Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Škoda Octavia / Octavia RS

Recommended Posts

Razumeli smo se, nema ljutnje :)

Ja ću ipak "da poklonim veru" zvaničnim cenovnicima  :) Ne kažu džabe "reči lete, a samo zapisano ostaje". Ništa se u svetu trgovine "ne podrazumeva", osim onog što u ugovoru piše. A onaj cenovnik (bez AEB-a na spisku) je "ponuda" za ugovor, kao što je cenovnik opcionala ( sa AEB-om na spisku opcija) takodje "ponuda".

Nema tu mesta bilo kakvim dilemama.

 

Bilo je i u "Potrošačkom savetniku" slučaj onoga što je mislio da se ESP "podrazumeva" (iako nije bio napisan na spisku), pa je dobio kola bez ESP-a. I završio na sudu. I izubio. Bitno je samo ono što piše. Samo to je obaveza prodavca. Nema ESP (ovde AEB) na spisku serijske opreme i "kraj" ...

 

 

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moronje sigurno u pravu, mozda ne za svaku sitnicu, ali makar principijalno jer je skoda kod nas sumnjivo jeftinija nego na drugim trzistima, sto za ostale marke kada poredis kod nas i preko to nije slucaj ili makar ne u toj razmeri.

Sto znaci da se negde napravila ta usteda, nesto je oskrnavljeno za nase trziste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nidza

Evo ti dodatni primeri, cenovnici srpskih škoda.

Karoq "Style Plus", na spisku serijske opreme mu piše i "Front assist - radar za skeniranje prostora".

Ali, taj element opreme ( AEB) nemaš kod Karoqa na spisku serijske opreme kod paketa "Style" (ni na ostalim paketima). 

Pogledaj Superb. Front assist se javlja na spisku tek kod Ambition. Active nema.

"Spisak" je jedino bitan. Samo je on obaveza prodavca. I pravo kupca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema ništa sumnjivo, sve je potpuno transparentno. Kad dobiješ ponudu od dilera, sve je jasno šta vozilo ima od opreme i može da se uporedi sa okolnim trzištima. Kod nas je identičan auto značajno jeftiniji nego i Cro, a pogotovo u odnosu na DE.

Paketi nigde nisu isti, svaki market ima svoje specifičnosti, ali to pismen kupac će detaljno da proveri.

FA postoji na spisku dodatne opreme i košta 245. Moguće da je opcional u svakoj varijanti, ali takođe je moguće da je u pitanju verzija sa detekcijom pešaka, koju standardni FA nema. Proverićemo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vagenovac

Naravno da nisam uvek u pravu i za svaku sitnicu. Pogrešim i ja često. Svako pogreši.

To kako "Auto Čačak" ide na "sniženje cene" je meni ven razuma. Njima je sve do nedavno Karoq Ambiton imao samo 4 air baga. To je bio jedini slučaj u Srbiji u tom segmentu.

Fabiju sa 2 air baga i u (srpskom) paketu Monte Carlo, ne bih ni komentarisao. I tu su jedini u Srbiji.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajde ti nama nidzo objasni zasto se po tebi skoda prodaje po recimo 7-8k manjoj ceni nego u nemackoj, konkretno nova  klot oktavija koliko sam video.

 

Malo mi je verovatno da skoda po evropi uspeva da prodaje auto tako da zaradjuje 10k po klot oktaviji, a jos mi je manje verovatno da neko radi sa gubitkom da prodaje skodu u srbiji bez zarade.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nidza

Hrvatska ima "trošarine", a i daleko veći PDV, njene cene nisu za poredjenje.

Takodje, pozivati se na cene u Nemačkoj ... Ne znam. Loš argument. Tamo su skuplja sva vozila nego kod nas, pa i onda kada je oprema identična (a imaš i te slučajeve, kada je isti naziv paketa i ista oprema, i tamo i ovde, ali, imaš i slučaj drugačijeg naziva paketa i opreme).

