neshaoct 9590 Posted October 2, 2018 Produženi i blindirani Klassen Rolls-Royce Cullinan Međuosovinsko rastojanje je produženo na 4311 mm, a dužina vozila na 6357 mm. Cena iznosi 1.8 miliona evra, a deo opreme između ostalog čine i Bang&Olufsen sound sistem, LED ambijentalno osvetljenje i multimedia centar... preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted October 8, 2018 Test Rolls-Royce Cullinan Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted October 9, 2018 Carfection video: Rolls-Royce Cullinan - prvi utisci Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted October 12, 2018 Motor1 video: Test Rolls-Royce Cullinan Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted October 12, 2018 Roadshow video: Test 2018. Rolls-Royce Cullinan Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted October 13, 2018 Rolls-Royce Cullinan i sa hibridnim pogonom Ne samo da je Rolls-Royce lansirao SUV, nego izgleda da će u taj model ugraditi i hibridni pogon. Tačnije, po najnovijim saznanjima Cullinan bi u skoroj budućnosti trebalo da dobije hibridni pogonski sklop koji će biti snažniji i od njegove konvencionalne V12 verzije. Konkretniji podaci o tehničkim karakteristikama i performansama ovog modela za sada nisu poznati, ali glasine kažu da će zaslugom električnog motora snaga i obrtni moment ovog pogonskog sklopa biti veći od bi-turbo V12 motora koji razvija snagu od 420 kW, odnosno 571KS i najveći okretni moment od 850 Nm. Takođe, hibridni model će brže ubrzavati do 100 km/h, a veruje se da će najveća brzina i dalje biti elektronski ograničena na 250 km/h. Na kraju dodajmo da isti izvor navodi da će Cullinan na tržištu, uz određene dorade, ostati naredih 14 godina, a sasvim je moguće da će mu se priključiti i jedan manji SUV koji bi mogao da stigne za otprilike pet godina. Takođe, u Rolls-Royceu navodno žele da prošire svoju ponudu sa novim modelom iznad Phantoma. Ovaj novitet će se bazirati na aluminijumskoj platformi, imaće električni pogonski sklop kao i izuzetno naprednu i bogatu opremu. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted October 26, 2018 Autocar video: Test Rolls-Royce Cullinan Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted October 27, 2018 AutoExpress video: Test Rolls-Royce Cullinan Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted November 11, 2018 Rolls-Royce Cullinan - Ultimativni luksuzni SUV? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted November 20, 2018 Proba Rolls-Royce Cullinan Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted December 6, 2018 Rolls-Royce Cullinan Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted December 23, 2018 Top Gear video: Chris Harris i Rolls-Royce Cullinan Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted December 24, 2018 TheStraightPipes video: Test 2019. Rolls-Royce Cullinan Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted January 14, 2019 Rolls-Royce nije prodao nijedan primerak Cullinana u osnovnoj verziji Prema podacima ''Bloomberga'', Rolls-Royce nije do sad prodao nijedan primerak svog prvog SUV modela Cullinan u osnovnoj verziji. Bazični Cullinan kreće od 300.000 dolara, a ko ima toliko novca bez problema može da doda još nekoliko hiljada i prilagodi najveći RR samo svojim potrebama. Kupci mogu da biraju posebne detalje poput pozlaćenih drvenih ornamenata, zaštitnog stakla između putničkog i vozačkog prostora, posebnih kožnih sedišta koja se pomeraju u zadnji deo vozila za posebno ultralukzusno iskustvo. ''Bloomberg'' prenosi da personalizacija povećava cenu Cullinana za oko 40 odsto, a da je Rolls-Royce napravio pun pogodak s tim govori podatak da je zaposlio još 100 radnika upravo u odeljenju za personalizaciju. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted January 28, 2019 Rolls-Royce Cullinan postaje najluksuzniji taksi u francuskom ski centru Bogatim posetiocima francuskog ski centra u Alpama će na usluzi biti specijalno taksi vozilo, a to je Rolls-Royce Cullinan. Tokom aktuelne skijaške sezone novi Cullinan 4x4 će imati funkciju taksija u Courchevelu 1850 gde će prevoziti goste hotela Les Airelles do staza i nazad. Luksuzni SUV će takođe biti izložen uz kabriolet Dawn u ekskluzivnom hotelu Le Lana u sklopu tog centra. Kako bi se demonstrirale mogućnosti vozila aktuelnim i potencijalnim kupcima, Cullinan će se voziti putevima i offroad terenima, a Dawn će takođe biti dostupan kako bi gosti iskusili vožnju ovim modelom. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted February 11, 2019 Rolls-Royce Cullinan sa 26-inčnim Forgiato točkovima preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted February 18, 2019 TheFastLaneCar video:Test 2019 Rolls-Royce Cullinan Da li bi ste radije imali kuću sa 4 spavaće sobe u Americi, ili ovaj auto sa 4 vrata...jer obe ove stvari isto koštaju tamo: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted February 28, 2019 Rolls-Royce Cullinan na sajmu automobila u Beogradu 2019. godine. Detaljnije klik ovde. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted March 2, 2019 TopSpeed test: Rolls-Royce Cullinan Cullinan je ime najvećeg ikada pronađenog dijamanta, ali i najvećeg Rolls-Royce, odnosno modela kojim proizvođač iz Goodwooda, nakon dugog isčekivanja, konačno ulazi u SUV kategoriju, naravno, onu najluksuzniju. Godinama unazad, na promocijama i testovima Rolls-Royce modela, imao sam priliku da sa domaćinima razgovaram na temu ulaska ove superluksuzne, ali i veoma tradicionalne marke u SUV kategoriju. Najpre su to negirali, no kako je vreme prolazilo, postalo je jasno da se stav menja i pre nešto više od tri godine, zvanično je potvrđeno da se priprema prvi veliki SUV sa statuom ''Spirit of Ecstasy''. Početkom novembra na ekskluzivnoj promociji u Budimpešti, prvoj na evropskom tlu nakon svetske premijere u SAD, bio sam jedan od šestorice novinara koji su dobili priliku da se kroz jednodnevnu test-vožnju upoznaju sa modelom Cullinan. Kažu da je zahteva za ovakvim vozilom bilo toliko, da bi jednostavno bilo veoma neodgovorno zanemariti ih. Neki bogati i uticajni ljudi širom sveta, koji u svojim garažama imaju po nekoliko Rolls-Royce automobila, insistirali su da im se specijalno za njih, prepravi neki od modela i postane SUV. Novac im nije bio problem, pa su čak želeli to i sami da urade, a bilo je i onih koji su napravili već planove, precizne proračune, crteže i makete! Da bi okončao ovu ''dramu'', ali i zadržao klijente, RR je naprosto morao da reaguje. Tim pre što je rivalski Bentley Bentayga već postao realnost. Zvanično ''Projekat Cullinan'' je krenuo 18. februara 2015. da bi se potom na putevima pojavio ''mazga-model'', tj. Rolls-Royce Phantom II. Ispod karoserije se nalazio novi sistem vazdušnog oslanjanja, prilagođen off-road zahtevima i pogonu na sva čeitri točka, koji je bez obzira na sve okolnosti, trebao da zadrži onaj poznati doživljaj ''vožnje bez napora'' i udobnosti ''letećeg ćilima''. Zanimljivo da je tada ime budućeg automobila još uvek bilo nezvanično, jer se čekalo odobrenje porodice Cullinan u čijem rudniku u Južnoafričkoj Repuplici još 1905. pronađen najveći dijamant ikada, koji ima 3.106 karata (621.35 grama), kao i saglasnost britanske kraljevske porodice, jer se ovaj dragulj nalazi u skiptaru kraljice Elizabete II. Za to vreme, timovi dizajnera i inženjera su uveliko stvarali prvi SUV Rolls-Royce, u skladu sa filozofijom jednog od osnivača ove marke, Ser Henri Rolsa: ''Težite perfekciji u svemu što radite. Uporebite sve ono najbolje što postoji i napravite da bude još bolje. Ako to još nije