Jump to content
FAS Goran
Skajnet

Fiat Punto mk.2 - zamena prednjeg ramena/viljuške

Recommended Posts

Pozdrav forumašima,kao što sam i obećao u jednoj od tema,reših da zamenim rame ili viljušku,kako ko voli više da kaže,na modelu Fiat Punto MK2a,u sopstvenoj režiji.

Najbolje bi bilo da sam mogao da snimim i video umesto fotki,ali tehničke mogućnosti to nisu dozvoljavale :laughing:

 

Da krenemo iz  početka:

Poučen iskustvima drugih korisnika koji su naručivali viljušku kod gospodina Tejovića iz Kg,tako i ja uradih.

Cena viljuške je 2600 dinara + troškovi dostave

 

IMG_20140131_095820.jpg

 

Konkretno mi se svidjaju 2 stvari kod ove viljuške i to : silent blok u punoj gumi oko metala i rupe gde se kači balans štangla su probušene kroz celu viljušku.

Naročito ovo drugo, jer fabrička viljuška nema rupu za šrafove koji idu celom dužinom već je navoj urezan u nju,pa je to problem odviti a da se ne zalome šrafovi

 

IMG_20140131_095825.jpg  IMG_20140131_095833.jpg

 

Ja sam kao prvu stvar odradio odvijanje svih šrafova i to dok je auto na točkovima,znači bez dizanja na dizalicu

 

IMG_20140131_102922.jpg  IMG_20140131_103148.jpg  IMG_20140131_104115.jpg  IMG_20140131_104321.jpg

 

Balans štangla je pričvršćena na 4 tačke sa po 2 šrafa,ali potrebno je odviti samo 4 šrafa na onoj strani gde planirate zamenu

 

Ja sam odvio odmah ona 2 šrafa koja su blizu jabucice,a kasnije sam podigao dizalicom auto i  odvio i ostala 2 na toj strani.Balans štanglu morate odviti jer je nemoguće,makar u uslovima gde postoji samo kanal za rad,skinuti viljušku.

 

IMG_20140131_113458.jpg  IMG_20140131_105807.jpg

 

Dakle možete i videti na slikama o čemu govorim.

Onda sam podigao auto na dizalicu i lagano izvadio staru viljušku,naravno uz pomeranje točka u raznim pravcima,ali ne preterano,da ne biste izvadili i poluosovinu iz svog ležišta

 

IMG_20140131_110543.jpg

 

Zatim sve isto,ali obrnutim redosledom:

 

IMG_20140131_115251.jpg

 

Eto kako izgleda kad je nova viljuška vraćena na svoje mesto

Dok je još na dizalici moraćete blago pomerati viljušku u pravcima gde je to potrebno,da bi svaki šraf našao svoje ležište,da ne bi navoj počeo da se zavija nakrivo

Najveći problem je ušrafiti nazad balans štanglu,ali nju ćete prvo zaviti na njenom kraju:

 

IMG_20140131_102939.jpg

 

A drugi deo nje ćete zaviti lagano kad budete počeli da spuštate auto na tlo,jer i ona tada polako prilazi svom mestu.

 

IMG_20140131_110548.jpg

 

Ja se nadam da nisam previše ukomplikovao celu proceduru.Meni je bilo potrebno oko 1 sat da sve vratim na svoje mesto,a eto,nisam ni mehaničar a ni trapadžija

 

Subjektivni osećaj,nakon zamene,je kao da sam zamenio čitavo vešanje na levom točku,stabilno,tvrdo,uteženo

 

Pitajte šta Vas bude interesovalo :smoke:

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čuje se lupkanje prilikom prelaza preko rupa i neravnina,a što se tiče reglaže,nije potrebna.Prostom proverom,čitaj pajserom,sam utvrdio da viljuška šeta gore dole,što nikako ne sme.Naravno u delu gde je jabučica

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam danas promenio sa komsijom.Isto Tejovic.Namucili smo se...Oko sat i po posla, ali bilo je i momenata kada smo pomislili kako dalje...Sada je ok, ali se plasim da negde nije neki sraf (navoj) otisao krivo... :thumbdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da,Ticma je u pravu.Sva mudrost je u tome da se ne žuri,i bez nerviranja,jer tad se dešavaju s***a

Tapatalk 2

I još jedna stvar-šrafove možete prilikom vraćanja isprskati WD sprejom ili malo namazati mašću.Lakše ide i obezbedili ste lakšu zamenu drugi put ;)

Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima li neko da donira jednu dotrajalu viljusku za dimenzije mi treba da probam na poslu da odradim teflonsku pasteticu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zemunac, javi se na 0603199699. U ponedeljak montiran novu levu, pa mogu da ti posaljem staru.