A to što će neko meni u Auto Čaku da kaže: "Ne brini, ne piše da ima AEB, ali, ima ...", pa ... Ne znam zaista šta bih ti ozbiljno rekao. Ja sam ozbiljan čovek. I čovek koji povremeno kupi nova kola. Ali, tako nešto, da kupim kola zato jer mi prodavac kaže "Majke mi, ima on i tu opremu, ne brinite, samo ne piše, ali, ima ...", šanse nema da bih na to "naseo".

Ni drogiran :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo su već priče za malu decu. Nema više majke mi, pismen si da sastaviš mejl i dobiješ detaljan odgovor. Svaki diler će ti razrešiti dilemu koju imaš, a ako baš naletiš na nekog smotanog, traži drugog prodavca ili drugog dilera.

Ima loših dilera, mnogi više nikad neće kupiti Ford ili Mazdu zbog Granda, ali za Škodu imaš alternativu Autočačku.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hajde objasni zasto u nemackoj klot oktavija krece od 27k, a kod nas od 20k? Iskreno nemam volje da uporedjujem sad spiskove opreme, ali bode oci tolika razlika u ceni, a kod drugih brendova srbija-nemacka nije tolika razlika u ceni ni blizu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I nije da nije razlika kod drugih brendova. Bude razlike u opremi, ali ni za 1000e, a ne 7.

 

Pogledaj 340i G20 ovde i u DE. Sigurno ima još dosta primera.

 

Politika, konkurencija, drugačiji mehanizam obračuna dažbina, nemam pojma niti je bitno. Ista su kola mehanički i ista fabrička garancija, a to nas jedino ovde zanima. Ne postoje nikakve zavere.

 

Edit: možda u DE i sam dealership košta puno, ti ljudi što rade, znatno veće plate nego ovde, renta prostora, itd.

 

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam pricao, ne znam sad u kojoj temi, za svoju Giuliettu koja je bas za srpsko trziste. Posto u Srbiji nije zakonom obavezno (barem nije bilo 2013. godine) da auto ima TPMS (senzor pritiska u gumama), u Alfi su ga jednostavno iskljucili. Posto verzije koje imaju, imaju pasivan mehanizam, preko ABS senzora (nema fizicki senzor u tocku) - bukvalno ne znam sta im je usteda uopste. Da li mozda 1 cip manje na stampanoj ploci (ABS ECU-u), ili mozda samo manje memorije, pojma nemam. Da li je bilo razlike u ceni tada u toj 'Veloce' opremi, u Srb i negde napolju - ne znam... Ali znam da se napolju nije mogla prodati bez TPMS-a, a ovde su ga eto 'sasekli'. 

 

edit: zaboravih da napisem glavno - u uputstvu pise da ga ima! :D 

 

 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pasivni TPMS radi po principu upoređivanja torzione rezonance celog točka (je li, ne može samo gume, jer očitava vrednosti sa ESP/ABS senzora) sa usnimljenom slikom koju zabeleži kad se sistem kalibriše kroz opciju u okviru BC. Nije isključeno da za to treba poseban procesor, jer verovatno dosta posla radi. 

 

Nije moguće softverski aktivirati? Jako je čudno praviti poseban sistem za ovako malo tržište kao što je naše, tj. zapravo im je mnogo jeftinije da za sva tržišta prave jednoobrazan deo, čak i kad ima više funkcija. Mada, kad su Italijani u pitanju, nekad je teško pronaći racionalnost u pojedinim momentima, zato ih i volimo, zar ne?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da :D 

 

Pa nisam siguran da li je moguce aktivirati, jer se nisam posebno bavio time, posto i ne zelim da ga aktiviram.

