Jump to content
FAS Goran
neshaoct

F1: Toro Rosso = Alpha Tauri

Recommended Posts

Toro Roso postao Alfa Tauri i promenio boje

 

Alfa-Tauri.jpg

 

Alfa Tauri tim, koji se donedavno zvao Toro Roso, predstavio je bolid za ovogodišnji šampionat Formule 1 - model AT01. Bolid ima crno-belo farbanje predstavljen je u Red Bulovom ''Hangaru 7'' u Salcburgu posle prezentacije modne linije Alfa Taurija. Alfa Tauri je, inače, modna kuća koju je 2016. godine osnovala austrijska kompanija kojoj je primarni posao proizvodnja energetskih pića. Tim sa sedištem u Faenci se zvao Toro Roso otkako je Red Bul kupio Minardi pred početak sezone 2006. godine. Promena naziva znači i da više neće biti prefiksa STR u imenima modela. Boje Alfa Taurija braniće Danil Kvjat i Pjer Gasli koji su ostali u timu posle prošle sezone. Rus se prošle godine vratio u Formulu 1, dok je Gasli vraćen u Toro Roso posle letnje pauze, pošto do tada nije zadovoljio kao timski kolega Maksa Ferstapena u Red Bulu. Italijanska ekipa je prošlu sezonu završila na šestoj poziciji u konkurenciji konstruktora, što im je najbolji rezultat od 2008. godine kada je Sebastijan Fetel doneo prvu, i za sada jedinu pobedu timu. I Kvjat i Gasli su se našli na podijumu prošle godine - ruski automobilista je bio treći na haotičnoj Velikoj nagradi Nemačke, dok je Francuz bio drugi u Brazilu što mu je najbolji rezultat karijere.

 

Prva predsezonska testiranja Formule 1 startuju u sredu na stazi Katalunja, dok šampionat počinje 15. marta Velikom nagradom Australije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gasli će i dalje voziti za Alpha Tauri

 

gasli monza 2020.jpg

 

''Alfa Tauri'' je ozvaničio nastavak saradnje sa francuskim vozačem Pjerom Gaslijem koji je ove sezone beležio odlične rezultate i čak stigao do trijumfa na Velikoj nagradi Italije u Monci. Bilo je i očekivano da Pjer Gasli neće menjati sredinu. U aktuelnoj sezoni je mladi Francuz vozio odlično. Poene je odmah napravio na početku sezone u Austriji sedmim mestom, ponovio je isto u Silverstonu, pa je bio deveti u Španiji i osmi u Belgiji. Trijumf u Monci je zakucao njegovo mesto u Alfa Tauriju, a Pjer je takođe posle toga na još tri trke bio odličan i završavao je u bodovima.

 

''Jedan podijum i jedna pobeda znači da nastavljam sa mojim momcima u Alfa Tauriju. Daću sve od sebe da donesem uspeh ovim momcima. Još jedna godina u belom! Najbolje tek dolazi'', napisao je Pjer Gasli na svom Tviteru. ''Veoma sam srećan što ću biti ovde još jednu sezonu. Ova godina je dobra i deluje da ćemo imati najuspešniju sezonu u istoriji tima. Osećam jaku vezu, iskoristili smo svaku priliku i najbolja je bila u Italiji. Moja prva pobeda u Monci je bio poseban momenat za mene i bilo mi je posebno slatko da donesem drugu pobedu u timskoj istoriji i ponosan sam na to. Davaću maksimum timu i moja je odgovornost da idemo što dalje. Jedva čekam sledeću godinu i izazove i nastavak sa Alfa Taurijem'', rekao je Pjer Gasli.

 

Pjer Gasli je inače u Alfa Tauriju završio prošle godine. Tada je iz Red Bula prebačen u Toro Roso, kako se Alfatauri nekada zvao, umesto Aleksa Albona. Gasli se mnogo bolje snalazio u "rezervnom" timu Red Bula i stigao je do podijuma u Brazilu, a prvo mesto u Italiji je bio i najbolji Gaslijev rezutlat u Formuli 1. On je inače za Toro Roso vozio još 2017. godine, ali samo na nekoliko trka, da bi u 2018. bio čitave sezone uz tim. Tada je osvojio 29 bodova, a u 2020. ima 63 boda samo jedan manje od Albona. Ovih dana se dosta govori o tome ko bi mogao da bude vozač u Red Bulu uz Maksa Ferstapena. Mediji su videli Gaslija na tom mestu ukoliko bi Albon otišao, ali su iz austrijskog tima još ranije rekli da neće dovoditi nikoga iz svoje kuće.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juki Cunoda u Kvjatovom Alfa Tauriju?

