Jump to content
FAS Goran
neshaoct

McLaren 650S / McLaren 675LT / McLaren MSO HS / 720S / 750LT / 765LT

Recommended Posts

TopCar McLaren 720S Spider

 

201554-topcar 004.jpg

 

Nakon što je obradio McLaren 720S Coupe, ruski TopCar je sada modifikovao i njegovu Spider verziju.

 

201555-topcar 003.jpg

 

U pitanju je TopCar Fury paket koji sadrži ukupno 50 elemenata, pri čemu cene startuju od 66.610 evra (bez troškova montaže).

 

201556-topcar 002.jpg

 

U paketu su između ostalog elemneti od ugljeničnih vlakana (prednji spojler, okviri prednjih svetala, bočni paneli, retrovizori, hauba, otvori za vazduh, zadnji spojler, poklopac motora...), set točkova od 20 i 21 inča, kao i dorađeni enterijer (zelena koža i zeleni kontrastni šavovi, alkantara, pragovi sa Fury natpisom).

 

201557-topcar 001.jpg

 

Automobil pokreće 4.0 twin-turbo V8 motor sa 529 kW/720KS i 770 Nm, ubrzanje do 100 km/h traje manje od 3 sekunde, a može do 341 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed test: McLaren 720S

 

720s ts018.jpg

 

Ni na nebu ni na zemlji, tako bi se najsažetije mogao opisati osećaj za upravljačem McLarena 720S, supersportskog automobila spektakularnog izgleda, koji rađa ljubav na prvi pogled i čije brutalne performanse razgaljuju srce, a divlji temperament ostavlja bez daha. Izrazito brzi, skupoceni i ekskluzivni automobili i nisu toliko neuobičajena pojava na našim drumovima. Međutim, ne pamtimo da je prisustvo jednog modela na beogradskom asfaltu izazvalo takvu salvu polemika na društvenim mrežama, kao što je slučaj sa McLarenom 720S. Usijali su se raznorazni forumi, između ostalog povela se i tema čiji je zapravo automobil? E pa, pre nego što se upustimo u recenziju ovog nesvakidašnjeg supersportiste, otkrićemo ono što znatiželjne golica, a zavidne verovatno ''žulja'' ko je zapravo dovezao na test ovaj misteriozni automobil?

 

720s ts017.jpeg

 

To je Dušan Borković, proslavljeni srpski automobilista i naš najbolji vozač sa više od 250 trofeja u vitrinama, koji je pored 12 nacionalnih titula, nosilac tri ''Zlatne kacige'', a krunu svega predstavljaju zapaženi uspesi na međunarodnoj sceni. Šampion je FIA Evropskog kupa turing automobila (2015.), osvojio je Šampionat Evrope na brdskim stazama (2012.), a poslednjih godina takmiči se u evropskom TCR šampionatu koji je 2018. završio na trećem mestu.

 

720s ts016.jpeg

 

I tako se TopSpeed ekipa obrela na stazi NAVAK gde nas je Duca upoznao sa ovom zaista retkom i nadasve divljom zverkom. Kao pripradnik takozvane super serije, McLaren 720S zauzima izuzetno visoku poziciju u hijerarhiji sve ambicioznije Ostrvske marke. Iznad njega su u ovom trenutku samo modeli Senna i Speedtail.

 

720s ts015.jpeg

 

Britancima je trebalo dosta vremena, da ne kažemo predugo, da izbace serijski street legal model nakon čuvenog McLarena F1, istinske legende devedesetih godina koja je svojom pojavom, a još više performansama ostavila čitav automobilski svet u čudu. A sve je krenulo tako što je na krilima uspeha u Formuli 1 oformljeno odeljenje McLaren Automotive, odlučno u nameri da se upusti u osvajanje onog dela tržišta koje je rezervisano za imućnu klijentelu - kupce gladne supersportskih automobila.

