Jump to content
FAS Goran
migimunz

Grande Punto 1.4 8v/16v - slabo ubrzava?

Recommended Posts

Ja hocu odavno da napravim kombinaciju za moj stilo i gp mjt 130. Zimus mi drug dotera Gp 1,4b '07god sa 3vrata i hoce da se menjamo. Mogao sam jako povoljno da uzmem taj Gp, a posto mi se mnogo svidja jos od kada se pojavio ( isao sam na sajam da ga probam :) ) uzeh i taj 1,4 u razmatranje. Seo sam u auto, napravio krug po gradu i samo vratio kljuceve drugaru. Mrtav konj, razocarao me je bas. Tako da sam ostavio samo dizele u kombinaciji, Mjt sport No1....... pa 1,3 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Evo bas juce, mala uzbrdica, i ja prva.... i tako do 4000 obrtaja da bi ga konkretno zaleteo, pa tek onda druga, i tako do 3000. I opet nece. 

Samo da napomenem, on na 4000 obrtaja dostize 120km/h, i na 3000 obrtaja ide 100km/h. Sto znam da su ok vrednosti. Kao i da mu potrosnja u granicama. Sve je ok, kao sto sam i rekao, ali ubrzanja katastrofa. 

 

Taj motor je pravljen da se vrti. :thumbup:

Nije pravljen da se brzine menjaju na 3.000 obrtaja, nije to turbo dizel. Slobodno vrti. :thumbup:

Slobodno kazaljka sme da ode na 4.000, na 5.000, na 6.000 obrtaja. Neće mu ništa biti, za to je pravljen. Uostalom, pogledaj gde mu kreće crveno polje obrtomera...a, ti šaltaš već na pola od toga...tj. nije ni stigao da razvije snagu, ti ga već šaltaš. Punu snagu daje na 6.000 obrtaja. Kada želiš punu snagu, moraš da vrtiš do toliko, a ne do pola toliko. ;)

 

Konkretno, idi opet na tu uzbrdicu, prva do 5.500, ruka na menjač (tad će već biti na 6.000) i šaltaš....druga do 6.000 i šaltaš, treća do 6.000 obrtaja i šaltaj...a, onda dođi i napiši da li je lenj. :)

 

probao sam da ga teram na visim obrtajima. i ide ok. potrosnja je po meni ok. 8 8,5. inace, na plinu je slabije isao izgleda zbog ukljucene klime.

sutina mog posta je da se raspitam kako drugim ljudima ide ovaj auto sa ovm motorom. jer ja sam pocetnik. ovo mi je prvi auto. polovan auto, pa samo zelim da znam sta treba da ocekujem.  

navicicu se ja, ali bi bas zeleo jos malo snage. 

da li iko zna da li postoje neki nacin da se motor pojaca. da li je iko menjao izduvnu granu. i da li to moze da pomogne. stvarno nisam neko opterecen snagom, ali ovom autu bas fali jos malo snage. barem 10% vise. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

probao sam da ga teram na visim obrtajima. i ide ok. potrosnja je po meni ok. 8 8,5.

 

Sta su za tebe visi obrtaji? :)

Uradi kako ti je Nesa rekao pa nam prenesi utiske.

Max snaga na tom motoru je na 6 000 Rpm,pa kad ti zafali,razvuci to momacki.

 

Ali ipak kao sto rece matdjo moras biti svestan tezine auta sa kojim se taj motor nosi kao i cinjenice da imas i plin ugradjen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mislim da ste me lose shvatili. ideja mog posta je bila da se raspitam kako GP sa tim motorom kod drugih ide. jer da kod drugih ide dobro, to bi automatski znacilo da sa mojim nesto nije u redu(ili sa mojom glavom :D). polovan je auto, a ispostavilo se kasnije da nije presao 160000, vec 260000, i sad mi je malo frka da li je sve ok sa motorom. a po svemu sudeci izgleda da je motor ok. 

