Jump to content
FAS Goran
Milutinac

F1: Pirelli produžio ugovor sa Formulom 1

Recommended Posts

ferrari%20pirelli.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, italijanska kompanija za proizvodnju guma "Pireli" produžila je ugovor sa Formulom 1 na još tri godine, upkros incidentima sa njihovim pneumaticima tokom prošle sezone. Nastavak saradnje bio je očekivan s obzirom da je Formula 1 u oktobru najavila "prelazni period" u saradnji sa Pirelijem pre eventualnog ugovora.

Tokom prošle sezone je na nekoliko trka doslo do eksplozija guma kompanije Pireli, što je izazvalo nedoumicu oko toga da li će Formula 1 nastaviti saradnju sa ovom kompanijom. Pireli je nakon tih incidenta bio prinuđen da redizajnira gume, a najavljen je duži period testiranja pneumatika.

 

Preuzeto sa AutoBlog.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pirelli predstavio novi koncept 18-inčnih točkova

 

f1%20pirellli.jpg

 

Italijanski proizvođač pneumatika Pireli, najavio je novo poglavlje u budućnosti Formule 1. Predstavljen je novi koncept osamnaestoinčnih točkova i nisko profilnih guma. Bolidi u F1 trenutno koriste točkove od 13 inča, a ekskluzivni snabdevač guma svih timova u najbržem cirkusu na svetu je iskoristio priliku da na testovima posle VN Britanije prikaže eksperimentalne točkove.

Testiranje je obavljeno na Lotusovom bolidu E22 za čijim volanom je bio Šarl Pik. Jedan od direktora Pirelija koji je zadužen za programe vezane za moto sport, Pol Hemberi izjavio je da je ovo bila prilika da pokažu svojim akcionarima kako potencijalna promena može izgledati. Ova promena može biti posmatrana i kao preduslov za povratak francuskog porizvođača guma Mišelina u Formulu, koji je razmatrao sličan predlog kada je prošle godine slao ponudu za ugovor direktorima F1.

Malo je verovatno da će ova promena nastupiti pre 2017. godine, zbog pravila FIA, ali u Pireliju su uvereni da će biti spremni i da će već 2016. godine imati pripremljen gotov proizvod.

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pirelli ostaje snabdevač guma za F1

 
Kako piše Sport klub, iako se previše često koristi u današnjem novinarstvu, za situaciju sa pneumaticima i Formulom 1, slobodno se može reći: Tresla se gora, rodio se miš.
Pireli će ostati snabdevač F1 bolida pneumaticima i to jedini, sve do 2019. godine, potvrđeno je na sajtu crash.net. Mišelin je bio zainteresovan da preuzme ovaj posao, ali na tenderu je pobedio Pireli, lakše nego očekivano, sa obzirom na to da su i sami pretili da će istupiti iz šampionata nakon nesporazuma sa timovima i vozačima. Ovu informaciju je potvrdio i Pol Embri, glavni za odeljak motosporta u Pireliju i dodao da bi trebalo da se sve ozvaniči tokom ove nedelje.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pirelli: Agresivnije gume od 2017.

 

137526-f1%202015.jpg

 
Kako prenosi Sport klub, iz fabrike Pireli i F1 kuloara stiže nam jedna vest koja će verovatno načiniti srećnim sve one prave ljubitelje ovog sporta. Naime, nakon obnavljanja ugovora sa F1, Pireli je rekao da će već sledeće godine testirati ''agresivnije'' pneumatike, koje bi počele da se upotrebljavaju 2017. Pot terminom ''agresivnije'' podrazumeva se da će se brže trošiti, što znači da će timovi mnogo više morati da paze i da će biti više taktiziranja i više stajanja u boksu. ''Želimo da udovoljimo i navijačima i vozačima. Videćemo šta možemo da uradimo. Pravićemo promene gde god je potrebno, pa čak i ako to znači da ćemo nešto morati da menjamo iz korena'', rekao je Pol Embri, glavni za odeljak motosporta u Pireliju.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pireli testira gume za sledeću sezonu

 

f1%20s.jpg

 