 

720s ts014.jpeg

 

McLaren 720S predstavljen je pre tačno tri godine kao sledbenik modela 650S. Iako prilično liče jedan na drugog, reč je o potpuno novom modelu koji sa prethodnikom nema mnogo toga zajedničkog, jer je više od 90 odsto komponenata promenjeno. Ovaj u svakom smislu ekstravagantni dvosed dugačak je 4.543 mm, širok 2.161 mm (sa retrovizorima) i visok tj. bolje reći nizak 1.194 milimetar. Pokreće ga centralno postavljen V8 motor sa dva turbo-punjača, a snaga kojom raspolaže 4.0-litarska jedinica može da se nasluti iz oznake i iznosi respektabilnih 720 konja!

 

720s ts013.jpeg

 

Da li je potrebno posebno naglašavati da se ova ''neman'' bahato razmeće svojom ekstrovertnom pojavom!? Svakako ne, ali nije na odmet istaći kako je aerodinamika umnogome trasirala njegov scenski nastup. Oblikovan vetrom, McLaren 720S jasno stavlja do znanja da su svaka površina i svaki detalj stavljeni u funkciju aerodinamike.

 

720s ts012.jpeg

 

Ona igra posebnu ulogu u dostizanju najviših brzinskih indeksa i, što je još važnije, stabilnosti pri visokim brzinama. Jedan od imperativa za konstruktore bio je taj da poziciju sedenja maksimalno približe prednjem delu automobila kako bi balans odnosno opterećenje mase po osovinama bilo što ravnomernije raspoređeno, ali i da bi vozač stekao neposredniji osećaj upravljanja.

 

720s ts011.jpeg

 

Ta niska, spektakularna silueta krije jezgro automobila, koje je pravo remek delo savremenog inženjeringa. Monokok šasija, u Meklarenu nazvana Monocage II, izrađena je od ugljeničnih vlakana i to se ne odnosi samo na školjku već i na pripadajuće istanjene nosače krova, ali i sam krov. Na taj način povećana je čvrstina, masa je smanjena, a težište spušteno.

 

720s ts010.jpeg

 

Predstavu o tome koliko je automobil nizak, odnosno spušten, dobijate čim se nađete oči u oči sa ovom aždajom. A pravi utisak stičete kada se nađete unutra. A da biste ušli u McLaren potrebno je prvo da pronađete kvake za otvaranje koje su zavučene u bočne kanale koji, inače, služe kao uvodnici vazduha za prehranjivanje i hlađenje centralnog motora. Zatim povlačite vrata na gore i preskačete široki prag. Znamo da zvuči komplikovano, ali vredi pomučiti se. U kokpitu nas je sačekao zaista prvoklasan ambijent, potpuno originalno isprojektovan i ispunjen sportskim nabojem. Upravljač je malog prečnika, iznad njega se nalazi displej u funkciji instrument table, a središnji greben je zakrenut prema vozaču. Na njemu se nalazi još jedan displej, osetljiv na dodir, a levo od njega su dva izuzetno važna prekidača...

 

720s ts009.jpeg

 

Tamno sivi tonovi u unutrašnjosti savršeno su uklopljeni u stelt boju karoserije, a dominiraju površine obložene alkantarom i karbonski dodaci. Odmah uviđamo da sedišta snažno grle telo, ali nam je Borković skrenuo pažnju da su dovoljno udobna i ne remete komfor u svakodnevnoj vožnji, uz opasku da govori iz iskustva jer je nedavno putovao do Italije i nazad i da se tom prilikom McLaren pokazao kao iznenađujuće ležeran u vožnji na otvorenom putu. Izuzetno je pregledan za jedan superautomobil, nije neprijatno bučan na dužim distancama i prihvatljivo je udoban - sve dok se držite Comfort moda.

 

720s ts008.jpeg

 

Ove opservacije pomalo su nas iznenadile, ali svakako su poslužile da steknemo širu sliku o automobilu, mada smo zapazili da u kabini ima tu i tamo ostava za odlaganje sitnica i telefona, a i prtljažnik (150 litara) ispod prednje haube može da primi dva upotrebljiva kofera, dok drugi iznad poklopca motora obuhvata 58 litara, mada je evidentno plitak. Srećom, drugi prtljažnik nazad zahvata još 210 litara.