Edited by gile smederevo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlično objašnjeno i potkrepljeno slikama. Ovih dana moram i ja da mijenjam viljušku jer je počela lagano da  udara preko neravnina.

Sada kada sam vidio ovo definitivni sin i ja mijenjamo sami. :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije teško,samo lagano i bez žurbe

Послато са LG-P768 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma, njemu ce biti p..... dim jer ima pneumatske pistolje koji ce da odvrcu i zavrcu. Je l' dobro sljaka da Tejovicska viljuska? Nisi nam preneo utiske posle ugradnje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene zanima, da li je moguce da prilikom vracanja jabucice na svoje mesto, ona ode malo ukrivo pa da se tare sa diskom kocnice, ako sam se dobro izradzio... nisam strucan, al nadam se da sam pogodio sustinu :) . Neki dan sam bio kod majstora i zamenio mi krst poluosovine ali je morao i jabucicu da izvadi iz svog lezista pa se bojim da nije dobro vratio jer cujem skripanje kada skrecem u levu stranu pa reko da nije zbog toga... opravka je vrsena na levoj strani.

Edited by Milos1989

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konacno sam i ja zamenio viljusku, sam, namucio sam se posteno ali rezultat je potpuno drugi auto u voznji! Viljusku sam uzeo od Tejovica kod plavog mosta, 2600 din + moja stara viljuska. (1000 din depozit dok ne donesem moju).

 

Meni se kugla raspala pa sam zbog toga menjao, a namucio sam se oko popustanja onog treceg, vertikalnog srafa, kao da je bio zavaren, jedva je popustio! E sad, problem mi se javio kod srafova koji drze balans stanglu na sasiji, oba su se zalomila i to nisam mogao da sredim, znaci sada mi je balans stangla sobodna na tom mestu, prva slika je kada je auto na dizalici, a druga je na tockovima.

 

20160507_154527_1.jpg   20160507_154924_1.jpg

 

Koliko mi je hitno da razbustim te srafove i da pritegnem to? Jel neka frka po balans stanglu i stabilnost?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako se auto ne vozi, od napinjanja pukne i drugi sraf a tad se veoma lako mozes naci u autu bez kontrole pogotovo u nekoj kriticnijoj situaciji. Nema sa tim zezanja.

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam, samo meni su se oba srafa na toj gumici zakinula, ona se upste sada ne drzi za sasiju na tom mestu. Nista onda, da pozurim kod nekog bravara da se to razbusi.

 

Da bude jasno, balans stangla se drzi na 4 mesta, dva na sasiji i dva na viljuskama. Meni se sada drzi na tri mesta, 2x na viljuskama i 1x na sasiji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, lose sam procitao mislio sam da se drzi na sasiji samo na jednom srafu, svakako stabilnost je u pitanju i nemoj se zezati, idi autobusom ili taksijem na posao, nije za igru.....

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to MS, tako i ja mislim, u svakom slucaju treba to sto pre da odradim.

Znam Kuvalja da tako ne treba da bude, resicu to ovih dana, ali 70 km dnevno mi je mnogo za taksi, a busom skoro nemoguce zbog mog radnog vremena.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam nekad davno astru vozio bez stabilizatora npr., tako je moralo, stari pukao a nov nije imao. Ne preporucujem naravno tako nesto ali ne mogu ni da kazem da je nesto strasno ni bilo. U nekoj sporijoj voznji se nije ni primecivalo nista :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve pohvale za ovo uputstvo, mi smo danas mjenjali oba ramena na nasem Punticu i pomoglo je puno uputstvo, uspjeli smo cak i bez kanala :)

Jedna usporedba starog i novog ramena

2af80f4eb07b1192499e6fba4bb8e290.jpg

41d8bce70d986539c5f99169fd296795.jpg

24678bb97c5a70cabfc8cfee973014d5.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...