Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Postovani clanovi

Otvorio bih novu temu ( nisam je video na forumu )," Kako popraviti karburator na autu", misljenja sam da bi ova tema bila dosta aktuelna nasim clanovima i od velike koristi. 

 

Mogao bih da pomognem nasim clanovima, u resavanju njihovih problema sa losim radom motora zbog karburatora, obavezno predstavite Vas auto i ako znate tip karburatora. To je vazno zbog ostalih clanova foruma, kako bi sebe nasli sa istim ili slicnim problemima.

 

Trudicu se da na jednostavan nacin objasnim, kako mozete, da neke popravke na karburatoru, uradite sami. Jer sve popravke sigurno necete moci uraditi, sto zbog rezervnih delova, sto zbog odgovarajuce opreme, a i samog iskustva. 

 

Kod samog rada na karburatoru, treba biti krajnje obazriv i temeljan u samom radu. Da se zbog povrsnog rada, auto nebi zapalio, ali ako se pridrzavate saveta, kako se pojedine popravke rade. Mislim, da nece biti nikakvih problema i da ce te biti zadovoljni svojom popravkom na Vasem autu.

 

U okviru ove teme, mogli bi da objasnimo popravak plinskog sistema na Vasem autu, sa problemima kojima se susrece te. Kad pisete, obavezno naznacite o kom se plinskom sistemu radi, kad ste ga zadnji put servisirali, tip karburatora i model auta. Tako cu sa sto manje dopisivanja, maksimalno pomoci svakom clanu kluba.

 

Nemojte se ljutiti ako na sva pitanja neodgovorim odmah ( zbog prezauzetosti ), trudicu se da odgovori budu poslati u sto kracem roku, Vas clan forima DOBRI NIKOLA....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze li mali savet kako nastelovati karburator na Nivi?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moze a, sto ne bi moglo, samo nam objasni sta te muci.

 

Mozemo slobodno reci da je karburator merni uredjaj, zadatak mu je da u svim rezimima ( hladni start, ler, srednji i visoki O/min. ) rada motora, pravilno izbalansira usisanu kolicinu goriva-benzina i vazduha. A da se pri tome dobije najveca snaga motora, sa sto manjom potrosnjom goriva i manjom emisijom stetnih izduvnih gasova. 

Radi na principu vakumskog usisavanja goriva i vazduha, kroz predvidjene otvore ( dizne ).

 

Karburatore mozemo podeliti:

 

 - prema broju grla, na jednogrle i dvogrle,

 - vrsti hladnog starta-sauha, sa rucnim i automatskim i

 - prema nacinu otvaranja difuzora, sa siberom i sa leptirom.

 

Ima puno proizvodjaca karburatora, ja cu navesti neke: ZENIT, SOLEX, WEBER, PIERBURG, KEIHIN, FORD, VARAJET, STROMBERG, OZONE, MIKUNI i druge marke.

Kad nam je povecana potrosnja goriva, kad nam auto ujutru tesko pali, kad se oseca trzanje motora, kad imamo knedlu kod dodavanja gasa i td., to je vise nego dobar znak da treba nesto preduzeti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dobri nikola

 

Ako već kopiraš tekstove sa drugih foruma onda ih kopiraj bez formatiranja (CTRL + SHIFT + V) kako bi mogli da se čitaju. ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemojte se ljutiti dragi moji forumasi sve sto sam postavio na forumu je moje ruku delo, jer sam po struci automehanicar sa 35 godina radnog iskustva u oblasti sistema ubrizgavanja goriva (kod starih sistema su - karburatori - , a kod novih sistema su MPI i SPI ).

 

Na nekoliko foruma sam clan. Pa teoretski deo koji sam pisao na jednom forumu, prebacujem na druge forume, kako bi clanove upozao sa osnovnim principima rada karburatora i delovima karburatora. Najveci cilj mog pisanja treba da bude prakticni deo i pomoc clnovima kod otklanjanja odredjenih kvarova na svom karburatoru.

