Jump to content
FAS Goran
Milos911

Svećice za plin - iskustva

Recommended Posts

@majstormica

 

Preporuči prodavnicu :-)

 

Ove cijene za LPG1 mi se jesu činile puno, dobio sam ih u MASS co.

Drug koji vozi na metan mi reče da su mu u Goranu stavili svjećice za 2000 din (ne zna koje) pa sam malo pretraživao.

Češki BRISK po katalogu za 1,6 motor ide BRISK DR17YC-9 ili A-line 32 a za LPG DR17YS-9 i cijena je stvarno oko 500 din. Možda probam te kad dođe vrijeme za zamjenu BKR5EZ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

evo ja sam konkretno na svojim kolima,Fiat Brava 1.2 16v 60kw,2002god izvrsio uporedno merenje odnosno analizu izduvnih gasova kako na benzinu u leru i u visokim obrtajima tako i na plinu sa preporucenim (fabrickim) svecicama Ngk i nakon toga Brisk Silver svecica,rezultati su prilicno iznenadjujuci,u smislu da smo prvo merenje obavili na benzinu  a nakon toga i na TNG-u,merenje je vrseno gas analizatorom SUN MGA-1500(visoka preciznost i stabilnost u radu karakterisu ovaj gas analizator)

Na benzinu su rezultati na leru bili skoro identicni sa jednim i drugim svecicama dok je nivo kiseonika  sa Brisk Silver-om bio znacajno manji vise od 10% sto je direktni pokazatelj boljeg sagorevanja

Na benzinu  na visokim obrtajima oko 3000rpm sa Ngk-om je sagorevanje u kompletu bilo slabije nego sa Briskom ali razlika se merila u par procenata u korist Briska.

Na plinu je rezultat bio primetno bolji sa Brisk Silver-om na leru kao i na visokim.

Sve parametre imam snimljene i odstampane.A merenje je vrseno sa potpuno novim NGK i Brisk svecicama kao i u identicnim temperaturnim uslovima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Info svjećice Lancia Lybra 1.6:

 

Original Part No BKR5EZ

OriginalStock No 7642

Cijena: 500 din/kom

 

LPGPart No LPG1

LPGStock No 1496

Cijena:2500 din/kom

 

Majstor za plin kaže da su fabričke sasvim OK, a i ostaje vam 8000 din u džepu što je oko 133 litra plina u RS.

ovo je pljacka!

NGK LPG1 svecice kostaju 2500?

kod nas je cena 515 dinara, mada to zavisi od samog modela, imaju i neke skuplje naravno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebao bih da menjam svećice. Juče kada sam izvadio video sam da su Brisk Silver  DR17YS-9.  U pitanju je Lybra 1.6. Da li neko možda zna kako im se trenutno kreće cena ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

5god (80k km) vec vozim sekvent i stavljam iskljucivo svecice koje idu po katalogu za moj auto. Nikakve plinske ili kakve vec nisam budzio vec kataloške. Prošli put NGK a sad neke japanske, zaboravih brend, dejzo ili tako nešto.. Motor savrseno radi..

Sent from mighty voodoo magic ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, Kopun said:

Trebao bih da menjam svećice. Juče kada sam izvadio video sam da su Brisk Silver  DR17YS-9.  U pitanju je Lybra 1.6. Da li neko možda zna kako im se trenutno kreće cena ?

Cena je 455 dinara po komadu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mali, ali pomenuti off...Moze li savet kako se cisti step motor? Punto Classic 1.2 8v je u pitanju.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda glupo, ali mozda i ne...

Kada mi je plinadzija menjao svecice, namestio je zazor na 0.6...

Automehanicar kaze da se zazor ne dira i da se ugradjuju takve u fabrickom stanju.

Obojica se drze svoje price i obojica kazu da su oni u pravu. I koji je?

Punto Classic je u pitanju sa Zavoli sistemom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/30/2016 at 10:35 AM, pedjabj said:
Mozda glupo, ali mozda i ne...

