neshaoct 9591 Posted February 20, 2014 1.6 dCi 160 Twin Turbo Novi pogonski agregat nosi naziv Energy dCi 160 Twin Turbo i prvi je turbo dizelaš sa dva turbo punjača u Renaultovoj ponudi. Iz zapremina od 1598 cm3 motor izvlači 160KS pri 4000 o/min, dok je najveći obrtni moment od 380 Nm dostupan već na 1750 o/min (90% momenta motor stavlja na raspolaganje na još nižih 1500 o/min). Dva sekvencijalna turbo punjača raspodelila su dužnosti, pa je prvi zadužen za niske obrtaje i poništavanje zloglasne turbo rupe kod ubrzavanja u nižem i srednjem režimu rada. Druga turbina je namenjena višim obrtajima i zaslužna je za linearna i glatka ubrzanja u višem režimu rada. U Renaultu ističu da je novi motor baziran na tehnologijama koje je francuska marka usavršila učestvujući u Formuli 1. Mada se trenutno Renault u Formuli 1 više bavi otklanjanjem problema nego nastupima, ohrabruje činjenica da se deo novca uloženog u F1 vraća u obliku tehnologija namenjenih drumskim automobilima. Među glavne odlike novog motora Renault ubraja transverzalni smer kretanja rashladne tečnosti, čime je ostvareno bolje hlađenje motora, kao i korišćenje posebnih materijala u izradi ključnih pokretnih elemenata motora. Zanimljivo je da će se novi motor, čiji sistem za napajanje gorivom radi sa pritiskom od 1800 bara i koji nudi 25% uštede u potrošnji goriva i emisiji CO2, naći i u većim modelima. Da citiramo, novi dCi 160 Twin Turbo svoje mesto će naći i u budućim modelima D i E segmenta. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2877 Posted February 20, 2014 Samo da ne bude kvalitetan kao prvobitne verzije 1.5dci i biće odlično.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bumblebee 18 Posted February 20, 2014 Ja sam kontao da su ti dci 1.5 od 110ks zmaj od motora Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted February 20, 2014 Jesu motori ali nije ubrizgavanje... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted December 13, 2014 Renault predstavio nove motore, uključujući dvocilindrični dvotaktni dizelaš Renault je na događaju Innovations@Renault u Parizu predstavio nekoliko novih motora i tehnologija. Pre svega, tu je novi elektromotor koji je za oko 10 odsto manji od onoga koji kompanija trenutno koristi, a ima 65 kW/88KS i 220 Nm. Sledi turbo trocilindrični dual-fuel motor koji pored benzina koristi i TNG, a za koji u Renaultu navode za će smanjiti račun za gorivo za oko 25%, i to zahvaljujući start/stop tehnologiji, sistemu regeneracije kočione sile, eco-modu i pomenutoj dual-fuel tehnologiji. Treba pomenuti i HYDIVU prototip koji se bazira na kombiju Master, a kombinuje twin-turbo dCi 165 ENERGY dizelaš i elektromotor. Možda najzanimljiviji je ipak dvocilindrični dvotaktni dizel motor od samo 730 kubika, sa turbom i kompresorom, a koji raspolaže sa 35-50 kW/48-68KS i 112-145 Nm. U Renaultu navode da performanse ovog motora moraju još da se poboljšaju kako bi razmotrili mogućnost da ga ugrađuju u svoje manje modele. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13160 Posted December 13, 2014 Jesu motori ali nije ubrizgavanje...Malo zakasneli odgovor, ali možda nekom znači...Svi problemi sa ubrizgavanjem su rešeni od otp. 2006., kad su prešli na Siemens. Čak i pre te godine, one dve najjače verzije 1.5 motora su imale Siemens ubrizgavanje. Znak raspoznavanja je šestobrzinski menjač. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted December 13, 2014 Delimicno tacno. Jesu neki 1,5 motori presli na Siemens, ali evo bas sam pre 10-ak dana radio Megane 2 1,5 2008. godina sa Delphi ubrizgavanjem. A ako cemo realno ni Siemens nije cvecka. Da radi, radi dobro ali kada rikne skuplja pita nego tepsija. Dizne niko ziv ne radi (kako teba) cak ni na starijim sistemima. Nije mi jasno zasto prizvodjaci menjaju sisteme koji su godinama vazili za pouzdane i bez kvarova. Iskustvo na 1,9 i 2,0 dci motorima sa Bosch sistmom su trebali da primene na malolitrazne motore. I jos jedan apsurd je Delphi u Mercedesu koji je katastrofa a opet plod saradnje sa Renaultom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7729 Posted December 13, 2014 Zato vise i nije Mercedes! Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13160 Posted December 13, 2014 Ja se nisam precizno do kraja izrazio. Od 2006. su počeli na Cliu sa Siemensom, dok su na Meganu ostali na Delfiju na slabijim 1.5 motorima do kraja proizvodnje Megana 2 Tek sa Meganom 3 su svi 1.5 dci sa Siemensom.Delphi dok radi je savršen, ali je sklon skupim kvarovima (krunjenje ležajeva u pumpi i opiljci u diznama).I meni je večito pitanje zašto menjati nešto što funkcioniše. Jedino mi pada na pamet niža cena, što je na nivou celokupne proizvodnje ogromna ušteda. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted December 13, 2014 Šta je sa Lagunama 3 i 1.5 i 2.0 ?Kažu da su dobre. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted December 13, 2014 Po meni su trebali da menjaju i ranije. Ai sta ispadne na kraju? Cenu na stranu. Vraticu se na MB. Onog trenutka kad su poceli da se "kurvaju" sa sistemima raznih prizvodjaca tada su nastali problemi. Ne favorizujem, ali dok su koristili Bosch u bilo kom sistemu sve je bilo ok. Onog trenutka kad se pojavila skupina od VDO, Hella, Siemens, Lucas-a na jednom autu nasao je problem. Cemu sve to kad je u starijim sve radilio besprekorno a doprinosilo imenu MB. Ja licno nisam video ustedu od primene raznih brendova. Samo probleme na racun i fabrike i kupca. Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13160 Posted December 13, 2014 Ako se ne varam i ako sam dobro čuo, na Lagunama 3 sa 2.0 dci motorima nije mogla da se pojedinačno radi/menja samo po jedna dizna. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7729 Posted December 13, 2014 Skoro sam pricao sa covekom koji vozi lagunu 2.0dci od prvog km. i hvali je ali kada je rekao cenu dizni i pumpe.. .jos malo kao cela laguna jbt. Necu da pisem jer i sam ne mogu da verujem Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted December 13, 2014 Toti, to je je neko izvalio. Problem je u tome sto te dizne niko ne radi jer nema rezervnih delova za njih. A gde zoves na otpad svi prodaju u kompetu. Radio sam skoro 2,0 DCI, ali Opel Vivaro. Koliko su propale dizne morale su nove da se ubace. Cca. 100.000 dinara troska staro za novo. Kodiranje se vrsi pojedinacno tako da nema razloga da ne moze posebno da se ugrade. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted December 14, 2014 Martini , kada bi mogle da se ušrafe Bosch dizne na Clia 1.5 dCi to bi možda moglo da radi i sa Bosch pumpom visokog pritiska i motornim kompom sa Stila ? Pa i da kupi sve senzore da Stila opet bi mu bilo puno jeftinije.Pitam jer imamo jednog stručnjaka sa riknutim diznama na Clidži 1.5 i dekintiranim novčanikom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted December 14, 2014 Neka strucnjak skupi lovu ili proda auto. U NS kod Vilica remont 4 dizne sa novim ventilima i uloscima 60.000. A ako su mi riknule dizne nije bezveze. Neka otvori poklopac rezervoara-plovak, izvadi i vidi lampom da li na dnu ima metalnih opiljaka. Ako ima onda i remont pumpe oko 25.000 + pranje rezervoara i sistema. Stilo dizne ne mogu ni da se usrafe, ulozak sigurno ne baca pod odgovarajucim uglom pa ce klip da izgori.......... Da ne teramo dalje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kuvalja 406 Posted December 14, 2014 Dodao bi samo da moze da skine i crevo pre filtera i da u plasticnu casu navergla goriva i onda odozdo po dnu case magnetom seta u krug i gleda da li se vrtlozi nafta u casi ako se vec opiljci ne vide golim okom, a isto moze i onaj teleskop magnet da bucne u rezervoar kad skine pumpu i da promulja po dnu i vidi sta se nahvatalo po magnetu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7729 Posted December 15, 2014 On ako ima opiljke onda je crkao do sad verovatno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1593 Posted December 15, 2014 (edited) Posle ovih vaših postova, dodao bih samo, od Francuza samo benzinci dolaze u obzir Edited December 15, 2014 by srdjos Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 535 Posted December 15, 2014 Sto samo benzinci kad je HDI skoro besprekoran motor? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted December 15, 2014 Neka strucnjak skupi lovu ili proda auto. U NS kod Vilica remont 4 dizne sa novim ventilima i uloscima 60.000. A ako su mi riknule dizne nije bezveze. Neka otvori poklopac rezervoara-plovak, izvadi i vidi lampom da li na dnu ima metalnih opiljaka. Ako ima onda i remont pumpe oko 25.000 + pranje rezervoara i sistema. Stilo dizne ne mogu ni da se usrafe, ulozak sigurno ne baca pod odgovarajucim uglom pa ce klip da izgori.......... Da ne teramo dalje. Nema ni za burek.Ima rezervni Clio 1.2 samo se bojim da ne propadne kroz patos.Stari Renov 2.0 i 2.2 J6 i J7 gazi i po 700 000. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted December 15, 2014 (edited) Dodao bi samo da moze da skine i crevo pre filtera i da u plasticnu casu navergla goriva i onda odozdo po dnu case magnetom seta u krug i gleda da li se vrtlozi nafta u casi ako se vec opiljci ne vide golim okom, a isto moze i onaj teleskop magnet da bucne u rezervoar kad skine pumpu i da promulja po dnu i vidi sta se nahvatalo po magnetu.On pumpu nema u rezervoaru. Rezervoar mora da se skine i opere dobro. Ne pomazu magneti. Edited December 15, 2014 by Martini Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kuvalja 406 Posted December 15, 2014 Nisam znao da nema pumpu, dobro onda skine plovak, i nisam mislio da ocisti tako rezervoar nego da proveri da li ima opiljaka, ako ih vec ne vidi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1593 Posted December 15, 2014 Sto samo benzinci kad je HDI skoro besprekoran motor? Mozda je novi besprekoran ali kao polovnjaka retko bih pristao na HDI ako nije u stvarno dobrom stanju. Quote Share this post Link to post Share on other sites