Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
neshaoct

Centro Ricerche Fiat (CRF)

Recommended Posts

top_stories_crf.jpg

 

1978. godine osnovan je Centro Ricerche Fiat (CRF) nadomak Torina sa zadatkom razvoja novih tehnologija, procesa koji će onda biti korišćeni u okviru cele Fiat grupacije. Za svoje projekte razvoja i testiranja Centar danas zapošljava preko 1.000 ljudi, ali sarađuje i sa oko 1.700 raznih naučnih i tehničkih ustanova koji čine mrežu partnera Centra. 40 radnih stolova za testiranje motora, 5 najsavremenijih stolova za testiranja menjača, 6 pokretnih traka za testiranja celog automobila...Glavna pitanja kojima se Centar bavi tiču se:

- povećanja energetske efikasnosti, odnosno smanjenjem štetnog uticaja na čovekovu okolinu.

- društvene održivosti (povećanje tehničke pouzdanosti).

- ekonomska kompetitivnost (poboljšanje funkcionalnosti automobila i što brža primena novih tehnologija u finalnom proizvodu).

 

CRF trenutno ima oko 3.000 patenata koji su već registrovani, ili su u postupku registracije.

Oni su 1997. godine završili posao za komercijalnu upotrebu common rail dizel motora (JTD), oni su zaslužni za MultiAir tehnologiju kod modernih benzinaca koja je u primeni od 2009. godine, oni su 2011. godine napravili, trenutno najmanji motor u serijskoj proizvodnji, Twin Air sa 2 cilindra, DCT menjači (duplo kvačilo) od 2012. godine je takođe u njihovom spisku... Zahvaljujući njima Fiat grupacija je evropski lider u broju prodatih automobila (preko 10 različitih modela), koji mogu da koriste alternativna gorivo (TNG, CNG).

 

Da bi se postogla što veća efikasnost automobila kao celine, ali i njegovih pojedinačnih sklopova poput motora, menjača, Centro Ricerche Fiat (CRF) poboljšava tradicionalne motore unapređivanjem njihovog iskorišćavanja preko nove elektronike (novih softvera za upravljanje radom motora i menjača) i optimizacije prenosa, zatim kreiranja hibridnih rešenja tradicionalnih i elektro motora. Drugačije rečeno, posao Centra je da stvori širok dijapazon agregata koji će biti korišćeni u okviru Fiat grupacije, ali da svi oni troše što manje, zagađuju što manje, budu što više pouzdani. Ostvarivanju visokopostavljenih ciljeva pomažu i druge karakteristike vozila. Lakši automobili, više aerodinamični će tražiti manje snage za određenu brzinu kretanja, odnosno samo preko unapređivanja te dve stavke isti motor u drugom automobilu (lakšem, aerodinamički boljem) manje će zagađivati.

 

crf_fascia_2.jpg

 

Centro Ricerche Fiat (CRF) je danas jedan od najznačajnijih evropskih centara u kojima se osmišljavaju tehnička rešenja na automobilima koje ćemo voziti sutra.

Za buduće benzince kažu da je suština na turbo ili kompresor varijantama, direktnim ubrizgavanjem (common rail kao kod dizela) i promenljivim vremenom rada usisnih ventila kako bi se optimizovala potrošnja u različitim režimima vožnje, dok je kod dizela najveći izazov kako izduvne gasove prečistiti preko izduvnog sistema tako da na kraju dobijemo ispunjene euro norme. I kod jednih i kod drugih automatski menjači sa duplim kvačilom će dalje doprineti boljem iskorišćenju i efikasnosti.

Sve strožija pravila dolaze u Evropu sledećih godina i CRF je spreman da ponudi rešenja kojima će Fiat grupacija ispuniti i prevazići sve zahteve koji se proizvođačima automobila postavljaju u cilju povećanja njihove efikasnosti i smanjivanja zagađenja. 

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...