Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Evo novina, dolazi mi musterija iz Plandista. Sa jako lepim i odlicno ocuvanim golfom II 1,3. Vlasnik se zali na povecanu potrosnju plina i benzina. Dok sam skidao kuciste filtera za vazduh vidim novine na ulaznom delu vaduha kucista, evo tih resenja koje plinadjije postavljaju:

 

 

DSCF2271.jpg

 

 

DSCF2272.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mom poznaniku su isto tako budzili usis, uzeli parce plastike i nalepili izolirkom, probusili jednu rupu fi 10mm, kad se ovaj pozalio da slabo ide onda su mu probusili jos dve rupe fi 10mm :turned::laughing:  Primer koliko je udavljen usis je da je karburator imao leptire 32/32 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au drugari, sto mi danas dodje golf II 1,3l 88 godiste sa petso i kusur hiljada kilometara. Sto je limarijski lepo ocuvan ( nigde ogreban, prva farba ), a sto je unutra odlicno skockan.
Motor ni kap ulja netrosi, a kad pogledate odusku - iberlauf, da necujete rad motora mislili bi ste da neradi. Jer, ni trunku kompresije u karter ne pusta, nikad nije otvaran niti radjeno na njemu. Svaka pohvala predhodnom vlasniku, kako je tako ocuvao auto.
Problem zbog kog je dosao je:

-  na benzinu auto nemoze da radi,
-  povecana potrosnja plina i
- auto tesko pali kad je hladan.

Misio sam da je el. ventil koji propusta benzin neispravan. Daljom proverom video sam da pumpa goriva nemoze da povuce gorivo iz rezervoara ( otisla oba ventila ). Dok je vlasnik otisao da kupi novu pumpu goriva, nastavio sam sa daljom kontrolom karburatora. Primetio sam da se leptir sauha lako pomera. Pa sam zato skinuo ceo karburator kako bi ga detaljnije pregledao. I ustanovio sledece:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dragi moji forumasi, cestitam Vam praznik rada i uskrs sa recenicom: " Hristos voskrese! "

Da u zdravlju i veselju provedete sa svojom porodicom...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemam reci kako da iskritikujem plinadjije dragi moji forumasi. Evo oped specificnog slucajasa sa losim radom auta na benzinu i plinu.

U pitanju je skoda felicija 1,3 sa pierburg 2e karburatorom i vakumskim lovato plinskim isparivacem. Coveka nije mrzelo da iz Bgd-a dodje kod mene, jer je na tri mesta potrazio pomoc i nije zadovoljan. Na plinu auto lose radi, slabo prihvata turazu i dosta trosi plina. A na benzinu, cadjavi svecice i trokira.


Zao me je sto nisam slikao i postavio slike na forumu, pametne plinadjije sa crnom izolir trakom zatvorili ( skroz ) dovod vazduha koji ide ka izduvnoj grani. A ulazni deo hladnog vazduha zatvoren 90 - 95%. Mogu slobodno reci, kad bi auto radio pod punim sauhom imao bi vise vazduha.

Skinuo sam izlolir traku sa hladnog dela ulaska vazduha, a sa toplog dela ostavio sam jer su plinadjije izvadile usmerivac sa laktom. Rucno sam podesio sagorevanje plina kako bih dobio solidan rad motora na plinu. 

Sa stroboskopom podeseno palje na sedam stepeni ( bilo je preko dvadeset ), doterani obrtaji na 880 - 900. A sa analizatorom izduvnih gasova plin podesen na 2,4 - 2,5% CO. Motor je vidno dobio miran rad i svoj specifican zvuk ( sto bi se reklo: " veselo se vrti " ) jedno recju, motor je progledao. 

Prebacen je rad na benzin, mnogo bolja situacija jer se iz auspuha vise nevidi crni dim. Ostalo je da se krajem semptembra ili pocetkom oktobra detaljno pogleda karburator na benzin i nasteluju ventili.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To rade zato što ne mogu da podese isparivač kako treba tj uvek ima viška vazduha a manje plina. Zatvaranjem usisa povećava se vakuum koji se stvara u usisu (povlači više plina) ali time se znatno remeti rad na benzinu jer tada se povlači puno više goriva iz karburatora, skoro kao da uvek radi pod sauhom.

Viđao sam takve slučajeve i jednostavno tako im je najlakše. Motor nema dovoljno snage, loše vuče a puno više troši.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne treba da ih kritikuješ, nego da ih pohvališ i zamoliš ih da i dalje tako rade, kao i njihove mušterije. 

Hoće ljudi da sve bude džabe, a zna se gde ima besplatnog sira. 