napravljeno, vi ga stvorite!'' I stvoren je ''trozapreminski'' SUV… Da, zvuči kontradiktorono, ali je tako! Model Rolls-Royce Cullinan je prvi SUV sa prtljažnikom odvojenim od putničkog dela! Zapravo, to može, ali i ne mora da bude, već sve zavisi od želje i afiniteta budućih vlasnika. A kada smo već kod prtljažnika, njegova zapremina iznosi 560 litara ako ima spomenutu pregradu, odnosno 600 kada je nema. Ukoliko nema tog pregradnog zida i zadnja sedišta potpuno ''potonu'', što je po prvi put moguće kod jednog RR-a, ona se može povećati na 1.930 litara. Tome treba dodati i da su njegova vrata iz dva dela. Gornji sa staklom, a donji poput neke klupice na koji je čak predviđeno da sednete. Recimo, dok se pripremate za odlazak u lov ili da gađate glinene golubove. Sve ovo govori u prilog praktičnosti, mada mi je teško da zamislim nekoga ko obara sedišta u Rolls-Royce da bi preneo… Ma, bilo šta! A opet, imati vozača koji će da umesto vas voziti Cullinan, možda baš i nije prava stvar. Ovo je, ipak Sport Utility Vehicle ili skraćeno SUV! Sa druge strane posmatrano, ko će da sedi na zadnjem sedištu ili odvojena dva sedišta, pije rashlađeni šampanjac ili džin sa ledom iz frižidera između njih i zabavlja se na ekranima multimedijalnog sistema, ako ne vi?! U svakom slučaju, sada vlasnici Rolls-Royce ne treba više da se boje neasfaltiranih puteva, jer ovo je ''terenac''. Zapravo SUV, kao i većina njih, on nije pravo vozilo za najteže off-road aktivnosti, ali je dodatkom pogona na sva četiri točka, svakako dobio na upotrebljivosti van asfalta. No, van svake sumnje on je pravi Rolls-Royce među SUV-ovima, u pogledu luksuza i kvaliteta. Ili, on je najpre RR, pa onda SUV! E sad, da li je najveći, o tome već možemo diskutovati. Veći od Ghosta svakako, a manji od Phantoma... Tačnije, kraći. Mada nikako mali, jer sa 5.3 metra dužine, 2.1 širine i 1.8 visine, Cullinan se ne može smatrati malim. Tu je međosovinsko rastojanje od gotovo 3.3 metra, koje garantuje dovoljno prostran enterijer. Pojava mu je svakako monumentalna. Tradicionalni Parthenon gril, tj. prednja maska od nerđajućeg čelika i visoko postavljena, te veoma dug poklopac motora, jer se ima šta tu i ''pokriti'', budući da je ispod V12 agregat od 6.7 litara, uz laserska svetla, deluju impresivno. Sve i da nije tu ''Emily'', odnosno statua Spirit of Ecstasy, tako prepoznatljivi detalj Rolls-Royce!? I ona se, naravno, po potrebi može uvući kao i kod ostalih modela, ali se donekle razlikuje. Kod nekih Cullinana, ona može biti i bela, transparentna… Prvo sam pomislio da je od stakla, ali na dodir nije delovala tako! A onda su mi domaćini rekli da je to ''polikarbonat'', što je zapravo samo lepše ime za termo-plastični polimer. Razlog zbog kojeg je takva opet se krije na tržištima istoka, Bliskog i Dalekog, na koja sa ovim modelom pretenduje RR, a to su ona gde se ceni blještavilo i sjaj, te gde se ispod Emily ugradi svetlo u boji! Međutim, Rolls-Royce Cullinan nije namenjen samo tom delu sveta. Ne treba zaboraviti da je promocija bila u SAD, a Amerikanci su dobrim delom poznati kao ljubitelji ovakvih kič-detalja, jednako kao i Rusi, te ostali! Ono što je važno svima je da SUV bude velik i moćan. A ovaj je i jedno i drugo! Posmatran s boka, postavljen na velikim točkovima od 22 cola, Cullinan deluje jednako impresivno. Još u Arktik beloj boji karoserije sa crnim i hromiranim detaljima, pa isto takvom kombinacijom enterijera, oplemenjenog drvetom. On je ogroman, poput slona i nemoguće ga je neprimetiti na ulici, bio siv, zelen ili beo! A upravo smo takva tri Cullinana imali na raspolaganju za vožnje u Mađarskoj. I onda taj masivni SUV-ovski zadnji deo sa širokim D stubom. Sve to, sa tim hromiranim detaljima izgleda OK, ali su mi svetlosne grupe pozadi došle nekako male! Sitne, naspram