Skajnet 0 Posted February 3, 2014 Pozdrav forumašima,kao što sam i obećao u jednoj od tema,reših da zamenim rame ili viljušku,kako ko voli više da kaže,na modelu Fiat Punto MK2a,u sopstvenoj režiji.Najbolje bi bilo da sam mogao da snimim i video umesto fotki,ali tehničke mogućnosti to nisu dozvoljavale Da krenemo iz početka:Poučen iskustvima drugih korisnika koji su naručivali viljušku kod gospodina Tejovića iz Kg,tako i ja uradih.Cena viljuške je 2600 dinara + troškovi dostave Konkretno mi se svidjaju 2 stvari kod ove viljuške i to : silent blok u punoj gumi oko metala i rupe gde se kači balans štangla su probušene kroz celu viljušku.Naročito ovo drugo, jer fabrička viljuška nema rupu za šrafove koji idu celom dužinom već je navoj urezan u nju,pa je to problem odviti a da se ne zalome šrafovi Ja sam kao prvu stvar odradio odvijanje svih šrafova i to dok je auto na točkovima,znači bez dizanja na dizalicu Balans štangla je pričvršćena na 4 tačke sa po 2 šrafa,ali potrebno je odviti samo 4 šrafa na onoj strani gde planirate zamenu Ja sam odvio odmah ona 2 šrafa koja su blizu jabucice,a kasnije sam podigao dizalicom auto i odvio i ostala 2 na toj strani.Balans štanglu morate odviti jer je nemoguće,makar u uslovima gde postoji samo kanal za rad,skinuti viljušku. Dakle možete i videti na slikama o čemu govorim.Onda sam podigao auto na dizalicu i lagano izvadio staru viljušku,naravno uz pomeranje točka u raznim pravcima,ali ne preterano,da ne biste izvadili i poluosovinu iz svog ležišta Zatim sve isto,ali obrnutim redosledom: Eto kako izgleda kad je nova viljuška vraćena na svoje mestoDok je još na dizalici moraćete blago pomerati viljušku u pravcima gde je to potrebno,da bi svaki šraf našao svoje ležište,da ne bi navoj počeo da se zavija nakrivoNajveći problem je ušrafiti nazad balans štanglu,ali nju ćete prvo zaviti na njenom kraju: A drugi deo nje ćete zaviti lagano kad budete počeli da spuštate auto na tlo,jer i ona tada polako prilazi svom mestu. Ja se nadam da nisam previše ukomplikovao celu proceduru.Meni je bilo potrebno oko 1 sat da sve vratim na svoje mesto,a eto,nisam ni mehaničar a ni trapadžija Subjektivni osećaj,nakon zamene,je kao da sam zamenio čitavo vešanje na levom točku,stabilno,tvrdo,uteženo Pitajte šta Vas bude interesovalo Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli_Punto 123 Posted February 3, 2014 Svaka cast na slikovitom objasnjenju ... mene zanima sta je znak kad treba zameniti viljusku? Posle svega, jel obavezno centriranje trapa ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Skajnet 0 Posted February 3, 2014 Čuje se lupkanje prilikom prelaza preko rupa i neravnina,a što se tiče reglaže,nije potrebna.Prostom proverom,čitaj pajserom,sam utvrdio da viljuška šeta gore dole,što nikako ne sme.Naravno u delu gde je jabučica Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli_Punto 123 Posted February 3, 2014 Znaci vreme je i kod mene da se radi ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
pedjabj 16 Posted February 10, 2014 Svaka cast, kao i veliko hvala na ispunjenom obecanju !!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Skajnet 0 Posted February 10, 2014 Nema na čemu Quote Share this post Link to post Share on other sites
pedjabj 16 Posted February 13, 2014 Ja sam danas promenio sa komsijom.Isto Tejovic.Namucili smo se...Oko sat i po posla, ali bilo je i momenata kada smo pomislili kako dalje...Sada je ok, ali se plasim da negde nije neki sraf (navoj) otisao krivo... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 533 Posted February 13, 2014 Da je navoj otisao krivo osetio bi to pod rukom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Skajnet 0 Posted February 14, 2014 Da,Ticma je u pravu.Sva mudrost je u tome da se ne žuri,i bez nerviranja,jer tad se dešavaju s***aTapatalk 2I još jedna stvar-šrafove možete prilikom vraćanja isprskati WD sprejom ili malo namazati mašću.Lakše ide i obezbedili ste lakšu zamenu drugi put Tapatalk 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zemunac1993 1 Posted April 14, 2014 Ima li neko da donira jednu dotrajalu viljusku za dimenzije mi treba da probam na poslu da odradim teflonsku pasteticu ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 574 Posted July 5, 2014 (edited) Zemunac, javi se na 0603199699. U ponedeljak montiran novu levu, pa mogu da ti posaljem staru. Edited July 5, 2014 by gile smederevo Quote Share this post Link to post Share on other sites