Pre neki dan na semaforu čujem eksploziju, stakla mi se zatresla. Ispred mene batica u Golf 3 GTi 2.0 16v, digao haubu i gleda. Pitam ga jel plin, on klima glavom. Rekoh mu jebo te plin, i otišao sam. Kako bre mogu da ugrađuju venturi uređaj na multipoint motor nije mi jasno. I moj ćale je isto takav debil, na Toyota carina e 1.6 je turio venturi, i naravno da je imao detonacije par puta. Ali se uštedelo 250 eur na ugradnji bajo moj. 

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 23.3.2016. at 9:24 PM, dobri nikola said:

Au drugari, sto mi danas dodje golf II 1,3l 88 godiste sa petso i kusur hiljada kilometara. Sto je limarijski lepo ocuvan ( nigde ogreban, prva farba ), a sto je unutra odlicno skockan.
Motor ni kap ulja netrosi, a kad pogledate odusku - iberlauf, da necujete rad motora mislili bi ste da neradi. Jer, ni trunku kompresije u karter ne pusta, nikad nije otvaran niti radjeno na njemu. Svaka pohvala predhodnom vlasniku, kako je tako ocuvao auto.
Problem zbog kog je dosao je:

-  na benzinu auto nemoze da radi,
-  povecana potrosnja plina i
- auto tesko pali kad je hladan.

Misio sam da je el. ventil koji propusta benzin neispravan. Daljom proverom video sam da pumpa goriva nemoze da povuce gorivo iz rezervoara ( otisla oba ventila ). Dok je vlasnik otisao da kupi novu pumpu goriva, nastavio sam sa daljom kontrolom karburatora. Primetio sam da se leptir sauha lako pomera. Pa sam zato skinuo ceo karburator kako bi ga detaljnije pregledao. I ustanovio sledece:

 

 

 

Izvinjavam se sto nisam zavrsio pricu sa lepo ocuvanim golfom, sledeci nedostaci su nadjeni:

 

- vakum aparat neispravan ( propala membrana ),

- odlomljen plasticni deo koji kruzno kretanje bimetala pretvara u pravolinijsko,

- zapusen dovod vakuma ( za vakum aparat sauha ),

- propala membrana ekonomajzera,

- nepravilno postavljena opruga membrane brizgaca i 

- zapusen brizgac.

 

Sve navedeno popravljeno, odraddjen moto test motora na benzinu. Vraceno kuciste filtera sa novim filterom vazduha, sve gluposti koje su plinadjije postavile skinute i dovod vazduha namesten na fabricko stanje. Plin lepo podesen na leru i turazi od 3000 O/min, provozali smo ljutu makinu. Vlasnik prezadovoljan postignutim rezultatom... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj 1.3 kada se održava pruža puno zadovoljstva. Lepo poteže, nije neki veliki potrošač i kad je sve kako treba neće ni ulje da troši.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo svezeg i interesantnog slucaja sa plinom koji je ugradjen u audiju 80  1,8l karburatorski sistem. Vlasnik se zali na povecanu potrosnju plina i benzina, konkretno za 2000,00 dinara sipanog plina i sa predjenih 30 km otvorene voznje. Plina vise nema u boci, sreca sto uvek ima benzina, pa je bez problema stigao do benzinske pumpe.

Hajde da pogledamo u cemu je stvar kazem vlasniku, pomislo sam da plin negde nekontrolisano izlazi. Sa napravljenom jakom penom, prekontrolisao sam sve spojeve. Hvala bogu curenja nema, hajde da pogledam zasto dosta trosi i benzin. Nisam mogao da verujem svojim ocima sta su coveku plinadjije uradili. A februara ove godine radio je reatest, u usisnom dovodu vazduha do filtera postavljen sundjer za pranje sudova. Medjutim ni to im nije bilo dovoljno, pa su sa parcetom lima i zavrtnjem. 50% smanjili otvor ulaska prljavog vazduha u kucistu filtera. 

Posto mi je kuciste filtera skinuto kako bih lakse prisao karburatoru, skinuo sam lim i izvukao sudjer. Predlozim vlasniku da uz pomoc ispitne opreme podesim rad motora na benzin. A kasnije cu doterati i plin, vlasnik je prihvatio predlog i krnuo sam da odradim moto test motora.

Obrtaji na leru su bili720 -740, podigao sam ih na 960 O.min., ( fabricki je 950 +- 50 ).
Kad sam sa stroboskopom pogledao ugao predpaljenja, bilo mi je jasno zasto motor tromo radi i teze pali. Ugao paljenja je podesen na 2 stepena a, fabricki treba da je na 17 stepeni na 950 O/min.
Cim sam poceo da podizem ugao predpaljenja, srazmerno su poceli da se dizu obrtaji motora. Kad je dobiven ugao od 18 stepeni obraji motora su dostigli 1570 O/min. Vlasnik je celo vreme prisutan i posmatra sta se desava sa njegovim automobilom. Spustim obrtaje na 970 i prekontrolisem ugao paljenja, podesim paljenje na 17 stepeni predpaljenje kako fabrika nalaze. Prekontrolisem sagorevanje benzina na leru i turazi, sagorevanje korektno i nema potrebe bilo sta dalje da se radi ( nastavicu ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vracam kuciste filtera ali, ovog puta u fabrickom stanju bez ikakvih dodataka sa novim uloskom filtera za vazduh. Kad je dovod vazduha kompletan zamolim vlasnika da prebaci prekidac u neutralni polozaj i da upali motor. Kako bi se iz lonceta karburatora potrosio benzin i na taj nacin motor spemio za prihvat gorivne smese plina i vazduha.

Kad se preslo na paljenje plina, vidim da vlasnik sa ventilom prinudnog dodavanja plina, ubacuje u mesac plin. Pitam ga sta to radi kad je motor na radnoj temperaturi. Ja to uvek tako palim auto, jer na drugaciji nacin nemogu da ga upalim ( i jako je pre mesec dana isao na reatest plina ) kaze vlasnik.

A, nece moci, moramo da resimo ovaj problem i nema da fali. Sa unimerom izmerim pad napona na glavnom elektro ventilu tecne faze. Jer su prilikom reatesta menjali bocu i el. ventil na boci, koji je povezan istim kablom sa el. ventilom tecne faze  na isparivacu. Posto je ostao stari el.ventil na isparivacu koji je star i pohaban i sa padom sruje, nije moguce da se podigne kotva u el. ventilu kad se da kontakt.

Iskljucio sam komandu i posebnim kablom napravio most izmedju + kleme i el. ventila tecne faze na isparivacu. Jasno se culo da se kotva podigla i zamolim vlasnika da sad upali auto na plin. Auto je upalio i nemirno radio, uz pomoc analizatora izduvnih gasova podesim plin da na auspuhu imam 2 - 2,5% CO. Motor je progledao, mirno radi na svojih 970 - 980 O/min., podignem obrtaje na 3000 O/min., i podesim sagorevanje na 0,5 - 0,6% CO. Ponovo prekontrolisem sagorevanje na leru i zamolim vlasnika da ugasi motor. 

Sad upalite motor a da pri tome ne dodajete gas ili prinudno dodajete plin. Tako je vlasnik uradio, auto je proradio na " pola kljuca". Pritom odmah je postigao zadate obrtaje i miran rad, zamolim vlasnika da ponovo ugasi motor i da ga oped upali. Tako je i uradjeno, motor je sa lakocom upalio i odlicno prima gas kada se dodaje. Zamolio sam ga da ode kod kolege i da proveri el. ventil na boci. Ocigledno nije postavljen adekvatan kad jako povlaci struju...

Dao sam predlog da se provozamo i to malo gradske i malo otvorene voznje. Vlasnik se odusevio kako mu auto odmah povlaci kod dodavanja gasa. Majstore nepamtim da mi je auto isao ovako, svaka cast za rad...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta mislite zasto mi se podizu obrtaji motora sa podizanjem radne temperature auta . kad je hlada motor auto radi na oko 800 obrtaja a kad dostigne radnu temperaturu popne se na oko 1500 obrtaja, u pitanju je lancia dedra 1,6 ie 92 god  ,motor od fiata tipo .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebalo bi ispratiti tacan rad kad je motor hladan i sve dok se ne zagreje. ne znam da li ti neko nije podesavao obrtaje na leru, pa je preterao u podizanju. Ocigledno je da racunar nedobija pravilnu informaciju u kom polozaju je klapna gasa ( ako je niko nije podesavao )...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta bi moglo biti, dobri moj imenjače. Tipo, dvogrli weber sa ručnim sauhom. Kad ga upalim radi na nekih 600 i varira, nestabilan je. Kad se dobro zagrije digne na 800.

Sent from my PSP5504DUO using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je prvi pokazatelj da je smesa na sauhu nepravilna, trebalo bi tacno isptati sistem hladnog starta. Mislim da tvoj motor dobija prebogatu smesu, kad ga ujutru upalis pogledaj kakav dim izlazi iz auspuha pa nam javi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako sam dobro ukapirao, tu je jedno grlo skoro zatvoreno. Meni je to jednom davno tako nekako napravio jedan plinadžija na Polonezu. Možda je malo manje trošio, ali nije išao skoro nikako. Posle duuuugog zaleta eventualno 110 na sat. Šta da vam kažem kad su me i tadašnji kamioni 'ladno preticali. Nisam dugo vozio taj auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ne mozes nekako tu prepreku da uklonis? Ne vidim kako je pricvrscena.

Послато са GT-S6310 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je bajni seoski majtor silom sa cekicem zakucao najverovatnije neki ekser. Kako bi smanjili potrosnju goriva,kad nisu dobili zeljene rezultate onda su se setili da postoje majstori koji bave popravkom ovakvih sistema ubrizgavanja goriva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...