 

Alfa-Tauri.jpg

 

Japanski automobilista Juki Cunoda je vozio na stazi u Imoli bolid Alfa Taurija na testiranju. Mnogi očekuju da Juki bude vozač ovog tima u narednoj sezoni i da tako debituje u Formuli 1. Juki Cunoda ima 20 godina i prošle godine je debitovao u Formuli 3, dok je u 2020. godini vozio u šampionatu Formule 2. Tamo ima dve pobede ove sezone i treći je u generalnom plasmanu, a kako je tim Karlin za koji vozi sponzorisan od strane Red Bula logično je i da će on dobiti priliku u Alfa Tauriju.

 

Prva takva desila se u sredu u Imoli gde je Cunoda dobio priliku da vozi bolid Alfa Taurija iz 2018. godine. Inače Cunoda je na ovom testiranju imao priliku da se kvalifikuje za superlicencu Formule 1. Pominje se da bi Juki mogao da dobije priliku da testira i u Abu Dabiju, ali i da vozi na slobodnom treningu pred poslednju trku u sezoni. Čovek koji bi trebalo da bude zabrinut zbog ovoga je Danil Kvjat. Ruski vozač nema još uvek ugovor za narednu sezonu i nije sasvim oduševio rezultatima u 2020. godini, mada je na Velikoj nagradi Emilija Romanje bio čak četvrti.

''Bolje je da imamo red igrača koji čekaju priliku nego da nemamo ništa. Uskoro ćemo odlučiti. Ne žurimo, ako odlučimo pre kraja sezone odlično. Zavisi takođe gde Cunoda završi šampionat, jer je to veoma važan faktor'', rekao je prvi čovek Alfa Taurija Franc Tost. On je takođe rekao da Cunodin angažman u Formuli 1 neće imati nikakve veze sa sponzorima, već isključivo sa njegovim nastupima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doviđenja Kvjatu, dobrodošlica Cunodi

 

Alfa-Tauri.jpg

 

Kako prenosi Sport Klub, najslabije čuvana tajna u Formuli 1 konačno je ozvaničena. Juki Cunoda voziće naredne sezone bolid Alfa Taurija u najbržem karavanu. U italijansku ekipu dolazi umesto Rusa Danila Kvjata. Cunoda ima samo 20 godina i jedan je od najtalentovanijih vozača današnjice. Sezonu u Formuli 2 završio je na trećem mestu u generalnom plasmanu. U 2018. godini bio je šampion Japana u Formuli 4. Biće prvi vozač iz ''Zemlje izlazećeg sunca'' u Formuli 1 još od Kamuija Kobajašija, koji je vozio Nagradu Abu Dabija 2014. godine.

 

''Kao i većini vozača moj cilj je bio da vozim u Formuli 1. Oduševljen sam što sam ga ostvario. Hvala Alfa Tauriju, Red Bulu i gospodinu Marku koji mi je dao ovu šansu. Naravno veliku zahvalnost dugujem Hondi, koja me podržavala kroz celu karijeru i dala mi šansu da vozim u Evropi. Znam da će Japanci sada imati za koga da navijaju i učiniću sve da ih obradujem'', izjavio je Cunoda. U ekipi Alfa Taurija, Cunoda će voziti zajedno sa Pjerom Gaslijem. Franc Tost, prvi čovek italijankog tima, veoma je zadovoljan zbog angažovanja japanskog vozača. ''Dugo pratimo Jukija. U Formuli 2 ove godine pokazao je sjajan miks agresivnosti i tehnike. I na testovima koje smo radili u Abu Dabiju videli smo da veoma brzo uči. Spreman je apsolutno za Formulu 1'', rekao je Tost.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa Tauri predstavlja novi bolid 19. februara

 

cunoda.jpg

 