Kako piše Sport klub, Formula 1 napraviće presedan i dozvoliti testiranja guma tokom sezone. Naime, vozači i timovi će imati šansu da probaju nove Pireli gume za sledeću sezonu, ali samo zato što slede velike promene pravila. ''Odlučili smo da dozvolimo testiranje guma tokom ove sezone jer treba vežbe i testova svima. Sigurni smo da će ova odluka odgovarati svima. 2017. To će biti revolucionarna sezona'', rekao je Vejn Embri, šef Pirelija za moto sport. Podsetimo, od sledeće sezone, biće novi hibridni, eko motori i formule će ići u proseku od 3-5 sekundi brže po krugu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Formula 1 i Pireli potpisali novi ugovor

 

181070-formula 1.jpg

 

Uprava Formule 1 je postigla dogovor o potpisivanju novog četvorogodišnjeg ugovora sa proizvođačem guma Pirelijem. Pireli će tako i od 2020. do 2023. godine snabdevati ekipe u šampionatu Formule 1 gumama. Predsednik Formule 1 Čejsi Keri rekao je da je zadovoljan postignutim dogovorom, koji ''garantuje dugoročnu stabilnost''. Stari ugovor sa Pirelijem istekao bi na kraju 2019. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pireli može samo da uveća pritisak guma za Zandvort

 

f1-2018-pirelli-tyres.jpg

 

Nova trka u Formuli 1 naredne godine će imati jedan diskutabilan momenat. Staza Zandvort na kojoj će se voziti Velika nagrada Holandije ima poslednju krivinu koja je nagnuta pod uglom od 18 stepeni. Mnogi su zbog toga zabrinuti kako će izgledati trka koja se vraća u Holandiju posle mnogo godina. Zakrivljenost krivine u Zandvortu je čak dva puta veća od onih na stazi u Indijanapolisu koje su pravile velike probleme Mišlenovim pneumaticima. Iz Pirelija kažu da su svesni koliki bi ovo problem mogao da bude, ali dodaju da sa druge strane imaju ograničen broj mogućnosti zbog pravilnika.

 

''Jedina stvar koju možemo da uradimo je da reagujemo sa pritiskom, i moraćemo da ga uvećamo. Ako pogledate pravila obavezni smo da ostanemo sa istom konstrukcijom i istom specifikacijom cele godine. Ne možemo da napravimo pneumatik za kose krivine i ne možemo da napravimo posebnu konstrukciju za Zandvort. Jedina mogućnost je da baratamo pritiskom'', rekao je šef Pirelija Mario Izola. Na Zandvortu su planirane izmene na stazi, a takođe postoje i simulacije pomoću kojih Pirelijevi inženjeri rade. ''Treba nam valjano istraživanje i trebaju nam podaci timova koji rade simulacije kako bismo tako definisali pritisak''.

 

Velika nagrada Holandije će se voziti 3. maja. Biće to prva trka u Evropi naredne sezone i to posle Australije, Bahreina, Vijetnama i Kine. Očekuje se da na trci naravno najveću podršku ima najveći vozač Formule 1 iz Holandije svih vremena Maks Ferstapen.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rekoh vec da jedva cekam da vidim Zandvoort posle toliko godina u kalendaru F1. U prethodnom postu je samo jedan od razloga zasto, a dovoljno je pogledati konfiguraciju staze ili neki odvezen krug na njoj na YT. Evo i pogleda na pomenutu problematicnu krivinu (u pitanju je krivina 14, cuvena Arie Luyendijkbocht) pred startno-ciljni pravac, sa nagibom od 18 stepeni, koja je izazov za bilo kog proizvodjaca pneumatika:

 

Zandvoort.thumb.jpg.1097b04dc9ef50c77737dc3c914d8fe0.jpg

 

Originalna staza iz 1948. (veci krug) i unutrasnja trasa kojom se danas vozi:

 

aa21b66c93961663d796bb9d40826bf5.thumb.jpg.ca6d26f2c7310cdca664c9f6fa96dcc1.jpg Zandvoort_Map.thumb.jpg.7f6a73b0fc861298ba695fc938b798a4.jpg circuit-zandvoort-verwacht-100000-toeschouwers-per-dag-aan-te-kunnen.thumb.jpg.0b1fcd9bf4c4fb0e82ca5726c4c71744.jpg

 

Naravno, staza ce morati da pretrpi prilicne prepravke zbog aktuelnih F1 bezbedonosnih pravila. Kome je interesantno da pogleda staro stanje staze, evo onboard kamere i Maxa u akciji na domacem terenu :) :

 

https://www.youtube.com/watch?v=Roznaae7J5M

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Timovi Formule 1 odbili Pirelijeve gume za 2020.