Drazen.OS 31 Posted July 5, 2014 Odlično objašnjeno i potkrepljeno slikama. Ovih dana moram i ja da mijenjam viljušku jer je počela lagano da udara preko neravnina.Sada kada sam vidio ovo definitivni sin i ja mijenjamo sami. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 574 Posted July 5, 2014 Ja cu ponedeljak da asistiram majstoru. Otvaram pu pivo i prinosim upaljac da pripali! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Skajnet 0 Posted July 5, 2014 Nije teško,samo lagano i bez žurbe Послато са LG-P768 уз помоћ Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 574 Posted July 6, 2014 Ma, njemu ce biti p..... dim jer ima pneumatske pistolje koji ce da odvrcu i zavrcu. Je l' dobro sljaka da Tejovicska viljuska? Nisi nam preneo utiske posle ugradnje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milos1989 0 Posted February 27, 2016 (edited) Mene zanima, da li je moguce da prilikom vracanja jabucice na svoje mesto, ona ode malo ukrivo pa da se tare sa diskom kocnice, ako sam se dobro izradzio... nisam strucan, al nadam se da sam pogodio sustinu . Neki dan sam bio kod majstora i zamenio mi krst poluosovine ali je morao i jabucicu da izvadi iz svog lezista pa se bojim da nije dobro vratio jer cujem skripanje kada skrecem u levu stranu pa reko da nije zbog toga... opravka je vrsena na levoj strani. Edited February 27, 2016 by Milos1989 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dezurni 399 Posted February 27, 2016 Ne može. Verovatno je malo pomerio zaštitni lim od diska, pa se dodiruju Quote Share this post Link to post Share on other sites
milan-jtd 317 Posted May 9, 2016 Konacno sam i ja zamenio viljusku, sam, namucio sam se posteno ali rezultat je potpuno drugi auto u voznji! Viljusku sam uzeo od Tejovica kod plavog mosta, 2600 din + moja stara viljuska. (1000 din depozit dok ne donesem moju). Meni se kugla raspala pa sam zbog toga menjao, a namucio sam se oko popustanja onog treceg, vertikalnog srafa, kao da je bio zavaren, jedva je popustio! E sad, problem mi se javio kod srafova koji drze balans stanglu na sasiji, oba su se zalomila i to nisam mogao da sredim, znaci sada mi je balans stangla sobodna na tom mestu, prva slika je kada je auto na dizalici, a druga je na tockovima. Koliko mi je hitno da razbustim te srafove i da pritegnem to? Jel neka frka po balans stanglu i stabilnost? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kuvalja 406 Posted May 9, 2016 Tako se auto ne vozi, od napinjanja pukne i drugi sraf a tad se veoma lako mozes naci u autu bez kontrole pogotovo u nekoj kriticnijoj situaciji. Nema sa tim zezanja. Sent from my HTC One M9 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
milan-jtd 317 Posted May 9, 2016 Znam, samo meni su se oba srafa na toj gumici zakinula, ona se upste sada ne drzi za sasiju na tom mestu. Nista onda, da pozurim kod nekog bravara da se to razbusi. Da bude jasno, balans stangla se drzi na 4 mesta, dva na sasiji i dva na viljuskama. Meni se sada drzi na tri mesta, 2x na viljuskama i 1x na sasiji. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted May 9, 2016 @milan-jtd mislim da nije hitno tipa da ne smes do posla i nazad ali bi trebalo to sto pre da odradis Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kuvalja 406 Posted May 9, 2016 Aha, lose sam procitao mislio sam da se drzi na sasiji samo na jednom srafu, svakako stabilnost je u pitanju i nemoj se zezati, idi autobusom ili taksijem na posao, nije za igru..... Sent from my HTC One M9 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
milan-jtd 317 Posted May 9, 2016 Pa to MS, tako i ja mislim, u svakom slucaju treba to sto pre da odradim. Znam Kuvalja da tako ne treba da bude, resicu to ovih dana, ali 70 km dnevno mi je mnogo za taksi, a busom skoro nemoguce zbog mog radnog vremena. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted May 9, 2016 Ja sam nekad davno astru vozio bez stabilizatora npr., tako je moralo, stari pukao a nov nije imao. Ne preporucujem naravno tako nesto ali ne mogu ni da kazem da je nesto strasno ni bilo. U nekoj sporijoj voznji se nije ni primecivalo nista Quote Share this post Link to post Share on other sites
DinoG 7 Posted July 8, 2016 Sve pohvale za ovo uputstvo, mi smo danas mjenjali oba ramena na nasem Punticu i pomoglo je puno uputstvo, uspjeli smo cak i bez kanala Jedna usporedba starog i novog ramena Quote Share this post Link to post Share on other sites