Jump to content
FAS Goran
Milutinac

Mali modeli najranjiviji pri sudaru

Recommended Posts

iihs%20crash.jpg

 

Od jedanaest malih gradskih automobila koji su podvrgnuti testu sigurnosti pri čeonom sudaru sa takozvanim malim preklapanjem, samo je Chevrolet Spark donekle zadovoljio, dok su svi ostali modeli pokazali loše rezultate, objavio je američki Institut za bezbednost na putevima (IIHS).

 

Pokazalo se da je novi test koji je uveden 2012. i na kome su "pale" mnoge limuzine srednje klase, isuviše zahtevan za aktuelnu generaciju automobila takozvanog "B" segmenta. Među 11 modela, pored Sparka, na testu se se našli Mazda 2, Kia Rio, Toyota Yaris, Ford Fiesta, Mitsubishi Mirage, Nissan Versa Sedan, Toyota Prius C, Hyundai Accent, FIAT 500 i Honda Fit (Jazz). Spark je ocenjen kao "prihvatljiv", dok su ostalih 10 modela dobili ocene "nezadovoljavajući" ili "loš". IIHS nakon testiranja automobile rangira u 4 kategorije: "dobar", "prihvatljiv", "nezadovoljavajući" i "loš".

 

Najlošije rezultate na ovom testu pokazali su Honda Fit (Jazz) i FIAT 500:

 

 

"Kada je bezbednost u pitanju, mali, lagani automobili su zbog svoje konstrukcije i veličine inače ugroženiji prilikom sudara u odnosu na veće modele. To se naročito odrazilo na testu sa malim preklapanjem koji je još zahtevniji", objašnjava Džo Nolan iz američkog Instituta za bezbednost na putevima.

 

Preuzeto sa AutoBlog.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mikroautomobili svih vrsta očajno ''prolaze'' na testovima bezbednosti

 

euroncap.jpg

 

U nekim evropskim zemljama, mikroautomobili sa ograničenjem brzine do 50 km/h su postali veoma popularno rešenje. Male dimenzije vozila, niska potrošnja i jedinstvena namena kojom su se smestili između motocikala i ''odraslih'' vozila rekli su svoje po pitanju praktičnosti. Međutim, novi rezultati s Euro NCAP testiranja bi tu praktičnost mogli (i trebalo) da dovedu u pitanje... Mikroautomobili su po svemu sudeći veoma, veoma ograničene bezbednosti i predstavljaju pravu opasnost za putnika. Mnogi mediji su svežu porciju rezultata s Euro NCAP testova nazvali ''šokantnim'', ali činjenica da se u male dimenzije po pitanju bezbednosnosti može smestiti jako malo i nepažnja proizvođača u segmentu bezbednosti nisu toliko iznenađenje. Manjku iznenađenja ide u prilog i da su prvi testovi ovih mikroautomobila napravljeni još 2014. godine i da su i tada rezultati bili više nego razočaravajući. Do danas se proizvođači nisu potrudili da poprave lošu bezbednost u ovim vozilima.

Organizacija Euro NCAP je već nakon prvih testova pozvala proizvođače i regulatorna tela da se na stroži način sprovode testovi bezbednosti, ali stvari se za dve godine nisu popravile na opipljiv način. ''Razočaravajuće je videti da mikroautomobili ove klase još uvek nemaju osnovne karakteristike poznate iz drugih malih automobila. Zakonodavci od proizvođača ne traže više truda po tom pitanju i time se potrošačima signalizira da s ovim vozilima nema ništa loše'', rekao je glavni sekretar organizacije, Michiel van Ratingen. Ni jedno od sveže testiranih vozila nije dobilo više od dve zvezdice, a u mnogim segmentima su potpuno pali testove: ''U najsvežijem izdanju testova, Aixam Crossover GTR, Bajaj Qute, Chatenet CH30 i Microcar M.GO Family opet su pali, a poslednje pomenuto vozilo je jedino bilo opremljeno opcionalnim (!) vazdušnim jastukom''. Više informacija je moguće pronaći na Euro NCAP sajtu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manji automobil - niže dažbine, više uštede!

 

gordon%20m.jpg

 

Legendarni britanski dizajner Gordon Marej (nije u rodu sa Endijem Marejom) smatra da Evropljani moraju da uče od Japanaca. Čovek koji je kreirao McLaren F1 kaže da je vreme da se uspostavi nova klasa malih gradskih automobila kako bi se rešilo pitanje saobraćajnih gužvi, parkiranja i, naravno, emisije štetnih gasova. U Japanu su već posle Drugog svetskog rata postali popularni takozvani kei-automobili, koji su dizajnirani da budu u skladu sa propisima o registraciji i osiguranju koje je propisala država. Proizvođači su imali dovoljno prostora da se prilagode zakonu koji je, recimo, 1949. godine automobile ograničio na dužinu do 2.8 metara i širinu do jednog metra, sa motorom zapremine do 150 kubika i maksimalne nosivosti 350 kilograma. Propisi su se sa godinam menjali, tako da sada ''kei-automobili'' ne mogu da budu duži od 3.4 metara, a snaga motora (do 660 kubika) ne sme da prelazi 64 KS. Vlasnici ''kei-automobila'' plaćaju nižu registraciju, mogu besplatno da se parkiraju i, što je možda važnije, njihova vozila manje zagađuju čovekovu okolinu.

