Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Škoda Octavia / Octavia RS

Recommended Posts

chasingcars.jpg ChasingCars: 2021. Škoda Octavia RS

 

Da li nova Škoda Octavia RS ima dobar odnos cene i onoga što pruža?

Kada je karavan u pitanju svakako ima ''hektare'' prostora, poneku premium karakteristiku i lep dizajn. Iako ovakva Octavia četvrte generacije deli MQB platformu sa starom Octaviom RS, dizajn unutra i spolja je potpuno nov. Međutim, sada je i skuplja - pa da li je Škoda vredna novca? RS verzija Škode Octavie je manje-više Golf GTI u praktičnijoj karoseriji. Dostupna je kao sedan (ustvari ipak hatchback jer joj se gepek otvara zajedno sa zadnjim staklom), i ovako kao karavan.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda Octavia na testu izbegavanja severnog jelena

 

skoda los.jpg

 

Na prvom prolazu Škoda Octavia nije se proslavila na 77 km/h. Previše podupravljanja u drugom sektoru konusa i dva čunja su završila u vazduhu. Naravno, automobil nije imao čudne ili teško kontrolisane reakcije van pomenutog podupravljanja. Zatim je test nastavljen sa nešto manjom brzinom i Škoda je odradila ovaj izazov uz brzinu od 74 km/h.

 

Kao što se vidi na videozapisu, pokreti karoserije Octavie prilično su smireni, a kotrljanje je relativno oštro za ono što je uobičajeno u današnjim limuzinama. Osovina zadnjih točkova ima malu tendenciju prekomernog upravljanja. Toliko lagano da nije zastrašujuće i da čak malo pomaže usmeriti nos prema završnom delu čunjeva. 74 km/h je najveća brzina koju su postigli sa vozilom opremljenim gumama Bridgestone Turanza T005. Iznad 74 km/h podupravljanje ne dozvoljava vozilu da se zadrži u granicama definisanim konusima, ali to je jedini negativni poremećaj koji trpe reakcije s povećanjem brzine. To je automobil koji nas neće dovesti u nevolju ako iz bilo kog razloga moramo da napravimo nagli manevar kako bismo izbegli nesreću.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzas, ako sa niskoprofilnim gumama i 18 inca gumama, a najlaksi motor 1.0tsi sto znaci najlaksi nos i najbolje upravljanje jedva ovako prodje, kako ce onda biti sa tezim motorima, a vecim profilom guma, na manjim felnama...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Restaurirana Octavia RS Bonneville - najbrža Škoda ikada

 

217383-skoda octavia rs03.jpg

 

Škoda Octavia RS sa 600 konja je 2011. godine ispisala istoriju u Bonnevilleu, a sada je u potpunosti restaurirana.

Octavia RS nije među najuzbudljivijim automobilima visokih performansi, ali kupce privlači činjenicom da je praktičnija od rivala. Godine 2011. je Škodin tehnički centar u Velikoj Britaniji postavio brzinski rekord za produkcijski automobil sa 2.0 motorom sa turbopunjačem u Bonneville Salt Flatsu u Juti.

 

217384-skoda octavia rs02.jpg

 

Pomenuti 2.0 TSI je opremljen velikim Garrett turbopunjačem, boljim i većim interkulerom, većim motornim hladnjakom, novim nosačima motora i novim diznama, a nakon remapiranja ECU jedinice razvija 600KS.

 

217385-skoda octavia rs01.jpg

 

U poređenju sa standardnim motorom ovaj je oko tri puta snažniji. Benzinski agregat je uparen sa menjačem pozajmljenim od Superba GreenLine i opremljen diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem. Automobil je spušten za 80 mm i ima 15-inčne čelične felne sa aerodinamički optimizovanim poklopcima, kao i Goodyear Eagle Dragway Special gume. Octavia RS je dostigla brzinu od 366 km/h, a to se dogodilo 19. avgusta 2011. godine. Sada je u potpunosti restaurirana povodom 10. godišnjice rekorda.

Pretvaranje porodičnog automobila u mašinu bržu od Porschea 918 Spyder definitivno nije bio lak zadatak, ali je rezultat impresivan.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsireland.jpg CarsIreland: Škoda Octavia RS vs Octavia RS plug-in

 

Jednu Octaviu RS pokreće ''starinski'' 2.0 TDI motor, a drugu 1.4 TSI plug-in hibrid.

Koja je bolja opcija?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoexpress.jpg AutoExpress: Škoda Octavia vRS

 

Škoda Octavia RS sa 600 konja je 2011. godine ispisala istoriju u Bonnevilleu, a sada je u potpunosti restaurirana...i ima 700 konja. Godine 2011. je Škodin tehnički centar u Velikoj Britaniji postavio brzinski rekord za produkcijski automobil sa 2.0 motorom sa turbopunjačem u Bonneville Salt Flatsu u Juti, pa je zato ovo Octavia Bonneville edition:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dragongarageyoutubelogo.jpg DragonGarage: Nova Škoda Octavia vRS

 

Kod nas na Balkanu, kada kažeš Škoda, uvek se misli na prosečno vozilo sa jako dobrom cenom. Kvalitet sličan VW, delovi jeftini i pristupačni.

