Jump to content
FAS Goran
Milos911

Svećice za plin - iskustva

Recommended Posts

On 9/24/2016 at 11:51 PM, vladas21 said:

Podelio bih svoje iskustvo sa Brisk svećicama.

Vozim Zastava 10. Plinsku uređaj sam ugradio sa pređenih 35.000 km. Neposredno pre ugradnje plina zamenio sam fabričke svećice Bosch svećicama. Majstor koji je igradio plin mi je rekao da je najbolje da se držim NGK da Bosch ipak nije baš preporučen za Fiat-ove motore. Svejedno, ja sam bez ikakvih problema prešao još 40.000 km. I onda sam rešio da Bosch svećice zamenim novim (iako su ove Bosch svećice i dalje radile kako treba). Onda sam istraživao na internetu, video sam da ljudi pričaju o Brisk svećicama... Neki su imali pozitivna iskustva a neki ne. U radnji me je prodavac ubeđivao kako su one zaista dobre za motore koji idu na plin pa sam odlučio da probam. Kupio sam 4 svećice i sam ih ugradim (ovo sam i ranije radio, nije bilo problema).

 

Onda je počela avantura. Prvi problem koji sam imao je osećaj da motor malo više trese nego što bi trebalo i da ima blago neravnomeran rad. Onda mi je nakon nekih ~200km motor prešao u rad na 3 klipa. To sam lako primetio, taj nedostatak snage se lako oseti. sumnjao sam da su kablovi ili bobine. Pa sam rešio da zamenim ono što je jeftinije - kablovi. Nisam hteo da škrtarim kupio sam dobre kablove: Valeo, znam da s njima nema greške. Ugradio sam ih i problem je i dalje bio tu.

 

Onda sam sutradan kupio bobine - Magneti Marelli. Izvadio sam stare i ugradio nove. Isprobam motor kad ono iznenađenje, motor ne radi više na 3 klipa nego na 4 ali zato osetim da trese malo više - isto ono početno stanje koje sam imao kada sam ugradio svećice. Onda sam bio siguran da nešto nije u redu sa svećicama. Poskidam kablove, dođem do svećica, krenem da ih vadim jednu po jednu. Kada sam stigao do druge svećice primetim da je onaj savijeni deo svećice koji ide preko elektrode bio toliko savijen da skoro i nije bilo zazora izmeđ njega i elektrode. To je uzrokovalo veće naprezanje bobine i zato mi je i pregorela. Siguran sam da su svećice prilikom kupovine bile u takvom stanju jer sam ih prilikom ugradnje bukvalno prvi put otpakovao i ugradio.

 

Kada sam sredio zazor (da bude isti kao i na ostalim svećicama) moj motor je opet radio kao nekada - kao iz fabrike da je izašao.

 

Onda je ta sreća potrajala nekih 15.000 km (tj. do prošle nedelje) kada sam primetio da mi nešto klepeće ispod haube. Pokušao sam da otkrijem šta bi moglo da bude ali nisam uspeo jer sam imao utisak da zvuk dopire iz unutrašnjosti motora. Inače, motor je "vukao" normalno. Seo sam u auto i otišao kod majstora. Kada je majstor čuo kako radi motor, upozorio me je da je verovatno nešto u glavi i da će najverovatnije morati da je skida, delovalo mu je kao da su ventili i da ako otkrije šta je problem onda moram da radim kod njega. Pitao sam za cenu, rekao je 200€. Nastavili smo dalje, počeo je prvo da testira sa kablovima svećica i onda posle izvesnog vremena (nakon 20min) me je pozvao i pokazao mi šta je problem!! U ruci je imao Brisk svećicu kojoj se keramika razdvojila od metalnog dela (čašice) i elektroda je mogla slobodno da šeta gore dole. To je u bio izvor problema tj. klepetanja - keramika koja sa elektrodom vibrira i lupara o metalnu čašicu svećice (donji deo svećice koji se zavrće u motor). Defektnu svećicu sam zamenio starom Bosch svećicom i klepetanje je naravno nestalo.

 

Majstor mi je takođe rekao još pre nego što smo počeli sa radom da su Brisk svećice gov*o. baš tim rečima mi je rekao. Pomislio sam da lupa gluposti. Ali onda kada me je pokazao onu raspalu svećicu, uverio me je da je njegova konstatatacija o Brisk svećicama na mestu. Brisk kod mene više ne dolazi u obzir!! Nikada!

Intervencija majstora me je koštaka 2 sata njegovog posla što je 2400din.

 

Rekao mi je isto što i majstor koji mi je ugradio plin: da je najbolje da ugradim NGK što ću i uraditi.  Iz mog iskustva bih poručio drugima da se drže NGK svećica (ne znam kakav je Denso, mislim da je i on dobar ali ne smem da tvrdim jer nisam probao njihove svećice) i da zaobiđu Brisk.

