neshaoct 9591 Posted March 16, 2020 TopCar McLaren 720S Spider Nakon što je obradio McLaren 720S Coupe, ruski TopCar je sada modifikovao i njegovu Spider verziju. U pitanju je TopCar Fury paket koji sadrži ukupno 50 elemenata, pri čemu cene startuju od 66.610 evra (bez troškova montaže). U paketu su između ostalog elemneti od ugljeničnih vlakana (prednji spojler, okviri prednjih svetala, bočni paneli, retrovizori, hauba, otvori za vazduh, zadnji spojler, poklopac motora...), set točkova od 20 i 21 inča, kao i dorađeni enterijer (zelena koža i zeleni kontrastni šavovi, alkantara, pragovi sa Fury natpisom). Automobil pokreće 4.0 twin-turbo V8 motor sa 529 kW/720KS i 770 Nm, ubrzanje do 100 km/h traje manje od 3 sekunde, a može do 341 km/h. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted April 7, 2020 TopSpeed test: McLaren 720S Ni na nebu ni na zemlji, tako bi se najsažetije mogao opisati osećaj za upravljačem McLarena 720S, supersportskog automobila spektakularnog izgleda, koji rađa ljubav na prvi pogled i čije brutalne performanse razgaljuju srce, a divlji temperament ostavlja bez daha. Izrazito brzi, skupoceni i ekskluzivni automobili i nisu toliko neuobičajena pojava na našim drumovima. Međutim, ne pamtimo da je prisustvo jednog modela na beogradskom asfaltu izazvalo takvu salvu polemika na društvenim mrežama, kao što je slučaj sa McLarenom 720S. Usijali su se raznorazni forumi, između ostalog povela se i tema čiji je zapravo automobil? E pa, pre nego što se upustimo u recenziju ovog nesvakidašnjeg supersportiste, otkrićemo ono što znatiželjne golica, a zavidne verovatno ''žulja'' ko je zapravo dovezao na test ovaj misteriozni automobil? To je Dušan Borković, proslavljeni srpski automobilista i naš najbolji vozač sa više od 250 trofeja u vitrinama, koji je pored 12 nacionalnih titula, nosilac tri ''Zlatne kacige'', a krunu svega predstavljaju zapaženi uspesi na međunarodnoj sceni. Šampion je FIA Evropskog kupa turing automobila (2015.), osvojio je Šampionat Evrope na brdskim stazama (2012.), a poslednjih godina takmiči se u evropskom TCR šampionatu koji je 2018. završio na trećem mestu. I tako se TopSpeed ekipa obrela na stazi NAVAK gde nas je Duca upoznao sa ovom zaista retkom i nadasve divljom zverkom. Kao pripradnik takozvane super serije, McLaren 720S zauzima izuzetno visoku poziciju u hijerarhiji sve ambicioznije Ostrvske marke. Iznad njega su u ovom trenutku samo modeli Senna i Speedtail. Britancima je trebalo dosta vremena, da ne kažemo predugo, da izbace serijski street legal model nakon čuvenog McLarena F1, istinske legende devedesetih godina koja je svojom pojavom, a još više performansama ostavila čitav automobilski svet u čudu. A sve je krenulo tako što je na krilima uspeha u Formuli 1 oformljeno odeljenje McLaren Automotive, odlučno u nameri da se upusti u osvajanje onog dela tržišta koje je rezervisano za imućnu klijentelu - kupce gladne supersportskih automobila. McLaren 720S predstavljen je pre tačno tri godine kao sledbenik modela 650S. Iako prilično liče jedan na drugog, reč je o potpuno novom modelu koji sa prethodnikom nema mnogo toga zajedničkog, jer je više od 90 odsto komponenata promenjeno. Ovaj u svakom smislu ekstravagantni dvosed dugačak je 4.543 mm, širok 2.161 mm (sa retrovizorima) i visok tj. bolje reći nizak 1.194 milimetar. Pokreće ga centralno postavljen V8 motor sa dva turbo-punjača, a snaga kojom raspolaže 4.0-litarska jedinica može da se nasluti iz oznake i iznosi respektabilnih 720 konja! Da li je potrebno posebno naglašavati da se ova ''neman'' bahato razmeće svojom ekstrovertnom pojavom!? Svakako ne, ali nije na odmet istaći kako je aerodinamika umnogome trasirala njegov scenski nastup. Oblikovan vetrom, McLaren 720S jasno stavlja do znanja da su svaka površina i svaki detalj stavljeni u funkciju aerodinamike. Ona igra posebnu ulogu u dostizanju najviših brzinskih indeksa i, što je još važnije, stabilnosti pri visokim brzinama. Jedan od