 

720s ts007.jpeg

 

Ipak, sastanak na stazi smo zakazali kako bi uz pomoć našeg domaćina pronikli u onu drugu, divlju stranu McLaren i sagledali njegove mogućnosti u vožnji na stazi. Moramo priznati da nam tog dana vremenske prilike nisu išle na ruku. Osim niske temperature, ni kiša nam nije bila saveznik. Voziti automobil sa preko 700 konja i pogonom pozadi do krajnjih granica u ovakvim uslovima, to mogu samo pravi majstori.

 

720s ts006.jpeg

 

Dakle, sa jedne strane profesionalni trkač, sa druge ''bolid'' sa enormnom snagom i pogonom ''samo'' na zadnje točkove. Pokretač V8 biturbo oslobađa 720 KS pri 7.250 obrtaja i 790 Nm maksimalnog obrtnog momenta pri visokih 5.500 obrtaja, a snagu nazad prenosi preko sedmostepene automatske transmisije. Ona kao i režimi vožnje predviđa tri moda - Comfort, Sport i Track.

 

720s ts005.jpeg

 

Okretanjem jednog pa drugog prekidača u desno aktiviraju se Track modovi za stazu, što znači da proaktivna kontrola šasije pomoću hidraulike ''zateže'' poprečne stabilizatore i amortizere, motor je u pripravnosti da izvuče maksimum snage, upravljanje postaje oštro kao žilet, zvuk prodoran kao da je neko odvrnuo pojačalo do kraja, a elektronska kontrola stabilnosti prelazi u režim zakasnele reakcije.

 

720s ts004.jpeg

 

Da bi se u potpunosti isključila, neophodno je pritisnuti dugme u sredini gornjeg prekidača i zadržati ga nekoliko sekundi. Tek tada automobil postaje oslobođen svih elektronskih stega. Jedna od njih zavređuje posebnu pažnju, a oličena je u funkciji Variable Drift Control koja ostavlja izbor vozaču da sam odredi u kojoj meri će sistem dopuštati zanošenje zadnjeg dela, pre nego što se umeša da ga obuzda.

 

720s ts003.jpeg

 

Uz to treba dodati da McLaren u poslednje vreme kod svojih supersportskih automobila koristi tzv. ''otvoreni diferencijal'' kako bi se što više snage prenelo na zadnje točkove. U pitanju je rešenje koje je bazirano na sistemu Torque Vectoring gde interveniše elektronika, umesto mehanike, tako što kočnice, prema potrebi usporavaju zadnji točak sa unutrašnje strane krivine, dok se više snage isporučuje spoljašnjem i na taj način potpomažu okretanje vozila. A zašto se ovaj proizvođač odlučio za e-diff umesto klasičnog? Pa, ima više razloga... Sistem je već razvijen kod F1, no ono što je još značajnije je da se njegovom upotrebom štedi na ukupnoj masi vozila!

 

720s ts002.jpeg

 

A ovaj ''monstrum'' definitivno pokazao nam je razuzdan karakter, koliko mu je klizav asfalt dozvoljavao. Jasno je da u ovakvim uslovima nismo mogli da osetimo sav potencijal motora, već samo na mahove. Primetno je da ga one najsporije krivine stavljaju na veće muke od bržih u datim uslovima. Automobil jeste izrazito lagan i pokretljiv, skače na svaki dodir gasa, ali zadnji točkovi ne mogu da ostvare potreban grip na mokrom.

 

720s ts001.jpeg

 

Tu se vidi koliko pri većim brzinama znači aerodinamika i aktivni zadnji spojler koji menja ugao te doprinosi prianjanju, a služi i kao vazdušna kočnica te smiruje zadnji kraj pri snažnim usporavanjima. A standardne karbon keramičke diskove kao da „ujedaju krokodilske čeljusti“ dok se automobil “ukopava”! Vreme potrebno za zaustavljanje pri 200 km/h iznosi tek nešto više od četiri sekunde! Inače, sva fabrička merenja daju fascinantne rezultate: do 100 km/h uz pomoć Launch Control funkcije hita za 2.9 sekundi, duplo veću brzinu dostiže za manje od 8 sekundi!