 

i da ja uopste nisam nezadovoljan snagom motora, vec obrtnim momentom. meni ni ne treba auto koji ide 200 na sat. ja sam prezadovoljen sa 120. ali sam mislio da kupijem mali auto, koji lako ubrzava. a ispostavilo se da je auto bas tezak. i da za njegovu konstrukciju treba jaci motor. mozda sa 16 ventila. ili neka modifikacija. ali nije strasno ni ovako da nastavim da ga vozim. sta da mu radim.

 

samo jos jednom da pitam, da li neko zna, ili je radio neke modifikacije na motorima(izdivna grana). i koliko je to dobro po motor. citam da ako zamenis izduvnu granu da nastaju problemi sa o2 senzorima? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako budes silio taj moto cesto preko 4000-5000 obrtaja ,nece dugo ostati ispravan.Presao je 260.000.Znaci da je doobro gazen.

Samim tim sto ima i plin,kupljen je da bi prelazio velike kilometraze.

On i nema vise 77ks vec dosta manje,jer vremenom svaki auto gubi ks,ali tezina ostaje ista.

Obrtni momenat je 115Nm.To je za neko lagano krstarenje ravnicama,oprezno preticanje.VEc prva uzbrdica auto gubi snagu.

Trebao si se raspitati sta kupujes.Ako si u brdskom kraju,to nije auto za taj kraj.Za macvu i Vojvodinu moze da ide...

Edited by sasha015

Share this post


Link to post
Share on other sites

sve je motor lepo pregledan, i ok je. kompresija na 3 cilindra je 13, a na jedno 11.5. dizne ociscene.. i sve sto treba. samo da napomenem da sam sve to radio u servisu Goran, sve pohvale.

Posle sam odradio gas kod jednog majstora na banjici (zamena fabrickog sistema). ok lik. i sve je ok. u sustini ja ni ne zelim da mi se motor okrece preko 4000. ali nisam znao da je 4000 sasvim normalno. i nisam znao da je GP dosta tezi auto, pogotovu moj sa plinom, od konkurencije. e sada sto sam ja bas bio zapeo za njega to je druga prica.

 

tako da sustinski, nisam ja nesto preterano nezadovoljan. ja cu vala da ga vozim kako mi odgovara, pa on koliko bude trajao neka traje :D sta da mu radim. kada propadne, ce ga menjamo :D

ali reko ako vec postoji nacin da se poboljsa za sitne pare (150 e pirke), reko sto da ne. ali se opet plasim da tim manevrom ne poremetim neke druge stvari. pa zato pitam ovde da li je neko to vec radio (zamena izduvne grane) i koje su impresije?

Share this post


Link to post
Share on other sites

...ali reko ako vec postoji nacin da se poboljsa za sitne pare (150 e pirke), reko sto da ne

 

Na šta si tačno mislio za tih 150 evra kod Pirketa koji radi lonce, auspuhe?

Generalno, nemaš šta da radiš na tom motoru, to ti je što ti je oko snage, Nm i raspona obrtaja u kojima ih daje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ljudi, nedavno sam pazario Grande punta 1.4 16v 95ks, ovo mi je prvi put da i vozim benzinca. Naime posle kupovine imao sam problem da se pojavila check engine žuta lampica, auto je počeo da "trkelja", zamenjena mu je jedna bobina i svećice i radi normalno, osim u slučaju kad je neka uzbrdica, auto kao da izgubi snagu, po ravnom ide super, malopre mi se desilo na auto putu gde sam išao nekih 100 na h, da je naišla uzbrdica gde sam morao da ga vratim u 4 pri brzini od 80 km, i da se mučio kad da ga guši nešto. Takođe sam primetio da mi podrhtava nekad pri dodavanju ili oduzimanju gasa, ne znam da li je to uzrok loš nosač motora kojeg treba da menjam. Interesuje me da li je to normalno za benzinca ili samo ja previše očekujem od 1.4 motora sa 95 ks. Izvinjavam se na prevelikom opisu. U napred hvala! 

