Jump to content
FAS Goran
neshaoct

BMW serija 7 (G11) / (G70/G71) / BMW i7

Recommended Posts

U planu i BMW Serije 7 Centennial Edition

 

bmw%207%20222.jpg

 

Izgleda da BMW planira i specijalno izdanje nove generacije Serije 7, i to Centennial Edition koji bi trebalo da bude dostupan u ograničenoj seriji. Kako kažu nezvanične vesti, BMW Serije 7 Centennial Edition će se odlikovati bogatijom opremom, novim stajling detaljima na eksterijeru, premium kožnim enterijerom i brojnim 100th anniversary oznakama (budući da BMW ove godine obeležava svoju 100-godišnjicu). Za sada nije poznato koji motor će pokretati ovu ediciju, ali je poznato da će automobil biti dostupan na najznačajnijim tržištima, uključujući i američko gde bi trebalo da stigne na jesen.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW Individual 750Li xDrive

 

bmw%20750%201.jpg

 

BMW Individual je sa dve nove specijalne edicije Serije 7 pokazao mogućnosti individualizacije ove luksuzne limuzine.

 

bmw%20750%2011.jpg

 

Kao baza je poslužio BMW 750Li xDrive, pri čemu je prva specijalna edicija nazvana Solitaire Edition. Ovaj automobil odlikuju Metallic Solitaire White boja iz BMW Individuala, ''Solitaire'' logo na C stubu, Merino koža u Tartufo boji, alkantara, nove patosnice, manji bar sa vinskim čašama, kao i prtljažnik sa alkantarom.

 

bmw%20750%20111.jpg

 

750Li xDrive Solitaire Edition će biti napravljen u ograničenoj seriji od samo 6 komada, dok je Master Class Edition (čijih slika za sada nema) je ograničen na samo jedan primerak.

 

bmw%20750%201111.jpg

 

750Li xDrive Master Class Edition će imati BMW Individual Metallic Black Gold boju, a obe specijalne verzije pod haubom kriju 4.4 litarski V8 motor sa 450 konja i 650 Nm obrtnog momenta. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 4.7 sekundi, dok je najveća brzina el. ograničena na 250 km/h. Cena za sada nije saopštena, ali će ove verzije u svakom slučaju biti skuplje od standardnog modela 750Li xDrive koji u Nemačkoj košta 115.100 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed test > BMW 730 Ld: Povratak u budućnost!

 

Gotovo četiri decenije evolucije, doprinele su da najnovije izdanje BMW Serije 7 predstavlja limuzinu o kojoj se može govoriti isključivo u superlativima. Sa produženim međuosovinskim rastojanjem i Carbon Core tehnologijom, BMW pomera granice ekskluzive, pa testirani 730d Ld definiše nove horizonte raskoši. Da tehnologija i najnapredniji sistemi mogu da kompletno promene pravila igre, vidimo na najnovijim generacijama limuzina. Koliko je, zapravo, luksuz dobio novu formu primetno je na modelima koji nam dolaze iz kompanija Mercedes-Benz, BMW i Audi. Iako se, po nekom nepisanom pravilu, po tradiciji, kao lider nameće S-klasa, BMW svakim novim izdanjem potvrđuje da je i pogledu inovacija, u potpunosti ravnopravan.

 

Da rivalstvo rađa kvalitet ilustruje i G12,  najelitniji BMW u serijskoj ponudi. Produžena verzija zapravo je ogledni model koji demonstrira sve što BMW u ovom trenutku može, ali i mora kako bi bio ravnopravan sa Audijevim A8 i pomenutom S-klasom. Želja je, neskrivena, da u mnogim kategorijama Serija 7 bude i predvodnik trendova, koji će potom postati dostupniji i u kompaktinijim i pristupačnijim modelima. Osim direktnih rivala i imperativa statistike prodaje, obavezuje i nasleđe, koje nas vraća u prošlost i sada već davnu 1977. godinu. Tada je Serija 7 započela put čiji je cilj već tada bio poznat. Zadatak je bio složen – stvaranje limuzine koja neće zanemariti sportsku dimenziju, ''ličnost'' i samu srž svih automobila iz Bavarske.