ostalih detalja. No, kada bolje pogledam i ostale modele kuće, to je nekako deo tradicije i sasvim u duhu Rolls-Royce. Ono što je, takođe, u RR duhu, jeste izvanredan pogon. Već spomenuti moćni V12 motor zapremine 6.749 ccm, sa 571 KS i 850 Nm maksimalnog obrtnog momenta, prosto ''utiskuje telo'' u udobno sedište! Ukupna masa od 2.660 kg postaje irelevantna kada pritisnete gas! Tada imate utisak da ste u avionu na poletanju, jer je i zvuk koji, doduše, jedva dopire do vas zbog odlične izolacije, zapravo huk. ''Aktivnost'' osmostepenog automatskog ZF menjača se praktično ne oseti, a Cullinan do 100 km/h stiže za 5.2 sekundi, pri čemu je maksimalna brzina morala biti elektronski ograničena na 250 kilometara na čas! Za sve to vreme imate osećaj kao da lebdite, ali to nije onaj neprijatan utisak da je vozilo van kontrole. Ne! Vi prelazite preko neravnina sa takvom lakoćom i komforom, da ih opažate uglavnom sluhom, a manje telom. Novi sistem oslanjanja, koji podrazumeva vazdušno ogibljenje i elektronski kontrolisane amotrizere čini Magic Carpet doživljaj potpunim. Pri tome, neprijatnog naginjanja u krivinama nema, uprkos značajnoj visini i činjenici da se Cullinan još dodatno podigne za 40 mm onog trentuka kada startujete motor. Iako je upravljač nešto tanji, pogotovo imajući u vidu njegove dimenzije, on je sasvim usklađen sa tradicijom marke i veoma je precizan. Jedino što nikada nikada ne smete zaboraviti je masa ovog SUV-a. Bez obzira što je Cullinan drugi Rolls-Royce koji je postavljen na novu aluminijumsku platformu poznatu kao Architecture of Luxury i što je tehnički veoma napredan, težina mu ostaje. Čak i kada upotrebite dugme ''svuda'' (Everywhere), što je sinonim za kretanje bez napora (Effortless) i van uređenih puteva, zakone fizike treba poštovati. A Cullinan će se već izboriti sa situacijom i terenom, bio to šljunak, mokra trava, blato, pesak ili sneg. Uz to, ovaj superluksuzni SUV će savladati i vodenu prepreku dubine 540 mm. Onih 850 Nm biće pravilno raspoređeni na sva četiri točka, što znači da je ovo prvi Rolls-Royce u istoriji koji ima pogon i napred. Tačnije, odnos raspodele snage između osovina je u nekim situacijama 50:50 %. Ovaj SUV ima i sistem upravljanja na sva četri točka, sa zakretanjem do 3 stepena, što obezbeđuje bolje manevarske sposobnosti pri malim brzinama, te bolju upravljivost pri većim. Ima još dosta toga interesantnog u vezi sa ovim prvim SUV-om Rolls-Royce. Naravno da su tu i svi najnapredniji sistemi aktivne i pasivne bezbednosti, te asistencije vozaču i sve ono što komfor, kao i luksuz podiže do neslućenih granica, ali o tome drugom prilikom. Ovo je bilo tek kratko upoznavanje na prvom susretu uživo. Inače, Cullinan ili ''najveći dijamant'' kuće iz Goodwooda kupcima je dostupan od januara 2019. Po kojoj ceni? E, pa to je već delikatna stvar, pogotovo kada su u pitanju dragulji. Dovoljan je samo podatak da početna iznosi 330.000 dolara. Cullinan je najpraktičniji Rolls-Royce u gami, jer može biti i porodični superluksuzni SUV i interesantan za vožnju. ▲ Izuzetan kvalitet izrade, udobnost u vožnji, impresivna pojava ▼ Velika masa, potrošnja Tekst: Zoran Živkov/TopSpeed Fotografije: Top Speed preuzeto sa - topspeed.telegraf.rs Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted March 8, 2019 Mansory Rolls-Royce Cullinan Mansory ni ove godine nije propustio sajam automobila u Ženevi, a jedna od njihovih kreacija je i ovaj modifikovani Rolls-Royce Cullinan. Pod njegovom haubom je 6.75 litarski biturbo V12 motor, ali pojačan na 610KS i 950 Nm obrtnog momenta. Zbog toga je i ubrzanje do 100 km/h smanjeno na 5.0 sekundi, a najveća brzina povećana na 280 km/h. Mansory je za svoj Cullinan predvideo i aero body kit (izmenjeni prednji branik, set pragova, zadnji krovni spojler, zadnji difuzor...), haubu od ugljeničnih vlakana, točkove od 24 inča, gume 295/30 R24, novi izduvni sistem, modifikovano oslanjanje i još luksuzniji enterijer sa krokodilskom kožom. U planu je serija od samo 13 ovakvih Cullinana, i to po ceni od 785.000 evra po primerku. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted March 9, 2019 Cars.com video: Test 2019. Rolls-Royce Cullinan Pošto i vlasnici Rolls-Royce automobila žele da imaju SUV model, taman posla da pored svoje RR limuzine parkiraju neki Mercedes SUV ili Bentley SUV...pa je tako RR morao da im napravi SUV model. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted March 23, 2019 Rolls-Royce Cullinan debitovao u Srbiji Novi Rolls-Royce Cullinan je zvanično debitovao u Srbiji i prvi put je predstavljen na Beogradskom sajmu automobila. Najistaknutiji predstavnici društvenog života srpske prestonice došli su do prvih utisaka tokom večernjeg prijema na sajmu. Denis Kif, britanski ambasador u Srbiji, komentarisao je na ekskluzivnoj večeri priređenoj za ovo prvo predstavljanje: ''Industrija luksuza u Ujedinjenom Kraljevstvu čuvena je širom sveta po svojoj kreativnosti, inovacijama i visokom kvalitetu. Čuveni ''Spirit of Ecstasy'' najistaknutiji je amblem za najbolje iz Britanije, i mi sa oduševljenjem i dobrodošlicom dočekujemo prvi 4x4 Rolls-Royce automobil u Beogradu.'' ''Rolls-Royce Cullinan nudi vrhunski luksuz i savrseno mirnu vožnju u ekstremno svestranom automobilu za svakodnevnu upotrebu. Ovaj novi automobil će stizati svuda, bez ikakvog napora, pružajući lako svom vlasniku luksuz kud god on odluči da se zaputi'', rekao je Frenk Timan, direktor za korporativne komunikacije u srednjoj i istočnoj Evropi kompanije ''Rolls-Royce Motor Cars'', i naglasio, ''Phantom sa svojim luksuzom bez premca, najboljim mogućim materijalima, čistom smirenošću i vožnjom kao na čarobnom tepihu, ostaje predvodnik među automobilima Rolls-Royce, dok Cullinan pronalazi i definiše novi izraz pravog Rolls-Royce luksuza.'' Sa imenom koje je dobio po najvećem ikada pronađenom dijamantu na svetu, prvi Rolls-Royce za sve terene predstavlja terensko vozilo bez premca, sposobno da savlada svaku prepreku i dođe do svakog odredišta. Cullinanovo sofisticirano prilagodljivo vazdušno vešanje omogućuje čuvenu Rolls-Royce ''vožnju na čarobnom tepihu'' na svim terenima, bio on na putu ili ne. ''Cullinan će vas otmeno odvesti do vašeg omiljenog mesta za pecanje na jezeru Perućac, bez napora će se probijati kroz snežne puteve kako biste došli do svoje zimske vikendice na Kopaoniku, savršeno će se snalaziti u vožnji dece do škole kao i u odlasku do opere na premijeru'', prokomentarisao je Timan. Na sajmu je automobil predstavio dizajner vozila Rolls-Royce, rođeni Beograđanin Pavle Trpinac. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted March 29, 2019 MotorWeek video: Proba 2019. Rolls-Royce Cullinan Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted April 7, 2019 Indija: Rolls-Royce Cullinan replika na bazi Chevrolet Captive Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted May 3, 2019 Emisija SAT: Test Rolls-Royce Cullinan Ime je dobio po najvećem nebrušenom dijamantu koji je ikada pronađen, međutim, Cullinan je i te kako vešto ''izbrušen'' proizvod koji će sasvim sigurno uvećati prodaju automobila britanske kuće za dvocifreni procenat. Biće to najverovatnije novi kupci koji ranije nisu posedovali jedan od modela Rols-Rojsa jer se tradicionalisti od početka mršte na ideju SUV modela. Naš utisak je da kada se jednom nađete u njegovoj kabini, nećete moći da pronađete bitnu razliku u odnosu na Phantom, ni po luksuzu, ni po komforu, ni po voznoj dinamici. Uprkos tome što je ovo grdosija kojoj brojke ne idu u potpunosti u prilog. Quote Share this post Link to post Share on other sites