 

Evo odgovora za clana kicerica: svi karburatori rade na istom principu a to je vakumsko usisavanje goriva-benzina i vazduha, kroz predvidjene kalibrisne otvore-dizne,

Na tvojoj slici je dva jednogrla karburatora spojena u jedno telo, to su retki karburatori. ali ih ima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene su ucili da su (na slici) to dva dvogrla karburatora spojena u jedno grlo a i vidjao sam ih kod bmw, mercedesa, nekih fordova i tako.

 

Kalibrisani difuzori, emulzione cevi, dizne, itd, nego koji je karburator na pomenutoj Nivi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Na nekoliko foruma sam clan. Pa teoretski deo koji sam pisao na jednom forumu, prebacujem na druge forume, kako bi clanove upozao sa osnovnim principima rada karburatora i delovima karburatora. Najveci cilj mog pisanja treba da bude prakticni deo i pomoc clnovima kod otklanjanja odredjenih kvarova na svom karburatoru.

 

Drago nam je što si došao na Fiat-Lancia Forum. Verujem da će svima biti zadovoljstvo da čitaju temu na kojoj smo. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uopšte nije sporno to što se tekst kopira, već sam samo savetovao kako da se tekst ovde kopira kako bi bio čitljiviji i upotrebljiviji. ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosrvljas po par foruma pa ti ovo dodje ko "deja vu"! :)

Mozes ko Baba Vanga da predvidis buducnost i kazes sta ce sledece biti napisano!

Ili, ako je dobri nikola trenutno odsutan, mozes cak umesto njega i da odgovoris, samo uradis copy/paste sledeceg posta! :)

Edited by TheCityAndTheStars

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada iskopiras tekst, selektujes ga i klik na mali roze-belu gumicu u  gornjem levom uglu prozorceta---

 

Ili iskopiraš sa CRTL+SHIFT+V i onda ti ne trebaju ni gumice ni iksići :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice Nive, nemam pojma koja je marka karburatora, ali auto je 2002. godiste. Problem je sto na benzin nece da radi bez sauha, i izgleda da trosi i plin i benzin zajedno. Jel postoji neko resenje za ovo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

          Na Nivi je ruski dvogrli karburator sa rucnim sauhom, po licenciji Webr-a ( kad skines poklopac kucista filtera, unutrasnji deo poklopca karburatora je pravaugonast ) ili Solex-a ( unutrasnji deo pokloca karburatora je elipsast ). Posto je auto 2002 godiste, verujem da je Solex karburator ugradjen sa rucnim sauhom. 

          Desavalo mi se ( ali dosta retko ), da u radu motora na benzin dobija malu kolicinu plina. Neverujem da je u tvom slucaju problem sa duplom dopunom goriva, jer sa dodavanjem sauha, jos vise bi ga gusilo.

          

         Treba proveriti da li je zapusena ler dizna i ispravnost elektro ventila ( kad das kontakt motora, skini i vrati kabal na el.,ventilu, cuces neko pucketanje - el., ventil je ispravan i dobija striju ). Ako nista necujes, proveri sa auto glimericom da li dobijas striju na tom kablu ( 12V ), proveri od usisne grane do vakum aparata ispravnost armiranog gumenog creva ( ne sme da vuce fals vazduh ).

 

         Probaj sa malim obrtajima motora da dodajes gorivo, preko zavrtnja za regulaciju smese. Ako su kanali i ler dizna prohodni, moralo bi da odvijanjem zavrtnja, pocnu da se povecavaju obrtaji. Nemoj preterivati u dodavanju goriva, da ti ne izlazi crni dim. Da si blize Pancevu, pa da ga zajedno uradimo.