Kada mi je plinadzija menjao svecice, namestio je zazor na 0.6...

Automehanicar kaze da se zazor ne dira i da se ugradjuju takve u fabrickom stanju.

Obojica se drze svoje price i obojica kazu da su oni u pravu. I koji je?

Punto Classic je u pitanju sa Zavoli sistemom.

 

Ja sam na svakom autu sa venturi TNGom smanjivao zazor za 0.1. Mada ako auto ide lepo bez štucanja onda ne diraj ništa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/30/2016 at 11:21 AM, Mijailović P. said:

 

Koje su sveće?

 

Neki optimum je 0,7-0,8.

 

Sada skoro stavljenje, presle oko 4000 km  su Denso XU22EPR-U.

Originalne su bile NGK (FIAT) DCPR7E-N-10, fabricke.

Majstor, automehanicar mi stavio za probu, polovne, ne znam koliko su presle NGK DCPR8E-N.Na njima je, da kazem, originalni zazor i auto je isao ok.

Zamenio sam ih ovim Denso, jer nisam znao koliko su stare i koliko su presle.

Da li ima neku predstavu sta znace ove oznake na NGK svecicama.

Juce pitam treceg plinadziju (vrlo hvaljenog) i on mi kaze, za plin samo iridijumske.

 

Evo mojih iskustava...

Prve, fabricki ugradjene, NGK (FIAT) DCPR7E-N-10, zamenio na nagovor plinadzije koji mi je ugradio Zavoli sistem na 19000km i 10000km od ugradnje plina.Nikakav problem sa njima.

Druge, Denso XU22EPR-U, kupljene po savetu istog plinadzije, mislim da nije dirao zazor, zamenjene posle 20000km, znaci negde na 40000km, ukupno.Sve je bilo ok, sem sto mi je plinadzija pri ugradnji ostetio kablove pa sam imao igranku da provalim sta pravi problem.Kupljeni Bosch kablovi.

Trece, Denso XU22EPR-U, presle 4000km, zamenjene jer je auto poceo da cima.Kablovi, posle 24000km, vidno probijaju i po savetu drugog plinadzije, kupljeni Beru i kada je cuo da su Denso svecice, odlucio da kupim i NGK DCPR7E-N-10 u Mass-u.Zazor na svecicama 0,6.

Cetvrte, NGK DCPR7E-N-10 pocele da prave problem posle 7000km od ugradnje.Kablovi probili.Kablovi zamenjeni Facet kablovima, a umesto NGK DCPR7E-N-10stavljene za probu NGK DCPR8E-N, polovne, bez diranog zazora i auto je lepo isao.To je bio neki probni period od desetak dana.

Pete, ili trece Denso XU22EPR-U, presle 4000km, su vracene i sa Facet novim kablovima su u fazi prover, tj. vozim auto i osluskujem ga kako vuce, koliko trosi, da li cima ili ima nepravilan rad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam uzeo NGK po katalogu za moj auto, presao 65k km i zamenio ih za Denso, isto po katalogu za moj auto, čisto reda radi. Nikakvu promenu nisam osetio, radi kao sat.

Gasni uredjaj je Zavoli sekvent...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj scenario je slican. Fabricke su zamenjene, sa denso na 40000 km. Nakon toga su te isle bez ikakvih problema do 95000 km i bile su skroz ok. Zamenio sam svecice kada je radjenja priprema za reastest pa kad je sve otvarano i bilo dostupno dam Brisk za LPG koje sam dobio ovde na forumu od Medako gas da mi zamene posto su stare presle dosta. Nikakav zazor nije menjan, samo zameni i vozi.

 

Ako nista probaj te za lpg i bez ikakve promene zazora. Meni je sve to isto i nikakvu promenu u radu nisam uvideo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
A zazor?Dirao?