 

Marej je rekao da se stanovnici većih gradova osećaju nelagodno jer njihovi automobili donose više problema nego pogodnosti. On predlaže da novi mali gradski automobili moraju da budu ekološki ''čisti'', sa dva ili tri sedišta u kabini, malim prtljažnikom i dizajnom koji će poboljšati bezbednost pešaka i biciklista. Drugim rečima, u sudaru evropskom ''kei-automobila'' i čoveka, ovaj drugi ne bi trebalo da završi sa ozbiljnijim povredama. Naravno, takvi automobili bi imali nižu cenu registracije i parkiranja. Gordon Marej ima već spreman odgovor - model ''T.25'' koji je sam osmislio i dizajnirao. Prvi prototip koristi motor zapremine 0.66 litara a Marej je nedavno razvio i električnu verziju ''T.25''. Automobil je dugačak 2.4 metara, širok je 1.3 metara i težak 575 kilograma. Dva automobila mogu da stanu na jedno parking mesto koje sada zauzima klasičan kompaktni model. Međutim, Marej je usporio sa razvojem automobila zbog problema da evropskim standardima. Ali, pošto je Velika Britanija napustila Evropsku uniju, Marej se nada da će njegova država usvojiti novi zakon koji će mu omogućiti da serijsku verziju ''T.25'' predstavi najkasnije 2019. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledajte snimak koji će vas naterati da razmislite o novom automobilu

 

toyota%20crash.jpg

 

U poslednjih 20 godina automobili su postali značajno bezbedniji, a ovaj video to najbolje pokazuje.

Video naime pokazuje koliko su novi automobili postali bezbedniji u poslednje dve decenije. ANCAP (Australasian New Car Assessment Program) je u svrhu podizanja svesti povodom UN-ovog obeležavanja nedelje bezbednosti drumskog saobraćaja odlučio da suprostavi dva primerka istog modela, ali različitih generacija. Tako su se licem u lice u frontalnom sudaru pri brzini od 64 km/h našle dve Toyote Corolle, jedna iz 1998. godine i druga iz 2015. godine. Epilog takvog sudara možete pogledati u videu. Svaki komentar je suvišan, a zaključak se sam nameće. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ADAC Crash test: Koliko su bezbedni mali automobili u frontalnom sudaru?

 

skoda carsh test.jpg

 

Poboljšanje bezbednosti je postalo jedan od glavnih zahteva koji se postavljaju pred automobilsku industriju. Dok su svojevremeno bolju zaštitu mogli da uživaju samo vozač i putnici u velikim i skupim automobilima, danas se visoki bezbednosni standardi postavljaju i pred male četvorotočkaše. Koliko su zaista mali automobili bezbedni pokušali su da saznaju eksperti ADAC-a. Oni su odabrali tri mala modela - Škoda Citigo, Renault Twingo i Toyota Aygo - i simulirali njihov frontalni udes sa pokretnom barijerom. ''Crash'' test je simuliran u specifičnim uslovima: Udar pokretne barijere u zaustavljeni mali automobil odgovara frontalnom sudaru dva automobile koji se kreću brzinom od po 40 km/h, a kontaktom je pokriveno po 18 procenata površine prednjeg dela dva vozila. Suočavanje sa skoro kosim udarcem koji obuhvata malu površinu prednjeg dela vozila je rizičnije od standarnih frontalnih sudara i trenutno nije obuhvaćeno EuroNCAP crash testovima. EuroNCAP simulira udar vozila u aluminijumsku pregradu brzinom od 64 km/h, sa 40 procenata prednje površine vozila: To odgovara frontalnom sudaru dva identična vozila koji se kreću brzinom od po 55 km/h.

 

Vratimo se ADAC-ovom testu koji simulira skoro svakodnevne udese na magistralnim i gradskim putevima. Ispitivanje bezbednosti putnika u udesu je pokazalo da Škoda Citigo pruža ''dobru'' zaštitu, a Renault i Toyota ''zadovoljavajuću''. Pobednik testa - Škoda Citigo - osvojila je 13.1 poena zahvaljujući dobrom delovanju vazdušnih jastuka i zatezača sigurnosnih pojasa, Renault Twingo je na drugom mestu (12.1), a Toyota Aygo (10.9) na trećem. Pohvalno je što je putnička ćelija, prostor za preživljavanje putnika, ostao neoštećen u sva tri testirana modela. ''Ispitana vozila pokazuju da moderna gradska vozila mogu da izdrže simulirani sudar, ali proizvođači i dalje imaju prostora za poboljšanje'', rekao je Reinhard Kolke, šef tehničkog centra ADAC-a.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledajte frontalni sudar dve Ford Fieste različitih godišta

 

ford fiesta crash test.jpg

 

Povodom 20. godišnjice uvođenja obaveznih crash testova za nove automobile u Evropi, organizovano je prigodno ispitivanje. U frontalnom sudaru su suočili dve verzije Ford Fieste - jednu iz 1998. i drugu 20 godina mlađu...