Međutim, bilo bi nepravedno da se ovaj automobil posmatra samo kroz prizmu performsansi ma koliko one bacale u ekstazu. McLaren je daleko iznad toga, jer pruža nenadmašno zadovoljstvo u svakom obliku vožnje. Ukratko, ovo je kreacija za sva vremena, jedan od onih automobila koji se ne zaboravljaju. Čistokrvni sportista koji u dobroj meri može da se vozi kao Grand Touring automobil, uz istu količinu luksuza i očekivano manje komfora. Zbog toga svega toga i imena koje stoji iza njega, 720S košta oko 300.000 evra!

 

Tekst: TopSpeed Team

Fotografije: Aleksandar Savin

 

preuzeto sa - topspeed.rs

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

topgear.jpg TopGear video: McLaren Senna, 600LT, 720S i 650S GT3

 

Sve ih je provozao Chris Harris...i evo njegovih utisaka:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

evoyoutube.jpg EVO video: McLaren 720S

 

Više nije najnoviji u društvu hiper-automobila, tj. star je već nekoliko godina....ali to nikako ne znači da i dalje nije brz, na mnogim stazama i najbrži:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

McLaren 720S Le Mans

 

204167-mclaren 720s 5.jpg

 

McLaren je za 50 kupaca pripremio model 720S Le Mans Special Edition kojim obeležava 25 godina od pobede na čuvenoj trci izdržljivosti 24 sata Le Mana.

 

mclaren 720s 4.jpg

 

Nema mnogo automobilskih kompanija čiji automobili su u prvom pokušaju na trci izdržljivosti 24 sata Le Mana prešli najviše kilometara i stigli do pobede u generalnom plasmanu. Takvom pobedom se ponose u McLarenu, jer je 1995. godine njihov model F1 GTR koji su vozili Yannick Dalmas, Masanori Sekiya i J.J. Lehto ''zatvorio'' najviše krugova na stazi Sarthe i završio na prvom mestu.

 

204165-mclaren 720s 3.jpg

 

U sklopu obeležavanja 25 godina od trijumfa McLaren je za 50 kupaca pripremio model 720S Le Mans Special Edition. Samo 14 primjeraka biće ponuđeno kupcima u Evropi, a iza nekoliko trkama inspirisanih detalja po kojima se 720S LM razlikuje od standardnog modela stoji odeljenje MSO (McLaren Special Operations).

 

mclaren 720s 2.jpg

 

Automobil će se ponuditi u dve boje karoserije (McLaren narandžasta ili Sarthe siva), a u kabini supersportskog dvoseda dominira tamna alkantara sa fragmentima u sivoj ili narandžastoj boji.

 

204166-mclaren 720s 1.jpg

 

U standardnoj opremi su i karbonska sedišta koja McLaren inače nudi u opcionoj ponudi, a iza leđa vozača i suvozača i dalje je 4.0 V8 biturbo motor čijih 720KS je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 2.9 sekundi i više od 340 km/h. Za McLarenov podsetnik na pobedu u Francuskoj je potrebno izdvojiti 284.771 evro.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

78-godišnjak kupio McLaren 720S

 

78 godina ima i kupio je mclaren 720s.jpg

 

Često gledamo kako se mlađe osobe ''časte'' kupovinom superautomobila, ali ova priča je totalna suprotnost gde je jedan stariji gospodin odlučio da se nagradi McLarenom 720S.

