vladoe36 0 Posted January 28, 2014 Pozzz za sve forumase i ljubitelje fiata. Problem je sledeci: Croma je 2005 god 1.9 150 konja,auto se tresao na leru i trosio kao tenk znaci prosek mi izlazio na 12.5L.Na dijagnostici pokazalo da su u pitanju dizne znaci isle su u + i preko 4.E sad zamenjene dizne,stavljene sve 4 polovne extra,auto mirno radi lepo vuce prosek potrosnje 6.3L sve super sem prvog paljenja ujtru gde auto vergla kao blesav sigurno 7-8 sekundi i kad upali izbaci plav dim kao tenk.E sad kad upali odmah ga uasim i onda pali na pola kljuca,znaci samo problem to prvo paljenje sa kojim naravno nisam imao problema dok nisam promenio dizne palio je normalno na pola kljuca.Ako ko im a kakav predlog sta bi to moglo biti,unapred zahvaljujem Quote Share this post Link to post Share on other sites
francuz69 1040 Posted January 29, 2014 (edited) Za savet nek se javi neko iskusniji po pitanju mehanike, a ja samo da pitam, kako si uspeo da nateras Cromi 150 prosek 6.3? Jel to na otvorenom putu? Edited January 29, 2014 by francuz69 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Veki 9 Posted January 29, 2014 Ako sta otkrijes ili resis pisi meni se isto ovo desava sa puntom 1.3 multijet danas menjam senzor radilice da vidim da nije on Quote Share this post Link to post Share on other sites
stef1985s 0 Posted January 29, 2014 Moja od 120ks po gradu 8,5 prosecna brzina 25km/h. Na otvorenom 5-6, tako da je verovatno podatak za otvoreni put Quote Share this post Link to post Share on other sites
francuz69 1040 Posted January 30, 2014 Moja 150-ka po gradu 10, otvoreni put 90 kmh penzionerski 5.5 - 6, auto put 140 - 150 7 - 7.5. I ja kontam da je otvoreni put ali covek rece 6.5 prosek pa mi nije jasno to za prosek. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 682 Posted January 30, 2014 Sad mi je jos draze sto vozim 1.6 kad vidim vase potrosnje Quote Share this post Link to post Share on other sites
francuz69 1040 Posted January 30, 2014 Nece ti biti drago ako se potegnemo na semaforu Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 682 Posted January 30, 2014 Ok tu se slazem ali croma je teza, razlika u NM zanemarljivo mala a tu razliku u KS nema sanse da osetis na semaforu Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 639 Posted January 30, 2014 Daj kontakt, onda veži pojas, sačekaj da se pogase sve lampice, raskopčaj jaknu, čačni nos, pogledaj malo oko sebe i onda upali auto (ili jednostavno izbroj do 7) i upali. Reci mi da li se upalila sa znatno manje verglanja? Ja sam isto primetio kod moje Alfe. Međutim, kod mene ima jedna zanimljiva stvar kad daš kontakt, ako malo sačekaš da on isprocesira sve, posle nekoliko sekundi se pojavi poruka, pritisni kočnicu ili kvačilo i startuj automobil. Kada startujem auto nakon te poruke, upali se kao mina. Da li to tako treba, ili su nam samo grejači malo spori, nemam pojma. Čak sam našao na netu da su u nekim servisima updatovali softver u ECU povodom tog hladnog paljenja koji se javlja većini 1.9 16v motora. To što pljune dim samo znači da nafta nije dobro sagorela, jer odgovarajuća temperatura u cilindru nije dostignuta. Dok pali na ovu foru, neću da ga diram. Slično se ponašaju i matore Astre u firmi, CDTI (odnosno multijet). Ako ne žurim sa paljenjem, odmah se upali. Takođe dobar savet, mnogo je bolje za motor da se hladan lagano okrene par taktova pre nego što se upali jer se onda lepo podmaže. Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13181 Posted January 30, 2014 Ne znam da li je već pisano ovde o tome, ali gašenje lampice grejača na tabli ne znači da su grejači odradili svoje. Ako se sačeka još par sekundi (kao što si i napisao) dok ne cakne relej, onda je to to Kvalitetnije paljenje tom metodom se posebno primećuje prilikom paljenja kod većih minusa. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dejica 29 Posted January 30, 2014 Probaj u jutarnjem pajenju da zagrejes auto ko sto ti kazu ljudi u prethodnim postovima i jos uz to pritisni kvacilo da rasteretis alnaser od menjaca jer nije malo sto treba da pokrene motor sa zgusnuto ulje nego mora i menjac zato obavezno stisni kvacilo pre paljenja i probaj da dodas malo gas pri verglanju pa javi ima li pomaka ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