Sent from my HTC Desire 620G dual sim using Tapatalk

Koliko vidim da si stavljao svećice različitih toplotnih vrednosti, što nije dobro !

Evo par sličica da ti bude lakše oko oznaka

KVJWu.jpg

bosch_sparkplugs_designationcodes.jpg

untitled.png

NGK_Plug_Chart_1.jpg

image hosting no sign up

Sent from 640

Meni kad se dešavalo da auto krene da trza, a kablovi su ispravni, smanjivao sam zazor o problem je nestajao. E sad pitanje je koliko ti je pristupačno da skidaš sam svećice pa da probaš, i naravno , trebaju ti listići za zazore, ja sam ih platio 300din.

Sent from 640

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvini, nisam te razumeo sta nije dobro...

Ja sam stavljao svecice po knjizi, fabricke ili pandam njima, ali Denso.

Majstor je stavio ove NGK koje nisu za moj auto, da proba, i sada su vec istorija.Nikada nisu isle svecice razlicitih oznaka, vec su sve 4 bile identicne.Ako si na to mislio?

E sada, ja sam te tako razumeo, mada i dalje nisam shvatio sta sam pogesio.

Hvala na slikama, ali bez objasnjenja, za laika kao sto sam, ne znace puno.

Edited by pedjabj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ovako , po tvojoj priči Denso svećice rade OK i koristi ih ubuduće, ako prave problem sledeći put stavi Brisk svećice za LPG, jer neverovatno je da ti tako brzo stradaju svećice. Verujem da ti na benzinu radi motor dobro sa svećicama koje ti prave problem na benzinu.

Kad budeš imao problem sa vožnjom na tng, provozaj auto na benzinu u svim režimima rada da vidiš dal ti se i tad javljaju isti simptomi.

Seckanje, trzanje, pri davanju gasa i neravnomeran rad i slično na TNG su prouzrokovani neravnomernim paljenjem smeše, tj neravnomerno bacanje varnice sa svećice.

Bobina-kablovi-svećica !

Dovoljno je da nešto od njih nije ispravno i eto problema.

Smanjivanje zazora na svećicama za 0.05-0.1mm se koristilo uglavnom kod starijih motora i vanturi sistema, jer se time dobija na brzini paljenja smeše i smanjuje mogućnost da se preskoči "paljene" smeše, kao i podešavanje ugla paljenja. Tako su uglavnom majstori ranije radili.

Kod tebe čak i da smanje zazor neće se u principu desiti ništa loše.

Ono što sam ja svojevremeno upoređivao je da se vožnjom na TNG svećice "elektroda" brže troši i povećava se zazor samim tim, u odnosu na benzin, gde se više stvaraju naslage na samim svećicama. Pa sam lično proveravao zazor na svakih 10000km i nikad nisam imao problema sa plinom.

TNG je DOSTA osetljiv na povećanje zazora!

Svećice namenjene za tng su namenjene upravo za veću izdržljivost na visoke temperature i uslove koje stvara tng.

Moj savet ti je da sledeći put ako posumnjaš na svećice, kad ih skines, proveris prvo zazor na sve četiri, ako je povećan, vrati na fabrički i probaj Znaćeš na čemu si.

Sent from 640

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podelio bih svoje iskustvo sa Brisk svećicama.

Vozim Zastava 10. Plinsku uređaj sam ugradio sa pređenih 35.000 km. Neposredno pre ugradnje plina zamenio sam fabričke svećice Bosch svećicama. Majstor koji je igradio plin mi je rekao da je najbolje da se držim NGK da Bosch ipak nije baš preporučen za Fiat-ove motore. Svejedno, ja sam bez ikakvih problema prešao još 40.000 km. I onda sam rešio da Bosch svećice zamenim novim (iako su ove Bosch svećice i dalje radile kako treba). Onda sam istraživao na internetu, video sam da ljudi pričaju o Brisk svećicama... Neki su imali pozitivna iskustva a neki ne. U radnji me je prodavac ubeđivao kako su one zaista dobre za motore koji idu na plin pa sam odlučio da probam. Kupio sam 4 svećice i sam ih ugradim (ovo sam i ranije radio, nije bilo problema).