 

Edited by Ivan
Spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kombinovano...nije normalno da se puno cima pri vožnji,drugo benzin i nemaju veliki obrtni momenat kao duzeli i moraju češće da šaltaju.To je i osnovna prednost dizel motora uz potrošnju.
Sumnjivo mi je to da neće sa 95ks da se popne uzbrdo na auto putu...ja sa punim punim puntom mk2 (žena,deca i pun gepek) sa 60ks izađem u četvrtoj na auto putem uz napor...ali 60ks

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala ti na brzom odgovoru, izađe on u 4 toj, ali se mučio solidno, verovatno da sam se ja malo više navikao na dizele, pa ga ne teram u veće obrtaje, do koliko je preporučeno da se dižu obrtaji? Pozdrav 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa do crvenog :D
Verovatno ti je do nosaca problem jer da je nesto oko motora palio bi gresku

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj 1.4 16v baš voli obrtaje,gazi ti to slobodno,ne baš u crveno,ali gazi!
I pazi na ulje ,malko zna potroši!
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, neshtry said:
,drugo benzin i nemaju veliki obrtni momenat kao duzeli i moraju češće da šaltaju.To je i osnovna prednost dizel motora uz potrošnju.


Ovo smo davnih dana apsolvirali.
Problem je što se porede atmobemzinci sa turboćumurašima.
Ja sad nisam imao nameru da pametujem već samo da ukažem na moguću zabunu u poređenju.
Za ostatak teksta ...
Hvala na razumevanju!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moraces posle dizela da se naviknes na skroz drugaciju voznju. Na voznju u malim obrtajima (i preticanje iz istih) odmah zaboravi. Moraces da ga zavrtis malo vise.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Vladimir 221

 

Za to postoji posebna (druga) tema. Ne možemo stavljati sve u jednu temu jer onda se više niko nikada ne bi snašao šta je sve tu pisano... :) 

 

Zato klik ovde:

Fiat Grande Punto - veliki servis

 

...i/ili preuzmi besplatno klikom ovde vlasničko uputstvo za Grande Punto u kome imaš i plan održavanja (šta se kad menja/proverava), ili ovde ako hoćeš starija izdanja. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

16V ispod 4000 obrtaja kao da ne postoji...tacnije kao da ima 40konja...Moze da se vozi kao dizel ali zaboravi na medju ubrzanja I preticanja...Ipak je njegov najjaci obrtni na 5500 obtraja...Svakako, auto nikako nije kilav i lepo vuce, skoro sam isao na kopaonik...4 u autu gde god je imalo mesta isao je 6 tom...Neka ti neki elektricar pogleda uglove paljenja ili kako je auto UZUBLJEN, ovaj motor ima varijator i cesto se uzubi lose tada auto radi ali nema ostrine i zivota u njemu...

OnePlus 7T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo i ja da se javim sa problemom. Ja imam Punta Evo 1.4 benzinac 8 ventila 77ks.

 

Desi mi se ponekad posle duže vožnje da izgubi snagu i jako loše vuče. Pre neki dan sam se jedva popeo uz košutnjak, odjednom je izgubio snagu u 3 brzini, prešaltao sam u 2 brzinu ali nije mnogo pomoglo, jedva sam se popeo, na trenutke "sastavi" i lepo povuče. Zanimljivo je da mi se samo tada javio check engine i nikad više. I to je zablinkalo 5 puta i to je to.

 

Takođe kada je problem prisutan, u leru lepo i mirno radi, kada turiram ne izgleda kao da radi na tri cilindra. Kada lagano ubrzavam nema trokiranja, samo kada malo jače stisnem gas.

 

Dakle, problem je javlja povremeno, posle duže vožnje pri oštrijem davanju gasa. Problem se javljao samo kada su jako visoke temperature (ujutru mi se nije dešavao problem).

 

Svakako teram prvom prilikom kod majstora (čekam drugi auto da se vrati sa servisa). Jel ima neko ideju šta bi sve moglo da bude?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...