Jump to content
FAS Goran
neshaoct

''Air ride'' - vazdušno oslanjanje / Adaptivno vešanje

Recommended Posts

Sportsko vešanje, nizak auto, odlično ležanje u krivinama, ali...zakači za ivičnjak ovde, zakači za ležeći onde, udari karter tamo...i, kad stoji parkiran stalno se ima utisak da može to još niže.

Klasično vešanje, udobnije, dovoljno visoko, ne kači ništa...ali se auto ljulja kao brod.

Zakucan do poda, odlično izgleda, za razne izložbe dušu dalo ali...tako bre uopšte ne može da se vozi, već teraj auto na prikolicu i nazad kući.

 

A, kada bi moglo sve ovo u jednom? :)

U Audi S4 sa snimka lokalna američka kompanija ugradila je sistem za koji kaže da ispunjava sve moguće zahteve...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sistem postoji odavno i dosta je rasprostranjen u Evropi. Cak i u Srbiji ga ima na (najmanje) jednom autu. Ko ide na "tuning" izlozbe zna ga,svetlo plavi VW Corrado iz Smederevske Palanke.

Na tel. sam,nisam gledao taj snimak,uglavnom ima amortizer bez opruge,na njegovom vrhu je vazdusni jastuk koji se naduvava ili izduvava u zavisnosti od zeljene visine. Kompresor je u gepeku,a moze imati i daljinske komande,u zavisnosti od verzije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sistem je rasprostranjen, u GSP-u ga ima barem 350 autobusa, obično se naziva ECAS - elektronski kontrolisano vazdušno oslanjanje ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sistem je rasprostranjen, u GSP-u ga ima barem 350 autobusa, obično se naziva ECAS - elektronski kontrolisano vazdušno oslanjanje ;)

Misli se na naknadno ugradjene sisteme na putnickim vozilima. Ako tako gledamo onda ga ima 95 posto kamiona u Srbiji :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije sporno da sistem postoji, nije sporno da je on standrad na kamionima, autobusima... :) Ako ste pogledali video, to sve kaže i sam autor video materijala.

Suština je da je ovo, po njemu, prvi put da se to ugradi na automobile (u klipu se takođe kaže da nije ništa novo stavljati ovo i na putničke automobile) i da sve funkcioniše kako treba u smislu upravljivosti prilikom sportske vožnje, udobnosti, bez zamene fabričkih amortizera... :thumbup:

Kažu da ovaj sistem sa Audija na snimku košta oko 5.000 dolara. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam vozio nijedan auto sa air-ride-om da bih potvrdio ili negirao,jedino znam da je mnogo dobra stvar kad je u pitanju izgled automobila :D
Ovaj momak iz SP je plaio 2500eura koliko ja znam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Licno ja ne volim taj efekat zakucanosti kada struze po podu jer znam da nema ni t od tuninga posto oslanjanje uopste ne funkcionise... Takodje da bi ovo moglo barem malo da se na zove oslanjanjem sa dobrim performansama, mora da ima jedan nivo visine za normalnu voznju kada amortizeri imaju adekvatan hod. Kad je zakucan ili skroz visok onda se remeti funkcionisanje amortizera i kvare performanse. Mislim da je dobar napredak sa ovim sistemima koji imaju nivelaciju auta koja umanjuje naginjanje vozila, ali ne verujem da mogu postici bolje performanse od jednog kvalitetnog "klasnicnog" oslanjnja. Mozda mogu da se dovedu na nivo ovih fabrickih "sportskih" verzija, ali u prici modifikovanih oslanjanja, nisam ubedjen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

air ride kao takav postoji vec dosta dugo u tuning svjetu samo su se do sad većinom izbacivali amortizeri jer su bili više manje univerzalni airbagovi i takvi auti su imali uzasne performanse, bili su niski kad ih parkiras, udobni i funkcionalni za voziti, ali cirkus u zavojima. Ovo što je ova tuning kuća iz videa napravila je korak naprjed, rade se po mjeri za model auta, ostaje amortizer koji daje stabilnost i čvrstoću i najvažnije zadržavaju se performanse

osobno isto ne vidim svrhu auta ubijenih u pod, ljepše mi je vidjeti spušten auto tako da je točak taman u okviru blatobrana i da se cijela guma vidi nego da je rub felge 5mm od ruba blatobrana, ali tko voli nek izvoli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ne moze bez amortizera, moze samo bez opruge koju menja airbeg :D Bez amortizera ne moze da se vozi jer auto talasa :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ove neke prerade sto sam vidio su bile bez jer su bile cisto vizualne, a sama ugradnja je ogromna kemija pa je tesko iskoristiti orginal rupe za amortizere, cak i u ovom videu kazu da su stavili amortizer bas zbog performansi koje do sad air ride auti bas i nisu imali

Iako je meni jos uvijek bolja opcija gewinde ili opruge/amortizer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za neko restaurirano auto je bolji air ride jer dobijes auto-bombu po izgledu. Ako ces auto za trke onda neces razmisljati o airride-u.


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se tiče ponašanja u krivini, ne vidim u čemu je problem. "Kinematika točka" je ista, jer se ne menjaju vođive, spone i ostalo. Bitno je što ovaj sistem ima elektronsku kontrolu, po potrebi može na svakom točku zasebno da povećeva i smanjuje pritisak u jastucima pri ulasku u krivinu. Amortizer tu ne igra toliko bitnu ulogu kao kod vožnje po lošem putu.

 

Opet, ovo je kompromisno rešenje, kao što lepo kažu. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dino, nema sanse da se auto vozi bez amortizera, mozda su neki stavili ali to je samo da se auto vozi na prikolici do skupova... Bilo kakva voznja bez amortizera brzo zavrsava u nekom jarku. Ono sto tu na snimku govore je da su iskoristili takav dizajn airbega koji se navuce na fabricki amortizer tj da nije amortizer u sklopu airbega i da nije modifikovan eventualno amortizer da bi pasao. I sad kad sam pogledao, koliko sam skontao da sam ipak pogresio, ovaj sistem ne koristi autonivelaciju za zadrzavanje stabilnosti auta (mada ima takvih) samo za opterecenje tipa putnik i to, ali verujem da "dobre" performanse mozda postize zbog samih amortizera koji su mozda oni magnetik gde racunar kontrolise tvrdocu i tako kompenzuju nedostatke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za te pare koliko to košta bolje kupiti C5 koji to ima, a dobiješ i ceo auto. Taj Audi je i bez toga pakleno skup, pa vlasniku to nije bilo mnogo novca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo sto je na C5,a i Citroenima uopste,sistem mnogo komplikovaniji i nije izmisljen za ovu vrstu "sporta" za koju sluzi gorepomenuti sistem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovaj sistem se koristio u starim Opel Rekordima za svercovanje tone goriva devedesetih. :smoke:  Inace, slazem se sa nekolicinom prethodnika koji su malo opsirnije rekli ono sto bi stalo u dve reci SKUPA GLUPOST! :thumbdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro sam negde preko video AIR za nekih 1500e, neka tunerska kuca iz Minhena ugradjuje. Ta cena je nekoliko dana, posle se tipa vraca na par hiljada vise .

Po meni je to sasvim odlicna cena ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...