Henry Harrfeldt, norveški penzionisani profesionalni vozač, odlučio je da se itekako počasti kupovinom McLarena 720S Spider. Simpatični gospodin je smatrao da za dnevnu vožnju po gradu i okolini želi da uživa u ovom britanskom sportisti sa 720 KS i 770 Nm, a ništa ga nije sprečilo pri kupovini, pa čak ni supruga. Harrfeldt otkriva da uz ovaj superautomobil poseduje još i Ford GT40 te AC Cobru staru 40 godina. U svom McLarenu je do sada prevalio 4.000 kilometara, a osmeh ne skida sa lica. Kako ne bi kada je reč o jednom od najboljih superautomobila današnjice.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

shmee.jpg Shmee150 video: McLaren 675LT Spider

 

Kupio ga je pre 4 godina, imao je problem sa bojom koja je oksidirala (kaže da je to česta pojava na McLarenima tog vremena), pa je to morao naknadno da sredi i sad preuzima tako sređen auto:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dougdemuro.jpg Doug DeMuro video: McLaren 675LT

 

McLaren kaže da su napravili ovakvih samo 500 komada...plus još 500 u kabriolet (spajder varijanti). Iako mu ime kaže malo drugačije, ovaj McLaren ima 666 konja:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dougdemuro.jpg Doug DeMuro video: McLaren 765LT

 

Ovaj najnoviji McLaren predstavlja ekstremnu varijantu modela 720S. Ima 50-tak konja više od njega i oko 150 kilograma manje.

Biće ih napravljeno 765 komada za ceo svet, a početna cena (bez makar jedne opcije) će biti oko 320.000 evra plus lokalni porezi:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

topgear.jpg Top Gear video: Test McLaren 765LT

 

Suštinski ovaj auto je prvo veliko unapređenje modela 720S:

 

 

 

carfection.jpg Carfection video:

 

 

 

autotrader.jpg AutoTrader video:

 

 

 

carwow.jpg CarWOW video:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

McLaren 765LT Strata by MSO

 

207485-mclaren 765lt mso02.jpg

 

Doterana verzija za koju je zaslužan MSO (McLaren Special Operations). Ističe se kombinacija Azores Orange, Memphis Red i Cherry Black delova. Motor je 4.0 twin-turbo V8 sa 765KS i 800 Nm obrtnog momenta.

 

mclaren 765lt mso01.jpg

 

Ubrzanje 0-100 km/h traje 2.8 sekundi, a do 200 km/h stiže za 7.2 s. McLaren 765LT (Longtail) je takođe za 57 mm duži i 80 kg lakši od modela 720S:

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

dougdemuro.jpg Doug DeMuro video: Test McLaren 765LT

 

Najnoviji auto sa vrha ponude McLarena - suštinski pojačana i brža verzija McLarena 720S, i biće ih 765 komada za ceo svet:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Modifikovani McLaren 765LT

 

Ističu se Vossen EVO-3 točkovi od 20 i 21 inča, kao i Nardo Gray/Black eksterijer:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novitec McLaren 765LT

 

novitec 765 01.jpg

 

Motor je 4.0 twin-turbo V8 pojačan na 855KS i 898 Nm obrtnog momenta. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 2.5 sekundi, a do 200 km/h 6.5 sekundi. U paketu su između ostalog i Novitec aero body kit, točkovi od 20 i 21 inča, novi izduvni sistem, modifikovano oslanjanje, kao i doterani enterijer (po željama klijenta).

 

novitec 765 06.jpg novitec 765 04.jpg

novitec 765 03.jpg novitec 765 02.jpg novitec 765 05.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

shmee.jpg Shmee150: McLaren 765LT na četvrt milje

 

Ovaj McLaren blago rečeno nije više u fabričkom stanju jer sada na točku ima 895 konja:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

SWAE McLaren 720S Widebody

 

swae 03.jpg

 

SWAE je američki tjuner koji privlači pažnju svojim Widebody paketom za McLaren 720S.

 

swae 02.jpg

 

SWAE 720S Widebody sadrži komponente od ugljeničnih vlakana, od prednjeg spojlera, proširenja blatobrana, pragova pa do zadnjeg difuzora i upadljivog zadnjeg spojlera.