 

Onda je počela avantura. Prvi problem koji sam imao je osećaj da motor malo više trese nego što bi trebalo i da ima blago neravnomeran rad. Onda mi je nakon nekih ~200km motor prešao u rad na 3 klipa. To sam lako primetio, taj nedostatak snage se lako oseti. sumnjao sam da su kablovi ili bobine. Pa sam rešio da zamenim ono što je jeftinije - kablovi. Nisam hteo da škrtarim kupio sam dobre kablove: Valeo, znam da s njima nema greške. Ugradio sam ih i problem je i dalje bio tu.

 

Onda sam sutradan kupio bobine - Magneti Marelli. Izvadio sam stare i ugradio nove. Isprobam motor kad ono iznenađenje, motor ne radi više na 3 klipa nego na 4 ali zato osetim da trese malo više - isto ono početno stanje koje sam imao kada sam ugradio svećice. Onda sam bio siguran da nešto nije u redu sa svećicama. Poskidam kablove, dođem do svećica, krenem da ih vadim jednu po jednu. Kada sam stigao do druge svećice primetim da je onaj savijeni deo svećice koji ide preko elektrode bio toliko savijen da skoro i nije bilo zazora izmeđ njega i elektrode. To je uzrokovalo veće naprezanje bobine i zato mi je i pregorela. Siguran sam da su svećice prilikom kupovine bile u takvom stanju jer sam ih prilikom ugradnje bukvalno prvi put otpakovao i ugradio.

 

Kada sam sredio zazor (da bude isti kao i na ostalim svećicama) moj motor je opet radio kao nekada - kao iz fabrike da je izašao.

 

Onda je ta sreća potrajala nekih 15.000 km (tj. do prošle nedelje) kada sam primetio da mi nešto klepeće ispod haube. Pokušao sam da otkrijem šta bi moglo da bude ali nisam uspeo jer sam imao utisak da zvuk dopire iz unutrašnjosti motora. Inače, motor je "vukao" normalno. Seo sam u auto i otišao kod majstora. Kada je majstor čuo kako radi motor, upozorio me je da je verovatno nešto u glavi i da će najverovatnije morati da je skida, delovalo mu je kao da su ventili i da ako otkrije šta je problem onda moram da radim kod njega. Pitao sam za cenu, rekao je 200€. Nastavili smo dalje, počeo je prvo da testira sa kablovima svećica i onda posle izvesnog vremena (nakon 20min) me je pozvao i pokazao mi šta je problem!! U ruci je imao Brisk svećicu kojoj se keramika razdvojila od metalnog dela (čašice) i elektroda je mogla slobodno da šeta gore dole. To je u bio izvor problema tj. klepetanja - keramika koja sa elektrodom vibrira i lupara o metalnu čašicu svećice (donji deo svećice koji se zavrće u motor). Defektnu svećicu sam zamenio starom Bosch svećicom i klepetanje je naravno nestalo.

 

Majstor mi je takođe rekao još pre nego što smo počeli sa radom da su Brisk svećice gov*o. baš tim rečima mi je rekao. Pomislio sam da lupa gluposti. Ali onda kada me je pokazao onu raspalu svećicu, uverio me je da je njegova konstatatacija o Brisk svećicama na mestu. Brisk kod mene više ne dolazi u obzir!! Nikada!

Intervencija majstora me je koštaka 2 sata njegovog posla što je 2400din.

 

Rekao mi je isto što i majstor koji mi je ugradio plin: da je najbolje da ugradim NGK što ću i uraditi.  Iz mog iskustva bih poručio drugima da se drže NGK svećica (ne znam kakav je Denso, mislim da je i on dobar ali ne smem da tvrdim jer nisam probao njihove svećice) i da zaobiđu Brisk.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...