srbijabrate 0 Posted February 4, 2014 Da sei ja ukljucim ,od skoro imam cromu pomenutu ,isto i kod mene bio isti slucaj al se setim da dizeli svi vole temperaturu a toga nema ovih dana pogotovo ako niste proverilistanje senzora DPF filtera itd ,znaci sta sam uradio ...sacekam da mi izbaci natpis da stisnem bilo sto (kvacilo ,kocnicu..)jos 2 sekunde posle gasenja grejaca i onda startujem iz prve bez problema i dima ikakvog a dok to nisam uklavirio pravi haos jos sam ja pre toga cistio i skidao EGR ventil zanimalo me cisto kako to cudo radi i izgleda nadam se da sam pomogao iskustvom Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mirko_NS 19 Posted February 4, 2014 Slicna prica vazi i za Bravo 1.9MJT/120KS - uvek sacekam da se prestane da se cuje pumpa goriva (ili da se pogase sve lampice) i nema otezanog i bucnog hladnog starta... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Veki 9 Posted February 5, 2014 Multijet nakon gasennja lampica jos 9 sek drzi grejace cak i auto kad se startuje oni ostaju jos malo da bi obezbedili mirniji rad tako da sam i ja zakljucio da treba paliti kad se pogase lampice pa 5-6-7 sek nakon toga i upali ko blesav Quote Share this post Link to post Share on other sites
vladoe36 0 Posted February 14, 2014 Hvala svima na korisnim savetima,situacija je sledeca.Prvo majstor kojeg sam bukvalno davio u radionici jer mi covek ladno ugradio dizne koje nisu za kronu tj one su za stila i to za motor od 100 Kw,druga stvar kad je sve to zavrsio nisam mogao da ubacim kod dizni u ECU kaze lik sa dijagnostikom da su dizne radjene i da ti kodovi vise nevaze.I naravno posle davljenja ubaci covek dizne od 110kW kodovi se ukucaju za 20 sek,i auto od tad leti,znaci pali extra,vuce kao blesav,nasuo sam pun rezervoar isao do bg i nazad zadnjih 6 dana se vozam po gradu presao 400km i prosek 6,5L ali stvarno znaci ja odusevljen sa onim diznama prosek izlazio na skoro 11L. Quote Share this post Link to post Share on other sites
don vito 0 Posted May 28, 2014 cao svima, kupio sam kromu 2006 150 konja pre 3 meseca, decko na placu koji mi je prodao auto napomenuo je da kada je auto hladan ili prvo jutarnje paljenje pocinje da podrhtava i posle krace voznje 2,3 km prestane ili ga ima ali neosetno... on je slutio na 1 diznu , radio sam prelive dizni sve je ok nikakvih odstupanja...bosista mi je rekao da sipam ATF ulje za automatske menjace 1 lit u pola rezervoara i da ce prestati ...ali nije...auto super vuce..potrosnja je ok, da li je neko imao slican problem, hvala Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted May 28, 2014 Mernje stanja dizne ne moze da se odradi samo na osnovu preliva. Postoji i kolicinsko merenje koje ne moze da se odradi bez adekvatne opreme, a nema je 80% ljudi koji se bave dizel ubrizgavanjem. Ipak dizne treba odneti u servis koji poseduje takvu opremu i skinuti sumnju sa njih. Quote Share this post Link to post Share on other sites
srbijabrate 0 Posted May 29, 2014 Ok tu se slazem ali croma je teza, razlika u NM zanemarljivo mala a tu razliku u KS nema sanse da osetis na semaforu gresi gresis...ne bih ti preporucio da sednes u moju kromu samo iz jednog razloga....pitaj ove koji je to razlog sto imaju kao i ja 150 konja kromu.....razocarao bi se i u tvoj auto i u sve sto si vozio do sada..imao sam i bmw 3ojku 2.0 setaka nije i u startu i u svemu skoro pa upola od krome...kako ti ovo zvuci...??? sad pogodi sve sto je slabije sa motorom a nije novije generacije iz Italije pritom sta se desava i na semaforu i van semafora...skoro iza mene je bio Q7 nisam hteo da ga pustim da mi se priblizi