 

swae 01.jpg

 

Tu su i 10-kraki točkovi, kao i pojačani 4.0 twin-turbo V8 motor koji sada razvija više od 900 konja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hennessey McLaren 765LT

 

hennessey 2021 4.jpg

 

McLaren 765LT fabrički isporučuje 765 konja, a kome to nije dovoljno, može da se obrati Hennesseyju.

Hennessey je savršen primer kompanije koja pravi čuda sa već fantastičnim automobilima, od terenaca pa do hiperautomobila. Ovog puta je njegov tretman prošao McLaren 765LT koji sada razvija 1.000 KS.

 

hennessey 2021 3.jpg

 

Standardni McLaren 765LT je veoma brz te od 0 do 100 km/h ubrzava za svega 2.8 sekundi, ali je to vreme smanjeno na 2.2 sekunde zahvaljujući timu Hennessey Perfomance Engineering. Ovo je ujedno i najsnažniji Hennesseyev McLaren ikada.

 

hennessey 2021 2.jpg

 

Paket nazvan HPE1000 podrazumeva rekalibraciju ECU jedinice, filtere vazduha visokog protoka i downpipe od nerđajućeg čelika. Henessey je pripremio i brendirane ambleme za eksterijer i armaturnu ploču, kao i pločice za motor sa serijskim brojem.

 

hennessey 2021 1.jpg

 

''Novi 765T je potcenjen u svojoj fabrici, testirali smo ga na našim valjcima te smo dobili 765 KS na zadnjim točkovima. To znači da zapravo motor isporučuje 865 KS'', izjavio je John Hennessey, osnivač i direktor Hennesseyja. Oni koji žele modifikacije i poboljšanja moraće da izdvoje 24.950 dolara (20.950 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

McLaren 720S GT3X

 

mclaren gt3 x 02.jpg

 

Trkački McLaren 720S GT3X pokreće 4.0 twin-turbo V8 motor sa 720KS, odnosno 750KS kada se aktivira push-to-pass sistem. U paketu su veći turbune, unapređeni sistem hlađenja, doterani aero body kit (uključujući veliki zadnji spojler), kao i jači kočioni sistem.

 

mclaren gt3 x 01.jpg

 

Osim toga, tu su i novi dizajn zaštitnog kaveza (što je omogućilo mesta za opciono suvozačevo sedište), motorsport volan i vidljiva ugljenična vlakna u kabini. U vesti se ne navodi kada će početi isppruke, ni po kojoj ceni (suma će u svakom slućaju biti veća od 470.000 evra koliko košta standardni GT3).

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

McChip-DKR McLaren 765LT

 

mcchip mclaren.jpg

 

McChip-DKR je još jedan tjuner koji nudi poboljšanje performansi za McLaren 765LT (njegov 4.0 V8 twin-turbo motor serijski ima 765KS i 800 Nm).

Stage 1 kit podrazumeva pojačanje na 855KS i 890 Nm, kao i povećanje najveće brzine na 335 km/h, sve po ceni od 4.999 evra u Nemačkoj. Stage 2 kit znači 938KS i 970 Nm (najveća brzina je i ovde 335 km/h), po ceni od 13.890 evra. McChip-DKR navodi da radi na još jednom paketu koji će nuditi više od 1.000 konja, ali detalji o tome tek slede.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

harry.jpg Harry'sGarage: 2021. McLaren 720S Spider

 

Nije sporno da je 720S odličan auto, ali mu je i jaka konkurencija: Ferrari F8 Tributo ili Lamborghini Huracan:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zacoe McLaren 720S

 

zacoe 720s 03.jpg

 

Tjuning kompanija Zacoe najavljuje novi aero body kit za ionako ekskluzivni McLaren 720S.

 

zacoe 720s 02.jpg

 

Zacoe paket za 720S će podrazumevati komponente od ugljeničnih vlakana, od prednjeg branika i spojlera, haube, elemenata oko blatobrana, pragova pa do zadnjeg difuzora i spojlera.

 

zacoe 720s 01.jpg

 

U vesti se ne navodi kada će ovaj paket biti dostupan klijentima, a nije poznata ni njegova cena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...