Međutim, kako vreme prolazi i Škoda je postala ozbiljan auto, što će vam VRS sa 2.0 TDI motorom (200KS) na ovom testu i dokazati!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

wheelsaustraliayoutube.jpg Wheels: 2021. Škoda Octavia RS

 

Ažurirana Octavia RS je dovoljno brza, jeftinija i praktičnija od Golfa GTI. Da li bi ljudi onda trebali nju da uzimaju umesto Golfa GTI? Paaaa....pogledajte:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

marekdrives.jpg MarekDrives: Škoda Octavia Scout

 

Škoda Octavia Scout predstavlja ugroženu vrstu jer ljudi vole automobile sa većim klirensom od tla, ali nisu baš zainteresovani da njima idu off-road. Zato su im prihvatljivi su samo najmanji vizuelni dodaci, kao npr. kod Corolla Trek ili Focus Active modela. Ali, masivnije plastične obloge kao na Mazdi CX-30 su već previše kontroverzne. Takođe, klirens od 163 mm nije ohrabrujući kada su u pitanju izazovi van uređenog puta. Čini se kao da je Scout samo off-road paket (zaštita podvozja sa povišenim klirensom) sa različitim branicima i plastičnim oblogama. I po prvi put možete naručiti Octavia Scout sa pogonom na prednje točkove:

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carbuyer.jpg Carbuyer: Škoda Octavia vRS

 

Dosadna, ali praktična. Čak i ovako napunjena opremom u paketu ''vRS'. Ako je praktičnost najbitnija treba reći da postoji i karavan Octavia vRS.

Konkretan primerak na testu je sa dizelom ispod haube i automatikom, što onda znači da mora biti i sa pogonom na svim točkovima. Sportski element je 'nako sa ubrzanjem do stotke od 7.4 sekunde:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsalescom.jpg CarSales: 2022. Škoda Octavia Wagon

 

Pogledajte zašto svi kupci kojima treba dosta prostora od automobila ne treba za ove pare da odmah polete i kupe neki SUV:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

topgear.jpg Top Gear: Škoda Octavia VRS vs Cupra Leon Estate VZ2

 

Oba auta idu na TG stazu u ruke Stiga. Škoda je oko 100 kg lakša, ali Cupra ima 63 konja više:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

km77youtubelogo.jpg km77.com: Škoda Octavia Combi RS

 

Na testu ''severnog jelena'', sa ENG prevodom (nakon klika na CC):

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiže i električna Škoda Octavia

 

skoda rs 01.jpg

 

Iz Škode su još prošle godine najavili da će nakon Enyaqa prikazati još tri nova električna vozila, i to pre kraja ove decenije. Jedan od novih modela će biti serijska verzija koncepta Vision 7S EV, a drugi je manji automobil koji je najavljen početkom maja ove godine. Treći električni novitet je po svemi sudeći električna Octavia za 2025. godinu.

 

Po pisanju britanskog Autocara, Škoda je počela razvojni rad na potpuno električnoj verziji popularnog kompaktnog automobila srednje veličine. Octavia EV će po tim izvorima preskočiti MEB platformu Volkswagen grupe koju koristi Enyaq i usvojiti novu SSP platformu. Navodi se da koristi tehnološki napredniju bateriju u poređenju sa paketom od 89 kWh koncepta Vision 7S, za koji Škoda kaže da je dovoljan za 600 kilometara vožnje. Očekuje se da će standardna Octavia EV imati dva elektromotora montirana napred - po jedan za svaki točak - dok bi sportska RS varijanta trebalo da dobije i dva pozadi, što bi omogućilo pogon na sva četiri točka. Octavia EV neće značiti kraj za TSI i TDI modele, jer Autocar veruje da Škoda planira da zadrži model sa konvencionalnim pogonom u ponudi. Međutim, biće prinuđena da odustane od motora sa unutrašnjim sagorevanjem 2035. godine, kada će u Evropskoj uniji stupiti na snagu zabrana prodaje takvih automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autobildyoutube.jpg AutoBild najava: 2023 Škoda Octavia restajling

 

Škoda je 2019. predstavila četvrtu generaciju Octavie - sada je vreme za restajling (i limuzine i karavana).

Vizuelno, restajling verzija se neće mnogo razlikovati od trenutnog modela. Na prednjoj strani bi trebalo da budu malo izmenjena rešetka hladnjaka i LED farovi sa novom svetlosnom grafikom. Branici će verovatno biti redizajnirani i dolaze sa tankim, vertikalnim usisnicima vazduha. Auto Bild u videu pokazuje kako bi svež Čeh mogao da izgleda:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

polovniautomobili.jpg PolovniAutomobili: 2017. Škoda Octavia G-tec

 

Koliko košta kilometar na metan?

Proveravali smo troškove vožnje na CNG, odnosno komprimovani prirodni gas. Škoda Octavia treće generacije već je bila na našem testu, ali smo ovog puta imali verziju opremljenu fabričkom instalacijom za alternativno gorivo.

Praktičnost češkog karavana odavno je poznata, a uz standardno dobru ergonomiju, ekonomičnost i pouzdanost - sa pravom nosi nezvaničnu titulu ''šampiona ekonomske klase.'' Koliko zapravo košta kilometar vožnje na metan, pogledajte u najnovijem snimku:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...