 

 

Poštovani Vladas21, da si malo bolje pogledao pakovanje svećica, video bi da se iste stežu od 2 - 3 kile ili 20-30Nm. Problem koji si opisao nastao je zbog pretezanja svećica prilikom montaže, a ne zbog lošeg kvaliteta. Dakle, preporuka kod ugrađivanja svećica ... obavezno je montiranje kilo ključem! Ne dozvolite ni majstoru da Vam ih montira bez istog, čak i ako tvrdi da ima kilo ključ u rukama!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moji prijatelji i ja imamo bas losa iskustva sa NGK svecicama. Ne znam kakvi su im premium tipovi tipa iridijumske i to, ali ovi osnovi modeli nam se nisu bas pokazali, smorilo me podesavanje zazora svakih 1000-1500km, prijatelju sam pre jedno dve nedelje podesavao, sa 0.7 se zazor povecao na 0.9-1mm nakon nekih 2000km... Svi smo presli (sem spomenutog jer su mu "nove" NGK) na Bosch sa 4 kraka koje su 2-3 puta skuplje od NGK svecica koje smo koristili (mada i dalje govorimo o svoti manjoj od 2000din/4kom) ali zato svih 16 krakova koje sad imamo nikad ne mrdnu i normalno nikom nisu te svecice u fabrickim preporukama :D  Cak ne postujemo ni toplotne vrednosti u vecini slucajeva, vecina nas vozi hladnije od preporucenih bez obzira da li je fabricki motor ili modifikovan, da li je benzin ili plin :D Meni je NGK tako isto pukao iako je stegnut moment kljucem i proslo mozda 200-300km od ugradnje, radila je dok je nisam pipnuo pri ponovnom skidanju, 100% original...

 

Tako da verujem da svaki proizvodjac ima nekih svojih modela i tipova svecica koje nisu na visokom nivou... Koliko para, toliko muzike.

 

 

Sto se tice manjeg zazora na plin, plin valjda ima visu tacku paljenja pa benzina pa sa nesto manjim zazorom je varnica jace koncentrisana i onda je bolje sagorevanje, zato se kao i uvek preporucuje iskljucivo svecica sa jednom elektrodom za motore sa ugradjenim plinom, ali iz moje licne prakse, nikad nisam imao slucaj da se vide neke benificije iz toga.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do sada sam uzimao neke Bošove, bile su 300 dinara komad. Obično bi trajale oko 40.000 km. Sad sam uzeo za probu NGK, ali obične, ne te što je neko pominjao specijalno za plin. Nisam primetio neku razliku. Možda sad radi za nijansu mekše, ali ne bih se baš kladio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svojevremno sam vozio škodu fabiju 1,2HTP, na TNG i koristio BRISK SILVER svećice, zamena na 30000km, prešao sa njima oko 140 000km, nisam imao nikakvih problema.

 

Sada vozim Z10, takođe sam stavio Brisk silver, i za sada nemam problema.

Hoću da kažem da su po meni BRISK, koje sam kupovao u Makedo gas, dobre svećice i lično ih preporučujem.

 

na ovom linku ih možete potražiti ( da vidite koje svećice idu za vaš auto )

 

https://www.brisk.eu/catalogues/spark-plugs

 

a prodaja, guglajte, ja sam ih uvek poručivao iz Makedo gas. Povremeno hvatao akcije, sa besplatnom isporukom

 

srećno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskustvo sa svećicama NGK DCPR8E

 

Kao prvo zelim da podelim svoje iskustvo sa doticnim svecicama a kao drugo ne vozim vise Fiat Bravu sa fotografije ali mi je ostala u lepom secanju :)

Nisam siguran da li je rec iskustvo prava rec jer sam jos uvek u dilemi i razmisljanju sta mi je dalje ciniti pa mozda ovim pisanjem pomognem sebi a mozda i jos nekome ,ko zna..

 

Pre 3 godine kupim polovnjak sa ugradjenim fabrickim plinom i ubrzo nakon toga imao problem sa kablovima (rad na 3 cilindra) , zamenio tada kablove i svecice NGK LPG8 (moguce da su fabricki ugradjene i presle 130000km) njih zamenim sa Denso XU24EPR-U. Pre mesec dana a nakon predjenih 20000km na tehnickom pregledu mi ustanove lose izduvne gasove kada motor radi na plinu dok je na benzinu sve ok i ja laik sta cu prva pomisao mi je bila ,svecice...

Krenem da skidam jednu po jednu i zaista sve 4 su bile cadjave i ono sto sam uradio to je da sam vratio stare iridijumske dok ne kupim nove i vozio sam tako jedno 200km bez ikakvih problema ili skoro bez problema jer su znale da stucnu pri dodavanju gasa na niskim obrtajima ali nista strasno :) 

 

Sada dolazimo i do famoznih svecica iz naslova teme koje sam naravno kupio u prodavnici auto delova po katalogu za moj auto (sto i nije sporno) , prilikom ugradnje novih svecica zapazim da na iridijumskim sada nema nikakve cadji sto mi je dodatno ulilo nadu da je moj problem sa losim sagorevanjem na plinu konacno otklonjen ,ali...ne lezi vraze :devil:

 

Nakon samo 3 dana i predjenih cca 30km sa NGK DCPR8E meni auto pocne nemirno da radi (rad na 3 cilindra) jedva se dovucem do kuce i naravno opet prva pomisao mi padne na, svecice :rant:Ponovo kljuc u ruke i vadjenje (moj majstor kaze u sali da sam picajzla u vezi auta ali zaista mi to nije fetis ovo je sad vec postalo silovanje mene) gledam i ne verujem , sve 4 cadjave u pm... Trenutno vozim ponovo na iridijumskim (ubacene juce) i razmisljam sta mi je dalje ciniti :help:

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...