Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Škoda Octavia / Octavia RS

Recommended Posts

I Škoda Octavia dobila digitalnu instrument tablu

 

176127-skoda octavia f.jpg

 

Kompanija Škoda je bez podizanja prašine u ponudu uvela i potpuno digitalnu instrument tablu za svoj model Octavia. Za razliku od Volkswagenovog Golfa i Seatovog Leona sa kojim deli platformu, Škodina Octavia nije dobila potpuno digitalnu instrument tablu dolaskom redizajnirane verzije predstavljene u oktobru 2016. godine, ali je sada češki proizvođač kao opciju svojim kupcima ponudio da analognu instrument tablu zamene digitalnom, naravno, uz doplatu. Ta opcija je već od ranije prisutna za kompaktni Škodin crossover Karoq, a košta 351 evro. Sajam automobila u Ženevi je veoma blizu, tako da se obnovljena Octavia očekuje s novom naprednom instrument tablom. Glavni displej zauzima celu površinu ekrana, a to se odnosi na celu mapu zajedno s pokazivačem brzine, indikator preporučenog stepena brzine, preostalu kilometražu do destinacije i drugo. Ako se displej smanji, prikazaće se samo dva veća displeja s određenim željenim infomacijama kao što su trenutna brzina kretanja automobila i preostala kilometraža do destinacije. Obnovljeni model Superb koji se pojavio sredinom 2017. godine nema opciju digitalne instrument table, ali će je verovatno dobiti ove ili sledeće godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda Octavia RS 245 Challenge Plus Package

 

176559-skoda o 1.jpg

 

Češki proizvođač automobila Škoda je za 88. sajam automobila u Ženevi u martu pripremila nekoliko premijera među kojima je Octavia RS 245 sa Challenge Plus paketom opreme. Škoda će predstaviti obnovljenu Fabiju i luksuzni Kodiaq L&K, a uz njih će biti i Octavia RS 245 sa novim Challenge Plus paketom. Fotografije još nisu objavljene, ali se zna da je automobil doživeo promene dizajna eksterijera i unutrašnjosti, kao i da je dobio još opreme. Ranije je saopšteno da Octavia dobija opcionu digitalnu instrument tablu, koja je prvi put viđena prošle godine u kompaktnom crossoveru Karoq. Radi se o modernom 12.3-inčnom digitalnom displeju, koji će biti dostupan i kupcima Kodiaqa, kao i budućim vlasnicima Superba. Model Superb će dobiti i novu verziju 2.0 litarskog benzinskog motora, koji isporučuje 268KS i koji je ekskluzivno uparen sa sedmostepenim automatskim menjačem. Važno je pomenuti da je treća generacija Superba od početka bila dostupna sa 2.0 litarskim TSI motorom od 276KS i to samo sa pogonom na sva četiri točka. Kada je reč o novoj verziji pomenutog benzinca, u saopštenju Škode se ne navodi da li će pogon na sva četiri točka biti standardan ili će kupci moći da dobiju i verziju sa pogonom na sva četiri točka.

Octavia dobija i još više opreme među kojom je i ulazak u automobil bez ključa, KESSY sistem otključavanja i zaključavanja i LED ambijentalno osvetljenje povezano sa Driving Mode Select sistemom, koje će menjati boju u zavisnosti od odabranog moda vožnje. Na Sajmu automobila u Ženevi će biti izlažen i Vision X koncept koji najavljuje namere Škode za proizvodnju subkompaktnog crossovera, sestrinskog modela SEAT-ove Arone i budućeg Volkswagenovog modela T-Cross.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda Octavia IV stiže 2019.

 

167436-skoda o 1.jpg

 

Škoda Octavia treće generacije, koja je predstavljena krajem 2012., a na većini evropskih tržišta je počela da se prodaje u februaru 2013., stigla je na dobro pripremljen teren. Utabali su ga modeli prve generacije, limuzinska verzija Golfa IV, i druge generacije, na mehaničkoj osnovi Golfa V. U januaru prošle godine je predstavljen redizajnirani model treće generacije, sa svetlima u stilu Mercedesa E klase, četvrte generacije W212 (2009. - 2016.), pre redizajna iz 2013. Bilo je negativnih komentara, ali po nama, to je bio uspešan ''eksperiment''. Polako se bliži vreme za potpuno novi model četvrte generacije, koji će, po tradiciji, biti tehnološki srodnik VW Golfa. Kao i model treće generacije, nova češka limuzina će biti napravljena na koncernskoj modularnoj platformi MQB za poprečnu ugradnju, koja je, povećanjem udela visokočvrstih čelika na 55 posto, a ultra-visokočvrstih na 12 posto dobiti na čvrstoći, a izgubiti na masi. Dužina će porasti sa 466 na 470 cm, a dodatni centimetri će ići u korist komfora u unutrašnjosti. Procenjeno je da rekordni prtljažnik (u limuzini od 590 do 1580, karavanu od 610 do 1740 litara) nema potrebe povećavati, jer bi to bilo kontraproduktivno.

 

Najavljen je dalnji iskorak prema luksuzu i tehnološkoj perfekciji pa će se nova Octavia približiti premium verziji. Uz visok komfor, nova Octavia će biti i elegantnija i aerodinamičnija. Koeficijent otpora vazduha će se smanjiti sa 0,27 na 0,25, što je melem za performanse i potrošnju. Paletu benzinskih motora otvoriće već dokazano dobar 3-cilindraš 1.0 TSI turbo s direktnim ubrizgavanjem s 95 i 116KS, važnu ulogu imaće novouvedeni 1.5 TSI s tehnologijom isključivanja cilindara u radu. Iznad će biti 2.0 TSI s 200KS, a na vrhu će biti pravi top-gun, model RS sa 300KS. U dizelskoj ponudi će biti novi turbodizelaš 2.0 TDI, ali nasuprot najava da će biti ugašen, zbog pritisaka kupaca i trgovaca, u osnovnoj (tržišno najzanimljivijoj ponudi!) zadržaće se 1.6 TDI, u dorađenoj verziji koja nadmašuje eko norme EU6d, s 95 i 116KS. Velika novost će biti plug-in hibridna verzija, s turbobenzincem 1.5 TSI sa 150KS i elektromotorom od 75KS. Kalkuliše se i o e-Octaviji, potpuno električnoj verziji, po tehnologiji e-Golfa.

 

167437-skoda o 11.jpg

 

Na krilima izuzetne prodaje Octavije na kineskom tržištu godišnja proizvodnja je planirana na 400.000 primeraka, od čega će se 160.000 usmeriti na tržište EU-a. Pretpremijera se očekuje u martu 2019., koncept verzijom, premijera tržišnog modela se tempira za salom IAA u septembru 2019., pa se u prodaji očekuje krajem 2019.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

testautomobila.jpg TestAutomobila video: Polovna 2012. Škoda Octavia Mk2 2.0 TDI 140 KS - DSG

 

Škoda Oktavija druge generacije Mk2 u restajling verziji, model iz 2012-e sa motorom 2.0 TDI snage 140 konja i automatskim šestostepenim DSG menjačem:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

testautomobila.jpg TestAutomobila video: Polovna Škoda Octavia Mk3

 

Škoda Octavia Mk3 1.6 TDI 105 KS model iz 2015. godine:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Škoda Octavia stiže sledeće godine

 

181698-skoda octavia.jpg

 

Četvra generacija najpopularnije Škode je ušla u fazu drumskih testiranja, a najnovije informacije govore da će predstaviti dizajnerski zaokret. Tako bar tvrdi francuski AutomobileMag po čijim informacijama je Škodina aktuelna verzija Octavije bila samo izlet. Tako dvostruka prednja svetla u kojima mnogi vide i stariju generaciju E klase definitivno odlaze u istoriju. A zamena neće biti revolucionarna. Naprotiv, Škoda se vraća konzervativnom pristupu po kome je bila poznata godinama. Zato treba očekivati još veću masku hladnjaka, preterano veliki logo marke i mnogo hroma. Revizija je potrebna i pozadi, ali neće ići puno dalje od novih svetala. Unutra će se međutim isticati opsežniji zahvati uz novu prednju armaturu, istaknuti centralni ekran i potpuno novi infotainment. Takođe, digitalni kokpit je očekivani nastavak priče, kao i elektrifikacija ispod poklopca motora u obliku 48V nadogradnje. 1.5 TSI benzinac će činiti osnovu i ići će bar do 200KS, a Škoda se logično neće odreći ni dizelaša. Osnovnu ponudu će i ovde činiti 1.5 motor kao zamena za 1.6 TDI. Postavljena na unapređenu MQB osnovu, nova Octavia će tehnologiju deliti sa novim Golfom, Audijem A3 i Seatovimm Leonom.

Nova Škoda Octavia na tržište dolazi najranije krajem sledeće godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda Octavia se u Evropi može kupiti sa pločom ''Made in Russia''

 

182528-skoda octavia.jpg

 

Počeo je izvoz na evropska tržišta liftbek verzije modela Škoda Octavia, proizvedene u pogonima GAZ grupe u Nižnjem Novgorodu. Ruska divizija Volkswagen grupe planira izvoz od 10.000 primeraka Octavije do kraja godine. ''Izvoz modela Škoda Octavia je već započeo, sa ciljem zadovoljenja tražnje za ovim liftbekom na evropskim tržištima. Nakon što ih proizvedemo, transferišemo ih u Češku, a odatle se dalje distribuiraju na ostala tržišta Evropske unije'' - navodi direktor za eksterne i interne komunikacije Volkswagen grupe, Natalija Kostjukovič. Volkswagen grupa, ogranak u Rusiji, već poseduje uspešno izvozno iskustvo.

Predstavništvo kompanije u Rusiji je već izvozilo model VW Polo u sedan verziji, koji se proizvodi u fabrici u gradu Kaluga, kao i krosover Škoda Yeti (sklapan u Nižnjem Novgorodu), na meksičko tržište tokom 2016. i 2017. godine.  Trenutno se u pogonima u Nižnjem Novgorodu proizvode samo Octavia i Kodiaq, što se češke marke tiče. Škoda je postala izvozni lider u 2017. godini, kada govorimo o tržištima van Carinske unije, zahvaljujući upravo modelu Yeti. Prema podacima ''Autostata'', učešće ove marke u ukupnoj prodaji je dostiglo 40% - odnosno, u naturalnom pokazatelju 15.700 primeraka. Volkswagen, Renault, Hyundai i Lada su marke koje koriste proizvodne pogone u Rusiji, kako bi izvozili na ostala svetska tržišta.

 

preuzeto sa - autorepublika.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Octavia: Hedžbek konfiguracija uz naginjanje ka limuzinskoj formi

 

167436-skoda o 1.jpg

 

Škoda se poslednjih par godina fokusirala na proširenje SUV portfolija. Dobili smo Kodiaq i Karoq a krosover B segmenta je na putu i trebalo bi da stigne tokom 2019. Međutim, imajući u vidu 418.800 isporučenih Octavija prošle godine, ovaj model ostaje daleko najpopularnija Škoda, generišući gotovo dvostruko veći plasman od Rapida na drugom mestu (211.500). Bez obzira što je Octavia III osvežena prošle godine i što je početkom 2018. dobila digitalnu instrumentaciju, Škoda već radi na četvrtoj generaciji, koja treba da pristigne početkom 2020.

 

Češka marka je sa automobilskom javnošću podelila neke preliminarne detalje u vezi sa novajlijom, koji će usvojiti hedžbek karoserijsku konfiguraciju, ali će i dalje izgledati kao sedan. Kao što je to slučaj i sa svim aktuelnim Škodama, apostrof će biti na praktičnosti, ali će Octavia IV (ako izuzmemo originalni model iz 1959.) usvojiti neke nove tehnologije zahvaljujući unapređenoj MQB platformi. Češka marka je izrazito samouverena što se tiče novog proizvoda, tako da je šef prodaje i marketinga, Alen Fejvi, opisao model kao ''umetničko delo'' sa blistavom budućnošću. Što se hardvera tiče, on će biti pozajmljen od VW Golva Mk8, koji stiže sledeće godine, a očekuje se da će usvojiti ''blagi'' hibridni sistem, kao i ''plug-in'' hibridnu postavku. Detalji u vezi sa motornim portfoliom su za sada siromašni, ali ono što se zna je da će 1.5 TSI biti u ponudi, a vrlo je verovatno da će mu se pridružiti i novi 1.5 TDI.

Nema zvaničnih podataka u vezi sa stajlingom, ali ne očekujemo da će doći do neke značajnije revolucije u dizajnu. Škoda kao marka ne stavlja atraktivan izgled na prvo mesto, ali ono što svakako raduje je da će po svemu sudeći, aktuelni, razdvojeni farovi, biti stvar prošlosti. U međuvremenu, Škoda stavlja ''jagodu na tortu'' zvanu restilizovani Superb, dok u isto vreme radi na rivalu Golfa, Rapidu, koji će dobiti novo ime. Spomenuti krosover iz B segmenta će se pojaviti na Salonu automobila u Ženevi, kao nastavak Vision X koncepta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda planira i hibridnu Octaviju RS

 

161157-skoda rs 11.jpg

 

Plan kompanije Škoda za naredne godine jeste ponuda elektrifikovanih modela, a prvi od njih će biti obnovljeni Superb sa plug-in hibridnim pogonom. Međutim, isto će se dogoditi i sa Octavijom RS. Veliki SUV Kodiaq je sledeći u redu za PHEV tretman nakon što je dobio RS verziju, dok će potpuno električni modeli početi da stižu 2020. godine. Octavia RS je takođe na listi, a to je potvrdio Škodin šef za istraživanje i razvoj Christian Strube. Strube je u intervjuu za magazin ''Autocar'' izjavio da je četvrta generacija Octavije (peta ako računate prvi model iz 1959. godine) dobar kandidat za hibridni pogon. Dodao je da je to verovatno RS verzija jer predstavlja dobar spoj održivosti i performansi.

 

Slobodno se može pretpostaviti da će nova Octavia RS nadmašiti snagu današnjeg modela, koji je najsnažniji u RS 245 verziji sa 2.0 litarskim motorom sa urbo punjačem koji razvija 242KS i 370 Nm obrtnog momenta. Elektrifikacija znači i dodatnu težinu u odnosu na aktuelni model, ali bi to moglo biti ublaženo evolucijom MQB platforme i korišćenjem lakših materijala. Octavia RS bi na kraju trebalo da ima bolje ubrzanje od 0 do 100 km/h od modela RS 245 koji danas ubrzava do stotke za 6.6 sekundi. Detalji o vrsti hibridnog pogona namenjenog Octaviji RS su za sada nepoznati, a ''Autocar'' veruje da će se raditi o poboljšanoj konfiguraciji onog koji bude koristio Superb PHEV. Strube je dodao da će Škodin elektrifikovani Superb imati manje-više istu konfiguraciju kao i koncept Vision RS. Vision RS kombinuje 1.5 litarski benzinski turbo motor i električni motor, a njihova ukupna snaga iznosi 241KS. Podatak o obrtnom momentu je nepoznanica. Strube je rekao i da bi voleo da vidi i RS varijantu budućeg naslednika Rapida. Škoda dugoročno planira potpuno električne modele sa RS oznakom, a moguć je povratak i Fabije RS.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako bi mogla da izgleda nova Škoda Octavia za 2019.

 

Skoda-Octavia 2.jpg

 

Nemački magazin ''Auto Bild'' je objavio nekoliko novih rendera kojima pokazuje kako bi trebalo da izgleda nova generacija popularne Škode Octavije.

 

Skoda-Octavia 22.jpg

 

Nova Octavia stiže tokom sledeće godine...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda Octavia dobila unapređene TSI agregate

 

skoda octavia tsi.jpg

 

Najprodavaniji model češkog proizvođača Škode, Octavija konačno je dobila nove turbobenzince u skladu sa WLTP ekološkim normama. Iako je Volkswagenov Golf odavno dobio te jedinice, u redizajniranoj Octaviji su tek sada zamenjeni 1.4 i 1.8-litarski TSI sa 1.5 i 2.0 TSI agregatima. Novi 1.5 TSI raspolaže sa 150 KS i 250 Nm kao i jedinica koju je zamenio, ali sa sistemom gašenja cilindara i novom turbinom što bi trebalo da poveća ekonomičnost. Sa druge strane, umesto 1.8 uveden je veći 2.0 TSI agregat sa 190 KS i 320 Nm čija bi prosečna potrošnja prema WLTP normama trebalo da iznosi oko 6 l/100 km. Octavija sa tom novom 2.0-litarskom jedinicom ubrzava 0-100 km/h za 7.3 sekundi, što je brže od Octavije RS TDI koja se više ne proizvodi. Škoda u Octaviji i dalje nudi ulazne verzije sa 1.0-litarski trocilindarskim TSI tubrobenzincem i 1.6-litarskim TDI turbodizelom koji raspolažu sa po 115 KS upareni sa sedmostepenim DSG automatikom sa dvostrukim kvačilom. Što se tiče cena, iako ima sjajne performanse, 2.0-litarski TSI je 2.400 evra skuplji od 1.5-litarske jedinice. Škoda je, inače, na nedavno završenom Auto-salonu u Parizu predstavila verovatno najekonimičniju verziju Octavije, sa 1.5-litarskom TGI gasnom jedinicom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

AN66SAzUai6udTcvCoEPa4PStcFhINkPCwHLwXYV PetrolHeads video: Najbrža Škoda u Srbiji - Octavia RS 426hp

 

Ne samo što se radi o najbržoj Škodi, već je jedan od najbržih (road legal) automobila uopšte na ovim prostorima. Zoki je nabubačio sve informacije, tako da pripremite papir i olovku i pišite brzo šta vam je sve potrebno da bi i vaš automobil dobio ovakvo supersonično ubrzanje:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Škoda Octavia na sajmu u Frankfurtu

 

skoda_octavia 1.jpg

 

Nakon promocije nove Scale, iz Škode će ove godine stići i njihov najmanji SUV model (koji bi po nekim izvorima mogao da se zove Kosmiq), kao i potpuno nova, četvrta generacija Octavije.

Octavia IV će koristiti MQB platformu, pri čemu se najavljuje da će imati naprostraniju unutrašnjost u svojoj klasi i nešto veći prtljažnik (automobil će po svemu sudeći imati isto međuosovinsko rastojanje kao i sadašnji model). Za unutrašnjost su predviđeni i kvalitetniji materijali, bogatija oprema, kao i ekran osetljiv na dodir (u zavisnosti od verzije biće od 6.5 do 9.2 inča), kao i opciona digitalna instrument tabla od 12.3 inča. Kao i ranije, u ponudi će se naći liftback i karavanska Combi verzija, a mogući izgled nove Octavije možete videti na ovim renderima iz britanskog magazina ''Auto Express''.

 

skoda_octavia 11.jpg

 

U gami motora možemo očekivati benzinske motore (između ostalog 1.0L trocilindraš sa 115KS i 1.5L sa 150KS), dizelaše (od 115KS do 190KS), kao i plug-in hibridnu varijantu. Pominje se i da će neki motori biti dostupni sa 48-voltnim sistemom (mild-hybrid), kao i to da će na vrhu ponude opet biti sportska Octavia RS (sa oko 265KS). Promocija nove Octavije bi trebalo da bude u septembru, i to na sajmu automobila u Frankfurtu, mada će fotografije i podaci biti objavljeni i pre toga.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda Octavia slavi 60-godišnjicu

  • 1959. godine: Škoda proizvela prvi auto sa imenom Octavia
  • 1960.: prvi put izlazi Octavia u karavan verziji (combi)
  • 1996. godine: prva generacija moderne Octavie
  • 2004. godine: druga generacija
  • 2012. godine: treća generacija

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...