imperativa za konstruktore bio je taj da poziciju sedenja maksimalno približe prednjem delu automobila kako bi balans odnosno opterećenje mase po osovinama bilo što ravnomernije raspoređeno, ali i da bi vozač stekao neposredniji osećaj upravljanja. Ta niska, spektakularna silueta krije jezgro automobila, koje je pravo remek delo savremenog inženjeringa. Monokok šasija, u Meklarenu nazvana Monocage II, izrađena je od ugljeničnih vlakana i to se ne odnosi samo na školjku već i na pripadajuće istanjene nosače krova, ali i sam krov. Na taj način povećana je čvrstina, masa je smanjena, a težište spušteno. Predstavu o tome koliko je automobil nizak, odnosno spušten, dobijate čim se nađete oči u oči sa ovom aždajom. A pravi utisak stičete kada se nađete unutra. A da biste ušli u McLaren potrebno je prvo da pronađete kvake za otvaranje koje su zavučene u bočne kanale koji, inače, služe kao uvodnici vazduha za prehranjivanje i hlađenje centralnog motora. Zatim povlačite vrata na gore i preskačete široki prag. Znamo da zvuči komplikovano, ali vredi pomučiti se. U kokpitu nas je sačekao zaista prvoklasan ambijent, potpuno originalno isprojektovan i ispunjen sportskim nabojem. Upravljač je malog prečnika, iznad njega se nalazi displej u funkciji instrument table, a središnji greben je zakrenut prema vozaču. Na njemu se nalazi još jedan displej, osetljiv na dodir, a levo od njega su dva izuzetno važna prekidača... Tamno sivi tonovi u unutrašnjosti savršeno su uklopljeni u stelt boju karoserije, a dominiraju površine obložene alkantarom i karbonski dodaci. Odmah uviđamo da sedišta snažno grle telo, ali nam je Borković skrenuo pažnju da su dovoljno udobna i ne remete komfor u svakodnevnoj vožnji, uz opasku da govori iz iskustva jer je nedavno putovao do Italije i nazad i da se tom prilikom McLaren pokazao kao iznenađujuće ležeran u vožnji na otvorenom putu. Izuzetno je pregledan za jedan superautomobil, nije neprijatno bučan na dužim distancama i prihvatljivo je udoban - sve dok se držite Comfort moda. Ove opservacije pomalo su nas iznenadile, ali svakako su poslužile da steknemo širu sliku o automobilu, mada smo zapazili da u kabini ima tu i tamo ostava za odlaganje sitnica i telefona, a i prtljažnik (150 litara) ispod prednje haube može da primi dva upotrebljiva kofera, dok drugi iznad poklopca motora obuhvata 58 litara, mada je evidentno plitak. Srećom, drugi prtljažnik nazad zahvata još 210 litara. Ipak, sastanak na stazi smo zakazali kako bi uz pomoć našeg domaćina pronikli u onu drugu, divlju stranu McLaren i sagledali njegove mogućnosti u vožnji na stazi. Moramo priznati da nam tog dana vremenske prilike nisu išle na ruku. Osim niske temperature, ni kiša nam nije bila saveznik. Voziti automobil sa preko 700 konja i pogonom pozadi do krajnjih granica u ovakvim uslovima, to mogu samo pravi majstori. Dakle, sa jedne strane profesionalni trkač, sa druge ''bolid'' sa enormnom snagom i pogonom ''samo'' na zadnje točkove. Pokretač V8 biturbo oslobađa 720 KS pri 7.250 obrtaja i 790 Nm maksimalnog obrtnog momenta pri visokih 5.500 obrtaja, a snagu nazad prenosi preko sedmostepene automatske transmisije. Ona kao i režimi vožnje predviđa tri moda - Comfort, Sport i Track. Okretanjem jednog pa drugog prekidača u desno aktiviraju se Track modovi za stazu, što znači da proaktivna kontrola šasije pomoću hidraulike ''zateže'' poprečne stabilizatore i amortizere, motor je u pripravnosti da izvuče maksimum snage, upravljanje postaje oštro kao žilet, zvuk prodoran kao da je neko odvrnuo pojačalo do kraja, a elektronska kontrola stabilnosti prelazi u režim zakasnele reakcije. Da bi se u potpunosti isključila, neophodno je pritisnuti dugme u sredini gornjeg prekidača i zadržati ga nekoliko sekundi. Tek tada automobil postaje oslobođen svih elektronskih stega. Jedna od njih zavređuje posebnu pažnju, a oličena je u funkciji Variable Drift Control koja ostavlja izbor vozaču da sam odredi u kojoj meri će sistem dopuštati