 

 S obzirom da mi je to struka, pa mogu da kazem, generalno se te stvari prave jako modularno, tako da nije nikakav veliki posao, namestiti da se stampa jedna serija ploca sa jednim procesorom manje, i uprziti firmware sa drugacijom konfiguracijom, u kojoj je iskljucen taj deo i u softveru. Tako da, bar sto se elektronike tice, ne treba razmisljati u pravcu da im je sad to dodatni trosak da naprave neku 'posebnost' za neku cak i malu seriju. Sad, sto se tice mehanike, to vec ne mogu potvrditi iz prve ruke da li je tako...

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, vagenovac said:
Hajde objasni zasto u nemackoj klot oktavija krece od 27k, a kod nas od 20k?

Razmišljam šta bi mogli da uštroje za 7000€ i jedino mi pada na pamet da izvade motor i poskidaju trapove

Sumnjam da je ta razlika u ceni na uštrb opreme, mislim da je tu nešto drugo u pitanju.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj pasivni TPMS ja ima i na 500L. Meni je to skroz ok. Radi to svoj posao. A, pri zameni pneumatika bar ne moram da razmišljam o uparivanju senzora. Kod nekh brendova (koji u svakom točku zaista u ventilu imaju senzor pritiska) je to jako zajebana rabota. A ni sam jedan TPMS ventil uopšte nije jeftin (bar nam ne deluje jefitno kada mu dodje vreme za zamenu ) i još ako imate dva seta točkova, to zna da bude veoma "dramatično". Utoliko što vam tada bude žao što nemate baš onaj indirektni.

Ja poslovno teram i "škodilaka", baš super light verzija (tj. serijski sa dva air baga) i ima indirektni TPMS i nekada je toliko hirovit, da je to neverovatno i iritantno. Reklamirano je na poslednjem servisu, ali, "djoka". Kažu da je sve ok. A on se često upali "bez veze".

Bem ti tehniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako se vratimo novoj Oktaviji kao temi i pogledamo "Auto Čačak cenovnik", na spisku serijske opreme ( Ambition ) imamo napisana, pod "bezbednost", i tri naslona za glavu pozadi, imamo i "Lane assist basic". Ima tu dosta stvari ( pa i 6 air bagova ).

Ali, za tu oktaviju (pa ni Style) ne piše na spisku serijske opreme "front assist" ili "AEB" ili bilo šta slično. Ne piše.

Da li je moguće ono što @nidza kaže, da ima, a da nije napisano? Pa, teoretski, moguće je sve. Pa i to. Naravno.

Ali, kao "dokon čovek", ja povremeno na sajtu Auto Čačka čitam ne samo kataloge i cenovnike, već i "škoda vesti", ali i mesečne "škoda magazine".

U svemu tome se koriste veoma birane formulacije kada se govori o bilo čemu, pa i o bezbednosnoj opremi. Ne piše tamo, karikiram, "nova škoda oktavija je opremljena sa ...", već "nova škoda oktavija MOŽE BITI OPREMLJENA sa ...".

Pa, i kada pogledate katalog fabije (na srpskom), u njemu na str. 50 jano piše piše da ima šest air bagova ( "U novom modelu FABIA štitiće vas šest vazdušnih jastuka koji su deo serijske opreme." ). Evo i link do važećeg kataloga uvoznika, da ne bude da je laž:

https://skoda-alpros.rs/docs/dynuploaded05-05-2020_122939_66129.pdf

A, ima li ih?

Ima "onu stvar" serijski, a ne šest air bagova serijski.

Tako to radi "Auto Čačak". I "da je Boga i zakona", za tu povredu zakona u oglašavanju, "popili" bi pravolinijski kaznu od jedno 2 miliona za firmu, jedno 100.000 za direktora  i bar šest meseci (može do dve godine) zabrane rada - jer to tako zakon kaže.

Vozilo nema serijski ni ono što u katalogu piše da je serijska oprema, a ja treba "na reč" (pa i na mail ) da poverujem prodavcu koju će da mi napiše da srpska škoda serijski ima nešto što u cenovniku ne piše da ima ?