 

         Izvinjavam se u predhodnom postu, na slici je prikazan dvogrli karburator u jednom zajednickom telu. Ovakvi karburatori, koristili su se kod  motora sa sest i vise cilindara, imao sam prilike da ih radim. Treba volje i strpljena da se pravilno podesi smesa na leru kod ovakvih karburatora, ali sa uredjajima i znanjem , sve se moze, pogotovo kod nas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lada niva....

zacrpljen ti je tzv bypass

on se nalazi na samom dnu difuzora skini karb i izduvaj na kompresoru negde i sve ce da bude ok... a to sto ti trosi plina kako si provalio da trosi i plin i benzin?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Karburator na nasem autu se sastoji iz veceg broja razlicitih delova, koji zajedno cine jednu celinu - karburator -. Ali krenimo nekim redom, grubo ga gledajuci, karburator se sastoji iz:

                               

- poklopca

- tela i ( zavisi od konstrukcije )

- donjeg dela ( zavisi od konstrukcije ) 

 

Na poklopcu karburatora, koji je od aluminijumske legure, nalazi se odredjeni broj delova i to:

 

- brezoni-zavrtnjevi za pricvrscivanje kucista filtera vazduha ili usmerivaca cistog vazduha,

- plovka, obicno je od mesinga ili specijalne plastike,

- ventila za regulaciju kolicine goriva, obicno je od mesinga ili aluminijuma sa gumenim vrhom.

- dela mehanizma za sauh ( rucni ili automatski ),

- uvodnika goriva, mesingana cev i

- odredjenog broja kanala i kalibrisanih cevcica za odvod goriva i vazduha.

 

Zadatak poklopca karburatora je da nedozvoli: rasipanje goriva-benzina, njegovo nekontrolisano isparavanje i prljanje goriva. Na poklopcu se postavlja kuciste filtera za vazduh ili uvodna cev za prolaz cistog vazduha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikola, kada kopiraš tekst pritisni: CTRL+SHIFT+V

 

U suprotnom tekst ne može da se čita i biće obrisan ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam ja provalio za potrosnju, surak je posto je njegov auto. Inace provalio je da kada vozi na plin skala za benzin polako opada, a i pre neki dan mu je nestao benzin a auto je vozen samo na plin....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad propadne membrana pumpe goriva, gorivo izlazi u vidu tankog mlaza ili kaplje (redje preko semeringa pumpe, gorivo ulazi u karter) niz pumu goriva i oseca se benzin,

 

Dusane, problem oko duplog punjenja motora gorivom resices na ovaj nacin: upalite motor (kako ste ga do sad palili ) i pustite da se zagreje do radne temperature. Ugasite motor, skinite kuciste filtera za gorivo, otkacite crevo goriva koje povezuje karburator i el., ventil. Vrati te kuciste filtera na svoje mesto, crevo koje ste otkacili od karburatora (taj kraj), ubacite u plasticu flasu koja je dobro ucvrscena i postavljena sto dalje od izduvne grane.

 

Upalite motor na plin (lonce karburatora mora biti prazno) i pustite ga da radi normalno uz povremeno dodavanje gasa (2000 - 2500 O/min.). Ako Vam u flasi krene gorivo, to je znak da je el.ventil neispravan

(zameni te ga). U slucaju da gorivo ne kaplje-curi, taj deo instalacije je ispravan i vrati te nazad sve na svoje mesto.

Prekontrolisati nivo ulja u motoru i njegov kvalitet ( viskoznost-gustinu ), videti da li pumpa goriva ili creva za benzin, nisu vlazna od benzina (ako jesu, obavezno ih zamenite sa novim).

 

:scooter:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postovani clanovi foruma, sobzirom da je ova tema - karburatori -, skoro otvorena, ima 311 poseta. To me raduje, jer je znak da se jos i te kako voze kola, sa karburatorskim sistemom ubrizgavanja goriva. Slobodno se ukljucite u razmeni problema, vezana za los rad auta na benzin i plin. Tu smo da sve Vase probleme zajedno resimo na obosrano zadovoljstvo, Vas dobri nikola......

 

  :scooter:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molim Vas za drugarski savet, da li je moj tekst bled jer sam dosta prosfetleo pozadinu. Jer mi svetla pozadina u principu vise odgovara. Ako su slova zbog toga slabo uocljiva, ja cu poamneti pozadinu. Ili da pojacam slova (na primer), da li je ovako bolje za moje vern clanove

                                                                                                                                                                                                                    :scooter:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...