 

f1 gume 2020.jpg

 

Timovi koji se takmiče u Formuli 1 su odbili gume koje je Pireli dizajnirao za narednu sezonu. Glasanje o pneumaticima je bilo anonimno. Italijanska kompanija je poručila da je novi dizajn guma korak napred u nameri da se naprave gume koje bi vozačima omogućile da forsiraju u vožnji još jače jer pneumatici nisu toliko osetljivi. Ipak u testu u Abu Dabiju timovi su rekli da im više odgovaraju gume iz 2019. godine.

 

''Lekcije koje su naučene će biti veoma vredne za dalji napredak pneumatika u budućnosti'', rečeno je u saopštenju FIA. Vozači su inače tražili da gume budu izdržljivije u budućnosti. Pirelijeve gume se koriste u Formuli 1 od 2011. godine, a one imaju tendenciju da se previše zagrevaju kada su vozači previše agresivni u vožnji. To znači da vozači ponekad ne mogu da daju gas ''do daske'' i da prate druge bolide. Zbog toga najbolje u trkama prolaze oni koji imaju najbolju taktiku promene guma. Pireli će posebno morati da se potrudi da radi na ovome za 2021. godinu kada Formula 1 uvodi nova pravila i kada je ideja da vozači budu ujednačeniji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pireli neće testirati nove gume u 2020. godini

 

f1-2018-pirelli-tyres.jpg

 

U Pireliju su izjavili da u narednoj sezoni neće dodatno testirati nove pneumatike sa 18-inčnim felnama koje će se u Svetskom šampionatu koristiti od 2021. godine. Prošle sezone testiranje je izvršeno tokom Velike nagrade SAD u Ostinu. Ipak, zbog hladnog vremena gume nisu dale prave rezultate, pa su sve ekipe kritikovale performanse istih. Zbog toga su svi timovi odlučili da u 2020. godini koriste stare pneumatike. Šef programa Pireli sporta, Mario Izola, priznao je da u Pireliju nisu ni insistirali na testiranju novih guma u takmičarskoj 2020. godini. ''Nemamo nameru da teramo ekipe da rade ono što ne žele u ovom trenutku. Ako bi tokom sezone ponovo testirali pneumatike, timovi bi morali da menjaju aerodinamike vozila, a to usred sezone ne bi bilo pametno. Važno je da su svi dobili gume na vreme i sad je na njima da se pripremaju kako žele za narednu sezonu'', dodao je Izola.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pireli ipak ne testira nove pneumatike u petak

 

f1 gume 2020.jpg

 

Pireli koji snabdeva timove Formule 1 pneumaticima neće testirati u petak pred Veliku nagradu 70-godišnjice Formule 1 novu još mekšu komponentu guma. Razlog za to je veliki broj pucanja pneumatika na završnici prethodne trke u Silverstonu.

 

Trka Formule 1 u Silverstonu je trebalo da bude završena mirno uz ubedljiv trijumf Mercedesovog dvojca Hamilton Botas. Međutim u samom finišu je prvo pukla guma Valteriju Botasu, zatim Karlosu Saincu iz Meklarena, a potom i Luisu Hamiltonu koji je na tri točka stigao do cilja i pobede. Sada se postavlja pitanje pouzdanosti pneumatika koje pravi Pireli. Italijanska fabrika je zbog problema koje su doživeli trojica vozača u finišu prošl trke rešila da otkaže testiranje eksperimentalnih guma na predstojećoj Velikoj nagradi 70-godišnjice Formule 1. Testiranje još guma sa još mekšom komponentom je trebalo da se desi na drugom slobodnom treningu u petak. Ovako će Pireliju ostati jedina prilika da isproba nove pneumatike pred Veliku nagradu Španije u Barseloni.

 

Inače, pucanja guma minulog vikenda su sada dodatni pritisak na Pireli čiji pneumatici izgleda ne mogu da se izbore sa aerodinamičkim potiskom koji je mnogo jači ove godine na bolidima. Da stvar bude gora gume koje se trenutno koriste, a bile su u upotrebi prošle godine koristiće se i ove i sledeće sezone. Ukoliko se stvari ne promene nije nemoguće da se dešavaju novi defekti kao na prethodnoj trci u Silverstonu, mada iz Pirelija poručuju da će morati da unaprede svoj proizvod za 2021. godinu. Koliko će Pireli imati uspeha narednog vikenda moći ćete da vidite već od petka kada počnje Velika nagrada 70-godišnjice Formule 1 koja će se voziti na Silverstonu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...