Pa, meni su iz škode PISALI (i to "veoma visoka glava", a ne sitni savetnik iz slaona koga mrzi i da se javi) da na oktaviju sa 18" mogu da idu lanci za sneg, a u upustvu za upotrebu za ta kola jasno piše ( za one koji znaju da čitaju ) da lanci za sneg mogu na točkove od 16" i 17", ali ne i na 18".

I ja tim ljudima da verujem "na reč" ?

Tako da ... Nemam ja (lepe) reči za "Auto Čačak".

A škoda je skroz ok vozilo. Pa i nova oktavija. Odlična. Osim kada je paketira "Auto Čačak" ...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, horvat said:

Ja sam pricao, ne znam sad u kojoj temi, za svoju Giuliettu koja je bas za srpsko trziste. Posto u Srbiji nije zakonom obavezno (barem nije bilo 2013. godine) da auto ima TPMS (senzor pritiska u gumama), u Alfi su ga jednostavno iskljucili. Posto verzije koje imaju, imaju pasivan mehanizam, preko ABS senzora (nema fizicki senzor u tocku) - bukvalno ne znam sta im je usteda uopste. Da li mozda 1 cip manje na stampanoj ploci (ABS ECU-u), ili mozda samo manje memorije, pojma nemam. Da li je bilo razlike u ceni tada u toj 'Veloce' opremi, u Srb i negde napolju - ne znam... Ali znam da se napolju nije mogla prodati bez TPMS-a, a ovde su ga eto 'sasekli'. 

 

edit: zaboravih da napisem glavno - u uputstvu pise da ga ima! :D 

Koliko se sećam, senzor praćenja pritiska je obavezan u EU od novembra 2015. Sva vozila proizvedena za EU tržište od tada moraju da ga imaju. Većina ima indirektni sistem praćenja (kako si napisao preko senzora ABS-a) a neki imaju senzor u samom točku (u produžetku ventila) i takav način merenja uglavnom je zastupljen kod japanaca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije to samo Auto Cacak, verujem dosta ovlascenih servisa rade samo ono sto znaju da rade.
Ne znam da li sam pisao ovde, nedavno sam bio u servisu i pitam za zamenu Haldex ulja. Kaze covek koji zakazuje servise koji tu radi vec bar 15 godina, to se ne menja nikad.
Ja mu kazem da u servisnom uputstvu pise svake 3 god, a on kaze ne ne to je DSG. Onda smo gledali kod njega na kompjuteru, on ne moze da nadje (na hrvatskom uputstvo). Ja mu pokazem na telefonu, na engleskom.
On kaze ma mani to, to je internet svasta pisu, nece da pogleda. Reko cekaj ovo je Skodin PDF. I tu se zamisli. Pogleda opet, pa nadje kod sebe, pa opet pokusa da izvrda da je to DSG, pa mu pokazem par redova gore interval za DSG i tu konacno popusti. Ispampa papir i ode do servisa do glavnog majstora. Oni realno nisu nikad radili zamenu Haldex ulja. Ok sto ne ciste filter, to ne pise u uputstvu, a moze (za gen. 5), ali eto to nisu nikad radili, bar u tom servisu.
I jos veca komedija je bila kad mi je covek pokazao kako on gleda sta dolazi na red na servis. Aplikacija mu izbaci prozorcic sa tabelom, listom onoga sto moze da se radi. Prva kolona je naziv servisa, druga je datum kad bi trebalo, treca kilometraza na kojoj bi trebalo. I kaze covek, evo vidis, u ovoj koloni za tu spojnicu ne pise kilometraza i ja onda kad ne pise to znaci da se ne radi i ne stikliram da se to radi. Ja mu ukazem da tu stoji takodje da treba da se uradi servis 01.2020. (auto je isporucen 01.2017.). Sasvim je normalno da nema kilometraza na kojoj se radi, jer interval i nije definisan na kilometrazi, vec vremenski. I tako...recimo kocionu tecnost menjaju kad menjaju diskove, a treba da se radi zamena prvo na 3 god, a nakon toga svake 2 god. Mnogima u Srbiji zamena diskova dodje na red tek nakoj 5-6 godina koliko se ovde prelazi. A zamena kocione tecnosti je isto tako prikazana samo datumom, ne i na kojoj kilometrazi se radi.