 

Prva serija, interne oznake E23, ostala je upamćena po aerodinamičkom dizajnu koji je potpisao legendarni Pol Brak, isključivo benzinskim motorima i harmoniji elegancije i performansi. Da je otrgne iz sećanja potrudio se i domaći kolekcionar, prijatelj TopSpeed redakcije, koji nam je na raspolaganje stavio izuzetan 728i primerak sa automatskim menjačem, koji u mnogim segmentima daje lekciju mnogo mlađim i savremenijim automobilima.

 

Diskretna ''Kalahari'' boja u BMW katalogu izbor je koji naglašava izuzetno skladne linije i proporcije koje su, uprkos eleganciji, dovoljno jasno stavile do znanja da je Serija 7 podjednako ubedljiva ako se vozi, ali i ako vreme provodite kao putnik u komfornoj kožnoj kabini. Enterijer je podsetnik na dane kada je unutrašnjost bila izrađivana sa mnogo pravog drveta, masivnih detalja koji su ulivali poverenje u sveopšti kvalitet i dugotrajnost.

 

Razume se, decenije na putu i garažama, ali i kilometri koji su otkucavali na satu od ''rođenja'' do danas, ostavili su diskretni trag, poneku boru i patinu koja još više ističe posebnost. Ti podsetnici na neko romantično (nostalgičari bi dodali i zlatno!) doba automobilske produkcije, svuda su vidljivi… Komande su sasvim prikladno obeležene nemačkim jezikom, dok se pored motora od 180 konja ponosno ističe pločica sa natpisom ''Made in West Germany''.

 

Iako su se vremena promenila i globalizacija kuca na vrata i najjačih igrača na tržištu, BMW Serije 7 i dalje se proizvodi u srcu Nemačke, u postrojenju Dingolfing. Na važnost tradicije upućuje i izgled nove ''sedmice'' koja gorostasnim dimenzijama najavljuje najviši nivo komfora. Dizajn prati korporativni stil, vidljiv i na kompaktnijim verzijama, koji u okviru impozantnih gabarita koje 730 Ld promoviše, deluje još atraktivnije.

 

Nakon pozitivnog utiska koji ostavlja na oko posmatrača, na red je došao i trenutak za detaljnije upoznavanje. Prvi kontakt sa Serijom 7 je u znaku tehnologije, preciznije, ključa. Tu reč bi trebalo uzeti uslovno i sa velikom dozom rezerve jer je zapravo reč o veoma naprednom gedžetu. Zbog 2.2-inčnog ekrana osetljivog na dodir, više podseća na pametni telefon nego na klasični automobiski ključ, koji osim polu-autonomnog parkiranja, kao opcije nudi i brojne informacije poput navigacije ili informacija o preostaloj autonomiji kretanja sa raspoloživim gorivom.

 

Nakon otvaranja vrata, do izražaja dolazi još jedna ekskluzivnost. Natpis Carbon Core zapravo sažima visok nivo tehnoloških ulaganja koja za cilj imaju sveobuhvatno smanjenje mase. Nije tajna da je za automobil ove veličine ušteda u masi važna stavka u projektnom zadatku, a BMW je na tom planu postigao veliki napredak. Preuzet od BMW ''i'' serije, Carbon Core je mešavina plastike ojačane ugljeničnim vlaknima i čelika izuzetno visoke čvrstoće, te je glavni razlog smanjenja težine bavarske ''krstarice'' za čak 130 kilograma, u poređenju sa prethodnim modelom. Dijeta se nije negativno odrazila na ultraluksuzni enterijer. Iako je i prva, E23 generacija imala kožna sedišta, detalje od drveta i sve beneficije svog doba, decenije tehnološkog razvoj najvidljivije su upravo u kabini, koja u poređenju sa retro ''sedmicom'' deluje poput svemirskog broda. Zapravo, pravo poređenje i nije moguće jer to odavno nije ravnopravna trka.

