Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Lancia Flaminia / Lancia Flaminia Super Sport Zagato

Recommended Posts

Lancia Flaminia je pravljena od 1959. do 1967. godine za koje vreme je napravljeno malo preko 500 primeraka.

SuperSport Zagato je pravljen u periodu 1964.-1967., napravljeno između 125 i 150 primeraka.

V6 2.8 sa 154KS, tri dvogrla Weber karburatora...

 

 

 

 

 

Edited by neshaoct
update naslova teme

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Kvirinalskoj palati, Lancia slavi svoj 115-godišnji istorijat i 60. godišnjicu Flaminije predsednika Italije

 

Flaminia_029.JPG

  • U Kvirinalskoj palati upriličena je dvostruka proslava za brend Lancia.
  • 115 godina slavne istorije, protkane elegancijom i italijanskim stilom, genijalnim inovacijama i bezvremenim dizajnom.
  • 60. rođendan automobila Lancia Flaminia predsednika Republike Italije, automobila koji je nastupao kao ambasador Italije širom sveta.

U Kvirinalskoj palati, brend Lancia je proslavio svoju 115-godišnju istoriju i 60. godišnjicu automobila Lancia Flaminia italijanskog predsednika. ''Sutra je poseban dan za ovaj brend i za ovu zemlju. Ova dvostruka proslava nas ispunjava ponosom'', rekao je Luka Napolitano, izvršni direktor brenda Lancia. ''Kvirinalska palata nam je pružila priliku da kombinujemo 115. godišnjicu brenda sa 60. godišnjicom predsedničke Flaminije. Ovo su dve veoma značajne proslave za brend Lancia i njegove divne automobile, rezultat kreativne genijalnosti tolikog broja inženjera i dizajnera. Njihov bezvremeni stil učinio ih je pravim simbolima Italije širom sveta. I koristeći ovu slavnu istoriju, spremni smo da se pozabavimo našim 10-godišnjim planom ka sve održivijoj mobilnosti.''

 

Flaminia_044.JPG Flaminia_041.JPG Flaminia_055.JPG Flaminia_053.JPG

Flaminia_052.JPG Flaminia_051.JPG Flaminia_050.JPG Flaminia_047.JPG

 

Lancia - 115 godina bezvremene italijanske elegancije

Brend Lancia osnovali su u Torinu 27. novembra 1906. Vinćenco Lansija i Klaudio Fogolin, obojica zaposleni u Fiatu, i ljubitelji automobila. Vinćenco je već bio poznat u automobilskom svetu, pošto je za volanom Fiatovih automobila odneo razne sportske pobede. Prvi automobil proizveden 1908. bio je model Lancia sa 12 KS, izrazito nekonvencionalan automobil za svoje vreme. Njegova šasija je bila niska i lagana, opremljena pogonskom osovinom, a ne lancima, i postala je prava priča o uspehu za svoje vreme sa prodajom od preko 100 primeraka. Slava brenda Lancia je rasla i brend je prošao kroz Prvi svetski rat, nakon čega su usledili drugi visokokvalitetni modeli, uključujući modele Lambda, Augusta i Aprilia.

 

Flaminia_046.JPG Flaminia_037.JPG Flaminia_039.JPG Flaminia_036.JPG

Flaminia_035.JPG Flaminia_034.JPG Flaminia_033.JPG Flaminia_031.JPG

 

Nakon Drugog svetskog rata, Lancia je 1950. godine predstavila model Aurelia, prvi automobil na svetu sa V6 motorom. Model je nakon toga pobedio na raznim takmičenja, što je ubedilo Đanija Lansiju - sina Vinćenca - da osnuje trkačko odeljenje koje će se usredsrediti na takmičenja. Ono je nazvano Scuderia Lancia. Godine 1956. brend je prešao na dva vrhunska automobila: simboli 60-ih bili su Flaminia i Flavia, a Flavia je bila prvi italijanski automobil sa motorom ispod haube i pogonom na prednjim točkovima.

 

 

Početkom 1970-ih oživljeno je sportsko odeljenje, koje je zatim dominiralo svetom relija više od 20 godina, s modelima Stratos, 037 i kasnije Deltom. Lancia se potom popela na planinu Olimp moto-sporta: petnaest Svetskih reli šampionata, tri Constructor i Endurance svetskih šampionata, jedna 1000 Miglia titula, dve Targa Florio, jedna Carrera Panamericana. Izvan polja sporta, 1985. je kompaktni Y10 debitovao na Sajmu automobila u Ženevi. Ovaj model je kasnije napravio revoluciju koncepta gradskog automobila. Ypsilon je uskoro postala vrlo uspešna linija: više od 35 specijalnih serija, 4 generacije, lider svog segmenta u Italiji. Ypsilon je najduže aktuelni i najprodavaniji Lancia model ikada, sa više od 3 miliona prodatih primeraka.

 

Flaminia_023.JPG Flaminia_020.JPG Flaminia_019.JPG Flaminia_018.JPG

Flaminia_014_def.jpg Flaminia_012.JPG Flaminia_011_def.jpg Flaminia_010.JPG

 

Predsednička Lancia Flaminia - ambasador Italije u svetu

Lancia Flaminia je predstavljena 1957. godine na Sajmu automobila u Ženevi: vrhunska perjanica od vozila, opremljena 2.5 V6 motorom sa luksuznim enterijerima i detaljima. Lancia Flamina je brzo unapređena kroz posebnu seriju proizvođača, a potom je 1961. Pinin Farina proizveo predsednički kabriolet sa dugim međuosovinskim rastojanjem, poznat kao 335, što je ukazivalo na njegovo međuosovinsko rastojanje u centimetrima. Ovaj automobil je prvi put koristio predsednik Đovani Gronči tokom posete kraljice Elizabete II Italiji. Za četiri meseca, napravljeno je četiri modela. Kako bi se nastavila tradicija, imenovani su po čistokrvnim konjima iz bivše papske ergele, Scuderie del Quirinale: Belfiore, Belmonte, Belvedere i Belsito.

 

Flaminia_003.JPG Flaminia_002.JPG

 

Belfiore, Belmonte i Belvedere imali su kabrioletsku formu sa čvrstim platnenim krovom koji se može sklopiti, dok je Belsito bio opremljen mekim platnenim krovom koji se ne otvara u delu iznad sedišta vozača. Obojeni su u klasičnu ponoćnu plavu, a svi modeli imali su crne presvlake od Connolly kože, interkom sistem za komunikaciju sa vozačem, sa prostorom za 5 putnika na velikom zadnjem sedištu, sa dva dodatna sedišta koja se mogu spustiti. Prethodno je korišćen tokom važnih poseta državnika, kao što su Džon F. Kenedi, Šarl de Gol i za stotu godišnjicu ujedinjenja Italije, automobili su pažljivo obnovljeni 2001.

 

Flaminia_008.JPG Flaminia_007.JPG Flaminia_006.JPG Flaminia_005.JPG

 

Dva nova modela se sada nalaze u Scuderie del Quirinale: Belfiore i Belvedere ostaju automobili koje koriste italijanski predsednik i visoki zvaničnici u važnim prilikama. Belsito se može videti u Istorijskom muzeju vojnih vozila u Rimu, dok je Belmonte prikazan u Nacionalnom muzeju automobila u Torinu od 2001.

 

stellantis logo vesti.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo kod Italijana i nigde više. U ovo vreme paranoje i brige za bezbednost, svetski lideri se voze u tvrđavama na točkovima koje mogu da izdrže  raketni napad. A Italijanski predsednik se vozi u Flaminiji koja nudi odbrambene sposobnosti mocarele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...