezbednost saobraćaja, tokom 2019. godine na teritoriji Republike Srbije poginulo je 534 lica. To znači da je na sprskim putevima prošle godine poginulo 76 osoba na milion stanovnika. Kada bi se Srbija nalazila u ovoj tabeli, zauzela bi 25. mesto, između Hrvatske (73) i Poljske (77).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaštitne ograde na putu su preslabe za električne automobile

 

rivian crash.jpg

 

Zastrašujući snimak Rivianovog električnog kamioneta, koji nakon što je vozač ''izgubio kontrolu nad vozilom'' sa lakoćom probija betonske ograde, jasno upućuje na nove bezbednosne probleme, pre svega sa američkih autoputeva, a zatim i evropskih.

Veliki električni kamioneti su prvi na udaru kad je u pitanju masa vozila. Kako bi imali koliko toliko pristojan domet, imaju ugrađene ogromne baterije, a time im i masa drastično raste. U proseku su 20 do 50% teži od ekvivalentnih vozila sa fosilnim gorivima, a u slučaju Riviana sa snimka, govorimo o čak 3.6 tona.

 

 

Univerzitet Nebraska-Lincoln je nedavno napravio test naleta električnog Riviana R1T na standardnu zaštitnu ogradu pri brzini od 96 km/h da bi proverili da li ograda može sa izdrži takav udarac.

Sudeći po snimku u kome Rivian bez problema prolazi kroz ogradu i još pomera betonske prepreke, jasno je da će u budućnosti nešto morati da se menja. Zanimljivo je da je testiran i značajno lakši Tesla Model 3, koji ograda takođe nije zaustavila. Pritom se radi o ogradi serrtifikovanoj na oko 2.300 kg. Ne treba napominjati da je Rivian osetno teži, baš kao i novi Cybertruck. Isto važi i za neke plug-in hibride, poput BMW-a XM, kao i manje električne modele poput Mercedesa EQE, a koji nisu testirani. Ne želimo ni da zamislimo šta se dogodi kad se u ogradu zaleti GMC Hummer EV težak preko 4 tone.

 

Nema sumnje, po pitanju bezbednosti drumske infrastrukture dolaze izazovna vremena, u kojima će mnogi pravilnici morati da se koriguju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...