 

Nakon high-tech ključa, revolucionarne promene rezervisane su za unutrašnjost, koja zahvaljujući međuosovinskom rastojanju od 3.210 milimetara, do putnika prenosi nivo komfora koji je teško nadmašiti. Čini se da dilema da li pronaći idealnu poziciju na vozačkom ili zadnjem sedištu, nikada nije bila izraženija. Ma koliko je svaki BMW prevashodno namenjen vozaču i njegovom iskustvu, produžena verzija je automobil koji jednostvano poziva da prvo utonete na svetle kožne fotelje zadnje klupe.

 

U tom ambijentu svako se istog trenutka oseti posebno, jer je cela filozofija najelitnije limuzine zapravo na tom mestu. Taj epicentar prostranog luksuza i multimedije je ogledalo hedonizma brenda BMW, pozicija koja ilustruje sve privilegije vrhunskog tehničkog razvoja, između ostalog opravdava i cenu. Da je ambijent na zadnjem sedištu posvećen kompletnom zadovoljstvu brinu se, osim perfektne udobnosti, i gedžeti koji su namenjeni ljudima koji Seriju 7 koriste kao pokretnu kancelariju. Mobilni ''office'' je prilagođen u potpunosti bilo obavezama, bilo zabavi. Audiofilsko iskustvo kompletira zvuk koji potpisuje kompanija Harman Kardon gde se verna reporudukcija i čist kvalitet podrazumevaju. Nekadašnje evropske limuzine iz ’70-ih i ’80-ih bile su poznate po benzinskim motorima velike zapremine, pa nešto stariji čitaoci sigurno pamte Mercedes-Benz S-klasu 450 SEL sa oznakom 6.9, dok je BMW naknadno ponudio odgovor u vidu verzije 745i.

 

Danas, ekologija i sigurnost putnika pišu neko novo doba luksuza, pa je prodajni katalog razvopravno raspoređen na modele sa benzinskim, dizel, ali i hibridnim pogonom. Test je obeležio detaljni pregled verzije sa trolitarskim TwinPower Turbo motorom, trenutno jedinom verzijom koja brani boje dizel tehnologije. Kataloški, motor raspolaže snagom od 265 konja, ali mnogo snažniji utisak ostavlja obrtni moment od 620 Nm!

 

Za prenos snage upotrebljen je osmostepeni automatski menjač, koji u kombinaciji sa vazdušnim ogibljenjem, koje ima funkciju automatskog podešavanja visine oslanjaja tokom vožnje, garantuje ugodnu, prijatnu i komfornu vožnju u svim uslovima. Ravnodušan prema rupama koje polako, ali sigurno preuzimaju dominaciju na ulicama Beograda, BMW Serije 7 iskustvo vožnje podiže na najviši nivo. Kompletno uživanje donekle može da poremeti neprilagođenost dimenzija saobraćaju, ulicama i navikama vozača u Srbiji. Naime ''sedmica'' pojavom i dužinom od 5.238 milimetara, za koplje prevazilazi sve učesnike u saobraćaju, ali i uobičajena parking mesta, širinom, koja gotovo da ''dobacuje'' dva metra! To je, ipak, mali kompromis za kvalitete koje pruža, budući da gotovo svi budući vlasnici imaju rešeno pitanje parkinga, a manevrisanje po gužvama prepuštaju profesionalnim vozačima.

 

Zahvaljujući superiornoj izolaciji, karakterističan zvuk motora ne utiče na užitak, čak ni pri izraženijim ubrzanjima. Ubrzanja su veoma ubedljiva, ali ne i agresivna, što je kompliment za konstruktore budući da bi prenaglašeni sportski stil svakako bio višak prilikom opisa ovakve limuzine. Uprkos tome, 730 Ld do 100 km/h stiže za 6.2 sekundi, što je, na primer, za tri stota dela sekunde brže od direktnog rivala S-klase 350 d. Turbo punjači sa varijabilnom geometrijom turbine i common-rail direktno ubrizgavanje doprinose da snage ima uvek i više nego dovoljno, a masivan obrtni moment uliva vozaču samopouzdanje prilikom preticanja, pogotovo usled savršene sinhronizacije sa menjačem koji reaguje trenutno.