zanošenje zadnjeg dela, pre nego što se umeša da ga obuzda. Uz to treba dodati da McLaren u poslednje vreme kod svojih supersportskih automobila koristi tzv. ''otvoreni diferencijal'' kako bi se što više snage prenelo na zadnje točkove. U pitanju je rešenje koje je bazirano na sistemu Torque Vectoring gde interveniše elektronika, umesto mehanike, tako što kočnice, prema potrebi usporavaju zadnji točak sa unutrašnje strane krivine, dok se više snage isporučuje spoljašnjem i na taj način potpomažu okretanje vozila. A zašto se ovaj proizvođač odlučio za e-diff umesto klasičnog? Pa, ima više razloga... Sistem je već razvijen kod F1, no ono što je još značajnije je da se njegovom upotrebom štedi na ukupnoj masi vozila! A ovaj ''monstrum'' definitivno pokazao nam je razuzdan karakter, koliko mu je klizav asfalt dozvoljavao. Jasno je da u ovakvim uslovima nismo mogli da osetimo sav potencijal motora, već samo na mahove. Primetno je da ga one najsporije krivine stavljaju na veće muke od bržih u datim uslovima. Automobil jeste izrazito lagan i pokretljiv, skače na svaki dodir gasa, ali zadnji točkovi ne mogu da ostvare potreban grip na mokrom. Tu se vidi koliko pri većim brzinama znači aerodinamika i aktivni zadnji spojler koji menja ugao te doprinosi prianjanju, a služi i kao vazdušna kočnica te smiruje zadnji kraj pri snažnim usporavanjima. A standardne karbon keramičke diskove kao da „ujedaju krokodilske čeljusti“ dok se automobil “ukopava”! Vreme potrebno za zaustavljanje pri 200 km/h iznosi tek nešto više od četiri sekunde! Inače, sva fabrička merenja daju fascinantne rezultate: do 100 km/h uz pomoć Launch Control funkcije hita za 2.9 sekundi, duplo veću brzinu dostiže za manje od 8 sekundi! Međutim, bilo bi nepravedno da se ovaj automobil posmatra samo kroz prizmu performsansi ma koliko one bacale u ekstazu. McLaren je daleko iznad toga, jer pruža nenadmašno zadovoljstvo u svakom obliku vožnje. Ukratko, ovo je kreacija za sva vremena, jedan od onih automobila koji se ne zaboravljaju. Čistokrvni sportista koji u dobroj meri može da se vozi kao Grand Touring automobil, uz istu količinu luksuza i očekivano manje komfora. Zbog toga svega toga i imena koje stoji iza njega, 720S košta oko 300.000 evra! Tekst: TopSpeed Team Fotografije: Aleksandar Savin preuzeto sa - topspeed.rs Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted April 16, 2020 TopGear video: McLaren Senna, 600LT, 720S i 650S GT3 Sve ih je provozao Chris Harris...i evo njegovih utisaka: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted April 24, 2020 EVO video: McLaren 720S Više nije najnoviji u društvu hiper-automobila, tj. star je već nekoliko godina....ali to nikako ne znači da i dalje nije brz, na mnogim stazama i najbrži: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted May 14, 2020 MotorWeek video: 2021. McLaren 765LT McLaren je napravio novi ''Longtail'': Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted June 17, 2020 McLaren 720S Le Mans McLaren je za 50 kupaca pripremio model 720S Le Mans Special Edition kojim obeležava 25 godina od pobede na čuvenoj trci izdržljivosti 24 sata Le Mana. Nema mnogo automobilskih kompanija čiji automobili su u prvom pokušaju na trci izdržljivosti 24 sata Le Mana prešli najviše kilometara i stigli do pobede u generalnom plasmanu. Takvom pobedom se ponose u McLarenu, jer je 1995. godine njihov model F1 GTR koji su vozili Yannick Dalmas, Masanori Sekiya i J.J. Lehto ''zatvorio'' najviše krugova na stazi Sarthe i završio na prvom mestu. U sklopu obeležavanja 25 godina od trijumfa McLaren je za 50 kupaca pripremio model 720S Le Mans Special Edition. Samo 14 primjeraka biće ponuđeno kupcima u Evropi, a iza nekoliko trkama inspirisanih detalja po kojima se 720S LM razlikuje od standardnog modela stoji odeljenje MSO (McLaren Special Operations). Automobil će se ponuditi u dve boje karoserije (McLaren narandžasta ili Sarthe siva), a u kabini supersportskog dvoseda dominira tamna alkantara sa fragmentima u sivoj ili narandžastoj boji. U standardnoj opremi su i karbonska sedišta koja McLaren inače nudi u opcionoj ponudi, a iza leđa vozača i suvozača i dalje je 4.0 V8 biturbo motor čijih 720KS je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 2.9 sekundi i više od 340 km/h. Za McLarenov podsetnik na pobedu u Francuskoj je potrebno izdvojiti 284.771 evro. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted June 22, 2020 78-godišnjak kupio McLaren 720S Često gledamo kako se mlađe osobe ''časte'' kupovinom superautomobila, ali ova priča je totalna suprotnost gde je jedan stariji gospodin odlučio da se nagradi McLarenom 720S. Henry Harrfeldt, norveški penzionisani profesionalni vozač, odlučio je da se itekako počasti kupovinom McLarena 720S Spider. Simpatični gospodin je smatrao da za dnevnu vožnju po gradu i okolini želi da uživa u ovom britanskom sportisti sa 720 KS i 770 Nm, a ništa ga nije sprečilo pri kupovini, pa čak ni supruga. Harrfeldt otkriva da uz ovaj superautomobil poseduje još i Ford GT40 te AC Cobru staru 40 godina. U svom McLarenu je do sada prevalio 4.000 kilometara, a osmeh ne skida sa lica. Kako ne bi kada je reč o jednom od najboljih superautomobila današnjice. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted August 10, 2020 Shmee150 video: McLaren 675LT Spider Kupio ga je pre 4 godina, imao je problem sa bojom koja je oksidirala (kaže da je to česta pojava na McLarenima tog vremena), pa je to morao naknadno da sredi i sad preuzima tako sređen auto: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted August 28, 2020 Doug DeMuro video: McLaren 675LT McLaren kaže da su napravili ovakvih samo 500 komada...plus još 500 u kabriolet (spajder varijanti). Iako mu ime kaže malo drugačije, ovaj McLaren ima 666 konja: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted September 11, 2020 Doug DeMuro video: McLaren 765LT Ovaj najnoviji McLaren predstavlja ekstremnu varijantu modela 720S. Ima 50-tak konja više od njega i oko 150 kilograma manje. Biće ih napravljeno 765 komada za ceo svet, a početna cena (bez makar jedne opcije) će biti oko 320.000 evra plus lokalni porezi: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted September 29, 2020 Top Gear video: Test McLaren 765LT Suštinski ovaj auto je prvo veliko unapređenje modela 720S: Carfection video: AutoTrader video: CarWOW video: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted October 2, 2020 McLaren 765LT Strata by MSO Doterana verzija za koju je zaslužan MSO (McLaren Special Operations). Ističe se kombinacija Azores Orange, Memphis Red i Cherry Black delova. Motor je 4.0 twin-turbo V8 sa 765KS i 800 Nm obrtnog momenta. Ubrzanje 0-100 km/h traje 2.8 sekundi, a do 200 km/h stiže za 7.2 s. McLaren 765LT (Longtail) je takođe za 57 mm duži i 80 kg lakši od modela 720S: preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted October 10, 2020 Autocar video: Test McLaren 765LT Treći superautomobil McLarena sa oznakom LT (LongTail): Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted November 18, 2020 Mansory McLaren 720s Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted December 7, 2020 Doug DeMuro video: Test McLaren 765LT Najnoviji auto sa vrha ponude McLarena - suštinski pojačana i brža verzija McLarena 720S, i biće ih 765 komada za ceo svet: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted January 24, 2021 Modifikovani McLaren 765LT Ističu se Vossen EVO-3 točkovi od 20 i 21 inča, kao i Nardo Gray/Black eksterijer: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted February 2, 2021 Novitec McLaren 765LT Motor je 4.0 twin-turbo V8 pojačan na 855KS i 898 Nm obrtnog momenta. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 2.5 sekundi, a do 200 km/h 6.5 sekundi. U paketu su između ostalog i Novitec aero body kit, točkovi od 20 i 21 inča, novi izduvni sistem, modifikovano oslanjanje, kao i doterani enterijer (po željama klijenta). Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted February 16, 2021 Shmee150: McLaren 765LT na četvrt milje Ovaj McLaren blago rečeno nije više u fabričkom stanju jer sada na točku ima 895 konja: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted March 3, 2021 SWAE McLaren 720S Widebody SWAE je američki tjuner koji privlači pažnju svojim Widebody paketom za McLaren 720S. SWAE 720S Widebody sadrži komponente od ugljeničnih vlakana, od prednjeg spojlera, proširenja blatobrana, pragova pa do zadnjeg difuzora i upadljivog zadnjeg spojlera. Tu su i 10-kraki točkovi, kao i pojačani 4.0 twin-turbo V8 motor koji sada razvija više od 900 konja. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted March 6, 2021 Hennessey McLaren 765LT McLaren 765LT fabrički isporučuje 765 konja, a kome to nije dovoljno, može da se obrati Hennesseyju. Hennessey je savršen primer kompanije koja pravi čuda sa već fantastičnim automobilima, od terenaca pa do hiperautomobila. Ovog puta je njegov tretman prošao McLaren 765LT koji sada razvija 1.000 KS. Standardni McLaren 765LT je veoma brz te od 0 do 100 km/h ubrzava za svega 2.8 sekundi, ali je to vreme smanjeno na 2.2 sekunde zahvaljujući timu Hennessey Perfomance Engineering. Ovo je ujedno i najsnažniji Hennesseyev McLaren ikada. Paket nazvan HPE1000 podrazumeva rekalibraciju ECU jedinice, filtere vazduha visokog protoka i downpipe od nerđajućeg čelika. Henessey je pripremio i brendirane ambleme za eksterijer i armaturnu ploču, kao i pločice za motor sa serijskim brojem. ''Novi 765T je potcenjen u svojoj fabrici, testirali smo ga na našim valjcima te smo dobili 765 KS na zadnjim točkovima. To znači da zapravo motor isporučuje 865 KS'', izjavio je John Hennessey, osnivač i direktor Hennesseyja. Oni koji žele modifikacije i poboljšanja moraće da izdvoje 24.950 dolara (20.950 evra). preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted March 18, 2021 McLaren 720S GT3X Trkački McLaren 720S GT3X pokreće 4.0 twin-turbo V8 motor sa 720KS, odnosno 750KS kada se aktivira push-to-pass sistem. U paketu su veći turbune, unapređeni sistem hlađenja, doterani aero body kit (uključujući veliki zadnji spojler), kao i jači kočioni sistem. Osim toga, tu su i novi dizajn zaštitnog kaveza (što je omogućilo mesta za opciono suvozačevo sedište), motorsport volan i vidljiva ugljenična vlakna u kabini. U vesti se ne navodi kada će početi isppruke, ni po kojoj ceni (suma će u svakom slućaju biti veća od 470.000 evra koliko košta standardni GT3). preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted April 15, 2021 McChip-DKR McLaren 765LT McChip-DKR je još jedan tjuner koji nudi poboljšanje performansi za McLaren 765LT (njegov 4.0 V8 twin-turbo motor serijski ima 765KS i 800 Nm). Stage 1 kit podrazumeva pojačanje na 855KS i 890 Nm, kao i povećanje najveće brzine na 335 km/h, sve po ceni od 4.999 evra u Nemačkoj. Stage 2 kit znači 938KS i 970 Nm (najveća brzina je i ovde 335 km/h), po ceni od 13.890 evra. McChip-DKR navodi da radi na još jednom paketu koji će nuditi više od 1.000 konja, ali detalji o tome tek slede. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted April 21, 2021 SupercarDriver: McLaren 765LT vs Lamborghini Aventador SVJ Najbolje iz obe fabrike: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted April 22, 2021 Harry'sGarage: 2021. McLaren 720S Spider Nije sporno da je 720S odličan auto, ali mu je i jaka konkurencija: Ferrari F8 Tributo ili Lamborghini Huracan: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted July 8, 2021 Zacoe McLaren 720S Tjuning kompanija Zacoe najavljuje novi aero body kit za ionako ekskluzivni McLaren 720S. Zacoe paket za 720S će podrazumevati komponente od ugljeničnih vlakana, od prednjeg branika i spojlera, haube, elemenata oko blatobrana, pragova pa do zadnjeg difuzora i spojlera. U vesti se ne navodi kada će ovaj paket biti dostupan klijentima, a nije poznata ni njegova cena. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites