Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Molim Vas za drugarski savet, da li je moj tekst bled jer sam dosta prosfetleo pozadinu. 

 

Slova ne diraš nikada jer se ova default (podrazumevana) vide odlično na kojoj god varijanti izgleda foruma da se gledaju. :thumbup:

Promenu skina foruma radiš ovako:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=54038

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoda Favorit 1,3 dve godine neprekidno vozena na plin, doslepana jer nije htela da upali ni na plin ni na benzin. Otvorio sam karburator i imao sam sta i da vidim, od neprekidnog rada motora na plin propao je plovak. Membrane (ima ih dve, karburator dvogrli, kopija Pierburg-a) totalno otvrdle i ispucale, vakum aparat sauha, ko zna od kad je propao kad je zapusen kanal za dobijanje vakuma. Deo difuzora poceo da se topi na prvom grlu. Jedom recu "katastrofa", od karburatora.

Posto smo sve izmenjali (navedeno), sipali 10l svezeg benzina, uz to dopunili akumulator ( iskorisceno vreme dok je popravljen karburator ). Auto smo bez problema upalili, zagrejali ga na radnu temperaturu i pristupili podesavanju rada motora na benzin i plin.

 

Zakljucak ovog mog izlaganja clanovima je, auto vozita kombinovano ( povremeno na benzin i povremeno na plin ). Neka ukupna voznja na plinu bude 70 - 80%, ali nemojte zaboraviti da povremeno auto vozite i na benzin. Membrane ce dobiti odredjenu vlaznost - masnocu, pa ce samim tim i duze trajati.

Trebalo bi u zavisnosti koliko kilometara prelazite (12000 - 15000km), otici kod servisa koji imaju uredjaje za merenje CO%, na kontrolu sagorevanja plina i benzina. Verujte na rec, motor na autu ce Vam duze raditi, a mnogo manje trositi goriva (benzin - plin), Vas dobri nikola. 

 

                                                                                                                                                                                                                           :scooter:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doslepan je Uno 1,1 ima dobar plinski sistem, pre deset dana registrovan. U roku od mesec dana dva puta menjao ulje i tri garniture svecica ( majstor koji je odrzavao auto, objasnio je vlasniku da su svecice loseg kvaliteta ). Sreca da se pozalio komsiji, kako ga izludjuje auto i da ce ga najverovatnije prodati ( ovo sam saznao od vlasnika dok sam popravljao auto ). Komsija je preporucio da se pogleda plin i karburator, ne veruje da bi bio veliki kvar.

 

Vlasnik lepo ocuvanog Una, po preporuci dosao je u servis. Nema da fali sve membrane od starosti ispucale i otvrdle, svecice posteno garave. Zamenom membrana i adekvatnih dizni, dobio sam pravilno sagorevanje goriva na leru i na turazi. Provozali smo auto ( samo na benzinu ) po gradu, od prilike presli 2 - 3km, vratili se u servis. Skinuo sam sve svecice da pokazem vlasniku auta, kakvo mu je sagorevanje goriva. Odusevio se kad je video da su svecice pobelele, podesio sam i plin.

 

Pouka: jednom godisnje treba otici na kontrolu sagorevanja goriva, smanjicete potrosnju goriva i svesce te kvarove na najmanju meru.

 

 

                                                                                                                          :scooter:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre dva dana, prijatno iznenadjenje u servis je stigla Citroen 2CV-6  600 cm3. Mogu slobodno reci, motor u perfektnom stanju, jer je presao nepunih 70000 km do sada. Jako los rad motora, jer je stalno garavio svecice.

Otvorio sam karburator da proverim prohodnos svi kanala, visinu goriva u loncetu i kakve su dizne. Ler dizna je bila originalna, ali glavna dizna je zamenjena sa diznom 50% vecom (sto je i uticalo da se svecice garave). Zamenom glavne dizne i pravilni podesenim obrtaja na leru,  paljenja i smese na leru. Dobio sam da imam 0,5% CO na 3000 O/min., i da su svecice vidno pobelele. Motor je mirno radio sa svojim specificnim zvukom (auspuh je originalan). 

 

Clanovi, slobodno se javite sa svojim problemima, resice mo ih na obostranu radost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moram priznat da 561 pregleda nije mnogo, ali nije ni malo. Steta je sto se clanovi koji imaju ovaj sistem, ili SPI sitem ubrizgavanja ne ukljuce u ovoj temi.

 

Evo jedne preporuke:

Ovih dana u servis je stigao fiat uno 1,0 ( tako mi je vlasnik rekao dok sam radio auto, mada mislim da je 1,1 ), sa problemom koji je bio svestan dok kupuje auto. Kad sam otvorio haubu motora, po instalaciji i usisnoj grani, vidim da je u pitanju SPI sistem ubrizgavanja bio ( sadasnji vlasnik je pitao bivsu vlasnicu, cemu ti ostavljeni kablovi, majstor koji joj je odrzavao auto nije mogao da joj popravi auto, jer joj se stalno gasio na leru i tesko palio, pa joj je preporucio da neide nigde i da ce sa karburatorom resiti njene muke ). Muke ocigledno nisu resene ni sa karburatorom, kad je i ovaj sadasnji vljasnik po preporuci dosao u moj servis.

 

Auto je nemirno radio na leru i lose prihvatao dodavanje gasa ( turaze - kao da ima neku knedlu ). Kontrolom celog karburatora ( u pitanju je jednogrli weberov karburator sa rucnim sauhom ), nasao sam kvar i verujem da je zato skinut predhodni sistem ubrizgavanja goriva u jednoj tacki. Doveo sam da auto mirno i ujednaceno radi na 850 - 900 O/min. sa pristojnom smesom izduvnih gasova od 2% CO. Posle intervencije na karburatoru i motoru, provozao sam se sa musterijom, kako bi proverili rad auta u svim rezimima rada.

 

Preporuka clanovima je da jednom godisnje odlaze kod sevisa ( u koji imaju poverenje ) na kontrolu sagorevanja goriva. Nemojte odlaziti kod klasicnih automehanicara, da nebiste prosli kao vlasnica, koja je na kraju i jeftinije prodala auto, samo da ga se resi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovih dan u servis je pristigla izmedju ostalih auta i jedna lepa alfa75, sa motorom od 1600cm3, 90 god.. Alfa je do sada presla nekih 61000 - 62000km, potrosnja goriva u gradu izmedju 17 - 20l. 

 

Karburatorski sistem ubrizgavanja goriva, ali veoma specifican, kako ga samo italijani mogu uraditi. Auto ima cetiri nezavisna karburatora u dva nezavisna tela. Karburatori skinuti, rasklopljeni u najsitnije delove, oprani u ultrazvucnoj kadi sa odgovarajucom tecnoscu. Zamenjene sve membrane, zaptivaci i glavne dizne, karburatori vraceni na usisnoj grani i upaljen motor da se zagreje na radnoj temperaturu.
Preko instrumenta za merenje izduvnih gasova ( CO aparat ), trebalo je podesiti smesu tako da se dobije miran rad motora, a da se pri tom ne odstupa od zadatih vrednosti koje je proizvodjac propisao.

Moram priznati da mi je trebalo oko petnaest minuta neprekidnog merenja, da motor dovedem u mirnom radu. Trud se isplatio  smiley26.gif , motor je lepo i relativno mirno radio. 0548.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm, sta znaci tacno pobelele? Pravilno bi bilo da su pobraonile kao nes kafa ;) Ako je bas belo belo, onda je presiromasno ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemoj me u bukvalnom smislu drzati za rec, dobio sam da su svetlo pepeljase boje. S'obzirom da su bile crne, ovo mu dodje kao da su bele. Auto u svim rezimima odlicno reaguje na ubrzanje, prilikom dodavanja gasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stvarno ne znam odakle ti tako pausalan zakljucak. Kad sam obrtaje motora digao na 3000 O/min., posle moje intervencije na karburtorima dobio sam izduvne gasove sa 0,4% CO.

Sa tim kvalitetom izduvnih gasova, auto lepo prihvata turazu u svim rezimima rada i stepenu prenosa.                                 :scooter:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dragi clanovi, koristim priliku da vam u ovoj staroj godini, pozelim sve najlepse sto se pozeleti moze u narednoj 2015 godini. Da vas ljubimci na cetiri tocka sto bolje sluze, uz sto manju potrosnju goriva...

 

   :scooter: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iako nemam vozilo sa karburatorom,tj nemam ni benzinca nego JTD,pratim temu jer je jako interesantna ;) Sretna nova svima :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja volim da pročitam šta se piše u ovoj temi, jer sam pre imao Ladu Samaru 1.3, matoru i trulu, i namučio me je karburator samo tako. Išao sam i kod majstora na okretnici trole iznad Gradske bolnice, i kod čuvenog Gavre, i ništa, i dalje je imala knedle. Čistili su ga, štelovali i ništa. Problem je bio kada se jače stisne gas, kada otvori drugo grlo kao da klone, pa nastavi. Da sam bio pametan tada kupio bih novi karburator, a za gosn Nikolu nisam znao.

Majstor na okretnici je već onda bio u godinama, a voleo je da cugne, mada sam siguran da zna posao. Jbg, lada je ipak krš. Tako ti ja čekam kod njega, i dolazi dekica šmeker u bubi tipa 1968, sve radi, nego mu se mnogo povećala potrošnja, pa je došao to da reši. Buba u super stanju, oduševio sam se. I rešio je, a ja sam se i dalje zlopatio sa Samarom :(

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

svaka cast za temu retki su pravi mehanicari danas ty oni bez laptopa i auto date...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mali off, ali to nije bas isto... U zadnja 2 meseca sam cuo sigurno za 5-6 slucajeva da se ljudima isprazni aku, "majstor" ustanovi da je crkao svojom aparaturom, ljudi nose na reklamaciju akumulator i onda im ne priznaju jer kazu nakon punjenja je sve ok, ovi vrate nazad aku opet se isprazni, kupe nov i taj nov se isto tako isprazni i jer majstori nisu sposobni da se zavuku i skinu regler sa alternatora i vide da su se cetkice potrosile ili da je regler crkao i da izmere punjenje da nije takvo kakvo treba... Jedan covek mi je pricao da je isao kod tri majstora (jer je njegov otputovao), jedan je rekao da je crkao akumulator, drugi da je crkao akumulator i regler, treci da je crkao i akumulator i je alternator za totalni remont, na kraju covek kupi nov aku sto nije resilo problem, sva sreca njegov majstor se vrati i ustanovi da je samo crkao regler pa da ne mora neko da ga osisa za reparaciju alternatora... Tako sam i ja kupio aku za 50% vrednosti od novog jer je neko za 2 meseca star aku rekao da je mrtav... Pa i moj cale pre koju godinu kad je uzeo aku je imao probleme sa punjenjem i par puta se ispraznio i jedan veliki servis je ustanovio da je aku mrtav i ovaj servis koji vrsi reklamacije je isto bio u fazonu da i oni smatraju da ce biti mozda za zamenu ali su ga napunili i rekli jos jednom da probamo a ustvari je bio samo problem to da je popustila stopica koja ide na alternator od zice koja daje pobudu za punjenje... Naravno cale mi ne da da ja odrzavam njegov auto pa tako nosi kod majstora i slicno, potrosio par dana, tamo neki bi morali da menjaju akumulator koji je bio tamo preko 6000din i na kraju ja resim problem za 5min besplatno i sad posle 4 godine i dalje radi kako treba...

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo jednog svezeg primera kako vlasnik moze da napravi vecu stetu svom ljubimcu, nego korist.

Radi se o golfu II 1,6 sa ugradjenim plinskim sistemom. Auto je u servis dosao jer lose radi na plinu, a na benzinu nikako. Resio je da odradi remont karburatora i da na taj nacin resi problem sa benzinom.

Predlozio sam da odradimo moto test na njegovom, po prilicno lepom automobilu. Moto test motora je u stvari fabricko podesevanje rada motora. Pre paljenja motora na benzin, prekontrolisao sam rad el. ventila i prohodnost ler dizne. Malo teze sam uspeo da dovedem prihvatljive obrtaje na leru ( 900 - 950 O/min. ), jer se motor ispod 1200 - 1300 O/min., stalno gasio. Kad sam prekontrolisao ugao paljenja i videh kolika je greska u uglu paljenja, pitao sam ga ko je podesavao paljenje. Tata je na uvo podesavao paljenje i plin.

Kad sam pravilno podesio ugao paljenja, motor je digao turazu na 1960 O/min, spusto sam obrtaje na 950 - 960 O/min. Auto je vec mirnije radio, preko analizatora izduvnih gasova vidim da auto ima nesto siromasniju smesu ( 0,8% CO ). Kad je smesa dovedena na ( 2,3 - 2,5% CO ) pravilnu vrednost, obrtaji motora su se povecali za 200 - 260O/min.. Doterani obrtaji i ponovo prekontrolisano sagorevanje benzina. Vlasnik je isprobao kako njegov cetvorotockas pali i kako prima gas na benzin. 
Prebacili smo rad motora na plin, vidno se ostilo kako sad motor lose radi na plinu. Dovedeno sagorevanje plina kako treba, isprobali smo kako ato ide na benzin i na plin. 

Vlasnik prezadovoljan sa ponasanjem njegovog automobila u voznji. " Majstore ovako auto nikad nije isao, svaka cast sta ste mu uradili ". Eh sta mototest motora moze da uradi, odgovorio sam mu. Ocigledno da nije trebalo da se remontuje karburator, sistem sagorevanja je vapio za pravilnim podesavanjem.

Dragi moji forumasi, trebalo bi barim jednom godisnje otici na kontrolu rada sistema sagorevanja goriva. Bilo to stariji sistem sa karburatorom, ili noviji MPI i SPI sistem.

 

 

 

:scooter:

Edited by Woodoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sedam godina sam proveo radeci samo na testu motora....Prvo Americki "Sun" pa posle "Hofman". Hiljade zamenjenih platina...kondenzatora...kapa..razvodnih ruku. Iskustva iz te skole danas nema gde da se nauce. Mogao sam na osciloskopu visokog napona da vidim sve....od stanja platina...pa do oksida na kablu svecice....Eeeee lepi dani...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikola, zašto ne tražiš od administracije (Neše) da pokuša da ti iskopa neke Fiatove servisne manuale vezane za tu problematiku? On to sigurno može...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo drugog primera kako vlasnik moze da osteti rad motora na svom automobilu. Radi se o Opel Suzi 1,3 sa jednogrlim PIERBURG 1B karburatorom, sa rucnim sauhom. 

U neznaju auto dugo vozen pod sauhom( jer je zaglavio ), svcice posteno crne, karburator mastan da nemoze vise biti. Filter vazduha crn, jednom katastrofa kako je to funkcionisalo.

Posto je automobil doslepan u servis, krenuli smo sa pregledom sistema ubrizgavanja goriva i paljenja smese. Ustanovljeno sledece:

- svecice vlazne i crne,
- kablovi posteno oksidisali,
- razvodna kapa oksidisala ispucala i propao grafit,
- razvodna ruka u ocajnom stanju,
- vakum aparat sauha neispravan,
- leptir sauha blokirao, 
- membrana ekonomajzera propala i 
- taloga u loncetu koliko hoces.

Odradjen remont karburatora ( rastavljen u delove i opran u ultrazvucnoj kadi sa namenskim sredstvom ), zamenjeni svi neispravni delovi. Postavljene nove opelove svecice, kapa, ruka, i poprskani svi spojevi. Dopunjen akumulator dok se sve ovo radilo, auto upalio lako i korektno. Odradjen moto test motora ( podeseno paljenje, obrtaji na leru i smesa na leru, proveren CO% na 3000 O/min., i postignuto 0,6% CO ), sa vlasnikom provozana suza. Besprekoran rad motora u svim rezimima rada.

 

 

 

:scooter:

Edited by Woodoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...