Ekipa Alfa Tauri je objavila da će u petak, 19. februara, predstaviti svoj novi bolid za 2021. Bazirana u italijanskom gradiću Faenca, ekipa koja je do 2019. nosila ime Toro Roso, nije objavila više detalja o performansama novog AT02 bolidu. Sam automobil voziće Francuz Pjer Gasli i Japanac Juki Cunoda, koji je prošle sezone osvojio treće mesto u šampionatu Formule 2 sa tri pobede i četiri pol-pozicije. Ekipa Alfa Tauri je zauzela sedmo mesto u šampionatu konstruktora Formule 1 u prošloj sezoni sa osvojenih 107 bodova i jednom pobedom, koju je ostvario Gasli na Velikoj nagradi Italije na pisti u Monci.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gasli: Dolazak Cunode znači veću odgovornost

 

alpha tauri.jpg

 

Alfa Tauri je predstavio svoj novi bolid ''AT02''. Tim će činiti Francuz Pjer Gasli i novajlija u najbržem cirkusu Japanac Juki Cunoda. Gasli je imao veoma kvalitetnu prošlu sezonu. Najsvetliji trenutak bio je trijumf na trci u Monci. Francuz želi da u 2021. godini napravi još neki korak napred.

 

''Dolazak Jukija znači da ću imati veću odgovornost. Spreman sam da preuzmem ulogu lidera. Cunoda je odličan vozač i pomoći će nam da kao ekipa rastemo. Nedostaje mu iskustvo, tako da mu neće biti lako, ali je talentovan i na meni će biti da i njega i tim vodim u pravom smeru'', rekao je Gasli. Francuski as će pokušati da dokažu Helmutu Marku i ostalim članovima Red Bula da je spreman da bude suvozač Maksu Ferstapenu u toj ekipi. Gasli kaže da se u njegovom pristupu ništa ne menja. ''Naša filozofija mora da ostane ista. Moramo naporno da radimo da se razvijamo i da iz trke u trku budemo sve konkurentiji. Verujem da ćemo biti bolji nego u prethodnoj sezoni'', istakao je Gasli. Pjer Gasli je prošlu sezonu završio na desetom mestu u ukupnom poretku. Osvojio je 75 bodova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju F1 bolid Toro Rosso STR14 iz 2019. godine

 

torro 02.jpg

 

Bolidi Formule 1 su retko dostupni na tržištu, a sada se pojavio bolid STR14 koji je pripadao ekipi Scuderia Toro Rosso današnjeg naziva Scuderia AlphaTauri.

Leto se bliži, staze za trke se polako otvaraju, a oni dubokih džepova mogu da kupe sjajnu ''igračku''. Radi se o bolidu STR14 sa brojem šasije 4, koji je ekipa Toro Rosso koristila u šampionatu Formule 1 2019. godine kada su vozačku postavu činili Alex Albon i Pierre Gasly.

 

212767-toro 01.jpg

 

Koliko bolid košta, nije javno naznačeno, ali definitivno nije jeftin.

Baš ovaj bolid je vozio Gasly kada je osvojio drugo mesto na trci za Veliku nagradu Brazila, osam trka nakon što je izgubio mesto u Red Bull-u. Ranije iste sezone je Albon završio šesti na trci za Veliku nagradu Nemačke takođe u bolidu sa brojem šasije 4, koji je iz nekog razloga prenet na Gaslyjev bolid nakon što je prethodni povučen iz upotrebe. U bolidu koji se prodaje je još uvek Gaslyjevo sedište, sam bolid je u originalnom stanju, ali mu ipak nešto nedostaje. STR14 ima funkcionalni menjač, sve hladnjake, ispravan DRS sistem, kočnice i upravljač, ali mu nedostaje 1.6 V6 motor sa turbopunjačem koji je proizvela Honda, kao i hidraulični sistemi te ECU jedinica. Ove nedostatke je teško nadoknaditi, ali sa dosta novca možda i nije nemoguće.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bivsi Minardi ostaje sa istom vozackom postavom i za iducu godinu:

 

AlphaTauri potvrdio Gaslyja i Tsunodu za 2022.

 

gasly_tsunoda_2022.jpg.77c32a3c57b0a7f44deb74ca47c8cc49.jpg

 

Italijanski tim je odlučio da zadrži istu vozačku postavu.