Tokom testa, obe Fieste su se kretale brzinom od 64 km/h i zatim frontalno sudarile. Rezultat testa pokazuje ogromno poboljšanje bezbednosti putnika tokom poslednjih 20 godina. Karoserija Fieste iz 1998. godine se toliko deformisala da postoji ogroman rizik od fatalnih povreda vozača i suvozača, za razliku od mlađeg modela koji pruža skoro punu bezbednost. Ovaj test je najbolje priznanje onima koji su u oktobru 1998. godine uspeli da ''proguraju'' obavezni test ispitivanja čvrstoće karoserije pri prednjim i bočnim sudarima čime je spašeno desetine hiljada života tokom minule dve decenije.

''Crash'' testovi, koji su kasnije usvojeni kao propisi Ujedinjenih nacija, sada su najvažniji uslovi za bezbednost putnika širom sveta. Njihovo usvajanje, uprkos snažnom protivljenju automobilske industrije, predstavlja veliku pobedu onih koji se bore za visoke standarde zaštite potrošača.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veličina je važna: Evo šta se desi kada se mali Citroen zabije u Audijev SUV

 

citroen audi.jpg

 

Uprkos napretku autoindustrije, posebno u bezbednosnom smislu, ponekad je metre čelika (ili aluminijuma) nemoguće nadoknaditi. Koliko god danas automobili bili bezbedniji, utisak da je veličina važna je itekako opravdan. Naravno, ne ako upoređujemo, primera radi, novi gradski auto i krstaricu oldtajmera. Ali zato svakako u svakodnevnim situacijama u saobraćaju kada je itekako moguć scenario naleta novijeg gradskog automobila na desetak godina stari SUV. Ovakav test najbolje pokazuje šta će se dogoditi. Video crash-testa nam dolazi iz Švajcarske, a sproveo ga je AGU Zürich (Working Group on Accident Mechanics), koji okuplja specijaliste iz ''biomehanike, inženjerstva, medicine i sporta'', a sve sa ciljem proučavanja mogućih trauma u saobraćajnim nerećama.

 

 

Glavni učesnici su Citroen C3 iz 2014. godine i stariji Audi Q7 iz 2006. godine. Mali Citroen će naleteti brzinom od tek 35 km/h na zadnji deo Audijevog drumskog tenka, a epilog je sledeći. Iako noviji, Citroen C3 je potpuno uništen, a šteta je totalna i iznosi 17.215 CHF. S druge strane, skupoceni SUV je pretrpeo tek manja oštećenja i šteta je procenjena na 5.127 CHF.

 

U nastavku još jedan crash-test, ali automobila istog godišta. Ovoga puta je Renault Captur istoom brzinom naleteo na zadnji deo Audija A3.

 

 

I logično, opet je popravka Renaulta, kome je stradao kompleksniji prednji kraj, ispala skuplja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veličina je ipak bitna: U ovim automobila se najviše gine

 

ford fiesta testovi.jpg

 

Studija je potvrdila ono što većina misli...

Američki Institut za bezbednist saobraćaja na autoputevima (IIHS) je objavio rezultate studije koji potvrđuju da su najsmrtonosnija vozila na putu upravo mali automobili. Prema njihovim rezultatima, ''15 od 20 modela automobila sa najvećom smrtnošću u saobraćajnim nesrećama za modelsku godinu 2017. bili su mali ili mikro automobili''.

 

Prema istoj studiji, mali automobili imaju čak 82 smrtna slučaja na milion vozila, dok je u slučaju velikih SUV-ova smrtnost tek 15 na milion vozila po godini. Zanimljivo je da je VW Golf na američkim putevima u grupi najboljih bez prijavljenih smrtnih slučaja. Još jedan pozitivan izuzetak je Nissan Leaf sa jednako dobrim rezultatom. Sa druge strane, uverljivo najgora je Ford Fiesta (sedan) sa 141 smrtnim slučajem na milion vozila. Iza nje sledi Hyundai Accent (116) i Chevrolet Sonic/Aveo (98) i Nissan Versa Note (96).

Ukupni prosek za 2017. godinu je 36 smrtnih slučajeva na milion vozila. To je za 6 više u odnosu na 2014. i 8 više u odnosu na 2011. godinu. Upravo tako, na američkim putevima raste broj poginulih. IIHS naglašava da će mala vozila u budućnosti prolaziti sve gore, posebno jer će rasti popularnost velikih SUV-ova i crossovera. Osim što pružaju slabiju zaštitu vozača, malena vozila imaju i manju masu, pa na kraju redovno izvuku deblji kraj. Takođe, mala vozila imaju i oskudniju bezbednosnu opremu u odnosu na velike i luksuzne modele.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...