 

O agilnosti prilikom promene pravca i ulaska u krivinu bi bilo pretenciozno govoriti, ali uprkos masi, koja sa tandemom putnika prelazi dve tone, kao i dužini od pet metara, BMW i dalje predstavlja merilo užitka za upravljačem. Iako sportski osećaj podređuje komforu, čak i u produženoj verziji, ''sedmica'' je ostala dosledna tradiciji i fabričkoj filozofiji.

 

Tako BMW Head-Up displej u punom koloru projektuje sve informacije koje su relevantne za putovanje direktno u vidno polje vozača, čime će im omogućiti da se potpuno koncentrišu na vožnju. Tu harmoniju morate doživeti, te smatram do je neukusno pronalaziti mane i zamerke gde ih zaista nema. Pravi ''minus'' će nekome možda biti zapravo taština, budući da uprkos ceni koja prelazi 150.000 evra, na zadnjem kraju ne stoji oznaka V8 ili čak V12 motora.

 

Uroš Popović/TopSpeed

 

preuzeto sa - topspeed.telegraf.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

AC Schnitzer BMW Serije 7

 

ac%20acs7%201.jpg

 

AC Schnitzer, specijalista za modifikcaiju BMW modela, najavljuje svoj tjuning program namenjen novoj Seriji 7.

 

ac%20acs7%2011.jpg

 

Paket još nije kompletiran budući da su za sada dostupni novi alu točkovi, diskretni elementi za eksterijer, hromirani detalji, AC Schnitzer oznake, kao i nove patosnice i aluminijumske pedale.

 

ac%20acs7%20111.jpg

 

Ovo je dakle tek početak jer će kasnije na raspolaganju biti i paketi za pojačanje motora, aero body kit, modifikovano oslanjanje, sportski izduvni sistem i doterani enterijer.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW Serije 7 i Montblanc

 

bmw%207%20m.jpg

 

Na ekskluzivnom događaju u Minhenu BMW grupa predstavila je novo izdanje Serije 7, inspirisano stogodišnjicom postojanja brenda. BMW planira da na tržištu bude dostupno 100 ovakvih automobila. Montblanc je podržao luksuz i kvalitet i zajedno sa BMW dizajnerima konstruisao je prestižno naliv pero. Svako ko se odluči za stogodišnju ediciju ovog modela postaće ujedno i vlasnik luksuznog Montblanc naliv pera. Na nesvakidašnjem događaju, u BMW sedištu gde je pre tačno 100 godina proizveden prvi BMW motor za avion, odabrana publika svedočila je prezentaciji ove jedinstvene edicije Serije 7. Pored neverovatnih baletskih nastupa i vokalnih izvođenja, kraći govor održali su glavni zaslužni za ovu saradnju, Karim Habib, direktor BMW dizajnerskog tima, i Zaim Kamal, kreativni direktor Montblanc-a. Svoj govor bazirali su na saradnji dva brenda, a pored toga su govorili i o najnovijim trendovima u svetu dizajna, preciznosti izrade i savremenom luksuzu.

 

bmw%207%20mm.jpg

 

Strast prema najfinijem kvalitetu

Dizajnerski govori bili su propraćeni zanatskom prezentacijom ova dva brenda. Eksperti iz obe kompanije upoznali su posetioce sa detaljima luksuzne izrade predmeta od kože i najfinijeg čelika. Članovi publike su se složili da je ono što svi imaju zajedničko upravo ta strast prema luksuzu, kvalitetu i perfekciji, što je ujedno i ključ saradnje samih brendova.

