Jump to content
FAS Goran
Bojan1979

Degradacija (istrošenost) motornog ulja utiče na postizanje radne temp.?

Recommended Posts

Da se nije potkrala greška kada kažete da se sipa mineralno ulje u JTD motor?

Ja sipam sintetiku Shell HELIX HX7C 5-40W u mog starog brava 1,9JTD, auto je šatro prešao do sada 200.000km po satu, i na 10.000km nivo ulja ne opadne. Auto ide ko blesav, volim često da ga poteram do crvenog, tj do 4500rpm, i ništa mu ne fali, i inače ga ne davim vožnjom do 2000rpm (srpski specijalitet).

Aj da pitam, da li je pametno u turbo dizela sipati mineralno, zbog podmazivanja turbine na primer? Na koliko km vršiti zamenu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni su preporucili u Fiat Stojanov da predjem na SHELL HELIX ULTRA AP-L 5w-30..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dobri nikola
Salis se? Takve neproverene informacije ne treba pisati po forumu jer neko moze da napravi stetu.

 

 

U cromu ne ide mineralno ulje vec cista sintetika,bojan je napisao vec koja, 5w30 ili 5w40. Mislim da treba obratiti paznju i da se uzme ulje koje je predvidjeno za motore sa DPF-om, obicno imaju oznaku na ambalazi.

Edited by Baccara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uputstvo za cromu...Kazu da mjet motori uz nadprosecnu iskoriscenost trose 400g ulja na 1000km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako si tako siguran? Strana 204 pdf uputstvo za cromu naveli su gornju granicu od 400g na 1000km.

Nagadjam sada ,eto da pri optimalnom ucinku trosi 150g

Gubljenje ulja je navedeno kao normalna,ocekivan proces.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma to se svi proizvodjaci ogradjuju.

Jmao sam (ne daj Boze nikome), Skodu Feliciju 1.9D. U uputstvu pise da se tolerise potrosnja do 1l na 1000km, a meni je toliko i trosila. Radio generalnu (nije htela da upali, izgubila kompresiju), pa osvezavanje...... ma uzas. Bacala je ulje kao luda na meracu.

Iole dobar jtd ne trosi ulje, tj potrosnja je zanemarljiva. Pa zamislite da svaki cas dizete haubu i dolivate ulje, kao sto sam ja radio, neka hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne postoji nijedan motor koji ne trosi ulje, ljudi mogu sami sebe da lazu ali mora da potrosi barem nesto na 10 000 . . .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kad sipam ulje bude na max. Kad dodje vreme za zamenu posle 15000km.izvadim sipku i dalje je na maximum, sad dal je on potrosio nesto ja ne znam! Da mi potrosi 300-400g sigurno bi spalo sa maximuma

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaista nemam objasnjenje ali eto kad budes imao vremena skini crevo sa ibera, stavi preko cistu gazu i reci mi kakva ce biti posle jednog minuta? Jednostavno je nemoguce da bas ni malo ne potrosi na ovaj ili onaj nacin.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cek ti se u stvari hvalis kako ti auto ne trosi ulje ? :harhar:

Edited by saledelagano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo :D salim se! Naravno da svaki auto potrosi malo ulja ali pod tim malo podrazumevam manje od 100g. Jer da trosi vise moralo bi da pokaze na meracu,ne samo meni nego i ostalima! Vidim da ima jos kolega kojima auto ne trosi ulje!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

100g na 10.000km mozda a 100g na 1000km ako trosi jtd ili mtj tu motor ili turbina ne vrede. Koliko se razumem i koliko sam slusao od ostalih majstora ako ovaj motor potrosi 1l ili 1.5 na 10.000km ili 15.000km tu nesto od ovoga sto sam naveo moze da se baci!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja stvarno ne verujem da ima ljudi kojima auto trosi 1l-1.5l ulja na 10.000km i da misle da je to u redu :/! Osim ako je nov auto pa nekih 20.000-30.000km u pocetku,sto je i normalno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj motor ne bi trebao na 8000 da mrdne što se novoa ulja tiče. Servisni interval je na 20 000km. Iskreno, ja Seleniu ne bih menjao. Ako je Fiat rekao da ide Selenia, ne znam zašto se ne bih toga pridržavao. Barem cena tog ulja garantuje da je dobro, zato sam u Seleniu siguran. 

 

Čisto sumnjam da je problem do nedostatka ulja. Ali prvo lepo proveri koliko ulja imaš na meraču? 

 

Ja sam na zadnjem servisu ulje menjao posle više od 17000 pređenih kilometara. Za tu celu kilometražu, prilikom startovanja motora, na displeju je uvek stajao maksimum za vrednost novoa ulja. Takođe i na meraču. 

Ne postoji ni jedan motor koji ne trosi ulje, ljudi mogu sami sebe da lazu ali mora da potrosi barem nesto na 10 000 . . .

 

Naravno, svaki troši. Malo zavara i to što u pomenute motore ide preko 4.5l ulja, pa kada potroši nešto teže je primetiti... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta predlazete i kakva iskustva imate Selenia 5w-30 ili SHELL HELIX 5w-30 ULTRA AP-L oba ulja predlaze Fiat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...