Sto se tice cene Skoda, ja sam bio ubedjen da je zbog sluzbenih Skoda i policijskih. Ok, kao i BMW recimo, potvrdili su mi u ovlascenom servisu da nije isti kvalitet za nase i evropsko trziste.
Ali nekako sam bio ubedjen da su nasi napravili dobar dil, kao sto Kia recimo ovde ima bolje cene nego u Nemackoj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

u EU je propisano jos ranije, ali ne znam da kazem tacno, da li 2011-12, a moj auto je bas specificno za nase trziste pravljen. Recimo na ECU imam nalepnicu na kojoj pise "for Serbia" ili "Serbian" ili tako nesto... A mi smo verovatno okasnili koju godinu u pracenju tog zakona, a moj auto je bas 2013. godiste, i eto 'rupe'... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron , mislim da ti živiš u nekom filmu, ne u Srbiji. Nažalost, ovde je potpuno normalno da je kvalitet usluga nizak, plate su male, ljudi ne najkvalitetniji, te dobiješ očekivano. Ako si već sposoban da se sam informišes, ne treba ti diler. Zahteva malo truda, ali kad ih usmeriš kako treba, može da se dobije sve potrebno zauzvrat. Nije neophodno da u AČ kupuješ vozilo, imaš odličnu ekipu u Alprosu. Svakako taj auto mora da prođe kroz AČ, ali oni će da se bakću sa njima, ne ti.

 

 

@Bingodalton ne znam koji je tvoj diler, ali meni je Alpros uredno zamenio ulje u Haldexu (za VAQ) , u kočnicama, na svakom drugom servisu održavaju panoramu, itd, sve po PS. Ulje sipaju najnovije specifikacije, Edge Titanium 0w-20, koje mnogi dileri ovde ni nemaju, informisani su i ažurni. Zadovoljstvo je sa njima sarađivati.

 

 

Edited by neshaoct
popravio tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nidza

Slažem se, svako od nas živi u nekom svom filmu :) Novu nabavku kola ne planiram narednih bar pet godina ( toliko svakako mislim da još zadržim 500L),  a tada ću možda ponovo (kao potencijalni kupac) "sagledavati" i škodu. Pre toga ću, naravno, kao "šetač" bezbroj puta ući i u neki salon škode, tek da vidim "šta se novo dešava" u svetu Škode :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, horvat said:

u EU je propisano jos ranije, ali ne znam da kazem tacno, da li 2011-12, a moj auto je bas specificno za nase trziste pravljen. Recimo na ECU imam nalepnicu na kojoj pise "for Serbia" ili "Serbian" ili tako nesto... A mi smo verovatno okasnili koju godinu u pracenju tog zakona, a moj auto je bas 2013. godiste, i eto 'rupe'... 

Sad sam proverio, nije od 2015 već od 1. novembra 2014. su sva nova vozila prodata u EU bila u obavezi da imaju TPMS i to se poštovalo. Od 1. novembra 2012. su svi novopredstavljeni modeli bili u obavezi da ga imaju s tim što znam nekoliko modela koji ga nisu imali do 2014. kada verovatno nisu ni mogli da dobiju homologaciju bez TPMS-a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eto, sa tog aspekta se onda poklapa moja. Ali to i dalje ne objasnjava zasto stoji u uputstvu (na Srpskom) da ima, a u stvari nema :D 

 

Al, sto kaze nidza, to su Italijani, zato ih i volimo :D 

 

 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...