 

Montblanc za BMW

Saradnja Montblanc-a i BMW-a započeta je u aprilu 2015. godine specijalnom ''Montblanc for BMW'' kolekcijom luksuznih predmeta od kože i predmeta za pisanje. Sada, 2016. godine, kompanije podižu nivo saradnje na stepenik više, a prvi proizvod ove saradnje je prestižno naliv pero inspirisano specijalnom edicijom Serije 7 povodom 100 godina postojanja BMW brenda.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hibridni BMW 740e

 

151913-bmw%20740%201.jpg

 

BMW nastavlja da širi ponudu nove generacije Serije 7 pa je tako sada dostupna i hibridna varijanta sa oznakom 740e (predstavljena inače još početkom marta na sajmu automobila u Ženevi).

 

151917-bmw%20740%2011111.jpg

 

Uz vest o BMW-u 740e ide i najava o iPerformance brandu koji će se koristiti uz sve plug-in hybrid modele ovog nemačkog proizvođača. To znači da će se ponuda modela 740e sastojati od regularnog 740e iPerformance, zatim 740Le iPerformance i 740Le xDrive iPerformance verzije sa 4x4 pogonom.

 

151915-bmw%20740%20111.jpg

 

BMW 740e kombinuje četvorocilindrični benzinac sa 258KS, baterije od 9.2 kWh i elektromotor (kombinovana snaga iznosi 326KS), a moguća je i vožnja samo na elektropogon (40 km za verzije 740e i 740Le iPerformance, a 37 km kod 740Le xDrive iPerformance verzije). Ovde treba reći da punjenje baterija na običnoj kućnoj utičnici traje oko 4 sata, a manje od tri sata na BMW iWallbox-u.

 

151916-bmw%20740%201111.jpg

 

U zavisnosti od verzije, BMW 740e od 0 do 100 km/h ubrzava za 5.3 do 5.5 sekundi, ima potrošnju goriva od 2 do 2.5 l/100 km i emisiju CO2 od 45 do 56 grama po km.

 

151914-bmw%20740%2011.jpg

 

Treba pomenuti da 740e ima i specijalno eDrive dugme na centralnoij konzoli koje vozaču omogućava da izabere način rada plug-in hybrid pogonskog sistema. Uobičajeno, elektromotor radi u saradnji sa benzincem, ali ako vozač izabere Max eDrive mod, benzinski motor se gasi čime se omogućava vožnja samo na elektropogon.

 

151918-bmw%20740%20111111.jpg

 

I ova ''sedmica'' u opremi između ostalog ima ConnectedDrive navigacioni paket, smartphone integraciju sa bežičnim punjenjem, veliki ekran osetljiv na dodir i funkciju kontrole gestovima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noelle Motors BMW 750i sa 629KS

 

Noelle-Motors%201.jpg

 

Dok 4.4 litarski V8 motor u BMW-u 750i i 750 Li raspolaže sa 330 kW/450KS i 650 Nm, Noelle Motors nudi nekoliko paketa za njegovo pojačanje, sve do 629KS. Stage 1 podrazumeva pojačanje na 590KS i 760 Nm, Stage 2 na 609KS i 790 Nm, a Stage 3 na 629KS i 820 Nm (varijanta sa 629KS sada od 0 do 100 km/h ubrazava za samo 3.6 sekundi).

 

Noelle-Motors%2011.jpg

 

Takođe, tu je i novi set alu točkova kao i modifikovano oslanjanje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW Serije 7 Coupe u salonima 2019.

 

bmw%207%20566.jpg

 

BMW Serije 7 sedme generacije je premijeru imao na frankfurtskom salonu 2015. Sada stižu informacije da Bavarci rade i na Coupe varijanti, koja će u salone stići 2019. Čelnici BMW-a žele da požure proizvodnju Coupea najviše zbog prodaje u Americi. Mercedes S klasa je prvi izbor tamošnjih kupaca, a iduće godine dolazi i Audi A8. Mercedes S klasa je dostupna u kupeovskoj, kabriolet i Maybach verziji, a BMW Serije 7 ne nudi toliki izbor. BMW s kupeom to želi da malo popravi, a Bavarci najavljuju da će automobil nakrcati tehnologijom i bezbednosnim sistemima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW Individual Serije 7 - Dizajn Esther Mahlangu