Vozačke postave za sledeću sezonu se polako formiraju, pa je tako jutros juniorski tim Red Bulla potvrdio da će u sledećoj sezoni zadržati Pierrea Gaslyja i Yukija Tsunodu.

Prethodnih meseci se dosta pisalo o Tsunodinim vožnjama i nekim početničkim greškama koje je pravio, ali se AlphaTauri odlučio za stabilnost u narednoj sezoni, koja donosi velike promene u tehničkom pravilniku. U timu zbog toga veruju da je bilo važno zadržati istu postavu.

Ova odluka znači da za Alexandera Albona neće biti mesta ni ove godine u okviru Red Bullovog programa. Ipak, Tajlanđanin je u razgovorima sa Williamsom i Alfa Romeom i postoji dobra mogućnost da ćemo ga sledeće godine ponovo gledati na gridu.

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neka ovogodišnja predstavljanja koje smo imali prilike da vidimo, a koliko sam razumeo, ustvari nam i nisu pokazali bolid koji će biti na startu sezone. :)

Haas i Red Bull su tako i saopštili, a faktički prvi koji je stvarno pokazao bolid za ovu sezonu je bio Aston Martin. Ne znam u koju grupu spada AlphaTauri...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni to je to 95%,možda neke sitnice budu drugačije ali ne znam šta bi mogli toliko da izmene.  Čekam Ferari jer su pominjali drugačiji nos od svih ostalih tj.trebalo bi da bude podignut e sad dali kao onaj od pre 15 godina ili malo manje videćemo

Share this post


Link to post
Share on other sites

AlphaTauri potvrdio: Gasly ostaje sa nama i u 2023.

 

Pierre_Gasly_AlphaTauri_VN_Kanade_Garaza.jpg.webp

 

Tim iz Fanece zvanično je potvrdio da Francuz ostaje sa njima i naredne godine.


Pierre Gasly ostaće član AlphaTaurija i u 2023. pa su tako završene sve špekulacije o tome gde bi ovaj talentovani vozač mogao da nastavi karijeru.

“Ja sam sa ovim timom već pet godina i ponosan sam na put koji smo prešli zajedno kao i napredak koji smo ostavrili.” kazao je Galsy u saopštenju tima. “Ovi novi propisi napravili su novi izazov pred nama, što nam je dozvolilo da napravimo razvojni plan za narednih 18 meseci a to je dobra polazna tačka za budućnost.”

 

 

Ranije … 

Šef ovoga tima potvrdio je da Francuz ostaje sa njima i naredne sezone.

Od kako je Sergio Perez produžio ugovor sa Red Bullom veliko pitanje je bilo u kom smeru će ići karijera Pierrea Gaslyja. Vozač AlphaTaurija imao je sastanak u Bakuu sa Helmutom Markom ali detalji sa temama ovog njihovog susreta nisu bili poznati.

Sada je Franz Tost, šef tima iz Faence potvrdio tokom FIA-ne konferencije za medije da će Pierre Gasly 100% ostati sa njima i u 2023. a istu izjavu dao je kasnije i za Sky Sports F1. Tokom jučerašnjeg dana i Helmut Marko potvrdio je da su oni poslali pismo Francuzu u kome su ga obavestili da aktiviraju klauzulu i da on ostaje još godinu dana sa njima.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marko potvrdio novinarima da će Herta naredne sezone voziti za AlphaTauri?

 

Colton_Herta_McLaren_MCL35_Test_Portimao.jpg.webp

 

Izgleda da će i Pierre Gasly najverovatnije od naredne sezone braniti boje Alpina.


Savetnik Red Bulla je još pre neki dan potvrdio da će Francuz koji trenutno vozi za AlphaTauri moći da napusti tim ako Alpine za njega uplati propisno obeštećenje jer Red Bull ima važeći ugovor sa Francuzem. Kako stvari stoje posle VN Holandije izgleda da je ovaj problem rešen a veliko je pitanje bilo ko bi mogao da dođe u tim iz Faence.

Najzvučnije ime bio je Colton Herta koji se trenutno takmiči u Indikaru i koje je pre samo nekoliko meseci odradio test za McLaren na stazi u Portugalu. Kako Helmut Marko kaže, sve strane dogovorile su se da Amerikanac dođe u AlphaTauri, kao i da oni imaju već usmeni dogovor sa njim ali je problem što on ne poseduje super licencu. Naime, Herta nema dovoljno bodova koji mu omogućavaju vožnju u Formuli 1 ali je moguće da će FIA u ovakvim slučajevima napraviti izuzetak.

Dobro obavešteni izvor iz padoka Chris Medland napisao je na Tviteru kako mu je savetnik Red Bulla potvrdio da je postigao dogovor s Coltonom Hertom koji će moći da se pridruži AlphaTauriju samo ako mu FIA dodeli superlicencu. Odgovor o tome mogao bi da stigne do trke u Italiji. Ukoliko se to desi onda bi Gasly bio dosta bliži Alpinu.

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo sa Hertom je možda priča povezana oko prodaje drugog tima Red Bull a Andretiju. Pošto gledam indy car ovaj Herta nije ništa posebno osim što je Amerikanac i trenutno bi odgovaralo da neki američki vozač vozi u F1. Što se tiče Gaslia jedino bi Alpina i platila obeštećenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsunoda i AlphaTauri produžili saradnju na još jednu sezonu

 

Yuki_Tsunoda_AlphaTauri_VN_Velike_Britanije_Garaza.jpg.webp

 

Italijanski tim potvrdio je ovu informaciju.


Već se neko vreme već pričalo o ovoj opciji a danas je i zvanično potvrđeno. Yuki Tsunoda i AlphaTauri dogovorili su da nastave saradnju i u 2023. godini. Ipak, ovo je manje-više bilo očekivano, ali je veće pitanje ko će njemu biti timski kolega jer se sutacija u vezi sa Pierreom Galsyem, Red Bullom i Alpinom zvanično se nije rešila.

“Želim da se puno zahvalim Red Bullu, Hondi i AlphaTuriju što mi daju šansu da vozim u F1. Pošto sam se prošle godine preselio u Italiju, kako bih bio bliže fabrici, sada se osećam kao član tima i drago mi je što ćemo nastaviti da saradđujemo i u 2023. Naravno da ova 2022. sezona još uvek nije gotova i mi se i dalje trudimo da se borimo za sredinu grida, pa sam tako totalno fokusiran da goridnu završimo sa što boljim rezultatom.” izjavio je Yuki Tsunoda.

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/5/2022 at 12:45 PM, Ivan said:

Najzvučnije ime bio je Colton Herta koji se trenutno takmiči u Indikaru i koje je pre samo nekoliko meseci odradio test za McLaren na stazi u Portugalu. Kako Helmut Marko kaže, sve strane dogovorile su se da Amerikanac dođe u AlphaTauri, kao i da oni imaju već usmeni dogovor sa njim ali je problem što on ne poseduje super licencu. Naime, Herta nema dovoljno bodova koji mu omogućavaju vožnju u Formuli 1 ali je moguće da će FIA u ovakvim slučajevima napraviti izuzetak.

 

FIA i zvanično odbila Hertin zahtev za super licencu

 

Colton_Herta_Indikar.jpg.webp

 

Vladajuće telo nije dodelilo ovu vozačku pogodnost za ovog Amerikanca.


Red Bull imao je nameru da potpiše Coltona Hertu kao zamenu za Pierre Gasly koji je imao ponudu da iz AlphaTaurija pređe u Alpine. Naime, FIA ne dozvoljava učešće vozačima u Formuli 1 koji nemaju super licencu a ona se dobija tako što je potrebno da kroz razne druge trkačke serije i testove sakupite određen broj bodova. Na kraju, ovom Indikar vozaču nedostajalo je 40 poena da bi dobio zeleno svetlo za učešće u Formuli 1.

“FIA potvrđuje da je zahtev koji je donet iz odgovarajućih kanala da vozač Colton Herta nema odgovarajući broj poena kako bi mu se dodelila FIA-na super licenca.” saopštilo je ovo vladajuće telo.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno su se predomisli u vezi njega pa zato ova odluka. A što se tiče bodova to se resava sa još jednim testom,što je i bilo najavljeno da će odraditi u Alpini

Edited by dach@

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...