Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
Milutinac

Kratke relacije su ubica motora

Recommended Posts

''Idem automobilom na brzaka do pekare, je l' treba nešto?'' Ovakvo gastronomsko zadovoljstvo može skupo da košta jer motoru koji tokom vožnje ne dostigne radnu temperaturu prete ozbiljni kvarovi.

 

savet.jpg

 

Kako mi postupamo sa našim automobilima, to je strašno. Kratka vožnja od stotinak metara, u „samo da kupim nešto slatko“ stilu ostavlja motor nezagrejanim. To za sobom vuče ozbiljne posledice – vlaga ne stiže da ispari i meša se sa uljem, stvaraju se naslage  nečistoća na EGR ventilu, brizgaljkama… Opasnosti  su brojne. Nakon nekog vremena stvara se skrama na poklopcu za dolivanje ulja.  Izgleda bezazleno, ali to je već ozbiljan stadijum u kojem ulje ozbiljno počinje da gubi svoja  mazivna svojstva i treba ga pod hitno zameniti.

 

Još jedna opasnost ovakve vožnje je i mešanje ulja i goriva. Nažalost, u tom slučaju ne dolazi do promena na ulju koje se mogu videti golim okom. Ipak, i tu postoji mali trik, omirišite šipku za merenje ili još bolje skinite malo ulja sa nje i protrljajte prstima pa  pomirišite. Ukoliko ne osetite miris goriva, sve je u redu.

 

435033-saveti1-ff-jpg-ver-1392376127.jpg
 

Ovo su posledice vožnje na kratkim distancama:

1. Gorivo se meša sa uljem. Mazivna svojstva se umanjuju, ležajevi se ubrzano troše; 2. Dok je motor hladan, deo goriva iz komore za sagorevanje završava u karteru; 3. Usled pojačane kondenzacije vode u ulju se formira pena; 4. Gorivo u ulju može oštetiti katalizator.

 

Da se razumemo, sasvim je normalno da se tokom rada motora stvara kondenzacija ili da dolazi do mešanja manje količine ulja i goriva, međutim, ovaj problem se u normalnim okolnostima rešava sam od sebe.

 

U principu najbolje je da pratite temperaturu motora na indikatoru (ukoliko ga imate). Iz motora koji dostigne radnu temperaturu kondenzacija isparava pa je jasno da se automobilima koji se voze na kratkim relacijama to neće desiti, u njima se vremenom akumulira sve veća količina vode i goriva u karteru. Motorno ulje ubrzano gubi svoja svojstva, nije u stanju da ispuni svoju funkciju pa na kraju i dolazi do oštećenja motora. Ovaj problem može biti još ozbiljniji.

 

Naime, u starijim Folksvagen motorima (1.0 i 1.4 benzinci sa četiri cilindra) usled konstrukcione greške kondenzacija se zamrzavala u uljnim kanalima što je dovodilo do prekida u dotoku ulja i motor je narodski rečeno „zakucavao“. Rešenje za ovaj problem je jednostavno – izbegavajte koliko god je to moguće vožnje na kratkim distancama i skratite interval zamene ulja. Takođe, proverite u zvaničnom servisu ili uputstvu: mnogi proizvođači preporučuju posebnu gradaciju, kvalitet i interval zamene ulja za automobile koji se voze na kraćim relacijama. Naravno, ulje treba redovno kontrolisati. Prilikom kontrole vodite računa da je nivo ulja iznad maksimuma dobar znak da u njemu dolazi do mešanja vode i goriva.

 

Preuzeto sa MojAuto.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...