 

154269-bmw%20740%201.jpg

 

Pre 25 godina, Esther Mahlangu, umetnica iz Južne Afrike je bila prva žena koja je BMW 525i Sedan pretvorila u umetničko delo. Karoserija automobila je bila ukrašena svetlim bojama i jedinstvenim ukrasnim oblicima, tipičnim za Ndebele umetnost. Esther Mahlangu je sada, po drugi put, udružila snage sa kompanijom BMW i redefinisala BMW Serije 7. U saradnji sa BMW Individual Manufaktur, Mahlangu je transformisala luksuzni sedan u dinamičan umetnički rad slikajući svoje karakteristične motive na drvenim ukrasnim detaljima unutar kabine vozila.

 

154270-bmw%20740%2011.jpg

 

Kako bi olakšali ovaj proces specijalisti iz BMW Individual Manufaktur nadgledali su ceo proces proizvodnje. Oni su razvili posebnu, belu, završnu obradu drveta na kojoj je Esther slikala svoje motive pre zaštite bezbojnim lakom radi dugotrajnosti i instalacije u jednako upečatljivo vozilo. Ovaj jedinstveni automobil će biti prikazan javnosti po prvi put na ovogodišnjem Frieze Art sajmu (5. - 9. oktobar) u Regent parku u Londonu. Vozilo će biti ponuđeno na aukciji, a prihod od prodaje automobila će biti doniran u dobrotvorne svrhe. Osamdesetjednogodišnja umetnica je rekla: ''Slikanje je u mom srcu i mojim venama. Moje majka i baka su me naučile načinu na koji slikam. Slike i boje su se menjale kroz vreme, ali ja nisam odustajala. Šabloni koje sam koristila na BMW delovima objedinjuju tradiciju sa suštinom BMW automobila. Kada mi je BMW poslao panele za slikanje, videla sam dizajn u mojoj glavi i jedva sam čekala da počnem sa slikanjem! Zahvaljujući umetnosti sam proputovala svet i videla mnogo toga, slikala sam na mnogim zidovima i stvarima i moj rad se nalazi u mnogim muzejima, ali ja sam i dalje Esther Mahlangu iz Mpumalanga. Moje srce je bilo puno radosti kada me je BMW pitao da ponovo slikam za njih.''

 

154271-bmw%20740%20111.jpg

 

Dr. Ian Robertson, član odbora u BMW AG je objasnio: ''U okviru dugoročne saradnje sa Frieze i Frieze Masters, mi kombinujemo naš kulturni angažman sa BMW Individual po prvi put. Ja sam oduševljen što smo bili u stanju da ponovo sarađujemo sa Esther Mahlangu, odličnom umetnicom i nekim koga dobro pamtim iz perioda koji sam proveo u Južnoj Africi. Zajedno sa stručnjacima iz BMW Individual Manufaktur i BWM Group Desing, Esther je stvorila jedinstveno umetničko delo - BMW Individual Serije 7 koji formira neverovatnu vezu između zanata i Ndebele umetnosti.''

 

154272-bmw%20740%201111.jpg

 

Ovaj automobil BMW Individual Serije 7 poseduje volan na desnoj strani i mnoštvo opreme iz sveobuhvatne BMW Individual kolekcije. Unutrašnjost je urađena u BMW Individual kvalitetnoj Merino koži u Smoke White/Black boji, što predstavlja najkvalitetniju kožu dostupnu u BMW vozilima i sedišta sa šavovima koji izgledaju kao da su ručno pleteni. Prirodna mekoća kože i fina struktura nude jedinstven izgled i osećaj. Unutrašnjost od kože takođe uključuje i zadnje delove sedišta, gornju i donju instrument tablu kao i panele vrata. BMW Individual kožni volan sa primenom Piano Black završne obrade i Alcantara plafon u Smoke White kombinaciji upotpunjuju ekskluzivan izgled unutrašnjosti.