ne da me zaobidje put za Vrsac pravine koliko volis na 230 km ...do 180 sa pola gasa...da dodam ja sam elektroinzenjer i svu elektroniku auta sam odrzavam za licnu potrebu...kuio sam mali USB ELM 2 konektovao sa telefonom i resio sve sto me zanima...sistematski i detaljno cistio EGR sam usis skinuio ocistio vratio i sad auto ide stvarno za sve pare... citao sam ovde na forumu i da su grejaci problem i da treba majstor i EGR da je problem i da treba majstor ljudi meni je ovo prvi dizel u zivotu vozio sam svasta al ovaj motor treba i u formulu ugraditi od pomenutih automobila navescu samo 3 fiat bravo od GT-a pa do HGT-a,alfu 145,147 2 komada i alfu 147 1.6 ts,vecina njih petaci i sestaci bilo je tu i 2 audija A4 al nisu ni za pomen Quote Share this post Link to post Share on other sites
don vito 0 Posted May 29, 2014 zanima me da li je neko imao slican ili isti problem, ljudima prelivi nisu dobri pa ih voze pez obzira na probleme, da li smem i dalje da vozim ili morem sto pre kod majstora da ne napravim sto veci problem, s obzirom da moj bosista radi dizne od 60 e do70e.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
srbijabrate 0 Posted May 29, 2014 ne diraj nista nego kako su ti vec napisali forumasi braca ...ne diraj ista sacekaj 15 sekundi za startovanje hladnog motora pa ces videti sta se desava bolje Quote Share this post Link to post Share on other sites
nkesic 1 Posted August 25, 2016 (edited) Ajd' da oživim malo temu. Naime, od pre 15-tak dana vozam Cromu 2007god 1.9 mjet 150KS. Ono što me ubija u pojam jeste prvo paljenje! Situacija je sledeća: Ujuto vergla 10 sec., ugasim, dam kontakt, sačekam opet da se pogase lampice, zaverglam - upali. Nekad čak ne iz drugog puta nego iz trećeg. Vozim normalno (nekad par kilometara, nekad i 100-tinak), parkiram auto na par sati. Opet isti problem sa "hladnim" motorom. Kada se ne ohladi -pali ko mina! Dijagnostika (MultiEcuScan + ELM 327), ne pokazuje bilo kakvu grešku. Ono što vidim jeste da 1. i 3. dizna imaju malo veće korekcije (oko +- 3). EGR je zatvoren (tako je došao iz Italije - uvežen je direkto iz predstavništva Fiata gde je dospeo po sistemu zamene staro za novo). Ono što sam primetio jeste da je prilikom zatvaranja EGR ventila "majstor" malo pretegao jedan od 4 vijka koji EGR spajaju sa usisnom granom te je vijak proklizao... Ako je neko imao sličan problem neka javlja. Imam u okruženju par majstora (koji su mi i prijatelji) i svi misle da bi trebalo dizne slati na reparaciju, mada to meni nije logično jer bez bilo kakvih problema u vožnji pređem 300-400km u "cugu"... Edited August 25, 2016 by nkesic Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilanStilo 2 Posted August 25, 2016 Vrlo lako moze da bude do dizni. Samo mi je malo cudno sto ti se to desava samo kad se ohladi hmmm. Послато са ALE-L21 уз помоћ Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bingodalton 851 Posted August 25, 2016 Pisao sam negde, drugar je imao problem sa Alfom 147 JTD. Kad se dobro ohladi (a zimi je to brze nego leti) onda vergla i vergla, nekad akumulator isprazni i ne sastavi. Cim sastavi, posle 10min ga mozes paliti i gasiti bez problema. Na kraju bila pumpa, remont mislim da ga je izasao 170 EUR. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nkesic 1 Posted August 25, 2016 Hvala na brzom odgovoru. Pumpa mi nije pala na pamet. Čudnovato je da auto radi posle normalno. Sad kad malo bolje razmislim auto je dosta trom u malim obrtajima (do 2000), na 2200 "lepi" za sedišta kad povuče... Postoji li način da se pumpa proveri? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bingodalton 851 Posted August 25, 2016 Ne znam kako so proveravali u tom Bosch servisu, ali je morao da ostavi auto da oni ujutro probaju paljenje dok je hladan. Moze biti tu jos sto sta, verujem da dobar dijagnosticar moze to da ustanovi, u tom trenu kad postoji problem. Quote Share this post Link to post Share on other sites