Prestižni BMW 740Li model pokreće snažni 6-cilindrični benzinski motor sa BMW TwinPower Turbo tehnologijom, 240 kW/326 KS (kombinovana potrošnja gooriva: 7.0-6.8 l/100km; kombinovana emisija CO2 gasova: 164-159 g/km) i velikim obrtnim momentom od 450 Nm.Dinamični sedan ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 5.6 sekundi; maksimalna brzina je ograničena na 350 km/h. BMW 740Li poseduje 8-stepenu Steptronic transmisiju i najnižu težinu praznog vozila u svom segmentu. ECE je registrovan i samim tim se ne može registrovati u Sjedinjenim Državama.

 

Premijera na Frieze Art sajmu u Londonu.

BMW Individual Serije 7 ukrašen od strane Esther Mahlangu će biti postavljen u BMW loži na Frieze sajmu u Londonu, lociranoj odmah pored Frieze Auditorium-a. Ostali umetnički radovi umetnice iz Južne Afrike će takođe biti prikazani radi boljeg uvida u njen stvaralački rad. Prema Esther Mahlangu, umetnost nastaje iz tradicije.

Esther Mahlangu je rođena kao član Ndebele plemena 1935. godine u Middleburg-u, malom gradu u jugoistočnoj provinciji Mpumalanga. Kada je imala 10 godina počela je da slika pod budnim okom njene majke.

Tradicionalno, Ndebele žene ukrašavaju spoljašnje zidove kuća putem komplikovanih šablona i grafičkih elemenata, simbolizirajući važne događaje kao što su venčanja ili ostala slavlja, tako da se na taj način zidovi koriste kao medijum za komunikaciju sa zajednicom. Esther Mahlangu je odvojila te dekoracije i šablone od tradicionalne umetnosti slikanja njenog naroda. U obliku slika, prevoznih sredstava ili tepiha, ona je konstanto unosi u nove kontekste, time kombinujući njihovu umetnost sa stvarima koje koristimo u svakodnevnom životu.

 

Proizvodi iz BMW Individual kolekcije nude mušterijama jedinstvenu opcionalnu opremu. Takva oprema se sastoji od funkcija savršeno uklopljenih u svaki BMW model, uključujući boju automobila (kao što je svileno matirana BMW Individual Frozen boja), kvalitetnu kožu, specijalnu završnu obradu unutrašnjosti i ostalu opremu. Ako mušterija želi još veću individualnost, BMW Individual Manufaktur će pronaći rešenje i implementirati ga u vozilo na način koji savršeno reflektuje nepogrešiv karakter vlasnika. Kako bi to bilo moguće, BMW Individual Manufaktur nudi neiscrpan spektrum mogućnosti, koje uključuju više od 100 specijalnih boja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW 750 Li Rose Quartz za japanske kupce

 

bmw%20750%20r.jpg

 

BMW nastavlja sa lansiranjem specijalnih verzija za japansko tržište. Ovoga puta je na red došao top model, naravno u produženom izdanju. Naravno, u pitanju je Serija 7, i to top varijanta 750 Li. Posebna edicija nosi ime Rose Quartz, a u Japan stiže na 20-inčnim točkovima i potpisom BMW-ovog Individual programa. Unutrašnjost karakterišu kombinacija kože i alkantare u Smoke White Merino finišu, dopunjenom drvenom dekoracijom i Sky Lounge panoramskim krovom. Prvoklasno uređenje uključuje svu danas dostupnu opremu kao što su masažna zadnja sedišta, naravno opremljena grejačima. Izbor top verzije podrazumeva 4.4 litarski V8 twin turbo dragulj smešten ispod haube, koji u maksimumu daje 450KS i 650 Nm. Cena oko 194.000 USD.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Promo video: BMW M760Li xDrive

 

 V12 motor sa 610KS, ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 3.7 sekundi, najveća brzina 305 km/h

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...